فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا
فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا
فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا
فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا

فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن

پست گیمفا
۲۰:۱۹ ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا

به نظرتان کسی پیدا خواهد شد که نشستن در یک ماشین آلمانی و تجربه استفاده از آن آپشن­های بی نظیر را دوست نداشته باشد؟! داشتن فولکس و آن آرم جذابش یکی از رویاهای هر فرد ماشین دوست در دنیا است. شرکت فولکس واگن رتبه یک صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت از سال۲۰۰۷ اقدام به تولید فولکس واگن تیگوان کرد که تا به حال یکی از بهترین ماشین­های دنیا شناخته شده و طرفدارانش برای به دست آوردن آن سر و دست می­شکنند. اما قیمت فولکس واگن تیگوان دلیل خوبی برای پررنگ بودن حضور رقبای چینی در سطح بازار است. در این مقاله با تمام آپشن­ها و ویژگی­های این خودرو و دلیل پرطرفدار بودنش در دنیا آشنا می­شوید. آخرین نمودار قیمتی موجود از تیگوان را نیز به شما نشان می‌دهیم.

فولکس تیگوان ۲۰۱۸، فرزندی از سرزمین رایش

قطعا همه شما بارها فولکس و انواع مدل­های آن را دیده­اید. این خودرو صنعت خودروسازی آلمان را سربلند کرده است. یکی از مدل­های فولکس، تیگوان است که از سال ۲۰۰۷ در بازار جهانی عرضه می­شود. اما آخرین ورژن آن یعنی فولکس تیگوان ۲۰۱۸ با ظاهری آراسته­تر خود را در بین رقبایش ظاهر کرد. مدل ۲۰۱۸ این خودرو با جدیدترین سبک طراحی و استایل جذاب آن مورد پسند تمام سلیقه­هاست. طراحی داخلی این خودرو نیز همچنان جذاب و با حفظ اصالت آلمانی­اش محبوب خیلی­هاست. بازدهی بالا، کیفیت ساخت و متریال عالی آن به همراه تجهیزات و آپشن­های کاملش رضایت تمام دارندگانش را جلب کرده اما بزرگترین عیب آن قیمت بالای این خودرو است. اگر این نکته را نمی­دانستید پس بهتر است بگوییم که فولکس تیگوان دارای ۵ ستاره ایمنی از اروپا بوده که آن را در بالاترین سطح دنیا قرار داده است. اما چه باعث شده که این خودرو تا این حد عزیز شده و قصد ندارد جای خود را به خودرویی دیگر دهد؟ با ما همراه باشید تا با آپشن­های این آلمانی سفت و سخت آشنا شویم.

آپشن­های فولکس تیگوان چیست؟

کاری به رقبایش در ایران مثل لکسوس NX یا بی ام و نداریم که حسابی عرصه را بر این دو تنگ کرده و اگر قیمت نجومی آن نبود حتما خیابان­های کشورمان پر از این خودرو بود. اما آپشن­هایی که فولکس تیگوان ۲۰۱۸ را منحصر به فرد کرده در ادامه با هم بخوانیم:

  • انتخاب حالت رانندگی(Drive mood)

تیگوان دارای ۴ چرخ محرک اختصاصیست که تنها با زدن یک کلید می­توان چهار حالت نرمال، برفی آفرود و آفرود پیشرفته را برای خودرو تنظیم کرد.

  • صفحه کیلومتر دیجیتالی پیشرفته (Active info display)

صفحه دیجیتال این خودرو یکی از خاص­ترین ویژگی­های آن است. تیگوان ۲۰۱۸ به نمایشگر پشت آمپر نیز مجهز است. این نمایشگر اطلاعات زیادی مثل طول باقیمانده تا مقصد و حتی GPS را به راننده نشان می­دهد.

فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا

  • سیستم اتوپارک(Park Assist)

این سیتم تا حدودی در بیشتر خودروهای مدرن امروزی وجود دارد. راننده در این حالت فقط پشت فرمان نشسته و کار خاصی حتی چرخاندن غربیلک فرمان را انجام نمی­دهد. تنها وظیفه راننده قراردادن دنده در حالتیست که توسط خودرو اعلام می­شود تا خودرو در جای مناسب پارک شود.

  • سیستم تهویه مطبوع سه گانه

از جمله جالب­ترین آپشن­های فولکس تیگوان سیستم تهویه مطبوع سه گانه است. این سیستم امکان تنظیم دمای مناسب را به صورت مجزا برای راننده و سرنشینان فراهم می­کند. یعنی اگر شما هوای سرد ولی فرد کنار دستتان هوای گرم را بپسندد هر دو در یک زمان به هوای مورد نیازتان دسترسی خواهید داشت.این امکان برای فصولی مانند بهار و پاییز می تواند بسیار جذاب باشد.

  • دوربین ۳۶۰ درجه در فولکس تیگوان۲۰۱۸

فولکس تیگوان ۴ دوربین در اطراف خودرو دارد. یکی در جلو، یکی عقب و دو دوربین در زیر آینه­ها قرار داده شده اند. اگر بخواهید عقب بروید درعین حال همزمان می­توانید به دوربین ۳۶۰ درجه هم دست پیدا کنید که تمام اطراف را به شما نشان می­دهد و با خیال راحت دنده عقب خواهید رفت.

  • صفحه نمایش ۲/۹ اینچی

یک صفحه نمایش بزرگ روی داشبورد را تصور کنید که تنها با لمس آن چقدر کارتان برای تنظیم آپشن های مورد نظرتان راحت خواهد بود. مثلا سیستم صوتی و مولتی مدیای خودرو را از طریق همین صفحه تنظیم می­کنید. سیستم­های ره یاب ماهواره­ای آمپرها و اطلاعات آب و هوایی را نیز در این صفحه می­توان مشاهده کرد.

  • صندوق عقب هوشمند

تصور کنید بتوان صندوق را بدون لمس هیچ چیز باز کنید. تنها با همراه داشتن ریموت کافیست پای خود را به حسگر زیر صندوق نشان دهید تا در را باز کند.

فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا

  • هد آپ دیسپلی(HUD)

با این آپشن می­توانید اطلاعات لازم را همیشه در جلوی چشم خود و در دید شیشه داشته باشید.

  • ریموت هوشمند

این ریموت امکان باز و بسته کردن درها را بدون هیچ لمسی به شما می­دهد و در صورت باز بودن شیشه­ها یا سانروف تنها کافیست کلید قفل را بگیرید تا همه شیشه ها و سانروف بسته و حتی آینه های جانبی نیز جمع شوند.

  • صندلی ها

جدا از روکش تمام چرم صندلی­های این خودرو می­توان آنها را در ۱۲ جهت تنظیم کرد. قابلیت تنظیم گودی کمر را نمی­توان نادیده گرفت. سیستم گرمایش صندلی­های جلو وعقب یا تنظیم حرکت ریلی صندلی های عقب از آپشن­های خاص این خودرو است. میزهای تاشو برای صرف غذا نیز یا قراردادن لپ تاپ یک آپشن جذاب تیگوان ۲۰۱۸ است.

از جمله دیگر آپشن­ها این خودرو را می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم کنترل پایداری و کششی

انواع ترمزهای اتومات

نورپزدازی داخلی با سقف پانوراما

سیستم هشدار خستگی راننده

نمایشگر فشار باد لاستیک

شیفترهای پشت فرمان

شوینده دوربین عقب

گرمکن خودکار نازل آب پاش

شیفتر تعویض دنده پشت فرمان

قیمت فولکس واگن تیگوان

نمودار زیر، تغییرات قیمت روز فولکس واگن تیگوان را نشان می‌دهد. به دلیل ممنوعیت درج قیمت‌ خودرو در سایت‌ها، آخرین قیمت در دست از فولکس واگن تیگوان معادل ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است که این خودرو را در دسته خودروهای لوکس قرار می‌دهد. ضمنا نمودار زیر از سایت همراه مکانیک برداشته شده است.

فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا

جمع بندی

فولکس تیگوان ۲۰۱۸ از مدرن ترین خودروهای SUV در دنیاست. آپشن­های زیاد این خودرو موجب شده تا در دنیای خودروسازی خودی نشان دهد و جایگاه خوبی را برای خود غصب کند؛ هرچند قیمت بالای آن موجب شده تا افراد کمی در ایران به دستش بیاورند. تصور اینکه خیابان­ها پر از این اتومبیل آلمانی زیبا و انواع آن باشد جذاب و رویایست. فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۸ با ظاهر پر ابهت و قدر خود تمام کراس اوورهای دیگر را ضربه فنی کرده و حرفی برای گفتن دارد. اگر فکر می­کنید از لحاظ اقتصادی واجد شرایط داشتن این زیبای بی نظیر هستید پی منتظر چه هستید، دست به کار شوید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا
فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا
فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا
فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا
فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

فولکس واگن تیگوان، خودرویی پر از آپشن - گیمفا