توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا

توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد

محمد حسین کریمی
۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا

سازنده‌ی Commander 85، مارسین ماکاج (Marcin Makaj)، در مورد معماری پلی‌استیشن ۵، مزیت‌های آن و نسل بعد صحبت می‌کند.

هر دو کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس بهبود شگرفی در بحث سخت‌افزاری و به خصوص پردازنده داشته‌اند و انتظاری جز این نیز نمی‌رفت. در این میان بسیاری از سازندگان، کنسول‌های نسل بعدی را تحسین و پتانسیل آن‌ها را شگفت‌انگیز توصیف کرده‌اند و تاثیر آن‌ها بر پیشرفت کیفیت بازی‌ها را خارق‌العاده می‌دانند.

چندی پیش آقای مارسین ماکاج (Marcin Makaj)، یکی از از اعضای استودیوی مون‌والز (Moonwalls)، که برروی Commander 85 کار کرده است اعلام کرد نسبت به دو کنسول نسل بعدی خوش‌بین بوده و در مصاحبه‌ای جدید این احساس را بروز داد. در ابتدا او این موضوع را روشن کرد که تا به این لحظه به کیت‌توسعه‌ی کنسول‌های نسل بعدی دسترسی نداشته و تمامی اطلاعات را با توجه به اینترنت و نمایش‌ها تحلیل کرده است. وقتی از او سوال شد که نظر شما در مورد پردازنده‌های دو کنسول نسل‌ بعدی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس چیست او در پاسخ اعلام کرد، اگرچه رویکرد پلی‌استیشن ۵ انعطاف‌پذیرتر  است اما تفاوت چندانی میان این دو سخت‌افزار نمی‌بیند. ماکاج در این باره گفت:

هر دوی این کنسول‌ها قدمی رو به جلو در مورد کیفیت عملکرد پردازنده به حساب می‌آیند. عملکرد چند‌رشته‌ای همزمان، تفاوت بزرگی را به وجود می‌آورد و افزایش عملکرد همیشه یک خواسته‌ی اصلی سازندگان بوده است اما به غیر از رویکرد انعطاف‌پذیرتر پلی‌‎استیشن ۵ هیچ برنده‌ی قطعی را در این رقابت نمی‌بینم.

ماکاج همچنین در مورد تفاوت قدرت پردازنده‌ی گرافیکی دو کنسول نیز صحبت کرد چرا که اکس‌باکس سری اکس ۱۲ ترافلاپس و پلی‌استیشن ۵ ۱۰٫۲۸ ترافلاپس قدرت دارد. او در این مورد توضیح داد که با توجه به تجربه‌ای که در رابطه با ساخت بازی برای هر دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان دارد و از آن‌جایی که توسعه‌ی بازی برای پلی‌استیشن ۴ آسان‌تر بود، او انتظار دارد در رابطه با نسل بعد نیز چنین اتفاقی رخ دهد و پلی‌استیشن ۵ سازنده‌دوست‌تر باشد. ماکاج در این باره گفت:

بر اساس تجربیات من در ساخت بازی برای دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان، من کیفیت‌ خروجی بهتری را از پلی‌استیشن ۴ دریافت می‏‌کردم و فکر می‌کنم برای نسل بعدی نیز پلتفرم پلی‌استیشن ۵ را انتخاب کنم. داشتن قدرت بیشتر هم همیشه خوب است و از نظر کیفیت گرافیکی فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

عنوان Commander 85 در حال حاضر برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دست ساخت قرار دارد و در تاریخ نامعلومی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا
توسعه‌دهندگان: فرکانس متغیر پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۵ انعطاف بیشتری را ارائه می‌دهد - گیمفا