بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا
بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا
بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا
بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا

بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

حسن اکرامی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا

در آخرین نسخه از سری نقش‌آفرینی Xenoblade Chronicles که تحت عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition شناخته می‌شود، شما باید در نقش قهرمانی شجاع و مبارزی قدرتمند به جنگ حماسی و بزرگ بین انسان و ماشین‌ها بپیوندید. با پیش بردن داستان و روایت این بازی می‌توانید در مورد گذشته و ریشه‌ی شخصیت Shulk اطلاعاتی به دست آورید و بیشتر با وی آشنا شوید.

هم‌اکنون او و همراهانش در نبردی سهمگین با یک تهدید مکانیکی به ظاهر غیر قابل توقف قرار دارند و قصد مقاومت و ایستادگی در برابر آن را خواهند داشت. شما با استفاده از اسلحه‌ی خاص خود که شمشیری قدرتمند محسوب می‌شود، باید به جنگی بزرگ در دنیای وسیع بروید، استراتژی ویژه‌ای را طراحی کنید و هرکدام از همراهان خود را در بهترین موقعیت ممکن برای حملاتی حساب شده و پشت سر هم قرار دهید. در هنگام حمله مهاجمان مکانیکی و اگروهی از ربات‌های جنگجو که تحت عنوان ارتش Mechon شناخته می‌شوند، Shulk به قدرت شمشیر مرموز پی می‌برد و قصد دارد تا با استفاده از آن به Mechon حمله کند و آن را یک بار برای همیشه شکست دهد.

علاوه بر مبارزه با ارتش مکانیکی Mechon، شما با یک اکوسیستم و حیات‌وحش پویا طرف هستید که در آن انواع موجودات رام یا کشنده و خطرناک حضور دارند. در جریان روند بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition باید مدام مراقب حرکات و افعال خود باشید تا توجه هیولا‌ها به حرکات شما جلب نگردد و درگیری ناخواسته‌ای برای شما پیش نیاورند. با این حال می‌توانید خود را به چالش بکشید و شانس خود را در مبارزه با هیو‌لاهای قدرتمند و منحصر به فرد امتحان کنید تا در صورت شکست آن‌ها پاداش‌های خوبی را دریافت نمایید.

شما همانطور که شخصیت خود را ارتقا می‌دهید و ویژگی‌های جدید و خاصی کسب می‌کنید، باید به ارتقای قدرت‌ها و قابلیت‌های همراهان خود نیز بپردازید. در عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition قادر خواهید بود این کار را با انتخاب تجهیزات و سلاح‌های قدرتمند، پیشرفت در مهارت‌های جنگی و استفاده‌ از منابع کاربردی و جادویی انجام دهید. شما باید گروه همراهان خود را قدرتمند کنید تا بتوانید به صورت سلسله‌وار و پشت سر هم به دشمنان هجوم برده و تمام آن‌ها را از بین ببرید.

طبق اعلام استودیوی مونولیث سافت (Monolith Soft) که توسعه‌ی بازی مورد انتظار Xenoblade Chronicles: Definitive Edition را بر عهده دارد، در تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۳۹۹ (۲۹ مه ۲۰۲۰) انتظار هواداران به پایان خواهد رسید و بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition برروی کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. به همین مناسبت نقد‌ها و نمرات این بازی محبوب منتشر شده‌اند که با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

VG247 10/10

مهم‌ترین نکته‌ای که برای بازسازی یک عنوان کلاسیک محبوب باید مد نظر توسعه‌دهندگان قرار گیرد، این موضوع است که آن را جدی بگیرند و کار خود را به نحوی انجام دهند که به هسته‌ی کلاسیک گیم‌پلی ضربه نزنند و در عین حال بازی را از جنبه‌های مختلفی بهبود بخشند تا برای هواداران قدیمی و جدید به خوبی قابل قبول باشد. استودیوی مونولیث و شرکت نینتندو به طرز تحسین برانگیز و شگفت‌آوری موفق شدند تا یکی از عناوین Wii را بازسازی کنند و یک نسخه‌ی بسیار بهبودیافته و عالی از این بازی را برای هواداران به ارمغان آورند تا آن‌ها بتوانند ضمن تجربه‌ی مجدد حس کلاسیک گذشته، از گیم‌پلی و مکانیسم‌های جدید آن نهایت لذت را ببرند. با وجود اینکه بسیاری از ویژگی‌های اصلی بازی حفظ شده‌اند اما باز هم برای ارتقای کیفیت برخی از آن‌ها خیلی خوب کار نشده است. البته باید توجه داشت که نمی‌توان این را یک نکته‌ی منفی برای این بازی در نظر گرفت و این موارد از اهمیت بسیار کمی برخوردار هستند. در پایان می‌توان گفت که تجربه‌ی عنوان Xenoblade Chronicles Definitive Edition برای هر طرفدار سبک نقش‌آفرینی و تمام دارندگان کنسول نینتندو سوییچ بسیار ضروری خواهد بود.

Nintenderos 9.5/10

اثر جدید استودیوی مونولیث بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition به منزله‌ی تولد دوباره‌ی یک اثر شاهکار و کلاسیک نقش‌آفرینی به شمار می‌آید. این بازی مهیج دارای داستانی عمیق با روایتی گیرا و جذاب، کیفیت بصری و گرافیک هنری خارق‌ العاده و گیم‌پلی کاملا مدرن و بهینه با وجود حفظ مکانیسم‌های کلاسیک خود خواهد بود. عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition یک بازسازی کاملا موفق و با کیفیت و یک نسخه‌ی شاهکار از سری Xenoblade Chronicles است که برای تمام طرفداران این سبک اثری دوست‌داشتنی و به یاد ماندنی خواهد بود.

NintendoWorldReport 9.5/10

عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition بهترین روش برای تجربه‌ی یک بازی کلاسیک واقعی است. بسیاری از ویژگی‌ها و مکانیسم‌های بازی برای داشتن تجربه‌ی هر چه بهتر بهبود یافته‌اند و به بازی‌بازان این امکان را می‌دهند تا بازی را طبق میل خود به روش‌های مختلفی پیش ببرند. من در حین تجربه‌ی این بازی با سیستم ماموریت‌ها و چالش‌های آن بسیار سرگرم شدم و هم‌اکنون استودیوی مونولیث را بسیار ستایش می‌کنم. ترفندها و مکانیسم‌های این بخش باعث رضایت و سرگرمی بازی‌بازان می‌شود و بسیار مهیج ساخته شده است. شما قادر خواهید بود تا مدت‌ها Xenoblade Chronicles: Definitive Edition را برروی کنسول نینتندو سوییچ خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید. مطمئنا بسیاری از هواداران منتظر تغییرات اساسی در بخش کیفیت بصری بازی بوده‌اند. تیم توسعه‌دهنده به خوبی این بخش را ارتقا داده است اما سعی داشته تا همان حس کلاسیک و نوستالژی بازی حفظ شود و عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition بسیار از نسخه‌ی اصلی خود فاصله نگیرد. همچنین این بازی دارای حدود دوازده ساعت موسیقی متن منحصر به فردی خواهد بود که بسیار با روند بازی هماهنگ و متناسب هستند و کاملا نکته‌ای درخشان برای آن محسوب می‌شوند. من بسیار خوشحال هستم که از تجربه‌ی این بازی به اندازه‌ی گذشته لذت می‌برم. عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition به ما یادآوری می‌کند که چرا عاشق شخصیت Shulk هستیم و چرا با وی همراه می‌شویم و در دنیای پر از شگفتی‌های این بازی به کاوش می‌پردازیم.

SpazioGames 9.2/10

بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition یکی از بهترین عناوین این مجموعه و بهترین و بزرگ‌ترین اثر در سبک نقش‌آفرینی ژاپنی محسوب می‌شود. بعید می‌دانم برای خرید این بازی به دلیل و بهانه نیاز داشته باشید. این عنوان بهترین اثر Takahashi در بهترین فرم ممکن است.

Areajugones 9/10

اگر تاکنون موفق به تجربه‌ی بازی اصلی Xenoblade Chrinicles نشده‌اید، بدون شک باید نسخه‌ی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition را بازی کنید. همچنین اگر موفق به تجربه‌ی نسخه‌ی اصلی شده‌اید، باز هم نباید این نسخه‌ی بازسازی شده را از دست بدهید. این نسخه نه تنها از نظر بصری و گرافیکی پیشرفت‌های چشم‌گیری دارد بلکه در قالب داستان‌پردازی و پایان‌بندی آن بسیار سنگ تمام گذاشته است. پایان‌بندی این بازی جدا از تمام ویژگی‌های عالی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition می‌تواند به تنهایی دلیل خرید آن توسط بازی‌بازان کنسول نینتندو سوییچ باشد.

Vooks 9/10

توسعه‌دهندگان خلاق بازی Xenoblade Chrinicles: Definitive edition دقیقا توانسته‌اند به همان هدفی که در سر داشته‌اند، برسند و به بهترین شکل ممکن مکانیسم‌ها و ویژگی‌های بازی را ارتقا دهند و یک عنوان شاهکار و به‌ یاد ماندنی خلق کنند. این بازی به طور ساده قصد دارد یک تجربه‌ی کلاسیک و عالی را در قالبی مدرن به بازی‌بازان و هواداران خود ارائه دهد که کاملا در این مسیر موفق ظاهر می‌شود و وظیفه‌ی خود را بدون نقص به پایان می‌رساند. بازسازی بازی Xenoblade Chronicles بعد از گذشت یک دهه همچنان به مانند آغاز کار خود فوق‌العاده و لذت‌بخش ساخته شده است. برخی مشکلات جزئی و نارسایی‌هایی در عنوان Xenoblade Chrinicles: Definitive edition وجود دارد اما قطعا داستان‌پردازی بازی که فصل جدیدی از داستان این سری را برای هواداران روایت خواهد کرد به همراه جلوه‌های فوق‌العاده‌ی بصری و گیم‌پلی ناب می‌توانند تنها خواسته‌ی بازی‌بازان از این اثر باشند. استودیوی مونولیث توانسته است در پس این تغییرات بنیادی و بزرگ بازی یک عنوان شاهکار را به لیست عناوین موفق کنسول نینتندو سوییچ اضافه کند.

Digitally Downloaded 9/10

اکنون پنجمین باری است که به تجربه‌ی بازی Xenoblade Chrinicles: Definitive edition می‌پردازم و هر دفعه به مانند تجربه‌ی خواندن یک کتاب از آن لذت می‌برم. مضامین بازی، کیفیت‌های استاندارد داستان پردازی و روایت آن و شخصیت‌های درون بازی همگی به خوبی پیاده سازی شده‌اند. عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition یک بازی جذاب و بسیار عمیق به شمار می‌آید که بهترین تجربه از سبک نقش‌آفرینی ژاپنی را ارائه می‌دهد. برای من کمی ناامیدکننده است که توسعه‌دهندگان از این فرصت به خوبی استفاده نکردند تا برخی موارد اضافی جذاب و جدید را به بازی اضافه کنند و تجربه‌ی تازه‌ای در کنار حس کلاسیک آن به ارمغان آورند. با این حال هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بسیار قدرتمند است و مبارزات آن هنوز هم لذت بخش هستند. افزایش کیفیت بصری و گرافیکی بازی، بافت‌های محیط و مدل‌های شخصیت‌های درون آن به بهترین شکل ممکن انجام گرفته است. همه‌ی این موارد به ارزش خرید و تجربه‌ی بالای عنوان Xenoblade Chrinicles: Definitive edition برای تجربه برروی کنسول نینتندو سوییچ اشاره دارند.

Daily Star 8/10

عنوان محبوب Xenoblade Chronicles یکی از بهترین نمونه‌های سبک نقش‌آفرینی ژاپنی بود که برروی کنسول نینتندو Wii عرضه گردید. حال نسخه‌ی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition منتشر شد تا به خوبی به ما نشان دهد که علت محبوبیت بازی اصلی چه بوده است. با اینکه این بازی با همان کیفیت قدیمی خود هنوز هم برای طرفداران این سبک جذاب و لذت‌بخش خواهد بود اما تیم توسعه‌دهنده‌ی کیفیت آن را بهبود بخشیده تا چشم‌نوازتر از گذشته به نظر برسد و برخی از مکانیسم‌های مبارزات و گیم‌پلی را تغییر داده است تا تجربه‌ی روان و مدرن را به ارمغان آورد. اگر تاکنون به این سری علاقه‌مند بوده‌اید اما موفق به تجربه‌ی نسخه‌های مختلف آن نشده‌اید، عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition بهترین نقطه‌ی شروع شما برای ورود به دنیای این مجموعه و ماجراجویی‌های جذاب و شیرین آن خواهد بود. بدون شک طرفداران قدیمی این سری عاشق بخش داستانی Future Connected خواهند شد و به خوبی با روایت آن ارتباط برقرار خواهند کرد. عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition فرمول کلی نسخه‌ی کلاسیک بازی را زیاد تغییر نداده است، تنها بخش‌هایی از آن را برای ایجاد یک تجربه‌ی فوق‌ العاده برای طرفداران جدی و قدیمی ارتقا داده و تقدیم بازی‌بازان کرده است.

IGN 8/10

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition اثری است که به سلایق طرفداران سبک نقش‌آفرینی ژاپنی احترام زیادی می‌گذارد و می‌تواند نظر آن‌ها را جلب کند. با این حال ممکن است در برخی قسمت‌ها خوب عمل نکند. پس از گذشت ۸ سال از عرضه‌ی عنوان اصلی، سیستم شخصی‌سازی و ارتقای بازی تا حدودی قدیمی به نظر می‌رسد و ساختار آن بیش از حد سنگین و منقضی است اما در نقطه‌ی مقابل داستان و نبردهای حماسی عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition از همیشه بهتر و لذت‌بخش‌تر کار شده‌اند و باید تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی را به این علت تحسین و تمجید نمود. بخش داستانی جدید Future Connected به اندازه کافی درخشان و الهام‌ بخش نیست اما باز هم ارزش تجربه‌ی مجدد بازی را برای هوادارن قدیمی ایجاد می‌کند. به صورت کلی پیشرفت گرافیکی و بصری بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition، این عنوان را به بهترین نسخه‌ی سری محبوب Xenoblade Chronicles برروی کنسول نینتندو سوییچ مبدل ساخته است.

Comicbook.com 6/10

متاسفانه همان‌طور که در مورد بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition مشاهده کردیم، کنسول نینتندو سوییچ با اینکه بازی‌های با ارزش نقش‌آفرینی ژاپنی قدرتمندی در فهرست عناوین خود دارد اما باز هم این بازی‌ها به خوبی با نمایشگر و عرض آن هماهنگی ندارند و تعداد بسیار اندکی از این عناوین قادر به انجام این کار بوده‌اند. اگر تاکنون موفق به تجربه‌ی این بازی برروی کنسول نینتندو Wii و ۳DS نشده‌اید و در مورد آن بسیار کنجکاو هستید، می‌توانید نسخه‌ی نینتندو سوییچ آن را تجربه کنید که البته با مکشلاتی همراه است که احتمالا به لذت بردن شما از بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition لطمه بزند. با این حال اگر قبلا فرصت تجربه‌ی این بازی را داشته‌اید، باز هم Future Connected می‌تواند دلیل خوبی برای دیدار مجدد آن باشد. اگر از طرفداران این سری نیستید و به صورت گسترده و کلی به بازی‌های نینتندو سوییچ علاقه دارید، بهتر است از زمان خود استفاده‌ی بهتری کرده و به تجربه‌ی عناوین دیگر بپردازید. استودیوی توسعه‌دهنده‌ی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition به قدری مبارزات و سیستم گیم‌پلی آن را تغییر داده‌ است که دیگر به سری Xenoblade Chronicles شباهتی ندارد. با این حال با مبارزات این بازی می‌توان کمی سرگرم شد و از آن لذت برد.

بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا
بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا
بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا
بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا
بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازآفرینی عالی یک شاهکار | نقد‌ها و نمرات بازی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - گیمفا