مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا

مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover

حسن اکرامی
۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا

عنوان The Takeover یک بازی دو بعدی و مبارزه به شمار می‌آید که در سبک عناوین دهه‌ی ۹۰ میلادی توسعه یافته است. اعضای استودیوی پلیکان ۱۳ (Pelikan13) در ساخت و گسترش گیم‌پلی و مراحل این عنوان از بازی‌های هم سبکی به مانند Streets of Rage و Final Fight بهره برده‌اند. شما قادر هستید در عنوان کلاسیک The Takeover به صورت تک نفره و یا حتی Co-Op به تجربه‌ی داستان بازی پرداخته و دشمنان را مورد ضرب و شتم قرار دهید.

موسیقی‌های متن درون بازی از بهترین‌های این سبک به شمار می‌آیند و همگی توسط هنرمندان بزرگی به مانند جیمز رونالد (James Ronald)، لیتل وی مایلز (Little V Mills)، ریچی برنسون (Richie Branson) و افسانه‌ی صنعت موسیقی آقای Yuzo Koshiro ساخته شده‌اند که حس و حال نفس‌گیر و هیجان‌انگیزی به نبرد‌های بازی خواهند داد.

همانطور که اشاره شد در بازی مبارزه‌ای و کلاسیک The Takeover شما قادر خواهید بود به صورت تک نفره و یا به همراه دوستانتان به مبارزه در برابر دشمنان و پیش بردن مراحل متنوع بازی بپردازید. بخش‌های مختلف بازی به سه بخش Arcade ،Survival و Challenge تقسیم می‌شوند. شما باید مبارزات خود را در ۲۰ مرحله‌ی منحصر به فرد در ۷ محیط گوناگون به انجام رسانید و در پایان هر مرحله با یک باس‌فایت قدرتمند و چالش برانگیز مبارزه نمایید. شما ابتدا مبارزات خود را با یک شخصیت آغاز خواهید کرد و به مرور ۳ شخصیت قابل بازی دیگر را پیدا می‌کنید. هر کدام از این شخصیت‌ها دارای قدرت‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی هستند و از لحاظ استقامت، قدرت، سرعت و توانایی‌های دفاعی متفاوت عمل خواهند کرد.

گیم‌پلی بازی The Takeover ترکیبی از کمبو‌ها و حرکات ویژه‌ی هر شخصیت خواهد بود که باید از طریق ضربات مشت و یا لگد به دشمنان وارد شوند. شما می‌توانید دشمنان خود را به هوا پرتاب کنید و باران ضربات را بر آن‌ها فرود آورید. یا حتی می‌توانید آن‌ها را به زمین انداخته و با لگدهای پیاپی آسیب‌های جدی به آنان وارد سازید. در گوشه و کنار محیط‌های گوناگون بازی یا حتی در دست دشمنان برخی از سلاح‌های گرم و سرد نیز وجود دارند که برای مبارزات خود می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. می‌توانید از طریق چاقو‌های پرتابی و یا اسلحه‌های مختلف آن‌ها را از راه دور هدف قرار دهید و یا با استفاده از پتک‌های سنگین و شمشیر‌های تیز دشمنان خود را به صورت گروهی و از نزدیک قلع و قمع نمایید. سرعت عمل و دقت شما در انجام کمبو‌های مختلف و طولانی و از بین بردن زنجیره‌وار دشمنان در نهایت منجر به پر شدن نوار انرژی و قدرت‌های مخصوص قهرمانتان خواهد شد که با استفاده از آن شاهد ترکیبی از حرکات نمایشی خارق‌العاده و وارد شدن ضربات مهلک و سنگینی به دشمنان مختلف خود خواهید بود. علاوه بر موارد ذکر شده، هر شخصیت درون بازی به یک اسلحه‌ی جانبی منحصر به فرد نیز مجهز خواهد بود که البته دارای مهمات و فرصت استفاده‌ی اندکی هستند و باید با استراتژی از آن‌ها استفاده نمایید. کنترل بازی بسیار ساده و روان بوده و یادگیری آن برای هر بازی‌بازی مهیا است اما برای تسلط بر گیم‌پلی و تجربه‌ی درجه‌های سختی بالاتر نیاز به تلاش و ممارست بیشتری خواهید داشت.

بازی The Takeover دارای سه حالت دشواری ساده، متوسط و سخت خواهد بود. در حالت سخت بازی دشمنان بسیار بیشتر، قدرتمندتر، مجهزتر و سریع‌تر خواهند بود و شما تنها یک بار فرصت مردن دارید. در صورتی که دشمنان بازی موفق شوند شما را در هر مرحله یا نقطه از داستان بازی تسلیم کنند، بازی از مرحله‌ی اول آغاز خواهد شد. این ویژگی برای علاقه‌مندان به نبرد‌های سنگین و چالش برانگیز کلاسیک بسیار مفید و لذت‌بخش خواهد بود. محل قرارگیری باس‌فایت‌های قدرتمند بازی کاملا با مرحله‌ی مرتبط با آن‌ها متفاوت است و دارای لایه‌ها و سطح‌های گوناگونی خواهد بود و شما باید از محیط و فرصت‌های پیش آمده برای از بین بردن دشمنان نهایت استفاده را ببرید. پس از یک بار شکست دادن باس‌فایت‌های درون بازی آن‌ها وارد فاز تهاجمی و خشم می‌شوند و ضربات مهلک و تهاجم‌های سریعی خواهند داشت که شما باید در این مواقع مهارت و تمرکز خود را به خوبی نشان دهید.

عنوان The Takeover چندی پیش برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول نینتندو سوییچ عرضه شده است. حال به تازگی نقد‌ها و نمرات این بازی مهیج و کلاسیک منتشر شده‌اند که در زیر می‌توانید به مشاهده‌ی آن‌ها بپردازید.

Vandal 8/10

طرفداران عناوین مبارزه‌ای و کلاسیک می توانند دوباره خوشحال شوند چرا که توسعه‌دهندگان بازی The TakeOver موفق شده‌اند یک نمونه‌ی عالی از این سبک را برای طرفداران همیشگی آن ارائه دهند. این بازی به خوبی موفق خواهد شد دوباره ژانر مبارزه‌ای کلاسیک را به خانه‌های شما برگرداند و گیم‌پلی نفس‌گیر و چالش برانگیز خود را در همه حال لذت‌بخش و مهیج نگه دارد.

Nintendo Life 8/10

شاید اولین اقدامی که طرفداران سری مبارزات کلاسیک انجام دهند، مقایسه‌ی عنوان The TakeOver با بازی مهیج و موفق Streets of Rage 4 باشد. جالب است که حتی پس از انجام این مقایسه افراد در می‌یابند که با یک بازی خاص و منحصر به فرد طرف خواهند بود که کاملا ارزش هزینه و وقت شما را خواهد داشت و مستقیم شما را به دل مبارزات تن به تن و نفس‌گیر خواهد انداخت. با وجود اینکه این بازی از بخش آنلاین و برخی از پولیش‌های بازی‌های هم سبک بهره نبرده است، در عوض تمام کات‌سین‌های آن به صورت خلاقانه‌ای به شکل کمیک‌ بوکی روایت می‌شوند و بسیار برای طرفداران این سبک روایت داستان خوشایند خواهند بود. با این حساب داستان بازی The TakeOver هیچ پیچیدگی یا فراز و فرودی نخواهد داشت و کاملا یکنواخت و ساده پیش خواهد رفت. قسمت هیجانی و پر فراز و نشیب این بازی مربوط به مبارزات چالش برانگیز و کامل آن می‌شود. تقریبا از هر سلاح سرد و گرمی که در بازی پیدا می‌کنید می‌توانید بر علیه دشمنان استفاده نمایید. کمبو‌های هر شخصیت بازی بسیار گوناگون و متنوع بوده و ترکیب شدن آن‌ها با قدرت‌های هر شخص لذت مبارزات را دو چندان خواهد کرد. توسعه‌دهندگان عنوان The TakeOver با موفقیت توانسته‌اند یک بازی هم سبک اما کاملا متفاوت با Streets of Rage 4 خلق نمایند و طرفداران سری مبارزات خیابانی نباید تجربه‌ی هیچ‌کدام از این عناوین را از دست دهند.

GameSpew 7/10

با وجود برخی و مکشلات و کاستی‌ها، بازی‌بازانی که به تازگی بازی Streets of Rage 4 را به اتمام رسانده‌اند، حال قادر خواهند بود به سرعت به درون مبارزات خیابانی نفس‌گیر دیگری شیرجه بزنند و از هیجان و تنوع آن لذت ببرند. عنوان The TakeOver یک بازی منحصر به فرد است که هر بازی‌باز کلاسیک یا تازه‌کاری باید آن را به فهرست بازی‌های خود بیفزاید. آغاز بازی The TakeOver و مراحل ابتدایی آن با یک شروع طوفانی همراه خواهند بود که البته به مروز زمان و با پیش بردن مراحل، هیجان و لذت بازی افت پیدا خواهد کرد و بازی تا حدودی درخشش خود را از دست خواهد داد. سیستم مبارزات و کمبو‌های عنوان The TakeOver از عمق و تنوع بسیار بیشتری نسبت به عناوین هم سبک برخوردار است و ایده‌های بسیار هوشمندانه و جالبی را به اجرا در می‌آورد. موسیقی متن بازی نیز بسیار مناسب و هماهنگ کار شده است و روح و انرژی تازه‌ای به مبارزات آن خواهد بخشید. در نهایت کیفیت بازی The TakeOver در حد قابل قبولی است و می‌تواند تجربه‌ای جذاب و هیجان‌انگیزی به حساب آید.

Noisy Pixel 6/10

توسعه‌دهندگان عنوان The TakeOver هیچ چیز خاصی را در این بازی نسبت به عناوین مشابه گسترش نداده‌اند. با این حال موسیقی متن بازی درخشان و به مانند ستاره‌ای برروی آن می‌درخشد. به صورت کلی همه‌چیز این بازی در حد متوسطی ظاهر می‌شود؛ طراحی مراحل، تنوع دشمنان، کیفیت بصری، عمق مبارزات و تنوع بخش‌های مختلف آن. عنوان The TakeOver چیز زیادی برای عرضه نخواهد داشت و زود مبتلا به تکرار و خسته‌کنندگی خواهد شد. گر چه لزوما بازی بدی به شمار نخواهد آمد اما داستان و شخصیت‌های آن بعد از چند روز از اتمام و کنار گذاشتن بازی به کلی فراموش خواهند شد. شما می‌توانید بازی‌های بزرگ و مفرحی را در سبک مبارزات برروی کنسول نینتندو سوییچ خود پیدا کرده و تجربه نمایید. باید بدانید که بازی The TakeOver اصلا ارزش وقت گذاشتن را ندارد.

مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا
مبارزات خیابانی | نقد‌ها و نمرات بازی The Takeover - گیمفا