خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا
خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا
خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا
خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا

خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta

حسن اکرامی
۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا

بازی Ys: Memories of Celceta عنوانی در سبک نقش‌آفرینی به شمار می‌آید که استودیوی نیهون فالکوم (Nihon Falcom) وظیفه‌ی توسعه‌ی آن و شرکت اکس‌سید گیمز (XSEED Games) عرضه‌ی آن را برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن ۴ بر عهده دارد. داستان این بازی در مورد ماجراجویی‌های حماسی و هیجان‌انگیز قهرمان مشهور این سری به نام آدول کریستین (Adol Christin) روایت می‌شود.

این شخصیت محبوب همواره به رنگ قرمز موهای خود شناخته می‌شود. داستان این نسخه از سری از جایی آغاز می‌شود که آدول در سرزمینی ناشناخته و عجیب به نام land of Celceta به هوش می‌آید. او از گذشته‌ی خود هیچ چیزی به یاد نمی‌آورد و تنها اسم خود را به خاطر دارد. شما باید همراه این قهرمان شجاع ابتدا دوستان خود را پیدا نمایید. سپس با کمک و تعامل دوستانتان راهی ماجراجویی حماسی و نفس‌گیر در این سرزمین شوید و تا در نهایت روبروی دشمنانی که از آن‌ها چیزی نمی‌دانید، قرار گیرید.

قهرمان داستان که گذشته و هویت خود را از دست داده است، باید از شهر‌های مختلفی گذر کند و با شخصیت‌های متعدد دیدار نماید تا در نهایت موفق شود به راز‌های گذشته‌ی زندگی خود دست یابد و دوباره خود را بشناسد. شما باید در محیط‌ها و مناطق مختلف بازی Ys: Memories of Celceta به صورت مداوم به دنبال سرنخ‌هایی باشید که شما را به گذشته‌تان برساند. افراد زیادی هستند که منتظر رسیدن شما هستند تا در عوض به شما کمک کنند و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهند.

قهرمان داستان باید پا به محیط‌های بزرگ و گسترده‌ای گذارد. این محیط‌ها شامل مناطق مرتفع کوهستانی و برفی، بیابان‌های خشک و بی آب و علف، شهر‌های زیرزمینی، مناطق معدنی و جنگل‌های انبوه و سرسبز خواهند بود. هر محیط دارای طراحی و رنگ‌آمیزی منحصر به فرد به همراه معماها و دشمنان مختص به خود خواهد بود. همچنین برخی از اشخاصی که بر سر راه شما قرار می‌گیرند، ممکن است ادعا کنند که از گذشته‌های دور شما را می‌شناسند؛ بنابراین وظیفه‌ی شما خواهد بود که به آن‌ها اعتماد کنید یا اینکه حرف‌های آن‌ها را نادیده بگیرید. تصمیمات شما بر روند بازی و سیستم پیش‌روی داستان تاثیر مستقیم خواهد داشت و تا حدودی میزان پیشرفت شما و دست‌یابی به برخی پاداش‌ها به این تصمیمات و مسیر‌های موجود بستگی خواهد داشت.

طبق اعلام توسعه‌دهندگان عنوان Ys: Memories of Celceta، این بازی دارای سیستم پیچیده و منحصر به فرد مبارزات به همراه مکانیسم‌های نقش‌آفرینی خواهد بود. این بازی حسی بیشتر از یک ماجراجویی ساده را برای بازی‌بازان به ارمغان خواهد آورد و مدام آن‌ها را به کاوش در محیط و کشف اسرار موجود در آن تشویق می‌کند. بسیاری از مکانیسم‌های درون بازی Ys: Memories of Celceta مجددا طراحی شده و دیگر رنگ و بویی کلاسیک نخواهند داشت. به گفته‌ی استودیوی نیهون فالکوم، تیم توسعه‌دهنده سعی داشته است تا یک تجربه‌ی کاملا مدرن و جدید را برای بازی‌بازان فراهم کند که در آن کاوش در محیط و سیستم عمیق و ترکیبی مبارزات از ارکان اصلی بازی به شمار می‌آیند.

عنوان Ys: Memories of Celceta را می‌توان یک نسخه‌ی بازسازی شده دانست که اکنون بافت‌ها و مدل‌های درون بازی را با کیفیت HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد تا تجربه‌ی چشم‌نواز و کاملا روان داشته باشند. همچنین شما قادر خواهید بود پس از اتمام بخش داستانی و اصلی بازی، به دو قسمت Time Attack و Boss Rush Mode رفته و تجربه‌های کاملا مهیج، متفاوت و به شدت چالش برانگیزی را برای خود پیدا کنید.

بازی Ys: Memories of Celceta اخیرا برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت. حال به تازگی نقد‌ها و نمرات بازی منتشر شده‌اند. با ما همراه باشید تا به مشاهده‌ی آن‌ها بپردازیم.

 

Cubed3 8/10

روایت داستان بازی Ys: Memories of Celceta بسیار قابل قبول پیش می‌رود اما پایان‌بندی آن به شدت ناقص و با عجله صورت گرفته است. با این حال این بازی را می‌توان یکی از بهترین‌های سبک نقش‌آفرینی دانست که توسعه‌دهندگان آن موففق شد‌ه‌اند پس از گذشت حدود ده سال مجددا آن را احیا کنند و با یک طراحی مدرن و کیفیت بصری بالا بار دیگر در اختیار هواداران این سری قرار دهند. ماجراجویی‌ها و اکتشافات شخصیت Adol در محیط‌های گوناگون و چشم‌نواز بازی برای افرادی که به تازگی قصد پرداختن به این مجموعه را دارند، بسیار مناسب خواهد بود و داستان بازی با برگشت‌هایی که به رخداد‌های گذشته دارد به خوبی می‌تواند بازی‎‌بازان تازه وارد را در جریان داستان سری و اتفاقات مهم آن قرار دهد. نسخه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ بازی دارای دو زبان مختلف و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ی ثابت خواهد بود که این یک مزیت بزگ برای بازی به شمار خواهد آمد. روایت داستان و ریتم گیم‌پلی در ابتدای تجربه‌ی بازی اصلا در حد انتظار نیست و با گذشت حدودی نیمی از بازی تازه شاهد مکانیسم‌های جذاب گیم‌پلی و اتفاقات و پیچش‌های داستانی عنوان Ys: Memories of Celceta خواهیم بود. هسته‌ی گیم‌پلی و طراحی محیط‌های بازی با تاکید بسیار بر بخش اکتشاف و کاوش پیاده‌سازی شده است. سیاه‌چال‌های چند‌لایه و منحصر به فرد، باس‌فایت‌های قدرتمند و فوق‌العاده، بخش سفارشی‌سازی و بهبود شخصیت بازی و اسلحه‌های متنوع درون آن همگی شما را به خوبی درگیر مبارزات و نبرد‌های حماسی خواهند کرد. شاید عنوان Ys: Memories of Celceta بهترین بازی سری به حساب نیاید اما برای طرفداران آن و عاشقان سبک نقش‌آفرینی یک تجربه‌ی کاملا ضروری و لذت‌بخش خواهد بود.

Twinfinite 8/10

بازی Ys: Memories of Celceta را می‌توان یک نقطه‌ی عطف و شروعی دوباره برای این سری نقش‌آفرینی دانست. با این حال اگر این بازی را با عناوین کلاسیک سری مقایسه نمایید، متوجه خواهید شد که عمق مبارزات و چالشی بودن آن‌ها به وضوح کمرنگ‌تر شده و حس کلاسیک بودن بازی به کل از بین رفته است. با این حال من عنوان Ys: Memories of Celceta را یک بازی لذت‌بخش، جذاب و دارای مبارزاتی جدید به همراه مکانیسم‌های نقش‌آفرینی می‌دانم.

Noisy Pixel 7.5/10

شاید بتوان تمام جزئیات و پیچیدگی داستانی بازی Ys: Memories of Celceta را در هدف رسیدن به یک مقصد نامشخص برای کشف برخی حقایق خلاصه کرد. محیط بازی بسیار غنی و منحصر به فرد طراحی شده است و هر گوشه از نقشه‌ی آن دارای جزئیات اکتشافی جدید یا یک راز مخفی خواهد بود. در کل بازی Ys: Memories of Celceta حدود ۲۰ ساعت گیم‌پلی اکتشافی و سرگرم‌کننده را در اخیتار بازی‌بازان قرار خواهد داد. سیستم نبرد و مبارزات بازی بسیار مهیج و کامل است و می‌تواند کاملا جلوی دیده شدن نقص ماموریت‌های اصلی و فرعی و فقدان چالش جدی در مبارزه با باس‌فایت‌های بازی را بگیرد. در هر صورت این بازی یک ماجراجویی و داستان راضی‌کننده را ارائه خواهد داد که من شما را به تجربه‌ی آن دعوت می‌کنم.

Digitally Downloaded 7/10

من برای تجربه‌ی بازی Ys: Memories of Celceta نیاز به تمرکز ویژه برروی داستان و روایت آن دارم و در برخی موارد واقعا ریتم داستان از ذهن من خارج می‌شدند. داستان بازی به حدی دارای نکته‌ی فرعی و پیچش‌های مختلف است که گاهی از مسیر و هدف اصلی خود دور می‌شود و شما را به حاشیه می‌راند. گیم‌پلی و مبارزات بازی بسیار عالی و مفرح کار شده‌اند اما مکانیسم‌های نقش‌آفرینی درون بازی کم عمق و کمرنگ به شمار می‌آیند. با این حساب من این موضوع را به عنوان یک نکته‌ی منفی از بازی در نظر نمی‌گیرم . به صورت کلی عنوان Ys: Memories of Celceta یک بازی عالی و با کیفیت است که مدت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد؛ با این حال من نمی‌توانم از کمبود محتوا و زمینه‌ی داستانی ناقص بازی بگذرم.

GameSpew 7/10

Ys: Memories of Celceta از بسیاری جهات یک عنوان قابل قبول و راضی‌کننده به شمار می‌آید. متاسفانه پورت کنسول پلی‌استیشن ۴ بازی همراه با برخی محدودیت‌ها و مشکلات پردازشی است که تجربه‌ی آن را نسبت به پلتفرم رایانه‌های شخصی کمی متفاوت می‌کند. اگر تاکنون این سری را تجربه نکرده‌اید، می‌توانید قبل از تجربه‌ی این بازی به سراغ نسخه‌ی Ys VIII: Lacrimosa of Dana بروید که تا حدودی روایت داستان کامل‌تر و جذاب‌تری نسبت به جدیدترین نسخه‌ی سری دارد. احتمالا تنها طرفداران سرسرخت این سری بتوانند تا پایان آن را ادامه دهند و از تجربه‌ی آن نهایت لذت را ببرند.

Gamers Heroes 7/10

Ys: Memories of Celceta یک بازی قابل قبول و مناسب برای طرفداران سبک نقش‌آفرینی به شمار می‌آید که البته تیم توسعه‌دهنده نتوانسته است به خوبی از عهده‌ی استفاده‌ی کامل از پتانسیل‌های بازی بر آید. بدون شک طرفداران این سری قدیمی لذت بسیاری از تجربه‌ی آن خواهند برد؛ با این حال سایر بازی‌بازان باید قبل از تهیه‌ی بازی اقدام به مشاهده‌ی ویدئو‌های نقد و بررسی بازی نمایند.

خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا
خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا
خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا
خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا
خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خاطراتی از جنس حماسه | نقدها و نمرات بازی Ys: Memories of Celceta - گیمفا