اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا

اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد

حسن اکرامی
۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا

چندی پیش شاهد آن بودیم که شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) طبق وعده‌ی خود سرانجام از بازی Star Wars: Squadrons به همراه تریلری رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون به ارائه‌ی اطلاعات مختلفی از این عنوان پرداخته است.

عنوان Star Wars: Squadrons را می‌توان ستاره‌ی درخشان رویداد امسال شرکت الکترونیک آرتس یعنی EA Play Live دانست که همین چند روز پیش پخش شد. این بازی در مورد جنگ‌های حماسی و فضایی سری معروف Star Wars خواهد بود و استودیوی موتیو (Motive Studios) توسعه‌ی آن را بر عهده دارد. طبق گزارش‌های منتشر شده، اولین تریلر از گیم‌پلی این بازی بازخورد‌ها و نظرات مثبت هواداران را در پی داشته است. توسعه‌ی بازی Star Wars: Squadrons بر پایه‌ی عنوان Star Wars: Battlefront II صورت خواهد گرفت که البته به صورت عمیق‌تر و تخصصی‌تر به جنگ‌های فضایی و چالش برانگیز خواهد پرداخت.

به تازگی آقای یان فرازیر (Ian Frazier) کارگردان بازی Star Wars: Squadrons، در مصاحبه‌ای در مورد مکانیسم‌های کنترل بازی، مانور‌ها و چالش‌های خلبانی‌ آن به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخت:

برای مثال ما به عنوان بازی‌باز شاهد آن بودیم که در بازی Star Wars: The Last Jedi در صحنه‌ی آغازین آن Poe در حال مانور دادن و پناه گرفتن پشت سپرهای محافظ مختلفی است و این کار را با دقت و هیجان دیوانه‌واری انجام می‌دهد. ما عاشق این نمایش و واکنش‌های بی‌پروای او بودیم و حسی که به ما می‌بخشید را ستایش می‌کردیم. حال ما در تیم توسعه‌ی Star Wars: Squadrons به این موضوع فکر کردیم که چگونه می‌توان اینچنین حس و حال هیجان‌انگیز و منحصر به فردی را خلق کنیم و لذت مشابهی را برای مخاطبان این نسخه‌ی جدید فراهم آوریم؟

در نهایت ما موفق شدیم که مانورهای دریفت مانندی را در مکانیسم‌های گیم‌پلی بازی Star Wars: Squadrons قرار دهیم و اجرای دقیق آن‌ها را مدام بررسی نماییم. البته این فقط یک مثال و نمونه است که می‌زنم. شما اگر بتوانید نیروی خود را در موتور ذخیره نموده و آن را به صورت ناگهانی آزاد نمایید، سفینه‌ی شما سرعت و شتاب بسیار زیادی خواهد گرفت و شما قادر هستید با سرعت و تیزی زیاد به اطراف پیچیده و مانورهای هیجان انگیزی در مقابل دشمنان از خود نشان دهید. ذخیره‌ی نیروی اضافی در موتور کشتی باعث بهبود عملکرد و سرعت آن خواهد شد، از طرفی این امر مدیریت سوخت و تاکتیک شما را لازم خواهد داشت. شما وقتی در کابین هدایت سفینه‌ی خود نشسته‌اید باید به کنترل و مدیریت موارد مختلف پرداخته و مدام به ارقام مربوط به سوخت و سرعت خود توجه داشته باشید. در واقع کنترل تمام و کمال این سفینه در دستان شما خواهد بود.

یکی دیگر از نتایج تزریق انرژی زیاد به موتورهای سفینه به صورتی که مخزن آن‌ها کاملا پر شود، ایجاد یک نیروی محرکه‌ی قدرتمند و دیوانه‌وار خواهد بود که سفینه‌ی شما را برای مدتی تبدیل به یک مدل فوق سرعتی خواهد کرد و شاهد سرعتی دیوانه‌وار و مهیج خواهید بود. البته باید در نظر داشته باشید که هنگام انجام این کار قدرت مانور و چرخیدن شما به شدت کاهش می‌یابد و باید کنترل سفینه‌ی خود را به خوبی در دست گیرید. کنترل محدود سفینه در حال فوق سرعتی کار دشواری خواهد بود و به معنای وقوع یک حادثه‌ی بزرگ پس از برخورد شما به یک مانع یا دشمن خواهد بود؛ پس باید در مواقع فرار رو به عقب و یا میدان خلوت مبارزه از آن بهره ببرید. مبارزات و نبرد‌های فضایی بازی کاملا شبیه به یک چرخه یا حلقه‌ی مرگ ساخته شده‌اند؛ به این صورت که شما در تعقیب دشمنان هستید و مهاجمانی دیگر به دنبال شما می‌آیند و این نبرد بزرگ و مهیج پر از انفجار، تعقیب و گریز، کشتن و کشته شدن خواهد بود. شما هرگز نمی‌توانید به صورت کامل از دست دشمنان فرار کرده و تنها راه نجات شما در اصل از بین بردن آن‌ها خواهد بود. در واقع علتی که ما نیروی محرکه‌ی فوق سرعت در بازی را قرار داده‌ایم وجود این نبرد‌های منحصر به فرد و بدون راه فرار بوده است. شما با این قابلیت برای مدتی بسیار کوتاه قادر خواهید بود از دست دشمنان فرار کنید و مجددا خود را برای یک نبرد سنگین و پر حادثه با آنان آماده سازید. شما خلبان سفینه‌ی قدرتمند فضایی هستید و باید تاکتیک‌های جنگی خود را مشخص نمایید.

مهم‌تر از موارد ذکر شده باید بگویم که اگر شما از تقویت سرعت کامل استفاده کنید تا مدتی قادر نخواهید بود تقویت کننده‌های عادی و میانی سفینه‌ی خود را فعال نمایید؛ چرا که سیستم سوخت‌رسانی آن‌ها متفاوت است. قبل از فعال شدن تقویت کننده‌های میانی شما باید موتورهای سفینه را خاموش کنید و با چرخشی شلاقی و ۱۸۰ درجه به سمت دشمنان بچرخید تا هم فرصت تیراندازی مناسبی را نصیب خود سازید و هم از این طریق قدرت موتورهای میانی را تقویت کنید تا زودتر فعال شوند و به شما اجازه‌ی مانورهای مختلفی دهند.

همچنین در بخش‌های دیگر این مصاحبه، آقای یان فرازیر تایید کرد که بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons کاملا قابلیت بازسازی و ویرایش را دارا خواهد بود و قابل شخصی‌سازی است:

ما برنامه و سیستم کنترل پیش‌فرض خود را در بازی Star Wars: Squadrons پیاده‌سازی کرده‌ایم اما این موضوع به معنای غیر قابل تغییر بودن آن نیست. شما می‌توانید بخش رابط کاربری و کنترل مکانیسم‌های مختلف گیم‌پلی را آن‌طور که تمایل دارید شخصی‌سازی کنید تا این قابلیت به تجربه‌ی بهتر شما از بازی کردن کمک نماید. فراتر از این مورد، باید بگویم که ما در نسخه‌‌های کنسولی Star Wars: Squadrons نیز یک سیستم ویرایش و شخصی‌سازی کنترل پیشرفته را در اختیار بازی‌بازان قرار خواهیم داد که آن‌ها بتوانند هر بخشی از کنترل بازی را به دلخواه تغییر دهند. عملکرد کلیدها را عوض کرده و از این قابلیت عمیق برروی کنسول خود نهایت لذت برا ببرند. البته باید در نظر داشت که بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی دست خود را برای اعمال تغییرات بسیار بازتر خواهند دید، با این حال ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که بهترین آزادی عمل را در ویرایش کنترل بازی به دارندگان کنسول‌ها بدهیم. در بازی Star Wars: Squadrons شما با مواردی که از پیش تعیین شده‌اند سر و کار ندارید، هر چه را که دوست دارید به دلخواه تغییر دهید.

طبق اطلاعات منتشر شده، بازی Star Wars: Squadrons عنوانی با زاویه‌ی دوربین اول‌شخص است که برروی نبردهای هوایی و فضایی تمرکز ویژه‌ای دارد و علت اول‌شخص بودن دوربین آن نیز کنترل بهتر سفینه‌ی فضایی و حس واقعی‌ مبارزات آن خواهد بود. این بازی توسط استودیوی موتیو توسعه یافته است و علاوه بر بخش تک‌نفره، از بخش چندنفره نیز پشتیبانی می‌کند. این عنوان در تاریخ ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۹ (۲ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی) برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. براساس اعلام الکترونیک آرتس، نسخه‌ی رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ این بازی از قابلیت واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین قابلیت بازی میان‌پلتفرمی نیز برای این عنوان تایید شده است. عنوان Star Wars: Squadrons در برروی همه‌ی پلتفرم‌ها با قیمت ۴۰ دلار به فروش می‌رسد و همچنین اعلام شد که خوشبختانه این عنوان پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نخواهد داشت و همه‌ی آیتم‌های تزئینی آن را می‌توان در جریان بازی آزاد کرد. در پایان شما قادر خواهید بود که تریلر معرفی رسمی بازی Star Wars: Squadrons را در این نشانی مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Star1 گفت:

    خوبه بالاخره EA بعد از ۳ سال یه بازی Star Wars با پشتیبانی از بخش چندنفره ساخت – انگار یادش رفته بود بازیای چند نفره هم طرفدار دارن.
    ولی دیگه فک نکنم EA اجازه بده لایسنس Star Wars دست ناشر دیگه ای بیوفته چون سه بازی star wars battlefront 1 – 2 و jedi fallen order بالای ۵۰ میلیون فروش داشتن + Star Wars: Galaxy of Heroes که برا موبایل ها عرضه شد به حدی سود آور بودن که این سری به عناوین سالانه اضافه شده و در کنار بازیای ورزشی عمده درآمد ea رو تشکیل میدن.

اطلاعاتی در مورد بخش کنترل بازی Star Wars: Squadrons منتشر شد - گیمفا