Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا
Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا
Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا
Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا

Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند

آرش بوالحسنی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا

سیمون روتر (Simon Rutter)، مدیر اجرایی پلی‌استیشن اروپا، به تازگی در مورد مراسم رونمایی از پلی‌استیشن ۵، اهمیت بیش از پیش انحصاری‌ها در نسل جدید و Gran Turismo 7 صحبت کرده است.

دنیای بازی‌های ویدیویی هنوز هم از نمایش هفته‌ی گذشته‌ی سونی هیجان‌زده است. ۹ تا از بازی‌های به نمایش در آمده در آن مراسم انحصاری و ۱۴ تای دیگر هم انحصاری زمانی بودند. بازی‌هایی مانند Horizon: Forbidden West و Demon’s Souls Remake را تنها برروی پلی‌استیشن ۵ می‌توانید تجربه کنید و Deathloop و GhostWire: Tokyo هم برای مدتی تنها در اختیار پلی‌استیشن داران خواهد بود.

در حالی که بسیاری از افراد به انحصاری‌های کنسولی اعتقادی ندارند و این سیستم را منقضی می‌دانند، ظاهرا سونی هنوز هم به همان راه و رسم گذشته‌ی خود پایبند است و باز هم شاهد عرضه‌ی انحصاری‌های فراوانی خواهیم بود. سیمون روتر که مدیر اجرایی پلی‌استیشن اروپا است، در مصاحبه‌ای با The Guardian در این باره گفت:

پلی‌استیشن شبکه‌ای از استودیوهای خلاق را دارد که می‌توانند قدرت واقعی کنسول نسل بعدی ما را به نمایش بگذارند. عناوینی مانند Marvel’s Spider-Man و Horizon مهم هستند و مردم می‌خواهند که آن‌ها را تجربه کنند.

روتر همچنین در مورد Gran Turismo 7 هم صحبت کرد و گفت که این بازی از تمام ویژگی‌های جدید پلی‌استیشن ۵ بهره می‌برد:

وقتی با کنترلر دوال‌سنس رانندگی می‌کنید، هر نوع جاده حس بسیار متفاوتی خواهید داشت. همچنین فشردن پدال گاز نسبت به فشردن پدال ترمز متفاوت خواهد بود.

فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیز پلی‌استیشن ۵ در کنار جمعی از استودیوهای مستعد، باعث می‌شود تا بتوانیم آینده‌ی موفقی را برای این کنسول پیش‌بینی کنیم. سناریوی مذکور، تنها یکی از کاربردهای دوال‌سنس است. برای مثال بازی Astro’s Playroom که از قبل برروی کنسول نصب خواهد بود، به شما فناوری Haptic Feedback و پدیده‌هایی مانند شوک و وزش باد را نشان خواهد داد.

پلی‌استیشن ۵ در تعطیلات سال جاری روانه‌ی بازار خواهد شد. در حال حاضر می‌دانیم که Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Deathloop و Godfall جز عناوین هنگام عرضه‌ی این کنسول خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا
Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا
Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا
Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا
Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این که گرافیکش از driveclub کمتر بود انصافا!!!!!!!!!!!!!
    گیمفا مرسی که خبرا رو قرار میدی

    • parvaz1 گفت:

      شبیه ساز رو با آرکید مقایسه نمیکنن
      توی ساخت شبیه ساز اینقدر المان های مهم دیگه نقش دارند که بعد از اونها به گرافیک محیط پرداخته میشه! مثلا المان های فوق العاده مهم فیزیک، سرعت واقعی، هندلینگ واقعی یا نورپردازی کاملاااا واقع گرایانه و نه فانتزی مثل Driveclub یا سری فورزا هورایزن…
      از طرفی، گرافیک ماشین ها در GT Sport و در ادامه این GT7 فرسنگ ها از سایر عناوین ریسینگ بالاتره، چون برای ساخت ماشین ها توی GTSport از Assetهای ۸K استفاده کردند و سپس اونها رو فشرده سازی کردن تا تونستن روی PS4 اجراشون کنن. (میتونید ویدئوی مقایسه وبسایت دیجیتال فاندری از مقایسه گرافیک GT Sport و فورزا موتور اسپرت ۷ رو توی یوتیوب یا حتی توی همین گیمفا نگاه کنید تا بفهمید چقدرررررر مایکروسافت و سایرین در بحث شبیه سازی با GT Sport فاصله دارند.)

    • Star1 گفت:

      امسال یه سال فراموش نشدنی برا عاشقای سبک ریسینگه.
      Gran Turismo 7 – Project CARS 3 – F1 2020 – DIRT 5 و به احتمال بالا Forza Motorsport 8 امسال وارد بازار میشن.

    • حتی سعی نمیکنی خبرو بخونی بعد بیای نظر بدی داره میگه از تمام قدرت کنسول استفاده می‌کنه قدرت ps5 فقط سخت افزار گرافیکی اون نیست معلومه که نمیتونه از نهایت قدرت گرافیک کنسول استفاده کنه ما هنوز اول نسلیم منظور از تمام قدرت تمام ویژگیهای نرم افزاری و سخت افزاری جدید مثل صدای سه بعدی و دوال شاک جدیده و … بود

  • Clara گفت:

    خیلی بهش امید دارم هرچند خودم شبیه ساز دوست ندارم ولی بالاخره بخشی از وجود ps همیشه گرن توریسمو بوده و این نسخه که شماره دار ه امید زیادی بهش هست که برگرده به ریشه هاش

  • Reason گفت:

    اول نسل پیش هم میگفتن، killzone shadowfall از تمام قدرت استفاده میکنه
    بعد در مورد آنچارتد
    بعد گاد
    بعد دث
    الانم لست ۲ و سوشیما
    اینا همش الکیه ماکسیموم هر کنسولیو آخر نسلش میبینیم

    • roohi.ps5 گفت:

      دقیقا…هیچوقت بازیهای لانچ و حتی بازیهایی که اواسط نسل میان از نهایت قدرت یه کنسول استفاده نمیکنن!!!

      فقط و فقط بازیهای آخر هر نسل هست که قدرت واقعی یه کنسول رو به نمایش میزارن :yes:

      تو این تریلری که از این بازی نشون دادن من گرافیک خاصی از بازی ندیدم و بنظرم گرافیک Forza Horizon 4 بالاتر بود (با اینکه بیش از یک سال از انتشارش میگذره)

      یه گیمپلی از بازی نشون بدن بهتر میشه مقایسه کرد!!!

      • G.LN گفت:

        واقعا فورزا حتی اگه ریسینگ باز نباشی عاشقش میشی، فوق العاده اس این بازی.اما در مورد تیتر خبر فکر کنم اشتباهی گذاشتن(یا ترجمه یا نسخه اصلی) چونکه توضیحات راجب تمام قابلیتهای کنسول میگه نه قدرت

    • Mr Hill93 گفت:

      ینی این عناوینی که نام بردی علل الخصوص د لست اف اس به نظرت تمام قدرت ps4 و نشون ندادن ؟ تاحالا گرافیکی به زیباییه تلو تو این نسل دیده بودی که حتی ی ذره هم افت فریم نداشته باشه ؟ همه جا نوب بودنتون و باس نمایش بدید ؟

      • Reason گفت:

        دوست عزیز خیلی زشته این طرز برخوردت شما اول متوجه شو ببین من چی میگم بعد نظر بده
        دقیقا حرف من اینه که لست ۲ داره از تمام قدرت استفاده میکنه، اینکه سازنده ها از شروع نسل میان میگن این بازی از ماکسیموم قدرت استفاده میکنه درست نیست، چون دوباره بازیهایی میان که نقض میکنن و همیشه پیشرفت مشهوده، مثلا این نسل لست ۲ ماکسیموم ps4 شد، وقتی لست ۲ ماکسیمومه معنیش اینه که آنچارتد ۴ و گاد ماکسیموم نیستن
        نسل قبل لست ۱ ماکسیموم ps3
        ندیده بودم یه سونی فن بیاد بهم چرت بگه که اونم دیدیم… چرا خود زنی میکنی دوست عزیز؟! حرف من اینه که قدرت ps5 فراتر از GT7ه!!!

    • خبر رو کامل بخون
      منظور از همه قدرت همه قابلیت های کنسول هستش نه قدرت سخت افزاری
      این “قدرت” تیتر خبر سو تفاهم ایجاد میکنه

    • G.LN گفت:

      داداش فکر کنم تیتر خبر اشتباهه منظور از تمام قابلیتهاس نه تمام قدرت کنسول

  • بیشتر از اینکه برای بازی هایپ باشم برای این تیکه هایپم
    .
    .
    .

     وقتی با کنترلر دوال‌سنس رانندگی می‌کنید، هر نوع جاده حس بسیار متفاوتی خواهید داشت. همچنین فشردن پدال گاز نسبت به فشردن پدال ترمز متفاوت خواهد بود

  • Pasban1993 گفت:

    گرافیک این بازی حرف نداره. گرن توریسمو در طراحی خودرو خیلی عالی تر از بقیه بازیها عمل کرده به جز طراحی داخل ماشین که تکسچر ها یکم تو ذوق میزدن . فیزیک بازی عالی بود ( به جز تخریب پذیری ) مشکل بازی در کل محدودیت ها و کم بود محتوا بود .یه چیز دیگه هم تو بازی خیلی مشهود بود اون هم تعصب با ماشین های ژاپنی که تعداد و تنوع بیشتری نسبت به اروپا و آمریکا داشت همچنین پیست ها. در کل این عنوان رو خیلی دوست دارم امیدوارم بتونم نسخه هفت رو هم تجربه کنم

  • بهترین ریسینگی که تا الان تو عمرم تجربه کردم نسخه های اولش بود
    چقدر خوب بودن

  • به نظر من هم درسته. این بازی از تمام قدرت ps5 داره استفاده میکنه. :yes: :yes: :yes:

  • DJMJ گفت:

    اوه اوه ببینید چیکار میخواد بکنه سونی :yes:

  • Moein MM2 گفت:

    درود
    من از عاشقان ریسم و خیلی خوشحالم که گرن بعدی قراره بیاد.واقعا نسل ۸ واسه ریس ایکس باکس بازا که وضعشون عالی بود و فورزا هیچ چیزی کم نذاشت ولی این چن سال اخر نسل کمبودایی برای ps4 بود.گرن توریسمو sport که از ۲۰۱۷ اومد کلا انلاین بود و nfs هم که کلا ضعیف بود و یوبی هم با crew 2 نتونست خوب موفق بشه فقط dirt و project cars تونستن انتظارات رو براورده کنن.
    ولی نسل ۹ گرن ۷ که داره میاد و قطعا مث سری های اصلی قبلی موفق میشه. کریشن هم که امیدوارم یه nfs خوب مث اخرین بازی که خودش ساخت(most wanted 2012} بسازه و dirt جدید هم که داریم.امیدوارم project cars 3 هم خوب پیشرفت کرده باشه.فورزا هم که امیدوارم همینطور به موفقیتاش ادامه بده و ان شاله که بتونیم تجربه خوبی از ریس داشته باشیم.
    به شخصه دوس دارم همیشه بازیای ریس فوق العاده باشن و موفق بشن.امیدوارم این نسل ریس های با کیفیت زیادی داشته باشیم چه شبیه ساز و چه آرکید و همه ریس بازا لذت ببریم. 😀

  • ERFAN103079 گفت:

    باور کنید میتونه یک نسخه آرکید بسازه با یک داستان فوق العاده بسازه

  • parvaz1 گفت:

    یکی از نکات عجیب یا جالب نمایش های Gran Turismo (حداقل از زمان GT Sport به این طرف) همین نمایش گرافیک بسیارررر سطح پایینش در تریلرهای اولیه شون هست، در حالیکه گرافیک زمان عرضه شون، زمین تا آسمون فرق داشته با تریلرهاش.
    جالبه که اگر تریلرهای اولیه GT Sport رو نگاه کنید، فکر میکنید این بازی برای PS2 ساخته شده بود و نه PS4 یا PS4 Pro!!! اونقدرررر گرافیک بافت هاش پایین بود که شخصا میگفتم این آبروی سونی و سری قدیمی GT رو میبره در زمان عرضه اش!
    اما زمانیکه عرضه شد، با چنان فاصله ای نسبت به فورزا ۷ مایکروسافت (همزمان با فورزا ۷ عرضه شد) گرافیک بالاتر و واقعی گرایانه ای داشت که اعضای دیجیتال فاندری باور نمیکردن عنوانی بتونه عرضه بشه که به این سطح از نورپردازی واقع گرایانه، بافت درختان واقع گرایانه و مهمتر از همه، شبیه سازی مدلینگ ماشین ها با جزییات خارق العاده برسه!
    الان هم برا این تریلر اولیه GT7 همین نکته میتونه صدق کنه، اگر تریلر سینماتیک (نه گیم پلی که خیلی پیشرفت نسبت به GT Sport داشت) رو در مراسم PS5 دیده باشید، قسمتی که یه لحظه گیاهان کنار خیابون رو نشون دادن، خیلی بافت گیاهانش از GT Sport پایینتر بود…
    اما منتظر باشید تا گرافیک نهایی رو در روز عرضه ببینیم و صدالبته، چون فورزا ۸ هم امسال عرضه میشه، با اون مقایسه کنیم

  • crash گفت:

    اینم از تبلیغات نسل جدید حالا بزارید چند سال بگذره اونوقت گرافیک بازیهای نسل ۹ میشه مثل گرافیک نسل ۸ در ضمن گرافیک نسل ۹ تفاوتی با نسل ۸ نداره شاید اندکی کیفیت بافت ها بهتر شده ولی تحول اساسی نداشته گرافیک بازیهای معرفی شده در حد گرافیکInfamous Second Son بازی ۷ سال پیش!!!

Gran Turismo 7 از قدرت کامل پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند - گیمفا