گزارش: بازیهایی که از ماه ژوئیه به بعد برای پلیاستیشن ۴ عرضه میشوند باید با کنسول پلیاستیشن ۵ سازگاری کامل داشته باشند
یکی از مواردی که شرکت سونی به صورت جدی برروی آن کار میکند، پشتیبانی کنسول پلیاستیشن ۵ از عناوین نسل هشتم است. حال به تازگی طبق گزارشات منتشر شده، به نظر میرسد این شرکت قدم دیگری را در راستای محقق کردن این هدف برداشته است. در ادامه با گیمفا همراه باشید تا نگاهی به جزئیات تکمیلی این گزارش داشته باشیم.
طبق گزارشاتی که به تازگی منتشر شده، شرکت سونی به سازندگان گفته است که اگر میخواهند بازی آنها از تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۳ تیر ۱۳۹۹) برروی کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شود، حتماً باید این عنوان به صورت کامل با کنسول پلیاستیشن ۵ سازگاری داشته باشد.
این موضوع به آن معنا است که تمام بازیهایی که از اواسط ماه ژوئیه برای تست کردن برروی کنسول پلیاستیشن ۴ ارسال میشود باید بتواند بدون هیچ مشکلی برروی کنسول پلیاستیشن ۵ به نمایش در بیاید و این موضوعی است که سازندگان بازی باید به آن توجه داشته باشند.
طبق آخرین تغییراتی که دستورالعمل سازندگان برای عرضهی عناوین خود برروی کنسول پلیاستیشن ۴ اعمال شده است، از اواخر ماه آوریل کیتهای نرمافزاری توسعهی پلیاستیشن ۴ بهروزرسانی را دریافت کرده است که طبق آن وضعیتی از چگونگی اجرا شدن بازی برروی کنسول پلیاستیشن ۵ را به شرکت سونی گزارش میدهد و این شرکت در آینده برای انجام هماهنگیهای لازم با توسعه دهندگان تماس میگیرد.
اگرچه مطمئناً شرکت سونی همکاریهای لازم را با سازندگان برای هرچه بهتر اجرا شدن بازیهای نسل هشتم برروی کنسول پلیاستیشن ۵ خواهد داشت و همچنین به احتمال قوی این کنسول تا حد زیادی توانایی اجرای بازیهای پلیاستیشن ۴ را دارد اما در نهایت سازندگان باید از مناسب اجرا شدن این عناوین برروی کنسول پلیاستیشن ۵ اطمینان لازم را کسب کنند.
بنابراین برای انتشار بهروزرسانی برروی عناوینی که تا قبل از ۱۳ ژوئیه برای شرکت سونی ارسال شدهاند سازگاری با کنسول پلیاستیشن ۵ نیاز نیست اما شرکت سونی به شدت آن را به سازندگان توصیه کرده است. اما در مقابل آن، تمام بهروزرسانیها و پچهای بازیهایی که پس از این تاریخ برای شرکت سونی ارسال شدهاند باید به صورت کامل با کنسول پلیاستیشن ۵ سازگاری داشته باشند.
لازم به ذکر است که ارسال عناوین برای شرکت سونی مدتی قبل از عرضهی رسمی بازی صورت میگیرد تا استودیو بتواند مجوزهای لازم برای انتشار بازی خود را به دست بیاورد.
به عنوان مثال اگرچه بازی Ghost of Tsushima در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰) برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد اما مطمئناً این عنوان، مجوزهای لازم را قبل از تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۳ تیر ۱۳۹۹) دریافت کرده است. اگرچه مطمئناً Ghost of Tsushima به عنوان یکی از بزرگترین بازیهای نسل هشتم به صورت کامل با کنسول پلیاستیشن ۵ سازگاری خواهد داشت. همچنین طبق گزارشاتی که به دست یوروگیمر (Eurogamer) رسیده است، بازی Thle Last of Us Part II نیز از عناوینی خواهد بود که به صورت ویژه و کاملی با کنسول پلیاستیشن ۵ سازگاری خواهد داشت.
همچنین روز گذشته بود که شرکت سونی به صورت رسمی زمان برگزاری اولین نمایش با محوریت نسل نهم و کنسول پلیاستیشن ۵ را معرفی کرد. بنابراین میتوان انتظار داشت که بهزودی صحبتهای بیشتری در رابطه با پشتیبانی کنسول پلیاستیشن ۵ از عناوین نسل قبلی خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
به پیر به پیغمبر اینا همش درباره حالت نیتیو مود پلی استیشن ۵ و لگسی مود همیشه اوکی هست حالا هی من میگم هی بگید دمیج کنترل و مسخره کنید. بالاخره سونی درباره پشتیبانی صحبت میکنه : ))))
یعنی زحمتش گردن سازنده ها خودشون کاری نمیکنن ?:-) 😐 یکی مثل مایکروسافت میگه شما بازیتو بساز بکوارد با رزولوشن و فریم بهتر و auto HDR با من یکیم اینجوری میگه بیخیال با خود استودیوها :-/
WHAT A JOKE :smirk:
بخشی از صحبت جیسون رونالد
ایکسباکس سری ایکس از تکنیک نوآورانهای برای ایجاد قابلیت HDR استفاده میکند که این ویژگی را بهطور خودکار در بازیهای قدیمی اعمال خواهد کرد. از آنجایی که این تکنیک توسط بخشی از خود کنسول روی بازیها اعمال میشود، به ما اجازه میدهد که بدون نگرانی از وارد شدن هیچ فشاری به سختافزار و کاهش کیفیت و نرخ فریم بازیها، آنرا روی آثار ایکس باکس ۳۶۰ و اولین ایکس باکس شاهد باشیم؛ کنسولی که حدود ۲۰ سال قبل وارد بازار شده بود، یعنی زمانیکه خبری از HDR نبود.
کاملا gpu.cpu.ssd درگیر این قضیست
و کاملا به صورت خودکار خودش گرافیک بازی رو به ۴k و دوبرابر کردن فریم تبدیل میکنه بدون نیاز به نرم افزار
این بخشی از نواوریه سری ایکسه که بهش میگن مِتود هویچی
نمونش بازی اساسین یونیتی که روی سری ایکس اجرا شد و قابلیت ریتریسینگ رو بهش داد
:yes: :yes: :yes:
دلیلش اینه که ماکرو فقط نسل به نسل کنسول رو ارتقا میده
سری ایکس نسخه قوی تر ایکس باکس وان هستش
قالب سخت افزاری کنسول های ماکرو یکی هستن
برای همین انقدر بزرگ نکن
پشتیبانی از نسل قبلی که ماکرو داره میگی در این حد بزرگ نیست
درواقع کار بزرگ رو سونی داره میکنه که با یه کنسول کاملا متفاوت میخواد بازی های قبلی رو اجرا کنه
سری ایکس کنسول فوق العاده قوی هستش و اگه کسی از ۱۰۰ درصد توانش استفاده کنه گرافیکی ترین بازی های تاریخ رو میتونه بسازه ولی دیگه همه چیزش رو در این حد بزرگ نکنین چون واقعا نیست
یه مثال خیلی خوبی ازش که همه میتونن درک کنن کنترلر ها نسل نهم و هشتم ایکس باکسه
هم دیگه رو پوشش میدن چون تقریبا پایه سخت افزار یکی هستش
😐 😐 😐
میشه بگی منظورت از قالب سخت افزاری چیه ?:-) یعنی قالب سخت افزار xbox اورجینال که واسه ۲۰ سال پیش هست یا X360 با Series X یکی هست ?:-)چی میگی ?:-)وقتی یه چیزی رو که دوست داری در حد خدا میبریش بالا و بی نقص میبینیش همین میشه دیگه ضعفاش رو هم حسن میبینی :-|مثالت هم هیچ ربطی به بکوارد بازیها نداشت در مورد کنترلر Series X شبیه one هست چون بی نقص بوده فقط یه عده به D pad اعتراض داشتن که عوضش کرده :yes: دوال سنس هم فرقی نکرده فقط یه میکروفون گذاشته و فرم کنترلر xbox رو کپی زده haptic feedback هم که ما این نسل داشتیم :yes:
رفیق منظور از پشتیبانی اینه که به جز انحصاری ها شامل مولتی پلتفرمها هم میشه
اضافه کردن hdr به بازیای در حد نسل شیش و هفت هنر نیست 😀 😀 😀
بابا ایکس باکس خداست دست از سرِ ما بردار کمتر بیا تو پستای مربوط به سونی حرفای بیربط بزن.حالا خوبه اولین نفر کامنت ندادی خدا رو شکر اولین کامنت چشمم افتاد به postman عزیز.
تلو :heart: روی ps5،
همین کافیه :heart:
احسنت به تلاش سونی برای backward
:shy: :shy: :shy:
Every time your lips touch another
I want you to feel me
I want you to feel me
Every time you dance with somebody
I want you to feel me
I want you to feel me
بیخیال داداش شما یه چیزیت میشه اینقد حرس نخور سونیه دیگه سلطانه هرروز یه چیزی رو میکنه شما بازیتو بکن از ایکس باکست لذت ببر
اصلا تجربه دلست ۲ روی PS4 حرامه
باید صبر کرد رو ps5 تجربش کرد ۱۹ روز تا عقش ابدی :inlove:
حرکت قشنگیه..
:yes:
یدونه bloodborne رو روی ps5 به شکل ۶۰fps ساپورت کنند برای من کافیه
اوه اوه نوشته باید
بیچاره سونی بعد از خبر پشیبانی مایکروسافت از نسلهای قبل بدجور ترسیده
حالا داره فشار میاره با نرم افزار و اپدیت پشتیبانی کنه
ولی خو لامصب به لطف تکنولوژی (مِتود هویچی) در سری ایکس به طور اتوماتیک و با استفاده از قدرت کاملش همه رو به ۴k تبدیل میکنه. جالبه اینه فقط کمپانی اپل تونسته فیلمهارو به ۴k اچ دی ار تبدیل کنه
الان که دیگه مایکروسافت با این نواوری زد توخال
بازی های جدیدش که دیگه بماند که قراره جولای منتشر شه
فقط خواهشا در جواب پستم مودبانه و باشعور پاسخ بدین
با تشکر
بیا و قدرت نسل نهم رو نشونمون بده ای سلطان
سونی کمکم داره شیر اطلاعات رو باز میکنه
کاش یه آماری بدن که دقیقا کدوم بازی ها رو دارن تست میکنن بالاخره همون ۱۰۰ تا بازیی هم که تست کردن اسم دارن
کسایی که spider man ps4 رو بازی کردن میدونن بازی یه سیستمی فینیشینگی داره که برای فعال شدنش باید ضربه نخوری و ضربه بزنی
وقتی نوار پر بشه حالا میشه فینیشر زد ولی اگه نزنی و به روندت ادامه بدی نوار تا ۳ برابر حالت اول پر میشه
حالا یه فینیشری میزنه که طرف با خاک یکسان میشه
اهمیتی هم نداره دشمن چقدر قوی و بزرگ باشه
سونی یه جورایی همچین کاری کرد
هیچی ضربه ای نزد و نزد
حالا میخواد همه رو با قدرت بزنه
خخخخخ
مثالت خیلی سنگین بود
تو که کل بازی رو تعریف کردی برای مثالی که خواستی بزنی
موش بخوره تو رو با این شوخی که کردی.
صبر کن یعنی قراره بعد بازی avengers هم برای پلی استیشن ۴ بازی بیاد.
جون هرکی دوست دارین بگین آره