لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا

لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game

محمدرضا طلائی
۱۹:۲۵ ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا

با نگاهی اجمالی به بازی های ساخته شده بر اساس فیلم می توان به این نتیجه رسید که بازی های ساخته شده بر اساس فیلم اکثرا عناوینی ضعیف هستند مگر اینکه خلاف این امر ثابت شود . فرانچایز Star Trek که یکی از برترین و محبوب ترین های ژانر علمی تخیلی محسوب می شود ، در سال ۱۹۶۴ توسط Gene Roddenberry آغاز شده و در سال ۱۹۶۶ اولین محصول این فرانچایز که یک سریال تلویزیونی با نام Star Trek : The Original Series بود ، به همگان معرفی شد و تا به حال که نزدیک به ۵۰ سال از این عنوان می گذرد ، طرفداران بسیار زیادی را در سرتاسر جهان پیدا کرده است . این فرانچایز علاوه بر سریال های تلویزیونی ; فیلم های سینمایی ، کتاب ، کمیک و بازی های رایانه ای را هم شامل می شود .

این روزها فرانچایز Star Trek حال و روز خوبی دارد . از وقتی که در سال ۲۰۰۹ ، J.J.Abrams سازنده سریال های Lost و Fringe ، تصمیم به ریبوت این فرانچایز گرفت Trekkies        ( طرفداران Star Trek ) به آینده این فرانچایز امیدوار شدند .
بعد از اعلام ساخته شدن فیلم سینمایی جدید این سری و نمایش آن در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۳ ، زیاد غافل گیر کننده نبود که بازی دیگری برای طرفداران این فرانچایز ساخته شود .
همیشه ساخت بازی بر اساس فیلم های سینمایی ، انیمیشن ها و کمیک ها کار سختی بوده و بازی های ساخته شده بر این اساس بر روی لبه پرتگاهی حرکت می کنند که ممکن است از این پرتگاه سقوط کنند و بازی افتضاحی مانند Alliens : Colonial Marines یا بازی های ناموفق و ضعیف ساخته شده بر اساس هری پاتر را تحویل مخاطب دهند .

نام : Star Trek : The Video Game
سازنده : Digital Extremes , Paramount Pictures
ناشر : Namco Bandai , Paramount Pictures
سبک : اکشن ماجرایی سوم شخص
پلتفرم : XBOX 360 , PC , PS3
تاریخ انتشار : ۲۶ آپریل ۲۰۱۳

cover

قبل از این بازی ، بازی های زیادی از Star Trek در پلتفرم ها و سبک های مختلف عرضه شده که آخرین آن ها بازی Star Trek Online در سبک MMORPG بوده که بازی تقریبا متوسطی بود ، اما طبق اطلاعاتی که از Star Trek : The Video Game منتشر شده و سوابق تیم سازنده نوید یک بازی خوب را می دهد .
این بازی مراحل ساخت خود در Digital Extremes سازنده عنوان The Darkness II ، زیر نظر Paramount Pictures را پشت سر گذاشته و آماده انتشار در تاریخ ۲۶ آپریل ۲۰۱۳ توسط Namco Bandai است .

161

 

خیزش Vulcan

اطلاعات زیادی از داستان بازی منتشر نشده است و فقط این جزئیات مطرح شده که داستان بازی بعد از ماجراهای فیلم سینمایی سال ۲۰۰۹ و قبل از فیلم Star Trek : Into Darkness – که قرار است ماه می اکران شود – اتفاق می افتد . Kirk و Spock برای عملیات نجات به یک ایستگاه فضایی در حال تخریب می روند که متوجه می شوند ، Vulcan ها بعد از تخریب شدن سیاره خود به فکر ساخت New Vulcan هستند و برای انجام سریع تر این کار خود نیاز به تکنولوژی ای به نام Helios دارند که بعد ها ماجراهایی از پشت پرده Helios مشخص می شود .
سازندگان در مصاحبه های خود تاکید کرده ان که طرفداران هیچ نگرانی ای من باب داستان بازی نداشته باشند ، چون داستان بازی یکی از نقاط قوت این عنوان است . این گفته سازندگان وقتی مصداق پیدا می کند که بدانید نویسنده این عنوان Marianne Krawczyk نویسنده داستان بازی هایی هم چون God of War و Shank است که سابقه گرفتن جایزه BAFTA را به خاطر داستان God of War II در کارنامه دارد و Alex Kurtzman و Roberto Orci (نویسندگان فیلم سینمایی Star Trek ) با او در این بازی همکاری می کنند .

 

151

 

سایه کهکشان
سبک گیم پلی بازی اکشن ماجرایی سوم شخص است که متکی بر سنگر گیری است . در ابتدای هر ماموریت می توان از بین Kirk و Spock یکی را به دلخواه انتخاب کنید که گیم پلی Kirk مانند تمام اکشن های سوم شخص دارای دوربین روی شانه است و این قسمت بعد از انتخاب Spock المان های مخفی کاری کمی را نیز به خود می بیند که این نوع گیم پلی می تواند ارزش تکرار بازی را بالا ببرد . این بخش از همکاری دو نفره Co-op نیز برخوردار است که فرد می تواند در بخشی تقریبا مشابه با Co-op بازی Dead Space 3 به همراه دوست خود بازی کند .
در تریلر های منتشر شده از گیم پلی بازی اولین نکته ای را که مشاهده می کنید شباهت بسیار زیاد این بازی با شاهکار Bioware ، Mass Effect است ( از سیستم سنگر گیری گرفته تا دوربین روی شانه و فضا سازی محیط بازی ) . سازندگان این بازی که سایه Mass Effect را روی عنوان خود دیده اند و بازی شان با آن مقایسه می شود اظهار کرده اند که :
“ما نمی خواهیم Mass Effect را تکرار کنیم ، ما یک RPG نمی سازیم و مقایسه این دو عنوان کاری اشتباه است . Mass Effect بازی بسیار خوبی است که اگر این بازی به چنین موفقیتی نمی رسید مطمئنا کمتر سازنده ای به سمت ساخت یک بازی علمی تخیلی میرفت .”
این در حالی است که سازندگان Mass Effect بارها اعلام کرده اند که برای ساخت بازی خود از سریال های Star Trek الهام گرفته اند .

 

121

 

فضای بی روح
موتور گرافیکی بازی Evolution Engine است که امتحان خودش را در بازی The Darkness II پس داده است البته سبک گرافیکی و وسعت محیط و مراحل بازی Star Trek با TD II فرق می کند و باید ببینیم موتور گرافیکی و طراحان هنری بازی از پس محیط های فضایی این بازی بر می آیند . در تریلر های منتشر شده گرافیک قابل قبولی از بازی دیده شده ولی در همین تریلرها چندین تکسچر بی کیفیت و اشکالات نور پردازی هم مشاهده شد که به احتمال زیاد این مشکلات تا زمان انتشار برطرف شود . البته با برطرف کردن این مشکلات باید توقع مان را هم کمی پایین بیاریم چون بعید به نظر می رسد با محیط هایی به زیبایی Star Wars و یا Mass Effect و Dead Space در این بازی روبرو شویم .

 

143

 

نوای کهکشان
قبل از عرضه بازی ها سخت است در مورد موسیقی بازی ها اطلاعاتی کسب کنیم چون بیشتر تریلر ها همراه آهنگ های میکس شده اند و در تعداد کمی از تریلر ها موسیقی به گوش می رسد و نمی توان در مورد آن تا قبل از عرضه بازی سخن گفت . در مورد صداگذاری از Chris Pine  و Zachary Quinto استفاده شده تا شخصیت های Kirk و Spock صدایشان با فیلم سینمایی تفاوتی نداشته باشد و سازندگان تا جایی که توانسته اند از صدای شخصیت های داخل فیلم استفاده کرده اند . یکی از نقاط قوت بازی قبلی Digital Extremes افکت های صوتی آن بازی بود که تقریبا می توان خیالی آسوده از این بخش بازی داشت .

 

132

 

انتظار برای اثبات
با این اطلاعات تقریبا می توان مطمئن بود که Digital Extremes برای اثبات خود و بازی های ساخته شده بر اساس فیلم پا به میدان گذاشته است و تا به حال موفق بوده است .
در آخر امیدوارم که Star Trek یک بازی خوبی باشد تا هم هواداران این فرانچایز را راضی کند وهم گیمرها را به سمت این فرانچایز روانه کند و از همه مهمتر مهر ابطال بر بد بودن بازی های ساخته شده بر اساس فیلم بکوبد .

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا
لبه پرتگاه | پیش نمایش Star Trek : The Video Game | گیمفا