بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند

محسن رضوی فر
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

بدون شک سری Resident Evil مهم‌ترین آی‌پی شرکت کپکام (Capcom) محسوب می‌شود. این سری از زمان تولدش، با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده است. با این حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت کپکام همچنان به توسعه و ساخت نسخه‌های مختلفی از این مجموعه‌ی پرطرفدار و محبوب ادامه می‌دهد. آن‌ها در طول دو سال اخیر، نسخه‌های بازسازی شده از شماره‌ی دوم و سوم را منتشر کرده‌اند و تاکنون نیز مخاطبان استقبال بسیار خوبی از آن‌ها داشتند. اما همان‌طور که می‌دانید، بازی Resident Evil 7 مسیر جدیدی را برای این سری ترسیم کرد و به نظر می‌رسد نسخه‌ی هشتم این مسیر را با گستردگی بیشتری ادامه می‌دهد. در طول دو ماه اخیر، شایعات و اطلاعات مختلفی در مورد بازی Resident Evil 8 در فضای مجازی منتشر شده‌اند. برخی از این شایعات به انتشار بازی در سال ۲۰۲۱ اشاره داشتند. با این حال، هیچ یک از این اطلاعات تا به حال توسط کپکام تایید نشده‌ است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد انتظارات خود از نسخه‌ی هشتم و مواردی که نباید در این بازی لحاظ شوند، صحبت کنیم.

اکشن بیش از حد

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

کپکام پس از موفقیت بازی Resident Evil 4 تصمیم گرفت تا در دو نسخه‌ی بعدی از المان‌های اکشن بیشتر استفاده نماید. این موارد موجب نارضایتی طرفداران قدیمی سری Resident Evil شد. با این حال، کپکام عناصر اصلی و ترسناک این فرنچایز را بار دیگر در بازی Resident Evil 7 پیاده‌سازی کرد و انتظار می‌رود این المان‌ها در نسخه‌ی هشتم نیز قرار داشته باشند.

در نسخه‌های پنجم و ششم سری Resident Evil، عناصر اکشن بیش از حد در آن‌ها دیده می‌شد و این موارد موجب نارضایتی طرفداران قدیمی این مجموعه شد. کپکام با شنیدن صدای طرفداران و بازخوردهای آن‌ها تصمیم گرفت تا عناصر اصلی و ترسناک این فرنچایز را بار دیگر در بازی Resident Evil 7 پیاده‌سازی کند. انتظار می‌رود این المان‌ها در نسخه‌ی هشتم نیز قرار داشته باشند. البته به طور کامل مخالف اکشن شدن نیستیم، چراکه در برخی مواقع می‌تواند یک مورد عالی و مناسب باشد؛ اما امیدواریم نسخه‌ی جدید دارای عناصر ترسناک بیشتری باشد.

تغییرات بیش از حد در لحن و روایت

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

تغییر در لحن و روایت داستان، یکی از این موارد جدید و مهم بازی Resident Evil 7 محسوب می‌شود. این مورد بسیار نوآورانه، دقیق و با جزئیات بود و باعث شد تا کپکام این عنصر را به نسخه‌های بازسازی Resident Evil 2 و Resident Evil 3 وارد کند.

در بازی Resident Evil 7 شاهد یک تغییر بزرگ در این مجموعه بودیم. لحن و روایت داستان یکی از این موارد متفاوت بود. با این حال این مورد بسیار نوآورانه، دقیق و با جزئیات بود و باعث شد تا کپکام این عنصر را به نسخه‌های بازسازی Resident Evil 2 و Resident Evil 3 وارد کند. امیدوار هستیم تا آن‌ها این مورد در بازی Resident Evil 8 نیز پیاده‌سازی کنند. زیرا نه‌تنها باعث داستان‌گویی باورپذیرتر می‌شود، بلکه برای برند ترسناک این مجموعه نیز کاملاً مناسب خواهد بود.

یک داستان شلوغ مانند بازی Resident Evil 6

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

بازی Resident Evil 6 دارای یک داستان چند شاخه بود. اما بی‌نظمی در روایت، وجود عناصر اغراق‌آمیز و اکشن بیش از حد، به این عنوان صدمه زد.

این نکته در حقیقت به مورد قبلی نیز ارتباط دارد. حتی اگر کپکام بخواهد بازی Resident Evil 8 را با جزئیات کمتری نسبت به نسخه‌ی هفتم نمایش دهد، آن‌ها باید اطمینان حاصل نمایند که این روش به صورت متعادل و مناسب پیاده‌سازی شود. سری Resident Evil از همان آغاز تولدش همواره ماهیت خود را حداقل تا حدودی پذیرفته است. بنابراین ما پیشنهاد نمی‌کنیم که نسخه‌ی هشتم نباید هیچ یک از این موارد را داشته باشد. به عنوان مثال در Resident Evil 7، ماهیت اغراق‌آمیز شخصیت جک بیکر (Jack Baker) در شکست‌ناپذیری، یکی از بهترین موارد این بازی محسوب می‌شود. ما فقط امیدواریم که کپکام این موارد راه به صورت متعادل پیاده‌سازی کند. به عبارت دیگر، آن‌ها باید اطمینان حاصل نمایند که به رویکرد خود در Resident Evil 6 بازنمی‌گردند. به طور مثال، در بخشی از این بازی یک مرد به دایناسور تبدیل شد و در موردی دیگر یک بزرگراه به طرز مضحکی منفجر می‌شد، طوری که به‌نظر می‌رسد مایکل بِی آن را کارگردانی کرده است.

خراب شدن شخصیت Chris Redfield

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

بازی‌های Resident Evil 5 و Resident Evil Revelations به‌خوبی شخصیت کریس ردفیلد را به تصویر کشیده‌اند. اما این شخصیت در نسخه‌های ششم و هفتم سری Resident Evil از نظر شخصیت‌پردازی ضعیف ظاهر شد. طبق برخی اطلاعات فاش شده، کریس ردفیلد در بازی Resident Evil 8 حضور خواهد داشت؛ اما طبق شایعات منتشر شده، به‌نظر می‌رسد دیگر شخصیت قهرمانانه‌ای که از وی همواره دیده‌ایم، در این نسخه دیده نمی‌شود.

کریس ردفیلد (Chris Redfield) همواره یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سری Resident Evil محسوب می‌شود و فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است. بازی‌های Resident Evil 5 و سری Revelations به‌خوبی شخصیت وی را به تصویر کشیده‌اند. اما  این شخصیت در نسخه‌های ششم و هفتم سری Resident Evil از نظر شخصیت‌پردازی ضعیف ظاهر شد. طبق برخی اطلاعات فاش شده، کریس ردفیلد در بازی Resident Evil 8 حضور خواهد داشت؛ اما به‌نظر می‌رسد براساس شایعات منتشر شده، دیگر شخصیت قهرمانانه‌ای که از وی همواره دیده‌ایم، در این نسخه دیده نمی‌شود. امیدواریم کپکام ردفیلد را از شخصیت اصلی خود به یک ضدقهرمان تبدیل نکند. کریس ردفیلد به عنوان قدیمی‌ترین شخصیت این سری جایگاه بسیار بالایی دارد.

شخصیت‌پردازی خسته‌کننده‌ی Ethan Winters

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

ایتن وینترز شخصیت اصلی بازی Resident Evil 7 است. با این حال، ایتن در این عنوان به‌خوبی شخصیت‌پردازی نشده بود. جزئیات زیادی از شخصیت وی به نمایش گذاشته نشده بود و در عین حال، حالت اول شخص بازی نیز کمکی به شخصیت‌پردازی بهتر آن نمی‌کرد. ایتن در Resident Evil 8 نیاز دارد تا به یک شخصیت باورپذیر و دوست‌داشتنی تبدیل شود.

در Resident Evil 7، فردی به نام ایتن وینترز (Ethan Winters) به عنوان شخصیت اصلی این بازی معرفی شد و بنابر شایعات منتشر شده این شخصیت در نسخه‌ی هشتم نیز حضور خواهد داشت. در صورت درست بودن این اطلاعات، کپکام بایدپیشرفت‌های بسیاری را در شخصیت ایتن اعمال کند. ایتن در بازی Resident Evil 7 یک شخصیت اصلی بسیار خسته‌کننده بود. جزئیات زیادی از شخصیت وی به نمایش گذاشته نشده بود و در عین حال، حالت اول شخص بازی نیز کمکی به این وضعیت نمی‌کرد. در Resident Evil 8 ایتن نیاز دارد تا به یک شخصیت باورپذیر و دوست‌داشتنی تبدیل شود. سری Resident Evil همواره به داشتن شخصیت‌های اصلی عالی مشهور بوده است. بنابراین داشتن دو خط داستانی پیاپی با یک شخصیت اصلی خسته‌کننده برای طرفداران این مجموعه مناسب نخواهد بود.

یک نسخه‌ی شبیه به Resident Evil 4

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

همواره مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از بازی‌های مختلف از عنوان Resident Evil 4 الهام گرفته‌اند. طبق برخی از اطلاعات منتشر شده، کپکام قصد دارد تا یک سال پس از عرضه‌ی Resident Evil 8، نسخه‌ی بازسازی Resident Evil 4 را عرضه نماید. امیدواریم نسخه‌ی هشتم این مجموعه حس بازسازی Resident Evil 4 را القا نکند و عنوانی متفاوت را شاهد باشیم.

در ماه‌های اخیر، جزئیات تایید نشده‌ای از بازی Resident Evil 8 فاش شده‌اند. بر اساس این اطلاعات، به‌نظر می‌رسد که برخی از قسمت‌های بازی از عنوان Resident Evil 4 الهام گرفته شده است. از جمله‌ی این موارد می‌توان به محیط دهکده‌ای، زامبی‌های دارای زره، محیطی شبیه به یک قلعه و سیستم فهرست موجودی (Inventory) مشابه با نسخه‌ی چهارم اشاره کرد. این اطلاعات هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. Resident Evil 4 یکی از بهترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. ما همواره مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از بازی‌ها از این عنوان الهام گرفته‌اند. طبق برخی از اطلاعات منتشر شده، کپکام قصد دارد تا یک سال پس از عرضه‌ی Resident Evil 8، نسخه‌ی بازسازی Resident Evil 4 را عرضه نماید. امیدواریم نسخه‌ی هشتم این مجموعه حس بازسازی Resident Evil 4 را القا نکند و عنوانی متفاوت را شاهد باشیم.

حذف کردن نسخه‌ی واقعیت مجازی

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

نسخه‌ی واقعیت مجازی Resident Evil 7، یکی از بهترین عناوین این سبک محسوب می‌شود.

قابلیت تجربه‌ی Resident Evil 7 به صورت واقعیت مجازی، بدون شک یکی از بهترین تجربیات در عناوین واقعیت مجازی بود. اگر طبق شایعات منتشر شده نسخه‌ی هشتم Resident Evil به صورت اول شخص باشد، تجربه‌ی آن به صورت واقعیت‌ مجازی می‌تواند مناسب باشد. خوشبختانه بر اساس شایعات منتشر شده، این بازی به طور کامل از قابلیت تجربه‌ به صورت واقعیت مجازی بهره می‌برد. امیدوار هستیم این اطلاعات درست باشند و بار دیگر شاهد قابلیت واقعیت مجازی باشیم.

تنوع کم دشمنان، همانند Resident Evil 7

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

خانواده‌ی بیکر (Baker) جزو شخصیت‌های منفی بسیار خوب و قدرتمند بازی Resident Evil 7 محسوب می‌شوند. Moldedها موجودات جدید این بازی بودند و در ظاهر جالب به نظر می‌رسیدند، اما تنوع زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شد. شما در طول بازی تنها با دو یا سه نوع از این موجودات روبه‌رو می‌شدید. این یک نکته‌ی ناامیدکننده است زیرا معمولاً در سری بازی‌های Resident Evil انواع مختلفی را از دشمنان و موجودات مختلف وجود دارند. امیدواریم این مشکل در بازی Resident Evil 8 برطرف شود.

نکات برجسته‌‌ی بسیاری در بازی Resident Evil 7 دیده می‌شد، اما با این حال با یک عنوان بی‌عیب و نقص مواجه نبودیم و تنوع اندک دشمنان از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود. اعضای خانواده‌ی بیکر (Baker) شخصیت‌های منفی قدرتمندی بودند. Moldedها موجودات جدید این بازی بودند و در ظاهر جالب به نظر می‌رسیدند، اما تنوع زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شد. شما در طول بازی تنها با دو یا سه نوع از این موجودات روبه‌رو می‌شدید. این یک نکته‌ی ناامیدکننده است زیرا معمولاً در سری بازی‌های Resident Evil انواع مختلفی را از دشمنان و موجودات مختلف وجود دارند. امیدواریم این مشکل در بازی Resident Evil 8 برطرف شود. طبق شایعات منتشر شده به‌نظر می‌رسد این مشکل در نسخه‌ی جدید برطرف شده‌اند. زیرا طبق این اطلاعات علاوه بر زامبی‌های زره‌پوش، گرگ‌ها، انسان‌های وحشی و یک جادوگر مرموز نیز حضور دارند.

باس فایت نهایی ناامیدکننده

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

وجود یک باس فایت نهایی جذاب و چالش‌برانگیز در Resident Evil 8 یک نیاز ضروری خواهد بود.

بازی Resident Evil 7 در بخش باس فایت نهایی بسیار ناامیدکننده ظاهر شد. هیچ‌گونه مکانیزم خاصی در مبارزه با این باس فایت وجود نداشت و شما تنها باید به صورت بی‌وقفه به سر آن شلیک می‌کردید. این نکته در برابر دیگر باس فایت‌های نهایی این سری یک موضوع ناامیدکننده محسوب می‌شود. کپکام باید در Resident Evil 8 اصلاحاتی را در بخش مبارزه با باس فایت نهایی انجام دهد.

یک داستان بسته و مجزا نسبت به داستان‌های اصلی این مجموعه

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

بازی Resident Evil 7 در حقیقت یک ریبوت برای این مجموعه محسوب می‌شد و  این‌طور به نظر می‌رسید که داستان آن از دیگر عناوین این سری مجزاست. بدون شک در این بازی ارجاعات و ایستر اگ‌های مختلفی وجود داشت، اما وجود داستان، شخصیت اصلی و دشمنان جدید موجب می‌شد تا این بازی با نسخه‌های قبلی این مجموعه تفاوت داشته باشد. در آن زمان، این مورد دقیقاً همان چیزی بود که سری Resident Evil به آن نیاز داشت. اما اکنون زمان آن فرا رسیده است تا این سری بار دیگر از عناصر روایتی قدیم خود استفاده نماید.

بازی Resident Evil 7 همانند یک ریبوت برای این مجموعه محسوب می‌شد و  این‌طور به نظر می‌رسید که داستان آن از دیگر عناوین این سری مجزاست. بدون شک در این بازی ارجاعات و ایستر اگ‌های مختلفی وجود داشت، اما وجود داستان، شخصیت اصلی و دشمنان جدید موجب می‌شد تا این بازی با نسخه‌های قبلی این مجموعه تفاوت داشته باشد. در آن زمان، این مورد دقیقاً همان چیزی بود که سری Resident Evil به آن نیاز داشت. اما اکنون زمان آن فرا رسیده است تا این سری بار دیگر از عناصر روایتی قدیم خود استفاده نماید. به طور ویژه ما برخی از این عناصر را در نسخه‌های بازسازی Resident Evil 2 و Resident Evil 3 مشاهده کرده‌ایم. امیدوار هستیم در نسخه‌ی هشتم Resident Evil، یک داستان گسترده‌تری را نسبت به نسخه‌ هفتم شاهد باشیم. طبق شایعات منتشر شده، شخصیت کریس ردفیلد حضور و تاثیرگذاری بیشتری در این نسخه دارد. امیدوار هستیم تا این مورد به خوبی پیاده‌سازی شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا
بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Legolas گفت:

    ببخشید Chris Redfield کجای رزیدنت اویل ۷ بود ؟ ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

    • hosseindark گفت:

      اسپویل
      .
      .
      .
      .
      آخر بازی توی هلیکوپتر

    • توی شماره هفتم چند دقیقه کریس ردفیلدی کپکام به ما نشون داد که افتضاح بود…
      کریس ردفیلد…یعنی شماره اول و پنجم…
      اسپویل…

      آخر بازی با هلیکوپتر میاد و کمکت میکنه…مثلا…

    • kamyyy گفت:

      آخر بازی یک رخ نشون داد بعد در نسخه گلد در بسته الحاقی not a hero حضور به عمل آورد

    • RickSanchez گفت:

      اسپویل
      .
      .
      .
      اخر بازی از هلیکوپتر میاد نجاتت میده من فکر میکنم اینا میخوان کریس رو به امبرلا ربط بدن تهش شخصیت جاسوس جلوه بدنش در هر صورت شخصیت مورد علاقه من لیان هستش
      با تعدادی از چیزایی که گفتین موافقم و با تعدادی هم مخالف تصوری که از ایول داشتیم (ایول ۴) به مراتب بهتر از هر نسخه ای بود
      اون تعداد که برای بار اول از طریق این بازی با ترس اشنا شدن حرف من رو متوجه میشن ایول ۶ از بس ضعیف و بدرد نخور بود که من واقعا نگران شدم کپکام از رده داره خارج میشه ولی خوشبختانه با ایول ۷ و ۲ خودشون رو جمع کردن اکشن بیش از حد اونم توی این سبک میتونه نابود کننده باشه . تنوع دشمنان کم بود ولی طراحیشون بسیار عالی و درجه ۱ بود مخصوصا عمو جک این تنها ایول ای بود که واقعا برام ترس رو القا میکرد چون این بشر نمیمرد و از المان های نمسیس و مستر تایرانت داخل این شخصیت نامیرا البته تا یک مرحله ای استفاده میشد
      اوردن دوربین اول شخص هم به نظرم خیلی خوب بود منکه واقعا لذت بردم چون بیشتر به این دوربین علاقه دارم توی ژانر ترسناک و بقا ولی میتونست سوم شخص هم باشه در هر صورت تا اینجا عالی بود . شخصیت ایتان بسیار بسیار شخصیت خوبی بود و اصلا هم خسته کننده نبود باید بگم مخالفم باهاتون فقط دیالوگ هاش کم بود مثل جایی که دختره دستش رو سولاخ کرد و بلند شده بدون هیچ حرفی میگه چی شده !!!
      باور میکنین تا نیم ساعت من داشتم اونجا میخندیدم که این یارو چقدر بیخیاله هههه!!! یعنی به من میشد زن من نمیشناختم همونجا تیکه تیکش میکردم این در کمال خونسردی میگه چی شده
      کمتر به اتفاقاتی که افتاده و جواب کرکتر ها پرداختن که اگر درست بشه به کرکتر اصلی عالی میشه بالاخره شخصیت های جدید جای شخصیت های قدیمی رو میگیرن این اجتناب ناپذیره ولی بهتره کپکام لااقل داستان شخصیت های قدیمی رو با یک قسمت درخور ببنده !! نه رهاشون کنه به حال خودشون

  • roohi.ps5 گفت:

    درسته رزیدنت اویل ۷ یک عنوان عالی تو سبک ترس و وحشت بود، ولی به هیچ عنوان رزیدنت اویل نبود!!!
    اگرم ریبوت بوده نباید در قالب نسخه شماره دار و اصلی عرضه میشد!!!

    امیدوارم کپکام تو نسخه هشتم شخصیتهای قدیمی این سری رو برگردونه و شاهد یه رزیدنت اویل اصیل باشیم!
    به شخصه دوست دارم شخصیت اصلی ایدا وانگ باشه تا بیشتر با این بانوی مرموز آشنا بشیم 😀

  • yazdan azizi گفت:

    سلام.خیلی ممنون از مقاله خوبتون.تقریبا با همه موارد موافق بودم.درباره بحث باس فایت در رزیدنت اویل دوست دارم یک چیزی حذف بشه اونم دادن یک سلاح قوی در آخر باس مثل rpg.می دونم چون باس آخر سخت تر هست و نمی توان با سلاح های عادی نابود کرد یا اینکه این امضا سری شده ولی به نظرم جذاب می شه اگر باس آخر را هم مثل بقیه باس ها از اول تا آخر با سلاح های خودمان شکست دهیم.
    درباره بخش داستان هم شایعه ها می گند علاوه بر ردفیلد شاهد حضور لیان نیز هستیم و شاید این حرکت نشانه ای از بازگشت داستان به داستان سری هست.داستان اویل ۷ بیشتر به نظرم ساخته شده بود تا شخصیت ایتن رو معرفی کنه و شاید بهتر بود یک نسخه فرعی می بود.
    از لحاظ دشمن هم واقعا بزرگترین ایراد نسخه هفتم تنوع کم دشمن ها (به جز خانواده بیکر) بود که امیدوارم در نسخه بعدی رفع شود.

  • Vergil گفت:

    رزیدنت اویل ۷ بازی خوبی بود اما اگه بخوای به عنوان رزیدنت اویل بهش نگاه کنی کاملا مسخره و بی سر و ته بود
    امیدوارم نسخه هشتم هیچ شباهتی به قبلی نداشته باشه و به ریشه اصلی خودش برگرده مثل dmc که نسخه ریبوت و فراموش کرد و یه بازی فوق العاده با کاراکترای دوست داشتنی خودش تحویلمون داد

    • yazdan azizi گفت:

      برخلاف شما به نظرم همین راه اویل رو با یکسری تغییرات می تونه یک نسخه فوق العاده و چه بسا بهتر از نسخه های کلاسیک بده.
      تو اویل ۷ مشکل حضور ایتن نیست مشکل اینه که شخصیت به یاد موندنی نمیشه و اگر قرار در نسخه هشت شخصیت اصلی باشه این باید اصلاح شه
      در مورد مالدد مشکل حضور اینها نبود مشکل تنوع کم و ظاهر تکراری هست می تونستند وقت بذارند و ظاهر های متفاوتی ازشون ایجاد کنند.
      در مورد داستان هم مشکل این نبود که داستان اویل ۷ بد هست مشکل عدم ارتباط قوی با نسخه های گذشته بود
      اگر همه این موارد در نسخه بعد رعایت شود یک رزیدنت اویل عالی با شخصیت های جدیدو شاید حضور شخصیت های قدیمی خواهیم داشت

  • یعنی میشه ی اویل مثل اویل ۱ دوباره متولد بشه
    ترسناک
    مهمات بسیار محدود
    یادمه اویل یک رو دوبار اواسط بازی مهماتم ته کشید و مجبور شدم از اول شروع کنم
    ولی حس خیلی خوبی داشت بازی
    الان خیلی از اون فضا دور شده
    واسه اویل هشت هم امیدوارم حتما آلبرت وسکر باشه تو بازی

    • mm_44 گفت:

      دقیقا من عاشق شماره یکم مخصوصا ریمیکش که چیزای جذابی اضافه کرده بود که تو نسخه ی اصلی نبود مثل حضور لیزا ترور و اون موجودات ترسناک که اگه موفق نمیشدیم یه زامبی رو هد شات کنیم سریع باید جسدش رو میسوزونیدم که به crimson head تبدیل نشن

  • مورد اول از همه مهم تره . اکشن کمتر بشه و اتمسفر و داستان و مدیریت تجهیزات و سلاح جاشو بگیره.
    ایراداتی که از بازی اویل ۷ گرفتید مثل شخصیت پردازی و تنوع کم دشمنان به نظر من چندان دقیق نیست. اویل ۷ تقریبا ریبوتی بود که متناسب اجزای تشکیل دهنده اش بود. وجود چنین دشمنانی در بازی معقول بود.دشمنان بازی تحت کنترل دختری به نام Eveline بودند که البته خودش هم قربانی بود. جهش ویروس در بدن اولین باعث شده بود که بتواند افراد را کنترل کند و چنین موجودات دفرمه ای حاصل ترس و حیرت و سرگردانی اولین بود. نه پروتکل عادی تبدیل انسان به زامبی . خواهشا دقت کنید…..
    شخصیت ایتن باور پذیر و جذاب بود. انسان وفادار که پای در مسر متفاوتی می گذارد تا کسی که دوست دارد را نجات دهد و در این راه با مشکلات زیادی دست و پنجه گرم می کند که توضیش طولانی ….

  • P224 گفت:

    مقاله عالی بود
    امیدوارم بترکونه
    سوال اصلیمم اینه عکساتون رو از کجا گیر میارین 😀

  • mm_44 گفت:

    Resident evil 5 و resident evil revelations خوب شخصیت کریس رو به تصویر کشیدند ؟؟؟ پس نسخه های ۱ ریمیک و کد ورونیکا کشکن

  • kamyyy گفت:

    اکشن و پازل بالانس باشه و محیط زیادی تو در تو نباشه عالیه

    • yazdan azizi گفت:

      برعکس شما به نظرم محیط تودرتو که یکی از امضاهای سری هست یکی از بهترین نکات اویل ۷ هست چون باعث می شه محیط رو بارها بگردی و این گشت و گذار باعث ترس بیشتر و با وجود دشمن ها باعث استفاده مهمات که مربوط به بخش بقای بازی هست می شود.

  • 12Rezagamer گفت:

    ببخشید بابت اسپم
    بخاطر گرونی ها من توانایی خرید دیسک بازی های جدید رو ندارم و میخوام اکانت ظرفیتی تهیه کنم چه سایت هایی برای خرید اکانت ظرفیتی معتبر هستند؟
    خیلی ممنون

  • دوست دارم مثل ۴ باشه
    همونقدر خفن
    همونقدر ترسناک

  • ali گفت:

    یک چیزی به شدت برام عجیبه:
    تا یک مدتی (نمیدونم هنوزم اینطوره یا نه) اسم کارکتر های رزیدنت اویل رو تو ویکی پدیا سرچ میکردیم حتی تا گروه خونی شونو رو هم نشون میداد!این تا اینجا.
    بعد گروه خونی ایدا و لیان یک طوری بود که لیان میتونست به ایدا خون انتقال بده ولی ایدا نمیتونست به لیان خون انتقال بده. یکم برا شماها عجیب و تو فکر بر نیست (البته فکر کنم خودتونم بدونید که به اطلاعات ویکی پدیا جاهای زیادی گفته شده که قابل دستکاری هستند و نمیشه هم کامل به همش اعتماد کرد).

  • pezhmanm666 گفت:

    دلتون رو صابون نزنین .یه افتضاح دیگه از نظر کاربرای قدیمی…..لعنت کنه کپکام رزیدنت ایول ۳ رو نابود کردی

  • Stalin 657 گفت:

    زاویه دوربین بازی سوم شخص باشه بهتر به نظر شخصی خودم نسخه ۷ که بیشتر شبیه p t بود تا یک resident evil

  • سوم شخص بشه برام کافیه
    باو چیه این اول شخص

  • ali گفت:

    کسی نمیدونه علی پاور بن شده از گیمفا یا نه؟

  • بنظرم اول از همه باید المانهای ترسناک بیشتر از اکشن باشن،کرکتر اول نباید ایتن باشه مگه قحطی کرکتر اومده،محیط مخوف و تودر تو مثه ۷ خیلی خوبه ،باس فایت نهایی هم باید پرچالش باشه نه آسون ومسخره

  • ali گفت:

    آقا این ایتن تو رزیدنت اویل ۷ مگه نرفته بود زنشو پیدا کنه؟ مگه کل سرو کارش تو بازی با خانواده بیکر ها و اون دختر بچهه evilin نبود؟ خو تو ۸ دیگه چی کار میکنه؟ (مگر در یک صورت باید باشه که پایان اصلی انتخاب زویی و فراموش کردن میا و در نهایت مرگ زنش باشه که ایتن اون موقع هوس انتقام کنه در غیر این صورت به نظر من وجودش اصلا لازم نیست چون یارو کاراگاهه و پلیس یا یک مامور عملیاتیه حرفه ای مثل کریس و لیان نیست که مگر این که اینم مثل بقیه شخصیت های رزیدنت اویل که همشون شدن مامور های عملیاتیه ویژه گروه و سازمان های خیالی ایتن هم همینجوری بکنن)

  • خیلی ممنون بابت مقاله بسیار خوبتون واقعا نکته های بسیار خوبی رو گفتید دمتون گرم

  • Rich Man گفت:

    و البته طولانی شدن مدت زمان گیم پلی که تقریبا در هر نسخه شاهد کوتاه ترشدنه اون هستیم .
    از اونجایی که RE7 رو معیار قرار دادین باید بگم در این بازی همه چیز عالی بود ( من حتی شخصیت ایتن رو به لطف صداپیشگی قوی دوست داشتم ) و تنها از نیمه انتهایی بازی خصوصا باس فایت آخر Evelin بی نهایت مایوس و دلزده شدم .
    اخیرا این بازی رو پلات کردم . 😎

  • TekkenGod گفت:

    مهمترین چیزی که کپکام باید ازش اجتناب میکرد زاویه دید اول شخص بود که ظاهرا متاسفانه این نسخه هم مثل نسخه هفت اول شخصه و به نظر من صرفا یه بازی ترسناک خوب به حساب میاد و نه یک رزیدنت اویل موفق.

  • armin2100 گفت:

    بازی re7 تا چند ساعت اول خیلی خوب بود،ولی شخصیت منفی بازی الکی اغراق شده بود،خب یعنی چی که من یه خشاب کامل تیر رو توی سر یارو خالی میکردم فقط میگفت آخ

بایدها و نبایدها | ۱۰ موردی که کپکام باید در Resident Evil 8 از آن‌ها اجتناب کند - گیمفا