بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا

بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

حسن اکرامی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا

عنوان SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated در واقع بازسازی یک از بازی‌های مشهور شرکت بزرگ تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) به شمار می‌آید که استودیوی پورپل لامپ (Purple Lamp) توسعه‌ی آن را بر عهده داشته است. طبق اطلاعات منتشر شده از این استودیو، داستان بازی در مورد تقابل خیر و شر روایت می‌شود که البته درون‌مایه‌هایی از طنز در داستان و رفتار باب اسفنجی و دوستانش همواره مشاهده خواهد شد.

هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated شامل جمع‌آوری منابع و آیتم‌های ارزشمند، مبارزه با دشمنانی که به شکل ربات هستند و به محل زندگی شما حمله کرده‌اند، خواهد بود. همچنین موانع و سکو‌های مختلفی در بازی تعبیه شده‌اند که شما باید به سبک بازی‌های پلتفرمر کلاسیک از آن‌ها عبور نمایید. معماها و پازل‌های گوناگونی نیز به صورت اختیاری و هرزگاهی اجباری بر سر راهتان قرار می‌گیرند که حل کردن آن‌ها لذت خاص خود را دارد. به طور کلی سه شخصیت قابل بازی در داستان عنوان SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated حضور خواهند داشت. باب اسنفجی (Sponge Bob) که یک آشپز ساده به شمار می‌آید، پاتریک (Patrick)  که صمیمی‌ترین دوست باب اسنفجی است و در نهایت یک سنجاب دانشمند به نام سندی (Sandy) سه قهرمان این بازی دوست‌داشتنی خواهند بود. طبق اطلاعات منتشر شده شخصیت پیش فرض و اصلی بازی باب اسنفجی به شمار می‌آید ولی با پشت سر گذاشتن مراحل بازی شما توانایی کنترل پاتریک و سندی را هم به دست خواهید آورد.

هر قهرمان توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارد و از این قابلیت‌ها باید در قسمت‌های مختلف داستان بازی بهره ببرد تا بدین صورت نقش خود را به صورت مثبت و کاربردی ایفا نمایند. این کاربردها به صورت‌های مختلفی در دسترس خواهند بود؛ به طور مثال باب اسنفجی با توجه به اسفنجی بودن بدنش می‌تواند از لحاظ فیزیک بدنی تغییر شکل دهد و از موانع و چالش‌های پیش رو به خوبی عبور نماید. پاتریک با توجه به جثه‌ی بزرگتر و قدرت زیادی که دارد به خوبی قادر خواهد بود در مبارزات تن به تن مفید واقع شود. همچنین او به علت قدرت بدنی فوق‌العاده‌اش می‌تواند اجسام سنگین را از روی زمین بردارد و به طرف دشمنان پرتاب نماید و یا آن‌ها را به موانع و درهای بسته بکوبد تا از این طریق راه خود را برای پیش‌روی در محیط باز کند. در نهایت به سندی می‌رسیم که شخصیتی چابک و هوشمند به شمار می‌آید و در زمینه‌ی پرش‌های بلند مهارت خاصی دارد. او می‌تواند با استفاده از تجهیزات برای مدتی کوتاهی خود را در هوا معلق نگه دارد یا با استفاده از طناب بلند خود به دشمنان آسیب وارد نماید. او همچنین توانایی اسکیت‌سواری و جابجایی سریع در بین محیط‌های مختلف را دارا است.

مراحل بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated از تنوع خوبی برخوردار هستند و دشمنانی که در هر مرحله ملاقات می‌کنید دچار تغییراتی خواهند شد. با توجه به این موارد و به دست آوردن اسلحه و مکانیسم‌های جدید گیم‌پلی، این بازی هرگز خسته‌کننده و تکراری نخواهد شد و مدام به بازی‌بازان بخش جدیدی از گیم‌پلی و مبارزات را نشان خواهد داد. البته باید در نظر داشت که کنترل و گیم‌پلی بازی بسیار ساده و روان طراحی شده‌اند و شامل پیچیدگی و عمق خاصی نخواهند بود تا برای همه‌ی مخاطبان این بازی محبوب مناسب باشند. در پایان هر مرحله اصلی هم شما با باس‌فایت‌هایی مواجه خواهید شد که باید با آنان مبارزه کنید و در صورت شکست دادن آن‌ها پاداش‌های ارزشمندی را دریافت خواهید کرد. به طور کلی طراحی باس‌فایت‌ها و دشمنان درون بازی به خوبی صورت گرفته و علاوه بر اینکه هرکدام یک جنبه‌ی طنز و بامزه دارند، دارای نقاط ضعفی خواهند بود که در صورت کشف آن‌ها می‌توانید به راحتی از پسشان برآیید.

در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی عنوان SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom توسعه‌دهندگان بخش چندنفره‌ی جدیدی به آن افزوده‌اند که در آن باب اسفجی و دوستانش با کمک هم در محیط‌های بسته‌ای با دشمنان مختلف به مبارزه می‌پردازند. طبق اطلاعات منتشر شده بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated هم‌اکنون برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس بازی‌بازان قرار دارد. به تازگی نقد‌ها و نمرات این بازی اکشن و خاطره‌انگیز نیز منتشر شده‌اند که می‌توانید به مشاهده‌ی آن‌ها بپردازید.

Digital Chumps 8.5/10

شاید بتوان عنوان SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated را بازسازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی دانست که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و به محبوبیت زیادی دست یافت. با اینکه ممکن است گیم‌پلی بازی در نگاه اول نسبت به بازی‌های مدرن و امروزی کمی منسوخ شده به نظر برسد اما با این حال باز هم باب اسفنجی و دوستانش لحظات شاد و بسیار لذت‌بخشی را برای بازی‌بازان و به خصوص طرفداران این شخصیت‌های دوست‌داشتنی مهیا خواهند کرد. بازی اصلی شوخ‌طبعی و حس طنزی بسیاری داشت که بیشتر آن‌ها در این بازسازی به چشم نمی‌خورند اما با این حال توسعه‌دهندگان نسخه‌ی بازسازی شده سعی داشته‌اند تا سر حد امکان محتوای داستانی اصلی بازی را دست نخورده باقی‌ گذارند. بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated یک بازسازی عالی و با کیفیت از نسخه‌ی اصلی به شمار می‌آید و تجربه‌ی آن باعث شد که من به ادامه‌ی حضور شخصیت محبوب باب اسفنجی و دوستانش در صنعت بازی‌های ویدئویی امیدوار باشم.

Trusted Reviews 8/10

عنوان SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated را می‌توان بازگشت خوبی برای یک بازی کلاسیک به پلتفرم‌های مدرن امروزی به شمار آورد. این عنوان بازسازی شده به خوبی به نسخه‌ی اصلی وفادار مانده است و توانسته ضمن نگه داشتن حس و حال مفرح و کلاسیک خود، برخی پیشرفت‌های جانبی و جلوه‌های بصری زیبا را به آن اضافه نماید. ماجراجویی بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن خواهد بود و شما همزمان آن‌ها را حس خواهید کرد. در حالی که من از طرفداران پیشرفت بازی‌های ویدئویی و عرضه‌ی عناوین جدیدتر و مدرن‌تر هستم اما باز هم معتقدم که این بازسازی به قدری خوب کار شده است که ارزش تجربه‌ی ضروری را دارد. طرفداران باب اسفنجی و دوستانش می‌توانند برای ملاقات شخصیت‌های محبوب خود در یک ماجراجویی جدید به تجربه‌ی این بازی دوست‌داشتنی اقدام نمایند.

Noisy Pixel 7.5/10

بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated یک بازسازی فوق‌العاده و یک عنوان ارزشمند برای هر یک از طرفداران باب اسفنجی خواهد بود. گیم‌پلی بازی مفرح و شاد طراحی شده با اینکه کمی ممکن است قدیمی به نظر برسد. روایت داستان، اتفاقات و گفتگوی میان شخصیت‌های بازی دارای حس شوخ‌طبعی و جالبی خواهد بود و هرزگاهی در طول روایت داستان اشاراتی به فیلم‌ها و سریال باب اسفنجی می‌شود که بازی را سرگرم‌کننده می‌سازد. گیم‌پلی را نمی‌توان زیاد نقطه‌ی قوت بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated به شمار آورد؛ چرا که کمی قدیمی به نظر می‌رسد و البته عدم وجود یک بخش چند‌نفره‌ی جذاب و درگیر کننده نیز مزید بر علت خواهد بود. با این حال تجربه‌ی یک بازی پلتفرمر و سه‌بعدی را می‌توان لذت‌بخش دانست و آن را ستود. در هر صورت باید در نظر داشت که پایه و اساس داستان و گیم‌پلی این بازی مربوط به سال‌ها پیش است و طرفداران می‌توانند برای خواباندن عطش دیدن سری جدید از باب اسفنجی در تلویزیون خود، فعلا به تجربه‌ی آن بپردازند.

Hardcore Gamer 7/10

شاید بتوان گفت که نیکلودئون (Nickelodeon) و استفان هیلدنبرگ (Stephen Hillenburg) هنگامی که قصد خلق سری بازی‌های SpongeBob SquarePants را داشتند، هرگز فکر نمی‌کردند که بازی آن‌ها به قدر محبوب شود که بعد از گذشت حدود دو دهه بازسازی آن برای طرفداران این سری جذاب در دسترس قرار گیرد. عرضه‌ی بازی‌های SpongeBob SquarePants باعث شدند این شخصیت کارتونی دوباره به اوج شهرت بازگردد و در کنار بازی‌های این سری، فیلم‌ها و آثار زیادی از باب اسفنجی و دوستانش منتشر شود. عنوان SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom Rehydrated یک بازسازی موفق و با کیفیت از نسخه‌ی اصلی این بازی در سال ۲۰۱۳ به شمار می‌آید. داستان بازی تغییر محسوسی به خود ندیده و هنوز همان حس بامزه و طنزگونه‌ی خود را حفظ کرده است. این بازی برای طرفداران باب اسفنجی کاوش در محیط و مبارزه با دشمنان رباتیک جذابی را در نظر می‌گیرد. کیفیت بصری بازی و بافت‌های مدل‌سازی شده به خوبی پیاده‌سازی شده‌اند و صداگذاری با مزه به همراه موسیقی آن شما را جذب خواهد کرد. البته جای تاسف بسیاری وجود دارد که گیم‌پلی بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom Rehydrated به مانند نسخه‌ی ۲۰۰۳ خود باقی مانده و هیچ پیشرفت و یا صیقل خاصی برای مدرنه کردن آن صورت نگرفته است. بخش داستانی بازی ساده و قسمت چندنفره‌ی جدید آن فاقد هرگونه جذابیتی خواهد بود و اگر شما یکی از طرفداران واقعی باب اسفنجی نباشید، بازی چیز زیادی برای نگه داشتن شما پای خود عرضه نخواهد کرد.

Push Square 7/10

عنوان SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated یک بازسازی دوست‌داشتنی از بازی محبوب پلتفرمر کنسول پلی‌استیشن ۲ به شمار خواهد آمد. با اینکه پیشرفت‌های بازی کمتر از انتظار هستند اما باز هم یک تجربه‌ی کلاسیک و مفرح برروی پلتفرم‌های مدرن فراهم خواهد کرد. سرگرمی‌های ساده، مبارزه و ضرب و شتم دشمنان،کاوش در محیط‌های مختلف و وجود معماهای گوناگون همگی برای هواداران باب اسفنجی در یک مجموعه‌ی کامل فراهم شده‌اند و تمام طرفداران بزرگ و کوچک این سری می‌توانند وارد یک ماجراجویی زیر آب شوند.

GameSpace 5/10

متاسفانه بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated بیش از چند ساعت محتوا برای منحرف کردن حواس بازی‌بازان و ارائه‌ی دلخوشی زودگذر ارائه نمی‌دهد. تقریباً ۸ ساعت طول کشید تا داستان را به اتمام رسانم اما برای جمع‌آوری همه چیز احتمالاً ۱۲ ساعت زمان مورد نیاز باشد. اگر به دنبال یک بازی جدید برای تجربه کردن در دوران قرنطینه هستید، این عنوان مناسب شما نخواهد بود. با وجود دلتنگی من برای باب اسفنجی، صادقانه بگویم که نمی‌توانم تجربه‌ی این بازی را به کسی توصیه کنم به جز خانواده‌هایی که فرزندان کوچک دارند. هیچ مجازاتی برای مرگ وجود ندارد، جز این که مجبور به بازگشت به مناطق مختلف شوید. نبرد‌ها به اندازه‌ی کافی ساده هستند که هر بچه‌ای بتواند به راحتی تمام دشمنان را از بین ببرد. خبر خوب این است که SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated تنها ۲۹٫۹۹ دلار قیمت دارد و خبر بد این است که من هنوز هم فکر می‌کنم گران قیمت به حساب می‌آید.

GameSpot 2/10

بازسازی‌ها، بازآفرینی‌ها و پورت‌های مختلف از بازی‌های قدیمی بسیار خوب هستند و باعث زنده شدن خاطرات و به دست گرفتن شخصیت‌های دوست‌داشتنی قدیمی در محیط‌های کلاسیک و تجربه‌ی یک گیم‌پلی نوستالژیک برای بازی‌بازان خواهند شد. بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated به مانند یک ماهی زیبا و پرطرفدار است که به علت قدیمی شدن از آب بیرون افتاده بود. حال تیم توسعه‌دهنده برای زنده شدن آن تنها کاری که کرده است، برگرداندن این ماهی به آب بود و تمام. باز‌سازی‌های عالی به خوبی طراحی می‌شوند و موارد دوست‌داشتنی بازی‌ها را بهبود بخشیده و برخی ویژگی‌های منسوخ آن‌ها را حذف می‌کنند اما در عنوان SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated ما فقط شاهد تقلید کامل از مکانیسم‌های بازی و توجه کامل فقط به بخش زیباسازی و افزایش کیفیت بصری و مدل‌سازی شخصیت‌ها خواهیم بود. این بازی دیگر دارای عناصر کافی برای جذاب بودن یک عنوان پلتفرمر به شمار نمی‌آید و نمی‌تواند شما را به تجربه‌ی خود تشویق و یا کنجکاو نماید. بازی تمرکز ویژه‌ای بر جمع‌آوری منابع مختلف دارد که البته این کار نه جذابیت خاصی دارد و نه پاداش قابل توجهی به خاطر آن دریافت خواهید کرد. این بازی یک تجربه‌ی ناخوشایند به شمار می‌آید و اگر به دنبال سرگرمی و لذت بردن از ماجراجویی هستید نباید به سمت آن بروید.

بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا
بازگشت باب اسفنجی | نقدها و نمرات بازی SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - گیمفا