۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا
۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا
۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا
۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا

۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی

رسول خردمندی
۱۵:۵۵ ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا

تقلب معمولا عملی زشت و ناپسند قلمداد می شود ولی گویا در بازی های ویدئویی به کسی که بتواند تقلب کند ، فردی هنرمند می گویند! حتی بسیاری از سایت ها به صورت تخصصی بر روی کد تقلب و کدهای نسوز بازی های معروف و سخت مشغول هستند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ کدتقلب برتر در بازی های ویدئویی در طول این سالیان را معرفی و مرور کنیم.

SUPER MARIO BROS – SECRET WARP ZONE -1985, NES

image 297823 thumb wide620

این بازی جزو اولین بازی های این فرانچایز قدیمی و ماندگار بود که بازیبازها می توانستند طعم بازی با ماریو و لویجی را در سبک سکوبازی بچشند. پیشروی در بازی بسیار سخت بود ولی بعضی از بازیبازهای زرنگ در اوایل انتشار بازی توانستند به منطقه ایی مخفی دست یابند که به ماریو اجازه می داد تا به دنیاهای دیگر سفر کنند. با استفاده از سکوی بالارونده در انتهای دنیای ۲-۱ این امکان وجود داشت تا بر روی آجری که در بالاترین سطح مرحله وجود داشت بپرند و از خروجی معمولی بازی رد شوند و وارد منطقه Secret Warp شوند! در این منطقه ، لوله های آبی وجود داشت که بازیبازها می توانستند به دنیای ۲ ، ۳ و ۴ سفر کنند.  بازیبازها اگر بخواهند به صورت معمولی به بازی بپردازند برای رسیدن به هر دنیا ، باید ۱۰ مرحله سخت را طی کنند. پس این کدتقلب به درد کسانی که قابلیت های کمتری داشتند مفید بود!

کدتقلب دست ساز دیگری نیز در بازی وجود داشت که به بازیباز اجازه می داد تا به جای اینکه پس از مردن در اواسط بازی ، بازی از سر آغاز شود ، از مرحله آغازین همان دنیا بازی شروع شود تا زحمات بازیبازها به هدر نرود! تنها کاری که برای فعال سازی این کدتقلب وجود داشت در نگه داشتن دکمه A قبل از فشردن دکمه Start برای آغاز بازی جدید بود. به همین راحتی بازی از دنیایی که ماریو مرده بود آغاز می شد.

=============================

CONTRA – THE KONAMI CODE -1988, NES

image_297815_thumb_wide620

کنترا را می توان به جرئت در لیست سخت ترین بازی های ویدئویی قرار داد. موج های بی پایان دشمنانی که فقط با یک ضربه می توانستند بازیباز را از پا درآورند از کابوس های یک بازیباز دهه ۷۰ قلمداد می شد. پس بسیاری از بازیبازها به جای بازی عادلانه دست به دامان کدهای تقلب شدند. کد تقلب THE KONAMI را تمام هواداران این بازی حتما شنیده اند  و امتحان نیز کردند!

برای اجرای این کدتقلب می بایست دکمه های زیر در صفحه عنوان بازی و قبل از شروع بازی به ترتیب فشار داد: (از راست به چپ)

بالا،بالا،پایین،پایین،چپ،راست،چپ،راست، B ، A

با اجرای صحیح ، هر بازیباز در ابتدای بازی ۳۰ جان می گرفت و با استفاده ۱۰ برابر جان ها از ابتدای بازی ، این امکان وجود داشت تا به دور از هر گونه سختی ، بازی خاتمه یابد.

با ارائه این کدتقلب برای این بازی ، ساخته شدن ترینر برای بازی ها توسط بازیسازها باب شده بود و برای بازی های متعددی بر اساس مشکلات  بازیبازها کد تقلب ساخته می شد.

=============================

MORTAL KOMBAT – BLOOD CODE -1993, SEGA GENESIS

image 297819 thumb wide620

مورتال کمبت قبل از اینکه گیم پلی جذابش به برگ برنده این فرانچایز تبدیل شود، گرافیک واقع گرایانه اش در آن دوران بسیار محبوب شد و برای بازیبازها بسیار هیجان انگیز بود که با دکمه زنی های مکرر، خون و خون ریزی به بار آید! پس از تبدیل شدن این بازی برای کنسول های خانگی ، بسیاری از بازیبازها توان انجام تمام کننده ها را نداشتند و دیگر هیجان اصلی بر روی سگا را تجربه نکردند.

و اما کدهای تقلبی که برای شخصیت های مورتال کمبت در نسخه سگا وجود داشت، به یکی از هیجان انگیزترین بخش های این بازی تبدیل گشت. به عنوان مثال برای انجام تمام کننده کاراکتر Scorpion بازیباز می بایست در انتهای مبارزه و پس از صدای شائوکان دکمه های زیر را به ترتیب فشار می داد تا Scorpion فریاد بکشد “Get over here!” تا با انیمیشینی بسیار خشونت بار ، ستون فقرات کاراکتر مغلوب را از بدنش خارج سازد!

به ترتیب از راست به جپ:

A  ، B ، A ، C ، A ، B ، B

=============================

RISE OF THE TRIAD – GOD MODE -1995, PC

image 297820 thumb wide620

بازی DOOM یکی از اولین بازی های سخت در سبک شوتر اول شخص محسوب می شود که به نوعی استانداردهای سبک شوتر اول شخص کنونی را بنا کرده بود. این بازی از کد تقلب بسیار جالبی به نام GOD Mode برخوردار بود که به بازیباز اجازه می داد تا از تمامی خسارات ایمن شود. به همین علت ای کد تقلب ، به نام حالت الهی معروف شد.

برای اجرای این کد باید DIPSTICK را تایپ   می کردید.ترکیب  DIPSTICK مخفف Developers of Incredible Power ، سازنده بازی بود که با تایپ عبارت مذکور ، بخش اجرایی کد تقلب فعال می شود. سپس برای فعال کردن حالت الهی باید TOOSAD را تایپ کرد تا کد تقلب فعال شود. به جز مصون شدن از صدمات وارده ، زاویه دوربین تغییر کرده و به نقطه ایی بالاتر صعود می کند و همچنین کاراکتر اصلی قابلیت پرتاب گلوله های درخشان به سمت دشمنان را پیدا می کند و در صورت اصابت به دشمنان ، آنها در کسری از ثانیه تبخیر می شوند!

در حال پیشروی بازی بر طبق این کد تقلب، ناله ایی شنیده می شود که توسط John Romero برنامه نویسی شده است. از این برنامه نویسی برای حالت الهی در بازی Wolfenstein 3D نیز به عنوان یک افکت صوتی استفاده شد.

=============================

RESIDENT EVIL – ROCKET LAUNCHER WITH INFINITE AMMO -1996, PS1

image 297816 thumb wide620

بازی Resident Evil به عنوان یک بازی در سبک Survival horror به شمار می آید و به همین علت مهمات و سلاح بازی بسیار محدود است و بازیباز باید برای پیشروی در میان حملات زامبی ها، مهمات خود را مدیریت کند. البته همیشه راهی بهتر نیز هست! کد تقلبی بسیار خفن در انتظار بازیبازهاست! راکت لانچر با مهمات نامحدود! با فعال سازی این کد تقلب دیگر نیازی نبود تا بازیباز نگران مهمات خود باشد. کافی بود که فقط به سمت زامبی های مفلوک نشانه رود و بوووووووووم!

برای فعال سازی باید با کاراکتر کریس و یا جیل بازی را ظرف کمتر از ۳ ساعت به پایان برسانید که البته کمی سخت است! ولی با کمک راهنمایی های قدم به قدم می توان این کار را انجام داد. پس از پایان بازی بازی را باید ذخیره کرد و با استفاده از آن فایل ذخیره، بازی جدیدی را شروع کرد. حال بازیبازها در بخش ابزارآلات خود، یک راکت لانچر شیک و مجلسی از آخرین نبرد با یک Tyrant (غول آخرین مرحله بازی) می یابند که مهمات نامحدودی دارد. حال بازیبازها می توانند به راحتی در میان زامبی ها قدم بزنند و آنها را با خاک یکسان کنند. طعم شیرینی قدرت دارد مگر نه؟

=============================

GOLDENEYE 007 – LINE MODE -1997, N64

image 297818 thumb wide620

بازی GoldenEye 007 یک بازی مهم به شمار می آید چون نشان داد که یک بازی های شوتر اول شخص می توانند علاوه به PC ، بر روی کنسول نیز به خوبی اجرا شوند و رضایت بخش باشند. بازی در کل ۲۳ کد تقلب داشت که به راحتی می توانستید از منوی بازی آنها را فعال یا غیرفعال کنید. کافی بود تا مراحل را در طی یک بازه زمانی مشخص و یا سطح سختی های معینی به اتمام برسانید. البته این کدهای تقلب از راه های دیگری به غیر از این چالش ها قابل دست یابی خواهند بود. البته کدهای تقلبی نیز وجود داشت که فقط باید از طریق سنتی آنها را فعال کرد. به عنوان مثال حالت خطی، کد تقلبیست که زحمت زیادی برای فعال سازی باید کشید ولی بی نهایت لذت بخش است. کافیست که طبق الگوی زیر عمل کنید تا تمام رنگ ها و بافت های بازی حذف شوند و همانند نقاشی های گرافیکی ،تنها رنگ های سفید و سیاه در صفحه وجود داشته باشد.

به ترتیب از جپ به راست:

R+C-Down, L+R+D Down, L+D Right, R+C-Up, L+R+C-Right, R+D Up, L+D Down, L+D Right, R+C-Left, R+C-Up

=============================

GRAND THEFT AUTO III – INCREASED GORE -2001, PS2 / Xbox

image 297822 thumb wide620

بازی GTA به خودی خود یک بازی بسیار خشن محسوب می شود ولی راکستار به همین مقدار رضایت نداده و با ارائه کد تقلبی،  شهر Liberty City را تاریکتر از گذشته جلوه داد. شهری که جرم و جنایات بیشتری در آن وجود داشت.

با اجرای الگوی زیر ، خشونت بازی بیشتر می شود که توصیه بنده اینست اصلا این کد را برای بازیببازهای کم سن و سال اجرا نکنید! با تیراندازی به اندام های مختلف بدن دشمنان و افراد دنیای بازی ، آنها تکه پاره می شوند و دریای خون راه میفتد!

به ترتیب از راست به چپ در حین گیم پلی اجرا شود: (برخلاف کدهای تقلب رایج ، پیامی مبنی بر تایید کدتقلب به نمایش درنخواهد آمد!)

PS2:

L1 ، دایره ، پایین ، L1 ، R1 ، مثلث ، راست ، L1 ، X ،

Xbox:

X ، L ، B، پایین، L ، R ، Y، راست ، L ، A

=============================

GUITAR HERO – UNLOCK ALL SONGS -2006, PS2

image 297821 thumb wide620

با انتشار بازی Guitar Hero ، جانی دوباره به ژانر موزیکال بخشیده شد و بازیبازها می توانستند تجربه نواختن موسیقی آلات را در خانه های خود تجربه کنند. در این بازی حدود ۵۰ قطعه برای نواختن موجود بود که در ابتدای بازی فقط ۵ قطعه برای بازی وجود داشت و برای آزاد کردن تمام ۵۰ قطعه می بایست بر روی درجه سختی های متفاوتی بازی را انجام داد که از حوصله بسیاری از بازیبازها خارج بود! با وجود کد تقلبی نیاز به نگرانی نیست. برای اجرای این کد تقلب ، بازیباز می بایست در منوی اصلی الگوی زیر را اجرا کند تا تمام قطعه های موسیقی آزاد شود. همچنین با اجرای صحیح این کد تقلب ، قطعه های اضافی نیز در دسترس قرار می گیرند!

به ترتیب از راست به چپ:

NTSC:

زرد ، نارنجی ، آبی ، آبی ، نارنجی، زرد ، زرد

PAL:

زرد ، نارنجی ، نارنجی ، زرد ، آبی ، آبی ، زرد

=============================

CALL OF DUTY: MODERN WARFARE – RAGTIME WARFARE MODE -2007, PS3 / 360

image 297824 thumb wide620

با انتشار این بازی ، فرانچایز COD از جنگ جهانی دوم به جنگ های مدرنیزه تغییر پیدا کرد و همین بازی باعث شد تا ۳ نسخه دیگر نیز از با همین تم داستانی و گیم پلی ساخته شود. بازیباز می بایست در طول بازی از انفجارهای مهیب فرار کرده و راه خود را در میان خیل عظیمی از دشمنان باز کند.

اگر بازی را حداقل یکبار به اتمام برسانید و ۸ تکه از اطلاعات دشمنان را پیدا کنید می توانید از لیست تقلب بازی ، گزینه Ragtime Warfare Mode را فعال سازید! با فعال سازی این کد تقلب ، فیلتری در صفحه نمایش فعال می شود که صفحه نمایش بازی به صورت قهوه ایی رنگ در می آید و تمام افکت های صوتی جای خود را به صدای موزیکال پیانو می دهند و اکشن های بازی با سرعت دو برابر انجام می شود. در کل تجربه ایی جدید از بازی COD در انتظار شماست!

=============================

SKYRIM – POWER LEVELING -2011, PS3 / 360

image 297817 thumb wide620

در آخرین بازی استودیوی Bethesda در سبک نقش آفرینی ، کاراکتر شما ۱۸ شاخه مختلف توانایی دارد که باید برای کسب توانایی های هر شاخه lvl Up شوید. برای ارتقای تراز باید ساعت ها در دنیای اسکایریم بازی کنید و وقت صرف کنید تا کاراکتر مطلوب خود را بسازید ولی هنوز راه حلی دوم و راحت تری وجود دارد!

با کسب شمش های آهنی و چرم می توانید تا آنجا که می توانید خنجر آهنی بسازید. سپس این خنجرها را بفروشید تا مواد خام بیشتری به دست آورید و این فرآیند را آنقدر تکرار کنید تا Smithing Skill تکمیل شود. این قابلیت به شما این اجازه را می دهد تا زره و ابزار آلات سخت و قوی برای اژدها زاده بسازید تا در مبارزات قوی تر ظاهر شود.

در می خانه Black-Briar در شهر Riften می توانید با Ungrien صحبت کنید و با استفاده از گزینه های متقاعد کردن(Persuade) مکالمه را ادامه دهید. با انجام این کار قابلیت سخنوری (Speech Skil) به بالاترین حد خود می رسد. همچنین شما می توانید با استفاده از  ارعاب و متقاعد کردن ، گزینه های دیالوگ های جدیدی را در گفتمان های خود باز کنید. همچنین می توانید اشیای دزدیده شده را به قیمت بهتری به مغازه داران بفروشید.

پچ هایی که جدیدا برای بازی Skyrim منتشر شده این کد تقلب را غیرفعال کرده و بازیباز نمی تواند از این حقه استفاده کند. اگر احیانا این روش بر روی بازی شما اجرا نشد ، پچ بازی را حذف کنید و بار دیگر این روش را انجام دهید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا
۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا
۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا
۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا
۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ کد تقلب برتر در دنیای بازی های ویدئویی - گیمفا