شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم

حسن اکرامی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

دیگر زمانی تا نمایش بعدی بازی محبوب و مورد انتظار شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) یعنی عنوان Cyberpunk 2077 باقی نمانده است. رویداد Night City Wire به نمایش بزرگ و مهمی از این بازی اختصاص یافته و حال قرار است پس از یک بار تاخیر در زمان برگزاری،‌ پنجشنبه‌ی همین هفته برگزار شود و اطلاعات قابل توجه و مهمی از بازی را در معرض دید علاقه‌مندان و بازی‌بازان سراسر دنیا قرار دهد. شرکت سی‌دی پراجکت رد وعده‌ی ارائه‌ی جزئیات و نمایش جدیدی در مورد دنیای این عنوا را داده است که تاکنون در مورد آن‌ها کمتر شنیده‌ایم. با تاخیر زمان عرضه‌ی بازی به ماه نوامبر سال جاری میلادی، هایپ و اشتیاق بازی‌بازان برای عنوان Cyberpunk 2077 بیش از پیش خواهد شد و این شرکت لهستانی باید به خوبی از این فرصت بهره ببرد.

جزئیات بیشتر در مورد سیستم شخصی‌سازی 

طبق اطلاعات و نمایش‌هایی که تاکنون از بازی Cyberpunk 2077 دریافت کرده‌ایم، سیستم ساخت و شخصی‌سازی مبارزی که کنترل آن را به دست خواهیم گرفت به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی این بازی معرفی شده است. در حالی که ما اطلاعات زیادی در مورد این بخش حتی برخی موارد ریز آن را می‌دانیم اما هنوز به یک نگاه عمیق و پر جزئیات در منو‌ها و گستره‌ی انتخاب خود برای طراحی شخصیت دلخواهمان دست نیافته‌ایم. ما شانس این را خواهیم داشت که در نقش V به عنوان یک مبارز زن یا مرد به تجربه‌ی بازی بپردازیم و این خود نوید یک تنوع گسترده در سیستم شخصی‌سازی بازی را خواهد داد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت سی‌دی پراجکت رد به صورت عمیق و جزئی به بررسی این بخش خواهد پرداخت یا نه.

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

طبق گفته‌ی سی‌دی پراجکت رد شما می‌توانید تا ریزترین جزئیات شخصیت خود را طراحی و شخصی‌سازی نمایید. باید منتظر ماند و دید که آیا نمایشی از این جزئیات را خواهیم داشت یا نه.

اینکه توسعه‌دهندگان بازی Cyberpunk 2077 به بازی‌بازان این شانس را بدهند در نقش یک شخصیتی قرار گیرند که خود ظاهر آن را طراحی کرده‌اند، اقدامی بسیار بزرگ و ارزشمند به شمار می‌آید اما ما هنوز نمی‌دانیم که بازی تا چه حد در این امر موفق خواهد بود و باید در نمایش بعدی به خوبی به این موضوع پرداخته شود. شخصیت‌های گوناگونی که توسط افراد خلق می‌شوند می‌توانند به زیبایی در بازی به ایفای نقش بپردازند؛ به شرطی که توسعه‌دهندگان به خوبی آن‌ها را در میان‌پرده‌ها و صحنه‌های سینماتیک داستانی و یا هر جایی که فرصت دیدن آن‌ها مهیا شود، به نمایش گذارند و بازی‌بازان بتوانند نتیجه‌ی شخصی‌سازی‌های خود را به بهترین شکل ممکن ببیند و از آن لذت ببرند. مدیریت این موضوع یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به عنوان بخش مهمی از سیستم شخصی‌سازی در عنوان Cyberpunk 2077 رعایت شود. در هر صورت یک بررسی عمیق در بخش طراحی شخصیت بازی، ما را با پتانسیل‌های این قسمت بیشتر آشنا خواهد کرد.

نگاهی عمیق‌تر به شهر Night City و مناطق مختلف آن

Night City یک شهر جذاب، پر جنب و جوش، زیبا و کاملا پویا به نظر می‌رسد. شاید بتوان Night City را دنیای زیبایی از نئون‌های رنگارنگ و چشم‌نواز دانست که در پس این زیبایی دنیای دیگری از جرم و جنایت و تاریکی مخفی شده است. ما در نگاه‌های اجمالی که قبلا در این شهر داشته‌ایم تنها با ظاهر و برخی چشم‌اندازهای آن و شلوغی برخی مناطق روبرو شده‌ایم. بسیار واضح است که دنیای خلق شده در بازی Cyberpunk 2077 با سایر دنیاهایی که قبلا در بازی‌های ویدئویی دیده‌ایم تفاوت دارد اما ما هنوز در مورد بخش‌های مختلف شهر، شیوه‌ی ارتباط با سایر NPCهای درون بازی، مکانیسم‌های بیشتر رانندگی و ترافیکی که از وسایل نقلیه در Night City وجود دارد، اطلاعات زیادی در دست نداریم. احتمالا در نمایش پیش روی بازی، ما نگاه عمیق‌تری بر خیابان‌های شهر Night City و مردم آن، گروه‌ها و گنگ‌های مختلف که هر کدام کنترل قسمتی از شهر را بر عهده دارند و شیوه‌ی تعامل با هرکدام را خواهیم داشت.

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

Night City شهری که در ظاهر به نئون‌های رنگارنگ و ساختمان‌های بی‌نظیرش مشهور است و در باطن به جنایت‌های سایبری و جرم‌های اخلاقی!

علاوه بر موارد ذکر شده ما بسیار علاقه‌مند هستیم که نگاه بسیار عمیق‌تر و جزئی‌تری به شهر Night City و مناطق مختلف آن داشته باشیم. دیدن مناظر و ساختمان‌های باشکوه آینده‌نگر آن به همراه اتوموبیل‌های سوپراسپرت که در خیابان‌ها در حال سرعت گرفتن هستند، می‌تواند به ما دید بهتری از یک شهر مدرن در سال‌های دور بدهد. شاید علاوه بر محیط شهری شاهد مناطق دیگری در بازی باشیم که از طراحی و بافت منحصر به فرد خود بهره ببرند و ما را از فضای شلوغ و پر هیاهوی Night City برای مدتی بیرون آورند. بسیار جالب می‌شود که اگر مکانیسم‌ها و المان‌های عمیق سبک نقش‌آفرینی را بر پیکره‌ی شهر و فعالیت‌های درون آن مشاهده نماییم. بدون تردید دنیای جدید خلق شده توسط استودیوی سی‌دی پراجکت رد یکی از زیباترین و به یاد ماندنی‌ترین شهر‌های صنعت بازی‌های ویدئویی تاکنون خواهد بود. این شهر به مانند یک کتاب بزرگ و پر محتوا خواهد بود که برای درک درست آن باید به مانند مطالعه‌ی یک کتاب ارزشمند صفحه به صفحه آن را گشود و به بررسی لایه لایه‌ی آن پرداخت.

بررسی کامل‌تر گیم‌پلی بخش مخفی‌کاری و مبارزات بدون خون‌ریزی

در اواسط سال گذشته بود که ما متوجه شدیم گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 به بازی‌بازان گزینه‌های مختلفی برای مخفی‌کاری و پیش‌ بردن بازی بی سر و صدا و بدون کشتن دشمنان خواهد داد و بیشتر مکانیسم‌های آن به مانند دو عنوان Deus Ex و Dishonored به قدری کامل هستند که می‌توانید اکثر ماموریت‌های بازی را بدون خون‌ریزی و مخفیانه به اتمام رسانید. با این حال ما در ویدئوهایی که از گیم‌پلی بازی منتشر شده‌اند، پرداخت زیادی به مکانیسم‌های مخفی‌کاری را مشاهده نکرده‌ایم و تنها اشاراتی کوتاه به آن‌ها را شاهد بوده‌ایم. بدون شک فناوری‌های بی‌نظیر جهان بازی Cyberpunk 2077 به ما یک تجربه‌ی مخفی‌کاری علمی-تخیلی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته را خواهد داد که تاکنون به مانند آن‌ها را نه تجربه کرده و نه دیده‌ایم.

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

توسعه‌دهندگان بازی CyberPunk 2077 کاملا دست شما را برای انتخاب شیوه‌ی پیش بردن ماموریت‌ها به صورت مخفیانه و یا پر سر و صدا باز خواهند گذاشت.

داشتن هردو گزینه‌ی مخفی‌کاری و هجوم مستقیم با باران گلوله به دشمنان در بازی Cyberpunk 2077 به خوبی می‌تواند مجموعه‌ای ناب و گسترده از تاکتیک‌های مبارزه‌ی متنوع را فراهم کند و از نظر منطقی می‌توان انتظار وجود اسلحه‌ها و تجهیزات گسترده و بسیار زیادی را داشت که برای هر دو رویکرد در بازی مناسب خواهند بود. انتشار اطلاعات بیشتر در مورد مکانیسم‌های بخش مخفی‌کاری، اسلحه‌ها و تجهیزات مربوط به این بخش، رفتار و هوش مصنوعی دشمنان و مهم‌تر از این موارد، تاثیر انتخاب شیوه‌ی مبارزه بر روند داستان یا پایان بازی می‌تواند بسیار مفید باشد.

در بازی‌های با زاویه‌ی دوربین اول شخص و تیراندازی، انجام مکانیسم‌های مخفی‌کاری و پیش بردن مراحل و ماموریت‌ها به صورت مخفیانه کار آسانی نخواهد بود؛ به خصوص هنگامی که تمرکز اصلی بازی بر این بخش نبوده و هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بر مبنای مخفی‌کاری محض بنا نشده باشد. بنابراین شرکت سی‌دی پراجکت رد باید در مورد این مکانیسم‌های منحصر به فرد و چگونگی اجرا شدن آن‌ها در بازی Cyberpunk 2077 اطلاعات بسیار بیشتری را ارائه دهد.

نمایش فعالیت‌های جانبی و مینی‌گیم‌هایی که در گوشه و کنار Night City پراکنده خواهند بود

شهر Night City دنیای بزرگی خواهد بود. چشم‌انداز‌های نئونی، ساختمان‌های هوشمند و غول‌آسا، شرکت‌های بزرگ صنعتی، فروشگاه‌های مختلف برای عرضه‌ی انواع تجهیزات و اسلحه‌های مخصوص و محله‌های گوناگون که گاها زیربنای عجیب و غریبی دارند را می‌توان در آن پیدا کرد. در حالی که بازی Cyberpunk 2077 دارای یک داستان اصلی خواهد بود اما ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی نیز نقش بسیار پررنگی در پر کردن وقت بازی‌بازان خواهند داشت. با توجه به سابقه‌ی درخشان و عالی شرکت سی‌دی پراجکت رد در طراحی ماموریت‌های جانبی، می‌توان انتظار پرداختن بیشتر به این موارد را داشت. با توجه به زمینه‌ی سایبرپانکی و بزرگسالانه‌ی بازی، حتی می‌توان انتظار مینی‌گیم‌های جذاب و یا فعالیت‌های مخرب و غیراخلاقی فراوانی را داشت که هنوز به صورت جدی به بیان اطلاعات و نمایش‌هایی از آنان پرداخته نشده است.

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

اگر با سری محبوب و فوق‌العاده‌ی The Witcher آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که کار استودیوی سی‌دی پراجکت رد در طراحی ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی حرف ندارد!

گیم‌پلی و ماموریت‌های بازی Cyberpunk 2077 همیشه نمی‌تواند مبتنی بر تیراندازی و غارت باشد و دنیای وسیع بازی چیزی است که شایستگی آن را داشته باشد تا در چندین سطح و لایه‌ی گوناگون مورد کاوش قرار گیرد و فعالیت‌های جانبی و سرگرمی‌های لذت‌بخشی برای بازی‌بازان داشته باشد. بسیار علاقه‌مندیم که بدانیم در صورت رها کردن خط داستانی اصلی و کشتن دشمنان مختلف، چه فعالیت‌ها و تفریحات دیگری برای ما در این شهر فرا مدرن و پیشرفته در نظر گرفته شده است.

با توجه به نمایش‌های ماشین‌های درون بازی، می‌توان انتظار برگزاری مسابقات مختلف اتوموبیل‌رانی و یا حتی جنگ و زد و خورد‌های وحشیانه با ماشین‌های شخصی‌سازی شده در قالب فعالیت‌های جانبی را داشت. همچنین احتمالا کنسرت‌های فراوان خیابانی یا فستیوال‌های مختلف مربوط به موسیقی راک یا سبک‌های دیگر را نیز در بازی شاهد باشیم؛ چرا که اشاره‌های فراوانی به این موضوع در نمایش‌ها و اطلاعات منتشر شده از بازی را دیده‌ایم. با این حال هنوز در مورد فعالیت‌های جانبی بازی توضیحاتی ارائه نشده است و باید منتظر ماند و دید که توسعه‌دهندگان چه برنامه‌های مفرحی در شهر Night City برای ما مهیا کرده‌اند.

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

در خیابان‌های شهر Night City اتوموبیل‌های سوپر اسپرتی را مشاهده خواهید کرد که تاکنون در بازی دیگری کنترل آن‌ها را به دست نگرفته‌اید.

کیانو ریوز!

بدون شک یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی را می‌توان در عنوان Cyberpunk 2077 پیدا کرد. کیانو ریوز (Keanu Reeves) یک چهره‌ی به غایت محبوب و شناخته‌شده به شمار می‌آید که تنها حضور وی در یک بازی ویدئویی خود یک تبلیغ گسترده برای آن محسوب می‌شود. در هر صورت کیانو ریوز در نقش جانی سیلورهند (Johnny Silverhand) به ایفای نقش خواهد پرداخت و نقشی کلیدی در روایت داستان اصلی بازی دارد. او در اصل یک آشوبگر و معترض سیاسی به شمار می‌آید که در زمینه‌ی موسیقی راک نیز فعالیت‌هایی داشته و موفق هم بوده است. او مدتی عضو یک گروه شورشی شد که قصد کودتا و در دست گرفتن قدرت را در شهر Night City داشتند اما پس از شکست این توطئه‌ی سیاسی فرار کرد و حال تبدیل به یک مجرم سیاسی در حال تعقیب شده است و کسی از زنده یا مرده بودن وی اطلاع دقیقی ندارد. با اینکه خود او یا جسدش هیچ‌گاه پیدا نشد اما حالا تبدیل به یک اسطوره‌ی انقلابی و شخصیتی قابل ستایش برای اکثر مردم شهر Night City شده است.

تاکنون اطلاعات کمی در مورد شخصیت جانی سیلورهند در اختیار طرفداران بازی Cyberpunk 2077 قرار گرفته است و هنوز نقش اصلی او در داستان را نمی‌دانیم. البته در نمایشی از بازی مشخص شد که او به نوعی یک شبح دیجیتالی به شمار می‌آید که شخصیت اصلی V را در طول داستان همراهی می‌کند، اما هنوز از اهداف و انگیزه‌ی او از این کار اطلاعاتی دقیق نداریم. شاید نگاهی عمیق‌تر به این شخصیت و ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد پیشینه‌ی او برای طرفداران و درک آن‌ها از نقش و هدفش در داستان بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد.

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

شاید نمایش این شخصیت محبوب دنیای سینما در تریلر بازی Cyberpunk 2077 و سپس حضورش برروی صحنه را بتوان یکی از خاطره‌ انگیزترین اتفاقات مراسم‌های E3 به شمار آورد.

طبق اطلاعات منتشر شده رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 در روز پنجشنبه ۵ تیر ماه ۱۳۹۹ (۲۵ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی) در استرالیا برگزار خواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید که شرکت سی‌دی پراجکت رد چه نمایش و اطلاعاتی از بازی بزرگ و محبوب خود برای هواداران مشتاق آن در نظر گرفته است.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا
شهر شب | انتظاراتی که از رویداد Night City Wire بازی Cyberpunk 2077 داریم - گیمفا