سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا

سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند

مهدى قانع‌پسند
۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا

به تازگی تعدادی از رؤسای شرکت سونی در رابطه با اهمیت بازی‌های انحصاری در نسل نهم کنسول‌ها برای این شرکت و برند پلی‌استیشن صحبت‌هایی کرده‌اند که نشان‌ دهنده‌ی این موضوع است، شرکت سونی بیشتر از هر زمان دیگری برروی بازی‌های انحصاری و نقش آن در موفقیت کنسول پلی‌استیشن ۵ تمرکز کرده است. در ادامه با گیمفا همراه باشید تا نگاهی به این صحبت‌ها داشته باشیم.

به نظر می‌رسد شرکت سونی تصمیم دارد تا بزرگ‌ترین برتری خود نسبت به رقبایش که عناوین انحصاری محسوب می‌شود را هم‌چنان در نقطه‌ی اوج نگه دارد. اگرچه معرفی شدن عناوین انحصاری چون Horizon: Forbidden West ،Spider-Man: Miles Morales ،Gran Turismo 7 ،Ratchet & Clank: Rift Apart و Sackboy: A Big Adventure و همچنین به احتمال قوی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی عنوان Demon’s Souls در رویداد کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز گویای این موضوع است.

همان‌طور که آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (Sony Interactive Entertainment) اظهار داشتند، یکی از بزرگ‌ترین اهدافی که این شرکت سعی در تحقق بخشیدن به آن در نسل نهم کنسول‌ها دارد، ایجاد حس کامل غوطه‌وری در بازی‌بازان هنگام تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی است که طبق ادعای سونی این جهش با استفاده از تکنولوژی صدای سه بعدی، استفاده از قابلیت‌های به کار رفته در کنترلر DualSense، همانند بازخورد لمسی و تریگر‌های تطبیق پذیر و در کنار آن SSD پر سرعت پلی‌استیشن ۵، تا حد بسیار زیادی قابل پیاده‌سازی خواهد بود.

اما به گفته‌ی شرکت سونی این بازی‌های انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ هستند که همواره پیش‌رو در استفاده از این تکنولوژی‌ها بودنده و خواهند بود و دیگر بازی‌سازان را برای بهره‌گیری از این قابلیت‌ها ترغیب خواهند کرد. اما به تازگی آقای سیمون روتر (Simon Rutter)، رئیس شعبه‌ها‌ی اروپایی پلی‌استیشن در رابطه با عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ با روزنامه‌ی گاردین (The Guardian) صحبت‌هایی داشته‌اند که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید:

من فکر می‌کنم بازی‌های انحصاری بسیار مهم هستند و در حال حاضر از هر زمان دیگری این موضوع برای پلی‌استیشن پر اهمیت‌تر خواهد بود.

آقای روتر ادامه می‌دهند:

استودیوهای جهانی پلی‌استیشن قادر خواهند بود تا به صورت کامل با توسعه دهندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ در ارتباط باشند و در هر زمینه نهایت استفاده را از قدرت و ویژگی‌های کنسول ببرند؛ این یک امتیاز بزرگ برای دارندگان پلتفرم پلی‌استیشن خواهد بود. استودیوهای جهانی سونی این اطمینان خاطر را برای ما به وجود خواهند آورد که از تمام امکانات کنسول پلی‌استیشن به درستی استفاده شده و به نمایش عموم مردم و بازی‌بازان گذاشته خواهد شد. زمانی که بازی‌های قدرتمندی همچون Marvel’s Spider-Man و یا Horizon برای کنسول پلی‌استیشن منتشر می‌شوند، آن موقع است که تمام مردم خواهان تجربه‌ی این عناوین خواهند شد.

اگرچه پس از مشاهده‌ی تأثیرات و نقشی که بازی‌های انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ توانست در میزان فروش و موفقیت این کنسول ایفا کند، جای تعجبی ندارد که شرکت سونی تمام تلاش خود را برای حفظ این امتیاز بزرگ بکند. در این نسل بازی‌هایی همچون God of War ،Uncharted 4: A Thief’s End  ،Marvel’s Spider-Man و Horizon Zero Dawn توانستند چه از نظر منتقدین و بازی‌بازان و چه در زمینه‌ی تجاری به عناوین بسیار موفقی برای شرکت سونی و برند پلی‌استیشن تبدیل شوند (با لمس کردن نام این عناوین شما می‌توانید نقد و بررسی ویدئویی این بازی‌ها که توسط سعید آقابابایی تهیه شده است را تماشا کنید). به تازگی نیز نقد‌ها و نمرات بازی The Last of Us Part II منتشر شده است که نوید یک عنوان شاهکار همانند نسخه‌ی اول این مجموعه را به طرفداران می‌دهد.

نظر شما در رابطه با بازی‌های انحصاری چیست؟ چندمین اولویت شما برای خرید یک کنسول بازی، عناوین انحصاری موفق منتشر شده برروی آن است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران گیمفا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انحصاری
    تنها راه بقا کنسول دو شرکت
    ولی اگه سونی با این فرمون بیاد منو یاد ps3 می اندازه.
    عجب انحصاری هایی داشت.
    از god of war 3 و tlou و سه گانه uncharted بگیر تا killzone و mgs 4 و littlebigplanet
    اون وسط ها هم شاهکار هایی مثل journey و heavy rain و سه گانه resistance و infamous و heavenly sword و mlb و demon’s souls و ratchet and clank و gt بود.
    یعنی اگه بتونه انحصاری های ps3 را تکرار کنه(که کاری تقریبا غیر ممکنه)واسه خودش خیلی فن بیس جمع میکنه.

    • Star1 گفت:

      سونی با کاری که این اواخر کرد – یعنی عرضه بعضی از عناوین انحصاری برا ویندوز باعث شد خیلیا اعتمادشونو از دست بدن.
      الان همه میگن نیاز به خرید PS5 نیست Horizon: Forbidden West هم مث نسخه قبلی ۲ روز دیگه برا ویندوز میاد کرکی میزنیم, برا چی ۶۰۰ دلار پول PS5 بدیم؟ بجاش کارت گارافیک سیستمو ارتقا میدیم.
      این خودزنی تو تاریخ پلی استیشن بی سابقه بوده.

      • کی گفته نیاز به خرید ps5 نیست؟
        فقط یک نفر جز خودتو مثال بزن

        • اینکه میگن نیاز نیست به خریدن پی اس حرف فن بوی ایکس باکسه التماس میکنه یکی بیاد جعبه بخره.عاشق گیم هیچ وقت شک نمیکنه به پلی استیشن عمریه سلطان بوده کار دورروز که نیست. فقط رخ پی اس ۵ رو ببین این مثال کوچکشه

      • AmirAgha گفت:

        کارت گرافیک pc خودش به تنهایی ۷۰۰ دلاره
        بعد تو میخای بری ارتقا بدی؟؟
        بعدشم ما ک هوادارشیم نا امید نشدیم
        من نمیدونم تو این حرفو از کجا میگی
        کلا چنتا انحصاری برای pc هم خواهند اومد
        بقیش غیر ممکنه!!
        لطفا از خودمان دروغ نگوییم و دیگران را قضاوت نکنیم
        #ما ناامید نشده ایم

      • الان نسخه قبلی Horizon که هنوز برای ویندوز نیومده،حتی تاریخ انتشارش هم مشخص نیست،حالا کی بیاد،فقط خدا میدونه،فقط تایید شده که میاد،اونوقت چجوری میگی نسخه بعدی ۲ روز دیگه میاد 😐 ?:-)

      • “الان همه میگن نیاز به خرید PS5 نیست Horizon: Forbidden West هم مث نسخه قبلی ۲ روز دیگه برا ویندوز میاد کرکی میزنیم”
        جمله کرکی میزنیم هم گفتند؟

      • postman گفت:

        یادمه وقتی مایکروسافت داشت انحصاریاشو واسه پیسی معرفی میکرد سینه ستبر دفاع میکردی ?:-)
        جالب است.

      • biosoroushock گفت:

        همچین میگی مثل نسخه قبلی که انگار الان رو سیستمت داری بازیش میکنی بازی سال ۲۰۱۷ اومده و الان هم آخر نسله و با انتشارش روی pc میتونه فروش خوبی کنه چون برای کسی دلیلی نداره به اون صورت که ps4 بخرن فقط به خاطر horizon در این موقعیت، نسخه دو هم مطمئن باش اگه بخواد رو pc منتشر کنه بعد چند سال انجامش میده نه بعد دو روز ،همه هم مثل ما ایرانیا بازی کرکی نمیزنن و این مورد تاثیر زیادی در فروش بازی نداره اگه یه ذره فکر کنی میبینی اگه تمام این مسائل رو در نظر بگیری انتشار horizon برای pc همش سوده برای سونی و استراتژی هوشمندانه ایه همچنین قرار نیست تمام انحصاری هاشو برای pc بده

      • به نظر من اگر بازیی که پنج شش سال میفروشه دیگه همه کسانیکه پی اس داشتن دیگه بازی کرده باشه برا پی سی بیاد کار خوبیه چه اشکالی داره.باعث درآمدی میشه که بهتر میتونن بازی بعدی رو بسازن.امتیازات دیگه هم داره برا پی اس

      • crazy گفت:

        دوست عزیز شاید حرف شما درست یا غلط باشه من به اون کاری ندارم.
        اولا قیمت کنسول ۵۰۰ دلار هست.
        دوما خود سونی تاید کرده که بازی های انحصاری پلی ۵ به هیچ وجه روی کنسول یا پیسی دیگری نمیان.
        سوما فروش ۱۱۲ میلیونی کنسول حرفتون رو تا حدی غیر منطقی و غلط جلوه میده.
        ولی همه اینا نمیتونه دلیلی باشه که شما از علاقه تون که پیسی هست دست بکشین.
        فقط این ها میتونه تایید کننده ی این باشه که حرفه شما اشتباهه.

      • Soroosh0097 گفت:

        عرضه ی بازی سه سال پیش روی pc باعث بی اعتمادی نمیشه فدات شم.چندین نفر pc گیمر به عشق نسخه ی بعدش میرن تو کار ps5.
        راستی نمره ی لست ۹۶ شد‌.قرار بود شما هیترای سونی سر پستش حاضر باشید.چی شد پس؟

      • Truman show گفت:

        خب طبق این حرف ، چون ایکس باکس نزدیک نود درصد بازیاش برای pc هم منتشر شده پس طبق حرف شما ایکس باکس بیشترین ضرر رو متحمل شده..

      • JJSTYLE36 گفت:

        `من تو ۹۰ درصد پست های سونی نمیام`

        * در ۹۰ درصد پست های سونی حاضر میباشد

      • فرشاد گفت:

        …تا حالا قیمت قطعات پی سی گرفتی چه در اینجا چه در خارج اصن میدونی یه پی سی گیمینگ خوب تو همین کشور خودمون چقدر تموم میشه با نرخ فعلی ۱۸ هزار تومن دلار یه پی سی گیم دوزاری الان باید هزینه ۱۵ تا ۲۰ میلیونی داشته باشی براش تا حداقل بتونی بازی های روز رو بازی کنی تازه چقدر این پی سی ممکن دووم داشته باشه تا انتهای نسل نهم من که فکر نمیکنم پس عملا پولت رو برای نهایتا ۳ یا ۴ سال مصرف کردی برای قشری که درآمد خوبی داره بله پی سی خوبه ولی کسی که کارمندی زندگی میکنه خود خرید کنسول هم براش سخته چه برسه به پی سی اون سر دنیا هم همینه عموی من ژاپن حقوقش ماهی ۳ هزار دلار و از این حقوق هر ماه مبلغ ۱۰۰۰ دلار بابت مالیات و اقساط اینچیزا کسر میشه میمونه ۲۰۰۰ دلار قیمت کارت ۲۰۷۰ که یک کارت تقریبا رده بالا به حساب میاد الان از ۷۰۰ دلار در مدل های معمولی شروع میشه مادربرد h310 هم بندازیم براش حداقل قیمت ۱۵۰ دلار داره بخوام جزئیات بدم مخت سوت میکشه خلاصه اینکه یه فرد عادی باید بیاد حقوقش رو برای چند ماه جمع کنه تا به ۵ الی ۱۰ هزار دلار برسه بودجه اش تا بتونه یه پی سی خوب داشته باشه در صورتی که کنسول نهایتا اگه ۷۰۰ دلارم باشه خیالش راحته که تا انتهای یه نسل کنسولش بازی براش میاد و نگرانی نداره حتی یه درصد اگه تمام بازی های سونی برای پی سی بیاد خیالت راحت همه توان خرید پی سی ندارن چه اینجا چه در خارج همون کنسول رو میخرن نظر میدی یکم علمت رو ببر بالا بعد بیا فکت صادر کن

      • Stinger گفت:

        الان فقط یه کارت گرافیک میان رده pc از کل کنسول playstation گرون تره

    • crazy گفت:

      حرف شما چند تا ایراد داشت.
      اولا کنسول هنوز نیومده شما کل نسلشو پیش گویی کردی .
      همونجور که دارید از طرف بد , قضیه رو برسی میکنین همون اندازه هم میتونین اینطور فکر کنین که خیلی از این بازیها حتی بهترشو درست میکنه.
      حرف من نه تایید شده نه رد و فقط یه احتمال همه جانبه هستش.
      البته سونی هر نسل کلی شاهکار میده بیرون ولی خوب عملکرد خوبشون تو نسل ۷ و ۸ نمیتونه تضمینی واسه نسل ۹ باشه.
      اونطرف مایکروسافت هست که نسل ۷ فقط۶ تا استدیو انحصاری داشت و نسل ۸ تونست این رقم رو به ۱۱ افزایش بده و حالا واسه نسل ۹ امار خودشو بهبود بخشیده و ۱۵ تا استدیو خلاق داره که رقابت واسه ۱۳ استدیو سونی نزدیک تر میکنه ولی استدیو بیشتر هم نمیتونه تضمینی واسه فروش بیشتر xbox باشه.
      ولی اگه در هر صورت ما ایرانی ها توانایی ورود به نسل بعد رو نداشته باشیم بهترین روش اینه بعد تجربه همه انحصاری های کنسول خودمون , بریم و انحصاری کنسول رقیب رو هم تجربه کنیم.
      خودم به شخصه بعد تجربه لست و گوست و ۴ تا انحصاری دیگه که هنوز موفق به تجربشون نشدم , پلی ۴ رو میفروشم و میرم xbox میخرم تا بتونم شاهکار های نسل ۸ مایکرو رو هم تجربه کنم.
      ولی خب در کل بیایم پیشگویی نکنیم واسه نسلی که شاید واسه کلی از ایرانی ها حداقل قراره فقط یه رویا بشه.

  • بله قطعا همینطوره،قبلا هم گفتم،عامل اصلی موفقیت یک کنسول در زمینه فروش فقط و فقط بازیهای انحصاری شاهکار و با کیفیت هست،تا گیمر رو به خرید اون کنسول ترغیب کنه، 🙂 نینتندو با اون کنسولش تونست توی اون مدت زمان کم به چه رکورد خوبی توی زمینه فروش برسه،که راحت میشه فهمید به خاطر انحصاریهای خاصی که داره،به این آمار رسیده،
    حالا بعضیا با چند تا فلافل بیشتر و یه مقدار قیمت کنسول کمتر فکر کردن میتونن توی زمینه فروش کنسول معجزه کنن!!!

  • امیدوارم در آینده چیزی بنام امحصاری نباشه و همه بتونن بازی هایی که دوست دارن رو تجربه کنن خودم به شخصه این نسل نتونستم بازی های انحصاری زیادی بازی کنم صرفن بخاطر این که کنسول نداشتم

  • ETERNAL_MAN گفت:

    دقیقا درسته ، و به دلایلی که اگه بگم میان توهین میکنن، انحصاری از هر زمان دیگه ای برای پلی استیشن پر اهمیت تره

  • DJMJ گفت:

    افتخار صنعت گیم :heart: سونی :heart:

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    من فکر کنم نسل ۹ شاهدانحصاری هایی باشیم که بهتر از هر نسل دیگه ایی باشه ، انحصاری قلب تپنده پلی استیشن هست قطعا هیچوقت نباید این قلب متوقف بشه با اینکه با فلسفه انحصاری مشکل دارم اما بیشتر از هر زمان دیگه ایی ویدیو گیم نیاز به انحصاری و بازی های داستان محور داره این باعث میشه بقیه هم به فکر بیوفتن همونطور که مایکرو سافت برنامه های بزرگی تدارک دیده و فهمیده که هنوز بازار اصلی همون بازار قدیمی تو خونه نشستن و بازی کردن بازی های خاطره انگیزه و نمیخواد مثل نسل هشت تو مسیر اشتباهی باشه ، نسل ۹ عالی میشه چون هم من عاشق عدد ۹ هستم هم اینبار احتمالا میخوام با ایکس باکس نسل ۹ رو شروع کنم این یعنی ایکس باکس میترکونه فک کنم 😀 انرژی مغناطیس واقعیته! 😀

  • خداوکیلی بیاید بدون تعصب حرف بزنیم.
    مایکروسافت زمان xbox 360 سه تا halo داد و همین مستر چیف باعث فروش پی در پی xbox میشد.
    سونی هم هر چی معرفی و عرضه میکرد مثل mgs 4 و god 3 و uncharted و littlebigplanet و killzone و…….(که همشون شاهکار محض بود)
    بازم باعث کاهش فروش xbox نمیشد.
    مطمعن باشید که halo infinite هم بیاد(اگه ۳۴۳ خراب نکنه که احتمالش خیلی کمه)همون اتفاق نسل هفت می افته.
    ببشتر مردم آمریکا و اروپا سبک اکشن و شوتر رو با اختلاف زیاد به سبک های دیگه ترجیع میدهند و همین اتفاق هم برای مایکروسافت تو نسل پیش افتاد.
    تا اینکه tlou رسید و سونی با معجزه ناتی داگ تونست اختلاف را به حداقل برسونه وگرنه نسل به سود xbox تموم میشد اما از حق نگذریم شاهکار های سونی بیشتر بود.

  • AladarNewe گفت:

    مهم تر از بازیهای انحصاری قیمت کنسول و قیمت بازی ها هست.وقتی نتونی بازی بخری انحصاری و غیر انحصاری نداره.باس بشینی آپارات تریلر ببینی.

  • Dread گفت:

    این یعنی انحصاری های بیشتر ip های جدید با کیفیت بالا تر همون چیزی که از سونی انتظار داشتم

  • Moein MM2 گفت:

    یه عمره داریم پلی استیشن بازی میکنیم و این دلیل اصلیش بازی های انحصاری شاهکار سونی هست. باید هم این روند رو ادامه بدن چون عامل اصلی موفقیتشون بوده و هست.امیدوارم شاهد شاهکارای بیشتری از سونی باشیم

  • Sina Mohseni گفت:

    قیمت دلار روز به روز داره میره بالا اینام حالا هی میان میگن کنسول نسل ۹

  • parvaz1 گفت:

    یه نکته جالبی که از زمان رویداد PS5 به اینور نظر خیلی ها رو جلب کرده، اصرار و تاکید سونی رو بازی های انحصاری، انحصاری زمانی و مولتی پلتفرم هست.
    همون شب نمایش، بصورت واضح اومدن توی وبلاگ PS.blog کامل در مورد اینکه چه بازی انحصاری هست، کدوم ها انحصاری زمانی هست، کدوم ها اصلا برای PC میاد 😯 😯 کدوم ها مولتی پلتفرم هست، صحبت کردن. اینکه اصلا چند وقت هم توی انحصاری زمانی میمونن، صحبت کردن 😯
    حتی برای پروژه های ۲ سال آینده هم صحبت کردن که انحصاری زمانیشون چطوریه، آیا برای PC هم میان یا نه 😯
    کاملا عجیب بود که سونی، بیاد برای اولین بار، کاملااااا واضح در مورد قراردادهاش حرف بزنه
    و به نظرم این کارشون نشون دهنده اینه که خیلیییییی بیشتر از قبل روی قسمت “انحصاری” تمرکز کردن و یجورایی اون شایعاتی که میگفتن بلادبورن یا دیمون سولز برای PC هم میان، کاملا غلط بوده، چون سر همین دیمون سولز، راحت میتونستن بگن بعد از مثلا یک یا دو سال آینده برای PC هم میاد، همونطور که برا پروژه های انحصاری آیندشون گفتن: مثل بازی های بتسدا یا پروژه اتیا (از اسکوئرانیکس)
    از طرفی، وقتی هم اینقدر الان توی مصاحبه هاشون روی “انحصاری” تمرکز دارن و میگن خیلی خیلی مهمتر از گذشته شده، به نظرم دلیل یا دلایل خیلی مهمی وجود داشته که چرا Horizon Zero Dawn رو برای PC هم میخوان عرضه کنن امسال. متاسفانه همچنان این دلایل گفته نشده یا اینسایدرها هم نفهمیدن که بخوان افشا کنن

    • RickSanchez گفت:

      ببین یک سری بازی ها همونجا تو مراسم روشون مارک Exclusive خورده بود دو ساعت بعد مثل اسکوئر اینکس روی پی سی تایید شدن
      فروش بازی هایی مثل هورایزن زیرو داون رو که همه میدونن خیلی بوده پس این دلیلی نداشته برای تبلیغش که پورت بشه روی پی سی دلیل پورت شدنش رو میتونی توضیح بدی کاملا ؟؟ وقتی همه میشناسن این بازی رو دیگه تقریبا با اون فروشش
      تغییر نام از Only On Playstations به Playstation Studios چی میتونه باشه ؟ به نظر من که دم از انحصاری زمانی میزنه یعنی ممکنه
      بازار پی سی گیمینگ رو یعنی سونی میخواد همیشه ول کنه و بچسبه به کنسولش تا زمانی که زندست ؟؟ مگه میشه توی رقابت باشی و این بازار پر سود رو بیخیال بشی >؟ یا نکنه فکر کردی با این کلمه انحصاری پی سی بازا یا اونای دیگه بخاطر انحصاری میان سمت پلی استیشن ؟ اگر میخواستن بیان و تغییر پلتفرم بدن بخاطر گاد اف وارم که شده میومدن ولی تنها چیزی که من میبینم توی جوامع غربی که مثال اینجا نیستن کنار سیستمشون یک پلی استیشنم خریدن و فقط برای انحصاریا ازش استفاده میکنن این سیاست تا زمانی که بازی ها مولتی پلتفرم ساخته میشن یا انحصاری زمانی هستن و یا شرکت هایی مثل راک استار و سی دی پراجکت از خجالت سونی در میان با بازی های تاپ به جایی نمیرسه چون پی سی بازا به صبرشون مشهورن عزیزم تا ۱۰ سالم صبر میکنن یک بازی بیاد ولی نمیرن کنسول نمیگیرن برو یکم توی فروم های خارجی ببین از ترغیب شدن پلیرا به پی اس ۵ صحبت میکنن ببین چیا میگن خدایی میفهمی خودت …
      بلادبورن هم فعلا معلوم نیست تا تکذیب نشه هیچ چیز قطعی نیست برای اعلام کردن اتفاقا چون تکذیب نمیشه احتمالش بیشتر میشه برای تایید ازین بگذریم یک تعداد از بازیا دقت کردی انحصاری زمانی بودن و فقط برای پی سی بعد از پلی استیشن ۵ قراره بیان
      سر دیمون سولز ریمیک از کلمه انحصاری استفاده نشد و همچنان هم مارکی روش نخورده از کجا میدونی این بعدا برای پی سی شاید نیاد ؟؟چرا باید روی یک بازی انحصاری بزنن مثل هورایزن ولی روی دیمون سولز نزنن !! عجیب نیست یکم برات
      در هر صورت سونی باید توی همین انحصاریش بمونه چون این سیاستش باعث ترغیب پی سی گیمرا نخواهد شد تنها سودی که میتونه داشته باشه از بازار گیمینگ و فروش بازی هاش خواهد بود که اگر بیاد بعد چند سال این کارو بکنه اونطوری باز توجیهی داره
      ولی یک چیز خیلی مهم این وسط هست تا کی میخواد از بازار پی سی چشم پوشی کنه !!!

      • fan گفت:

        @withcer
        عزیز با تمامی حرفات کاملا موافق هستم.شما ومن و تعداد عظیمی از گیمرا pc باز هستیم و همه میدونن چه بازار پرسودیه این pc که سونی در نسل ۸ اون رو نادیده گرفت و به نظر من حالا داره انحصاری هاشو واسه pc میده ببین که تو همین ۱ سال اخیر ds و horizen و bloodbourn دارن واسه pc میان.حتی تغییر نام که شما اشاره کردی یعنیOnly On Playstations به Playstation Studios خودش ی جورایی چراغ سبزه.یک فلش بک هم به گذشته اگه بزنیم میبینیم که بارلوگ گفت خیلی خوشحال میشه اگر gow رو روی pc ببینه.با این وجود نطر من اینه که این نسل سونی رویکرد دیگه ای رو در پیش داره وبعد از ۲ یا ۳ یا حتی تو بازه ی چن ماهه بازیاش رو فقط برای pc عرضه میکنه :yes:

        • pegasus گفت:

          دوست عزیز لوگی ps studios بجای Only on playstaion نمیاد اول بازی که مینویسه شرکت سرگرمی تعاملی سونی جایگزینیش این لوگوی و اینتروش میشه اصلا ربطی به انحصاریش نیس همون لست برین آنباکسینگشو تو یوتوب ببینین روش یرچسب only هست و داخل بازی همون لوگو میاد بدون تجربه و فکر نگین عکس لست و گذاشتی و ادای منطقیهارو درمیاری و تو هر پست لست و سونی رو میکوبی و اطلاعاتتو ببر بالا اطلاع غلطم نده

      • pegasus گفت:

        تو کلا تو خوابی
        .
        .
        لوگو یا فرمت جدید playstation studios جایگزین لوگوی Only on playstation نشده جایگزین بخش سرگرمی تعاملی سونی که اول بازی ها بصورت sony interactive entertaiment در میاد شده
        .
        .
        درثانی کدوم بازار پر سود pc؟
        کنسول خودش ۱۱۴ میلیون فروخته
        عرضه هورایزون بعد چند سال ففط واسه ترغیب خریدار هست اصلا کنسول بخاطر انحصاری و قیمت مناسب به خرید میره
        چند در صد خارجی ها پی سی دارن که بتونه بازیهای نسل قبلی رو اجرا کنه چند در صد قدرت خرید این پی سی رو دارن؟
        کدوم بازار پر سود دو سه میلیون تو هر کشور نشد که پر سود؟
        حالا به قضیه کرکی و اینا وارد نمیشم
        اطلاعاتی گفتین کلا غلطه اگه مایکرو هم اوایل نسل بیشتر میفروخت عمرا انحصاریهاشو به pc میاورد و سیاستشو تغییر میداد مثل نینتندو
        بازار پی سی اصلا سودی واسه شرکتا نداره اگه داشت پی سی های الان خیلی قوی تر از کنسولا هستن میومدن بازیها رو کاملا در رنج اونا میساختن ولی میبینیم جهش گیم با کنسول هاست اگه کنسولا از ssd استفاده نمی کردن عمرا سازنده ها بازی میساختن که به راحتی باهاش همخونی داشته باشه یه مطلب دیجیتال فاندری راجب این موضوع هست بخون
        .
        .
        راجب انحصاری زمانی هم بگم که خو زمان عرضه یا لانچ کنسول چیز منطقیه چون استدیو های داخلی نمی تونن به موقع بازیهاشو بسازن و سونی و مایکرو مجبوره از ترد پارتی ها انحصاری کنه بازیهاشونو
        نمونش رایز اف توم ریدر
        کوآنتوم ارور

        • RickSanchez گفت:

          بهههه پسر یک ادم چقدر میتونه متعصب باشه و چشمش رو ببنده روی همه چیز بیاد به کرک گیر بده شما به خودت زیاد فشار نیار سر اون مساله عزیزم تو کاملا ثابت شده ای توی این سایت یک کلمه هم از حرفات از روی منطق نیست …این یک

          کدوم بازار پرسود :laugh: بخندم یا گریه کنم به این حرفت اخه تو که هیچ اطلاعی از فروش بازیا روی ویندوز نداری چرا دربارش حرف میزنی اخه اگر سودی نمیداشت برای پی سی نمیساختنش این دو

          سر قضیه SSD هم اخرش به حرف من میرسین که جز لودینگ سریع هیچی نخواهد داشت این سه

          ترغیب خریدار :rotfl: اخه کی با عرضه هورایزن روی پی سی ترغیب میشه به خرید کنسول پلی استیشن مثل اینکه تعصب بدجوری حس منطقت رو کشته عزیزم یکی رو بخوان ترغیبم کنن با یک بازی خوب رو به بالا ترغیبش نمیکنن با یک شاهکار مثل بلادبورن ترغیبش میکنن وقتی روی پی سی عرضه میشه میخوان کی رو ترغیب به خرید کنسول کنن به نظرت ؟؟؟ مردم تو خیابون رو ؟؟ یا پی سی گیمرارو ای خدا بکش مارو از دست اینا چند تا بازی تا الان پورت شدن اینطرف ؟؟ یکم باخودت فکر کن تو که میگی بازاری نداره پی سی پس چرا باید اینا پورت شن

          کم دروغ بگو

          • Moein MM2 گفت:

            دوست عزیز من خودم از بعد از ps2 فقط با پی سی گیم میزدم ولی بعدش دیدم واقعا نمیشه بیخیال انحصاری های سونی شد و درکنارش پلی استیشن هم میگرفتم.واقعیت هم همینه که بازیای انحصاری سونی اونقدری خوب هست که بتونه هر گیمری رو جذب کنه.من رو که واقعا شیفته کرده بودن.
            درضمن شما الکی دلتو صابون نزن من قول میدم سونی نمیاد بازیاشو از انحصاری بودن دربیاره و رو پی سی هم بده و اگر هم اینکارو کنه مث هورازین چن سال بعد از انتشاره تا بتونه هم سود بیشتری کنه و هم باز بتونه پی سی پلیرا رو ترغیب کنه که موفق هم میشه .با شناختی که یه عمره از سونی پیدا کردیم میدونیم هیچ کاریو الکی نمیکنه.
            درضمن یه جوری میگی با بلادبورن ترغیب میکنن نه با هورایزن انگار هورایزن بازی ضعیفیه؟درسته بلادبورن شاهکاره ولی هورایزن هم بازی فوق العاده ایه و امکان نداره سونی شاهکارای اصلیش مث بلادبورن رو روی پی سی هم بده مگر مث الان شش هف سال از انتظارش گذشته باشه که دیگه به نظرم عیبی نداره چون هم سود میکنن هم پی سی بازا قدرت سونی رو میبینن و کنارش کنسول هم میگیرن.
            درسته که بازار پی سی سود خوبی داره ولی سونی هم معروفه به انحصاریاش و همین روند رو ادامه خواهد داد.شما هم اگه خوشت اومده از بازیاش صبر نکن الکی و یه کنسول بگیر.لذتی که مثلا بازیای ناتی داگ داره رو با هیچ بازی دیگه ای رو پی سی نمیتونی تجربه کنی و فکر اینکه سونی همه رو واسه بازار پی سی هم بده رو از ذهنت خارج کن چون اگر هم بیان یا خیلی دیره و قبلش رو کنسول ما زدیمش یا ترد پارتی هستن و به قدرت فرست پارتیا نیستن.تازه اگر بیان هم واسه اپیک هست و توقع عرضه رو استیم رو نداشته باشین.
            موفق باشی

            • RickSanchez گفت:

              ببین عزیزم منم نگفتم همه ی انحصاریاشو میده اینطرف چنین چیزی دیدی تاحالا بگم من ؟؟ یک تعدادیش میدونم هدفش چیه دارم میگم با عرضه ی هورایزن به این هدف نمیرسه حالا هرطور هرکی برداشت میکنه نظرش قابل احترامه …
              دوما بنده معطل چیزی نیستم عزیز اگر واجب بدونم بدون تعصب میرم و میگیرم کنسول رو ولی اینا طوری صحبت میکنن که انگار پی سی سرطانی چیزی داره خوبه قدرت برتره . ۱۰ تا انحصاری بازی کردی بقیه بازیارو چیکار میکنی ؟؟؟ یا فکر میکنن ما چیزی از بازی های ناتی داگ و سانتا حالیمون نیست نه عزیزم ما همه رو جای دیگه بازی کردیم درکمون هم میکشه بازی دارای چه درجاتیه وقتی اینطوری میان به بازی هایی مثل فورزا ویچر یا … توهین میکنن ادم ناراحت میشه که جواب بده همین جنبه این افرادی که روی پلی استیشن هستن مثل اینا نه بقیه افراد مثل(ایمان و امید و …نمیشه نام ببرم زیادن ) رو میبینم به کل نا امید میشم در کل ما که دادیم سیستم بستیم هرچی بیاد استقبال میکنیم میبینین که هنوزم هیتری نکردم برای بازی یا شرکت خاصی
              ماهم حسود و بخیل نیستیم که انگار با حرف زدن ما یکی قراره شکست بخوره نه به حرف ما هیچ اتفاقی نمیفته دارن با ارقام حرف میزنن میگن پی سی سودی نداره یا پلتفرم نادیده شده ؟؟ شما یکم دقت کن به این حرف های بچگانه ی این ملت خب .. این پلتفرم پوچ که بازیای همه روش عرضه میشه نه همه یک تعدادی این پلتفرمی که همین بازیایی که شاهکار میدونین و رو کنسول بازی میکنین باش روش ساخته میشه … نمیدونم چی باید بگم به این کاربرها

          • pegasus گفت:

            ببین دوست عزیز حرفای من ربطی به تعصب نداره
            من تز خدامه بازبهای سونی رو با کمتر از نصف قیمت تو پی سی بزنم حتی کرکی بازی کردن تو ایران باید فرهنگ سازی بشه آخه وقتی هیچ شرکت و ناشری مارو آدم حساب نمی کنن چرا پول اضافی بدیم منظور من کلی بود فقط ایران نیس
            راجب ssd من نگفتم تو رزولیشن و کیفیت بازی تاثیر داره خودمم ایتفاده میکنم مثلا بازیهای تلان اگه روی هارد معمولی سی ثانیه لودینگ داشته باشن با ssd به بیست ثانیه میرسه چون سازنده بازی رو بر اساس معماری ssd نمیسازه ولی با اومدن کنسولهای ssd همون سی ثانیه حتی تو پی سی هم زیر پنج ثانیه میشه حرف من همین بود یعنی سازنده ها مجبور میشن روی بازیهای پی سی هم مانور بدن حتی استفاده از rtx هم بهتر میشه
            همین که هر موقع سونی بازی معرفی کرده و فروش کنسولش هر دفعه ببشتر شده و مردم ترغیب شدن بخرنش مطمئن باش با عرضه بازی هورایزون روی پیسی هم همین اتفاق میوفته
            من تو بالا بیشتر روی اطلاع غلط شما از لوگوی ps studios هم گفتم امیدوارم متوجه شده باشی
            حرفمم دروغ و چیزی نیس اگه درست و بدور از تعصب میخوندین متوجه میشدین

        • fan گفت:

          ببین تو که(مثلا) بیداری
          وقتی اونجایی که گفتی کدوم بازار پرسودpc رسیدم دیگ وقتمو واسه کامنتت هدر ندادم.
          امیدوارم از خواب خوشت بیدار شی گرچه که شک دارم :no:

      • parvaz1 گفت:

        خوابی ؟؟؟
        .
        .
        .
        .
        یکبار دیگه کامنت بنده رو مطالعه کنید…

      • من یه چیزی میگم
        من کلا با انحصاری مخالفم
        خودشون میگن خارجیا پولشو ندارن پی سی ببندن
        بعد میگن خرید کنسول کم میشه
        پ.ن.
        من هیچ با موس و کیبورد عوض نمیکنم 😀

  • Miladmartell گفت:

    خیلی ها هستن که میگن قیمت کنسول خیلی مهمه اتفاقا خیلی بیشتر از کنسول .بازی های کنسول هستن که خیلی مهم هستش این نسل ۸ نه با قیمت کنسول بلکه با قیمت بازیاش مارو راغون کرد

  • naryhd گفت:

    دوستان به این لینک یه نگاهی بکنید ، حقایق کثیفیو درمورد نمرات فاش می کنه
    https://youtu.be/Bgg7_0rBUOA
    برای مثال نقدهای کوتاکو و پالیگان برای لست دو رو ندادن و بجاش میانگین نمرات رو اختصاص دادن چون نقدشون خیلی کوبنده بوده .
    از طرفی سونی اجازه نداده ۱۲ ساعت آخر گیم رو تو نظرات دخیل کنن.
    و…
    حالا این فقط یه مثال بود که تو این ویدئو مطرح شده، حرف من نیست ، واسه همین همیشه میگم به نمرات نگاه نکیند ، از هر بازیی خوشتون اومد و چسبید ، تو ذهنتون بگنجانید که متاش شده ۱۰۰ و با لذت تجربش کنید

    • parvaz1 گفت:

      عجب…
      یعنی واقعا تا حالا فکر میکردید که پالیگان، کوتاکو و یوروگیمر به بازیها نمره میدن؟ 😐
      سونی اجازه چی رو نداده؟ 😐
      اما راست میگید، حقایق کثیفی پشت نمره دادن های وبسایت های تحت پوشش مایکروسافت وجود داره، از جمله وبسایت فوق العاده مشهور “ویندوز سنترال” که احتمالا حقوق ماهانه کارمندهاش هم توسط مایکروسافت پرداخت میشه…

      • naryhd گفت:

        داداش باید می فهمیدید که از متا هیچی حالیم نیس من فقط چیزیو که دیدمو ترجمه کردم و اینجا نوشتم.
        والا اونجوری که می گفت طرف ، سونی اجازه نداده که ۱۲ ساعت آخر گیم پلی رو توی نظرات دخیل کنن. حالا درست یا غلط نمی دونم.
        درمورد مایکروسافتم و سونی و شرکت های بزرگ دیگه ، ببین همشون دست های پشت برده ای دارن، اگه نداشتن تا این حد گنده نمیشدن ، نمونش اینتل و ای ام دی، مدیرعاملاشون فایملن من هر گیمی که بخوام و بتونمو بازی می کنم و حالشو میبرم دیگه نگا نمی کنم کی ساخته و متاش چنده و ازین حرفا.. مثالش مس افکت آندرومدا که شدیدا حال کردم باهاش

    • Pino گفت:

      حاجی Polygon خیلی وقته دیگه نمره نمیده

    • GrandWarden گفت:

      …You can’t stop this
      دوست خوب من.این بازی اگر ۰ هم میشد اشتیاق من حتی یک ذره هم براش کم نمیشد.میدونی چرا؟چون‌ این بازی برای تمام کسانی که بازیش کردن مثل یک جادو میموند.جادویی که نظیر نداشت.در مورد نمرات هم خدمتت عارضم که پالی گان نسخه اول هم به همین شدت کوبیده بود و چیز جدیدی نیست.و جالب اینجاس که اگر نقد های سایت های دیگه رو بشنوی بین بعضیاشون یک جمله مشترک رو میشنوی:”تجربه ای که پیش از این نظیرش رو تجربه نکرده ام”.به هر حال نقد های منفی علیه هر چیزی همیشه وجود داره و این بازی هم بخاطر حواشی که اطرافش بوده،خیلی خیلی از جانب هیتر ها کوبیده میشه که البته مشکلی نیست.مهم اینه که طرفداران دوباره با این بازی و شخصیت ها زندگی میکنند‌
      در ضمن دوستان نسخه فیزیکی تلو ۲ از دیروز تا حالا تا بعضی از کشور ها مثل کانادا به دست خریداران رسیده.خلاصه که بیشتر مراقب باشید.

    • MR 47 گفت:

      سلام داداش
      من رفتم این ویدیویی که شما گذاشتید رو نشستم دیدم و فکر میکنم اشتباه متوجه منظور ویدیو شدید و از اونجایی که فکر نمیکنم شخص غیر منطقی و به اصطلاح ترولی باشید بهتون میگم که داخل ویدیو این خانوم که خودشون قبلا منتقد سایت های بزرگی مثل ign بودند گفتند که مردم و عموم فکر میکنند که منتقدا برای نوشتن نظر و نمرشون پول میگیرند یا مردم فکر میکنند اگر که نمره خوبی به فلان بازی معروف مثل همین لست دو میدن به خاطر اینکه اگه اینکارو نکنند ناشرا اونارو میندازن تو بلک لیستشون و بقیه بازیاشونو بهشون نمیدن برای نقد کردن و گفتند که مردم اینجور فکر ها رو دوست دارند در صورتی که این خانوم گفتند که هیچکدوم از این فکر ها درست نیست و کاملا غلطه و خودشون بیان کردند که اگه منتقدی به لست ۱۰ میده کاملا معتقده که این نظر خودشه و با صداقت نمره و نظرشو بیان کرده.
      راجبه پالیگان و کوتاکو گفت که این وبسایت ها نظرشون کاملا مثبت نیست ولی کاملا هم منفی نیست و نمره هم خودشون اختصاص ندادن و اصلا هم نگفت که نقد این دو وبسایت کاملا کوبندست :-/ من نمیدونم این قسمت رو شما از کجای صحبتش برداشت کردی ولی اصلا همچین چیزی نگفت و گفت نقد فکر میکنم یه چیز میکس باشه و در مورد قسمت بعدی که شما اشاره کردی، گفت متاکریتک بعضا میاد با حدس خودش نسبت به نقدایی که نمره نمیدن یه نمره جایگزین میکنه همین! که من فکر نمیکنم کار بدی هم باشه نسبت به محتوا و اثر نقد یه نتیجه گیری و نمره میزاره براش :yes:
      راجبه اجازه ندادن سونی برای صحبت راجبه نصف بعدی داستان هم من فکر میکنم باز شما دچار سو تفاهم شدید چونکه این ربطی به دخالت ندادن نظرشون نمیشه بلکه احتمال خیلی زیاد برای این هست که منتقدا به اشتباه و عمدا اواخر بازی رو برای کاربرا اسپویل نکنند و تصاویر یا فیلم های اسپویل دارند نتونند منتشر کنند در واقع این رو مثالی زد برای حرف قبلیش که گفته بود هیچ ناشری نمیاد عصبانی بشه سر منتقدی که نمره کم داده به اثرش و اونو نمیندازه تو بلک لیست ولی تنها جایی که شنیده سونی عصبانی شد سر منتقدی جایی بود که ازشون قول گرفت راجبه قسمت های پایانی صحبتی نکنند ولی اونا صحبت کردند 😐
      در کل ممنونم از این که کامنتمو میخونی و ممنون که این ویدیو رو به اشتراک گذاشتی چون نه تنها نظرم رو که نسبت به نقد وبسایت ها داشتم و کمی بد شده بود بهشون به خاطر یکسری گیم ها مثل اویل ویتن یک که به نظرم یه شاهکار بود از میازاکی یا دیترویت که حقش قطعا متای بالا ۹۰ هست، بدتر نکرد بلکه بهتر کرد الان میدونم حالا شاید باز فساد و پول گیری باشه ولی نه همه وبسایت ها و نه هم منتقد ها، اکثریت منتقد ها احتمالا با نظر و سلیقه خودشون نقد میکنند و نمره میدن :yes:

    • آره اصلا خیلی ضعیف بود.مخصوصا هورایزون و رچت و دیمنز سولز و اسپایدرمن و ریترنال و گرن توریسمو ۷ و kena و deathloop و مولتی پلتفرمایی مثل RE 8 و هیتمن ۳ .در عوض کنفرانس ایکس باکس عالی بود.نمیدونم چرا تو پست نمرات ابرشاهکار tlou 2 چرا نبودید هیچ کدومتون؟

  • AmO-kaneki گفت:

    واقعن انحصاری های سونی حرف ندارن ولی خب xbox هم داره راه میفته

سونی: بازی‌های انحصاری از هر زمان دیگری برای ما پر اهمیت‌‌تر هستند - گیمفا