شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا
شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا
شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا
شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا

شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX

حسن اکرامی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا

در این ماجراجویی علمی-تخیلی و هیجان‌انگیز در یک جهان چندلایه و غیرخطی، اسلحه‌ی خود را پیدا نمایید و به کاوش و مبارزه بپردازید و اسرار بی‌نظیر و هیجان‌انگیزی در مورد خدایان دنیای قدیم زیر آب کشف نمایید. بازی Outbuddies DX یک عنوان پیکسلی اما مدرن به شمار می‌آید که استودیوی جولین لوفر (Julian Lafer) توسعه‌ی آن و شرکت هد‌آپ گیمز (Headup Games) عرضه‌ی آن را برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و دو کنسول اکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ بر عهده دارد.

شما به عنوان بازی‌بازان عنوان Outbuddies DX باید گیم‌پلی غیر خطی و استراتژیک بازی را تجربه کنید. در جریان روند بازی ۵ مرحله‌ی بزرگ و منحصر به فرد را کاوش خواهید کرد. هرکدام از این مراحل دارای فضاها و اتمسفری خاص، خطرات محیطی و مستقیم متفاوت، دشمنان با شیوه‌ی حمله و دفاع گوناگون و باس‌فایت‌های منحصر به فرد هستند که برای بازی‌بازان چالش‌ها و ماموریت‌های متفاوتی را فراهم خواهند کرد. همچنین علاوه بر مبارزه با انواع دشمنان باید به حل معماها و پازل‌‌های گوناگون هر مرحله بپردازید که برخی از آن‌ها همزمان با حضور دشمنان و در حین حمله و تهاجم آنان جلوی راهتان سبز می‌شوند. علاوه بر این موارد به همراه شما یک سیستم هوش مصنوعی بسیار قدرتمند و باهوش وجود دارد که تمام نقشه‌ی راه و راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان می‌گذارد و یکی از بهترین فناوری‌های ممکن برا کمک به شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید از قابلیت‌های ویژه‌ی Buddy استفاده کنید و با هک‌ کردن، اسکن محیط برای پیدا کردن مسیر یا منابع خاص، ارتباط از راه دور و دادن دستوراتی به آن به حل معماها‌ی درون بازی پرداخته و به کاوش بهتر و موثرتر در محیط بپردازید.

در جریان داستان بازی اکتشافی Outbuddies DX شما باید وارد شهر اسرارآمیز Bahlam شوید. این شهر باستانی و مرموز روزگاری محل زندگی خدایان قدیمی بوده و هم‌اکنون در اعماق اقیانوس اطلس جنوبی به فراموشی سپرده شده است. شما در نقش یک محقق شجاع و اقیانوس‌شناسی کنجکاو به نام نیکولاس برنستین (Nikolay Bernstein) قرار خواهید گرفت و به وسیله‌ی اقیانوس‌پیمای قدرتمند و مجهر وی برای کشف راز‌های این شهر اسرارآمیز به عمق ۳۶ هزار پایی اقیانوس اطلس سفر می‌کنید. در این مسیر ماجراجویانه و کاوشی ناگهان مورد حمله موجودی ناشناس قرار خواهید گرفت و به شدت مجروح می‌شوید. سپس قهرمان داستان در جست و جوی علت این حادثه در تونل‌های آبی گیر می‌افتد و در همین حین متوجه اقدامات شرورانه‌ای در اطراف خود می‌شود و مجبور است تا به مسیر خود ادامه دهد.

در طول ماجراجویی خود با قبیله‌ای عجیب به نام Wozan روبرو خواهید شد که رفتار دوستانه‌ای با شما دارند. اهالی این قبیله از خدایان این شهر باستانی می‌ترسیده‌اند و حدود ۵۰۰۰ سال است که نسل در نسل بردگی کرده و به کاوش معدن‌ها و حفرات درون دریا می‌پرداخته‌اند تا شهرهای بزرگ و شکوهمند خدایان قدیم را بنا کنند. پس از سقوط خدایان قدیم توسط موجودی اهریمنی بسیار قدرتمند، برخی از آن‌ها موفق شدند فرار کنند و اجتماعات کوچکی را در زیر اقیانوس شکل دهند اما برخی دیگر توسط همان موجود پلید دستگیر شده و ناپدید شده‌اند. حال شما باید علاوه بر تلاش برای برگشت به خانه، به این قبیله نیز برای شکست موجودی اهریمنی کمک کنید.

از همان ابتدای بازی Outbuddies DX و آغاز ماجراجویی باستانی، شما قادر خواهید بود تا آزادانه به کاوش در شهر تاریخی Bahlam بپردازید. در برخی مواقع قادر خواهید بود از اقیانوس‌پیمای خود خارج شده، شنا کنید و به اعماق حفرات باریک رفته یا به قسمت‌های مختلف بخزید تا راز‌های زیر آب را کشف کنید و پاداش‌های خوبی به دست آورید. با پیشرفت در بازی و ارتقای تجهیزات خود قادر خواهید بود تا به مدت بیشتری غواصی کنید، سیستم‌های کشف و اسکن قدرتمندتری را در اختیار بگیرید، سلاح‌های کشنده‌تری به دست آورید و محافظ بسیار کاربردی برای خود آماده سازید. شما باید از تمام امکانات و تجهیزات خود برای از میان برداشتن دشمنان یا حل معماها‌ی بازی استفاده کنید.

همچنین بازی از سیستم Co-Op محلی پشتیبانی خواهد کرد که با استفاده از آن، شما قادر خواهید بود از کمک‌های یکی از دوستانتان در نقش سیستم هوش مصنوعی به نام Buddy آسان‌تر به ماجراجویی پرداخته و موارد بیشتری را با کمک یکدیگر کشف کنید. با استفاده از این قابلیت منحصر به فرد قادر خواهید بود که بسیار بر کارهای تیمی خود سرعت بخشید و تجربه‌ای لذت‌بخش از کاوش زیر اقیانوس را به صورت تیمی داشته باشید.

طبق اعلام استودیوی جولین لافر و شرکت هدآپ گیمز که عرضه‌ی عنوان ۱۶ بیتی Outbuddies DX را بر عهده دارد، این بازی در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۹ (۵ ژوئن ۲۰۲۰) برروی کنسول‌های اکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که قیمت بازی Outbuddies DX در فروشگاه‌های مایکروسافت استور (Microsoft Store) و نینتندو ای‌شاپ (Nintendo eShop) با قیمت ۱۷٫۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. همچنین استودیوی جولین لافر در خبری رسمی تایید کرد که این عنوان در تاریخ نزدیکی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که عنوان Outbuddies DX در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی برروی فروشگاه استیم (Steam) و GOG عرضه گردید و در دسترس بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار گرفت. بسیاری از بازی‌بازان این پلتفرم به خصوص اسپیدران‌ها (Speedrunner) و علاقه‌مندان سبک Metroidvania به تجربه‌ی این بازی پرداخته و از کیفیت و گیم‌پلی آن ابراز رضایت کردند تا در نهایت استودیوی جولین لافر با همکاری شرکت هدآپ گیمز تصمیم گرفتند تا نسخه‌‌ای بهبود‌یافته از عنوان Outbuddies DX را برروی کنسول‌های اکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه کنند. نسخه‌ی کنسولی Outbuddies DX با کیفیت تصاویر و بافت بسیار ارتقا یافته، جلوه‌های بصری به‌روزتر و انواع ویژگی‌های جدید به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

حال به تازگی نقد‌ها و نمرات این بازی پیکسلی و ماجراجویی منتشر شده‌اند که در ادامه با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

GamingTrend 9.5/10

تجربه‌ عنوان منحصر به فرد و با کیفیت Outbuddies DX بدون در نظر گرفتن چگونگی روش بازی و کاوش شما در محیط گسترده‌‌ی آن را می‌توان بی‌نقص و عالی به حساب آورد. موسیقی متن بازی به خوبی با مضامین ماجراجویانه‌ی آن هماهنگ بوده و بخش صداگذاری مربوط به دشمنان و تیراندازی با اسلحه‌های مختلف نیز رضایت بخش کار شده است. مبارزات عنوان Outbuddies DX دارای عمق و تنوع بسیاری بوده و باس‌فایت‌های حماسی آن تا مدت‌ها در خاطر شما باقی خواهد ماند. به صورت کلی می‌توان نتیجه گرفت که تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی Outbuddies DX سعی داشته‌اند انقلابی در سبک ماجراجویی پیکسلی به وجود آورند که البته در کار خود تا حد زیادی موفق نیز بوده‌اند و ما آن‌ها را تحسین خواهیم نمود.

KeenGamer 8/10

اگر بخواهیم به پاسخ این سوال فکر کنیم که آیا عنوان Outbuddies DX در سری خود بهترین نسخه به شمار می‌آید یا نه؟ تقریبا همه‌ی ویژگی‌های آن ما را به سمت پاسخ مثبت هدایت می‌کنند. البته باید در نظر داشت که کیفیت بصری و گرافیک هنری بازی در حد قابل قبولی ظاهر نشده و در مقایسه با سایر عناوین این سبک دارای وضوح و دقت طراحی کمتری به شمار می‌آید. با این حال عنوان Outbuddies DX شایسته‎ی آن است که آن را بهترین نسخه‌ی این سری بدانیم. تلاش تیم توسعه‌دهنده برای خلق یک ماجراجویی تماشایی و لذت‌بخش کاملا به بار نشسته است و موفق شده‌اند چهره‌ای جدید از عناوین علمی-تخیلی را به کنسول‌های نسل کنونی بیاورند که چیزی فراتر از یک تجربه‌ی کارتونی خواهد بود. این بازی از بسیاری جهات برای من بهترین بوده است و به ما ثابت خواهد کرد برای داشتن یک گیم‌پلی مدرن و کاوشی عمیق نیاز به سیستم‌های رده بالا نخواهیم داشت. با در نظر گرفتن تمام موارد ذکر شده، بازی Outbuddies DX هنوز محتوا و داستان کمی را در بر می‌گیرید و تجربه‌ی آن را بعد از دریافت به‌روزرسان‌های متعدد به شما پیشنهاد خواهم کرد.

Noisy Pixel 7/10

عنوان Outbuddies DX یک نسخه‌ی بسیار بیشتر از یک ماجراجویی الهام گرفته از بازی‌های سبک Metroid به شمار می‌آید. با این حال طراحی بد محیط و مسیرهای آن در ترکیب با کنترل گنگ و پیچیده‌ی بازی باعث سردرگمی و اتلاق وقت بسیاری می‌شود. این موضوع در حالی رخ خواهد داد که هسته‌ی گیم‌پلی و کاوش بازی Outbuddies DX را بسیار ساده و صیقل یافته توسعه‌ داده‌اند. به صورت کلی باید بدانید که اگر به دنبال یک ماجراجویی با مبارزات چالش برانگیز و کنترل فوق‌العاده هستید، تجربه‌ی بازی Outbuddies DX به شما پیشنهاد نخواهد شد.

CGMagazine 6.5/10

عنوان Outbuddies DX تنها یک بازی کوچک و ماجراجویی به حساب می‌آید که گستردگی نخواهد داشت و نیاز به کشف موارد خاصی در مورد داستان و گیم‌پلی آن نخواهید داشت.

شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا
شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا
شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا
شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا
شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شهر خدایان زیر آب | نقد‌ها و نمرات بازی Outbuddies DX - گیمفا