ایکومی ناکامورا قصد دارد ایدهی ساخت یک دنباله برای Okami را به کپکام ارائه دهد
خانم ایکومی ناکامورا (Ikumi Nakamura)، مدیر نوآوری GhostWire: Tokyo و کسی که این بازی را در رویداد E3 2019 معرفی کرد، به تازگی مصاحبهای را با شعبهی ژاپنی IGN انجام داده و در مورد بازی Okami صحبت کرده است.
همانطور که میدانید، ناکامورا پس از مدتی از تنگو گیمورکس (Tango Gameworks) جدا شد و مسئولیت ساخت و تکمیل بازی GhostWire: Tokyo را به اعضای استودیو واگذار کرد. با این حال، به نظر میرسد که ناکامورا هنوز هم ایدههای زیادی دارد؛ مخصوصاً برای ساخت دنبالهی Okami.
بازی اکشن ماجراجویی Okami که در سال ۲۰۰۶ برای پلیاستیشن ۲ عرضه شد، جدیدترین ساختهی استودیوی کلاور (Clover) به کارگردانی هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) بود که با کارگردانی هنری خیره کنندهی خود، داستان افسانههای ژاپنی و نبرد روشنایی و تاریکی را روایت میکرد.
شاید جالب باشد بدانید که خانم ناکامورا یکی از اعضای تیم توسعه دهندهی نسخهی اصلی Okami بود و به عنوان طراح هنری برروی این بازی کار کرده است. در واقع Okami جزو اولین پروژههای ایکومی ناکامورا محسوب میشود و ظاهراً اهمیت زیادی برای او دارد. اگر به خاطر داشته باشید، با اینکه در گذشته نیز شاهد حمایت او از Okami 2 بودیم، اما به نظر میرسد که این بار خانم ناکامورا واقعاً میخواهد آرزوی طرفداران را برآوره کرده و مراحل ساخت نسخه دوم را هموار کند.
در طی مصاحبه با وبسایت IGN، ناکامورا در مورد پتانسیل بالای دنیای بازی صحبت کرد و توضیح داد که واقعاً دوست دارد عضوی از تیم توسعه دهندهی بازی احتمالی Okami 2 باشد:
داستانهای زیادی در Okami وجود دارند که هنوز گفته نشدهاند. پس آن دنیا هنوز حرفهای زیادی برای گفتن دارد. من واقعاً امیدوارم که بازی ساخته شود و اگر این اتفاق رخ دهد، اصلاً مهم نیست که چه نقشی در ساخت آن داشته باشم؛ تهیه کننده، طراح… اصلاً اهمیتی ندارد. در صورتی که این رویا به واقعیت تبدیل شود، من میخواهم بخشی از بازی باشم.
ناکامورا در ادامه اعلام کرد که Okami 2 پروژهای است که واقعاً میخواهد به واقعیت تبدیل شود. همچنین او اضافه کرد که احتمال ساخت بازی «بسیار زیاد» است:
در واقع این پروژهای است که بیشتر از هر چیز میخواهم به واقعیت تبدیل شود. تا زمانی که پیگیر آن باشم، حس میکنم شانس بسیار زیادی وجود دارد که این پروژه روزی به واقعیت تبدیل شود.
زمانی که قرنطینه به پایان رسید و دنیا دوباره به حالت عادی برگشت، من قصد دارم ایدهی خودم را به کپکام ارائه دهم.
البته علی رغم تمام موارد گفته شده، خانم ناکامورا معتقد است که بازی Okami 2 باید توسط آقای هیدکی کامیا کارگردانی شود:
اگر این پروژه به واقعیت تبدیل شود، مهمترین چیز برای من این است که هیدکی کامیا آن را کارگردانی کند. برای اینکه Okami اثر هنری کامیا است و حس میکنم که چنین آثاری باید بیشتر باشند.
با توجه به گزارشهای منتشر شده، در گذشته ظاهراً کپکام (Capcom) و پلاتینومگیمز (PlatinumGames) برای ساخت بازی Okami 2 برنامه ریزی کرده بودند، اما در نهایت مذاکرات بین این دو شرکت به مشکل خورد و پروژه کنسل شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.
البته کپکام بازی Okamiden را به عنوان دنبالهی Okami برای کنسول دستی نینتندو دیاس عرضه کرد، اما باید بدانید که تیم توسعه دهندهی اصلی هیچ نقشی در ساخت این عنوان نداشتند. به همین خاطر است که طرفداران میخواهند دنبالهی Okami ا رهبری کامیا ساخته شود. البته هیدکی کامیا این روزها حسابی مشغول است و برروی بازی جدید ابرقهرمانی خود با نام Project G.G کار میکند. با این حال، او بارها نسبت ساخت Okami 2 ابراز علاقه کرده است.
نظر شما چیست؟ آیا بالاخره روزی شاهد Okami 2 خواهیم بود؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
به این زن بیشتر باید بها داد.
تعجبه که چرا سر بازی ghostwire با شینجی میکامی قطع همکاری کرد.
امیدوارم این اتفاق بیوفته…
از این خانوم مشتاق تر داریم تو صنعت گیم ؟!! یعنی ایده هایی که ایشون داره رو اگه تعداد کمی از سازنده های صنعت گیم دنبال کنن قطعا این صنعت از این رو به اون رو میشه .
همیشه عاشق انرژی ش بودم و امیدوارم به همین راه ادامه بده چون واقعا دنیای گیم به این جور افراد نیاز داره مخصوصا توی این زمان ها که ناشر ها ی بزرگ به جای تولید هنر دارن محصول قابل فروش تولید میکنن
yadesh bekheir to zaman khodesh ajab gerafike ghasangi dasht
یکی از خلاقانه ترین بازیهایی که در نسل شش تجربه کردم.واقعا لذت خاصی داشت وقتی از قلم مو استفاده میکردی.