هوش مصنوعی The Last of Us Part 2 نسبت به نسخه‌ی اول بهبود یافته است

PS4 ، اخبار ، اخبار بازی ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

هوش مصنوعی The Last of Us به هنگام عرضه، بدون شک بسیار با کیفیت بود. اما اکنون با نگاه به آن، می‌توان مشکلاتی را به وضوح دید. حال دستیار کارگردان The Last of Us Part 2، از پیشرفت‌های بازی در زمینه‌ی هوش مصنوعی نسبت به نسخه‌ی اول می‌گوید.

وقتی در مورد دنباله‌ی The Last of Us صحبت می‌کنیم، قرار نیست تنها شاهد بزرگ‌تر شدن بازی باشیم. The Last of Us Part 2 در حال رقابت با Cyberpunk 2077 برای عنوان بازی سال است و ناتی داگ (Naughty Dog) و سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، بدون شک برای زیباتر کردن دنیای خود و اعمال جزئیات بیشتر، با دقت تمام عمل خواهند کرد.

انتونی نیومن (Anthony Newman)، دستیار کارگردان The Last of Us Part 2، به تازگی صحبت‌هایی در مورد هوش مصنوعی بازی کرده است. یکی از جوانبی که او در مورد آن صحبت کرد، پیشرفت هوش مصنوعی به هنگام مخفی‌کاری بود. هوش مصنوعی دشمنان حالا یک حالت میانه دارد که یعنی دشمنان مدام به دنبال الی خواهند بود. این مورد باعث خلق رویارویی‌های نفس‌گیرتر شده است. نیومن در این باره می‌گوید:

در The Last of Us Part 2، ما حالت میانه را برای هوش مصنوعی دشمنان معرفی کرده‌ایم. یعنی اگر آن‌ها شاهد کشته شدن دوست‌شان با یک تیر از راه دور باشند، متوجه خواهند شد که یک نفر در آن منطقه وجود دارد و دائما هوشیار خواهند بود. البته آن‌ها دقیقا از جای الی خبر ندارند، اما جملاتی مانند “فکر کنم از آن جا آمد” را خواهید شنید که یعنی حالا باید مراقب‌تر باشید. در The Last of Us، وقتی کسی را با تیر و کمان می‌کشتید و دشمن دیگری شاهد کشته شدن آن‌ها بود، سریعا از مکان دقیق شما با خبر می‌شد. در آن بازی تنها دو حالت برای هوش مصنوعی وجود داشت. یا دشمنان دقیقا می‌دانستند که کجا هستید یا اصلا از حضور شما خبر نداشتند.

بازی The Last of Us Part 2 در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۳۹۹ (۱۹ ژوئن ۲۰۲۰) به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌اسیتشن ۴ عرضه خواهد شد. شما می‌توانید تریلر سینمایی این بازی که به‌تازگی منتشر شده را از طریق این لینک مشاهده بفرمایید.

12345678910(46 رای, میانگین آرا 8٫96 از 10 )
Loading...

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • (""s.a.m(""You Can't Stop This گفت:

    اصلا حرف زدن دربارش شوخیه
    مقایسه لست ۱ و ۲ در هر زمینه ای به جز داستان دقیقا مثل مقایسه گاری با فراری هستش Yes

    48Thumb up 48Thumb down
  • soroosh0079 گفت:

    اون چیزی که تو تریلرا دیدیم خیلی هوش مصنوعی خفنی بود.به گفته خودشونم مشکل دیده نشدن یار کمکی موقع مخفی کاری رفع شده.بدخواها دعا کنن بازیشون با اون بودجه نجومی تا سال دیگه تاخیر بخوره که با وجود اینو گوست و سایبرپانک بهش ده تا جایزه گوتی هم نمیرسه.

    40Thumb up 15Thumb down
    • soroosh0079 گفت:

      خدایی عجیبه که چن تا بازی ناشناخته تو لیست بازیای آینده گذاشتید ولی گوست آف سوشیما یادتون رفته

      25Thumb up 5Thumb down
    • Agent 117 گفت:

      Grounded میاد میخورتتون بقیه بماند.
      Crossfire x و halo infinite و microsoft flight simulator که میان درو تون میکنن.
      Fells so, feels so, feels so good to dance again
      Feels so, feels so, feels so good to dance again
      With my emotions, I just start going in
      With everything
      To dance again
      Feels so, feels so, feels so good

      6Thumb up 52Thumb down
    • postman گفت:

      اون مشکل نبود. میتونستن با چند خط کد دیده شدن رو اضافه کنن. چنتا If گذاشتن وسط کد که کاری نداره. مشکل اصلیشون کنترل رفتار خود الی بود که نره تو دید دشمن تا زمانی که تو حالت مخفی‌کاری قرار داریم. من بازی نمیشناسم که تو حالت مخفی‌کاری همراهی داشته باشی که به شکل داینامیک باشه رفتارش و انقدر هوش مصنوعیش قوی باشه که همیشه حواسش باشه نره تو دید دشمن. اگر کسی میشناسه نام ببره. واسه همین توی پارت ۱ مجبور شدن کلا دیده شدن الی توسط دشمن توی مخفی‌کاری رو خاموش کنن. توی آنچارتد ۴ هم همین بود. نتونستن رفتار همراه رو به قدری قوی کنن که موقع مخفی کاری نره وسط چشم دشمن واسه همین اونم تو حالت مخفی کاری دشمنا نمیتونستن همراهت رو ببینن که گند نخوره توی استراتژی چیدنت و اعصابت خراب نشه.

      25Thumb up 1Thumb down
  • postman گفت:

    ظاهرا بازی از نظر گیمپلی و لول دیزاین چندین مرحله پیشرفت کرده نسبت به نسخه قبل و میشه تشخیص داد جهشی که توی گیمپلی صورت گرفته نسبت به نسخه قبلی، خیلی بیشتر از جهشیه که آنچارتد ۴ داشت نسبت به سه گانه‌ی اصلی.

    آنچارتد ۴ خیلی بازی جالبیه وقتی سیر ساختش رو که نگاه میکنی. بعد از پارت ۱، گذشت تا نوامبر ۲۰۱۳ و تیزر کوتاهی که از آنچارتد پخش شد و هیچی از بازی رو نشون ندادن و صرفا یه نقشه بود که یه سری انیمیشن داشت و صدا پیشه اصلی سم دریک هم یک شخص دیگه بود و سم قرار بود شخصیت منفی باشه و حتی معلوم هم نیست اسمش قرار بود سم باشه یا نه. داستان به شدت دارک‌تر از نسخه‌ای بود که نیل دراکمن بازنویسی کرد. امی هنیگ داشته سری رو به یه سبک دیگه میبرده. قرار بوده تا ۵۰ درصد پیشروی تو داستان بازی حتی از اسلحه هم استفاده نشه. خلاصه بازی مدت طولانی در دست ساخت بوده که وارد development hell میشه و اصلا یه بازی با سر و شکل مشخصی ایجاد نمیشه صرفا چندتا کاتسین با یه سری مرحله ساخته میشه. و نیل دراکمن و بروس استریلی هم بعد از انتشار پارت ۱ حسابی میخواستن استراحت کنن. ولی وضعیت ساخت آنچارتد ۴ باعث میشه امی هنیگ به شدت تحت فشار قرار بگیره و حالا یا اخراجش میکنن یا خودش میره رو نمیدونم. خلاصه ترک میکنه ناتی‌داگ رو و رییس استودیو وسط استراحت و خوش گذرونی نیل دراکمن و بروس استریلی میاد بهشون میگه آقا داستان اینجوریه و ما گیر کردیم بیاید تو رو خدا اینو جمعش کنید. و این میشه که مارچ ۲۰۱۴ که امی هنیگ جدا میشه از ناتی‌داگ و نیل دراکمن خیلی سریع داستان رو کامل عوض میکنه و باز نویسی میکنه و کاتسین‌ها و لول دیزاین قبلی و همه چیز دور ریخته میشه. و ژوئن ۲۰۱۴ ما اولین تریلر آنچارتد ۴ رو میبینیم و تو کمتر از دو سال این غول به اسم آنچارتد ۴ رو میسازن. پروژه‌ای که بدون این که اولویت شخصیشون باشه چنین چیزی ازش در آوردن. حالا ببینید پارت ۲ قراره چی باشه وقتی این همه وقت روش صرف کردن.
    بازم شک کنید به نیل دراکمن.

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 43Thumb up 4Thumb down
    • Ozhan گفت:

      پارت۲ دقیقا پروژه شخصیه خود نیله
      یعنی با اینکه از انچارتد یه شاهکار دراوردن ولی خودت مقایسه کن با لست پارت ۲
      مث یه شوخیه مقایسشون

      22Thumb up 5Thumb down
      • آرش بوالحسنی گفت:

        البته یکم این باز گذاشتن دست نیل دراکمن جای نگرانی داره
        بدون شک نویسنده‌ی فوق‌العاده‌ایه، اما یکم طرز فکر ناجالبی داره
        یعنی همون سر موفقیت با دیوانه‌ای مثل آنیتا سارکسین، من رو به شخصه به تعجب انداخت
        انشاالله که بازی برخلاف این نگرانی‌ها، مثل نسخه‌ی اول برامون خاطره‌سازی کنه

        10Thumb up 26Thumb down
        • Omidsoltani7 گفت:

          آقای بوالحسنی کدوم قضیه رو گفتین…میشه توضیح بدین

          5Thumb up 0Thumb down
        • Ozhan گفت:

          داداش یه جوری نگو که هرکی بخونه کامنتتو فک کنه اون شخص یه شیطانه
          اتفاقا فمنیستا حق دارن ازین همه ظلمی که تو تاریخ سرشون اومده و الان یکی مث آنیتا…. عقده گشایی کنن ولی همه فمنیستارو با یه چوب نزن
          همشون اینجوری نیستن فقط یه عده خاص و افراطی دارن بینشون مث فرقه ها

          9Thumb up 8Thumb down
          • آرش بوالحسنی گفت:

            ببین فمینیست در معنای واقعی کلمه (برابری)، خیلی چیز خوبی هست
            ولی اون نگاه جهان اولی (سرزنش مردها برای تمام مشکلات جهان) مشکل داره
            آنیتا مطمئنم سه تا بازی هم تموم نکرده تو زندگیش که میاد اینجوری راجع به زن‌ستیزی (!) در بازی‌ها صحبت میکنه

            14Thumb up 5Thumb down
            • Gwynbleidd گفت:

              بابا اون زنه دیوانس همیشه تو فضای مجازی داره مورد تمسخر همه قرار میگیره حتی اومده بود توییت زده بود علیه سایبر پانک که بازیتون زن ستیزانس و اینا Neutral که تو ردیت جوابشو داده بودن گقته بودن پس چرا زمانی که تو دموی ۴۰ دقیقه ای ۲۰۱۸ یه زن سفید پوست داشت اون همه مردو تیکه تیکه میکرد پیدات نشد Neutral دراکمنم زرنگ و کار بلده حتما این استفاده هایی داشته که همکاری کرده باهاش توی پروژه

              7Thumb up 0Thumb down
    • Grandwarden گفت:

      چقدر جالب واقعا.خیلی تونستن قشنگ جمعش کنن با این اوصاف پس.منم کاملا با حرف شما موافقم.اصلا نباید به دراکمن شک‌ داشت.

      5Thumb up 0Thumb down
    • ALFAR3D گفت:

      انچارتد امی هنینگ اتفاقا خیلی خوب میشد چون داستانش دارک تر بود….منطقی تر بود داستانش…..نسخه دراکمن یه سری چیزا رو توضیح نمیداد…همون هولکی ساختنش هم باعث شد نسبت به ۳ ضعیفتر باشه….تو نسخه امی هنینگ میتونست داستان احساسی تری در بیارن….با شناختی که از قلم هنینگ دارم…

      2Thumb up 6Thumb down
  • XONE S_ELECTROPOP گفت:

    CPU آنچارتد ۴ و لست ۱ خیلی ضعیف بودن تو لست یک npc ها به دختر بچه کاری نداشت Neutral یکی از دلایل که بازی رو نصف رها کردم همین بود

    6Thumb up 81Thumb down
  • Hey gordon freeman گفت:

    مشکل بعضی باکس فن های سایت چیه دقیقا چرا بزور یه بازی ذو بد جلوه میدید من خودمم باکس فن و پیسی فنم ولی فن بوی نیستم تو حسرت این بازی هم موندم بجای این همه هیتر بازیا برید بازیای قشنگتونو مثل هیلو بکنید.فرض بگیریم این بازی بد شد چی به شما ها میرسه بسه دیگه تمومش کنید
    البته منظورم فقط با باکس فنای تعصبی نیست با سونی فنای تعصبی هم هست
    دوست باشید و تعصبو بزارید کنار

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 34Thumb up 2Thumb down
  • Detroit:become walking dead is strange گفت:

    از دیروز که اون تریلر CGI اومد به قدری زیبا بودش که تا الآن بالای ۴۰ بار از اول دیدمش
    دفعه اول که تریلر رو دیدم زیاد توجهم رو جلب نکرد،دفعه دوم هم همینطور…
    ولی دفعه سوم به خودم اومدم و دیدم چقدر صدای الی قشنگ و بینظیر هستش و با یک غم خاصی این آهنگ رو میخونه…
    همون شد که همینجور هی تریلر رو از اول زدم و نگاه کردم و چیزی حدود دفعه بیستم به بعد اشک از چشمام و به معنای واقعی فهمیدم که منتظر چه شاهکاری هستم
    و باز هم همینجوری هی این تریلر رو نگاه میکردم و وقتی برای آخرین بار اون رو نگاه کردم،دوباره یادم اومد که منتظر چی هستم
    بازی ای که هر کدوم از تریلر هاش رو بالای ۲۰ بار نگاه کردم و یک تریلر CGI سی ثانیه ای رو بالای ۴۰ بار….
    بازی ای که هنوز نیومده تونست اشک من رو در بیاره،تو فکر اینم که بازی اصلی قراره با داستان غم انگیزش چیکار کنه….
    I used to think that the day would never come
    I’d see delight in the shade of the morning sun
    My morning sun is the drug that brings me near
    To the childhood I lost, replaced by fear

    11Thumb up 5Thumb down
  • 47 گفت:

    این بازی ۱۰۰ در ۱۰۰ از نظر گرافیک و گیمپلی و آپشن ها عالی هست اما داستانش بدترین به خاطر به نمایش گذاشتن یک گرایش اشتباه هست

    1Thumb up 0Thumb down
  • manboxer گفت:

    اگه دقیقا هوش مصنوعی e3 گیم پلی رو پیاده سازی نکنن واقعا اجحافه. گول زدن. نسخه قبلی هوش مصنوعی دوگانه بود. هم خوب هم داغون

    1Thumb up 27Thumb down
  • matinbaniasadi_orginal گفت:

    YOU CANT STOP THIS

    14Thumb up 1Thumb down
  • mohammadcallofdutyfan گفت:

    پیشرفت های بازی لیاقت نمره بالای ۹ را داره Yes

    12Thumb up 1Thumb down
  • vergil2max گفت:

    از محدود ایراداتی که نسخه اول داشت و منتقدا هم تا تونستن ازش بهره بردن واس کم کردن نمره
    ولی چه جالب شده.ظاهرا اون نقطه ضعفه رو تبدیل کردن به یه نقطه قوت Yes

    11Thumb up 1Thumb down
  • Mikasa گفت:

    من چهارتا تا مشکل اساسی با نسخه اولش داشتم
    ۱) هوش مصنوعی بد بود
    ۲) تنوع دشمنا پایین بود
    ۳) معما ها بد بودن
    ۴) لول‌دیزاین بازی بسیار‌محدود بود و نمیشد از راه های خیلی متفاوتی گیم پلی رو پیش برد

    با توجه به پیش‌نمایش ها سه تا از ا‌ون مشکلات حل شدن

    لول دیزاین محدود نیست و پلی استایل های بیشتری رو میبینیم
    تنوع دشمنا رفته بالا
    هوش مصنوعی ها عالی شده
    فقط امیدوارم معما ها از حد جعبه گذاشتن زیر پا که تو نسخه قبلی بود بهتر باشه

    4Thumb up 19Thumb down
  • Amir_69 گفت:

    دیگه صبر کردن خیلی سختههههههه

    3Thumb up 0Thumb down
  • ERFAN103079 گفت:

    WOLF WOOOOLF CALL EVERYONE عجب لقبی به الی دادن دمت گرم نیل دارکمن

    2Thumb up 0Thumb down
  • sauron گفت:

    خدایی به این جمله دقت کردید: «در آن بازی تنها دو حالت برای هوش مصنوعی وجود داشت. یا دشمنان دقیقا می‌دانستند که کجا هستید یا اصلا از حضور شما خبر نداشتند.»؟؟؟!!!!!
    تو پوکیده ترین بازی ها هم حالت سومی وجود داره که دشمنا میدونن که شما حضور دارین ولی از جای دقیقتون خبر ندارن و جستجو میکنن! اما با وجود همچین کمبودی در هوش مصنوعی من که خودم دو بار بازی رو انجام دادم اصلا متوجه ش نشده بودم.

    1Thumb up 2Thumb down
  • 4M1R گفت:

    پَ نَ پَ میخواست افت داشته باشه Neutral

    حالا جدا از اینا امیدوارم اسپویلرا حقیقت نداشته باشه وگرنه داستانش خیلی بد از آب در میاد Shut Mouth

    1Thumb up 1Thumb down