اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا
اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا
اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا
اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا

اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند

حسن اکرامی
۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا

پس از معرفی مشخصات و برخی قابلیت‌های دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵، توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان بزرگی که در صنعت بازی‌های ویدئویی در حال فعالیت هستند به اظهار نظر در مورد این دو کنسول نسل نهمی پرداختند و در مورد پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی توسعه‌ی بازی‌ها ایجاد می‌کنند، به بیان مطالبی پرداختند.

با این حال یکی از مواردی که بسیار به آن پرداخته می‌شود، استفاده از حافظه‌های پر سرعت SSD خواهد بود که سرعت بسیار زیادی را در بارگذاری بازی‌ها و برخی مزیت‌های دیگری را ارائه می‌دهند. خالق سری محبوب و فوق‌العاده‌‌ی Mortal Kombat آقای اد بون (Ed Boon)، به تازگی در مورد این حافظه‌های پر سرعت و بهبود‌هایی که برای صنعت بازی‌های ویدئویی به ارمغان می‌آورند، به اظهار نظر پرداخت.

آقای اد بودن در مصاحبه‌ای با جف کیلی (Geoff Keighley) در برنامه‌ی Summer Game Fest اظهار داشت که با اینکه بسیاری از بازی‌بازان و توسعه‌دهندگان در مورد بهبود‌های گرافیکی، ارتقای جلوه‌های بصری و کیفیت تصاویر نسل بعد حرف می‌زنند اما موضوعی که بیشتر وی را هیجان‌زده می‌کند، سرعت بالای کنسول‌های نسل بعدی و کاهش زمان بارگذاری است. وی در این باره بیان کرد که کاهش زمان بارگذاری بسیار برای توسعه‌دهندگان مفید واقع می‌شود و قابلیت‌ها و توانایی‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که تاکنون نمی‌توانستند به آن‌ها دست یابند و حتی شاید تصور نمی‌کردند که در نسل بعد با آن مواجه شوند. سرعت بالای این کنسول‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از حذف اجباری بسیاری از ویژگی‌های بازی‌ها جلوگیری کنند.

کارگردان خلاق سری Mortal Kombat در این باره افزود:

برای من خنده‌دار است که کنسول‌های نسل نهم به زودی به دست بازی‌بازان می‌رسند و برخی افراد فقط از خود می‌پرسند که گرافیک عناوین نسل بعد چقد ارتقا می‌یابد؟ خب بهبود‌های گرافیکی تا چه حد مهم خواهند بود؟ من فکر می‌کنم افراد زیادی هستند که از تاثیر فوق‌العاده‌ی کاهش زمان بارگذاری این کنسول‌ها بی‌اطلاع هستند و هنوز به اهمیت ویژه‌ی آن پی نبرده‌اند.

تاثیر حافظه‌ی SSD را نباید دست کم گرفت. این قابلیت بسیار کاربردی در‌هایی از پیشرفت و حرکت رو به جلو را برای توسعه‌دهندگان باز می‌کند که پیش از این امکان‌پذیر نبودند. در نهایت فکر می‌کنم هنوز نتوانسته‌ایم به خوبی نهایت کاربرد و استفاده از این سیستم‌های فوق‌العاده قدرتمند را درک کنیم.

حال باید منتظر ماند و دید که با توجه به رویدادهای پیش روی دو شرکت بزرگ سونی و مایکروسافت برای بازی‌های پلی‌اسیتشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس، بازی‌های نسل بعدی چه پیشرفت‌هایی به خود خواهند دید و این دو کنسول قدرتمند چه نسلی را برایمان به ارمغان خواهند آورد. با توجه به اینکه بسیاری از توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدئویی از قابلیت‌ها و قدرت‌های این دو کنسول بسیار هیجان‌زده هستند، می‌توان انتظار موارد بسیار هیجان‌انگیز و غافل‌گیر کننده‌ای را داشت.

طبق اطلاعات منتشر شده از بازی مبارزه‌ای محبوب Mortal Kombat 11، بسته الحاقی Aftermath شامل خط داستانی جدید و متفاوت، دو شخصیت قدیمی سری یعنی Fujin و Sheeva و شخصیت مهمان و جدید RoboCop خواهد بود. علاوه بر این، اگر تاکنون بازی Mortal Kombat 11 یا محتویات پس از عرضه‌ی آن را تهیه نکرده‌اید، به زودی قادر خواهید بود تا نسخه‌ی Mortal Kombat: Aftermath Kollection را که شامل بازی اصلی، Kombat Pack‌ و بسته‌ی گسترش دهنده‌ی Aftermath است را خریداری کنید. به همراه این بسته الحاقی یک به‌روزرسان رایگان نیز منتشر خواهد شد که شامل استیج‌های جدید، friendship‌ها و فیتالیتی‌های مخصوص هر استیج خواهد بود.

بازی Mortal Kombat 11 هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید تریلر گیم‌پلی عنوان Mortal Kombat 11: Aftermath و ویدئوی مربوط به نکاتی که باید پیش از خرید این بسته الحاقی بدانید را در سایت گیمفا مشاهده نمایید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا
اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا
اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا
اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا
اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • “تاثیر حافظه‌ی SSD را نباید دست کم گرفت. این قابلیت بسیار کاربردی در‌هایی از پیشرفت و حرکت رو به جلو را برای توسعه‌دهندگان باز می‌کند که پیش از این امکان‌پذیر نبودند”
    الان یک سری روشن فکر میگویند که ما میگوییم پول گرفته که درسته.
    میخواید باور کنید میخواید باور نکنید بعد از اون مراسم سرنی که همه رو ناامید کرد(جز کاربرای این سایت)سونی مجبور شد که با زیرمیزی به یک سری،آنها را مجبور کنه تا از ssd تعریف کنند و دوباره دل طرفدار ها رو به دست بیاره و نشون بده که ps5 یک مزیت بزرگ داره.
    اینجاست که میگویند:
    کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو به خواب زده رو نه(متعصب های این سایت)
    با تشکر از اینکه تایید میکنی:)

  • alipower_fan گفت:

    دوباره بحثای چند پست قبلو اینجا کپی پیست کنیم :rotfl: :rotfl:

  • ALIREZAICE گفت:

    آره مثلا میشه بخش داستانی بازی رو نصفه داد ۶۰ دلار بعد نصف دیگشو بدی ۴۰ دلار خیلی خوب میشه

  • نظر اد بون که مهم نیست نظر Arad55 مهمه :rotfl: :rotfl:

  • Uncle Broom گفت:

    دوستان بالاخره کنسولا میان معلوم میشه چقدر این حرفا راسته چقدر دروغ
    ولی واقعا دارن شورشو در میارن اگه ssd انقدر تاثیر نداشته باشه همه نا امید میشن

  • Hossein گفت:

    دیگه حرفا داره تکراری میشه

  • s.a.m گفت:

    تو جیب ما رو نزن نمیخواد از کنسولا تعریف کنی
    بازی MK 11 رو عملا ۳ بار فروخته تا این لحظه
    یه بار باید خود بازیو بخری ، یه بار کامبت پک ، یه بار هم افترمث :no:
    احتمالا Mileena و چندتا دیگه از شخصیتا رو گذاشته واسه کامبت پک بعدی تا مثل فوجین از گذشته برگردن :no:

  • Ho3ein1996 گفت:

    گرافیک الان بازی ها هم چیزی از واقعیت کم ندارند درسته که گرافیک بالاتر و نزدیک شدن به واقعیت همیشه هیجان انگیزه ولی من محیط کاملا تخریب پذیر میخوام و اینکه توی دنیای بازی بشه هرجایی ک میخوای وارد شی مثل ساختمان های GTA و نواوری نواوری نواوری که متاسفانه به علت سخت افزار محدود این نسل خیلی کم نواوری دیدم امیدوارم سری بازی های شوتر و ریسینگ و جهان باز وارد فاز جدیدی بشن و داستان های تکراری مثل جنگ امریکا با کشور های دیگه نبینیم

    • کارگردان رمدی گفته بود اگه ما این نسل ssd داشتیم میتونستیم سیستم تخریب پذیری خیلی بهتری توی بازی کنترل قرار بدیم و این نکته که هر جایی میخوای وارد بشی مثل ساختمان های gta نسل بعد بواسطه ssd کاملا امکان پذیره و فقط بستگی به سازنده داره که چقدر وقتشو بزاره و سرمایه گذاری کنه که این کارو به بهترین شکل اجرا کنه

  • Majid گفت:

    باشه بابا فهمیدیم گرافیک اصلا بد و سونی و ماکرو اشتباهی تو نسل ۹ دارن کارت گرافیک با چند برابر نسل قبل بکار می برن
    درسته ssd بهتره و تازه ممکنه یه سری بهش توجه کنن ولی اخه چه پیشرفتی عظیمی می خواد داشته باشه اونم برا مرتال
    بازی های ۱۵۰ گیگی جهان بازه خفن موقع اجرا با حداکثر کیفیتی که کارت های نسل ۹ می تونه اجرا کنه ۵ تا حدود ۱۰ گیگ از فضای رم اشغال می کنه و ۱۶ گیگ رم برای کنسول کافیه کافیه
    حالا شما بکنش هزار گیگ :cute:
    من به شخصه برام گرافیک و هوش مصنوعی و فیزیک بازی ها تو نسل ۹ مهمه
    حالا یه سری گیر میدن که که ssd مهم تره
    تازه قابل توجه فن های بی منطق ps(یعنی بی منطق هاشون):
    تو کنسول باکس و پی اس هر جفتشون ssd دارن
    تو باکس قراره مثلا لودینگ های طولانی ۵ ثانیه باشه و تو پی اس ۲ ثانیه(می تونن با بهینه سازی درست کمتر هم بکنن و جفتشون به صفر برسن)
    سر ۳ ثانیه افتخار می کنید؟
    تیتراژ های موقع ورود خودش نیم ساعت وقت میگیره (:
    حداقل به سیستم صدای ۳بعدی که ممکنه چیز جالبی بشه افتخار کنید
    تمام بازی ساز ها چون با کنسول های مختلف سر و کار دارن به هر شکلی مخصوصا بازاریابی هیچ وقت از هرکس و هر چیزی که به شغلشون مربوطه بد نمی گن حتی نمی گن فلان از فلان بهتره
    الان هم استدیو های سونی از سونی و ماکرو ها از باکس و مولتی ها از هر جفتشون خوبی می گن
    شما که تو ایران زندگی می کنید و اخبار دقیقش دنبال می کنید 😉 باید با شیوه های مختلف گفتاری آشنا باشید

    • bravo6 گفت:

      داداش خودتو خسته نکن خبرو بخون و رد شو این فن بوی ها هیچی نمیفهمن اینجا بخش نظرات اینا میان بیانیه میدن
      اگر طرفدارای اکس باکس بفهمن بازی انحصاری درست حسابی ندارن و فن ها سونی بفهمن غیر انحصاری تو همچی عقبن دیگه کسی بحث الکی نمیکنه ولی کسی درک نمیکنه یکی نیست بگه تو که کنسولتو دار چکار کنسولا دیگه داری چرا کسی که اکس باکس داره مسخرش میکنن ؟ من اول xbox360 داشتم بعد ps4 گرفتم اما فقط و فقط دسته اکس باکس وان باعث میشه حسرت بخورم چرا اکس باکس ندارم .حالا که دیگه xbox game pass و backwords campability و سرویس xcloud داره چی بگم ؟
      مردم برا هر بازی انحصاری ps4 باید ۶۰ دلار بدن اکس باکس با ۱۰ دلار به علاوه چند بازی توپ دیگه بهت میده خیلی هم بیشتر بازی میکنی خرید این کنسول بی دلیل نیست اما فن های سونی درک نمیکنن
      از اونطرف فن های مایکرو رو همون چیزی که ایراد دارن کلاس میزارن اصلا انحصاری های مایکرو در حد انحصاری های ps نیستن
      قدرت کنسول بدون انحصاری معنی نداره
      این ۲ کنسول تو این خلاصه میشن ;
      اکس باکس سرویس به کاربر
      پلی استیشن تجربه ناب انحصاری

      • داداش شما معلومه ادم منطقی و بیطرفی هستی نظرت هم کاملا درسته هم پلی استیشن هم ایکس باکس نقاط ضعف و قوت خودشونو دارن منم هیچ ابایی از این ندارم که بگم کنسول پرو سونی کنسول جالبی از لحاظ کیفیت ساخت نبود اخه یکی نبود به سرنی بگه این چه فن بی کیفیتی بود که روی کنسول پرو انداختی که صدای موتور هواپیما میده اون سمت ایکس باکس وان اس و ایکس وان ایکس کنسول های کاملا بدون صدا و با کیفیت ساخت خیلی خوبی هستند بکوارد هم دارن سرویس بهتری دارن اما به نظر من سرویس گیم پس پاشنه آشیل نسل بعده مایکروسافته و باعث میشه مایکرو نسل بعد نتونه سرمایه گذاری زیاد روی بازیهای پرخرج و AAA کنه و اکثر عناوینش AA و گیم پس پر کن میشن و در آخر همون حرف خودت مردم یه سخت افزار اختصاصی میخرن که بازی باکیفیت انحصاری واقعی داشته باشه چرا صد و ده میلیون نرفتن ایکس باکس بخرند ps4 خریدند چرا طی مدت سه سال پنجاه و پنج میلیون نفر نینتندو سوویچ خریدند

      • آخه داداش گلم بدبختیه من و خیلی‌ها اینه که میخوایم جفتشو داشته باشیم ولی برای گرفتن یکیش هم باید دهن خودمونو سرویس کنیم تا پولش جور شه چون تو ایران زنده موندن شده اولویت اول.یکی میگه بترسید از رویداد ایکس باکس آخه من چی بگم این ترس داره؟ نه نداره ولی حسرت داره چون به زور بتونیم یه پلتفرم رو تهیه کنیم دشمنی نداریم که اکثرا دوستدارِ گیم هستیم.

  • mbox گفت:

    همین الانم روی وان ایکس اگر بازی اساسین اودیسی رو روی اس اس دی نصب کنید با رزولوشن فورکی لودینگ های اصلی بیست ثانیه ولی لودینگ های فرعی زیر پنج ثانیه هستن در ضمن مپ ها و اینونتوری و کویست ها هم بدون وقفه لود میشن گرافیک بازی هم فوق العاده است و گزینه های های ستینگ پیسی
    تنها ایراد سی فریم بودن هست
    حالا یوبی سافت اومده اساسین بعدی هم میخواد فورکی سی فریم بده خوب این که شد همون قبلی
    تازه روی پی اس فایو ۲k سی فریم هست با گرافیک پایین تر یعنی از وان ایکس هم ضعیف تر بعضی جاها
    خوب پس نسل برای چی عوض شد اکر قرار بود شصت فزیم فورکی نشه

    • Majid گفت:

      تا زمانی که اسلحه نذاری رو سره یه سری سازنده ها مثل (فقط پشتیبانی کنسول از بالای ۶۰ فریم) باز هم یه سری ۳۰ فریم میدن
      ۳۰ فریم با گرافیک بالا برای خیلی از بازی ها بهتره
      بعدش هم فرق ۳۰ فریم حتی با ۱۲۰ فریم با چشم غیر مسلح به اندازه ای نیست در بیشتر بازی ها ارزش داشته باشه تا کارت گرافیک الکی اشغال بشه چون اون بخش حجم مربوط به فریم ها ۴ برابر شده ولی تاثیرش ۴ برابر نشده
      برا ۶۰ فریم هم همین طور

      • ALFAR3D گفت:

        وااااات؟۳۰ با ۱۲۰ فرقی نداره؟چشم غیر مسلح دیگه از کجا اوردی؟شما مانیتورتو عوض کن بزار رو ۱۲۰ هرتز اونوقت اختلافش چنان دیدنی میشه که میگی نصف عمرم به فنا بوده از این بعد بعد پیسی میگیرم میشینم ۱۲۰ فریم بازی میکنم رزولوشنم به جهنم فقط فریم بالا با ماینتور خفن….از باد معده حرف نزنید خدا وکیلی یه ماینتور ۱۴۴ هرتز هم که من تجربشو داشتم تو محیط دستکتاپم تاثیرش قابل دیده….کا ملا هم قابل دیده…

      • mbox گفت:

        ۳۰ فریم با ۶۰ فریم فرقشون مثل پراید و بنزه بعد سی و ۱۲۰ !!!!!
        بعد چشم غیر مسلح دیگه چیه !مگه میخوای پرتو های کیهانی رو رصد کنیم که مثلا تلسکوپ بذاریم

      • عزیز ۳۰ با ۶۰ فرقش زمین تا آسمونه.تو همین god 2018 تو کنسول پرو ۲ تا آپشن قرار دادن در تنظیماتِ ویدیو که نتیجه یکیش میشه کمی جزئیات بیشتر و فریم ۳۰ و دیگری کمی جزئیات کمتر ولی فریم بیشتر که رو اولی که قرار میدی وقتی دوربین رو میچرخونی مناظرِ دور و اطرافت رو با سرعت کمتر و کمی تار میبینی.مثال دیگه‌ای برات بزنم رو ps4 یا وان پایه بازیه metro redux رو پلی بده ۶۰ فریم بهت میده بعد نسخه exodus رو پلی بده ۳۰ بهت میده و کاملا متوجه حرف‌هام میشی مخصوصا وقتی سرعت چرخش و تکون دادن دوربین بیشتره.

    • Psycho0172 گفت:

      دوست عزیز من احتمال میدم چون قراره والهالا بین نسلی باشه اینطور شد چون همونی که شما میگی قراره رو اکس باکس وان هم اجرا بشه خب با این اوصاف نمیتونن از همه قدرت کنسول ها نسل بعد استفاده کنن.

    • k1pcx گفت:

      دوست عزیز اینکه یوبی سافت نتونسته بهینه سازی درست انجام بده دلیل بر این نیست که قدرت کنسولا کمه
      من موندم شماها کنسولارو ندیده چرا نقدشون میکنین
      هر دو کنسول به اندازه کافی قوی هستن و این به سازنده ها برمیگرده که چطور از این قدرت استفاده کنن
      قدرت اصلی کنسولا تو استودیوهای فرست پارتی هر کمپانی مشخص میشه و مطمئن باشین تو نسل بعد چیزایی خواهیم دید که انگشت به دهان بمونیم

    • Jaber-shams گفت:

      دوست خوب بازیهای نسل هشتو جوری ساختن که با حافظه های اصلی کنسولای نسل هشت(یعنی همون hdd)اجرا بشه و روی ssd یکم بهتر سریعتر میشه یعنی اصلا از پتانسیل کامل اس اس دی استفاده نمیکنن
      اس اس دی فقط واسه لود سریعتر نیست بقران بفهمید دیگه

  • 12Rezagamer گفت:

    ببخشید بابت اسپم

    میخواستم ببینم که بازی red dead 2 رو میشه جلوی خانواده بازی کرد
    چون خیلی دوست دارم این بازی رو تجربه کنم ولی نگران این هستم

  • Stalin 657 گفت:

    با احترام به اعضای گیمفا
    نمی دانم که این ایکس باکس فن از ssd چی خاطر بد دارند هر پستی که درباره ssd باشه بدون تلف وقت حمله می کنن واقعا ssd چی کار کرده با این ایکس باکس فن ها ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

  • ALFAR3D گفت:

    حالا باز یه سری ها میگن داره از ssd پلی ۵ تعریف میکنه….

  • ERFAN103079 گفت:

    زمینه های پیشرفت نسل بعد برای آقای بون عرض میکنم:
    افزایش حجم خون در بازی
    .
    تولید صداهای بهتر و سه بعدی خرد شدن استخوان و مفصل
    .
    طراحی بهتر روده ها و لوله ها گوارش و اعضای بدن و تکه تکه شدن آن ها
    و…انصافا جا ادبون من رو بزارن کارگردان بازی چیزی ازش در میارم که عین من هانت یه ۱۰ سال زندان برام ببرن :heh: :reallyangry:

اد بون: سرعت کنسول‌های نسل نهمی زمینه‌های پیشرفت زیادی را برای بازی‌سازی ایجاد می‌کند - گیمفا