عنوان Star Wars: Squadrons یک بازی سرویسمحور نخواهد بود
بر اساس صحبتهای کارگردان استودیوی مُتیو استودیوز (Motive Studios)، عنوان Star Wars: Squadrons در زمان لانچ یک عنوان کامل خواهد بود و تیم سازنده قصد اضافه کردن محتویات اضافه و کسب درآمد پس از عرضه را ندارد. رویکرد سنتی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در مورد این عنوان باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران شده است.
ظاهراََ بازی Star Wars: Squadrons به یک عنوان غیرمعمول برای شرکت الکترونیک آرتس تبدیل شود. مدتی پیش تایید شد که این اثر شامل پرداخت درون برنامهای (microtransactions) یا لوتباکسها (Loot Boxes) نمیشود و به دنبال آن نیز تایید شد که قیمت این عنوان ۴۰ دلار است. حال در بیانیهی جدید تیم سازنده اعلام کرد، اگرچه تمرکز اصلی بازی بخش چندنفره خواهد بود اما عنوانی سرویسمحور را شاهد نیستیم.
چندی پیش آقای ایان فرازیر (Ian Frazier)، کارگردان بازی Squadrons، در گفت و گویی اعلام کرد تیم آنها رویکردی سنتی نسبت به این بازی دارد و قصد دارند اثری کامل را در زمان تعیین شده به مخاطبین ارائه دهند و به همین دلیل خبری از عنوانی سرویسمحور نخواهد بود. به روشنی میتوان متوجه شد که این سیاست با استراتژی الکترونیک آرتس در مورد بسیاری از بازیهای چند سال اخیر در تضاد کامل قرار دارد. او در این باره توضیح داد:
ذهنیت ما در قبال این بازی همواره بسیار سنتی بوده است. ما سعی داریم با قیمتگذاری ۴۰ دلاری و تصمیمهای اتخاذ شده، سخاوتمندی خود را به بازیبازان نشان دهیم و در کنار این دوست داریم که یک تجربهی کامل به آنها ارائه شود. این پروژه به هیچ عنوان یک اثر سرویسمحور نیست و ما نمیخواهیم به طور دائم از آن درآمد کسب کنیم. این بازی در همان زمان عرضه کامل خواهد بود و در مقیاس خود بسیار عالی است. البته من نمیگویم که قرار نیست چیزی به آن اضافه کنیم اما اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد به هیچ عنوان همانند بازیهای سرویسمحور انجام نمیشود.
بازی Star Wars قبلی نیز که توسط الکترونیک آرتس عرضه شد یک اثر سرویسمحور نبود و اتفاقاََ یک بازی داستانی جذاب بود که توانست نظر بسیاری از بازیبازان را به خود جلب کند اما Star Wars: Squadrons در کنار بخش داستانی شامل حالتهای چندنفره نیز میشود تصمیم سازندهی این عنوان مبنی بر اضافه نکردن لوتباکسها، پرداخت درونبرنامهای و تبدیل نکردن آن به یک اثر سرویسمحور تحسین برانگیز است. امیدواریم سیاستهای الکترونیک آرتس به طور کلی تغییر کرده باشد و در آینده نیز شاهد چنین استراتژی از آنها باشیم.
مدتی پیش اعلام شد که Squadrons تنها حالت اول شخص خواهد داشت و کارگردان هنری بازی، یان فریزیر (Ian Frazier) گفته است که حالت سومشخص میدان دید بزرگتری به بازیکنان میدهد و از این رو مشکلاتی در زمینهی متعادل سازی تجربهی بازی بهوجود میآورد. بازیبازان در حالت اولشخص بیشتر احساس حضور در سفینههای جنگی را میکنند. انتظار داریم تا زمان لانچ بازی نمایشها و اطلاعات بیشتری از آن به انتشار برسد.
بازی Star Wars: Squadrons در تاریخ ۱۱ مهرماه ۱۳۹۹ (۲ اکتبر ۲۰۲۰) برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. این عنوان از ویژگی بازی میانپلتفرمی (Cross-Play) بهره میبرد و در رایانههای شخصی نیز از هدستهای واقعیت مجازی پشتیبانی میکند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
نظرات
جدای فالن خوب بود حتی pay to win هم نداشت
جنگ ستارگان خیلی پتانسیل داره امیدوارم تو این نسخه از کل پتانسیل هاش استفاده کنند.