اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا
اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا
اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا
اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا

اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است

محمد سعید عزیزی
۱۲:۱۵ ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا

طبق اخبار منتشر شده، شرکت اپیک گیمز (Epic Games) بخش‌هایی از موتور آنریل ۵ (Unreal Engine 5) را برای تطبیق با حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ بازنویسی کرده است.

مدتی پیش بود که اپیک گیمز جدیدترین موتور بازی‌سازی خود را به نمایش گذاشت. بازی‌بازان نیز تماما شیفته‌ی آن شدند، چراکه تصاویر خلق شده در موتور فوق‌العاده به نظر می‌رسیدند و صنعت بازی قدمی دیگر به خلق تصاویر واقع‌گرایانه نزدیک‌تر شد. حال یه‌نظر می‌رسد که هرچقدر مخاطبین از بابت نمایش این موتور شگفت‌زده شده‌اند، اپیک گیمز نیز توسط سخت افزار کنسول بعدی سونی، و مخصوصا حافظه‌ی SSD آن به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌است.

مدیرعامل اپیک گیمز، آقای تیم سویینی (Tim Sweeney) از قبل نسبت به این کنسول و شیوه‌ی بهره‌گیری آن از حافظه‌ی SSD هیجان‌زده شده بود اما به‌نظر می‌رسد که وی تنها نبود‌ه است؛ از آن‌جا که آقای نیک پِن‌واردن (Nick Penwarden) معاون مهندسی نرم‌افزاری این شرکت نیز در این مورد بسیار هیجان‌زده است. آقای پن‌واردن در ستایش سخت افزار پلی‌استیشن ۵ حتی اعلام داشت که این شرکت بخش‌هایی از موتور خود را با درنظر گرفتن حداکثر بهره‌وری از SSD پلی‌استیشن ۵ بازنویسی کرده‌ است؛ به این معنی که سخت افزار این کنسول تاثیر مستقیمی بر نحوه‌ی ساخت این موتور داشته است. وی افزود:

پلی‌استیشن ۵ جهشی بزرگ در زمینه‌های توان پردازش و نمایش بصری در اختیار همگان قرار می‌دهد، اما معماری حافظه‌ی آن به معنی واقعی کلمه خاص است. توانایی بارگذاری محتوا با سرعت‌های سرسام‌آور به توسعه‌هدگان اجازه‌ی خلق محیط‌های شلوغ‌تر و پر جزییات را می‌دهد و نگرش‌ ما را نسبت به بارگذاری محتوا در بازی‌ها تغییر می‌دهد. این مساله‌ چنان حائز اهمیت بوده است که ما زیر‌سامانه‌هایی از موتور آنریل ۵ را به درنظر گرفتن پلی‌استیشن ۵ بازنویسی کرده‌ایم.

توانایی‌های حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ از زمان پرده‌برداری از مشخصات سخت افزاری آن، همواره نقطه‌ی بحث مهمی برای علاقمندان به این صنعت بوده است. این‌که چنین ویژگی‌ای به چه صورت در طراحی بازی‌ها اثرگذار باشد موضوعی است که تنها باید صبر کرد و دید؛ چرا که سونی هنوز از ظاهر و جزئیات بیشتر از کنسول خود رونمایی نکرده‌است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا
اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا
اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا
اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا
اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • :laugh::laugh::laugh:
    اپیک از سودش نمیتونه بگذره حتما واسه xbox series x هم برنامه نویسی میکنه.
    ما که خودمون برترین موتور بازیسازی کره زمین(slipspace)رو داریم.دو تا موتور ویژه برای ریسینگ سازی داریم.
    کلا کوالیشن از آنریل استفاده میکرد که اسپنسر مجبورشون میکنه یک موتور تازه بسازند.
    Initiative برای دو پروژه AAAA هم که داره یک موتور گرافیکی تازه میسازه شاید هم از slipspace استفاده کرد.

  • Ho3ein1996 گفت:

    ((توانایی بارگذاری محتوا با سرعت‌های سرسام‌آور به توسعه‌هدگان اجازه‌ی خلق محیط‌های شلوغ‌تر و پر جزییات را می‌دهد))
    اخخخ اینو که گفت منتظرم یه GTA شلوغ و پرجزئیات و واقع گرایانه ببینم :inlove: :inlove: :inlove:

  • Mona Sax گفت:

    اپیک گیمز به پدرت(مایکروسافت)خیانت کردی
    دقیقا فقط به درد ps5 میخوره چون قشنگ میتونه ۱۴۴۰p و ۳۰ فریم بیاره.
    ما هم میشینیم خودمون موتور بازی سازی میسازیم.
    نمونش ۳۴۳ با برترین موتور گرافیکی جهان slipspace

  • kamran. best1 گفت:

    تا الان همه میگفتن فقط بازی های فرست پارتی میتونن به اون حد از سرعت ssd پلی استیشن ۵ دسترسی داشته باشن ..ولی دیگ الان همه خیالشون راحت میشه ک تو بازیهای aaa تراز اول ترد پارتی هم نهایت جزییات و گرافیک رو به لطف ssd هیولای پلی استیشن ۵ خواهیم دید …و این احتمال که جزییات بصری تو پلی استیشن بسیار بیشتر از ایکس باکس باشه زیاد..واقعا نابغه ان این ژاپنی ها بنظرم ..بیخود نبود ک گفتن معماری کنسولشون رو با همفکری بازیسازان طراحی کردن

  • Arad55 گفت:

    باشه بابا باور کردیم سونی خوبه
    فقط یه چیز بگم
    راکستار و سی دی پراجکت و یوبی سافت والکترونیک ارتز موتورهای مخصوص خودشونو دارن
    زمانیکه کرای انجین پادشاهی میکرد انریل ناپیدا بود
    هنوز که هنوز موتور کرای انجین پی سی های قدرتمند رو داره به چالش میکشونه
    اصن جالبه از انریل فقط مایکروسافت استفاده میکرد
    پلاتینیوم گیمز که داره موتور نسل ۹ میزنه
    استدیو اسوبو که موتور گرافیکی جدیدشو دیگه دارین میبینین
    قشنگیش اینه هیچکدوم از استدیوها سونی از انریل استفاده نمیکنن
    جالبیش اینجاست با یه کارت گرافیکی ۹ ترافلاپسی ۲۰۷۰ انویدیا هم میشه اون اثار رو خلق کرد این خبر منتشر شده
    ای کاش اینهمه از سونی تعریف نمیکردند و مثل مایکرو کم حاشیه میشد

    • Sackboy گفت:

      اولا که بند استودیو با آنریل کار می‌کنه. دوما، اتفاقاً ارزش این کار بر اینه که استودیو های third party بتونن از توان کنسول استفاده کنند. وگرنه first party ها که معلومه می‌تونن.
      سوما این که فرست پارتی های سونی هر کدوم انجین خودشونو دارن، نشان از توانمندیشونه اتفاقاً، نه چیز دیگه ای.
      چهارما، چرا نمی‌خواین بپذیزین؟! کرایتیک الان اصلا وضعیت خوبی نداره! گذشت زمانی که کرایسس بهترین گرافیکو داشت. اون گرافیک برا زمان خودش عالی بود.
      اگر انقدر کرای انجین عالیه، چرا همه از آنریل و یونتی استفاده می‌کنن؟! اصلا این هیچی، الان می‌شه دقیقا بگی بر اساس کدوم دموی فنی یا کدوم تکنولوژی جدید داری این حرفا رو میزنی؟! حداقل بذار خودشون یه چیزی بروز بدن، یا حداقل یه چیزی رو نسل بعد نشون بدن، بعد ادعا کن.
      پنجما! اصلا مگه کرای انجین مال مایکروسافته که اینجوری تعریفشو می‌کنی؟!! حالا یه بار، کرایتیک تو اوج بحران مالیش مجبور شد یه انحصاری برا مایکرو بسازه، که تازه بعدشم اوضاعشونو بدتر کرد ظاهراً. شماها فکر کردین خبریه؟!

    • ALFAR3D گفت:

      دیز گان از انریل استفاده کرده….کلا انریل درسته تو نسل ۸ انقدر تو نسل ۷ استفاده نشد ولی هنوزم انجین قابل قبولیه واسه بازی ساختن….

    • اگه مایکرو چیزی برا گفتن داشت الان خودشو جر داده بود درسته این نسل میخاد فاجعه نسل قبل رو تکرار نکنه ولی سونی خیلی پیشه دنیای بازی مدیون سونیه و باید احترام بذارن همه

    • postman گفت:

      ۵۵ سالته یا متولد سال ۵۵ هستی؟ رفتارت که نهایت ۸۳-۴ میخوره.

  • Mohammadreza7 گفت:

    بخشی از مقاله دیجیتال فاندری درباره xsx که در فروم های یکی از سایت های همسایه ترجمه شده:
    .
    “مشخصاتی که در پایین بازگو خواهیم کرد تنها کسری ناچیزی از راهکار مهندس شده ذخیره سازی مایکروسافت برای نسل بعد را نمایان خواهد کرد.در E3 ای که مایکروسافت از پروژه اسکارلت (Xbox SX کنونی) پرده برداشت جیسون رونالد چگونگی استفاده از SSD به عنوان یک حافظه مجازی (Virtual Memory) را در تیزری نشان داد که تنها سرآغاز چیزی بود که مایکروسافت در درون سیستم ساخته شده خود گنجانده بود.
    در سطح سخت افزار NVMe بسیار بسیار متفاوت از چیزی است که تا قبل از این از یک حافظه حالت جامد دیده بودیم.درست همانند CPU و GPU که با بالا رفتن بار باعث ایجاد گرما می شود حافظه های SSD نیز به خنک سازی نیاز دارند که توسط هیت سینک هایی، برای کنترل حرارتی که از قدرت ۳٫۸ واتی می آید ، قادر باشد.اکثر SSD ها با بالا رفتن گرما همانند پردازنده ها از عملکردشان کاسته میشود و این اصلا چیزی نیست که مایکروسافت آن را بخواهد، آن ها معتقدند که عملکرد مداوم در سرتاسر برد کنسول برای طراحی کنسولشان ضروری است.
    فرم فاکتور نیز جذاب است، توان تضمین شده ۲٫۴ گیگابایت برثانیه نیز چشمگیر است اما API نرم افزاری و سخت افزار شخصی سازی شده درون SOC است که آنچه که مایکروسافت بر انقلابی بودن آن عقیده دارد را عرضه میکند، روش جدیدی برای تقویت حافظه از طریق ذخیره سازی. ایده ای که حداقل درحالت پایه ، بسیار سرراست است.پکیج بازی که در فضای ذخیره سازی قرار دارد،در اصل به حافظه تعمیم یافته تبدیل میشود که به ۱۰۰ گیگابایت از Asset های بازی اجازه میدهد تا توسط توسعه دهنده بلافاصله دردسترس باشند.این سیستمی است که مایکروسافت آن را معماری VeloCity ( به معنی سرعت) می نامد و خودSSD تنها بخشی از آن است.
    ” دومین بخش معماری ما ، یک بلاک فشرده سازی پرسرعت است که می تواندنرخی بیش از ۶ گیگابایت در ثانیه را عرضه کند ، این یک بلاک خاص سیلیکونی برای برداشتن سربار اعمال decompression از روی CPU کنسول است و با SSD هماهنگ شده است تا هیچ گلوگاهی وجود نداشته باشد.” بلاک فشرده سازی سخت افزاری از Zlib برای دیتا های اصلی و یک سیستم فشرده ساز جدید به نام BCPack ( برای تکسچر ها) پشتیبانی میکند که متناسب با GPU texturesاست که به طور معمول اکثر قریب به اتفاق پکیج های بازی را شامل میشود.”- اندرو گوسن
    موئلفه نهایی برتری یک ابزار تعمیم یافته از DirectX است. Direct Storge یک آپگرید ضروری با در نظر گرفتن این که فایل های موجود پروتوکل های IO که به مدت ۳۰ سال با آن ها درگیر بودیم، به باز سازی نیاز دارند، و در فرم کنونی ۲ هسته از پردازنده Zen 2 برای پوشش این سربار لازم میشود، اما با Direct Storge این به یک دهم یک هسته Zen تقلیل می یابد.
    ” به علاوه این یک مزیت دیگر هم وجود دارد که CPU را نجات میدهد.با بهترین راه حل ،ما فهمیدیم که با انجام decompression نرم افزار برای تطابق سرعت SSD، سه هسته از CPU Zen 2 را درگیر میکند.خب وقتی بار کاری IO را هم اضافه کنیم دو هسته دیگر هم داریم که سرجمع ۵ هسته میشود. خب حالا با Direct Storge تنها یک دهم تک هسته zen 2 را درگیر میکند.به زبان دیگر شما برای این که به این عملکرد در اکس باکس سری اکس برسید باید یک PC با ۱۳ هسته Zen 2 داشته باشید، که ۷ هسته برای بازی، ۱ هسته برای سیستم عامل و Shell و ۵ هسته برای فشرده سازی و IO باشد.”
    استریم Asset ها نیز وارد مرحله جدیدی شده است، اما مایکروسافت کارش اینجا تمام نشده است.نسل قبل ما جهش ۱۶ برابری در سیستم ذخیره سازی داشتیم اما این نسل این مقدار ۲ برابر است یا اگر Xbox One X را حالت پایه حساب کنیم ۵۰ درصد.مایکروسافت پروسه بهینه سازی که چگونه، حافظه مورد استفاده قرار میگرد را با چند بهبود متحیر کننده آغاز کرده است.
    ما به طور معمول مشاهده کردیم ، تنها درصدی اندک از بازی توسط حافظه بارگزاری میشود که همیشه دردسترس بوده است.این هدردهی در اصل از بافت ها (Texture) ها می آید.بافت ها بزرگترین مصرف کننده گسترده حافظه هستند.با این حال ، تنها کسری از حافظه هنگامی که در صحنه قرار دارد ، در اصل توسط GPU دردسترس است. به طور مثال بزرگترین میپ(mip) یک بافت ۴K تقریبا ۸ مگابایت یا اغلب بیشتر است اما در اصل تنها بخشی از این تکسچر در صحنه قابل دیدن است پس قاعدتا بخش کوچکی از آن باید توسط GPU خوانده شود.”یک تکنیک به نام Simplar FeedBack Streaming ساخته شده ( برای رفع مشکل فوق) تا با درخواست های حافظه از GPU از نزدیک در ارتباط باشیم. مایکروسافت این جنبه را در نظر دارد که معماری Velocity یک تغییر دهنده بازی در این نسل باشد.
    معماری ولوسیتی همچنین دیگر ویژگی هایی که روی کاغذ چشمگیر به نظر می آیند را تسهیل میکند اما این هنگامی است که خودشما برروی کنسول بازی میکنید ،قابل لمس تر خواهد بود .Quick Resume به طور موثر به بازیکن این اجازه را می دهد تا آزادانه بین اطلاعات ذخیره شده بازی های خود گردش کند .وقتی شما از بازی خارج میشوید سیستم رم ،اطلاعات آن بازی را درون SSD ذخیره می کند وقتی شما درون عنوان دیگری هستید،بعدا خود کش باز ترمیم میشود.از منظر خودبازی هیچ ایده ای که در پس زمینه چه اتفاقی می افتد وجود ندارد ، بازی به سادگی می انگارد که کاربر روی دکمه Giude را فشرده و بازی فقط به حال Resume معمول رفته است.
    ما شاهد چرخش بین ۴ بازی که FM7 (4K 60fp ، شماره اول HellBlade و SOD 2 و Cave (بازی XB 360 ) تنها در مدت ۶٫۵ ثانیه بودیم که برای عناوینی که از XBOX ONE X برروی XBOX Series X اجرا میشود کاملا چشمگیر است. مایکروسافت از مقدار کش شده برروی SSD چیزی نگفته است اما این را بیان کردند که حداقل ۳ بازی که برای سری اکس ساخته شده باشد می تواند از این ویژگی استفاده کند”
    .
    ۱۰۰گیگ در ثانیه دوستان ۱۰۰گیگ در ثانیه!
    بازیای نسل بعد قراره چند گیگ باشن؟!
    ۱۵۰تا۲۰۰ گیگ نه اصن تو بگو ۲۵۰ گیگ
    حالا واقعا قراره چقد تفاوت داشته باشن؟!
    بتاز اپیک جون ببینم تا کی دووم میاری : ))))

    • الان داری هیولای سامسونگ رو به نبرد می طلبی؟
      ببینیم اخرش چی میشه

    • alipower_fan گفت:

      ای کاش نویسنده های این سایت هم توان ترجمه این مقاله هارو داشتند…ولی همه چیز سال اینده مشخص میشه به حرف شرکتها و پول سونی نیست

    • Arad55 گفت:

      عالی بود دوست عزیز
      منم مدام دارم اشاره میکنم که آقا ساختارهای این دو کنسول باهم فرق دارن
      سوتی با تکیه به سخت افزار اومده حرف میزنه
      ولی مایکرو با ترکیب سخت افزار و نرم افزار این دو اومده وسط
      اشاره خوبی به direct stroge کردی و جالبه جوری طراحی شده که مثلا یه پی سی ۱۳ هسته ای عمل میکنه
      و قبلا هم گفتم سیاستش اینه پی سی گیمرها رو بیاره سمت خودش و با یه کنسول پایین رده بازیهای نسل ۹ رو جوابگو هستش
      مایکرو فقط داره به فریم ثابت و ریتریسینگ و کلالک ثابت و سرعت تاکید میکنه

      بازم میگم ای کاش انقدر از سونی تعریف نمیشد و انقدر حاشیه براش درست نمیشد
      اپل هم یه زمانی خیلی روی تبلیغات مایه میذاشت و به خاطر همین تبلیغات زیاد از محصولات سرفیس مایکرو شکست خورد

      • من فقط یک چیز میگم سونی بیش از ۶۰۰ میلیون کنسول فروخته تجربه ای ۲۶ ساله توی صنعت گیم داره و نزدیک به سه نسله که مایکروسافت رو به عنوان رقیب خودش داره و خوب میدونه که نقاط قوت شرکت مایکروسافت تو چه مواردیه اینکه میای میگی سونی فقط با سخت افزار اومده جلو به نظرم یکم زیادی بی انصافیه سونی بهترین استدیو های فرست پارتی دنیارو داشته و داره پس به خوبی میفهمه که صنعت گیم داره به کدوم سمت میره و نیازش چیه سونی با بهترین سازنده های بازی تو صنعت گیم که مربوط به استدیو های خودشه برای ساخت کنسولش مشورت کرده و ازشون خواسته تا بگن یک سخت افزار تو چه زمانی بهشون فشار میاره واسه ساخت بازی و با توجه به نیاز بهترین استدیو ها کنسولو بهینه کرده به نظر من بهتره صبر کنیم تا هردو کنسول منتشر بشن یا حداقل دیجیتال فاندری کنسول نسل بعدی سونی رو هم بررسی کنه فاصله زیادی با انتشار بازی tlou نداریم با وجود کارت های هیولایی مثل rtx 2080 ti تمام دنیا مبهوت گرافیک این بازی و خروجی یک کنسول ۱.۸ ترافلاپس شدن تا به حال چنین کیفیتی رو ندیدن این یعنی قدرت یک استودیوی واقعی من شک ندارم که همتون دوست دارید بازیهایی شگفت انگیز روی میزتون باشه تا یک کنسول صرفا با سخت افزار هیولا نمیگم مایکروسافت بازی نداره اما هنوز ازش چیزی ندیدیم مشخصات کنسول سونی هم هنوز کامل بررسی نشده پس صبر صبر صبر

    • postman گفت:

      پست مروبط به سونیه با کپی پیست کردن مقاله پردیس‌گیم و استفاده از کلمات قلنبه سلنبه داری سعی میکنی بحث رو به بیراهه بکشی و خودتو مطرح کنی :heh: :yes:

      • ALFAR3D گفت:

        من مثبتت دادم خودت میدونی چرا…

      • Mohammadreza7 گفت:

        سلام دوباره دوست عزیز
        من بین این همه نظرات تعصبی و سطحی نظرات شما و یه سری دیگه از دوستان که حتی مخالف من هم هستن رو کاملا دنبال میکنم :yes:
        این مطلب هم از سایتی که شما گفتی نیست از یه سایت دیگه کپی کردم :laugh:
        ترجمه مقاله دیجیتال فاندری هست!
        اگه هم باعث رنجشت شدم عذر میخوام ازت به هر حال بعضی وقتا صحبتا جنبه شوخی میگیره(دیگه خشک و خالی هم نمیشه بود گاهی اوقات ترول هم لازمه 😀 )بعضی بحثا هم واقعا جدی و تخصصی هستن
        پست هم درسته درباره سونیه ولی خب به مبحث نسل بعد،ssd و…هم مربوط میشه بنظر من
        موفق باشید :yes: :heart:

        • postman گفت:

          من از چیزی جز اطلاعات دروغی دیدن نمیرنج. از شما دروغی ندیدم 🙂 . از افراد دیگه دروغ دیدم.
          کامنت بالا رو دادم چون برام جالب بود چیزی که به من نسبت دادی دقیقا خودت انجامش دادی.

          ترول بازی هم زمان و مناسبت داره. نه هر پست و هر ساعت و هر کامنت مثل یه سری از فنبوی‌های هم سونی هم مایکروسافت.
          اگر بحث تلافی و انتقام گیری هفت سال اخیر هست برای اون دوستان که دیگه بحثی نمیمونه. تا میتونن ترول کنن و خوش باشن. ما هم دیگه نخونیم کامنتا رو ولی اگر بحث اصلاح رفتاره، خیلی فن‌های سونی تو این چند وقت اخیر بهتر شدن ولی فن‌های مایکروسافت ظاهرا دارن بدتر و بدتر میکنن رفتارشون رو. در کل ناراحت کنندست که آدم میبینه کامنت‌های گیمفا اکثرا این شکلی شده.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اره خب سی پی یو ، گرافیک ، رم که مهم نیست اصلا فقط ssd مهمه اصلا نسل ۹ یعنی ssd ، والا من که همیشه یه پی سی تو خونه داشتم در کنار کنسول شما برو بهترین سی پی یو رم و حافظه رو بزار برا سیستمی که داری تا کارت گرافیک غولی نداشته باشی بقیه اون سخت افزار نقش کشک رو بازی میکنن ، این همه تعریف از ssd منو به این فکر برد چقدر سران مایکرو سافت متواضع هستن حتی یکبار هم نگفتن گرافیک ما که به نظرم مهمترین قطعه برای اجرای بازیه یه هیولاست

    • ُSethHunter گفت:

      مایکروسافت متواضع 😐 😐 😐 شوخی میکنی ؟؟؟؟
      تنها کسی که از اکس باکس تعریف میکنه خود مایکروسافت و فن بوی هاش هستن
      یادتون رفته انگار خالی بندی های فیل اسپنسرو به این زودی نه ؟؟
      سونی کی اومد از خودش تعریف کرد ؟؟ توسعه دهنده ها دارن ازش تعریف میکنن
      ویدیوها رو تو یوتیوب ببین خدایی چقدر همه از سخت افزار ps5 ذوق دارن
      شما یه جوری حرف میزنی انگار ps5 رم و cpu و گرافیک داغونی داره حالا خوبه یه سیستم با همین مشخصات ps5 بخوای ببندی بالای ۲۰۰۰ دلار قیمتش میشه(بدون در نظر گرفتن SSD) 😐
      فازتون چیه خدایی ؟؟
      میخوای ترول کنی راحت باش ولی دروغ نگو عزیز

    • Golden_Sauber گفت:

      وقتی یه موتور قدرت مند داری نتونی هوا و بنزین زیاد برسونی بهش نمیتونی از قدرتش استفاده کنی مثله موتور بوگاتی که چهار تا سوپر شارژ داره و عملا بدون اون قدرتش نصفه…سونی اومده از یه سخت افزار بهینه استفاده کرده که با راهکار هایی توان کاری از،روی cpu رو برداشته پردازش صدا رو برداشته….ماکرو همون روند نسل قبل رو ادامه داد اومد یه کنسول قوی داد ببرون اما سونی به حرف سازننده ها گوش کرد.متغیر بودن فرکانس سونی هم نشان ضعف اون نیست بلکه یه ویژگی منحصر به فرد هست که مهندسا درک میکنن که هم باعث کاهش گرما و صدا و مصرف میشه در حالی که ماکروسافت همیشه با تمام قدرت آماده به کاره…

  • ammar_iraqi گفت:

    زمانی که ps3 رونمایی شد و شایعات قبلش!!!
    زمانی که ps4 رونمایی شد و شایعات قبلش!!!
    یادمه اصلا آنقدر اذیت نشدیم ما عاشقان playstation
    ولی زمان رونمایی از ps5 وشایعاتش جالب نیست
    سونی بیا رونمایی کن تموم کن بره صبر نداریم :idk:

  • ُSethHunter گفت:

    این Agent 117 و Selena Gomez و Arad55 همشون یه نفرن دوستان
    از مدل کامنت دادنش مشخصه. چهار پنج تا اکانت دیگ هم داره
    کلا جوابشو ندین مشخصه خیلی بیکاره و بدجوری داره حرص میخوره
    گناه داره ۷ ساله چیزی برای بازی کردن نداشته
    بزارین خوش باشه
    .
    طبق معمول همه توسعه دهنده ها از ps5 تعریف میکنن
    کلا هیچکس اهمیتی به اکس باکس نمیده چون همه میدونن کنسول اصلی همیشه پلی استیشن بوده و خواهد بود

    • ETERNAL_MAN گفت:

      دوست عزیز کامنت خود شما الان فن بازی محض بود

      • ُSethHunter گفت:

        فن بازی وقتیه که حقیقت نداشته باشه عزیز
        مایکروسافت کل کنسولشو رونمایی کرد هیچکس عین خیالشم نبود
        سونی یه لوگو نشون داد اینترنت عملا منفجر شد دسته رو نشون داد همینطور
        همه منتظرن ببینن سونی چیکار میکنه
        مایکروسافت کلا در حاشیست
        همونطور که پکتر گفت “مایکروسافت عقده حقارت داره”

      • اقای پدرام زارعی عزیز شما که همیشه سعی میکنی خودتو منطقی و بی طرف نشون بدی ولی همیشه از فضیلت های ایکس باکس برامون قصه میگی الان نظرت در مورد ابن پست چیه؟ هنوزم اعتقاد داری سونی میخواسته کنسولشو سال ۲۰۲۳ بده و مایکروسافت غافلگیرش کرده و سونی هم هول هولکی رفته بهترین معماری تاریخ کنسول ها رو توی یه مدت زمان کم گذاشته توی کنسولش؟

        • ETERNAL_MAN گفت:

          tinytoon@

          (لطفا کامل بخونید تا سوء برداشت نشه)

          دوست عزیز، چیزی که من گفتم مصاحبهٔ خود مارک سرنی در ۲۰۱۷ هست که در اون گفته ساخت پی اس ۵ از اول اون سال (۲۰۱۷) شروع شده، در حالی که تیم اکس باکس دست کم یکسال زودتر شروع کرده ساخت کنسول رو (راست یا دروغش رو من تعیین نمی کنم، به هر حال گفتهٔ جیسون رونالد هست) ، دلیلش هم شکست کامل اکس باکس در نسل هشتم هست که نیازی به لاپوشونی نداره و همهٔ دوستان میدونن؛ پس بله مایکرو طبیعتا نسل رو زودتر شروع کرد در حالی که سونی دلیلی نمی‌دید برای مهاجرت به نسل نهم و میشه گفت غافلگیر شد ؛ دوم منظور شما از بهترین معماری تاریخ رو متوجه نمیشم، اونم در حالی که هنوز ساخته هم نشده – من چهار بار لایو مارک سرنی دربارهٔ مشخصات فنی پی اس ۵ رو دیدم، ولی اونقدر که شما مبالغه میکنید چیز خاصی دربارهٔ معماری این کنسول ندیدم ؛ اگه چیزی هست که نمیدونم جدا خوشحال میشم بگید – دوم اینکه من خودم توی نسل هفتم نه تنها مخالف شدید سیاست های اکس باکس بودم، بلکه با عرض معذرت از مایکروفن های سایت حالم از ۳۶۰ بد میشد، اما بعد فهمیدم بت ساختن از یه برند آدمو کور میکنه و مانع از دیدن حقایق میشه، توی نسل نهم تا اینجای کار (آینده رو پیش بینی نمیشه کرد) مایکروسافت به مراتب بهتر عمل کرده (بازم نظز شخصی هست و فکت نیست)

          • یه نسل چند ساله؟ تا بوده همین بوده دیگه یه نسل ۶ الی هفت ساله دیگه . سونی سال ۲۰۱۳ کنسول ps4 رو داده بیرون و اخر سال ۲۰۲۰ داره ps5 رو میده میشه هفت سال . سونی نمیدونه که عمر یک کنسول حداکثر هفت ساله ؟ واقعا دوس نداشتم در مورد این بدیهات بحث کنم حرف شما این بود که سونی میخواست نسل هشت رو دو سال دیگه ادامه بده یعنی تا سال ۲۰۲۲ و توسط مایکروسافت غافلگیر شد حداقل شجاعت این رو داشته باشید اگه یه حرف اشتباه رو گفتید بعدا بیاید بگید بابا اشتباه گفتم و سعی نکنید بر حرف اشتباه قبلیتون پافشاری کنید در مورد معماری هم این حرفو جف گراب به نقل از توسعه دهنده های زیادی زده لازم نمیبینم اینم بگم که جف گراب حتی از جیسون شرایر هم متعبرتره

            • ETERNAL_MAN گفت:

              بله شاید از نظر شما این حرفم اشتباهه و خب دیدگاهتون محترمه – اما واقعا سونی اگه زودتر از چیزی که حدس می‌زنم دست به کار شده بود باید یه شکلی از کنسول نشون می داد یا نه؟ یه کم منطقی تر فکر کنید، دومین سوالی که پیش میاد اینه که این توسعه دهندگان چه کسانی یا چه استودیویی هستن که خب اونش دیگه دقت پایین منبع خبر هست و به شما نمیشه خرده گرفت

    • Arad55 گفت:

      خخخخخ
      چی میگی توهم زدی رفیق
      میدونم حرفامون سنگینه ولی باید تحمل کنی
      هر موقع نوبت سری ایکس رسید تو هم بیا هر چی عشقته بگو

    • ALFAR3D گفت:

      ۷ سال چیزی بازی نکردن؟این تروله از کجا اومد….اصلا این هیچی حرف خودتونو به خودتون میزنم ترول میخواید بکنید بکنید ولی دروغ نگید….

  • پلی‌استیشن ۵ جهشی بزرگ در زمینه‌های توان پردازش و نمایش بصری در اختیار همگان قرار می‌دهد، اما معماری حافظه‌ی آن به معنی واقعی کلمه خاص است!
    همین ی جمله از اپیک گیمز خودش گویای همه چیزه :دی

  • Y.R گفت:

    فروش ویژه بلیط غار با ۵۰ % تخفیف 😀

  • جناب اقای اپیک و بقیه توسعه دهندگان محترم دلفین باز های اینجا دارن میگن اس اس دی فقط روی لودینگ تاثیر میزاره بعد شما میاین میگین در خلق جزییات و محیط های شلوغ تر غوغا میکنه ؟ توبه کنید و از امثال پوپ برقی خجالت بکشید

  • frank20 گفت:

    سخت افزار پلی ۴ پرو ضعیفتر از وان اکس بود ولی بازیهای انحصاری پلی ۴ گرافیک خیلی بالایی داشتن مثل: گاد آف وار – آنچارتد۴ – اسپایدرمن – اینفیموس – دیترویت – لست ۲ و …. نمیشه گفت چون اکس باکس جدید {سریس اکس} چون سخت افزار قویتری داره پس بهتره. باید بازیهای انحصاری رو مدنظر داشت نه سخت افزار. واقعا انحصاریها سونی یه سر و گردن از اکس باکس بالاترن

  • Max payne123 گفت:

    دیگه قضیه این مصاحبه ها داره لوث میشه دیشب بود طرف مصاحبه کرده بود و گیمفا هم پوشش داده بود طرف اصلا واسه نسل ۸ بازی نساخته و کیت های توسعه هیچ کدوم از کنسول هارو هم نداره اومده گفته اینجوریه اونجوریه واقعا ادم خنده اش میگیره. اپیک عزیز خب بازنویسی کردی دمت گرم نشونمون بده ببینیم این بازنویسی چه تاثیری تو اجرا داره اون دمویی که نشونمون دادی با یه ۲۰۷۰ و یه اس اس دی خیلی معمولی بهتر از پلی۵ اجرا شد به گفته خودت البته. به نظرم سونی عزیز که یه نسل پلی دوت را داشتم و حالشم بردم بیا و کنسولتو معرفی کن بازی هاتم نشون بده مطمئنا این نسلم خوب خواهی فروخت چون تعریف های زیاد واقعا لوث شده

اپیک گیمز بخش‌هایی از آنریل۵ را برای پلی‌استیشن۵ بازنویسی کرده‌است - گیمفا