لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا
لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا
لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا
لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

در حالی که بیشتر گیمرها در سراسر دنیا جیب خود را پر و تقویم خود را خالی کرده اند تا بتوانند عناوین بزرگی مانند The Last of Us Part II، Ghost of Tsushima و Cyberpunk 2077 را در این تابستان تجربه کنند، بازی رایگانی چند روز پیش به شکل رسمی منتشر شد که خیلی ها آن را از قبل می شناختند. عنوان Valorant که یکی از مورد انتظارترین بازی های آنلاین ۲۰۲۰ بود، چند روز پیش بالاخره منتشر شد و با گذشت تنها چند روز از عرضه ی آن، سرورهای بازی به قدری شلوغ است که گویا بازی چند ماه پیش عرضه شده است. از همین حالا می توان حدس زد که Valorant احتمالاً یکی از پر بیننده ترین بازی های توییچ و پلتفرم های استریم دیگر امسال خواهد بود و به یکی از بازی های ثابت دنیای رقابتی Esport اضافه خواهد شد. شرکت سازنده ی بازی، کمپانی معروف و خوش نام Riot Games است که از سال ۲۰۰۹ تا کنون با بازی League of Legends، جهان بازی های آنلاین را مانند موم در دست خود دارد. بازی ای که در سال های اخیر توانسته همیشه در صدر جدول بازی های پر بیننده در پلتفرم های استریم باشد و حتی اگر بعضی وقت ها بازی های دیگری جایگاه نخست را از آن بگیرند، باز باید رقابتی بسیار سنگین با این عنوان بر سر حفظ جایگاه خود داشته باشند. League of Legends از بازی هایی است که با وجود محبوبیت بالا، کم هم هیتر ندارد و رابطه ی بسیاری از فن های DOTA 2 و League of Legends مانند کارد و پنیر است! یکی از سوال هایی که در دنیای بازی های آنلاین ممکن است به آن بربخورید «DOTA 2 یا League of Legends؟» است که معمولاً هم به دعوا بین طرفداران دو بازی ختم می شود و عاقبت خوشی ندارد! منظور از این حرف ها این است که وقتی شرکتی موفق می شود با بازی هایی مانند World of Warcraft، DOTA و حتی بازی های آنلاین محبوب سال های اخیر مانند PUBG و فورتنایت رقابت کرده و در خیلی از بازه های زمانی، این بازی ها را از نظر محبوبیت و تعداد بازیکنان شکست دهد، یعنی کارش درست است. چه League of Legends را دوست داشته باشید یا نه، نمی توان این واقعیت را انکار کرد که Riot Games یک شرکت بسیار موفق و کار درست در صنعت بازی سازی است. اما آیا موفقیت این بازی تضمینی برای موفقیت Valorant است؟

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

طبیعتاً وقتی شرکتی مانند بلیزارد بازی جدید منتشر می کند، توجه تعداد بسیاری به سمت آن بازی جدید جلب می شود و شانس موفقیت بازی به مراتب بالا می رود. شرکت Riot Games نیز اکنون به جمع شرکت هایی پیوسته که به محض ساخت و انتشار یک بازی جدید، همه ی سرها را به سمت خود می چرخاند. بنابراین طبیعی است که Valorant بخشی از موفقیت زودهنگام خود را مدیون League of Legends باشد؛ اما فقط بخشی از آن را! Valorant در کل یک بازی با کیفیت، خوش ساخت و سرگرم کننده است که تا حد زیادی لیاقت هایپ ایجاد شده را دارد. بازی ای که با سیاست های درست و هوشمندانه ی Riot Games، چند ماهی در وضعیت Closed Beta قرار داشت و تنها در اختیار تعدادی از استریمرهای توییچ بود و حالا به شکل کاملاً رایگان، در اختیار همه ی بازیبازان دیگر قرار گرفته است.

طبیعتاً وقتی شرکتی مانند بلیزارد بازی جدید منتشر می کند، توجه تعداد بسیاری به سمت آن بازی جدید جلب می شود و شانس موفقیت بازی به مراتب بالا می رود. شرکت Riot Games نیز اکنون به جمع شرکت هایی پیوسته که به محض ساخت و انتشار یک بازی جدید، همه ی سرها را به سمت خود می چرخاند. بنابراین طبیعی است که Valorant بخشی از موفقیت زودهنگام خود را مدیون League of Legends باشد؛ اما فقط بخشی از آن را! Valorant در کل یک بازی با کیفیت، خوش ساخت و سرگرم کننده است که تا حد زیادی لیاقت هایپ ایجاد شده را دارد. بازی ای که با سیاست های درست و هوشمندانه ی Riot Games، چند ماهی در وضعیت Closed Beta قرار داشت و تنها در اختیار تعدادی از استریمرهای توییچ بود و حالا به شکل کاملاً رایگان، در اختیار همه ی بازیبازان دیگر قرار گرفته است. البته طبق چند سال اخیر، ما ایرانی ها دیگر عادت کرده ایم که در تحریم باشیم و برای بازی بسیاری از بازی های روز با سختی مواجه شویم و Valorant هم از این قاعده مستثنی نیست. به هر حال، چیزی که در ادامه خواهید خواند، نقد و بررسی کوتاهی است بر این بازی جدید و جذاب. فقط این را در نظر داشته باشید، از آنجایی که بازی های آنلاین معمولاً با گذشت زمان پیشرفت می کنند و بهتر می شوند، شاید برخی از نکاتی که در این نقد و بررسی ذکر شده، سال دیگر در مورد بازی صدق نکنند. بنابراین این نقد، حالت فعلی بازی را مورد بررسی قرار می دهد. در ادامه با من، گیمفا و نقد و بررسی Valorant همراه باشید.

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

بالاخره می توانیم نام Valorant را بدون آن “Closed Beta”ی زیرش ببینیم! بازی ای که احتمالاً آینده ای بسیار خوب در انتظار آن است.

یکی از چیزهایی که ممکن است این روزها درباره ی Valorant بشنوید و کاملاً هم صحیح است، تشابه بسیار زیاد بازی به Counter Strike: Global Offensive است. هسته ی گیم پلی Valorant نیز مانند CS:GO این است که یک گروه تهاجمی عمل می کند و گروه دیگر تدافعی. وظیفه ی گروه تهاجمی یا همان Attackerها این است که بمب را کار بگذارند و وظیفه ی گروه تدافعی نیز طبیعتاً خنثی کردن بمب و مبارزه برای کشتن تمام افراد تیم مقابل است. مسابقه ها به شکل۵v5 برگزار می شوند و از مجموع ۲۵ راند، هر تیمی که تعداد دفعات بیشتری برنده شود، برنده ی کلی مسابقه خواهد بود. ممکن است ۲۵ راند به نظر عدد خیلی بزرگی بیاید ولی راندها معمولاً خیلی زود به پایان می رسند. نقشه های بازی آنقدر بزرگ نیستند که نتوانید حریف را پیدا کرده و او را از پا در بیاورید. بنابراین گاهی اوقات یک راند می تواند حتی به کوتاهی ۲۰،۳۰ ثانیه هم باشد. راندهای بلندتر نیز زیر ۳ دقیقه هستند. خود این موضوع به مسابقات جذابیت بخشیده است. اولاً از این نظر که لازم نیست بعد از کشته شدن مدت طولانی بی کار بنشینید و بازی بقیه را نگاه کنید، دوماً معمولاً راندهای کوتاه تر در بازی ها، به معنای هیجان بیشتر هستند و جبران کردن امتیازهای از دست رفته آسان تر است.

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

یکی از چیزهایی که ممکن است این روزها درباره ی Valorant بشنوید و کاملاً هم صحیح است، تشابه بسیار زیاد بازی به Counter Strike: Global Offensive است. هسته ی گیم پلی Valorant نیز مانند CS:GO این است که یک گروه تهاجمی عمل می کند و گروه دیگر تدافعی. وظیفه ی گروه تهاجمی یا همان Attackerها این است که بمب را کار بگذارند و وظیفه ی گروه تدافعی نیز طبیعتاً خنثی کردن بمب و مبارزه برای کشتن تمام افراد تیم مقابل است.

اما Valorant به جز CS:GO، تا حدی هم شبیه به Overwatch است. بازی در همان اول ۵ کاراکتر Sage، Phoenix، Brimstone، Sova و Jett را در اختیار همه ی بازیبازان قرار می دهد که هر کدام قابلیت ویژه ی خود را دارند. بقیه ی کاراکترها با تدریج و با انجام Contract ها، یا با پرداخت ۱۰ دلار برای هر کدام آنلاک می شوند. وجود این کاراکترها بعد جدیدی به Valorant می بخشد که بزرگترین نقطه ی قوت بازی به شمار می رود. این گونه بگویم که CS:GO بدون شک یکی از بهترین بازی های آنلاین دنیا است که از زمان عرضه اش تا حالا، توانسته محبوبیت خود را حفظ کرده و بر تعداد طرفدارانش بیفزاید. از طرف دیگر، Overwatch برنده ی عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۶، آن هم در رقابت با شاهکاری مثل Uncharted 4 است. بحث ناحق بودن یا نبودن آن جایزه به کنار، اما این موضوع خودش نشان از کیفیت فوق العاده بالای Overwatch دارد. حالا فکر کنید یک بازی بیاید و نکات مثبت این دو بازی را ترکیب کند و سعی داشته باشد نکات منفی اش را حذف کند. می توانید حدس بزنید Valorant تا چه حد می تواند خوب باشد! گیم پلی Valorant یکی از سرگرم کننده ترین گیم پلی هایی بود که در سال های اخیر دیده ام و این را در حالی می گویم که سال های اخیر، پر بوده اند از بازی های ریز و درشت آنلاین. بازی های با کیفیتی که نظیرشان را ۵،۶ سال قبل نداشتیم!

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

گیم پلی Valorant یکی از سرگرم کننده ترین گیم پلی هایی بود که در سال های اخیر دیده ام و این را در حالی می گویم که سال های اخیر، پر بوده اند از بازی های ریز و درشت آنلاین. بازی های با کیفیتی که نظیرشان را ۵،۶ سال قبل نداشتیم!

کاراکترها کاملاً با هم فرق دارند و قابلیت های ویژه ی هر کدام از آن ها، با شخصیت و حتی پوشش‌شان کاملاً جور در می آید. متاسفانه تعداد این کاراکترها فعلاً خیلی زیاد نیست و همین هایی هم که هستند، از نظر قدرت کاملاً بالانس نیستند. اما اول به نقاط قوت آن ها اشاره کنیم تا بعد به نقاط ضعف برسیم. بازی کردن با کاراکترهای مختلف بازی، حس منحصربفرد خود را دارد. برای مثال کاراکتر Phoenix می تواند از دستان خود یک گوی آتشین پرتاب کند و محدوده ی خاصی را به آتش بکشد. از طرف دیگر کاراکتری مانند Cypher که تیپ او ترکیبی از یک کابوی و هکر است، می تواند با دوربینش بخش هایی از نقشه را طی کند و وقتی که زمان مناسب بود، دشمنان را از راه دور بکشد. چیزی که مشابه‌اش را در برخی Operatorهای بازی Rainbow Six Siege می توان یافت. یا برای مثال Jett می تواند دید دشمن را با Cloudburstاش که چیزی شبیه به نارنجک دودزاست کور کند و از این موقعیت برای فرار کردن و یا کشتن افراد تیم مقابل استفاده کند. همه ی این قابلیت ها باعث می شوند Valorant در کل فانتزی تر از عنوانی مانند CS:GO باشد، اما در عین حال آن را از تکراری بودن نجات می دهد؛ مشکلی که گاهی اوقات گریبانگیر بازیکنان CS:GO می شود. کشتن در Valorant فقط یک وظیفه نیست، بلکه نوعی هنر است. باید بدانید کجا از قابلیت های کاراکتر خود استفاده کنید و کجا از اسلحه های جذاب بازی.

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

حس اسلحه ها واقعاً عالیست. اجازه ندهید گرافیک کارتونی بازی گولتان بزند که Valorant چیزی از بهترین شوترهای حال حاضر دنیای بازی ها کم دارد. گان پلی بازی فوق العاده است و برای کسانی که قبلاً CS:GO بازی کرده اند، حس بسیاری از اسلحه ها آشناست. شما به راحتی می توانید اسلحه های خود را با هم تیمی هایتان عوض کنید و اگر از اسلحه ای ناراضی بودید، بدون پرداخت جریمه آن را عوض کند و اسلحه ی مورد علاقه تان را بردارید. این از مواردی است که مشخصاً سازندگان با توجه به CS:GO آن را اصلاح کرده اند.

سازندگان همانقدری که روی طراحی کاراکترها وقت گذاشته اند، اسلحه های جذاب و باحالی هم برای بازی طراحی کرده اند. بسیاری از این اسلحه ها در بازی های دیگر هم وجود دارند و فقط نام های فانتزی تر روی آن ها گذاشته شده است. برای مثال اسلحه ای شبیه به AK-47 در بازی وجود دارد که نام آن Vandal است، M4 با نام Phantom به کار گرفته می شود و مواردی دیگر که می توانید به سرعت آن ها را تشخیص دهید. حس اسلحه ها واقعاً عالیست. اجازه ندهید گرافیک کارتونی بازی گولتان بزند که Valorant چیزی از بهترین شوترهای حال حاضر دنیای بازی ها کم دارد. گان پلی بازی فوق العاده است و برای کسانی که قبلاً CS:GO بازی کرده اند، حس بسیاری از اسلحه ها آشناست. شما به راحتی می توانید اسلحه های خود را با هم تیمی هایتان عوض کنید و اگر از اسلحه ای ناراضی بودید، بدون پرداخت جریمه آن را عوض کند و اسلحه ی مورد علاقه تان را بردارید. این از مواردی است که مشخصاً سازندگان با توجه به CS:GO آن را اصلاح کرده اند. تنها ایرادی که به این بخش وارد است، ظاهر مشابه و بعضاً زشت اسلحه هاست که آن هم عمدی به نظر می رسد. چرا عمدی؟ چون فروشگاه بازی پر است از Skinهای رنگارنگ و زیبا که بعضاً حتی صدای اسلحه را نیز تغییر می دهند. قیمت این اسکین ها اکثراً بالاست و منطقی به نظر نمی رسد که یک نفر بخواهد برای مجموعه ای از اسکین ها، چند ده دلار خرج کند. شاید در آینده تعدادی اسکین رایگان نیز به بازی اضافه شدند، اما وضعیت فعلی بازی این است.

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

بازی از نظر طراحی نقشه هایش زیاد قوی نیست. اولاً تعداد این نقشه ها کم است. ۴ نقشه که ۳ تا از آن ها در نسخه ی بتا هم بودند و فقط یک نقشه در انتشار رسمی به بازی اضافه شده تعداد واقعاً کمی به نظر می رسد. البته این موضوع برای بازیبازانی که تازه می خواهند به بازی وارد شوند شاید نکته ی مثبتی باشد، از این جهت که شناختن چندین نقشه در ابتدای بازی، ممکن است بسیار سخت باشد، اما به هر حال امیدواریم در آینده نقشه های بیشتری داشته باشیم. مورد بعدی، کم جزئیات بودن و تکراری بودن اکثر نقشه هاست. همین ۴ نقشه نیز تفاوت های استراتژیکی خیلی زیادی با هم ندارند و بیشتر ظاهر آن هاست که با یکدیگر فرق می کند.

از اشکالات دیگر باید به بالانس نبودن برخی کاراکترها اشاره کرد. کاراکتری مانند Sage یک کاراکتر Support حساب می شود که می تواند خودش و هم تیمی هایش را Heal دهد. تا اینجا هیچ مشکلی نیست. مشکل آن جاست که در اواخر بازی ممکن است حالتی پیش بیاید که یک به یک مانده اید و Sage یکی از هم تیمی هایش را به بازی بر می گرداند و بازی دو به یک می شود! اینجا دیگر بازی از حالت عادلانه ی خود خارج می شود و ممکن است در نتیجه ی کلی بازی نیز تاثیر بگذارد. Reyna نیز کاراکتر دیگری است که Overpowered به نظر می رسد و باید اصلاح شود. به همین دلایل، در بسیاری از مسابقات می بینید همه کاراکترهای مشابهی را برداشته اند، چون بازی با برخی از کاراکترها راحت تر است. این از مشکلاتی است که Riot می تواند در آینده آن را کاملاً اصلاح کند یا برعکس، از این هم اوضاع بدتر شود. الان بازی در وضعیت ۱۰۰% مطلوبی از این جهت قرار ندارد که امیدواریم در آینده ی نزدیک اصلاح شود.

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

بازی از نظر طراحی نقشه هایش زیاد قوی نیست. اولاً تعداد این نقشه ها کم است. ۴ نقشه که ۳ تا از آن ها در نسخه ی بتا هم بودند و فقط یک نقشه در انتشار رسمی به بازی اضافه شده تعداد واقعاً کمی به نظر می رسد. مورد بعدی، کم جزئیات بودن و تکراری بودن اکثر نقشه هاست. همین ۴ نقشه نیز تفاوت های استراتژیکی خیلی زیادی با هم ندارند و بیشتر ظاهر آن هاست که با یکدیگر فرق می کند.

Valorant بازی بسیار سبکی است. مانند League of Legends که روی ضعیف ترین کامپیوترهای امروزی هم اجرا می شود، Valorant نیز کامپیوتر گران قیمتی برای اجرا نمی خواهد. Riot Games سعی کرده تا تعداد بیشتری بتوانند بازی جدیدش را امتحان کنند و این باعث خواهد شد سرورهای بازی در ماه های آتی شلوغ تر هم بشوند. پس اگر یک لپتاپ یا کامپیوتر کاملاً معمولی هم دارید، می توانید این بازی را بدون مشکل خاصی تجربه کنید.

در کل اگر دنبال یک بازی با کیفیت و خوب آنلاین می گردید تا زمانتان را در آن سپری کنید، Valorant یکی از بهترین گزینه ی این روزها به شمار می رود. اگر شوترباز هستید و یک گیم پلی عمیق و خوب می خواهید، این بازی مال شماست.

 

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا
لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا
لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا
لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا
لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ashkandlv گفت:

    بابا این چه نوع بررسی هست ؟ تروخدا یکی رو بزارید اول ۲ صفحه تحقیق کنه
    سایفر ترکیبی از کابوی با هکر نیست!!!
    سایفر کارگاهی هست که تماما روبات هست!
    بله مپ فقط ۴ تا هست و کامل ترین بالانس رو داره آقای نویسنده عزیز بالانس مپ ها رو میشه از اسپات های سایفر و مکان های تلپورت و …. فهمید اینقدر جزییات برای یادگیری تویه هر مپ هست و تموم کلاس ها مکان هایی دارن که اسپات خوبی باشه واسشون
    چجور نقدی هست این گیمفای عزیز ؟
    اول این که شما اومدی ۲ تا کلاس رو با هم مقایسه کردی به وضوح بازی اسامی چهار کلاس رو نوشته و توضیح داده و تنها اور پاور بازی فعلا Breach هست که نمیشه گفت اور پاوره ! چون حقشه این باشه یعنی کلاسش طلبه این قدرت هست
    خلاصه این بازی کلاس هایی داره که کاملا فیکس هستن شما نمیتونی ببینی چون تحقیق نکردی شما بیا بگو فونیکس هر کدوم از قابلیت ها شو تو ۲ ۳ نوع مختلف میتونه اجرا کنه ! بیا بگو اون سایفری که ازش حرف میزنی چقدر میتونه تویه یک تیم تاثیر بزاره !
    بیا بگو sage تو دوئل چقدر ضعف داره چرا درست نقد نمیکنید؟
    جا این که بیاید راهی رو برید که وقت نوشتن اون کلمات راجب آنچارتد زمانش با تحقیقتون راجب این بازی یکی باشه برید وقت بیشتری بزارید رویه بازی که سر تا پا دیتیل هست!!! بعد خورده بگیرید
    تایید لطفا

    Vaas
    • کاش قبل از نوشتن هر چیزی متن رو با دقت بیشتری بخونید. خیلی فرق داره که بنویسیم «فلان کاراکتر یک کابوی هکره» با اینکه «تیپ فلان کاراکتر ترکیبی از کابوی و هکره» دوست عزیز. بحث درباره‌ی ظاهر کاراکتر بود نه ماهیت‌ش. در ضمن من متوجه خیلی از جمله بندی‌هاتون نشدم. «تنها اور پاور بازی Breach هست که نمیشه گفت اورپاوره» یعنی چی؟ بالاخره اورپاور هست یا نه؟ در ضمن مگه ما گفتیم کلاس‌ها فیکس نیستن؟ ما گفتیم هنوز به شکل کامل بالانس نیست. این نتیجه‌ی ساعاتیه که خودمون پای بازی نشستیم، نه نتیجه‌ی تحقیق از چند تا ویدیوی یوتیوب. ولی شما همون ویدیوها رو هم نگاه کنین می‌بینین فعلاً دو تا مشکل جزئی بازی همین بالانس نبودن برخی از کلاس‌ها و تعداد مپ‌های پایینه. در کل هم که گفتیم بازی خوبیه و چندین بار در متن به این موضوع اشاره کردیم. این هم از تایید شما. موفق باشید.

    • Psycho0172 گفت:

      دوست عزیز اشکالات نقد رو میتونستین محترمانه تر بیان کنین حداقل
      نویسنده این همه وقت میزاره زحمت میکشه نقد میکنه بعد شما انقدر تهاجمی…

  • sasuto گفت:

    به شدت بازی خوب و خوش ساختی عه ولی قبول کنید به اندازه ی overwatch سرگرم کننده نیست
    surefour خیلی عالی این بازی رو تعریف کرد که میگه : وارد بازی میشی و دشمن رو پیدا میکنی ولی همراه تیمت نیستی و اشتباه میکنی و کشته میشی . عالیه . حالا باید تمام راند رو وایسی تا یک تیم برنده بشه و باور کن توی رنک های بالا راند ها به شدت طول میکشه

    • ashkandlv گفت:

      خوب کلا هدف بازی همینه!
      ولی فکر کنم شما تیم نداشتی و استراتژی هم نداشتی
      این بازی واسه دسته افرادی هست که دنبال رقابتن نه سرگرمی ! این بازی سرگرمت میکنه عصبیت هم میکنه بستگی داره خودت چقد بلد باشی

      • sasuto گفت:

        دوست عزیز منم گفتم بازی خوب هست و این چیز هایی که گفتم هم جزو بدی های بازی نیست فکر کنم منظور منو اشتباهی فهمیدید . من فقط یک سری مشکلاتی که افرادی مثل من با بازی داشتن رو گفتم و نظر شخصی بود و عملا این ها نقطه ضعف بازی نیست
        تنها مشکلی که میشه به بازی گرفت همونی بود که گفتم و شما هم اشاره کردید : به شدت رقابتی هست و فان بازی کمتر از overwatch هست .

  • بازی باحالی به نظر میاد 😛
    حیف من نمیتونم بازی کنم
    intel hd 5500

  • MILAD8TECH گفت:

    ایران سر این بازی هم تحریمه امیدورم گیمفا تو این زمینه مارو کمک کنه مثلا یه پست خبری برای جمع کردن رای رفع تحریم آقای آریا مقدم مرسی بابت نقد خوب با همه حرف های شما موافقم مخصوصا قسمت سیج و رینا! و اینکه امیدوارم خودتون در رابطه با جمع کردن رای کاری انجام بدید آقای مقدم :rose:

    • متشکر که نقد رو خوندید و نظر گذاشتید. من شخصاً این موضوع رو پیگیری کردم و چندین و چند نفر هم تا حالا به Riot Games سر این موضوع ایمیل زدن، اما گویا قوانین سفت و سختی که توی آمریکا سر تحریم کاربرهای ایرانی هست، اجازه نمیده بهشون که بخوان این تحریم‌هارو بردارن. حالا امیدواریم در آینده یه تجدید نظرهایی صورت بگیره.

  • Lor'themar گفت:

    اکثر پلیر های valorant کانتر باز هایی هستن که از چیتر ها خسته شدن

    • ashkandlv گفت:

      آره والا چیتر ها گند زدن تو بازی دیگه تو رنکد هم داشت پیداشون میشد

    • .Rock گفت:

      آخ گفتی .به جنون عجیبی تو کانتر دیگه رسیده بودم اینجا واقعا حسه رقابت سالم رو دارم.ولی باز یه مشکل دیگه هست ۹۰ درصد پلیراش پینگاشون ۲۰ یا ۳۰ هستش که واقعا با پینگ ۱۰۰ ما اصلا عادلانه نیست اونم بخاطر تحریمو روشن کردن وی پی ان واسه ماست که خیلی ظلمه.چون بازی نسبت به کانتر خیلی سریع تر هستش وصدم ثانیه تو زدن حریف تاثیر داره حالا با این پینگ ما و پینگ اونا ،یه پلیر خوبم جلوت باشه با پینگ ۱۶ مثله چی میزنه همه رو :cigarette: .کاش اینو دیگه واسه ما فیلتر نمیکردن.کاش میشد یه حرکتی واسه رفع فیلتر ایران کرد.که بدون وی پی ان پلی بدیم.ولی اینم بگم این بازی هم یه چند ماه دیگه پر از چیتر میشه.الان تا یخورده پاکه فضا سریع بازی کنید که دوستان میان یه مدت دیگه.الانم حضور دارن البته

  • انیمیشن مردن کارکتر ها خیلی مصنوعی هست . بعد از مرگ ، مثل دوغ پخش میشن رو زمین . البته فکر میکنم فیزیک و گرافیک رو انقدری اووردن پایین که بعد ها روی موبایل هم بدن بازی رو . کراس پلتفرمش کنن

  • zitto_player گفت:

    دوستان سلام . اولا ممنون آقای مقدم بابت این نقد و بررسی سریعی که زحمتشو کشیدین . من این بازی رو از وسط های بتا بازی کردم و میخوام نظرم رو بگم . همونطور که شما تو نقد هم گفتین این بازی ترکیب csgo و Overwatch ئه و سعی کرده نقاط ضعفه اونارو پوشش بده ولی بنظرم نمیتونه همه ی csgo پلیرا یا همه overwatch پلیر ها رو راضی کنه . csgo از لحاظ اینکه تو بازی هر کاراکتر قابلیت های ( دیدم بعضیا میگن عجیب غریب) خودشو داره و overwatch پلیر ها رو از این لحاظ که خب رقابتی تره و مثل overwatch سریع نیست . در مورد OP بودن بعضی کاراکتر ها موافقم مخصوصا Reyna که به نظرم قابلیت ghost شدنش بیش از حد قویه ! ولی خب درمورد قابلیت revive کردن sage که شما اشاره کرده بودین به نظرم عادلانس چون اولا sage تو مبارزات قابلیت بدردبخوری نداره و تا قابلیت revive پر بشه طول میکشه . بنظر من ultimate کاراکتر jett هم نیاز به یه سری تغییرات داره چون همونطور که میدونید عملا میتونه تموم نشه . درمورد نقشه ها هم که اشاره کردین که بازی چند روزه عرضه شده : ))))) ( مپsplit بازی از بتا چند جاش تغییر کرده که نشون میده خیلی براشون مهمه بالانس کردن مپ ها ) . بنظرم ریوت گیمز پشتیبانی خوبی از بازی میکنه و بازی روز به روز بهتر میشه . یکی دیگه از مشکل هایی که من بهش برخوردم اینه که وقتی دوتا کارکتر نزدیک هم (خیلی نزدیک) راه میرن مثل اینه که به هم گیر میکنن یکم و هر دو نفر یه لگ ریزی رو میبینن .
    در کل ممنون بابت نقد و شرمنده بابت کامنت طولانی 🙂

لیگ شوتربازها | نقد و بررسی بازی Valorant - گیمفا