ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا
ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا
ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا
ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا

ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا

علیرغم تصرف هالیوود و سرویس های رسانه‌ای ، ابرقهرمانان مارول در دنیای بازی‌های ویدئویی حضور بسیار کم رنگی داشته‌اند. مارول ابتدا تلاش بر این داشت تا با ساخت بازی‌های ویدئویی مبتنی بر فیلم‌های سینمایی ابرقهرمانی خود، آن‌ها را به نسخه‌های سینمایی ضمیمه نماید. متأسفانه آغاز کار اصلا خوب نبود، عناوین ابرقهرمانی مارول که توسط سِگا توسعه و عرضه شده‌اند به قدری شتاب زده ساخته شده بودند که بسیار پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند. این عناوین نه تنها نقدهای بسیار ضعیفی به دست آوردند بلکه این موضوع باعث شد تا این پروژه خیلی زود به نقطه‌ی پایان برسد.

دیگر بازی‌های ابرقهرمانی ساخته شده در نسل ششم و هفتم نیز فروغ چندانی برای مارول نداشته‌اند؛ این در حالی بود که شرکت برادران وارنر با عرضه بازی محبوب Batman در بازار بازی‌های ویدئویی، بدون رقیب می‌تاخت. اما نسل هشتم همه چیز تغییر کرد و به نوعی می‌توان نسل هشتم را طلوعی بر بازی‌های ابرقهرمانی مارول دانست. عرضه بازی باشکوه مرد عنکبوتی در سال ۲۰۱۸ ثابت کرد که هنوز هم جای امید برای بازی‌های ابرقهرمانی مارول باقی است. البته مارول باید مدیون شرکت سونی و استودیوی اینسامنیاک گیمز باشد؛ به خصوص سونی که  قصد دارد یک بازی با کیفیت دیگر از ابرقهرمان محبوب مارول یعنی Iron Man را نیز برای هدست‌های واقعیت مجازی خود عرضه کند.

بازی Spider-Man اگرچه تنها بازی ابرقهرمانی نسل هشتم نبود اما بدون شک خوش ساخت‌ترین آن‌ها بود. Spider-Man چه از لحاظ گیم پلی و چه از لحاظ فنی تحسین برانگیز است. این جمله را بارها و بارها شنیده‌اید و هر چه آن را تکرار کنیم باز هم کم است. اثر جدید اینسامنیاک گیمز و سونی که بر اساس یکی از محبوب ترین ابرقهرمان های کمیک‌های مارول حتی از نظر کمیک دوستان نیز تحسین برانگیز بوده و این نکته در هر گوشه و کنار بازی به وضوح مشخص است؛ به خصوص در زمینه طراحی شخصیت های شرور بازی. اینسامنیاک گیمز گلچینی از بهترین ضد قهرمان‌ها را در بازی Spider-Man گرد هم آورد که مبارزه با آن‌ها تجربه ای هیجان انگیز و سرگرم کننده بود.

گذشته از Spider-Man، تابستان امسال شاهد یک عنوان ابرقهرمانی بزرگ هستیم؛ بزرگ از این لحاظ که این بازی ویدئویی نه برروی یک شخصیت بلکه قرار است برروی گروه انتقام جویان تمرکز داشته باشد. قطعا این پروژه ریسک بزرگی است اما تا اینجا و بر اساس نمایش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد بازی Avengers نیز راه Spider-Man را در نسل هشتم ادامه خواهد داد و به نوعی نسل هشتم را می‌توان یک نسل رویایی برای بازی‌های ابرقهرمانی مارول به شمار آورد. این طور که پیداست موفقیت بازی Avengers باعث می‌شود تا این فرنچایز در نسل نهم نیز ادامه پیدا کند به علاوه در نسل آینده شاهد انتشار حداقل یک نسخه از بازی Spider-Man نیز هستم. اما آیا تا به حال با خود به این موضوع اندیشیده‌اید که اگر قرار باشد بازی‌های ابرقهرمانی دیگری از دنیای سینمایی مارول ساخته شوند، کدام شخصیت‌ها بیشتر از سایرین لایق یک بازی ویدئویی مجزا هستند. از نظر شما کدام شخصیت می‌توان به مانند Spider-Man و یا گروه انتقام جویان آنقدر محبوب باشد که توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی را به سمت توسعه‌ی یک بازی شاهکار و با کیفیت دیگر از دنیای ابرقهرمانی مارول جذب کند. این دقیقا سوالی است که ما قصد داریم تا در این مقاله به آن پاسخ دهیم.

تذکر: هر شخصیتی که انتظار می رود در بازی انتقام جویان (Avengers  ۲۰۲۰) مارول قابل بازی باشد، در این مقاله نظر گرفته نمی‌شود.

۱- شوالیه ماه (Moon Knight)

ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا

مارک اسپکتور به نوعی بتمن دنیای کمیک‌ها مارول محسوب می‌شود، هردو یک هدف دارند و آن‌هم برقراری عدالت و مبارزه با جرم و جنایت

مارک اسپکتور به نوعی نسخه‌ی مارول از بتمن درنظر گرفته می‌شود، همان قهرمان محبوب DC که دارای قدرت‌ها و توانایی‌های زیادی است. با وجود اینکه شخصیت Moon Knight در دهه‌ی ۷۰ معرفی شد اما شاید بتوان گفت در میان بسیاری از قهرمانان روز مارول، بهترین ظاهر را داشته باشد. اگرچه Moon Knight همچنان یکی از شخصیت‌های درجه‌ دوی مارول به شمار می‌‌آید و اگرچه با بتمن مقایسه می‌شود اما هیچگاه نتوانسته به مانند بتمن محبوب شود.

Moon Knight شخصیتی است که می توان او را استاد هنرهای رمی، مبارزات تن به تن دانست. البته او قابلیت‌ها و توانایی‌های دیگری نیز دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حملات ذهنی، آکروبات، ژیمیناست و کاراگاه حرفه‌ای، خلبان و شمشیرزن خبره، صاحب سلاح‌های مدرن و سنتی اشاره کرد. دلیل اینکه او با بتمن مقایسه می‌شود این است که او نیز به مانند بتمن هیچ قدرت ابرقهرمانی در اختیار ندارد و در بهترین حالت می‌توان او را یک مزدور به شمار آورد و سعی دارد تا تا با استفاده از قدرت‌های خود عدالت را در جامعه برقرار کند اما با این تفاوت که او از بر خلاف بتمن فاقد تعادل روانی و فکری است. بگذارید این طور بگویم که هر دو شخصیت هدفشان گرفتن انتقام از خلافکاران است اما انگیزه متفاوتی دارند؛ بتمن با انگیزه انتقام مرگ خانواده‌اش و مون نایت به این دلیل که اعتقاد دارد وی نماینده‌ی یکی از خدایان مصر باستان است و به زندگی بازگشته تا با جرم و جنایت مبارزه کند. در مجموع Moon Knight یک شخصیت کاملا پچییده است.

 در حالی که Moon Knight سلاح‌های متعددی در اختیار دارد، اما به طور عمده در مبارزات خود از چماق و دارت‌های هلالی شکل  استفاده می‌کند. اگر مارول بتواند توسعه‌دهنده‌ای در حد و اندازه‌های راک‌استدی برای این بازی جذب کند، مسلما تجربه‌ی یک بازی ویدئویی با محوریت این ابرقهرمان نیز بسیار جذاب و چالش برانگیز خواهد بود. با توجه به اینکه قرار است دیزنی پلاس سریالی براساس شخصیت اسپکتور بسازد، به نظر می رسد که اکنون بهترین زمان است تا یک بازی ویدئویی نیز بر اساس این شخصی ساخته شود.

۲- بی باک (Daredevil)

ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا

اگر قرار باشد عنوانی بر اساس شخصیت بی‌باک ساخته شود، جالب است که ببینیم چگونه یک توسعه دهنده از توانایی‌های حسی شخصیت بی باک (به دلیل نابینا بودن وی) برای گسترش گیم‌پلی بازی استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۰۳ یک فیم سینمایی  از شخصیت بی‌باک با بازی بن افلک ساخته شد که نتوانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در همان سال یک بازی ویدئویی نیز بر اساس آن فیلم سینمایی ساخته و برای پلتفرم Game Boy Adventure عرضه شد. اگرچه این بازی تجربه‌ی نسبتا جالبی بود اما این شخصیت محبوب مارول لایق یک بازی ویدئویی جاه طلبانه‌تری است.

اما ساخت یک بازی بر اساس این شخصیت آنچنان که به نظر می‌رسد آسان نیست و اگر قرار باشد چنین عنوانی ساخته شود، جالب است که ببینیم چگونه یک توسعه دهنده از توانایی‌های حسی شخصیت بی باک (به دلیل نابینا بودن وی) برای گسترش گیم‌پلی بازی استفاده می‌کند. به علاوه  زندگی عادی مت مرداک به عنوان یک وکیل نیز نمی تواند و نباید نادیده گرفته شود. در حقیقت، نیمی از بازی باید روی تحقیقات، جمع آوری مدارک مناسب، دفاع از موکل‌ها  و محاکمه‌ها متمرکز باشد. مهارت‌های مبارزه‌ای بی‌باک می‌تواند از گیم‌پلی بازی یک اکشن سریع و بی درنگ بسازد.

۳-مجازات کننده (The Punisher)

ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا

فرانک کستل یک قهرمان برای تقلید یا تحسین نیست، بنابراین در حالی که بازی Punisher از لحاظ گیم‌پلی باید جذاب و پر محتوا باشد، داستان آن نیز باید به دقت نگاشته شود و به بررسی ابعاد روانی و انگیزه‌های شخصیت اصلی بپردازد

کمتر کسی وجود دارد که  با یکی از شناخته‌ شده ترین شخصیت‌های مارول یعنی Punisher آشنایی نداشته باشد. تا به حال چند بازی ویدئویی و فیلم سینمایی بر اساس این شخصیت و داستان وی ساخته‌ شده اند اما قطعا The Punisher 2009 را می‌توان بهترین بازی و سریال ساخته شده توسط نت فلیکس را نیز قطعا بهترین اثر سینمایی مبتنی بر این شخصیت به شمار آورد. اما این شخصیت نیز به مانند بی‌باک لایق یک بازی ویدئویی جاه طلبانه و بزرگ است. به خصوص اینکه این شخصیت نیز در نیویورک زندگی می‌کند. چه بسا حتی شاهد یک بازی ویدئویی با محوریت سه شخصیت مرد عنکبوتی، بی‌باک و مجازات کننده باشیم. فرانک کستل چشم انداز کاملاً منحصر به فردی نسبت به بی‌باک یا مرد عنکبوتی ارائه می‌دهد. در حالی که پیتر پارکر با ابرشرورها دست و پنجه نرم می‌کند، مرداک بیشتر بر جنایات خیابانی و عادی تمرکز می‌کند و مجازات کننده نیز در اعماق نیویورک به مبارزه و مجازات خلافکاران می‌پردازد.

شاید فکر کنید بازی The Punisher هرچه که باشد در نهایت یک تیراندازی سوم شخص است اما این طور نیست و ما با یک شخصیت ساده روبرو نیستیم. زیرا فرانک کستل یک قهرمان برای تقلید یا تحسین نیست، بنابراین در حالی که بازی از لحاظ گیم‌پلی باید جذاب باشد، داستان آن نیز باید به دقت نگاشته شود و به بررسی ابعاد روانی و انگیزه‌های شخصیت اصلی بپردازد.

۴- Doctor Strange

ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا

دکتر استرنج از آن شخصیت‌هایی است که جان می‌دهد برای یک بازی ویدئویی

بازی‌های مارول از نظر داستانی بسیار محتاط عمل کرده و هیچ گاه سعی نکرده تا از مرزهای مشخصی فراتر بروند. می‌دانید اصولا بازی‌های ابرقهرمانی بسیار با فیلم‌های سینمایی متفاوت هستند و شما نمی‌توانید دست به ریسک‌های بزرگی بزنید. اما همان طور که اشاره کردم، این قضیه در ارتباط با فیلم‌های سینمایی صدق نمی‌کند و مارول ثابت کرد که بازار جهانی برای پروژه‌های عجیب و غریب نیز آماده است. مارول در بهترین زمان از یک شخصیت عجیب و غریب با نام دکتر استرنج رونمایی کرد. در واقع ساخت فیلمی بر این اساس به کسانی که آنچنان اهل مطالعه‌ی کمیک ها نیستند کمک کرد که این شخصیت را بیشتر بشناسند؛ در این صورت شاید اکنون بهترین زمان باشد که یک بازی ویدئویی نیز از این شخصیت ساخته شود.

دکتر استرنج را می‌توان استاد جادوگری نامید که از قدرت‌های جادویی، عرفانی و البته هنرهای رزمی برای مبارزه با موجودات شیطانی و سایر دشمنان خود استفاده می‌کند. مبارزات دکتر استرنج و دشمنان وی به طرز حیرت انگیزی دارای مقیاس بسیار وسیعی هستند به علاوه این شخصیت دارای چندین خط داستانی است که هرکدام جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. به طور کلی دکتر استرنج از آن شخصیت‌هایی است که جان می‌دهد برای یک بازی ویدئویی.

۵- Nightcrawler

ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا

استودیوی اینسامنیاک گیمز کار فوق العاده ای در زمینه مبارزات آکروباتیک با مرد عنکبوتی انجام داده است ، بنابراین، همین استودیو توانایی‌های بسیاری دارد تا یک بازی مشابه را  از یک ابرقهرمان مشابه دیگر خلق کند. از شخصیت Nightcrawler عضوری از گروه مردان اکس صحبت می‌کنیم. سبک مبارزات Nightcrawler و Spider-Man (مبارزات فیزیکی و تن به تن) تقریبا مشابه یکدیگر است با این تفاوت که Nightcrawler علاوه بر ضربات آکروباتیک از قابلیت تلپورت نیز استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا یک گام جلوتر از دشمنان خود باشد. همچنین با توجه به ماهیت این شخصیت، به نظر می‌رسد مخفی کاری نیز باید نقش عمده‌ای را در چنین بازی ویدئویی ایفا کند و به طور معمول نسبت به بازی Spider-Man باید دارای المان‌های مخفی کاری بیشتری باشد.

خب مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، تنها بخشی از شخصیت‌ها و ابرقهرمانان مارول بوده‌اند که هرکدام لایق یک بازی ویدیئئوی بزرگ و مستقل هستند. شخصیت‌های بسیار دیگری نیز می‌توانند در این گروه جای بگیرند. حتی برخی از اعضای تیم انتقام جویان نیز ‌قابلیت این را دارند و آنقدر محبوب هستند که بتوانند سازندگان را مجاب کنند. اگرچه این روزها بازی‌های ابرقهرمانی زیادی به بازار عرضه نمی‌شود اما می‌توان امیدوار بود تا موفقیت Spider-Man و موفقی احتمالی Avengers دیگر سازندگان را به سمت توسعه‌ی بازی‌های ابرقهرمانی بر اساس شخصیت‌های مارول و یا حتی کمیک‌های DC ترغیب کند؛ عناونی که به دست جای خالی آن‌ها احساس می‌شوند.

در هر صورت اگر مقاله‌ی حاضر مورد استقبال شما کاربران و همراهان گیمفا قرار بگیرد تلاش می‌کنیم تا در آینده به شخصیت‌های بیشتری بپردازیم و به صورت عمیق‌تری ان‌ها را بررسی کنیم. همچنین خواهشمندم تا در قسمت نظرات، نظرات خود در رابطه با این موضوع را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که اگر قرار بود بر اساس یکی از شخصیت‌های مطرح شده یک بازی ویدئویی با کیفیت و به قول معروف تریپل A ساخته شود، شما کدام شخصیت را انتخاب می‌کردید.

متأثر گشته

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا
ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا
ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا
ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا
ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    به نظرم دردویل و پانیشر بیشتر از همشون قابلیت دارن برا ساختن بازی باحال البته یادش بخیر پانیشر تو سگا یه موقعی کلی خاطر خواه داشت ، ولی تو دنیای مارول من از همه بیشتر از جسیکا جونز خوشم میاد خصوصا که سریالش هم حرف نداشت با بازی کرسیتی ریتر

  • جناب حلاجیان
    در سطحی نیستم که از شما ایراد بگیرم
    ولی دو تا سوتی خیلی ریز دادید
    پانیشر قهرمان نیست و ضد قهرمان هست
    مون نایت هم هیچ شباهتی به بتمن نداره.
    شخصیت پردازیش مون نایت هم حداقل هفت هشت ده لول از بتمن بالاتره….
    شخصیت چند لایه ای که مون نایت داره تو هیچ کمیک بوکی ندیدم
    درباره نایت کراولر باید بگم که اگه تو یه بازی کو آپ باشه خیلی باحال تر خواهد بود

    متأثر گشته
    • پانیشر قهرمان نیست و در متن هم اشاره شده
      “فرانک کستل یک قهرمان برای تقلید یا تحسین نیست”
      در مورد مون نایت هم اگر سری به منابع مختلف بزنید متوجه می شید
      حتی نویسنده کمیک این شخصیت هم این رو تایید کرده که شباهت هایی وجود داره
      یا حتی IGN هم به این نکته اشاره کرده که مون نایت کانسپتی از بتمن هست ؛ اگر بتمن دچار اختلالات روانی بود و از چند شخصیتی رنج می برد
      و موضوعی نیست که من بهش فقط اشاره کرده باشم یا اشتباهی کرده باشم دوست گرامی
      و در واقع به وجه تشابه این دو شخصیت اشاره کردم

      • با تشکر از شما :rose:
        تیتر یکم من رو گمراه کرد
        حقیقتا من بیشتر شخصیت پردازی منظورم بود
        مون نایت صرفا بتمن دارای اختلالات روانی نیست
        توی کمیک بوک هم یکی از شخصیت ها حرف جالبی می زنه
        (آقای اسپکتور، شما به بیماری روانی دچار نیستید با جا زدن خودتون جای دیگران هم دچار اختلال شخصیتی نمی شید…. ذهن شما توسط عوامل ماورایی تسخیر شده…. لبخند بزنید…
        درواقع مارک اسپکتور توسط خونشو (خدای ماه در اسطوره های مصری) برگردانده شد تا مراقب مسافران شب باشه….

    • pink panther گفت:

      شخصیت پردازیش مون نایت هم حداقل هفت هشت ده لول از بتمن بالاتره….
      با کمال احترام الان نیم ساعته دارم میخندم
      خودتون هم که فرمودید : (در سطحی نیستید که از اقای حلاجیان ایراد بگیرید)
      موفق و پاینده باشید

      • مرسی بابت کامنت زیبایی که گذاشتی
        جناب حلاجیان که هیچی…. من حتی در سطحی نیستم که از فن بوی ها و هیتر های سایت ایراد بگیرم
        من فقط می یام و نظر شخصی خودمو می گم… صادقانه… از هر دوی این شخصیت ها هم کمیک خوندم و باز هم می گم مون نایت شخصیت پردازی بهتری نسبت به بتمن داره….
        پ.ن: بابت این که موجبات خنده و شادیت رو فراهم کردم خوشحالم
        پ.ن۲: امیدوارم شما هم موفق و پاینده باشی

  • Dr.Who گفت:

    من از کل مارول فقط شوالیه ماه و دردیول و ددپول و پانیشر رو دوست دارم همینارم نوشتین :laugh: اینایی که گفتم رو راحت میشه براشون با توجه به قدرتهاشون بازی ساخت ولی ساخت یه بازی برای دکتر استرنج یا کراولر به خاطر قدرت تلپورت عملا براشون فوق العاده مشکله.باید مارول یه بازی خوب از ددپول یا حتی دی سی یه بازی از گرین ارو بده بیرون.گامبیت یا ولورین هم پتانسیلش رو دارن کلا باید واسه قهرمانی بازی بسازن که قدرتهاش رو بشه خوب به تصویر کشید.

  • ساخت بازی برا دکتر استرنج سخت از ساخت بازی از سوپر منه
    دکتر استرنج میتونه هر کاری بکنه چون سنگ قدرت داره و بین زمان ها میتونه جابه جا بشه و قدرت های خاصی هم داره.
    اما بازی ساختن از این موجود بسیار بسیار سخته

  • Sami 227 گفت:

    با سلام به آغای حلاجیان با لیست شما هم موافقم ولی از نظر من یک بازی بر اساس کاپیتان امریکا بسازه خیلی زیبا میتونه باشه هرچند سطح انتظارات از سوی طرفداران بالا میره ولی کاپیتان پوتانسیل حضور در یک بازی ویدیویی داستان محور رو داره

  • aliboostani گفت:

    به نظرم گوست رایدر هم لیاقت داشتن یک بازی درجه یک رو داره بدون شک و همینطور چهار شگفت انگیز و بلک پنتر
    و نگهبانان کهکشان هم میشه بازی جالبی ازشون ساخت

  • Danyal karime1383 گفت:

    به نظر من green arrow وdaredevil پتانسیل بیشتری نسبت به باقی دارند .توی این لیست هم جای green arrow خالیه

  • aliboostani گفت:

    فقط چرا از مارول گفتید ؟
    شخصیت های دی سی هم پر از پتانسیل هستند
    Green Arrow
    John Constantine
    Aquaman
    Wonder Woman
    (Titans ( Cyborg ,Star FIre ,Raven ,Robin ,Superboy ,Beast Boy
    Hal Jordan
    Shazam
    Deathstroke که البته قهرمان نیست
    و یه سری که غیر مارول و دی سی هستن
    TMNT
    He-Man
    Spawn
    Hellboy
    Judge Dredd
    Robocop
    The Goon
    و…….

  • roohi.ps5 گفت:

    فقط پانیشر.. بقیه بدرد بازی نمیخورن :no:

  • ALFAR3D گفت:

    خشن ترین و بهترین نمونه ها به نظرم گوست رایدر و پانیشر هست…..این دوتا میشه ازشون بازی خوبی در اورد….پانیشر اگر دست کوالیشن باشه میتونه ازش یه شوتر خوب در بیاره گوست رایدر هم دست پلاتینیوم یا یه هک ان اسلش کار خوب حتی سازنده دارک سایدرز….

  • فرشاد گفت:

    خسته نباشید آقای حلاجیان بابت مقاله ولی خیلی کم بود در واقع از نظر شخصیت هایی که توضیح دادید میگیم شخصیت هایی به مراتب بهتر و راحت تر برای بازی سازان وجود داره در دنیای مارول هاکای – بلک ویدو – ونوم – البته دردویل و دکتر استرنج هم خوبن ولی این شخصیت هایی که الان لیست میکنم هرکدوم به تنهایی لایق یه بازی جداگونه هستن
    ۱- Blade
    ۲-Tigra
    ۳-Domino
    ۴-QuickSilver
    ۵-Wolverine
    ۶-Luck Cage
    ۷- Iron Fist
    ۸-Storm
    ۹-Rouge
    ۱۰-Deadpool
    ۱۱-Jessica Jones
    ۱۲-Falcon
    و خیلی های دیگه لامصب تمومی ندارن اینا به نظرم خیلی خوب میشه بازیشون

    • aliboostani گفت:

      ۱-بلید رو موافقم بسیار و اگه در کنارش فرانک دریک و هانیبال کینگ هم باشن که عالی تر هم میشه
      ۲- به شخصه موافق نیستم شخصیتی نیست که ساختن بازی ازش به صرفه باشه
      ۳- دومینو رو هم موافق نیستم شخصیتی نیست که بتونه بار یه داستان و بازی رو به تنهایی به دوش بکشه باید به عنوان مکمل در کنار ددپول باشه اینجوری میشه بهتر ازش استفاده کرد
      ۴- کوئیک سیلوی هم دقیقا دلیل مخالف بودنم مثل گزینه ۳ هست
      ۵- ولورین که قطعا عالی خواهد بود بازیش و باید ساخته بشه یه بازی با درجه خشونت بالا
      ۶- لوک کیج موافقم پتانسیلش رو کاملا داره
      ۷- به شدت موافقم گیم پلی خیلی جالبی میشه ازش در آورد و پتانسیلشو داره
      ۸- موافق این گزینه هم نیستم به نظرم به تنهایی مناسب نخواهد بود و در قالب گروه ایکس من بهتر میشه ازش بهره برد
      ۹- درست مثل شماره ۸ به همین دلیل مخالفم
      ۱۰- ددپول که قطعا میشه ازش یه بازی درجه یک با خشونت بالا ساخت
      ۱۱- این گزینه رو هم موافقم پتانسیل به بازی یونیک رو داره
      ۱۲- این رو هم به شخصه موافق نیستم

  • am.lotfi گفت:

    اگه قرار باشه یه بازی ابرقهرمانی ساخته بشه باید شخصیتی که درباره اش بازی میسازن، باعث فروش زیاد بازی بشه، وگرنه ابرقهرمان ها یا ویلن های زیادی هستند که میشه بهترین بازی ها رو براشون ساخت.
    استودیو های بازیسازی یا مارول و دی سی ریسک نمیکنن.

  • nimchegamer گفت:

    یه سری داشتم درباره همین موضوع فکر میکردم و دیدم دردویل خیل خیلی باحاله برای یه بازی خیلی گیم پلیش جدید و خلاقانه میشه .
    مثلا فکر کنید با صدای ۳ بعدی شما وارد یک مکانی میشید و میتونید صدای قلب و تنفس دشمنان رو بشنوید . یکی از دشمنا تو تاریکی میاد سمت شما (تو این لحظه شما هیچ چیزی نمیبینی)بعد باید نسبت به نزدیک دشمن به خودت یک حرکتی بزنی تا بتونی ضربه وارد کنی و اگه موفق بود بهت پاداش میده که بتونی دشمنارو ببینی و تصمیم بگیری .
    خلاصه که خیلی پتانسیل زیادی داره

ابرقهرمانان به صف | پنج ابرقهرمانی که به بازی ویدئویی مستقل خود احتیاج دارند - گیمفا