چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا
چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا
چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا
چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا

چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟

پست گیمفا
۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا

بیت کوین اولین رمزارزی است که توانست توجه بسیاری از دولت‌ها و افراد را برای سرمایه‌گذاری به خود جلب کند. از زمان ظهور بیت کوین تا کنون، این ارز دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی را پشت سر گذاشته ‌است. افرادی که در زمینه خرید و فروش بیت کوین فعالیت حرفه ای دارند، احتمالاً با عوامل تأثیرگذار در قیمت بیت کوین آشنایی دارند. چرا که بدون آگاهی از این عوامل، تشخیص بهترین زمان برای خرید و فروش ارز دیجیتال غیرممکن خواهد بود!

اما بپردازیم به بحث اصلی، یعنی:

عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت بیت کوین

در ادامه به معرفی عواملی می‌پردازیم که هریک از آنها در افزایش قیمت محبوب‌ترین ارز دیجیتال، تأثیر به سزایی دارد. درک درست از هریک از این موارد، راهنمای خوبی به منظور تشخیص بهترین زمان برای خرید بیت کوین  و حتی فروش بیت کوین خواهد بود.

میزان عرضه و تقاضا

اگر اطلاعات جامع و کاملی در مورد بیت کوین داشته باشید، حتماً می‌دانید که منابع بیتکوین محدود بوده و از این نظر شباهتی به سایر منابع ارزشمند، مانند طلا ندارد. در کل ۲۱ میلیون بیت کوین در جهان وجود دارد که تا کنون چیزی حدود ۱۸ میلیون از آنها توسط ماینرها استخراج شده ‌است.

منابع محدود، اولین موردی است که در افزایش قیمت بیت کوین در گذر زمان تأثیرگذار است. چرا که میزان عرضه همیشه ثابت است، در حالی که میزان تقاضا روز به روز افزایش می‌یابد. این مسئله نه تنها برای بیت کوین، بلکه برای هر دارایی دیگر صدق می‌کند. به محض آنکه عرضه کاهش پیدا کند یا ثابت باشد، با افزایش تقاضا، نرخ دارایی افزایش پیدا خواهد کرد. در این میان تنها افرادی سود خواهند کرد که از قبل به آینده فکر کرده و با خرید ارز دیجیتال و به ویژه بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا

کاربردی بودن بیت کوین

از زمان شیوع کرونا تا کنون، شاهد تغییرات چشمگیری در اقتصاد جهان هستیم. این ویروس به تمامی دولت‌ها ثابت کرد که برای کنترل بازار و بهبود روابط تجاری، تا چه اندازه به بیت کوین نیاز است! در حالی که بسیاری از ارزهای فیات، مانند دلار که همیشه رشد ارزش آن رو به بالا بود، کاهش نرخ زیادی داشتند، بیتکوین در این دوره افزایش قیمت را تجربه کرد.

کاهش نرخ جهانی دلار، به دلیل تزریق و چاپ دلار توسط دولت آمریکا بود. گرچه آمریکا همیشه به عنوان یکی از کشورهای موفق از نظر اقتصاد و نرخ تورم در نظر گرفته می‌شد، اما در چند ماه اخیر به دلیل تصمیم گیری نادرستی که داشت، روزهای ناخوشآیندی را پشت سر می‌گذارد.

برگزاری هاوینگ بیت کوین

هاوینگ یکی از رویدادهایی است که برگزاری هر دوره آن، در افزایش قیمت بیتکوین تأثیرگذار است. بعد از هر هاوینگ، پاداش ماینرها به نصف کاهش پیدا می‌کند، در آخرین هاوینگی که در اردیبهشت سال ۹۹ برگزار شد، این پاداش به ۶٫۲۵ کاهش پیدا کرد.

اما احتمالاً این سؤال برای شما ایجاد می‌شود که برگزاری این رویدا چه تأثیری در قیمت بیتکوین دارد؟

به‌طور کلی بر اساس تحلیل‌هایی که تا کنون انجام شده‌است، بعد از هر هاوینگ، شاهد افزایش قیمت بیتکوین هستیم. چرا که بسیاری از دستگاه‌های استخراج از دور خارج شده و خاموش می‌شوند. در نتیجه افراد برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین مجبور به خرید بیت کوین می‌شوند. افزایش تمایل افراد برای خرید، به معنای افزایش تقاضا و در نهایت افزایش قیمت بیت کوین است.

عملکرد سایر ارزهای دیجیتال

شکست یک ارز دیجیتال برای بیت کوین به معنای یک برگ برنده است! جالب است بدانید که بیش از ۱۰۰۰ مورد ارز دیجیتال تا کنون عرضه شده‌است که هریک از آنها ویژگی‌های متنوعی داشته و ادعا می‌کنند که مشکلات سایر رمزارزها را برطرف کرده‌اند. اما جالب است بدانید که با وجود تمام نوساناتی که بیت کوین پشت سر گذاشته‌است، هنوز هم در میان رمزارزهای مختلف جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌است. هر بار که یکی از پروژه‌های ارز دیجیتال با شکست رو به رو می‌شود، سرمایه گذاران بیشتری رو به سوی بیتکوین به دلیل عملکرد با ثباتش می‌آورند!

افزایش هزینه استخراج بیت کوین

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفته شد، بعد از هر هاوینگ، نرخ پاداش ماینرها به نصف کاهش می‌یابد. به این معنا که به ازای زمان و هزینه ای که صرف این کار می‌شود، هزینه کمتری دریافت می‌کنند. این در حالی است که روز به روز به سختی شبکه هم افزوده می‌شود. در نتیجه افرادی که قصد کسب بیت کوین از طریق استخراج را دارند، با توجه به عمر مفید ۳ ساله دستگاه‌ها و سختی روزافزون استخراج، به فکر خرید بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های موجود در بازار باشند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در گذر زمان، استخراج سودآور نخواهد بود، بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین، خرید مستقیم آن از صرافی‌های معتبر ارزدیجیتال است.

آیا استخراج در ایران به صرفه است؟

با توجه به مصوبه‌هایی که اخیراً از سوی دولت اعلام شده‌است، واردات دستگاه ماینر غیرقانونی نیست. یعنی افراد می‌توانند به صورت کاملاً قانونی اقدام به خرید دستگاه ماینر کرده و آن را در ایران تحویل بگیرند. البته تنها در صورتی که دستگاه ثبت رسمی شده باشد و تعرفه برق مصرفی آن، مطابق با مبلغ تعیین شده از سوی دولت باشد. در نتیجه با در نظر گرفتن موارد قبل و افزایش تعرفه برق ایران، به نظر می‌رسد که استخراج روش درستی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین نباشد.

چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا

دستکاری قیمت، اخبار جهان و نهنگ‌ها

عوامل بیرونی، مانند ثروتمندان جهان، افراد معروف نظیر ترامپ و نهنگ‌ها از جمله مواردی هستند که در افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند. کرونا از جمله اخباری است که زمان شیوع این ویروس تا کنون، در افزایش قیمت بیت کوین تأثیر مثبتی داشته‌است.

علاوه بر این، زمانی که فردی تأثیرگذار در سطح جهان در مورد کارآمد بودن یا نبودن بیت کوین اظهار نظر می‌کند، به‌طور غیر مستقیم قیمت این ارز را دستخوش تغییر می‌کند. البته چنین تغییراتی پایدار نبوده و بعد از مدتی کوتاه قیمت روال قبلی خود را پیش می‌گیرد.

نهنگ، مفهومی پر کاربرد در بازار ارزهای دیجیتال است که به معنای افراد ثروتمند این بازار است. زمانی که نهنگ‌ها اقدام به خرید مقدار زیادی بیت کوین کنند، به دلیل افزایش تقاضا، نرخ بیت کوین افزایش می‌یابند. در این شرایط اصطلاحاً گفته می‌شود که بازار نهنگی بر بازار خرسی غلبه پیدا کرده‌است.

بهبود عملکرد بیت کوین

تا کنون چند بار به این نکته اشاره شده‌است که در طی چند سال اخیر، به تعداد رمزارزها افزوده شده اما به دلیل ضعف‌های امنیتی که داشته‌اند، خیلی سریع از دور رقابت خارج شده‌اند. اما از زمان ظهور بیت کوین تا کنون، علی‌رغم تلاش هکرها، تا کنون نفوذی به شبکه بیت کوین گزارش نشده‌است. این مسئله تا حد زیادی خیال افراد سرمایه‌گذار را راحت می‌کند. چرا که ساتوشی برای هر ضعف احتمالی شبکه بلاکچین بیت کوین، راه حلی داشته و دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا
چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا
چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا
چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا
چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

چه عواملی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شوند؟ - گیمفا