ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا
ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا
ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا
ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا

ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد

آرش بوالحسنی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا

از آن جایی که در حال نزدیک شدن به عرضه‌ی Ghost of Tsushima، آخرین انحصاری بزرگ پلی‌استیشن ۴ هستیم، استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) تصمیم گرفته است که به برخی سوالات در مورد مدت زمان بازی، ماموریت‌های جانبی و غیره پاسخ دهد.

به تازگی بلاگ پلی‌استیشن مطلبی را منتشر کرد که در آن نیت فاکس (Nate Fox) و جیسون کانل (Jason Connell) به برخی سوالات هواداران پاسخ می‌دهند. وقتی از کانل سوال شد که آیا در کنار کاتانا، جین توانایی استفاده از سایر سلاح‌ها مانند نیزه و تبر را دارد، او گفت:

کاتانای جین یک یادگار خانوادگی است که از اول تا آخر با او خواهد ماند. به عنوان یک سامورایی کشنده، این سلاح اصلی او در مبارزه با خارجی‌ها است. شمشیر جین همراه با جین در طول داستان بازی رشد می‌کند و می‌توانید آن را ارتقا دهید.

در ادامه از کانل سوال شد که ساکر پانچ چگونه به این نتیجه رسید که باد، می‌تواند راهنمای مناسبی برای بازی‌بازان باشد. او در پاسخ به این سوال گفت:

خوشبختانه، یکی از اولین تصمیم‌های هنری ما، این بود که باد راهنما را به بخشی از بازی تبدیل کنیم. ما از آن زمان کمی این سیستم را ارتقا داده‌ایم. به طوری که علاوه بر محلی که می‌خواهید به آن بروید، باد راهنما می‌تواند به شما محل رازهای مخفی را هم نشان دهد.

همانطور که می‌دانید سیستم کارما در بسیاری از بازی‌های اخیر مرسوم شده است. به طوری که بازی‌باز با انجام کارهای خوب یا بد، عواقب متفاوتی را تجربه خواهد کرد. نیت فاکس در پاسخ به این سوال که آیا در این بازی شاهد سیستم کارما خواهیم بود یا نه گفت:

هیچ گونه سیستم کارمایی در بازی وجود ندارد. فقط یک داستان از جین وجود دارد که ما می‌خواهیم تعریف کنیم. در مورد حق انتخاب بازی‌بازان باید بگویم که بازی‌باز حق انتخاب صفر و یکی ندارد. در واقع آزادی بازی‌باز در انتخاب شیوه‌ها برای مبارزه با دشمنان است.

همچنین نیت فاکس تایید کرد که در بازی شاهد چرخه‌ی شب و روز خواهیم بود و در کنار آن، آب و هوای متغیر هم جزئی از بازی است. در مورد مدت زمان بازی هم گفته شد که نمی‌توان پاسخ درستی به این سوال داد. چرا که برخی از تسترهای بازی، بیش از یک هفته را در دنیای آن سپری کردند و نتوانستند که داستان را به پایان برسانند. فاکس سپس در مورد ماموریت‌های جانبی بازی گفت:

تبدیل شدن جیم از یک سامورایی به یک روح، داستان اصلی بازی است. اما او در سفر خود به افراد دیگری هم می‌رسد که داستان خود را دارند. اگر بازی‌بازان بخواهند می‌توانند وارد ماموریت‌های جانبی عمیقی بشوند. نه تنها این داستان‌ها باعث درک بهتر حمله‌ی مغول‌ها می‌شود، بلکه پاداش‌های بسیار خوبی هم دارند.

در مورد درجه‌ی سختی بازی هم گفته شد که بازی دارای درجه‌ی سختی Easy، Normal و Hard است که برروی Hard شاهد چالش عادلانه‌ای هستیم. دشمنان می‌توانند بسیار سریع شما را بشکند و باید هر حرکت را حساب‌شده انجام دهید.

بازی Ghost of Tsushima در تاریخ جمعه، ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰) به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. شما می‌توانید مقاله‌ی تحلیل گیم‌پلی این بازی را از طریق وب‌سایت گیمفا، تحت عنوان شبح یا رد خون؟ مطالعه بفرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا
ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا
ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا
ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا
ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فرشاد گفت:

    در مورد کاتانا هایی که گفتن هر سامورایی از ۲ تا کاتانا استفاده میکنه یکی با تیغه بلند و یکی با تیغه کوتاه تر که البته هر کدوم اسم های خاص خودشون رو دارند از نظر داستان و سطح گرافیک بازی مطمئن هستم و میدونم یه شاهکار تنها ترسم فقط فقط از هوش مصنوعی بود البته تا انتشار بازی نمیشه حرفی زد ولی تو تریلر چند روز اخیر سطح هوش مصنوعی دشمنان بازی خیلی جالب نبود خدا کنه یکم سخت تر باشه بازی چون مبارزه های یه سامورایی باید حداقل یه چند دقیقه ای وقت آدم رو بگیره حالا چه جلوش یه سامورایی باشه چه یه مغول خاک بر سر ( به خاطر همه مغول ها به ایران میگم)

    • جنایتی که نکردن :dazed: .. خون مسلمان و غیر مسلمانی که نریختن .. شهرای آباد و پرجنب و جوشی که خاکستر نکردن :weep: حالا الان ما با جین و در ردای یک سامورایی ، به نوعی انتقام می گیریم :fighterf:
      البته ما مغول و مغولستان امروز رو سرزنش نمی کنیم

    • Winter1868 گفت:

      اون شمشیر کوچیک تر اسمش واکیزاشی عه ولی سلاح جین مال دوره ادو عه یعنی ۱۶۰۰ به بعد، اگه واقع گرایانه بود سلاح بزرگش باید تاچی و سلاح کوچیکش کوشی کاتانا باید میبود
      در مورد هوش مصنوعی هم خب باهات موافقم، ولی در نظر بگیر همه سرباز ها اونقدر تکنیک نداشتن که چند دقیقه جلوی کسی که از بچگی چه تو سامورایی چه تو شوالیه گری تمرینش دادن دووم بیاره
      مبارزه با سامورایی های دیگه رو گفتن تو بازی دوئل های سختی قراره باشن
      البته من خودم دوست داشتم بازی تو کره میبود چون حکومت گوریو کره سی سال تونست در برابرمغول ها مقاومت بکنه

  • بنظرتون میشه هم زمان با دوتا کاتانا مبارزه کرد میدونم سوالم مسخرس ولی خدایی خفن میشه دیگه 😐

  • Marioman گفت:

    دوست دارم اون سلاحی که شبیه بادبزنه و سامورایی ها استفاده میکردن هم باشه،راستی این اسم کیتانا تو مورتال کامبت رو از روی این سلاح بر نداشتن؟

      • فرشاد گفت:

        درضمن باد بزن رو هیچ وقت به عنوان سلاح استفاده نکردن سلاح یه سامورایی شمشیر – نیزه و تیر کمان اون سلاح های خفنی که تو فیلم ها دیدی دسته سامورایی هاست واسه اینکه بدون افتخار و احترام مبارزه میکردن و میکشتن ملت رو واسه همینم سلاح هاشون زیاده شمشیر های سامورایی ها اصلیش کاتانا که بلندترینشون بعد بعد واکیزاشی که همون شمشیر کوتاه است و یه کوکاتانا هم هست که از نظر اندازه متوسط بین این ۲تا در عوض نینجاها سلاح هاشون ستاره شوریکان دارن کوساریگاما دارن همون که شبیه داس با زنجیر علاوه بر کاتانا شمشیر نینجاتو دارن که شبیه کاتانا است اما صافه یه شمشیر هم دارن به اسم دایتو که شبیه همون کاتاناست یه نیزه باحال دارن به اسم ناگی ناتا سرش پخ و یه باتوم خفن هم دارن به اسم تونفا درسته نمی بره ولی تو مبارزه های نزدیک بدجور دهن طرف رو آسفالت میکنه نانچیکو رو هم که خودتون میدونید

  • Prince.n46 گفت:

    بازیاى سامورایى عشقه از این نوع بازیا خیلى کمه یادش بخیر onimushaعالى بود

  • GrandWarden گفت:

    خب اگه مبارزاتش رو خوب طراحی کرده باشن که احتمالا هم کردن،مشکلی با اینکه فقط با همون کاتانا بازی رو پیش ببریم نیس.توی سکیرو هم دیدیم که فقط با همون کاتانا و با اضافه کردن ابزار های دست مصنوعی چه گیم پلی فوق العاده ای نصیبمون شد.دوستان تو این بازی هم shuriken هست؟

    • فرشاد گفت:

      داداش سامورایی ها شوریکان نداشتند مگر اینکه موقعی که جین ساکای تبدیل به نینجا میشه ازشون استفاده کنه وگرنه سامورایی ها فقط تیر و کمان شمشیر داشتند تنها کسایی که از شوریکان استفاده کردند به غیر از نینجاها رونین ها بودن که سامورایی های بدون ارباب بودن که هر کثافت کاری بود انجام میدن و هیچ شرافتی نداشتند

      • Winter1868 گفت:

        دوست عزیز این بحث افتخار و این جور چیزا مال دوره ادو به بعده یعنی از ۱۶۰۳ به بعد
        وگرنه قبلش برای یه سامورایی مهم نبود چجوری حریفش رو میکشه، فقط حریفش بمیره روشش مهم نیست
        حتی بعضی از سامورایی ها شینوبی بودن

        • فرشاد گفت:

          داداش موضوع احترام و افتخار والا تا جایی که من خوندم از قرن ۱۲ و دقیقش رو اشتباه نکرده باشم ۱۲۳۰ میلادی شروع شد که اولین شوگان شکل گرفت و دوره شوگان سالاری شروع شد و رسما پادشاه یه لقب بیش نبود و همه چی زیر دست شوگان دوره ادو که میگی دوره ای بود شوگان توکوگاوا اومد تمام روابط ژاپن رو دنیای خارج قطع کرد و باعث شد برای ۲۵۰ سال ژاپن از مردم دنیا مخفی بشه که با ورود آمریکایی و انگلیسی به ژاپن و جنگ باکوماتسو سیستم سامورایی برداشته شد و قدرت دوباره به پادشاه برگشت این فیلم کنشین هم بر اساس واقعیت ساخته شد و جدا از همه صحبت هایی که شما گفتی یا من گفتم خلاصه اش اینکه عجب آدمای خفنی بودن این سامورایی ها حالا چه با شرافت چی بدون شرافت ولی من کلا سامورایی ها رو به شرافتشون بیشتر قبول دارم همینکه وقتی شرکت میخوردن هاراکیری میکردن

          • Winter1868 گفت:

            فرشاد جان من این چیزایی که میگم از صحبت های یه پروفسور تاریخ ژاپنی بود که تریلر های گوست رو دیده بود این حرفا رو زده بود برداشت کردم گفتم بهت
            و کاملا هم باهات موافقم در مورد هاراکیری یا سپوکو، حداقل وقتی آبروشون میرفت خودشون رو میکشتن نه زن و بچه اشون رو
            به نظرم این همه وقت که رو تاریخ ژاپن گذاشتی رو تاریخ کره هم بذار چون واقعا جذابه
            شمشیر های دوره چوسان یا هواند‌و درسته شبیه کاتانا هستن ولی به شدت برتری دارن

      • GrandWarden گفت:

        که اینطور.ممنون از پاسخت داداش.ماشالله اطلاعاتت کامله ها.ایولا

    • Winter1868 گفت:

      اون رو تایید نکردن هنوز ولی کونای هست

  • jakahagarT گفت:

    کلا فیلم ها انیمه ها و بازی های تو این دوره جذابن

ساکر پانچ به برخی سوالات مربوط به Ghost of Tsushima پاسخ داد - گیمفا