توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

سازنده‌ی Commander 85، مارسین ماکاج (Marcin Makaj)، در مورد معماری پلی‌استیشن ۵، مزیت‌های آن و نسل بعد صحبت می‌کند.

هر دو کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس بهبود شگرفی در بحث سخت‌افزاری و به خصوص پردازنده داشته‌اند و انتظاری جز این نیز نمی‌رفت. در این میان بسیاری از سازندگان، کنسول‌های نسل بعدی را تحسین و پتانسیل آن‌ها را شگفت‌انگیز توصیف کرده‌اند و تاثیر آن‌ها بر پیشرفت کیفیت بازی‌ها را خارق‌العاده می‌دانند.

چندی پیش آقای مارسین ماکاج (Marcin Makaj)، یکی از از اعضای استودیوی مون‌والز (Moonwalls)، که برروی Commander 85 کار کرده است اعلام کرد نسبت به دو کنسول نسل بعدی خوش‌بین بوده و در مصاحبه‌ای جدید این احساس را بروز داد. در ابتدا او این موضوع را روشن کرد که تا به این لحظه به کیت‌توسعه‌ی کنسول‌های نسل بعدی دسترسی نداشته و تمامی اطلاعات را با توجه به اینترنت و نمایش‌ها تحلیل کرده است. وقتی از او سوال شد که نظر شما در مورد پردازنده‌های دو کنسول نسل‌ بعدی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس چیست او در پاسخ اعلام کرد، اگرچه رویکرد پلی‌استیشن ۵ انعطاف‌پذیرتر  است اما تفاوت چندانی میان این دو سخت‌افزار نمی‌بیند. ماکاج در این باره گفت:

هر دوی این کنسول‌ها قدمی رو به جلو در مورد کیفیت عملکرد پردازنده به حساب می‌آیند. عملکرد چند‌رشته‌ای همزمان، تفاوت بزرگی را به وجود می‌آورد و افزایش عملکرد همیشه یک خواسته‌ی اصلی سازندگان بوده است اما به غیر از رویکرد انعطاف‌پذیرتر پلی‌‎استیشن ۵ هیچ برنده‌ی قطعی را در این رقابت نمی‌بینم.

ماکاج همچنین در مورد تفاوت قدرت پردازنده‌ی گرافیکی دو کنسول نیز صحبت کرد چرا که اکس‌باکس سری اکس ۱۲ ترافلاپس و پلی‌استیشن ۵ ۱۰٫۲۸ ترافلاپس قدرت دارد. او در این مورد توضیح داد که با توجه به تجربه‌ای که در رابطه با ساخت بازی برای هر دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان دارد و از آن‌جایی که توسعه‌ی بازی برای پلی‌استیشن ۴ آسان‌تر بود، او انتظار دارد در رابطه با نسل بعد نیز چنین اتفاقی رخ دهد و پلی‌استیشن ۵ سازنده‌دوست‌تر باشد. ماکاج در این باره گفت:

بر اساس تجربیات من در ساخت بازی برای دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان، من کیفیت‌ خروجی بهتری را از پلی‌استیشن ۴ دریافت می‏‌کردم و فکر می‌کنم برای نسل بعدی نیز پلتفرم پلی‌استیشن ۵ را انتخاب کنم. داشتن قدرت بیشتر هم همیشه خوب است و از نظر کیفیت گرافیکی فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

عنوان Commander 85 در حال حاضر برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دست ساخت قرار دارد و در تاریخ نامعلومی عرضه خواهد شد.

0
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mona Sax گفت:

    معلوم هم نیست اینا دارن از رو چی نظر میدن
    خبر اومده که تازه داره کار پردازنده مرکزی ps5 تموم میشه.
    فکر کنم دارن از رو ssd نظر میدهند.
    فکر کنم که کسی به جز اسپنسر از series x استفاده نمیکنه و گرنه اگه میدادند به سازندگان که تحسینشون تا هفت آسمون میرفت
    Power your dreams

    0
    0
    • Fight Club گفت:

      گومز جون اون عکسو بردار از پروفایلت که بدجور مارو زمین گیر کردی Laugh

      0
      0
    • pegasus گفت:

      اینا توسعه دهنده بازی هستن و واسه نسل بعد کیت توسعه هر دو کنسولو دارن اگر نداشتن و تو هنگام انتشار میگرفتن چطور واسه لانچ کنسول و یا حتی یه سال بعدش میتونستن بازی بسازن یکم فک کنین لطفا

      0
      0
    • tinytoon گفت:

      خبر جدید ناراحت کننده برای هیترهای سونی (اگه تحملشو ندارید نخونید) : SSD درون کنسول PS5 تحولی در بازی‌سازی ایجاد خواهد کرد و سازنده موتور Unreal 5 این را از روی تجربه خود با این کنسول فهمیده است.

      مشخص است که سازنده موتور بازی‌سازی Unreal 5 علاقه زیادی به PlayStation 5 دارد. این سازنده، کنسول PS5 را برای نمایش اولین دموی ساخته شده توسط Unreal 5 انتخاب کرده بود. پردازنده و کارت گرافیک این کنسول جهش بزرگی در Performance ایجاد می‌کند و Epic به‌شدت تحت تاثیر فناوری اختصاصی SSD سونی قرار گرفته است.

      نیک پنواردن، معاون بخش مهندسی شرکت Epic Games در مصاحبه‌ای با VG247 گفت: “PlayStation 5 در عملکرد محاسباتی و گرافیک جهش بسیار بزرگی ایجاد خواهد کرد اما معماری ذخیره‌سازی آن واقعا خاص است.”

      SSD در کنسول PS5 فقط برای بارگزاری سریع‌تر نیست. چنین عملکردی در PS5 به سازندگان توان استریم مقدار زیادی محتویات را می‌دهد که پایه و اساس طراحی مراحل و به نمایش گذاشتن محتویات را تغییر خواهد داد:

      “امکان استریم محتویات در این سرعت بسیار بالا باعث می‌شود سازندگان محیط‌های متراکم‌تر و پرجزئیات‌تری بسازند و تفکرات ما درباره استریم محتویات را تغییر خواهد داد. تاثیر آن به حدی است که ما با در نظر گرفتن PlayStation 5 زیرسیستم‌های ورودی و خروجی Unreal Engine 5 را بازنویسی کردیم.”

      هردو کنسول Xbox Series X و PlayStation 5 دارای NVMe SSD هستند اما Sony سرعت انتقال داده‌ها را با فناوری اختصاصی خود به حدی افزایش داده که حتی فراتر از توان محصولات درجه یک و گران‌قیمت امروزی و صد البته Xbox Series X است.

      0
      0
      • tinytoon گفت:

        حالا بیشتر متوجه این خبر چند روز پیش میشید ««جف گراب از Venture Beat می‌گوید که سازندگان و ناشران «به تمجید خود از طراحی پلی استیشن ۵ ادامه می‌دهند». او همچنین ادعا کرد که برخی از سازندگان با او در این باره گفته‌اند که «پلی استیشن ۵ بهترین معماری را در تاریخ کنسول‌ها دارد»».

        0
        0
      • Arad55 گفت:

        خوش به حال ssd سونی
        ای کاش من هم یه ssd بودم
        این حرفهارو یه ماه پیش هم زدی
        اینم بگو چرا اپیک اونروز در مورد سری ایکس لال شده بوده هرچی ازش سوال میپرسیدند مدام طفره میرفتن
        بیشتر شباهت زیادی به تبانی داشت

        0
        0
      • notagamer گفت:

        خسته نمیشی ها!
        این حرف ها رو هزار بار(منظور زیاده رویه) گفتی دوست من!
        این موضوع اینقدر ناراحتی نداره که! اگر عجله نکنی به زودی دموی نسخه pc و اکس باکس رو هم می بینیم
        به قول شما:
        #ترافلاپس کمتر زندگی بهتر-کنسول قوی تر
        #SSD یعنی همه چیز
        #نه به پردازشگر گرافیک

        0
        0
        • tinytoon گفت:

          دوست عزیز من گفتنی ها رو قبلا گفتم اما این چیزی که الان نوشتم حرف من نیست مصاحبه جدید معاون بخش مهندسی شرکت اپیک گیمزه با رسانه هاست اگه ناراحتت کرده برو از اپیک شکایت و گله بکن

          0
          0
          • notagamer گفت:

            اولا برای من مهم نیست کی چی گفته که بخوام ناراحت بشم!(شما هنوز فکر می کنید من یه طرفدارم!!!)
            دوما من فقط از دروغ و بزرگنمایی بدم میاد(البته ناراحت نمی شم)
            سوما مدیر عامل شرکت گفته :
            “The Nanite and Lumen tech powering it will be fully supported on both PS5 and Xbox Series X”
            که واضح گفته ساپورت کامل
            بعد شما حرف یک کارمند رو سند گرفتی؟! در صورتیکه ایشون هم هیچ اشاره ای به اینکه چقدر تاثیر داره نکرده

            اگر راست میگن چرا همزمان برای هر سه پلتفرم منشر نشده؟! مگه موتور مالتی پلتفرم نیست؟ مگه نمیگه پشتیبانی کامل؟
            جوابش واضحه که مربوط میشه به توافق های بین شرکت ها (سونی و اپیک)

            0
            0
            • tinytoon گفت:

              اقای بیطرف میگم این حرفای من نیست خودتو اذیت نکن من صرفا خبرو کپی پیستش کردم من قبلا اندازه ی یه کتاب چهارصفحه ای با از شما باسوادترش بحث و گفت و گو و تحلیل کردیم میتونی به پست های قدیمی تر سر بزنی اون موقع من همین حرفای این معاون نرم افزار اپیک گیمزو رو می گفتم با دلیل و منطق و هزار جور و بحث و تحلیل که گفتن دوباره ش میشه تکرار مکررات اون موقع اکثر ایکس باکس فنا و pc فنا حرفای منو قبول نداشتن بعضی هاشون رفته رفته فهمیدن ولی همچنان ادمایی مثل شما هستن که فن بوی هستن و حرف حرف خودشونه و نظر کارشناس و بازیساز و سازنده موتور بازیسازی براشون کشکه شما حتی کنسول ها هم بیان نتایج بیان بازم خودتونو به یه طریقی گول میزنید پس بحث با شما بی فایده ست

              0
              0
              • notagamer گفت:

                عجب اعتماد به نفسی!
                عزیز من ، من گفتم بهتره صبر کنی تا دمو نسخه pc و اکس باکس بیاد و بارها هم تکرار کردم! این جمله جای بحث داره بنظرت؟!
                تو بحث هم هربار طفره رفتی و جواب سوالات منو با سوال جواب دادی و من چیزی نگفتم

                من نمیگم حرف منو قبول کنی ، فقط کافیه چیزی های قبلا گفتم رو بری تحقیق کنی درسته یا نه
                اگه درست بود همین که خودت متوجه بشی برای من کافیه
                اگه اشتباه بود مدرک بیارید بگید اونجای حرفهام اشتباه بوده تا لطفی هم در حق من کرده باشین

                0
                0
    • اگه ندادن پس چطور دارن بازی می سازن ؟
      حرفا میزنین ها

      0
      0
  • توسعه دهنده ها میدونن ک مارک سرنی چیکار کرده… :دی

    0
    0
  • Mona Sax گفت:

    اینا دارن از چی تعریف میکنند؟
    از ssd یا اون پردازنده که هنوز ساخته نشده.
    Green team is winner of the match

    0
    0
  • Mona Sax گفت:

    “توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد”
    ببخشید آقای کریمی کسی تا حالا یک نفر رو جمع کرده؟
    QuestionQuestionQuestion

    0
    0
  • Arad55 گفت:

    فقط اونجاش قشنگه که گفته قدرت بیشتر هم خوب است و از نظر کیفیت گرافیکی فرصتهای جدیدی را ایجاد میکند
    منظورش سری ایکسه
    چقدر گفتم قدرت بیشتر باعث کیفیت گرافیکی و جزییات بیشتر میشه کسی باور نکرد

    0
    0
  • Mohammadreza7 گفت:

    یعنی یکی ذره ای از سخت افزار اطلاع داشته باشه میفهمه طرف داره مضخرف میگه!
    حالا کاری هم نداریم طرف بازیشو میتونه همین الان واسه نسل هفت بدون هیچ مشکلی ران کنه و اصلا نیازی به سخت افزار نسل نه نداره!!!!Grin
    بعد نمیدونم چرا از سی دی پراجکت یا راکستار کسی نمیاد مصاحبه کنه اکثرا گمناما یا اشخاص نزدیک سونی میان فکت صادر میکنن. ایشالا که خیره ROTFL
    خود سرنی میاد میگه به دلیل فرکانس متغیر توان gpu افت میکنه و از ۱۰/۲۸ میان پایین تر(۹/۲) بعد اینا میگن آزادی عمل میده بهمون ROTFL ازادی عمل بین استفاده از cpu و gpu؟! سری اکس که تو هر دوتاش از بهترین حالت ps5 بهتر عمل میکنه ROTFL
    ای سونی شیطوووون خوب بلده چیکار کنه ولی حیف که یه مدت دیگه قراره یکی یکی بازیا برن زیر تیغ مقایسه دیجیتال فاندری Grin

    0
    0
    • Yes Yes Yes
      سخنت رو باید با طلا نوشت زد جلو سازمان جهانی گیم

      0
      0
    • CoD123 گفت:

      همون ۹/۲ ع منتها در حالت زور زدن ب ۱۰/۲ ترا میرسه
      اور کلارک کردن بدجور رو کنسول فشار میار در دراز مدت موجب صدمات جدی ب کنسول میشه
      سونی دیگه اون برند مطمئن نیس Bشتر تولیدات ش زود خراب میشن یا از کار می افتن

      0
      0
    • Star1 گفت:

      جفنگ هایی که این روزا میشنویم واقعا عجیبه
      اکس‌باکس سری اکس که پردازندش رو فرکانس ۳٫۷ گیگاهرتز قفل هست و تغییر نمیکنه دست سازنده رو میبنده ولی پلی‌استیشن ۵ که بین ۳ تا ۳٫۵ گیگاهرتز بستگی به دمای دستگاه جا به جا میشه و فرکانس متغیر داره انعطاف بیشتری بیشتری به سازنده میده ROTFL ROTFL

      0
      0
    • postman گفت:

      ببخشید چون شما از سخت افزار اطلاع دارید چند‌تا سوال داشتم.
      رجیستر pc counter چه وظیفه‌ای رو داره؟ توی اجرا شدن یه سیستم عامل چرا برای Kernel mode و User mode ما دو تا استک توی Ram داریم؟
      ساده‌ترین نوع فلیپ فلاپ چیه؟ تعداد ۱‌ها در جدول کارنوی یک مساله وقتی زیاد باشه بهتره اون رو به شکل And-Or طراحی کنیم یا Or-And؟

      در مرحله دیکود شدن یک دستور باینری چه اتفاقی میوفته؟
      بیشترین باز دهی برای اجرای بیشترین تعداد دستور باینری در کمترین تعداد سایکل رو با چه ساختاری میتونیم داشته باشیم؟
      گوگل خوب توضیح نمیده نمیفهمم. میخوام شما که خوب‌تر بلدی توضیح بدی.

      0
      0
      • jakahagarT گفت:

        نکته جالب اینه خبر مال پلی استیشنه ولی ۲۰ تا کامنت اولش تخریب توسط کاربرای ایکس باکسه که دقت کنی به لحن و ساعت کامنتشون میبینی سرجمع یک یا دو‌نفره با چنتا اکانت

        0
        0
      • ALFAR3D گفت:

        اوووف گریپاژ کرد مغز خودم…..یکی بیاد زیر دیپلم بگه…..

        0
        0
      • Arad55 گفت:

        اینا رو تو گوگل سرچ کردی؟

        0
        0
        • tinytoon گفت:

          اراد تو این کاربر postman رو نمیشناسی توی تمام سایت های گیمینگ باسوادترین کاربره اونم با اختلاف زیاد . توی سایت همسایه پست های سخت افزاری میزاره امیدوارم اینجا هم از این پست ها بیشتر بزاره و از تحلیل هاش در مورد سخت افزار استفاده کنیم

          0
          0
      • Mohammadreza7 گفت:

        اطلاعی ندارم دوست عزیز
        درباره pc counter و kernel mode و user mode و فلیپ فلاپ ها یه اطلاعات دست و پا شکسته ای دارم اگه خواستی بگو تا بهت بگم!
        اینا هم فک کنم چنتاشون از دروس مدارهای دیجیتال کتاب های دانشگاهی بود!!!
        بحث ما بیشتر درباره کلیات سخت افزار کنسول ها بود
        بعد از سالها بازی کردن و پیگیر اخبار بودن بالاخره میتونیم متوجه شیم فرق حالت بوست مود و ثابت چیه و کدوم بهتره! یا اینکه حداقل در مورد کلیات سخت افزار کنسول ها یه اطلاعاتی داریم!
        حالا شما دوس داری بحثو به بیراهه بکشی و با گفتن کلمات نسبتا قلمبه سلمبه خودتو مطرح کنی یا نظرات دیگران رو زیر سوال ببری بحثش یه چیز دیگس Yes

        0
        0
        • tinytoon گفت:

          دوست عزیز سعی نکن این کاربر رو زیر سوال ببرین چون postman واقعا اطلاعات فوق العاده زیادی توی سخت افزار دارن و من و شما در مقابلش هیچی از سخت افزار نمیدونیم در ضمن سخت افزار علم هستش و با دو بار سیستم بستن که علم سخت افزارو بدست نمیاری شما هنوز فرق اورکلاک با کلاک متغیر رو نمیدونید اونوقت ادعا هم میکنی خدای سخت افزاری

          0
          0
      • notagamer گفت:

        “چون شما از سخت افزار اطلاع دارید چند‌تا سوال داشتم”
        سوالات شما مربوط به بحث نرمافزاره نه سخت افزار
        خیلی ها مثل من و شما این واحد ها رو گذروندن(برنامه نویسی و نرمافازار) (برای من حدود ۱۰ سال پیش بوده)

        میشه بپرسم رشته تحصیلی شما چیه ( به نظر میاد یا دانشجو هستین یا تازه فارق التحصیل شدین)؟

        0
        0
  • Ozhan گفت:

    توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد
    .
    مهندسین با تجربمون تو گیمفا نظرات دیگه ای دارن
    مگه نه نوابغ صنعت ویدئوگیم؟؟؟؟

    0
    0
    • Ozhan گفت:

      یه بنده خدایی بود پست قبل کامنت اول چنان دادو بیدادی راه انداختو ننه قمر بازی دراورد که هرکی نفهمه فک کنه فاتحه سونی خوندست
      حاجی جان سونی نسل رو نیومده از الان برنده حساب میشه
      مدیونید اگ فک کنین کاربر arad رو میگم

      0
      0
    • mo70 گفت:

      کودکان گیمفا نظرشون مهم تره

      0
      0
    • Arad55 گفت:

      خخخخ
      خداوکیلی این کسی که اومده تعریف کرده اصن کی هست
      هر موقع راکستار اومد در موردش تعریف کرد اون موقع بیا نه یه استدیویی که خودتم هنوز نمیدونی کیه
      خودش داره میگه از رو اینترنت اطلاعات داره

      0
      0
    • البته میتوان به نظر مهندسین گیمفا درباره ssd رجوع کرد:
      “قربونت برم سرنی با این چیزی که طراحی کردی”
      “ssd همه رو میخوره ۸k و ۱۲۰ فریم رو شاخشه”
      “SSD قادر به اجرای ۱۶K و ۳۰ فریم بر ثانیست”
      نظر کاربران و کارشناسان جهانی:
      “این چیه دیگه سرنی”
      “همه چیز رو فدا ssd کردی سرنی”
      “ssd توان رقابت با پردازنده مرکزی و گرافیکی را ندارد”

      0
      0
    • ALFAR3D گفت:

      والا من با یکی از بچه ها بحث کردیم در این مورد گفت حرفش چندان معنی نداره چون منطقی نیست این فرکانس متغییر یه داستانی برای خودش داره ولی رو پروفرمنس تاثیر نداره فقط مصرفو کم میکنه وقتی که نیاز به قدرت حداکثر نباشه….کلا حرف بی معنی زده کسی هم نفهمیده منظورش چیه خواسته از هر کنسول یه جوری تعریف کنه….

      0
      0
      • tinytoon گفت:

        منظورش این کلاک متغییر کاملا هماهنگه با سرعت ssd . موقعی که سرعت ssd (سرعت انتقال داده) پایین میاد کلاک هم پایین میاد و موقعی که سرعت ssd (سرعت انتقال داده) بالا میره کلاک هم بالا میره . پس نتیجه میگیریم کلاک متغییر باعث انعطاف پذیری بیشتر سخت افزار ps5 میشه

        0
        0
  • Golden_Sauber گفت:

    هیتر های پست قبلی مربوط به سونی الان میرن توی لونشون Hug Right

    0
    0
  • CoD123 گفت:

    توجه کردین چ شرکتای گمنامی از ps5 تعریف می کنن!
    ی مقدار سر کیسه رو شل کنه سونی با چندتا Sتودیوی تاپ تر سر تمجدید کردن توافق کنه
    تو خبری قبلی گفته شده بود پردازنده ی تازه ب آخرای توسعه ش رسیده پس چطور تعریف می کنن از چیزی ک هنوز آماده نیس

    0
    0
  • این سازنده ها حالشون چطوره؟
    چرا تا حالا هیچ کس از هماهنگی بین تمام اجزای xbox series x و قابلیت های نرم افزاری فوق العاده و directx 12 و قدرت فوق العاده و معماری بینظیر و پردازنده مرکزی و ……….. تعریف نمیکنه.
    نمیگم از ps5 تعریف نکنید ولی کنارش از xbox series x هم تعریف کنید(چون هر دو شون ارزش و لیاقت زیادی دارند)

    0
    0
  • fan گفت:

    ۱ نفر این حرفو زده شده توسعه دهندگان؟ Neutral

    0
    0
  • God.game گفت:

    عههه به اینم پول دادن که اخییی ROTFL

    0
    0
  • General گفت:

    این استودیویی که این حرف رو زده تو این نسل اصلا بازی واسه کنسول ها نداده این commander 85 اولین بازیشونه!!!تا الان فقط واسه ios بازی ساختن و فقط یه بازی واسه pc اونم با متای ۵۵ Smirk

    0
    0
  • kaname گفت:

    از مسئولین سایت تقاضا دارم اگه کامنت بد بسته نمیشه لااقل به عنوان کامنت بد تیتر بخوره یا نظر بد درج بشه فقط دیس لایک نباشه

    0
    0
  • CoD123 گفت:

    نسل بد همه سریز اکس با گیم پس و بازی هیجان انگیز اینفینت Yes Alien

    0
    0
  • همچین نوشتید توسعه دهندگان فکر کردم منظورتون ۱۰ ۲۰ تا استودیو عه ولی بعد که متن رو خوندم دیدم کلا یک نفر بوده

    0
    0
  • Mohammadreza7 گفت:

    cpu: sx>ps5
    gpu: sx>ps5
    memory bandwith: sx>ps5
    ssd: ps5>sx
    ولی ولی ولییی… Grin
    حالا اصن هیچ کاری هم به نرم افزارها و direct stroge و معماری VeloCity و vrs و قابلیت SMT و تفاوت ری‌تریسینگ و…ندارماااا هیییچGrin
    .
    دقت کردید هیچکس از واژه “قوی تر عمل میکند” استفاده نمیکنه؟!
    مثلا انعطاف پذیر تر است!Grin

    0
    0
    • peyman-psl گفت:

      بذار series x بیاد ببین چه طوفانی به پا میکنه همین اقایون نمیدون خر چی تعداد شیدر بیشتر باشه سایه زنی ها و ری تریسینگ هم بهتر میشه

      0
      0
    • Arad55 گفت:

      منم تمام حرفم اینه که اقا قدرت پردازش حرف اخر رو میزنه نه چیز دیگه ای

      0
      0
    • Fight Club گفت:

      Laugh
      بدون شوخی ولی خدا میدونه سونی چقدر پول داده به این سازنده های دوزاری Yes
      البته خیلی ها هم به همین حرفا دل خوش کردن و باور کردنه No

      0
      0
    • Ozhan گفت:

      تو اصلا ملنی انعطاف پذیر رو میدونی؟مگه فقط قدرت مهمه؟میدونی از انعطاف پذیری منظورش چیه؟چرا هرچی اسپنسر از قدرت حرف میزنه سریع خامش میشین؟مگه قدرته تنها به داد کنسول میرسه؟

      0
      0
    • سلام.
      چون واقعا منظورش این نیست پلی استیشن قوی تره منظورش دقیقا همونیه گفته یعنی انعطاف پذیرتره. چون فرکانس متغیر به معنای خنک تر ماندن کنسول و صدای کم فن هستش دقیقا موضوعی که مارک سرنی و دیجیتال فاندری توضیح دادند.

      0
      0
      • Arad55 گفت:

        خب دقیقا همینم مایکروسافت داره میزنه خنک کنندگی بهتر و صدای کم فن

        0
        0
        • در کل هدف من این بود که مشخص بشه منظور این اقا اصلا قدرت نبوده بقیه بحث ها رو بهتره با خود این شخص انجام بدین و در مورد انعطاف کنسول ها باشه. اما اینو بهتون با توجه چیزایی که خوندم و فهمیدم میگم:
          مایکروسافت از نظر طراحی اساسی رویکرد همیشگی کنسول ها رو در پیش گرفته و مثل نسل قبل هر دو کنسول عمل کرده و همیشه و در هر حالتی از ماکسیمم قدرت استفاده می کنه مثل PS4 و XBOX ONE برای همین هم طراحی شبیه به پی سی داره و TOWER شکل هست تا بتونه صدای فن رو کم کنه و داغ نکنه.
          اما سونی اومده رویکرد دیگری رو در نظر گرفته که باعث میشه با توجه به نیاز هر بازی از قدرت پردازنده و فرکانس مورد نظر استفاده کنه و اگر نیاز بود boost بشه. این باعث میشه از همان ابتدا کنسول اصلا داغ نکنه و در نتیجه فن فعالیت بیشتری نداشته باشه و در نتیجه نیازی نباشه طراحی کنسول tower شکل باشه. حالا ما طراحی ps5 رو ندیدیم اما احتمالا خیلی متفاوت باشه از اکس باکس سری اکس. با این که نیاز داره سیستم خنک کننده ی خوبی داشته باشه اما احتمالا بخاطر ویژگی فرکانس متغیر طراحیش بیشتر شبیه به یک کنسول سنتی خواهد بود تا پی سی.
          در کل تا زمانی که کنسول ها به دست مشتریان نرسن مشخص نمیشه کدوم رویکرد بهتری در نظر گرفتن.بحث هم در این مورد فایده نداره تا زمانی که بنچمارک ها منتشر نشن. یا مثلا مشکلات overheat شدن کنسول ها از طرف مردم گزارش بشن مشخص میشه کدوم کنسول رویکرد بهتری در نظر گرفته. اما مطمئناََ چه مایکروسافت و چه سونی بدون توجه به هدف طراحی نکردن کنسول خودشون رو. از نظر کلی با دو کنسول به شدت قوی رو به رو هستیم. تفاوت در خلاقیت، محتوا و جزئیات خواهد بود. موفق باشید.

          0
          0
  • چند جمله حقیقی براتون دارم:
    Phil spencer can stop this
    Microsoft sell 150 milions Xbox series x
    Xbox is the most popular of the gaming families
    Xbox is the winner of the match
    ۱۵ AAAA gmaes
    Power your dreams

    0
    0
    • kaname گفت:

      winner of the match !!??

      یه سری گزینه هست برای همچین بردی ..تنها گزینه ایی که شاید بتونه برنده بشه رقابت با موبایل و بازیهای اندرویدییه در حد اندازه رقابت با سونی و نینتندو نیست

      0
      0
    • Sina_2081 گفت:

      آخی درکتون میکنم ، بازی مثل tlou 2 ندارید بجاش مجبورید از دیالوگهاش توی نظراتتون استفاده کنید

      0
      0
    • r_dh گفت:

      Big Smile)))))))
      این ۱۵۰ میلیونو از کجا اوردی؟ ۱۱۰ میلیون PS4 و ۴۰ میلیون اکس باکس وان رو جمع زدی شده۱۵۰؟؟؟؟؟Big Smile)))
      حقیقت قضیه اینه که بازار مخاطب مایکروسافت بیشتر از همون۴۰-۵۰ میلیون نیست. اینو هم ما سونی فنا میدونیم هم شما مایکرو فنا. مایکروسافت حتی توی امریکای شمالی هم از نظر رقابتی از سونی پایین تره.
      دلیل فروش ۸۰ میلیونیش توی نسل۷ هم فقط و فقط بخاطر این بود که کنسول سونی یه سال دیرتر اومد. مایکروسافت نسل جدیدو شروع کرده بود و گیمر هم دنبال ارتقا بود. و فروش زیادش هم مصداق بارز این ضرب المثل بود: “توی جنگلی که شیر نباشه، خر میشه سلطان جنگل”
      ختم کلام: مایکروسافت هر کاری هم بکنه، کارت گرافیک کنسولش ۲۰ ترافلاپس هم قوی تر باشه، بازم نسل مال پلی استیشنه. از اون ۱۱۰ میلیون گیمری که ps4 خریدن نهایتا ۱۰ میلیونشون بخاطر قدرت بیشتر سریز اکس میرن سمت مایکروسافت. تازه اگه فرض کنیم بازار مایکرو بخاطر انحصاری درست و حسابی نداشتنش ریزش نکنه که صد در صد میکنهBig Smile)))))

      0
      0
  • Phil spencer can stop this with xbox series x and 16 gameing studios

    0
    0