نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا

جایی که خشم و انتقام شعله ور شد | نقد و بررسی عنوان خدای جنگ : معراج

دانیال نوروزی
۱۷:۱۵ ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا

کریتوس باز هم با دستانی خونین و دلی آکنده از خشم و انتقام در صفحه های نمایش ما ظاهر شد اما این بار متفاوت تر از قبل.همه ی ما کریتوس رو شخصیتی خشن و گاها ضد قهرمان میپنداریم که خطرناک ترین سلاح کشتار جمعی محسوب میشود. با او اولین بار در نسل ششم ملاقات کردیم.از همان ابتدا نعره ها و دستان خون آلود این شخصیت در ذهن همه ی ما نقش بست و اون رو سمبلی برای بازی های این سبک قلمداد کردیم.

در سال ۲۰۱۰ و با انتشار نسخه ی سوم این بازی، نقطه ی پایان سفر و مبارزه این موجود خشمگین را دیدیم.اما سوالی که شاید برای خیلی ها پیش آمده بود این است که گذشته ی کریتوس به چه شکل بوده ؟‌آیا او همیشه به این حد بی رحم و خشمگین بوده ؟ استودیو “سانتامونیکا” سازنده ی فرانچایز “خدای جنگ” با ساخت یک اسپین آف و فلش بک زدن به گذشته های کریتوس جواب سوالات پیرامون این فرانچایز را داد.این بازی چیزی نیست جز : God Of War : Ascension

 سازنده : Santa Monica Studio

ناشر : Sony Computer Entertainment

سبک : Action/Advanture/Hack & Slash

پلتفرم : PS3

درجه سنی :‌ M

667703 258913 front

بررسی بازی خدای جنگ معراج

گرفتار در دسیسه

سری بازی های خدای جنگ همواره از داستان سرایی حماسی و پر زد و خورد همراه بوده و این موضوع در “عروج” ( معنای فارسی Ascension‌ ) به اوج خود رسیده است.در حالی که همه ی طرفداران بازی بعد از پایان قسمت سوم انتظار رونمایی از قسمت چهارم این سری را داشتند،استودیو “سانتا مونیکا” استارت یک پیش درآمد از فرانچایز خدای جنگ را از آپریل سال ۲۰۱۰ زد و این پروژه تا سال ۲۰۱۲ مخفیانه در دست ساخت بود.حال داستان بازی چگونه است و این بار کریتوس با چه چیزهایی روبه رو میشود؟داستان کریتوس به نوعی ۱۰ سال قبل از جریانات قسمت اول این فرانچایز و ۶ ماه پس از قتل عجیب زن و بچه اش با دسیسه ی اریس است.کریتوس حال بنده ی خطرناک و پرقدرت “اریس” شده و خدای جنگ میخواهد با استفاده از قدرت “کریتوس” خدایان کوه المپوس را از بین ببرد.در این میان “هیدیس” خدای دنیای زیرین سه خواهر “خشم” را برای دستگیری “کریتوس” و بردنش به زندان “Aegaeon” برای کشیدن مجازات و به زنجیر کشیده شدن میفرستد و به نوعی جلوی اعمال های شوم “اریس” را پیش از وقوعش بگیرند.اما داستان خیلی پیچیده تر میشود.در حالی که خدایان قصد دارند جلوی “اریس” را بگیرند،این تصمیم با از بین بردن “کریتوس” شروع میشود.ولی “کریتوس” خود قربانی دسیسه های “اریس” است و هر روز و هر شب کابوس کشته شدن خانواده اش در رگهایش میجوشد،تصمیم میگیرد زیر همه چی بزند و به دنبال حقایق برود.در این میان شخصی به نام “Orkos” که رابطه ای عجیب با خواهران خشم نیز دارد،به کریتوس برای رسیدن به هدفش و از بین بردن خواهران کمک میکند.اگر کریتوس موفق به از بین بردن خواهران شود میتواند از طلسمی که اریس او را گرفتار کرده رهایی پیدا کند و حقایق کشته شدن خانواده اش برایش روشن شود.سفر کریتوس برای پیدا کردن خواهران و همینطور پیدا کردن راه از بین بردن آنها آغاز میشود و در این مسیر با اساطیر یونانی بسیاری برخورد میکند.

ascension9

کریتوس از وقتی خانواده اش را از دست میدهد تبدیل به سلاح کشتار جمعی مخوفی شد که خدایان هم قادر به مقابله در برابرش نبودند

یکی از نقاط قوت داستان این قسمت از خدای جنگ،وجود مراحل فکری و پازل گونه به وفور است.کریتوس تنها یک ماشین کشتار جمعی نیست بلکه او از هوش سرشاری نیز در کنار قدرت بندیش برخوردار است.او در سفر خود به مجسمه ی از بین رفته ی آپلو میرود.جایی که چشمان اوراکل در آن قرار دارد و با استفاده از این چشمان میتواند کثیفی و بدی را از راستی و حقیقت بشوید.برای بازسازی این مجسمه که توسط “Archimedes” یکی از مهندسین و فیزیکدانان باستان یونانی ساخته شده بود،کریتوس نیاز به قدرتی خارق العاده و جادویی داشت.وی با سفر به قصر اوراکل و درگیری با نگهبان آنجا که دارای قدرت کنترل زمان است،توانست به یک سری از حقایق پی ببرد و با به دست آوردن قدرت نگهبان،هر چیزی که نابود شده را از نو بسازد.این قدرت “Amulet Of Uroborus” نام دارد.کریتوس با استفاده از این قدرت شروع به احیای مجسمه ی عظیم آپولو برای به دست آوردن‌”چشمان حقیقت” کرد.

god of war 3

مبارزه با این اعصاب خوردکن نیازمند تاکتیک بسیار دقیقی است

god of war 11

تخریب پذیری و مبارزه در این بخش بسیار دیدنی است

زیاد به عمق داستان نمیرویم چون مطالب بسیاری دارد که بازی را اسپویل میکند.اما اگر نگاهی اجمالی به داستان پردازی “عروج” بکنیم متوجه میشویم که سانتامونیکا تمام سعی خود را برای حفظ عظمت و قدرت کریتوس و همینطور ایجاد یک بستر مناسب برای شخصیت پردازی درست به عمل بستند و در این راه موفق بودند.کریتوس در این بازی تعامل بهتری با اطرافیان خود دارد،جواب هایش توام با خشم و بی منطقی و بی فکری نیست و از روی عقل تصمیم میگیرد.باید توجه داشته باشیم که اتفاقات این بازی قبل از قسمت اول سری خدای جنگ است و کریتوس هنوز تبدیل به کسی نشده که تمام فکر و چشمانش را خون در برگرفته باشه.او زمانی فرمانده ی ارتش اسپارتا بوده،خانواده و فرزند داشته و احساسات جزوی از زندگیش بوده است.بنابراین نباید به او خورده بگیریم که چرا اخلاقی مثل قسمت سوم ندارد! این ظلم به سازندگان بازی و کریتوس است.اما آیا واقعا خشم کریتوس در مبارزات هم کم شده ؟ جواب این سوال یک “خیر” بسیار سنگین و دندان شکن است ! کریتوس در مبارزه و جنگ تبدیل به سرسخت ترین و خشنترین موجودی میشود که تا به حال دیدید.در کنار خشم و قدرت بدنی او در جنگ،هوش و ذکاوت به همراه تکنیک های رزمی و جنگیش از وی یک جنگجوی به تمام معنا میسازد.مبارزاتش با دشمنان عظیم الجثه گواه بر این صحبتها است.اما گفتیم از تعامل کریتوس با دیگر شخصیتها.اگر به قسمت های قبل توجه کرده باشیم کریتوس آدمی نبود که با مهربانی و خیلی راحت با کسان دیگر صحبت کند ولی اینجا مثلا در دیالوگ هایی که بین او و “Orkos” رد و بدل میشود،آثاری از آرامش در او میبینیم یا حتی وقتی خود را در کنار خانواده اش میبیند،لبخندی بر لبانش مینشیند که بسیار بسیار کم در کل فرانچایز خدای جنگ دیده شده ! سانتامونیکا باید گذشته ی کریتوس را آنچه که بود نشان میداد.انسانی که قبلا زندگی راحتی داشته اما گرفتار دسیسه و بازی قدرت خدایان میشود،با از دست دادن خانواده اش شعله ی خشم در وجودش زبانه میکشد و فکر انتقام تمام ذهنش را تسخیر میکند.و اینجاست که کریتوس تبدیل به کسی میشود که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد.وقتی مردی چیزی برای از دست دادن نداشته باشد تبدیل به بی باک ترین و خطرناک ترین موجود روی زمین میشود و میشود آن چیزی که در قسمت سوم خدای جنگ شاهدش بودیم.

god of war 22

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا…

اگر بخواهیم بخش روایت داستانی این قسمت را در یک نگاه بنگریم متوجه میشیم که استودیو سانتامونیکا در روایت یک پیش درآمد بسیار خوب و عاقلانه عمل کرده و گره های داستانی سری خدای جنگ را به طور کل بازکرد و سوالات بسیاری را با این داستان و گذشته ی کریتوس جواب داد.

خشمی که فروکش نمیکند !

وقتی سخن از شمشیر و بازی های H&S میکنیم،نام سری خدای جنگ به عنوان پادشاه این سبک در ذهن همه نقش بسته.با اینکه این بازی فقط و فقط برای پلتفرم های سونی منتشر میشود ولی در میان همه ی گیمرها و حتی آنهایی که دسترسی به کنسول های پلی استیشن ندارند محبوب است.بارزترین نکته ای که این سری را مطرح کرده،گیم پلی خاص،حماسی،خون آلود و سینماتیک آن است که در هر نسخه به اوج طراحی خود میرسد.گیم پلی فرانچایز خدای جنگ مانند یک نقاشی کامل و بی همتاس که هر قسمت،یک سری استانداردهای بروز و پیشرفته به آن اضافه میشود.در آخرین قسمت از این سری یعنی “عروج” ما شاهد رابط کاربری و گیم پلی به مراتب وسیع تر و بهتر از نسحه ی سوم هستیم.گیم پلی و مبارزات کریتوس در قسمت سوم خدای جنگ در نوع خود بی نظیر بود و سانتامونیکا یک اکشن ناب را با استفاده از خشم کریتوس پدید آوردند ولی در نسخه ی “عروج”همان گیم پلی را با تغییرات بنیادی و جالب پیاده سازی کردند تا گیمر نه تنها احساس عقب گرد در بازی نکند،بلکه کم کم در طول بازی با استانداردهای جدیدی روبه رو شود و انتظارش از یک عنوان پیش درآمد بالاتر نیز برود.

god of war 13

خدا بیامرزتش !

وقتی استودیو یا شرکت تصمیم به ساخت یک پیش درآمد برای فرانچایز اصلی خود میگیرند،دستشان به خاطر عقب گردی که باید بکنند بسته میشود و همچنین ریسک کار بسیار بالا میرود.سازندگان باید هر آنچه در قسمت های قبل ساخته اند را به ابتدایی ترین شکل ممکن دربیاورند.همانند زندگی یک انسان.من و شما در زمان حال پیشرفتهایی داشتیم که در ۵ یا ۱۰ سال قبل نداشتیم و اگر قرار باشد به آن زمان برگردیم باید یک سری چیزها یا از ما کم شود یا حذف.ولی استودیو سانتامونیکا برای ساخت گذشته ی کریتوس دست به ریسکی بسیار بزرگ زد.آنها نه تنها بعضی چیزها را حذف نکردند،بلکه به تقویت آن نیز پرداختند و این تقویت در بخش گیم پلی کاملا مشهود است.از سلاح کریتوس یعنی “Blade Of Chaos” معروف شروع میکنیم.این شمشیر توسط اریس در جنگی که کریتوس در آن از بربرها متحمل به شکست شده بود اهدا میشود و با آن میتواند سر پادشاه بربرها را از تنش جدا کند.این سلاح با زنجیرهای بلند کاملا به دستان کریتوس بسته شده و قابلیت های مختلفی را دارد.در بازی “معراج” ما شاهد دریافت شمشیرهای جدید به عنوان سلاح های دیگر کریتوس نیستیم ولی در عوض ۴ قدرت مخصوص به شمشیر کریتوس اضافه میشود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

–         آتش اریس‌ (Fire Of Ares) : قدرت اصلی شمشیرکه خشم و غضب اریس است و نماد آن آتش است.اگر این حالت بر روی شمشیر فعال باشد با کشتن دشمنان میتوانید ارب های طلایی دریافت کنید.حالت خشم نیز در این حالت ضربه ای مهلک به دشمن است که آتش در وجودش میاندازد و پس از چند ثانیه منفجر میشود.قدرت جادویی این قابلیت بسیار قوی است و کریتوس میتواند با کوبیدن شمشیر خود به زمین دشمنان زیادی را اطراف خود نابود کند.(فریاد کریتوس موقع زدن این قابلیت ستودنیست)

god of war screenshot 5

توصیه :‌قدرت آتش اریس را ترجیحا بعد از پرش در هوا اجرا کنید.قویتر میشه !

–         یخ پوسایدن (Ice Of Poseidon) : این قابلیت پس از فعال شدن به شمشیر کریتوس قدرت شکستن موانع با استفاده از یخ را میدهد.همچنین کریتوس با پس از دریافت این قدرت توانایی تنفس زیر آب را نیز دارد.در حالت خشم میتوانید دشمن را به یک تکه یخ تبدیل کنید و با شکستنش ارب های قرمز دریافت کنید.قدرت جادویی این قابلیت منطقه ای طوفانی با یخ ایجاد میکند.

–         صاعقه ی زئوس (Light Of Zeus) : با فعال کردن این قابلیت شمشیر کریتوس مجهز به الکتریسیته میشود.در حالت خشم میتوانید برای چند ثانیه دشمن خاصی را آماج حمله ی صاعقه از فاصله ی نزدیک بکنید.قدرت جادویی این سلاح هم میتواند منطقه ی بزرگ را با صاعقه پوشش دهد.این قدرت در میان انبوه دشمنان به منظور گرفتن کمبو کاربرد فراوانی دارد و دشمنان پس از کشته شدن از خود ارب های آبی به جا میگذارند.

–         ارواح هیدیس‌ (Soul of Hades)‌: این قابلیت بر روی شمشیر کریتوس میتواند ارواح را آزاد و به مبارزه با دشمنان دعوت کند.در حالت خشم نیز ارواح به کمک کریتوس میایند.با استفاده از جادوی مخصوص این قابلیت کریتوس میتواند دستان جهنمی را از زمین بیرون بکشد و به دشمنان اطراف خود آسیب بزند.دشمنانی که با این سلاح از بین میروند از خود ارب های سبز به جا میگذارند.

از حالت خشم گفتیم.اگر به خاطر داشته باشید در قسمت های قبل درجه ای قرار داشته که پس از پر شدن و زدن دکمه های R3/L3 کریتوس به حالتی قدرتمند تبدیل میشد و دشمنان را به راحتی میتوانست از بین ببرد.حال این قدرت در”عروج” بسیار وسیعتر شده و دیگر یک حالت نیز و در هر چهار حالت شمشیر کریتوس،۴ شکل مختلف دارد که با استفاده از هرکدام،به شکل های مختلف میتوانید به دشمن آسیب برسانید.یکی از ویژگی های خوب این درجه این است که اگر تا انتها پر شود شمشیر کریتوس قوی تر و درخشانتر میشود و تا زمانی که در حال مبارزه است و ضربه ای دریافت نکند،این درجه پر میماند و ضربات شمشیر کریتوس قوی تر از قبل میشود.

گفتیم شمشیر دیگری به غیر از شمشیر اصلی کریتوس به عنوان سلاح اصلی در طول بازی بدست نمیاید ولی نگران نباشید ! کریتوس میتواند سلاح برخی از دشمنان خود را پس از نابودی از روی زمین بردارد و به عنوان سلاح دوم از آن استفاده کند.از این سلاح ها میتوان به شمشیر بلند،پتک،نیزه و سپر اشاره کرد که هر کدام در مقابل یک سری از دشمنان کاربرد های مخصوصی دارند.برای مثال اگر روبه روی خود دشمنی عظیم الجثه دیدید،بهترین سلاح دومی که میتواند ضربات مهلکی به این غول وارد کند پتک است.همچنین اگر کریتوس هیچ سلاح دومی نداشته باشد میتواند از ضربات پا و مشت خود نیز که بسیار قوی هستند بهره ببرد.

1

اول دستارو میزنیم …

2

بعد رو سر میایم و کله رو میزنیم

3

و یک برش وحشیانه از سر برای بیرون ریختن مغز دشمن !

اما تغییری دیگر که باعث لذت بیشتر و با چالش کشیده شدن بازیکن شده است در بخش ضربات QTE و سینماتیک است.این بخش از گیم پلی خدای جنگ شاید بتوان به جرات گفت خوش ساخت ترین بخش و همچنین نمادی برای این فرانچایز است که به نوعی این استاندارد را در صنعت بازی سازی به نام خود ثبت کرد و بازی های زیادی نیز از آن الگو برداری کردند.در نسخه ی “معراج” شاهد کنترل بیشتر بازیکن در این بخش هستیم.برای مثال در بعضی مبارزات بازیکن علاوه بر اینکه باید دکمه ها را به درستی بزند،باید با استفاده از آنالوگ ضربات دشمن را نیز رد کند و با دکمه ی اکشن به دشمن ضربه بزند که این کار باعث هیجان بیشتر و دخالت بیش از پیش بازیکن در این صحنه ها میشود.یک مقدار به قبل برمیگردم.ایرادی به بازی گاها گرفته شد که کریتوس مهربان تر شده  ولی به شخصه این مسئله را کاملا رد میکنم به چند دلیل که دلیل اصلیش را در گیم پلی مشاهده میکنیم.کریتوس در جنگ بی رحم است و این بی رحمی در این نسخه از بازی با اوج خود رسیده است.از پاره کردن مغز دشمن فیل نشان تا شکستن گردن یکی از خواهران خشم به خودیه خود خشم کریتوس را نشان میدهد.نقطه ی قوت دیگر گیم پلی بازی،وجود باس فایت های سرگرم کننده و گاها سخت در بازی هستند که بعضی از آنها عظیم و بعضی کوچک اما درگیرکننده طراحی شدند و کشتن آنها با صحنه های سینماتیک بسیار زیبایی همراه است.

667703 20130307 screen007

بیا بغل بابا ****‌!


خدای جنگ از نوع چند نفره

برای اولین بار در تاریخ فرانچایز محبوب خدای جنگ شاهد بخش چند نفره ی آنلاین هستیم.فکر ساخت بخش چند نفره از قسمت سوم این فرانچایز در ذهن سازندگان بود ولی بنا به دلایلی در نسخه سوم بخش چند نفره گنجانده نشد.اما با شروع ساخت “معراج” تیم سازنده سخت بر روی بخش چند نفره به موازات بخش تک نفره و داستانی کار کردند و انصافا نه تمرکزشان از روی بخش تک نفره کم شد و نه وعده های بخش چند نفره نیمه کاره رها شد.در بخش چند نفره بازیکنان میتوانند در نقشه ها و لوکشین های مختلف به صورت تیمی یا آزاد به مبارزه با یک دیگر در قالب شخصیت های سری خدای جنگ بپردازند که از آنها میتوان به زئوس،اریس یا هیدیس نام برد که هر کدام گیم پلی خاص خود را نیز دارند.بخش دیگری هم به عنوان Co-op در نظر گرفته شده که دو بازیکن میتوانند در یک استیج در مقابل حمله ی دشمنان تا جایی که میشود مقاومت کنند.بخش چند نفره ی خدای جنگ در نوع خود بی نظیر است و ریسک و شجاعت سازندگان بازی برای ساخت این بخش با توجه به این که نمونه ی مشابهی موجود نیست بسیار ستودنی است.بازیکن پس از به اتمام رساندن بخش تک نفره میتواند خود را ماه ها با بخش چند نفره که در آن قابلیت ارتفاء سلاح و کاراکتر با توجه به امتیازاتی که به دست میاورید وجود دارد،سرگرم کند.در این بخش استیج ها و لوکشین ها در حد بخش تک نفره طراحی شده،تایتان های بزرگ در آن وجود دارد،صحنه های سینماتیک و دکمه زنی یکی از نقاط قوت این بخش است که همان لذت بخش تک نفره را به بازیکن القا میکند.به هیچ وجه بخش چند نفره را از دست ندهید !

20299004 copy 1024x576

یکی از معروف ترین استیج های بخش چند نفره

god of war ascension multiplayer beta 04

دوستان خود را به مبارزه دعوت کنید !

وقتی شیره ی PS3 بیرون کشیده میشود !

بعد از تجربه ی عنوان خدای جنگ : معراج،هنوز دهانم از تعجب باز ماند که چطور کنسولی که هفت سال از عمرش میگذرد،هنوز توانایی این را دارد که یکی از دندان شکنترین و قدرتمندترین گرافیک ها را به تصویر بکشد.بدون هیچ شکی میتوان گفت “عروج” با اینکه یک اسپین آف برای سری خدای جنگ است،لقب بهترین جلوه های ویژه و گرافیک بصری و حتی هنری را میتواند در نسل هفتم دریافت کند.جزئیات بافت های بازی به حدی با کیفیت هستند که مغزتان سوت میکشد و طراحی بدن کریتوس به جزئیات کامل و طبیعیتر از قبل دهان همه را باز میکند.افکت های آتش،نور و … همگی در بالاترین استاندارد ممکن قرار دارند و جزئیات تصویر که شامل مناطق دوردست بازی نیز است کاملا Real Time و واقع گرایانه طراحی شده اند.به لطف موتور ارتقا یافته ی خدای جنگ ۳،تخریب پذیری به یک اصل در بازی تبدیل شده و با استفاده از قدرت “Amulet Of Uroborus” در طول بازی و مناطق خاصی میتواند اجسامی را بازسازی یا نابود کنید.همیشه طراحی هنری سری خدای جنگ سرآمد تمامی بازی ها بوده و این قائده در بازی جدید به اوج خود رسیده است.در راهرو های قصر اوراکل نقاشی های حیرت انگیزی میبینیم که بازیکن را وادار به تماشای آنها میکند،انعکاس محیط در زمین صاف و براق قصر بدون افت فریم و کاملا زیبا انجام میشود.دیگر نکته ای که به آن بیشتر پرداخته شده،حجم خون ریزی و سلاخی دشمنان توسط کریتوس است که به لطف پیشرفت گرافیکی بازی،صحنه های حال بهم زن بیشتر و طبیعی تری مانند نصف کردن شیاطین شاهدیم. پیشرفت گرافیکی بازی نسبت به نسخه ی سوم کاملا مشهود است و این نشان دهنده ی آشنا بودن تیم سازنده با کنسول PS3 و کشیدن قدرت این کنسول تا حد ممکن است.البته برای اولین بار در سری خدای جنگ در بعضی صحنه ها که شاید در کل گیم پلی ۱۳ یا ۱۴ ساعته ی بازی به دو دقیقه هم نرسد،افت فریم های نا محسوسی مشاهده میکنیم که آن را باید به حساب سخت افزار قدیمی کنسول نسل حاضر بگذاریم ولی با تمام این اوصاف،خدای جنگ : معراج تا به این لحظه برترین گرافیک بصری را در میان بازی های این نسل به رخ رقبای خود کشیده است. مکمل جلوه های بصری خیره کننده ی “معراج”موسیقی حماسی این بازی است.سری خدای جنگ هیچ وقت در بخش موسیقی ضعیف نبوده و حتی نقطه ی قوت بازی نیز به حساب میامد و در این قسمت نیز گوش هایمان با موسیقی حماسی به نوازش در میایند.

667703 20130307 screen008

667703 20130307 screen013

خدای جنگ : “عروج” را میتوان سخت ترین قسمت در کل سری خدای جنگ نام برد.تجربه ی لذت بخش بازی تنها در درجه های سختی بالا هستند.هوش مصنوعی دشمنان بسیار قوی شده و حملاتشان بی باکانه طراحی شده طوری که باید تمام هوش و حواستان را برای دفع و حمله به دشمنان بازی به کار ببرید.بر خلاف شایعاتی که قبلا شده بود مبنی بر زمان کوتاه بازی،”معراج” در درجه ی سختی GOD 13 ساعت به طول میانجامد و این زمان گیم پلی در نوع خود و برای یک پیش درآمد بسیار استثنائی است.God Of War : Ascension به جرات نقطه ی عطف کنسول های نسل حاضر و نهایت قدرت آنها را به تصویر میکشد.داستان خدای جنگ در قسمت سوم با شک و تردید هایی به اتمام رسید و در “معراج” رازهایی که از کریتوس و گذشته اش برای ما به جا مانده بود روایت شد و حالا چیزی جز نکته ی بحث برانگیز صحنه ی آخر قسمت سوم برای بازیکنان باقی نمانده است.آیا باید منتظر قسمت بعدی خدای جنگ در نسل بعد باشیم یا دیگر وقت خداخافظی با سلطان سبک H&S است ؟ در رمزگشایی که در یک جمله در “معراج” شده است اشاراتی گمراه کننده به قسمت بعدی و داستانی دیگر شده که زمزمه هایی از ip جدید سانتامونیکا و یک عنوان H&S دیگر این بار در دنیای خدایان مصر به گوش میرسد.

Sun Bird Bull lion sun (پرنده خورشید همانند شیر خورشید رفتار میکند)

الهه و خدایان زیادی برای خورشید تعریف شده که در یونان ، آپلو ، خدای خورشید است. آپلو خدای موسیقی ، التیام ، پیشگویی هست. پس راز هر چه باشد احتمال بسیار کمی دارد که در این نسخه اتفاق بیفتد. Lion Sun به شیری که از جنس خورشید است نسبت داده می شود.

Maahes ، خدای مصری است که به شکل یک شیر مذکر است. این خدای مصری به خدای جنگ مشهور است……..

یکبار دیگر جمله را مرور می کنیم:

پرنده خورشید همانند شیر خورشید رفتار می کند.

با استفاده از این اطلاعات به دست آمده، شیر منظور Maahes و پرنده منظور Kratos و خورشید منظور Apolo خدای پیشگویی است. معنای جمله می شود:

کریتوس شبیه به Maahes در نسخه بعدی است!

به نظر می رسد که خدای جنگ جدیدی در راه است…… اینبار در مصر……

(با تشکر از رسول خردمندی برای رمز گشایی)

در شماره ی فروردین گیمفاپلاس دیجیتال نیز منتظر خدای جنگ باشید

 

god of war ascension review

mehdi_cd2006

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا
نقد و بررسی بازی خدای جنگ : معراج | گیمفا