سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا

سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند

مهدى قانع‌پسند
۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا

هرچه به شروع نسل نهم نزدیک می‌شویم، راحت‌تر می‌توانیم در رابطه با سیاست‌هایی که دو شرکت سونی و مایکروسافت در قبال کنسول‌های نسل نهمی خود در نظر گرفته‌اند صحبت کنیم. آن طور که از صحبت‌ها پیدا است، به نظر می‌رسد این دو شرکت دیدگاه متفاوتی نسبت به نسل نهم کنسول‌ها دارند. با ما در ادامه همراه باشید تا نگاهی به صحبت‌های جدید شرکت سونی در رابطه با کنسول پلی‌استیشن ۵ داشته باشیم.

چند روز است که شرکت سونی شروع به به‌اشتراک گذاشتن اطلاعات در رابطه با کنسول پلی‌استیشن ۵ کرده است. روز گذشته بود که این شرکت بالآخره از زمان برگزاری اولین رویداد مربوط به کنسول پلی‌استیشن ۵ پرده برداری کرد. این مراسم در جمعه‌ی همین هفته، رأس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد برگزار خواهد شد که طبق اطلاعات منتشر شده بیش از یک ساعت به طول خواهد انجامید. همچنین طبق گزارشاتی که اخیراً منتشر شده است، طبق قانون جدید شرکت سونی عناوینی که از تاریخ ۱۳ ژوئیه‌ ۲۰۲۰ (۲۳ تیر ۱۳۹۹) برای بررسی عملکرد فنی برروی پلی‌استیشن ۴ به شرکت سونی ارسال می‌شود، باید به صورت کامل برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ قابل اجرا باشند.

حال می‌پردازیم به یکی از سیاست‌های شرکت سونی در رابطه با کنسول نسل نهمی خود که به تازگی در رابطه با آن صحبت‌هایی را کرده است. مدتی قبل بود که شرکت مایکروسافت اعلام کرد، تمامی عناوین انحصاری کنسول اکس‌باکس سری اکس برای حداقل دوسال برروی کنسول‌های نسل هشتمی این شرکت نیز منتشر خواهد شد و ما برروی کنسول اکس‌باکس سری اکس، تنها شاهد بهبود‌هابی در زمینه‌ی فنی و گرافیکی خواهیم بود. حال طبق صحبت‌های جدید آقای جیم رایان ( Jim Ryan)، مدیر عامل اجرایی و یکی از رئسای بخش سرگرمی‌های سونی، این شرکت قصد ندارد سیاست‌هایی را که شرکت مایکروسافت در قبال عناوین انحصاری کنسول نسل نهمی خود در پیش گرفته است را در پیش بگیرند.

در حالی که شرکت سونی به سازندگان گفته است که باید بازی‌های خود را با کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ سازگار کنند اما طبق صحبت‌های آقای جیم رایان، این کمپانی هیچ علاقه‌ای برای عرضه‌ی عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ برروی کنسول نسل هشتمی خود ندارند. ایشان توضیح می‌دهند:

ما به این موضوع اعتقاد داریم که اگرچه تغییر نسل، ممکن است مدتی برای سازندگان مشکلاتی را ایجاد کند اما در پایان، امکاناتی در مقابل سازندگان قرار خواهد گرفت که هیچگاه در کنسول‌های نسل قبلی حضور نداشتند.

وی افزود:

افراد (سازندگان) باید بازی‌هایی بسازند که بتواند از این ویژگی‌ها نهایت بهره را ببرد. این ویژگی می‌تواند قابلیت‌های کنترلر DualSense باشد؛ می‌تواند استفاده از تکنولوژی صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ باشد و یا می‌تواند استفاده از قابلیت‌های ویژه‌ای باشد که درایو SSD در اختیار بازی‌سازان قرار خواهد داد… من فکر می‌کنیم اکنون زمان آن فرا رسیده است که ما، یک چیز جدید را در اختیار طرفداران خود قرار دهیم؛ یک چیز متفاوت؛ چیزی که تنها پلی‌استیشن ۵ قادر به عملی کردن آن‌ها خواهد بود.

همچنین آقای جیم رایان تأکید می‌کنند که قرار نیست سونی به این زودی‌ها ۱۰۰ میلیون مخاطب کنسول پلی‌استیشن ۴ را رها کنند:

ما این مورد را وظیفه‌ی خود می‌دانیم که از جامعه دارندگان کنسول نسل هشتمی خود، تا چند سال پس از عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت کامل پشتیبانی و خدمات رسانی کنیم.

همچنین ایشان اذعان داشتند که جامعه‌ی ۱۰۰ میلیونی پلی‌استیشن یک امتیاز و فرصتی بزرگ برای شرکت سونی خواهد بود تا بتواند شروعی پر قدرت را با کنسول پلی‌استیشن ۵ تجربه کند.

نظر شما در رابطه با سیاست‌هایی که شرکت سونی در قبال عناوین نسل نهمی خود در پیش گرفته است چیست؟ آیا شما هم ترجیح می‌دهید که این عناوین تنها برروی کنسول‌های نسل نهم عرضه شوند و از تمامی پتانسیل‌های خود استفاده کنند و یا یک سری از ایده‌ها و ویژگی‌های خود را فدای عرضه شدنشان برروی کنسول‌های نسل هشتم کنند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا
سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • July is comming soon
    “افراد (سازندگان) باید بازی‌هایی بسازند که بتواند از این ویژگی‌ها نهایت بهره را ببرد. این ویژگی می‌تواند قابلیت‌های کنترلر DualSense باشد؛ می‌تواند استفاده از تکنولوژی صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ باشد و یا می‌تواند استفاده از قابلیت‌های ویژه‌ای باشد که درایو SSD در اختیار بازی‌سازان قرار خواهد داد… من فکر می‌کنیم اکنون زمان آن فرا رسیده است که ما، یک چیز جدید را در اختیار طرفداران خود قرار دهیم؛ یک چیز متفاوت؛ چیزی که تنها پلی‌استیشن ۵ قادر به عملی کردن آن‌ها خواهد بود”
    من آخر نفهمیدم انحصاری مهم تره یا دسته و امکانات؟؟؟
    یکی به من بفهمونه که منظور سونی فن ها کدومه؟؟؟
    ?:-) ?:-) ?:-)
    No one love you like I love ya
    Never cheat, never lie
    Never put no one above ya
    I gave you space and time
    And now you’re telling me you miss it
    And I’m still on your mind
    We were one in a million
    And love is hard to find

  • Yusef1367 گفت:

    احتمالا gta 6 معرفی میشه.خفنترین بازی تاریخ

  • یه کنسولی هم هست که ۱۲ ترافلاپس قدرت داره ولی تا دو سه سال بازی های انحصاریش باید برای وان فت ۱٫۳ ترافلاپسی هم بیاید تا مایکروسافت ضرری از فروش بازیهاش نکنه مردم کنسول نسل نه میخرن که باهاش بازی نسل نه کنند این کار مایکروسافت فاجعه ست که بازیهای انحصاری xsx تا دو سال باید برای وان هم بیان موضوع فقط رزولوشن و گرافیک نیست کنسول های نسل هشت cpu ضعیفی دارن و دست بازیساز رو برای طراحی بازی که بتونه هوش مصنوعی و فیزیک عالی داشته باشند بسته میشه و تازه از ssd هم نمیتونه استفاده خاصی جز لودینگ کنند بعد از دو سه سال هم که کنسول های میانسلی میان به بازار الان یکی به من بگه کسی که ایکس باکس سری ایکس میخره چه فایده ی خاصی میبره؟؟؟

    • #مشتری مداری
      ما نسخه ریمستر را در series x میزنیم.
      اون هایی هم که نسخه وان را خریدند لذت کافی را ببرند.
      نمونه بارز dragon age inquisition که تفاوت فاحشی بین نسخه نسل هفت و هشت است و این تفاوت بین نسخه های وان و سری ایکس رعایت میشود.

      • عزیزم
        وقتی تنها برگ برنده کنسول شما کیفیت بهتر (احتمالی) در اجرای (بعضی) بازی ها هست
        کمکاری روی بازی های اون مثل توهین به شعور مخاطبی هست که با قدرت گرافیکی بیشتر گول خورده

      • به این نمیگن مشتری مداری این خیانت مایکروسافت به کسایی هست که میرن ایکس باکس سری ایکس ۱۲ ترافلاپسی میخرن ولی نمیتونند تا دو سال بازیی داشته باشند که از این قدرت استفاده کنه این اسمش مشتری مداری نیست خیانته . مایکرو داره مثل گوشی های هوشمند با کنسول ها رفتار میکنه عملا دیگه به واژه ی نسل اعتقاد نداره مثل سامسونگ که هر سال یه گوشی میده که با گوشی با پارسالش فرق چندانی نداره و جفتشون هم ساپورت میکنه این کار در نهایت به ضرر کسایی هست که میرن کنسول نه مایکروسافت رو میخرن که چیز جدیدی رو تجربه کنند اما فقط یه ارتقا جزئی میبینند وقتی مایکرو کنسول ایکس باکس سری اس ۴ ترافلاپسی رو معرفی کرد اونوقت بیشتر به این حرف من پی میبری که مایکرو کنسول رو تبدیل گوشی کرده

      • واسه بازی رایگان گلد میدی و هر نسلم منتظر ای تری بعدی و با تریلر نات ریل تایم ۲۰ فریم خوشی و تمام انحصاریات برای پی سی هم میدن
        #مشتری مداری

    • alipower_fan گفت:

      امکانش هست بفرمایید چطوری اس اس دی روی ps5 کار های بجز لودینگ مثل رزولوشن بالا بردن میکنه ولی توی اکس باکس نمیتونه ؟؟؟ نمیدونم چطوری به این نتیجه رسیدید که چون بازی ها برای وان هم میان پس اس اس دی بیکار میوفته. شما همین الان به پی سی نگاه کنید یکسری از بازی ها تنظیمات اخرشون فقط با اس اس دی امکان پذیره. خب وقتی گرافیک توی سری اکس بالابره اس اس دی هم داره پس حله دیگه همه چی …. درضمن فقط ۱ سال پس از عرضه این هست نه ۲-۳ سال و برای این مایکرو این حرف رو زد تا هرکس خواست الان وان بخره توی خریدش شک نکنه که دیگه تا ۱ سال فقط بازی هست بازی کنه.

      • تا دو سال کامل بازی های انحصاری وان و سری ایکس مشترکه حرف خود فیل اسپنسر هم قبول ندارید؟ بله بازیهای میان نسلی نمیتونند از قابلیت های ssd به جز لودینگ استفاده کنند نمونه ش بازی Medium . یه بازی وقتی بر اساس ssd ساخته بشه دیگه روی hdd قابل اجرا نیست فهمش خیلی راحته فکر نمیکنم نیاز به توضیح داشته باشه باز اگه نیازه بگو تا برات توضیح بدم

      • Arad55 گفت:

        این رفیقمون هنوز تو خواب ssd به سر میبره
        فکر میکنه ssd همون gpuهستش
        فکر میکنه کیفیت سری ایکس ۷۲۰ هستش
        من که از بابت سری ایکس خیالم راحته میدونم چه غولی هستش و در اینده تفاوت گرافیک رو میبینیم
        و جالبه هر کی تاحالا اومده از ssd فقط به عنوان بارگذاری سریع صحبت کرده نه چیز دیگه
        در طول زمان عملکرد دو دستگاه مشخص میشه و بازیهای که به صورت مستقل عرضه میشن رو باید دید روی این دستگاها چطوریه نه اون استدیویی که میاد انحصاری بازی میزنه و از امکانات اون کنسول استفاده میکنه
        فعلا که نواوری بکوارد سری ایکس ترکونده و الباقی جزییاتش که دیگه بماند
        رزولیشن ۷۲۰ رو به ۴k تبدیل میکنه این یعنی سازگاری دستگاه با تمام نسلها
        و چیزی که سونی توش مونده و با نرم افزار و اپدیت میخواد انجامش بده

        زمانی که پلی۴ داشتم بازی اسنایپر ۴ که اومد لودینگ بازیش ۵ دقیقه بود حالا از ایشون بپرس ssdچه نقشی میتونه برای این بازی انجام بده

        • Unbalance گفت:

          نه عزیزم تویی که نمیدونی ssd چیه این دوستمون خیلی بهتر میدونه

          تویی که نمیدونی اصلا مدل به اجرا در اومدن بازی ، فرا خوندن اطلاعات و‌…. همه چی فرق می‌کنه
          وقتی واسه یه کنسول نسل نهمی داری بازی میسازی خیلی فرق داره تا یه بازی واسه همشون بسازی
          نحوه چیدنت انگار فرق بکنه ، پلتفرم به معنای واقعی یه چیز دیگس، از خوصله تایپ واقعاً دیگه توضیحش خارجه

          تعصب خیلی چیز بدیه ، مطالعه و دانش رو ازتون میگیره و شما میفتین وسط جنگی که ضرره کلا براتون

        • (در طول زمان عملکرد دو دستگاه مشخص میشه و بازیهای که به صورت مستقل عرضه میشن رو باید دید روی این دستگاها چطوریه نه اون استدیویی که میاد انحصاری بازی میزنه و از امکانات اون کنسول استفاده میکنه) شما مشکلت اینه اصلی ترین ویژگی یه کنسول رو نادیده گرفتی کنسولی که بازی های انحصاری که بتونه از حداکثر قدرت و ویژگی هاش استفاده کنه رو نداشته باشه هزار تومن ارزش نداره مگه وان ایکس ۴۳ درصد قدرت gpu بیشتری نسبت به پرو نداشت مگه چهار گیگ رم بیشتر از پرو نداشت مگه فرکانس cpu ش بیشتر نبود مگه بازیهای مولتی پلتفرم بهتر روش اجرا نمیشدن پس چرا کسی وان ایکس نخرید؟؟؟ تازه توی نسل بعد دیگه خبری از این مقدار اختلاف نیست هر کدوم برتری های خودشونو دارن gpu سری ایکس فقط ۱۵ درصد قویتره در عوض ssd سونی دو و نیم برابر بدون در نظر گرفتن معماریش پرسرعت تره . تو که ادعا میکنی ssd تاثیری روی پرفورمنس بازی ها نداره پس چرا خود مایکرو توی سری ایکس ازش استفاده کرده چرا مایکرو هارد روی کنسولش نذاشته ببین سخت افزار یه کنسول خیلی زود تاریخ مصرف گذشته میشن اگه اون کنسول بازی انحصاری خیلی باکیفیتی نداشته باشه شکست میخوره همین ps5 و سری ایکس از لحاظ سخت افزاری فقط سه سال توی بورس هستند بعد سه سال کنسول های میان نسلی با حداقل دو برابر قدرت بیشتر میان به بازار . از این سه سال سری ایکس دو سال ش بازی انحصاری نداره که از ۱۲ ترافلاپسش استفاده کنه الان اونوقت این ۱۲ ترافلاپس بدرد چی میخوره؟ درسته فقط تبلغیات شما کنسول سری ایکس اومد همون روز اول برو بخرش و هر روز حلوا حلواش کن که کنسول من ۱۲ ترافلاپس قدرت داره ۱۲ ترافلاپس قدرت داره بلند فریاد بزن ۱۲ ترافلاپس قدرت داره موقعی که گیمرای ps دارن بازیهای نسل نه ای واقعی با گرافیک فک برنداز و هوش مصنوعی فوق العاده و فیزیک خیلی بالا و با قابلیت های ssd بازی میکنند بلند فریاد بزن کنسول من ۱۲ ترافلاپس قدرت داره . در طول این دو سال شما بازی های نسل هشتی با ارتقای سطحی رزولوشن روی سری ایکس بازی میکنی و بلند فریاد میزنی کنسول من ۱۲ ترافلاپس قدرت داره کنسول من قدرت دکوری داره فیل اسپنسر خیلی خوبه من چقدر خوشبختم

          • Arad55 گفت:

            من قصدم توهین ندارم
            ببین یه مشکلی که هست همه فکر میکنن ساختار سری ایکس با پلی۵ شبیه به همن
            نحوه استفاده از ssd در سری ایکس متفاوته همونجور که گفتم پلی۵ تمرکزش روی سخت افزارssd هستش اما در سری ایکس جور دیگه تعریف شده
            انگار اخبارهای جدید رو نخوندی
            جیسون رونالد مدیر بخش اسری ایکس میگه
            سری ایکس رو طوری طراحی کردن که از تمام قدرتش برای اون بازی استفاده میکنه
            یعنی از همون ۱۲ ترافلاپس
            سوال اینه چرا وقتی ssd پلی۵ سرعت بالاتری داره نتونسته مثل مایکروسافت قابلیت بکوارد رو بهش اضافه کنه و بدون نرم افزار رزولیشن ۷۲۰ رو به ۴کی تبدیل کنه با دوبرابر فریم
            من نمیگم ssd کارایی نداره
            حرفم اینه حرف اخر رو پردازشگر میزنه
            و در مورد پردازشگر پلی۵ یه ابهاماتی وجود داره که برمیگرده به سرعت کلاک و گرمایی که تولید میکنهو طبق گفته سرنی قابل تغییره و اگر سونی نتونه ۲٫۴ ثابت بده بر خلاف مایکروسافت براش خیلی گرون تموم میشه

            • من چیزی که خوب باشه میگم خوبه مایکرو توی بکوارد عالی کار کرده و خودم توی پست های دیگه همیشه این کارشو تحسین کردم من که هیتر مایکرو نیستم از خدامه مایکرو موفق باشه چون در نهایت به نفع همه ی گیمرا میشه من بارها از فورزا هوریزون و استودیو سازنده ش تعریف کردم و گفتم این بازی بهترین ریسینگ نسل هشت بوده در مورد کلاک متغییر اینو بهت بگم یه بازی یا gpu محوره یا cpu محوره از این کلاک متغییر میشه اتفاقا استفاده های زیادی کرد مثلا روی صفحه لودینگ که نیاز به cpu هست کلاک cpu رو بالا میبرن کلاک gpu رو پایین میارن یا مثلا روی کات سین ها که نیاز شدید به gpu هست کلاک gpu رو بالا میبرن این کلاک متغییر باعث خنک شدن و بهینه شدن دستگاه میشه و باعث میشه موقعی که به کلاک بالای cpu یا gpu نیاز نیست کلاکشو بیارن پایین تا بهینه تر و خنک تر کار کنه

        • افرین فقط بزار یک چی بگم
          فال اوت بازی کردی؟
          اسکایریم چی ؟
          اصلا جی تی ای؟
          خب اگه بازی کرده بودی می فهمیدی تکسچر ها توی دوردست بشدت تو ذوق می زد
          خب اس اس دی سونی این مشکل رو حل می کنه
          در ضمن توی پلی استیشن ۵ اس اس دس جوری بکار رفته که دیگه لازم نیست وقتی مثلا توی زمین فوتبالی پشت سرتو لود کنه و تمام تمرکز روی جلوی روت منعطف میشه
          حالا تو هم وقتی باکس خریدی بازش کن و فلافلایی که بازی ساز ها از نصفشم نمیتونن استفاده کنن و هل بلید نات ریل تایم ۲۰ فریم و دلفین لذت ببر

          • Arad55 گفت:

            خب خدا رو شکر یه نفر فهمید کار ssdچیه
            منم دارم همینو میگم برو به رفیقاتم همینو بگو که کار ssdفقط بارگذاریه نه جهش گرافیکی
            ما از شبیه ساز هواپیمایی که اومده لذت میبریم که گرافیکش فک همه رو انداخته پایین

    • Arad55 گفت:

      عزیزم تو حرص ما رو نخور ما یه جور باهاش کنار میایم
      در ضمن چند سال دیگه استدیوها بازیهای گرافیکی نسل ۹ رو روانه بازار میکنن
      یوبی سافت هنوز داره میان نسلی میزنه
      شما از همین الان به فکر پول پلی۵ باش
      داداچ دیگه باید اروم اروم پلی۴رِت رو بندازی بره چون دیگه براش بازی نمیزنن
      و از الان دنبال یه وام ۱۵ میلیونی باش برای خریدپلی۵
      یه ۱۵ میلیون دیگه هم بزار برای تلویزیون ۴k وگرنهبا یه تلویزیون معمولی همون ۱۰۸۰ پی هستش
      فقط یه سوال میمونه بازیهای نسل۹ بالاتر از ۶۰ دلاره یا نه و باید به این قضیه هم توجه کرد

      • تکلیف شما که معلومه فن دو اتیشه ایکس باکس هستی و چشم بسته کنسولشو میخری من برای دوستان بیطرفی که گول قدرت ۱۲ ترافلاپسی خوردند گفتم که قرار نیست به جز یه ارتقا سطحی چیز جدیدی تا دو سال ببینند و بعد از دو سه سال هم که کنسول های میان نسلی با قدرت حداقل ۱۸ ترافلاپسی میان

        • Arad55 گفت:

          رفیق تو به من میگی دو اتیشه بعد خودت داری تلاش میکنی که کسی سری ایکس نخره
          مردم خودشون تصمیم میگیرن که چه کنسولی بخرن نیاز و به تعریف من و تو نیست
          درمورد بازیهای نسل ۹ که شک دارم برای وان اس بیاد و فقط برای وان ایکس میاد
          نمونش بازی مدیوم که فقط قراره برای سری ایکس بیاد
          مایکروسافت میگه برای نسل قبل بازی میاد ولی زمان زیادی نمیبره چون استدیوهای دارن خودشونو برای ساختار سری ایکس هماهنگ میکنن

  • اینجاست که باید گفت الحق و الانصاف سونی سلطان صنعت گیم است و بس.بهترین کنسول تاریخ نسل بشریت

    • Ozhan گفت:

      شاید باورت نشه ولی این مرد میخواد سونیو رو به نابودی بکشونه
      هیچکی واسه من نمیتونه جای شان لیدن رو پر کنه
      رفتن لیدن هم به جیم رایان ربط داشت که تو یه مقاله خونده بودم جیم رایان کل نظراتش مخالف لیدن بوده
      مثلا عشق انلاین بوده یا مخالف کراس پلی یا انحصاری پر خرج
      کراس پلی په عیبی داره اگ فعال باشه و قابلیت غیرفعال سازی براش بذارن؟؟؟؟
      مثلا من دوستم اکس باکس داره و هیچوقت نمیتونیم باهم بازی کنیم چون یکی مث جیم رایان مخالفه این طرحه و اگ دقت کنی تو خبر امروز هم طفره رفته از بحث دربارش

  • Iman dzh گفت:

    این که میگن ما از کنسول های نسل هشت پشتیبانی میکنیم همش الکیه ،هم سونی هم ماکروسافت، بعد عرضه کنسول جدید هدفشون کنسول بعدی هست هیچ وقت یادم نمیره واچ داگز که برای دوتا نسل اومد کیفیت نسخه x360 وps3 افتضاح بود

    • موضوع اینبار فرق میکنه سونی رسما اعلام کرده که بازی های انحصاری ps5 برای ps4 نمیان و از حداکثر ویژگی ها و قدرت ps5 استفاده میکنند اما فیل اسپنسر رسما اعلام کرد که ایکس باکس سری ایکس تا دو سال بازی انحصاری نداره و همه ی بازیهای انحصاری فرست پارتی تا دو سال اول برای وان فت و وان اس و وان ایکس میاد این پشتیبانی سونی منظورشون ساپورت خدمات و سرورها هست حالا بعضی بازیهای مولتی پلتفرم تا یک سال بنا بر سلیقه ناشر ممکنه برای ps4 و وان هم بیان که بهشون میگن بازی بین نسلی . بازیهای ورزشی هم که تا سال ها برای ps4 و وان میان

  • خب این خیلی خوبه…
    بالاخره باید پیشرفت کرد نه پسرفت و درجا….
    ولی چیزی که من رو ناراحت می کنه این هست که یه سری ها (از جمله من) ممکن هست از سری تجربه ها محروم بشن…
    امیدوارم پایه باشید و یه بار برای همیشه این دلال های نامرد رو تحریم کنیم
    تا حالیشون شه نمی تونن با یه مغازه لاکچری سر ماها کلاه بذارن!
    جدیدا دزدا کت شلوار می پوشن… از فقیر می دزدن به خر پولا می دن…
    دوره رابین هود گذشت

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    امیدوارم موفق باشن ولی خیلی تند و تیز صحبت کرد !

  • farshadx گفت:

    من تو پست https://gamefa.com/644245/ps5-will-deliver-new-and-different-games-that-cannot-be-found-anywhere-else/
    هم گفتم
    به شخصه کاری به مضمون خبر و سونی ندارم
    اما واسم خیلی مهمه خبر رو همونجوری که هست بخونم
    خبر به این مهمی در مورد قیمت کنسول رو حتی توی تیتر هم نمیارید
    https://www.dualshockers.com/playstation-5-price-jim-ryan/
    خبر منتشر نشدن انحصاری هارو هم با تیتر های به شدت ملایم با منابع خود سونی پوشش میدی
    https://www.vg247.com/2020/05/29/sony-to-develop-ps5-exclusives-which-will-not-be-playable-on-ps4/
    این ترجمه اقای ابولحسنی هست تو خبر قبلی که جیمی رایان گفته تو منبع خود سونی
    “”فکر می‌کنم که باید به جامعه‌ی پلی‌استیشن چیز جدیدی بدهیم که بتوانند از آن فقط برروی پلی‌استیشن ۵ لذت ببرند.””
    اینم ترجمه جدید تو این خبر که منبع رو نمیدونم
    “”من فکر می‌کنیم اکنون زمان آن فرا رسیده است که ما، یک چیز جدید را در اختیار طرفداران خود قرار دهیم؛ یک چیز متفاوت؛ چیزی که تنها پلی‌استیشن ۵ قادر به عملی کردن آن‌ها خواهد بود.””
    لذت ببرید کجا عملی کردن کجا؟!
    اولی میشه نتیجه گیری کرد رو ps4 هم میاد ولی با گرافیک خیلی کمتر(لذت کمتری داره یا واسه لذت بردن باید ps5 گرفت)
    دومی میگه فقط روی ps5 عملی میشه یعنی رو ps4 نمیاد
    تفاوت ۲ تا ترجمه یا ۲ تا منبع اینقدر زیاده
    گیمفا اینجوری نبود نمیدونم دیگه چی بگم

    • تا جمعه صبر کن تا ببینی بازیهای انحصاری ps5 روی ps4 هم قابل اجرا هستن یا نه . اون گاد فال هم انحصاری نیست و روی pc هم میاد از لحاظ گرافیکی قابل اجرا روی ps4 هست اما اونطوری که سازندگانش گفتند برای گیمپلیش از قابلیت های ssd استفاده کردند که قابل اجرا روی hdd ps4 نیست

  • همین سیاست که بازیها مخصوص کنسول نسل نهم سونی ساخته بشه و مایکرو طوری بازی بسازه که واسه هردو نسل پاسخگو باشه میشه گفت دلیل برای موفق کنسول پلی ۵ خواهد شد. چون تفاوت این دو نسل واقعا زیاده چه از نوع درایو و چه از قدرت پردازش و همچنین کنترلر جدید سونی تا امکانات جدیدی که در کنسولهای فعلی نیستن. پس بهترین کار اینه که روی یکیشون تمرکز کنن و قطعا همه بازیبازان به کنسولهای جدید کوچ خواهند کرد اما سونی هم با بازیهای خاصش و هم اینکه انحصاری واسه کنسول جدید داره میتونه بازار رو همون اول واسه مشتری مشخص کنه. اینطورم که پیداست مایکرو قراره بازی رو مخصوص کنسولهای نسل حاضر بسازه و فقط گرافیکش رو روی نسل بعد ارتقا بده!!! که امیدوارم اینطور نباشه

  • xbox and halo گفت:

    اخرش تا کی ps5 فقط داره با انحصاری چون the last برا xbox شاخ و شونه میکشه.وقتی انحصاری های شاهکار xbox اومد اون موقع میفهمین انحصاری یعنی چی

  • xbox and halo گفت:

    بچها ببخشید که این طور نظراتی رو مینویسم امید وارم باعث ناراحتی ps4 فن ها نشه ولی خب از کنسول ps4 خوشم میاد ولی از انحصاری هاش خوشم نمیاد.
    نمیدونم چرا؟

  • Max payne123 گفت:

    یکی برای من توضیح بده که وقتی قرار نیست انحصاری ها و بازی های پلی ۵ روی پلی ۴ بیاد ایشون دقیقا چطوری میخواد نسل قبل رو پشتیبانی و خدمات رسانی کنه

  • توی این رویداد پیش رو فقط یه خبر کوچیک از الدن رینگ بشه می‌تونه این ماهو برام رویایی کنه
    امیدوارم دوستان سونی فن هم از رویداد پیش رو لذت ببرن

  • EmperorX گفت:

    دوستان نویسنده گیمفا خواهش میکنم حداقل یکم دقت کنید در نحوه پست گذاشتن ، الان عینا همین پست قبلا هم گذاشته شده.
    میدونم چون اخبار نسل بعدی جذاب هست برای همین تعداد کامنت ها بالا میره. ولی کیفیت کار چی میشه؟ الان صبحت های جیم رایان دو بخش شده و تو دوتا پست گذشته شده ، بخش هاییش که کاملا شبیه به هم هست.
    یعنی عملا برای یک مصاحبه چند خطی سه پست گذاشته شده.

    https://gamefa.com/644245/

    https://gamefa.com/644350/playstation-5-price-jim-ryan/

  • باید فرقی بین دو نسل باشه، ارتقای نسل منحصر به پیشرفت گرافیک و سرعت لود بیشتر نیست. حتی دو بازی تلو۲ و توشیما با این همه پتانسیل رو میتونست توو نسل نهم ارائه کنه که بخاطر تعهد فوق العاده سونی به طرفداراش توو نسل هشتم، اون هم اواخرش ارائه شد. اینکه دوستان میگن خب ریسمتر میشه واسه نسل نهم، درسته اما سند اون بازیا به نام نسل هشت خورده و اعتباریه واسه اون نسل.
    در نهایت اینو میخواستم بگم سیاستی که سونی در قبال نهم پیشه کرده قابل احترامه…

سونی: بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ باید نشان دهنده‌ی توانایی‌های یک کنسول نسل نهمی باشند - گیمفا