سازندگان Chernobylite: بازیبازان از نظر سختافزاری تفاوت زیادی را در کنسولهای نسل بعد احساس نمیکنند
از زمان منتشر شدن مشخصات فنی کنسولهای نسل بعدی پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس، صحبتها و بحثهای بسیاری در میان بازیبازان صورت گرفته است. کنسول پلیاستیشن ۵ دارای یک SSD پرسرعت است و قابلیت صدای سهبعدی یکی دیگر از مزایای آن محسوب میشود. اکسباکس سری اکس نیز از به لطف معماری و قدرت گرافیکی، ۲ ترافلاپس از کنسول رقیب بالاتر است. در همین حال، اخیرا وبسایت Wcccftech مصاحبهای با آقای وویچک پازدور (Wojciech Pazdur)، مدیر نوآوری بازی Chernobylite، ترتیب داده و از وی در مورد تفاوتهای این دو کنسول برای بازیبازان سوال شد. به گفتهی این توسعهدهنده، مهارتهای توسعهدهندگان و ابزارهای مورد استفاده تفاوت بیشتری را نسبت به مشخصات فنی کنسولهای نسل بعد ایجاد خواهد کرد.
وی در این باره گفت:
من فکر نمیکنم که بازیبازان تنها به خاطر مشخصات فنی، تفاوتهای زیادی را میان این دو کنسول احساس کنند. همهی اینها به مهارت در استفاده از تکنولوژی و موتورهایی است که توسط توسعهدهندگان استفاده میشود. به عنوان مثال بازی Uncharted 2 برروی کنسول پلیاستیشن ۳ بسیار عالی بود؛ درحالیکه این کنسول نسبت به اکسباکس ۳۶۰ مشخصات فنی ضعیفتری داشت. حتی Uncharted 4 نیز برروی پلیاستیشن ۴ بسیار بهتر ظاهر شد، اما نه به این دلیل که این کنسول از Xbox One قویتر بوده است. من مطمئن هستم که استفاده صحیح از SSD، ما را به سوی ایجاد تغییرات اساسی در فناوریهای توسعه و تولید محتوا سوق میدهد. من هیچگاه تا این اندازه برای کار با یک موتور گرافیکی جدید (Unreal Engine 5) هیجانزده نشدهام. میخواهیم ببینیم این موتور قدرتمند با اسکنهای سهبعدی ما چه کارهایی را میتواند برای درخشش در سختافزارهای نسل بعدی انجام دهد.
در ادامه از این توسعهدهنده در مورد کنترلرهای دو کنسول اکسباکس سری اکس و پلیاستیشن ۵ سوال شد.
وی در این خصوص اظهار داشت:
بهترین چیز برای من این است که این کنترلرهای نسل بعدی (سرانجام) به از نظر شکل اندازه کافی مشابه هستند تا راحتی من را هنگام تعویض از یکی به دیگری مختل نکنند. من خوشحالم که سونی در نهایت موافقت کرد که گیمپد به شکل PSX، برای آینده نیست (حتی اگر دستهای بزرگی نداشتم همیشه با کنترلرهای PS احساس راحتی میکردم). امروز به سختی میتوان گفت که ویژگیها یا پارامترهای اضافی نقش بزرگی را ایفا میکنند. من برای کنترلر پلیاستیشن ۴ بسیار مشتاق بودم ، اما در پایان همهی ویژگیهای اضافی تاثیر زیادی برروی تجربهی من از بازیها نداشتند.
کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد. بازی Chernobylite هماکنون در استیم به صورت دسترسی زودهنگام موجود است.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات
۲ روز دیگه لست میاد 😀
وقتی به سرعت دلار نگاه میکنم دیگه زیبایی پلی۵ به چشمم نمیاد :rotfl:
تا آخر ۲۰۲۰ چقدر بشه دلار خدامیدونه
شاید بالای ۲۱ هزار تومن.
فعلا که هر روز داره میاد رو قیمتش و الان و این ساعت که دارم اینو بهت ریپلای میکنم قیمت دلار ۱۸۷۰۰ هست.
اصلا هم خنده نداره.
پول کشورمون هر روز داره بی ارزش تر میشه.
گریه داره.
شوخیشم خوب نیست.
موقعی که دلار شد پنج هزار تومن آب از سر گذشت برادره من
گفتن ما بیایم . فلانی بیاد دلار میشه ۶ هزارتومن.
بیشتر مردم هم انتخواب کردند که اونی که دلار رو میکنه ۶ هزارتومن نیاد و خوب الان با این قیمت ها مواجه هستیم .
اونایی هم که بی طرف نشستن بی تقصیر نیستند . دموکراسی یعنی همین .نوش جون دموکراسی خاه ها .
من که راضیم :yes:
توسعه دهندها خیلی……..
حالا که کم اوردین میگین تفاوت زیادی رو نمیبینم
مگر همون ssd به جان سونی برسه
خود مارک سرنی گفت ۹ ترافلاپس میشه در عملکرد
اقا بسه دیگه بزارین ما با آشغالا نسخه بعدی گاد و آنچارتد و اسپایدر من و هورایزون و گرن توریسمو با رزولیشن ۴۸۰p خوش باشیم و شما هم شاهکارای فورتزا ۱۰ و گیرز ۱۵ و هیلو ۲۰ و شبیه ساز نارگیل و دلفین با ۴k کیف کنین
.
.
.
درضمن سازنده ها هم هیچی حالیشون نیست و از ساخت افزار نمیفهمن و خوکها بال دارند
من زیاد دیگه گیمفا کامنت نمیذارم. اینو میگم بهت و حواست باشه تو بقیه پستا اینو جا بنداز. به همه فنهای سونی بگو از این به بعد قبول کنن که پلی استیشن ۵ سخت افزار ضعیفی داره و قدرتش حتی ۹ ترافلاپس هم نیست. قدرت پلی استیشن ۵ فقط ۸ ترافلاپسه. اینو جا بندازید. قول میدم ۲۰۲۱ تموم نشده میبینی که فنبویهای ایکس باکس خودشون اتومات میگن پلی استیشن ۵ ۱۰٫۳ ترافلاپسه. ولی به هیچ وجه قبول نکنید. قدرت پلی استیشن ۵ فقط ۸ ترافلاپسه. بعدها متوجه میشید چرا گفتم.
اره متوجه شدیم
ممنون از نصیحتت
برو به سلامت
باید از خدات باشه postman نظر بده تو بخونی وگرنه تا آخر عمرت در حالِ ترول کردن هستی و در همین حال هم از دنیا میری.باید افسوس بخوریم امثالِ تو در سایت نظر میدن ولی نظراتِ postman رو تو سایت نمیبینیم.خداوکیلی چند سالته؟
راست میگه چند سال بعد خیلی به نفعمون تموم میشه 😀
یکم فکر کنید
:yes:
پلی استیشن ۵ یک کنسول هشت ترافلاپسی اورکلاک شده است
😀 :yes:
چرا داداش؟ما دلمون به شماها خوشه
شمام که کامنت نذارین دیگه چرا باید بمونیم؟
حرفم با همه دوستانمونه نه فقط postman
۹۶
۹۶
۹۶
۹۶
حالا چرا اعصابت خورده؟
من ترجیح میدم شاهکاری مثل Horizon 2 رو بازی کنم تا اینکه یه بازی مولتی پلتفرم چند پیکسل بیشتر داشته باشه
آخی بمیرم الهی. نمیدونی Power توی فیزیک میشه توان مصرفی. چه میشه کرد زبان انگلیسیت ضعیفه دیگه. اشکال نداره الان یاد گرفتی.
ترافلاپست توحلقم
“بازی Uncharted 2 برروی کنسول پلیاستیشن ۳ بسیار عالی بود؛ درحالیکه این کنسول نسبت به اکسباکس ۳۶۰ مشخصات فنی ضعیفتری داشت”
😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
Gpu xbox 360 پونصد و دوازده مگ بود ولی ps3 256 و معماری پیچیده cpu باعث شده بود سازنده ها زمان کافی نزارن روی بازیها و در نهایت خروجی بازی مولتی رو ۳۶۰ بهتر بود.اما تو بازیهای انحصاری ps3 تبدیل میشد به هیولای سونی تو قدرت چون زمان کافی میزاشتن و کنسول خروجی بینظیری میداد.
وقتی بیای رو انویدیا حساب باز کنی همین میشه. (gpu ps3 ساخت مشترک انویدیا و سونی بود) (البته cpu ساخت مشترک سونی و توشیبا و IBM بود با نام cell که AMD مهارت بیشتری واقعا در ساخت CPU ها و APU های قوی داره و در واقع باید گفت که در ساخت APU قوی رو دست نداره و مهارت بالایی داره در این کار)
آیا به قدرت AMD ایمان نیاوردید.
دوست عزیز زمان طراحی و توسعه کنسولهای نسل هفتم هنوز apu های قدرتمندی وجود نداشتن که amd بخاد بسازه.کنسول ها از دو چیپست استفادن میکردن. cpu سه هسته ایی xbox 360 هم کار amd نبود.فقط gpu رو amd تولید میکرد.ps3 تنها نقطه ظعفش قیمشت بود.والا سالها از کنسول رقیب جلو تر بود از هر نظر یه شاهکار مهندسی به تمام معنا بود اون کنسول.
در اینکه پلی سه قویتر از سیصدوشصت بود شکی نیست. رم پلی سه علاوه بر رم gddr3 . دویست و پنجاه و شش مگابایت xdr داشت که چهار برابر قویتراز رم های gddr3 بود و در کل رم پلی سه کاملا برتر هستش. در بحث پردازنده هم که بهتره چیزی نگم و به همین جمله اکتفا می کنم که ای بی ام شرکت سازنده ی پردازنده هر دو کنسول اومد گفت پردازنده پلی سه ده برابر قویتر از بهترین و قویترین پردازنده های توی بازار هستش. در بحث قدرت بر حسب فلاپس هم پلی سه کاملا برتر وسرتر هستش و چهارصد گیگافلاپس قدرت داره در حالی که سیصدوشصت دویست و چهل گیگافلاپس قدرت داره. دربازی های مولتی پلتفرم هم بازیهای اخرنسلی روی پلی سه بهتر بود مثل جی تی ای وی. وهمه سایتا مثل یوروگیمر گفتن گرافیک روی پلی سه کاملا بهتر هست.
پس بهتره درباره چیزی که نمی دونید الکی اظهار نظر نکنید :laugh:
پلی سه بخاطر پردازنده عجیبش بازیسازی براش سخت بود اما کاملا قدرتمندتر و برتر بود.
:yes:
https://sea.ign.com/hardware-1/157574/gallery/playstation-console-power-levels-compared?p=1
https://sea.ign.com/hardware-1/157575/gallery/xbox-console-power-levels-compared?p=1
این هم دو لینک معتبر از قدرت همه ی کنسولای سونی و مایکرو در تاریخ. که برتری پلی سه کاملا واضح هست
اولی برای سونی و دومی برای مایکرو
:yes:
طبق تقویم مایا
یک شنبه اینده وارد دوران نهایی تاریخ بشریت میشیم
به عصر ظهور خوش امدید
چند هزار ساله میخوان ظهور کنن ولی هیچ اتفاقی نمیوفته چون همش یه مشت داستانه که برا من و تو ساختن تا به همین زندگی مضخرف قانعمون کنن و زندگی خوب تو بهشت و آسمونا وعده میدن در صورتی که همش کلاه برداریه یکم به خودت بیا ازین چیزا دست بکش تا بیشتر از این حقتو نخورن
چی میخواد مگه بشه؟
میشه یکی مشخص کنه برام؟
میریم اون دنیا به خاطر ظلم هایی که بهمون شده بقیه شو خودتون دیگه میدونین …
ایشون گفته بود ظهور مگه امام زمان میخواد بیاد؟
والا ما هر جا گشتیم آخر سر به نتیجهای نرسیدیم که یک شنبه هفته دیگه قراره چی بشه.
اینجاست که انحصاری حرف اولو میزنه
الان دوباره بین مایکرو فن ها و سونی فن ها دعوا نشه صلوات 😐
ایکس باکس ایکس ۱٫۸ ترافلاپس از پلی استیشن پرو قوی تره
ایکس باکس سری ایکس هم ۱٫۸ ترافلاپس از پلی استیشن ۵ قوی تره
حالا اگر بازی های ارائه شده برای ایکس باکس ایکس با پلی ۴ پرو رو مقایسه کنیم تفاوت رو می تونیم تا حدودی حس کنیم پیش بینی کنیم برای کنسول های نسل ۹
همه چیز بستگی به سازنندگان گیم و موتور بازی سازی داره تا تفاوت رو رقم بزنند تو بازی های مولتی
بازی های انحصاری ماکرسافت سونی بحثش جدا هست از لحاظ بهینه سازی
pc باز ها سال هست دارند از sdd استفاده می کنند آیا تو نرخ فریم یا تکسچر بازی ها تفاوت احساس کردند قطعا خیر
sdd باعث بارگذاری سریعتر لود ها میشه که تو بازی های جهان باز تثیر شگفتش رو میشه احساس کرد وگرنه هیچ تاثیری نمی تونه تو بافت تکسچر تصویر داشته باشه
به نظر من گیم پلی داستان حرف اول رو می زنه تا گرافیک
نه ببین اینو نمیتونی بگی
چون ps4 pro ۴ ترافلاپس بود
و xbox one x ۶ ترافلاپس
ولی الان یکی ۱۰ ترافلاپس اون یکی ۱۲
وقتی ترافلاپس بیشتر میشه اون اختلاف ۲تا کمتر به چشم میاد(از این ساده تر بلد نیستم بگم)
اصا اختلاف به اندازه ps4 pro و xbox one x نخواهد بود…
دقت کردین دو روز مونده به عرضه ابر شاهکار قرن 😀
لعنتی این دو روز تموم نمیشه
من مطمئن هستم این دو کنسول در اجرای بازی هیچ تفاوتی که ما احساس کنیم ندارن چون با سخت افزار آشنایی دارم و کار کردم اینو بهتون اطمینان هیچ فرقی مشاهده نکنیم مهم ساپورت خوب کنسول هست که پلی استیشن کارنامه موفقی داره و ایکس باکس هم مطمئن هستم این نسل میخواد خیلی متفاوت و هیجان انگیز ظاهر بشه
این ssd و ترافلاپس که اینقدر روش مانور دادین و طرفدار های هردو طرف برای ترافلاپس متاسفانه میزنن تو سر هم اونقدرام تاثیر نداره.
اصلی ترین فاکتورها برای اختلاف چشمگیر تر
میزان فرکانس کارت گرافیک و CPU (برای cpu ترجیحا مقدار فرکانس بیشتر و قدرت بیشتر برای هسته اول باشه برای گیم چون تا به الان همه گیم ها بر اساس هسته شماره یک کار میکنند)
برای رم اول مقدار حافظه بیشتر و بعد فرکانس و میزان تاخیر (البته برا رم هرچی اسلات بیشتر داشته باشید بهتره و بیشترین اختلاف با رم تک اسلات و دو اسلات وجود داره که فکر کنم حدسی بگیم حدود ۱۰ fps یا حتی بالاتر اختلاف داشتند ولی چهار اسلات با دو اسلات تفاوت آنچنانی نداره و همینطور بالاتر پس اولویت دوم رو تعداد اسلات بیشتر بزارید)
حافظه ویدیویی کارت گرافیک و حافظه کش هم فکر کنم دَخیل باشه برای گیم اما شاید به اندازه بقیه فاکتور ها نباشه.
خدایی کاش گیم ها تو این نسل دیگه بر اساس مولتی کور یا چند هستهای ساخته بشن. اینطوری هم اختلاف چشمگیری میشه داشت و هم cpu از تمام قدرتش استفاده میکنه و فشار اینقدر روی هسته شماره ۱ نیست و فشار تقسیم میشه.
یکی دیگش یادم رفت برای کارت گرافیک:
رابط حافظه که با بیت اندازهگیری میشه هم کم تاثیر نداره و اون هم از اهمیت زیادی برخورداره و میتونه تاثیر دار باشه اما اولویت اول همون فرکانس هست.
اینم که نمی فهمه
اشکان برو پرونده هاشو دریار
خدایش گرافیک نسل ۹ با نسل ۸ تفاوت زیادی نداره من از گرافیک بازیهای معرفی شده واسه نسل ۹ اصلا شگفت زده نشدم همین بازیها هم به راحتی رو ps4 اجرا میشن ولی یه چیزی به نام سیاست از انجام این کار جلوگیری میکنه
قربون دهنت
صب کن وسطای نسل۹ یا اخر نسل تفاوتو میفهمی
من که نفهمیدم درمورد چی صحبت میکنه از آنچارتد میگه بعد به xbox ربطش میده گرافیک انحصاریای سونی روی ps چه ربطی به xbox داره
….راستش فکر میکنم نوک قدرت هردو کنسول اونقدر بالاس که از ابرا هم بالارفته و قابل دیدن نیست ک بخواد مقایسه بشه و صرفا امار و ارقام دارن باهامون حرف میزنن واسه همینم بهتره انقد تو سر هم نزنیمو صبر کنیم تا کنسولا عرضه بشن….
به عنوان مثال بازی Uncharted 2 برروی کنسول پلیاستیشن ۳ بسیار عالی بود؛ درحالیکه این کنسول نسبت به اکسباکس ۳۶۰ مشخصات فنی ضعیفتری داشت
این قسمت یکمی گیجم کرد چجوری حساب کرده پلی استیشن ۳ از لحاظ سخت افزاری نسبت به ۳۶۰ قویتر بود درست کمی پیچیده بود ولی قدرت زیادی داشت دیوید کیج گفته بود که اگر از نهایت قدرت cell processor استفاده می شد می توانست تا سال ۲۰۱۷ جوابگو نیاز سازندگان بازی باشد :kissed:
حال چجوری این آقا حساب کرده ؟
کاشکی سونی یه فکری واسه آنالوگ استیک کنترلرش میکرد. یه کم حساسیتشو میبرد بالا . دوال شوک چهار که اصلا جالب نبود و آنالوگش خیلی داغون بود . تو خیلی از بازیها که حرکات دایره و نیم دایره و ربع دایره داره اصلا درست کار نمیکنه . کلید Share و Option هم خیلی نزدیک به دی پد بودن و موقع کمبو زدن تو بازیهای فایتینگ دستت میرفت روشون و گند میزد به بازی.
اخر کدومو باور کنیم