چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا
چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا
چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا
چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا

چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم

پست گیمفا
۱۶:۴۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا

یکی از نکاتی که همه طرفداران آیفون آن را رعایت می‌کنند این است که هر روز باتری این گوشی با دوام را شارژ می‌کنند. باتری آیفون نیز مانند دیگر قسمت‌های آن از ظرفیت خاصی برخوردار است که بعد از مدتی نیاز به شارژ مجدد پیدا می کند. اما چیزی که در این میان اهمیت دارد بحث کارایی باتری است، خب این یک مسئله عادی است که کیفیت و عمر باتری پس از یک تاریخ مشخص رفته رفته کاهش می یابد.

در این مقاله قصد داریم روش محافظت از باتری آیفون، زمان تعویض باتری و همچنین اهمیت شارژر اصل آیفون را بررسی کنیم. برای اینکه بهره وری بیشتری از باتری آیفون خود داشته باشید و تا حد امکان از آن محافظت نمایید بهتر است که یک سری از قواعد و اصول را رعایت کنید تا طول عمر باتری گوشی شما افزایش پیدا کند.

ضمن اینکه اگر به دنبال خرید باتری هستید، قیمت باتری اورجینال آیفون را در بابافون مشاهده کنید.

مواردی که می توانند باعث آسیب زدن به باتری آیفون شما شوند:

  1. برنامه‌های مخرب: برنامه های مخربی که در گوشی آیفون شما وجود دارند، نه تنها روند عملکرد تلفنتان را با کندی مواجه می کنند، بلکه به عمر باتری گوشیتان نیز صدمه وارد خواهد کرد. از این رو باید هزینه های زیادی را متحمل شوید.
  2. ویروس ها: یکی از موارد مخرب دیگری که به گوشی و همچنین باتری آیفون شما لطمه وارد می‌کند نصب برنامه‌هایی است که دارای کدهای مخرب است که در نتیجه به جان ظرفیت باتری می‌افتد و کیفیت عملکرد آن را کاهش می‌دهد. آیفون در صورت وجود هرگونه مشکل به شما پیام خواهد داد که باید آن ها را جدی بگیرید.
  3. استفاده از شارژر متفرقه: نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که از شارژر اصل آیفون استفاده کنید، استفاده کردن از یک منبع برای پرکردن باتری گوشی بدترین انتخاب است؛ زیرا اپل ۴۰۰ تا ۵۰۰ چرخه سالم باتری آیفون خود را تضمین کرده است و استفاده از یک شارژر مخرب باعث خراب شدن پورت و همچنین سیستم داخلی آن نیز خواهد شد.
  4. روش های نادرست شارژ باتری: برخی از مصرف کنندگان اصرار به شارژ ۱۰۰ درصدی باتری دارند. برخی دیگر تا آخرین درصد باتری را مورد استفاده قرار می دهند. اما هر دو روش اشتباه است. بهتر است شارژ باتری آیفون در حالت نیمه باشد.

چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا

برنامه‌های تست سلامت باتری آیفون

برای آگاهی و اطمینان از سلامت باتری چندین روش وجود دارد. به طور مثال میتوان با استفاده از سایت شرکت اپل با کارشناسان ارتباط برقرار کرد تا تست تشخیصی (Diagnostic Test)را برای گوشی انجام دهند. استفاده از اپلیکیشن Battery  Life Doctor  روش دیگری است که میتواند به شما اطلاع دهد باتری شما در چه وضعیتی است. دیگر برنامه‌ای که به شما زمان تعویض باتری آیفون را خواهد گفت، برنامه “coconutBattery” است. شما با استفاده از این باتری می‌توانید چرخه‌های طی شده و همچنین چرخه‌های باقی مانده را مشاهده نمایید؛ در این مرحله راحت می‌توانید جهت تعویض باتری ایفون خود تصمیم گیری کنید.

پیام‎های آیفون را جدی بگیرید

سیستم عامل آیفون از ios پشتیبانی می‌کند، اگر سلامت باتری آیفون به خطر افتاده باشد، این پیام را مشاهده خواهید کرد ” آیفون قادر به تعیین میزان سلامت باتری موبایل نیست، باید از یک خدمات مجاز اپل درخواست کنید تا باتری شما را سرویس کند” این مورد ممکن است به دلیل استفاده نکردن از شارژر اصل آیفون یا باتری مناسب برای آیفون باشد. در صورتی که باتری به طور خطرناکی مورد تهدید قرار گرفته باشد با این پیام مواجه شوید: “سلامت باتری آیفون شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، خدمات ارائه دهنده سرویس اپل می‌تواند از باتری را تعویض کن تا عملکرد و ظرفیت آن را بازیابی کنید.” اما این پیام تنها یک هشدار است که باید در استفاده از گوشی موبایلتان دقت کنید.

علائم خرابی باتری آیفون

چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا

  • خاموش شدن ناگهانی گوشی
  • روشن ماندن گوشی فقط در زمان اتصال شارژر به برق
  • خاموش شدن های کوتاه مدت
  • داغ کردن گوشی
  • متورم(باد کردن) باتری

از جمله علایمی هستند که نشان می دهند باتری دچار خرابی و مشکل شده است.

کالیبره کردن باتری آیفون

باتری های استفاده شده در گوشی های آیفون از نوع باتری لیتیومی می باشند که جزو محبوب ترین نوع باتری ها هستند. کالیبره کردن باتری که به آن راه اندازی مجدد نیز گفته می شود عملی است که میتواند تاثیر بسیار خوبی در افزایش و بهبود طول عمر باتری ایجاد نماید.

چرا باید باتری آیفون را تعویض کنیم؟

گوشی آیفون شما بعد از مدتی ممکن است که به سختی شارژ شود، کاری که باید در این زمان انجام دهید این است که با مراجعه به یکی از برنامه‌های گفته شده، از تعداد چرخه‌های باقی مانده شارژ باتری آیفون مطلع شوید. اگر متوجه این موضوع شدید که چرخه‌های بهینه بیشتر و کاملتر از آن چیزی هستند که باتری به سختی شارژ شود، در این زمان باتری آیفون شما باید تعویض گردد. به هیچ وجه خودتان اقدام به تعویض باتری آیفون نکنید زیرا این کار نیاز به مهارت خاصی دارد که باید با مراجعه به یک مرکز تعمیرات آیفون معتبرانجام شود.

مهارتهای لازم برای تعویض باتری

به دلیل یکپارچه بودن باتری و پنل گوشی‌های آیفون، دسترسی صاحبان آنها به باتری و اجزای سخت گوشی امکان پذیر نیست. همچنین برخی خدمات گوشی آیفون به صورت تخصصی در ایران پشتیبانی نمی‌شود، اما شما می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات دهی اصلی موبایل، باتری را تعویض کنید.

چگونه از خراب شدن باتری آیفون جلوگیری کنیم؟

بهترین عملی که می‎توانید برای جلوگیری از خراب شدن باتری آیفون به کار بگیرید این است که همیشه شارژ باتری را نیمه نگه دارید و گوشی را در معرض آفتاب به مدت طولانی قرار ندهید. در نهایت برای افزایش سلامت گوشی، تاکید ما بر این است که از یک شارژر اصل آیفون استفاده کنید. بدون شک با رعایت مواردی که گفته شد، طول عمر آن افزایش پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا
چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا
چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا
چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا
چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

چه زمان باید باتری آیفون را عوض کنیم - گیمفا