تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران

حسن اکرامی
۱۱:۴۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

صنعت بازی‌های ویدئویی را می‌توان یکی از بزرگترین و محبو‌ب‌ترین سرگرمی‌های دنیا دانست که طرفداران و بازی‌بازان بی‌شماری را در گروه مخاطبان خود دارد. عشق و علاقه به این صنعت و دنیای سرگرمی‌های آن گاهی به حدی افزایش می‌یابد که باعث شکوفایی هنر و خلاقیت برخی افراد می‌شود. بیشتر این اتفاقات هنگامی رخ می‌دهند که برخی از طرفداران یک سری یا نسخه‌ای خاص از یک مجموعه‌ی محبوب برای ادای احترام یا نشان دادن عشقی که به این مجموعه دارد، شروع به ساخت یک بازی با مضمون و داستان همان مجموعه و یا بازآفرینی عنوان‌های قدیمی و پرطرفدار می‌کنند. حال صنعت‌ بازی‌های ویدئویی بسیار بزرگ و گسترده شده است و بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. متاسفانه یکی از بخش‌هایی که در این صنعت اصلا به آن توجه نشده و نادیده گرفته می‌شود مربوط به بازسازی‌ها یا بازآفرینی‌های اغلب با کیفیت و لایق توجهی است که توسط افراد عادی یا طرفداران یک مجموعه‌ی خاص ساخته شده‌اند. حال ما قصد داریم در این مقاله فهرستی به ۱۵ عنوان برتری که توسط طرفداران و بازی‌بازان خلاق ساخته شده‌اند، بپردازیم تا بیشتر با جادوی عشق بازی‌های ویدئویی در دل‌های بازی‌بازان و اثرات آن آشنا شوید.

۱۵ – Black Mesa

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

شاید بتوان شناخته شده‌ترین و احتمالاً یکی از بهترین عناوین ساخته شده توسط طرفداران بازی‌های ویدئویی را عنوان Black Mesa دانست. در واقع این بازی یک بازسازی کامل و تقریبا حرفه‌ای از عنوان فوق‌العاده محبوب Half-Life 1 به شمار می‌آید و بدون شک یکی از بهترین عناوین ممکن است که از طریق آن می‌توانید یک تجربه‌ی تمام کلاسیک و به یاد ماندنی را برای خود رقم زنید. این بازسازی نه تنها تمام نکات مثبت و فوق‌العاده‌ی بازی تیراندازی شرکت ولو (Valve) را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد بلکه از بسیاری جهات باعث بهبود و پیشرفت این بازی شده است. کسانی که به تجربه‌ی این نسخه‌ی بازسازی شده پرداخته‌اند خبر از بی‌عیب و نقص بودن این عنوان داده‌اند و بسیار به تحسین آن می‌پردازند. داستان بازی Black Mesa در مورد شخصیت اصلی سری Half-Life یعنی گوردون فریمن (Gordon Freeman) روایت می‌شود. او یک دانشمند و فیزیکدان برجسته است که اکنون در مرکز تحقیقاتی Black Mesa قرار دارد. هنگامی که نتیجه‌ی یک آزمایش روتین و ساده به طرز عجیبی دگرگون می‌شود و جهش پیدا می‌کند، این شما هستید که باید با موجودات بیگانه و انسان‌های عجیب و وحشی این پایگاه مقابله نمایید و برای نجات تیم علمی خود تلاش کنید تا در نهایت نه تنها خود و تیم پژوهش‌گران همراهتان بلکه تمام دنیا را از یک فاجعه نجات دهید. بازی Black Mesa از معدود عناوین بازسازی شده توسط بازی‌بازان به شمار می‌آید که آن را می‌توان یک بازی کامل و حتی تا حدودی مستقل از نسخه‌ی اصلی در نظر گرفت.

۱۴ – GoldenEye: Source

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

موتور بازی‌سازی شرکت ولو در این سال‌ها یکی از موتور‌های استفاده شده برای ساخت بازسازی‌های زیادی از سوی طرفداران بازی‌های ویدئویی بوده و به خلق چندین اثر شگفت‌انگیز کمک بسیاری نموده است. یکی از این پروژه‌ها عنوان GoldenEye: Source به شمار می‌آید که یکی از طرفداران این سری با استفاده از موتور بازی‌سازی شرکت ولو توانست تمام بخش‌های چندنفره‌ی عنوان GoldenEye 007 را با فیزیک و کیفیت بافت بسیار بهتر بازسازی نماید. علاوه بر موارد ذکر شده، در عنوان بازآفرینی شده‌ی GoldenEye: Source شما شاهد مراحل و محیط‌های جدیدتر، حالت‌های قابل بازی متنوع‌تر و گسترده‌تر، فهرست بزرگی از اسلحه‌ها و تجهیزات اضافه شده، بهبود نرخ فریم و بسیاری از موارد دیگر خواهید بود. تغییراتی که در گیم‌پلی و انیمیشن‌های بازی صورت گرفته همگی در جهت افزایش سرعت و روان بودن مبارزات انجام شده و هیجان نبرد‌های این بازی تیراندازی کلاسیک را دو چندان کرده است. متاسفانه این بازی هنوز شامل بخش داستانی و تک‌نفره‌ی عنوان GoldenEye 007 نیست اما همچنان می‌تواند یک تجربه‌ی کلاسیک و دوست‌داشتنی چندنفره‌ را برای بازی‌بازان قدیمی و طرفداران تیراندازی‌های کلاسیک فراهم سازد.

۱۳ – The Elder Scrolls: Skywind

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

دو نسخه‌ی The Elder Scrolls: Morrowind و The Elder Scrolls: Skyrim اغلب به عنوان دو بازی برتر در سری The Elder Scrolls در نظر گرفته می‌شوند و حال بازی The Elder Scrolls: Skywind که توسط یکی از هواداران خلاق این سری ساخته شده است، به صورت جاه طلبانه و بلند پروازانه قصد ترکیب این دو نسخه را دارد. در اصل عنوان The Elder Scrolls: Skywind دنیای بزرگ و پویای The Elder Scrolls: Morrowind را با استفاده از موتور و مکانیسم‌های عنوان The Elder Scrolls: Skyrim بازسازی می‌کند و معجونی بی‌نظیر و خارق‌العاده‌ای را به بازی‌بازان و طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی ارائه می‌دهد. در این عنوان بازآفرینی شده کیفیت تصاویر و انیمشن‌ها به شدت بهبود یافته و کیفیت صداگذاری مبارزات، محیط و اشخاص حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. پیشرفت‌های چندگانه و چشمگیری در گیم‌پلی و مبارزات بازی صورت گرفته و همه‌ی آن‌چه که تاکنون از یک بازی مجموعه‌ی The Elder Scrolls انتظار داشته‌اید را می‌توانید در عنوان The Elder Scrolls: Skywind بیابید. البته بخش‌های زیادی از بازی هنوز در حال توسعه قرار دارند، با این حال تمامی اخبار و اطلاعات منتشر شده از این پروژه‌، منحصر به فرد و جذاب به نظر می‌رسند.

۱۲ – The Elder Scrolls: Skyblivion

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

بازی منحصر به فرد The Elder Scrolls: Skywind تنها نسخه‌ی بازسازی شده یا بازآفرینی از سری The Elder Scrolls نیست که درباره‌ی ویژگی‌های آن صحبت کردیم. مشابه با آنچه که توسعه‌دهنده‌ی عنوان The Elder Scrolls: Skywind انجام می‌دهد، بازی The Elder Scrolls: Skyblivion نیز حرفی برای گفتن خواهد داشت و می‌تواند خودی نشان دهد. این بازی همانطور که از نامش پیداست به بازآفرینی عنوان The Elder Scrolls 4: Oblivion می‌پردازد. در واقع توسعه‌دهنده‌ی بازی The Elder Scrolls: Skyblivion تمام شخصیت‌ها، دنیا و محیط‌های گوناگون آن، داستان و ماموریت‌های بازی The Elder Scrolls 4: Oblivion را با استفاده از موتور بازی‌های The Elder Scrolls به دنیای Skyrim وارد می‌کند و از این طریق کیفیت بافت‌ها و مدل‌های بازی اصلی، انیمشن‌ها، نورپردازی و دیگر موارد مربوط به گیم‌پلی بازی The Elder Scrolls 4: Oblivion را بهبود می‌بخشد. همچنین بخش‌های متنوعی به مبارزات و مکانیسم‌های نقش‌آفرینی این بازی افزوده شده‌اند که به عمیق‌تر کردن مبارزات و گشت‌ و گذار در محیط منجر شده است. این نسخه‌ هم به مانند بازی The Elder Scrolls: Skywind هنوز فرآیند توسعه‌ی خود را کامل نکرده است و ما نمی‌توانیم در مورد آن نظر قطعی خود را بدهیم اما قطعا با پروژه‌ای جاه‌طلبانه و قابل احترام توسط یک هوادار واقعی طرف هستیم و منتظر نمایش موارد زیادی از این بازی خواهیم ماند.

۱۱ – Metal Gear Solid 1 Intro Remake

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

بدون شک یکی از مثال‌های بارز برای عشق و علاقه‌ی یک هوادار به یک عنوان خاص را می‌توان در بازسازی بخش ابتدایی عنوان Metal Gear Solid 1 مشاهده کرد. صحنه‌ی مقدماتی عنوان Metal Gear Solid 1 توسط یکی از هوادارن این سری با استفاده از موتور بازی‌سازی Unreal Engine بازآفرینی شده است. این قسمت به صورت واقعی رندر شده و واقعا زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. با اینکه این بازآفرینی تنها بخشی از یک بازی به حساب می‌آید اما باز هم به قدری زیبا و با مهارت ساخته شده است که می‌تواند توجه همگان را جلب کند و مورد تحسین قرار گیرد.

۱۰ – Resident Evil – Spencer Mansion

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

همانطور که پیش‌تر در مورد بازسازی بخش آغازین عنوان Metal Gear Solid 1 سخن گفتیم، این نسخه تنها قسمتی از یک عنوان را بازآفرینی کرده بود. حال بازی بعدی که توسط طرفداران خلق شده است، بخشی از داستان یا قسمتی از گیم‌پلی یک مجموعه نیست، بلکه به صورت کلی توسعه‌دهنده‌ی آن به خلق مجدد یک عمارت بزرگ و مشهور از سری Resident Evil پرداخته است. این اثر توسط آقای برنت لیتل (Brent Little) با استفاده از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 توسعه یافته و در اصل عمارت بزرگ اسپنسر را به طرز شگفت‌آوری بازآفرینی می‌کند. بسیاری از طرفداران سری Resident Evil با این عمارت بزرگ و مخوف آشنایی دارند و لحظات رعب‌آور و وحشتناکی که ضربان قلبشان افزایش پیدا کرده است را در آن گذرانده و آن‌ها را هنوز هم از یاد نبرده‌اند. نام این پروژه Resident Evil – Spencer Mansion خواهد بود و در آن عمارت اسپنسر در سطح چشمگیری و با کیفیت و نورپردازی رده بالایی بازسازی شده است. مدل‌سازی و کیفیت بافت‌های آن به شدت افزایش پیدا کرده و توسعه‌دهنده‌ی آن گیم‌پلی کوچک و مختصری برای آن تعبیه دیده‌ است. جزئیات موجود در این عمارت بازسازی شده بسیار بالا و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد و دیدن تصاویر آن حیرت‌آور خواهد بود. مسلما برای طرفداران سری محبوب Resident Evil بسیار هیجان‌انگیز است که بار دیگر در این عمارت بزرگ و مخوف قدم بزنند و از اتمسفر وحشت‌آور و سنگین آن لذت ببرند.

۹ – PT REMAKE

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

عنوان PT خود در اصل یک دموی آزمایشی به شمار می‌آید و حتی یک بازی کامل نیست. با این حال یکی از طرفداران این دموی فوق‌العاده در اقدامی جالب دست به بازسازی آن زده است و بسیاری از این اتفاق شگفت‌زده شده‌اند. دموی PT یک عنوان نمایشی حیرت‌انگیز به حساب می‌آید که قرار بود به یک بازی بزرگ تبدیل شود اما در نهایت توسعه‌ی آن برای همیشه متوقف گردید و بسیاری از هوادارن سبک وحشت-بقا را متاثر و اندوهگین ساخت. شاید این امر یکی از دلایلی باشد که بازی‌بازان مختلفی منتظر تجربه‌ی مجدد این بازی وحشتناک هستند و حال به همت و تلاش یکی از هوادران این امر تا حدودی محقق شده است. در طی سال‌های اخیر بازسازی یا بازآفرینی این دمو توسط افراد مختلف کم نبوده است و حتی برخی از عناوین سبک وحشت نیز از آن الهامات زیادی گرفته‌اند. یکی از این پروژه‌های بازسازی که PT REMAKE نام دارد، توسط گروهی از بازی‌بازان و علاقه‌مندان به این دمو تحت عنوان گروه SmoggyChips ساخته شده است. این نسخه‌ی بازسازی شده به گسترش محیط این دمو به همراه افزایش کیفیت بافت‌ها و نورپردازی آن پرداخته است. برخی از جزئیات محیطی افزایش پیدا کرده و یک دشمن جدید در بازی خودی نشان خواهد داد. طبق اطلاعات منتشر شده کسانی که به تجربه‌ی این بازی پرداخته‌اند، آن را موفق و ادامه‌ دهنده‌ی مسیر درخشان دموی PT دانسته‌اند.

۸ – Tomb Raider 2: The Dagger of Xian

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

بازی‌های مربوط به کنسول پلی‌استیشن وان با وجود اینکه بسیار خاطره‌انگیز هستند و دیدن مجددشان حس نوستالژی و کلاسیک خاصی برای بازی‌بازان قدیمی فراهم خواهد کرد، اما بسیار قدیمی هستند و بازسازی آن‌ها امری بسیار دشوار به شمار می‌آید؛ چرا که تکنولوژی‌‌های استفاده شده و یا کدهای برنامه‌نویسی در توسعه‌ی آن‌ها اکنون منسوخ شده‌اند. به همین علت است که بسیاری از بازی‌بازان و هواداران به بازسازی این عناوین رغبتی نشان نمی‌دهند. حتی برخی از توسعه‌دهندگان نیز نسبت به این امر واکنش نشان داده و اظهار داشته‌اند که بازسازی این بازی‌های قدیمی زحمت و پروسه‌ی بسیار طولانی دارد و از طرفی سودآوری آن بسیار کمتر از انتظار خواهد بود. با وجود این مشکلات، باز هم طرفداران عاشق و پر و پا قرصی هستند که به بازآفرینی برخی از بازی‌های بسیار قدیمی بپردازند. برای مثال عنوان Tomb Raider 2: The Dagger of Xian یک بازسازی کامل از عنوان Tomb Raider 2 به شمار می‌آید که برای اولین بار برروی کنسول پلی‌استیشن وان عرضه شد. مشاهده‌ی کیفیت و گیم‌پلی بهبود یافته‌ی این بازی در مقایسه با نسخه‌ی اصلی آن کار بسیار سختی نخواهد بود و به وضوح می‌توان تغییرات و پیشرفت‌های آن را حس کرد. تجربه‌ی این نسخه‌ی بازآفرینی شده برای هر بازی‌باز قدیمی یک اتفاق ویژه و به یاد ماندنی خواهد بود؛ به خصوص اگر از طرفداران سری محبوب Tomb Raider باشد.

۷ – Star Wars: Dark Forces Remake

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

مثال بعدی از بازآفرینی‌های موفق توسط هوادارن به عنوان Star Wars: Dark Forces remake تعلق خواهد گرفت. این بازسازی با کمک موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 توسعه یافته است و در نگاه اول نه تنها شما را ناامید نخواهد کرد، بلکه به مانند یک عنوان توسعه‌یافته توسط تیمی متخصص خودنمایی می‌کند. مشاهده‌ی کیفیت تصاویر و انیمیشن‌های عنوان Star Wars: Dark Forces remake شما را بسیار امیدوار خواهد کرد و ناخودآگاه به تحسین سازنده‌ی آن خواهید پرداخت. مدل‌های شخصیت‌های درون بازی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و جزئیات زیادی به اسلحه‌ها و محیط‌های بازی افزوده شده است. کیفیت بصری مناظر و نورپردازی بازی غوغا می‌کند و نشان از یک بازسازی موفق و چشمگیر دارد. هنوز نمایشی از گیم پلی بازی نشان داده نشده است اما تصاویر منتشر شده از آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۶ – Star Wars Episode 1: Racer Reborn

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

هنگامی که بحث در مورد بهترین بازی‌ها از سری محبوب جنگ ستارگان مطرح می‌شود، بدون شک نام بازی Star Wars Episode 1: Racer اغلب به عنوان یک مدعی اصلی برده خواهد شد. اگر شما یکی از بازی‌بازانی هستید که عاشق این بازی مسابقه‌ای و اکشن بوده و حال با شنیدن نام آن دلتنگ شده‌اید، پس ممکن است که از تجربه‌ی بازسازی آن توسط گروهی کوچک از طرفداران این سری بسیار خوشحال و هیجان‌زده شوید. بازسازی عنوان Star Wars Episode 1: Racer توسط گروهی از بازی‌بازان به نام گروه RobJin صورت گرفته است. گرافیک این بازی بسیار پیشرفت داشته و جلوه‌های بصری و هنری منحصر به فردی را به شما نشان خواهد داد. همچنین پیشرفت‌های زیادی در بخش رابط کاربری بازی، زاویه‌ی دوربین اول‌شخص و سوم شخص، ایجاد مکانیسم‌های تقویت‌کننده و محافظت‌کننده‌ی جدید و بهبود فیزیک اتوموبیل‌ها از جمله‌ی تغییرات بسیار این بازسازی خواهند بود.

۵ – Battle for Middle-Earth: Reforged

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

طرفداران بازی استراتژی منحصر به فرد و جذاب The Lord of Rings معتقد هستند که این بازی در میان عناوین استراتژی و تاکتیکال گذشته و کنونی یک گوهر نایاب و خارق‌العاده بوده است؛ بنابراین خیلی محتمل است که هوادارانی قصد بازسازی این بازی منحصر به فرد را داشته باشند. بله درست شنیده‌اید. گروهی از هواداران سری بازی‌های استراتژی The Lord of Rings موفق شده‌اند که تمامی بخش‌های این بازی منحصر به فرد را بازسازی نمایند و آن را تحت عنوان Battle for Middle-Earth: Reforged در دسترس علاقه مندان قرار دهند. این بازی هنوز در مرحله‌ی تست بتا قرار دارد اما توسط برخی از هواداران و بازی‌بازان این سری تجربه شده و بازخورد‌های عالی و امیدوارکننده‌ای را دریافت نموده است. با این حال تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی Battle for Middle-Earth: Reforged به صورت مرتب فیلم و تصاویر از روند پیشرفت پروژه‌ی خود با سایر هواداران این سری به اشتراک می‌گذارند و باید بگوییم که در کار خود بسیار موفق بوده‌اند.

۴ – Renegade X

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

عنوان Command and Conquer: Renegade شاید الان دیگر آن بازی با کیفیت و هیجان‌انگیز گذشته به شمار نیاید اما به صورت ویژه جایگاهی خاص در قلب بسیاری از بازی‌بازان دارد. همین امر باعث شده است که یکی از هواداران این سری اقدام به باز‌سازی بازی Command and Conquer: Renegade تحت عنوان Renegade X نماید. این نسخه‌ی بازسازی شده هنوز مراحل توسعه‌ی خود را به اتمام نرسانده است و چند سالی می‌شود که در مرحله‌ی تست بتا به سر می‌برد. با این حال زمان زیادی لازم نخواهید داشت که در بازی Renegade X بگذرانید تا درک کنید که این بازسازی چقد خوب و با کیفیت است. عملکرد تاکتیکی بازی بسیار درخشان و منحصر به فرد بوده و تغییرات گیم‌پلی آن باعث روان شدن تجربه‌ی بازی می‌گردد. نبرد‌های چند‌نفره‌ی آن هنوز هم بسیار هیجان‌انگیز و در مقیاس بزرگ رخ می‌دهند. کیفیت بافت‌ها و مدل‌های بازی ارتقا چشمگیر داشته و دیگر آن حالت کلاسیک خود را نخواهند داشت. خوشبختانه هم شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و هم استودیوی وست‌وود (Westwood) از این پروژه حمایت کرده‌اند و قول کمک و مساعدت به توسعه‌دهنده‌ی خلاق آن داده‌اند؛ بنابراین امیدواریم که روند توسعه‌ی این پروژه به خوبی پیش رود و در آینده شاهد موفقیت آن باشیم.

۳ – Another Metroid 2 Remake

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

یکی دیگر از بازسازی‌های موفق این فهرست به بازی Another Metroid 2 Remake تعلق دارد و همانطور که از نامش پیداست، اولین بازسازی این مجموعه‌ی پیکسلی و دوبعدی نخواهد بود. عنوان Another Metroid 2 Remake اغلب به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین بازسازی‌های توسعه‌یافته توسط هواداران شناخته می‌شود؛ این موضوع به حدی جدی است که در مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۶ درفهرست اولیه‌ی کاندید‌های این مراسم قرار داشت اما متاسفانه به دلایل قانونی از این فهرست کنار گذاشته شد. این کاملا عادلانه و معقول است که بگوییم بازی Another Metroid 2 Remake بهترین بازسازی ساخته شده از عنوان Metroid 2 تا به الان به شمار می‌آید و حتی به عقیده‌ی برخی از بازی‌بازان و کارشناسان از نسخه‌ی اصلی نیز عملکرد بسیار بهتر و چشمگیرتری دارد. در عنوان Another Metroid 2 Remake تمامی محیط‌ها و دشمنان مجددا مدل‌سازی و طراحی شده‌اند، موسیقی متن بازی به‌روز شده است، کیفیت تصاویر پیکسلی بازی واضح‌تر و بهتر شده و بسیاری از پیشرفت‌های دیگر در بخش‌های مختلف آن رخ داده است. این بازسازی با افتخار عالی‌ترین و برترین خصوصیات این مجموعه را به نمایش می‌گذارد. بازسازی Metroid 2 که توسط آقای میلتون گاستی (Milton Gausty) صورت گرفت، به قدری با کیفیت و عالی بود که از ایشان توسط مون استودیوز (Moon Studios) دعوت به عمل آمد تا در روند توسعه‌ی بازی شگفت‌انگیز Ori and the Will of the Wisps شرکت نماید. این امر نشان‌دهنده‌ی اهمیت این موضوع برای برخی از توسعه‌دهندگان است و ما امیدواریم که از این اتفاقات بیشتر بشنویم تا شاهد رشد و توسعه‌ی هرچه بیشتر صنعت بازی‌های ویدئویی باشیم.

۲ – STALKER Remake

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

موتور بازی‌سازی CryEngine در طول این سال‌ها به صورت چشم‌گیری در خدمت بازی‌بازان بوده است تا به بازسازی عناوین مختلف بپردازند. این موتور فوق‌العاده به افراد مختلف اجازه می‌دهد که بازی‌های قدیمی را از نظر بصری و کیفیت تصاویر به شدت ارتقا دهند و مشاهده‌ی این موضوع در بازی‌های بازسازی شده اصلا کاری سخت نخواهد بود. نمونه‌ی بارز و موفق این عمل نیز توسط موتور CryEngine 3 برروی عنوان STALKER Remake صورت گرفته است. این عنوان از نظر بصری و گرافیک هنری واقعا چشم‌نواز بوده و بافت‌ها و محیط بازی از نو ساخته شده‌اند. همچنین تمامی انیمیشن‌های مربوط به اسلحه‌ها و آیتم‌های مختلف درون بازی از نو طراحی و پیاده سازی شده‌اند. متاسفانه مدتی است که دیگر از این بازسازی خبری منتشر نشده است اما با توجه به تصاویری که پیش از این از عنوان STALKER Remake مشاهده نموده‌ایم، می‌توانیم امیدوار باشیم فضای تاریک و ترسناک بازی به خوبی بازسازی شود و هواداران عنوان STALKER را به خود جذب نماید.

۱ – JAK 2: Renegade Reborn

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

حال که صحبت از قدرت و کاربرد‌های فراوان موتور بازی‌سازی CryEngine شد، بگذراید تا از یک بازآفرینی زیبا و چشم نواز به نام JAK 2: Renegade Reborn برایتان بگوییم. توسعه‌ی این پروژه از پنج سال پیش آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است و ما هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم که چه هنگام دوباره با نسخه‌ی بهبود یافته و بازسازی شده‌ی Jak 2 ملاقات خواهیم کرد. طبق تصاویر منتشر شده از این بازآفرینی، عنوان Jak 2 کاملا از نو متولد شده است. کیفیت بصری و گرافیک هنری بازی ارتقا پیدا کرده‌اند و تمامی مدل‌های اشیاء و شخصیت‌های درون بازی از نو طراحی شده‌اند. نورپردازی بازی کاملا تمیز و شفاف به نظر می‌رسد و سایه‌زنی‌ها بی عیب و نقص هستند. گیم‌پلی بازی JAK 2: Renegade Reborn کاملا صیقل یافته، روان و دلچسب شده و دیگر از افت فریم‌های ناگهانی و باگ‌های عجیب و غریب آن خبری نیست.

در پایان باید اظهار داشت که شاید اگر این بازی‌سازان کاملا گمنام و بی‌ادعا توسط هواداران و شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی حمایت شوند، ما شاهد حضور توسعه‌دهندگان خلاق و جدیدی خواهیم بود که تا سال‌های سال با عشق و علاقه به این صنعت و هواداران آن خدمت خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا
تبلور خلاقیت | جذاب‌ترین عناوین بازسازی‌ و بازآفرینی‌‌ شده توسط طرفداران - گیمفا