هیدئو کوجیما از سود حاصل از فروش بازی Death Stranding میگوید
هیدئو کوجیما، کارگردان بازی Death Stranding، میگوید که فروش این بازی بهاندازهی کافی سودده بوده و بودجهی ساخت بازی را جبران کرده است و سود آن برای ساخت عنوان بعدی کوجیما ذخیره شده است.
شرکت سونی اینتراکتیو انترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) و استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) در سال ۲۰۱۹ بازی Death Stranding را برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه کردند. حال، هیدئو کوجیما، کارگردان بازی، در مصاحبهای گفته است که سود این بازی، هزینهی ساخت آن را جبران کرده و او حالا بودجهی کافی برای ساخت عنوان بعدیاش را دارد.
عملکرد Death Stranding در زمینهی فروش چطور بود؟
کوجیما: بازی ما به اندازهای فروخت که بتوانیم از آن سود بهدست بیاوریم. فکر میکنم بتوانیم فروش آن را با احتساب جبران هزینهی ساختش، «موفق» بنامیم. ما همین الان هزینهی کافی برای ساخت عنوان بعدی را ذخیره کردهایم و البته قرار است که نسخهی رایانههای شخصی را بهزودی منتشر میکنیم. برای همین نگرانی چندانی نداریم.
نگرانی برای آماده کردن عنوان بعدی؟
از آنجایی که صرفاً در مرحلهی برنامهریزی اولیه هستیم، چیز زیادی نمیتوانم بگویم، اما ما در پشت صحنه درحال انجام کارهای مختلفی هستیم. همین چند وقت پیش یکی از پروژههای بزرگمان از دست رفت و برای همین من کمی عصبی هستم (میخندد). بههرحال، چنین مشکلاتی در صنعت بازیها پیش میآید.
آیا چیزی دربارهی شایعاتی که پیرو خرید حق کپیرایت Metal Gear Solid و P.T. وجود دارد میدانید؟
آه، کاملاً غلط هستند. حداقل من که چیزی دربارهشان نشنیدهام (میخندد).
بازی Death Stranding درحال حاضر برروی کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس است و نسخهی رایانههای شخصی آن در روز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ (۱۴ جولای ۲۰۲۰) برروی فروشگاههای استیم و اپیک گیمز استور عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
“آیا چیزی دربارهی شایعاتی که پیرو خرید حق کپیرایت Metal Gear Solid و P.T. وجود دارد میدانید؟
آه، کاملاً غلط هستند. حداقل من که چیزی دربارهشان نشنیدهام (میخندد)”
:reallypissed: :pissedoff: :reallypissed: :pissedoff:
حیف همچین کارگردانی که بیکار بشینه و چیز هایی که بهش علاقه داره رو بهش ندهند.
امیدوارم که حداقل کوجیما نمیسازه ژاپن استودیو بسازه.
چون به یک silent hill جدید خیلی نیازه.
بیکار نشسته 😐
همین سال پیش شاهکار ds را داد بیرون. قطعا توی زمان ساخت ds داشته رو پروژه بعدی کار می کرده. تازه الآنم داره رو فیلمش کار می کنه.
در ضمن اینم گفته سری جدید سایلنت هیل و متال گیر رو نمیسازن چون مالکشون استدیو کونامیه
((بازی ما به اندازهای فروخت که بتوانیم از آن سود بهدست بیاوریم. فکر میکنم بتوانیم فروش آن را با احتساب جبران هزینهی ساختش، «موفق» بنامیم. ما همین الان هزینهی کافی برای ساخت عنوان بعدی را ذخیره کردهایم و البته قرار است که نسخهی رایانههای شخصی را بهزودی منتشر میکنیم))
خدا رو شکر من فکر کردم شکست تجاری خورده عملاً
فکر کنم اکثر ش از خود ژاپن بوده
هیچ وقت بازیا کوجیما شکست تجاری نمی خوره
با خرجی که در مورد ساخت این عنوان شد،و خرج تبلیغات این عنوان و نسخه هایی که فروخت اصلا چیزی در نیومد اینا همش حرفه.
تو راست میگی اون دروغ میگه
والا من بخوام حقیقتش رو بگم نمیدونم فنای سونی چشونه حقیقتش .. من گیم پلی بازی رو تویه همون لایو که دیدم ۲ دقیقه اول داداشمو صدا زدم گفتم این بازی شاهکاره انوقت سونی بازا ترول میکنن … حقیقتش مهم نیست واسم چون پی سی بازم ولی بازی خوبو باید بگی خوبه چه برسه همچین شاهکاری متسفانه فکر میکنم شما ها فقط میتونید بازی های سینماتیک رو ببینید و ازشون تعریف کنید حقیقتا نمیدونید گیم پلی و خلاقیت چی هست … از بازاری که راه افتاده تویه محصولات سونی کمک نکردنش به محصولات کوچیک ایندی و …. من ps4 م رو ۳ ماه بیشتر تحمل نکردم دلیلشم فقط همین پرداخته شدن بیش از حد به سینماتیک بودن بازی ها بود تنها بازی که باهاش حال کردم و فان بود واسم و میشد اسم بازی بزاری روش آنچارتد بود تو ps …خلاصه میاد اینشالا و ما از استیم روز اول خرید میزنیم
الآن بنظرت شاهکار هایی مثل GOW و HORIZON و BLOODBORNE و INFAMOUS و MARVELS SPIDER MAN و shadow of colossus با اون گیمپلی غولشون و در آینده هم TLOU2 که گیمپلیش یک نسل از بازی های الآن جلوتره،سینماتیکه؟؟؟
و DS که فقط کاتسین آخرش ۲ ساعت هستش(خودم عاشق این بازی هستم)سینماتیک نیست؟؟؟
پیمان جان این دوستمون رو اگ کامنتاشو دیده باشی میفهمی که از چیزی که خوشش بیاد واسش شاهکاره و از چیزی که بدش بیاد حتی مال سونی باشه بهش انگ بد بودن میچسبونه
بیخیالش بذا تو حال خودش باشه
در مورد سونی هم چیزی که هست بازیاش فقط سینماتیک نیستن…ولی بخش سینماتیکشونم مث گیم پلی عالی کار میشه واس همین بعضیا که فقط از بیرون میبینن این فکرا رو میکنن و میگن سینماییه
خوشم اومد شناختی منو و یه چیز رو یادت رفت …. سونی بی خطا نیست!! سونی مظهر پاکی و درستی نیست که بگی حتی ماله سونی باشه!! هیچوقتم در مورد بازی که نکردم نظر نمیدم .. چرا نظر بد بدم وقتی بازی رو دوست داشتم؟!!
داداشم منظور از سینماتیک یعنی اسکریپت شده چیزی که از قبل برایه شما نوشته شده…. اگه به گیمپلی horizon میگی گیمپلی خوب من حرفی ندارم در اصل من انتظار اینقد پاسخ هم داشتم حقیقت اینه که شما حرفای منو درک نمیکنید چون نمیخواید بکنید من حقیقت رو گفتم و واسم فرقی نداره شما چی میگی یا چی میخوای یا چی از نظرت خوبه!! من بازی که خوبه رو میگم خوب بازی که بد ه رو میگم بد …. shadow of colossus ماله این نسل نبود به هر حال جاش رو تخم چشمه منه gow 1 2 3 جاش رو تخمه چشمه منه infamouse 1جاش رو تخم چشم منه marvels spider man رو بازی نکردم اصلا و بحثم دیگر بازی ها نیست .. بحثم اینه طرفدار های سونی ازش چیزی رو میخوان و اون مجبوره آماده ش کنه و همچین بازی های خلاقی کوبیده میشن این وسط بحث اینه که ds اصلش گیمپلی ش بود که فان بود خلاصه شما با خودت درگیر باش …ما که میدونیم چی بازی کنیم چی نکنیم
گیجه ولش کن
کاملا درست میگی…من بگم این بازی زودتر از اینکه غالب مردم درکش کنن عرضه شد یه عده میگن فاز روشن فکری برداشتم…طرف علنی زده گیمپلی عامی که بهش عادت کردیمو کوبیده و دومین ژانر خودشو ابدا کرده…الان همه داغن…زمان همه چیزو مشخص میکنه
سلیقه س دیگه فدات شم دقیقا منم برعکس شما اصلا نمیتونم تحمل کنم فقط برم جلو و بکشم و بدون هیچ هدف خاصی mission های بازی رو برم ؛
شما بازی رو به چشم سرگرمی و(( فان)) نگا میکنی اما من به تجربه ای که تا چند سال از ذهنم پاک نشه و حداقل بعد تموم شدنش یه ماه به فکرش باشم
از نظر شما خلاقیت یعنی چه میدونم مثلا امثال اورواچ و فورتنایت و فقط بازی رو گیمپلی میبینید ولی از نظر من یعنی لست او آس یعنی گاد یعنی هورایزن که تونستن به بهترین شکل ممکن تناسب میان گیمپلی و داستان رو بر قرار کنن نه صرفا گیمپلی پوچ و بی هدف
معلومه بازی که هر دو فاکتور داستان و گیمپلی رو داشته باشه زحمت بیشتری داشته و ارزش بیشتری داره تا اونی که فقط یکی رو داره
کلا من نمیگم ایدیولوژی من خوبه برا شما بده صرفا سلیقه س دیگه
منم نگفتم راه شما اشتباهه …من گفتم دلیلش که الان اینجاست و شاید فروش خوبی نداشته (که داشته) این حرکت و سلیقه سونی باز هاست که منم بدم میاد ازش.. فرق بازی با سینما در تعامله تعامل در گیمپلی هست و ….
چقد جاده خاکی زدی داداش
این بازی واقعا استوری فوقالعادهیی داره و از هر بازی دگایی سینماییتره ،حالا من متوجه منظور شما و بقیه نمیشم ک میگین بازی خیلی سینماییه ! تو سینمایی گفتنا خوب و بد داره
وجود بیش از حد کاتسینه یا کلا بازیهایی ک کاتسین دارن حالا اینا ب کنار امیدوارم تجربه خفنی ازش داشته باشی
اینکه میگی تنها گیمی ک میشد اسم بازی بزاری روش آنچارتده بقیه پس مستندن ؟ اتفاقا گیمایی که میگی، خیلی از بازی ،بازیترن امیدوارم نظر شخصیت باشه چون فکت قشنگی نبود
“همین چند وقت پیش یکی از پروژههای بزرگمان از دست رفت و برای همین من کمی عصبی هستم” 😕 ?:-)
منم میخواستم همینو بگم جالبه یه پروژه خوبی بوده اما هیچ کدام از رسانه های گیمینگ بهش اشاره نکردن 😐
احتمال زیاد همون PT منظورشه دیگه
P.T که مال خیلی وقت پیشه! دلیلی ندارد هنوز عصبانی باشه. این یه چیز جدیده. ممکنه حتی مربوط به همون شایعات سایلنت هیل و بازی ترسناک باشه که کنسل شده، یا قرار شده کس دیگری به عهده بگیره
یعنی چی میتونه از دستتش در رفته باشه؟
یجورایی شایعه ساخت سایلنت هیل بعدی رو رد کرد البته اگه چیزی شنیده باش ازش.دی…حداقل من که چیزی دربارهشان نشنیدم
بهرحال کاش نسل بعد یه نسخه ریمیک یا جدید از سایلنت هیل منتشر بشه
میخندد میخندد و باز هم میخندد….ناموسا این PT رو بساز به هر قیمتی شده 😐
امیدوارم از بازی قبلیش درس گرفته باشه بیشتر رو بازی تمرکز کنه نه هایپ کردن :yes:
اون قضیه کوبیده شدنش همش و همش تقصیر خودش بود با هایپی که ایجاد کرد
قبل عید ps4 مو گذاشتم داخل کوله پشتی و میبردم فروشگاه که برام NIOH 2 رو بریزن که داخل یه کوچه خلوت ۳ نفر سوار موتور جلومو گرفتن و بعد از کتک زدن بهم ps4 مو دزدیدن حالا نمی دونم چکار کنم واقعا این روزا دارم از غم و فشارهای روحی و روانی به درجه جنون میرسم
ولی هر جور شده باید تو یکی از گیم نت ها این ابر شاهکار رو از ابتدا تا انتها پلات میکنم
ما رو با این ps4 ت کشتی.
این واسه تو ی درسی میشه که دیگه دنبال بازی هکی نری.
قانونی بازی کن.
داداش دنیا و شرکتای بزرگ مارو آدم حسال نمی کنن هر گیفت کارتی که بخریم سرمایشون میره به امارات اگه اکانت درس کنیم میره به آمریکا قانونی بازی کردن خ.ری.ت محضه
Agent خان الان با این اوضاع میصرفه که طرف بره خداد تومن پول بازی بده؟نه واقعا میصرفه؟؟!!!!!یه زمان قیمتا عادلانه تر بود الان چی و در اینده ای نه چندان دور بیشتر هم میشه.البته اگه بشه تعویض کرد بهتره
ای بابا،جدیدا زیاد شده این دزدیا،امیدوارم بهترشو بگیری powerجان
حالا فردا میاد میگه شاید روی سایلنت هیل بعدی کار کنم
بازی Evil within 2 بعد از ۳ سال هنوز ۵۹ دلاره . ( بدون در نظر گرفتن تخفیف های گاه به گاه )
این بازی در طول چند ماه ۳۹ دلار شده که به نطر منم این گفته ی کوجیما در کمال احترامی که براش قائلم در حاله ایی از ابهامه .
من ک با دث استنردینگ و اون داستان پیچیدش حال کردم حالا خیلی چیزا رو نفمیدم باید برم یکی دوتا مقاله در مرد تحلیل داستانش بخونم مغزم بعضی جاهاش نکشید :rotfl: ولی خدایی اگه همین داستانی رو ک تو بازی پیاده کرده تو سینما میاورد عجب چیزی میشد
تنها بازی بود که تو این چند سال اخیر نیمه کاره ول کردم حتی بدترین بازی ها رو هم به زور تا آخر میرفتم ولی اینو وافعا نتونستم با تشکر