لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا
لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا
لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا
لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا

لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد

پارسا اقتصادی
۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا

پتانسیل بالای کنسول‌های نسل بعد، بازی‌سازان را هیجان‌زده کرده است و هر چه به عرضه‌ی آن‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، توسعه‌دهنگان اطلاعات بیشتری از قابلیت‌های آن‌ها در اختیار ما می‌گذارند.

یکی از کارگردانان استودیوی Firesprite، سازنده‌ی بازی Persistence، اخیراً در مصاحبه‌ای درباره‌ی لودینگ‌هایی که به لطف حافظه‌های جامد نسل بعد سریع‌تر می‌شوند و تأثیر این مسأله در نحوه‌ی توسعه‌ی بازی‌های آن نسل، توضیحاتی داده است.

حافظه‌ی جامد این امکان مهم را برای ما ایجاد می‌کند که جهان‌هایی بزرگتر بسازیم که خیلی سریع لود شوند و راحت‌تر بتوان از یکی به دیگری رفت. همچنین فناوری‌های صوتی که قرار است در نسل بعد ارائه شوند هم بسیار جذاب هستند. اینکه بتوانید صدای بازی را طوری بشنوید که انگار خودتان در آن حضور دارید، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

او همچنین توضیح داد که در کنسول‌های نسل فعلی بارها پیش آمده که برای دستیابی زمان لودینگ قابل تحمل، ویژگی‌هایی از بازی‌ها حذف شوند یا تغییر کنند و این امر احتمالاً در نسل بعد کمتر اتفاق بیفتد.

بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم ایده‌های بلندپروازانه‌تری را روی کنسول‌های نسل بعد پیاده کنیم. تا الان مجبور بودیم در ازای لودینگ کوتاه‌تر، از قرار دادن برخی ویژگی‌ها در بازی‌ها صرف نظر کنیم. خوشبختانه در آینده دیگر شاهد این مسئله نخواهیم بود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا
لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا
لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا
لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا
لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • s.a.m گفت:

    حالا اینقدر از ssd تعریف میکنن آخرش قراره بازیا ۳۰fps اجرا بشه ؟
    #نه_به_فریم_پایین
    :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

    • VMahdi گفت:

      همیشه میگم بازم میگم باید هردو کنسول بیان بعدا نظر بدیم
      ولی تا اینجا چیزی که فعلا گفتند و معلومه پلی ۵ با اون معماری و استفاده ی ابتکاری که از اس اس دی میکنه اکه دولوپر تنبل نباشه نباید زیر ۶۰ فریم بیاد روش
      البته خوب سرعت توسعه ی نرم افزار همیشه بیشتر از سخت افزار بوده از اغاز تا اینده هم چنینه و بلاخره یک زمانی هم باز تمام این سخت افزار ها و ترافلاپس هاو تکنولوژی ها کم میاره
      به خصوص با اون معماری سخت افزار سونی که انقلابی هم در توسعه ی بازی ها ایجاد میکنه . و امید وارم ماکروسافت هم معماری کنسولش و کیت توسعش از این نظر بتونه با دولوپر کنار بیاد و مثل نسل قبل نشه (تو این موضوع اصلا سخت افزار و قدرت مهم نیست بلکه امکانات و نحوه ی دسترسی به این امکانات در میونه که شرکت ها به توسعه دهنده ها میدن )چون اگر ماکروسافت مثل نسل قبل عمل بکنه بسیاری از استودیو های ایر وابسته به مشکل میخورن و یا میان سمت پلی استیشن با عنوان بی کیفیت عرضه میکنند و این باعث کاهش سرعت رشد راهکار های جدید میشه

      • Golden_Sauber گفت:

        حرفت بدون هیچ چون و چرایی درسته…ssd سونی یه انقلاب به پا میکنه در بازی سازی.نسل قبل خودت دیدی سونی با ۱٫۸ ترافلاپس گرافیک هایی خلق کرد که با ۶ ترافلاپس خلق نشد،نوع استفاده از سخت افزار و زبان سطح پایین(مهم ترین زبانی که با سخت افزار کار داره) مهمه! چیزی که سونی به لطف مارک سنری بهش دست پیدا کرد،حالا شما فرض کن این نسل همه چیز ارتقاء پیدا کرده چی میکنه سونی.اونجایی که گفتی ssd سونی بار پردازشی از روی cpu برداشته رو به شدت قبول دارم حتی سونی بار پردازش صدای سه بعدی هم برداشته با چیپ اختصاصی از روی cpu…میشه گفت بهینه ترین سخت افزار

      • s.a.m گفت:

        @VMahdi
        من فقط حرفم اینه که آقا .. مگه شما نمیگی این کنسول نسل بعده با پیشرفت های انقلابی و چشمگیر ؟؟
        پس دیگه لطفا روی ۳۰fps گیر نکن .. همین
        حالا به قول شما صبر میکنیم ببینیم واقعا چیکار کرده سونی

    • با ۴۰۰ دلار توقع داری هم یه نسل گرافیک بازیها بیشتر بشه هم با رزولوشن ۴k بازی کنی هم با فریم نامحدود بازی کنی فریم بالا میخوای باید پول بیشتری برای سخت افزار بدی و pc قوی ببندی که نسل بعدو جواب بده

  • Stalin 657 گفت:

    بازم چند نابغه می گن پول داده

    • Majid گفت:

      مثل بقیه چرت نگفته ولی بازم بیش از حد از ssdیش تعریف کرده
      زمان لودینگ تا دیروز تا دیروز به هیچ جای هیچ استدیویی نبود 😉 و و اگه یه روزی یکی می خواست بدون لودینگ بسازه می ساخت مثل ویچر ۳ که وسط بازی لودینگ نداشت ولی دوم اینترنال موقعی که می خواست همون جایی که مردی زندت کنه ۵ دقیقه لودینگ داشت 🙁

    • VMahdi گفت:

      مسئله ی لودینگ سریع تر برای هر دو کنسول صادقه . ولی استفاده از اس اس دی به عنوان رم و رام داینامیک فقط از طرف سونی مطرح شده .
      دوستان توجه کنید اتفاقی که به وصیله ی اس اس دی پلی استیشن میوفته فقط خوندن سریع دیتا و انتقال سریع نیستا که مورد ایکس باکس هم مطرح میشه ها .
      فقط موندم من این اس اس دی سونی دقیقا از جه تکنولوژی استفاده میکنه که با این کاربرد سر ماه نمیسوزه ؟ البته شایدم بسوزه .در کل سواد من که قد نمیده در مورد چیسیتی اس اس دی سونی چون فراتر از اس اس دی هایی هست که باهاشون مواجه بودیم . مثل یک داستان علمی تخیلی میمونه

      • ETERNAL_MAN گفت:

        VMahdi@
        دوست عزیز، مایکروسافت هم به طور رسمی استفاده از حافظهٔ SSD به عنوان رم مجازی رو تایید کرده، حتی قبل از اینکه سخت افزار پی اس ۵ رو نمایی بشه

        • درسته مایکرو هم از ssd به عنوان یه رم کم سرعت استفاده میکنه

        • VMahdi گفت:

          مسئله معماری کنسوله . اس اس دی به لطف سرعتش این قابلیت رو فراهم کرده که بشه رم و هر دو کنسول که دارند از اس اس دی استفاده میکنند طبیعیه که از این مزیت استفاده بکنند .
          ولی معمشاری و رابطه ی دولوپر با سخت افزار به میون میاد وقتی تنها سونیه که داره رو این رابطه به لطف اس اس دیش مانور میده
          میگم تا نیان زوده هرگونه نظر دادن ولی اگه ماکرو به فکر راحتی بین دولپر و سخت افزار باشه میشه داستان نسل قبل باز که همه با پلی ۴ راحت تر بودند تا ایکس باکس
          این قضیه شاید برای استودیو های فرست پارتی مهم نباشه ولی برای دیگران مهمه

      • ALFAR3D گفت:

        چیزی که سونی استفاده کرده به عوان ssd سریع ۴ سال پیش amd تو گرافیکای ورک استیشنش استفاده کرد….به صورت ساده هم هدف اینه که گرافیک برای پردازش هی دیتا از حافظه نگیره و به حافظه خودش متکی باشه اومدن چیکار کردن از ssd به عنوان حافظه استفاده کردن که نقش رم دائم داره….اطلاعاتی که برای پردازش گرافیک نیازه رو از حافظه میگیره و دیگه کار خاصی به حافظه نداره و از ssd خودش استفاده میکنه….مشکل این طرح این بود باید چهار تا ssd رو رویه گرافیک نصب کنه تا بتونه سرعت خوبی داشته باشه….الان که سرعت ssd ها خوب دیگه یکیشم بسته….اونموقع amd خیلی تلاش کرد تا اینو وارد بازار دسکتاپ کنه ولی قیمتش زیاد بود….حتی دولوپرا هم خیلی درخواست دادن که همچین چیزی رو بدن برای گیمینگ ولی قیمتش پایین نبود تا الان که هم سرعت خوبه هم قیمت معقوله سونی هم اومد پیش دستی کرد یه همچین طرحی رو تو کنسولش گذاشت …..چیزی که ۴ سال پیش amd هدفش بوده…ssd ایکس باکس هم یه همچین کار مشابههی میکنه ولی خب اون سرعتش کمتره البته رو کاغذ در عمل مشخص نیست چقدر سرعت داره مایکی هم که چیزی نمیگه….

        • VMahdi گفت:

          اول در مورد اخر پیامت بگم ماکرو نسل پیش سر سهولت در توسعه ی بازی ها برای دولوپر ها خراب کرد امید وارم این نسل اینطوری نشه ولی در کل تو این ۱۰ ساله خیلی بد بین شدم به ماکروسافت چه نرم افزاری. چه سخت افزاری از گیم و ویندوز بگیر تا انواع سرفس و ایکس باکس . هزینه های زیادی پای محصولاتش. دادم جدا و نتیجه ی خوبی نداشته برام
          بگذریم
          اقا این سیستم اس اس دی که توضیح دادی باعث اسیب رسیدن به خود اس اس دی نمیشه ؟ چون به هر حال قراره هی دیتا نوشته. خونده بشه و تو این سیستم میشه چندین برابر حالت معمول ت. بهترین حالت نگیم چند. ده برابر و خوب تم. مفید داره هر حافظه ایی اس اس دی و اچ دی دی هم نداره برام سواله یک حافظه ی اس اس دی ۸۲۵ گیگ میتونه مثلا ۸ سال جواب بده اونم به شکلی که هی بازی بریزی روش و اون استفاده رو ازش بکنی ؟

          • ALFAR3D گفت:

            عمر ssd به طور معمول از hdd بالاتره….من یه ۱۲۸ دارم فقط برای ویندوز …تو مشخصاتش نوشته ۴۰ ترابایت روش رایت کنی میسوزه(البته سوختن ssd یه چیز دکوریه)من روزی ۱۰ گیگ انتقال داده داشته باشم ۱۰ سال طول میکشه تا بسوزهو تا اونموقع من ۳ تا ssd عوض کردم احتمالا ….من سه ساله دارمش الان ۵ ترابایت روش رایت زدم…..دیگه حساب کن تا ۷ سالشو….جدا از این هر چی حجم بیشتر میشه این عمرشم بیشتر میشه البته به موارد دیگه مثل نوع تراشه و اینا بستگی داره ولی در کل مثلا حجم ۱ ترابایت حدودا ۱۰ برابر یه ۱۲۰ گیگ عمرشه…دیگه حساب کن اینم خودت چقدر طول میکشه….ssd برای گرافیک چیزیه که قراره بیاد حالا نه امثال یا سال دیگه ولی به زودی میاد…دیدن کارت گرافیکی که ۲۵۶ گیگ رم داشته باشه دور از انتظار نیست اونم خیلی نزدیک….البته هنوز vram سر جای خودشه ولی ssd هم تو گرافیک میزارن برای دسترسی سریعتر و تاخیر کمتر تا نیزا نباشه هی گرافیک از طریق درگاه pci و درخواست دادن به پردازنده بخواد اطلاعات از هارد بگیره اینجوری یه راست میاد تمام اطلاعات پردازشی که برای گرافیک لازمه رو یه جا اپلود میکنه تو حافظه ssd خودش بعد هر موقع خواست اطلاعات رو درخواست میده با کمترین تاخییر و بیشترین سرعت….مایکی هم اومده از یه نوع بلوک فشرده ساز استفاده کرده که فقط تکسچر رو فشرده میکنه تا بده به گرافیک تا اینجوری تاخییر اطلاعات رو پایین نگه داره و البته چنتا حقه نرم افزاری هم گذاشته کنارش که بتونه سرعت کمترش رو نسبت به پلی ۵ تا حدودی جبران کنه ولی باید تا موقع که کنسولا میان دید قضیه رو….

        • به نکته خوبی اشاره کردی اجازه بده من کامل تر و دقیقترشو بگم توی سال ۲۰۱۷ شرکت amd دو تا کارت گرافیک ورک استیشن با قدرت یکسان و برابر ساخته و روی یکیشون دو ترا ssd گذاشته و روی اون یکی ssd نذاشته و از هارد معمولی روی سیستمش استفاده میکرده بعد اومده آزمایش های مختلفی روی این دو تا کارت گرافیک ورک استیشن با قدرت یکسان انجام داده سه تا دمو روی این دو کارت اجرا کرده و به صورت لحظه ایی مقایسه اشون کرده اول اومده یه دمو با تکسچرهای ۸k رو روی هر دو کارت رندر کرده اون کارتی که ssd داشته جزییات خیلی بیشتر و بهتری داشته و همچنین این دمو روی کارتی که ssd نداشته و از هارد سیستمش استفاده میکرده افت فریم شدید و سکته و لگ داشته . بعد اومده یه دمویی با دویست و پنجاه میلیارد پالیگان به صورت ریل تایم روی هر دو سیستم رندر کرده اون سیستمی که کارت دارای ssd داشته خیلی راحت و عالی این دموی با دویست و پنجاه میلیارد پالیگان رو اجرا کرده اما اون سیستمی که کارتش ssd نداشته و از هارد معمولی روی سیستمش استفاده میکرده ارور داده و اصلا دمو روش بالا نیومده .

    • ALFAR3D گفت:

      کی پول داده؟اینکه فقط اومده از ssd تعریف کرده….

    • reza_tport گفت:

      نه داداش پول نگرفته
      لیست بازی های این شرکتو ببین (تو ویکیپدیا هستش)
      The Playroom ۲۰۱۳ PlayStation 4 with PlayStation Camera
      Run Sackboy! Run! ۲۰۱۴ PlayStation Vita, Android, IOS
      The Playroom VR ۲۰۱۶ PlayStation 4 with PlayStation VR
      Air Force Special Ops: Nightfall ۲۰۱۷ PlayStation 4 with PlayStation VR
      The Persistence ۲۰۱۸ PlayStation 4 with PlayStation VR

    • alipower_fan گفت:

      اس اس دی خوبه ولی شما نگاه کن وقتی یه کارت گرافیکی در حدی ضعیف باشه که نتونه یکسری تکسچر رو نشون بده لود شدن سریعش به چه درد میخوره در عوض یه کارت گرافیک قوی با یک سی سی دی معقول همه چیز رو عالی نمایش میده

      • وقتی یه کارت گرافیک در حدی ضعیف باشه الان منظورت کارت گرافیک ps5 هستش ببین gpu سری ایکس روی کاغذ فقط پونزده درصد از gpu ps5 قویتره با این وجود ترافلاپس همه چیز رو به ما نشون نمیده سری ایکس ۵۲ تا cu داره که فرکانس ۱٫۸دارن ولی ps5 تعداد ۳۶ تا cu داره که فرکانس ۲٫۲۳ دارن و این فرکانس بیشتر باعث میشه بقیه قسمت های gpu هم سرعت بیشتری نسبت به موارد مشابه روی سری ایکس داشته باشن. ( gpu فقط شامل cu ها نمیشه و قسمت های مختلف زیادی دارن که سرعت اونا توی پرفورمنس gpu تاثیر زیادی دارن اما این سرعت بیشتر توی اعداد ترافلاپس محاسبه نمیشن بخاطره همینه نمیشه خیلی روی عدد ترافلاپس حساب باز کرد) از طرف دیگه ps5 یه کنسول کاملا کاستوم شده ست و سرعت فوق زیاد ssd ش کاملا با فرکانس بالای cu ها هماهنگ شده امیدوارم بدونی کار cu ها چیه و فرکانس بالاش به چه دردی میخوره و اینم در اخر بگم طبق نظر جنجالی علی صالحی مهندس رندرینگ استودیو کرایتک ps5 همیشه در حالت پیک گرافیکی قرار داره و سازنده ها اکثر اوقات خیلی راحت میتونند از حداکثر توان ۱۰٫۲۸ ترافلاپسیش استفاده کنند برعکس توی سری ایکس سازنده ها اکثر اوقات قدرت گرافیکی کمتری نسبت به ps5 میتونند از سری ایکس بگیرن و در کل منظورش اینه با توجه به اینکه ps5 همیشه توی پیک کاری خودش قرار میگیره عملکرد بهتری توی قدرت گرافیکی داره و اینکه اکثر cu های سری ایکس بیشتر مواقع بیکار هستند چون کار با همه cu ها اونم به صورت همزمان خیلی سخته فرکانس بیشتر کارایی خیلی بیشتری داره البته خیلی ها اومدن انگ فن بازی به علی صالحی مهندس رندرینگ کرایتک زدن اما همین حرف رو هم اعضای استودیو رمدی بدون مقایسه با سری ایکس درباره ps5 زدند این دقیقا حرف مدیر رمدیه خودتون سرچ کنید توی گیمفا هم هست: پلی‌استیشن ۵ یک کنسول سریع و روان است که پایه‌ی سخت‌افزار آن به طوری طراحی شده تا کار را برای استفاده‌ی توسعه‌دهندگان آسان نماید و این امر موجب می‌شود تا قدرت سخت‎‌افزاری آن را سریع‌تر تحت کنترل درآوریم.

        • Arad55 گفت:

          رفیق خیلی داری تند میری
          میدونیم طرفدار سونی هستی ولی جوری داری تحلیل میکنی انگار سونی ۳۰ ترافلاپس قدرت داره
          اول اینکه سرعت ssd سونی فقط دوبرابره سری ایکسه
          دوم اینکه سری ایکس با دو روش کار انتقال رو به gpu انجام میده
          پلی۵ یه سیستم عامل داره شما میتونید به من بگید چقدر از فضای رم رو میگیره که سیستم راه اندازی بشه؟
          ssd فقط میتونه سرعت بارگذاری رو زیاد کنه
          و امکان این رو داره فضای بازی رو وسعت داد
          در سونی سرعت بالاتره به خاطر ssd
          و در مایکروسافت به جز ssd از روش فشرده سازی استفاده میشه که بار رو از ssd برمیداره
          سرعت رم سری ایکس ۵۶۰ گیگابایته که کمبود همون ssd رو جبران میکنه
          شما الان قابلیت qaick reasum سری ایکس رو ببینی اون موقع متوجه کار کرد ssd میشی
          انقد نمکشو زیاد نکنید فقط سرعت بارگذاری نه جهش گرافیکی رفیق

          • باشه ایکس باکس خوبه بیخیال شو هر چقدر جوابتو با منطق و دلیل میدم قانع نمیشی چون نفعت توی قانع نشدنه خواهشا دیگه زیر کامنتای من ریپلای نکن سطح کامنتای منو میاری پایین با این اطلاعات گسترده و خفنی که از سخت افزار داری .

            • Arad55 گفت:

              بلاخره وقتی تحلیل میدی باید منتظر جوابشم باشی
              فعلا که ssd برای شما حکم ۲۰۸۰ ti رو گرفته تا بینیم بعد چی میشه
              فقط جالبه سونی فقط ssdصحبت کرده در مقابلش مایکرو ریتریسینگ و
              Vrs و vrr
              در ضمن همون دموی انجین ۵ که انقدر ازش تعریف کردین
              بایه کارت ۲۰۷۰اجرا میشه
              زیاد زور نزن
              وسلام

              • اون قضیه ی کارت ۲۰۷۰ فیک بود چرا اینقدر اصرار به این موضوع داری Vrs از ویژگی های rdna2 هست که سونی هم مسلما این ویژگی رو داره توی بحث نورپردازی با این سیستم نورپردازی که اپیک توی انریل انجین پنج رونمایی کرد که دیگه ری تریسینگ نیومده به کنسول ها میره پی کارش چون سیستم نورپردازی اپیک در واقع همون ری تریسینگ هست با این تفاوت که دیگه فشاری به هسته های gpu نمیاد و باعث کاهش پرفورمنس شدید دستگاه نمیشه چیزی که ری تریسینگ توش ضعف داشت

          • قابلیت qaick reasum به واسطه ssd پر سرعت در ps5 با سرعت سه برابری ایکس باکس اجرا میشه چرا اصرار داری دروغ بگی که فقط ssd ایکس باکس از قابلیت فشرده سازی استفاده میکنه؟ پس فشرده سازی کراکن ssd سونیه چیه؟ ssd سونی با فشرده سازی کراکن سرعتش به ۹ گیگا بایت بر ثانیه میرسه تازه روشی که مایکرو برای فشرده سازی ssd ش استفاده میکنه روش ناقصیه و نمیتونه همه قسمتای تکسچر رو فشرده کنه . توی رم هم مایکرو نه تنها برتری نداره بلکه ضعف هم داره چون رمش دو تیکه هست ده گیگ با سرعت داره و شش گیگ کم سرعت و بازیسازها از این رم مایکرو انتقاد کردند در حالی که سونی ۱۶ گیک رم پر سرعت یکپارچه با سرعت ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه داره و دو تیکه ش نکرده و تقسیم بندی هم نکرده و دست بازیساز رو باز گذاشته که خود بازیساز تصمیم بکیره چقدر از رم رو برای gpu استفاده کنه و چقدرش رو برای cpu در حالی که مایکرو ده گیگ پر سرعت رو برای gpu اختصاص داده و سه و نیم گیگ هم برای cpu و سایر بخش ها و دو و نیم گیگ هم در اشغال سیستم عامله و در واقع دست بازیساز رو توی استفاده از میزان رم بسته . پس بحث رم رو وسط نکش که ایکس باکس نتها برتری توش نداره بلکه ضعف هم داره

            • Arad55 گفت:

              اولا تمام حرفات و اینهمه تحلیلها از روی تعصبته بلاخره داری فشار میاری تا کمبود سخت افزاری پلی ۵ رو با ssd جبران کنی
              Ssdپلی ۵ فقط دوبرابر سری ایکسه
              اگر ۹ گیگه پس مال سری ایکسم ۵٫۵ گیگه و بازم میگم تغییری در گرافیک ایجاد نمیکنه
              اگر سخت افزار پلی۵ میتونست مطمئن باش قابلیت qaick reasum
              رو داشت و همزمان میتونست چند بازی رو اجرا کنه
              و سوالم از شما به عنوان مهندس سخت افزار اینه سیستم عاملت قراره با چی کار بکنه وقتی داره ۱۶گیگ تحویل بازیساز میده
              یا شایدم سیستم عاملتون با ssd راه اندازی میشه

              • دقیقا کدوم حرف و تحلیل های من اشتباه ست بگو تا در موردش بحث کنیم تا معلوم بشه کی داره دروغ میگه کی راست میگه . سونی هنوز اعلام نکرده چقدر از رم رو سیستم عاملش اشغال میکنه در بدترین شرایط همون مثل ایکس باکس دو و نیم گیگ میشه اما احتمال داره به خاطر ssd پر سرعت تر میزان رم کمتری اشغال کنه که میگم فعلا معلوم نیست. اصل قضیه گفتم که شما ادعا داری رم سری ایکس بهتره که من عرض کردم به این دلایل که اولا شش گیگش سرعتش خیلی کمتره از رم ps5 دوما تقسیم بندی و عدم آزادی عمل به بازی ساز برای میزان رم مورد نیاز در هر بخش ، رم مایکرو بهتر نیست بلکه نقطه ضعف هم حساب میشه سرعت ssd مایکرو با احتساب سیستم فشرده سازی ناقصش که همه ی وجه های تکسچر رو فشرده نمیکنه ۴٫۸ گیگا بایت برثانیه ست و سرعت ssd سونی با احتساب فشرده سازی کراکن ۹ گیگا بایت بر ثانیه است البته موضوع اصلی اینه که مایکرو یه کنسول قدرتمند ساخته و بجای هارد یه ssd معمولی هم انداخته روش اما این موضوع در مورد سونی فرق میکنه برگ برنده سونی در واقع معماری فوق العاده ssd ps5 هست در واقع سونی کنسولش رو کاملا بر اساس یه hyper ssd ساخته و کاملا با همه اجزای ps5 کاستوم ش کرده این بخشی از توضیحات معماری ssd ps5 هست قشنگ بخونش تا متوجه تفاوت این معماری ssd با سایر. ssd ها بشی : با این وجود باید توجه کنید که یک SSD با سرعت خیلی بالا لزوماً به معنای بهتر شدن همه چیز نیست. مراحل بسیار زیادی در بین مراحل انتقال اطلاعات از روی SSD به مموری وجود دارند که می‌توانند به عنوان گلوگاه عمل کنند و سرعت کل سیستم را پایین بیاورند. مراحلی نظیر Check-in، غیر فشرده‌سازی اطلاعات، حفظ Coherency و پیوستگی اطلاعات و… همین طور یکی از مهم‌ترین مراحل انتقال خود اطلاعات از روی SSD به رم است. حافظه رم به عنوان مموری اصلی سیستم در حین کار استفاده می‌شود. حافظه‌های رم به طور کلی سرعت بسیار بالایی دارند و بخش زیادی از اطلاعات مربوط به برنامه در حال اجرا باید روی رم لود بشوند تا CPU بتواند از آن‌ها با سرعت استفاده کند. اما انتقال اطلاعات از روی SSD به مموری هم از طریق پردازنده انجام می‌شود و از این رو اگر بخواهیم با سرعت بسیار بالایی که برای SSD کنسول PS5 در نظر گرفته شده به طور معمول این کار را انجام بدهیم، تقریباً یک هسته پردازشی CPU به طور کامل درگیر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، تیم معماری کنسول PS5 قطعات و Flash Controller های اختصاصی برای SSD تدارک دیده‌اند که بتواند تا حد زیادی از سربار این پردازش‌ها که به CPU تحمیل می‌شود، بکاهد تا ضمن حفظ سرعت بسیار بالای SSD، بخش زیادی از فشار ناشی از این سرعت بالا از روی CPU برداشته شود.
                هر SSD از تعدادی حافظه فلش درونی تشکیل شده است. این حافظه‌ها باید به طور جداگانه با Flash Controller ارتباط داشته باشند و با توجه به ساختاری که سونی در نظر گرفته است، ۱۲ حافظه فلش به طور همزمان از طریق کانال‌های تعبیه شده با کنترلر ارتباط دارند. کل مجموعه SSD هم از طریق ۴ درگاه PCIe 4.0 به چیپ اصلی کنسول متصل می‌شود. این دیگه تحلیل من نبود حرفای سرنی توی اون کنفراس معرفی ویژگی های ps5 بود که گیمفا ترجمه ش کرده بود بازم حرفی داری؟؟؟

        • notagamer گفت:

          ۱۰ ترافلاپس قوی تر از ۱۲ ترافلاپس!
          ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه سرعت رم ، بهتر از ۵۰۰ گیگابایت بر ثانیه سرعت رم!!
          از تحلیل های یک متعصب نمیشه انتظار دیگه ای جز این داشت!
          واقعا خجالت اوره

          • gpu سری ایکس پونزده درصد فقط قویتره ۱۰٫۲۸ ترافلاپس در مقابل ۱۲٫۱۵ ترافلاپس ماشین حساب داری خودت حساب کن که بنده مثل شما منکرش نشدم چون مثل شما تعصبی ندارم که نقش سرعت سه برابری ssd رو انکار میکنی اما اعتقاد داری با پانزده درصد gpu قویتر کنسول ایکس باکس ps5 رو شکست داده من فقط نظر بازیسازها رو گفتم . توی بحث رم که مایکرو نه تنها برتری نداره بلکه ضعف هم داره رمش دو تیکه ست و ده گیگ با سرعت داره و شش گیگ کم سرعت و تقسیم بندی هم کرده که دست بازیساز رو توی استفاده دلخواهش بسته ده گیگ با سرعت به gpu اختصاص داده و از اون شیش گیگ کم سرعت با سرعت ۳۰۰ دو و نیم گیگش در اشغال سیستم عامله و فقط سه و نیم گیگ برای cpu و سایر بخش های کنسول اختصاص داده و اتفاقا بازیسازها از رم سری ایکس انتقاد کردند اما سونی ۱۶ گیگ رم یکپارچه با سرعت ۴۴۸ گیگا بایت بر ثانیه داره که دست بازیساز هم باز گذاشته هر جور دوس داره از رم استفاده کنه و تقسیم بندی انجام نداده

            • notagamer گفت:

              “چون مثل شما تعصبی ندارم که نقش سرعت سه برابری ssd رو انکار میکنی”
              اولا من طرفدار چیزی نیستم که بخوام تعصب هم داشته باشم! شما به هر پلتفرمی دوست داشتی توهین کنی من مشکلی ندارم
              دوما سرعت سه برابری رو از کجا اوردین؟! (اون سرعتی که مد نظر شماست در مورد SSD اکس باکس هم صدق میکنه)

              “توی بحث رم که مایکرو نه تنها برتری نداره بلکه ضعف هم داره ”
              عجب!!!

              پردازنده zen2 که تو هردو کنسول یکسانه، پهنای باند حدود ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه داره
              که خیلی کمتر از سرعت رمه و ۳۳۶ گیگابایت بر ثانیه براش زیادم هست
              تقسیم بندی هم گفته شده مثل pc نیست و فقط پردازش های کم اهمیت تر به رم با سرعت کمتر منتقل میشن و پردازشهای مهم تر به رم پرسرعت که اتفاقا خیلی هوشمندانه است.

              نحوه صحبت شما هم کاملا نشون میده که کاملا بدون مدرک و جانبدارانه عمل میکنید! یک مثال ساده از حرف شما :
              “با سرعت ۳۰۰ ” که ۳۳۶ برای اکس باکس
              “با سرعت ۴۴۸” که ۴۴۸ برای پی اس ۵
              “سرعت سه برابری ssd” !!!

              • سرعت خام ssd سونی ۵٫۵ گیگا بایت برثانیه ست و سرعت خام ssd مایکرو ۲٫۴ گیگابایت بر ثانیه ست تازه من خیلی لطف کردم گفتم سرعت سه برابری چون اصلا معماری ssd سونی چند سر و گردن بالاتره از معماری ssd مایکرو هست و اگه معماری رو حساب کنیم ssd سونی فرسنگ ها کارایی بیشتری داره نسبت به ssd مایکرو اینم منبع حرفام حرفای سرنی توی کنفرانس معرفی سخت افزار ps5 که گیمفا ترجمه ش کرده : با این وجود باید توجه کنید که یک SSD با سرعت خیلی بالا لزوماً به معنای بهتر شدن همه چیز نیست. مراحل بسیار زیادی در بین مراحل انتقال اطلاعات از روی SSD به مموری وجود دارند که می‌توانند به عنوان گلوگاه عمل کنند و سرعت کل سیستم را پایین بیاورند. مراحلی نظیر Check-in، غیر فشرده‌سازی اطلاعات، حفظ Coherency و پیوستگی اطلاعات و… همین طور یکی از مهم‌ترین مراحل انتقال خود اطلاعات از روی SSD به رم است. حافظه رم به عنوان مموری اصلی سیستم در حین کار استفاده می‌شود. حافظه‌های رم به طور کلی سرعت بسیار بالایی دارند و بخش زیادی از اطلاعات مربوط به برنامه در حال اجرا باید روی رم لود بشوند تا CPU بتواند از آن‌ها با سرعت استفاده کند. اما انتقال اطلاعات از روی SSD به مموری هم از طریق پردازنده انجام می‌شود و از این رو اگر بخواهیم با سرعت بسیار بالایی که برای SSD کنسول PS5 در نظر گرفته شده به طور معمول این کار را انجام بدهیم، تقریباً یک هسته پردازشی CPU به طور کامل درگیر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، تیم معماری کنسول PS5 قطعات و Flash Controller های اختصاصی برای SSD تدارک دیده‌اند که بتواند تا حد زیادی از سربار این پردازش‌ها که به CPU تحمیل می‌شود، بکاهد تا ضمن حفظ سرعت بسیار بالای SSD، بخش زیادی از فشار ناشی از این سرعت بالا از روی CPU برداشته شود.
                هر SSD از تعدادی حافظه فلش درونی تشکیل شده است. این حافظه‌ها باید به طور جداگانه با Flash Controller ارتباط داشته باشند و با توجه به ساختاری که سونی در نظر گرفته است، ۱۲ حافظه فلش به طور همزمان از طریق کانال‌های تعبیه شده با کنترلر ارتباط دارند. کل مجموعه SSD هم از طریق ۴ درگاه PCIe 4.0 به چیپ اصلی کنسول متصل می‌شود.

        • ALFAR3D گفت:

          “gpu فقط شامل cu ها نمیشه و قسمت های مختلف زیادی دارن که سرعت اونا توی پرفورمنس gpu تاثیر زیادی دارن اما این سرعت بیشتر توی اعداد ترافلاپس محاسبه نمیشن بخاطره همینه نمیشه خیلی روی عدد ترافلاپس حساب باز کرد”
          این درسته ولی بقیه پارامتریایی که گفتی بازم ختم میشه به تعداد هسته…چون هسته گرافیک ها هست که پردازش میکنه نه چیز دیگه ایبه خاطر همین تعداد هسته بیشتر بهتر پردازش میکنه اینو راحت میتونی تو کارت گرافیکا ببینی نمونش هم ۱۰۶۰ و rx580 که جفتشون تو یه سطحن ولی تعداد هسته و فرکانسشون فرق داره متوجه میشی کدوم تو چه چیزایی بهتره….

          • این دو کارت معماری یکسانی ندارن نمیشه اینطور مقایسه ایی به صورت دقیق بینشون کرد الان طبق شایعاتی که از سری کارت های امپر ۳۰۰۰ انویدیا لیک شده همشون فرکانس بالای ۲٫۲ دارن ببین هر چه فرکانس cu بیشتر باشه تعداد و سرعت دستور عمل هایی که قراره پردازش بشن بیشتر میشن و میشه گفت سرعت پردازش بیشتر میشه

          • notagamer گفت:

            از شما بعیده!!
            این حرفشون کاملا اشتباست چون:
            ۱-هردوکنسول از gpu مشابه استفاده می کنن که تقریبا فقط تعداد هسته ها و فرکانسشون فرق داره
            ۲-برای ارزیابی قدرت پردازنده دقیقا پارامترهایی که تاثیر گزاره تو محاسبه فلاپس استفاده میشه .البته فکر می کنم پهنای باند محاسبه نمیشه که با اینحال gpu اکس باکس پهنای باند بیشتری داره

            و مقایسه شما هم اشتباهه چون نوع هسته های کارتهای ای ام دی و انویدیا و میزان حافظه کش و .. با هم فرق داره در حالیکه ps5 و اکس باکس هسته های مشابه دارن

            • ALFAR3D گفت:

              شما اصل قضیه رو نمیبینید….انویدیا گرافیکاش عموما تعداد هسته هاشون کمتره ولی فرکانس بالاتری دارن….
              Amd برعکسه فرکانس پایینه تعداد هسته ها بالاتره…معماری فرق میکنه درست ولی اصل قضیه اینه که کدومشون مزیته بیشتری دارن…

        • mbox گفت:

          سخن بزرگان
          Cu کمتر با فرکانس اورکلاک بالاتر بهتر از cu بیشتر با فرکانس استاندارد
          واقعا اطلاعات فضایی

      • و اینم بدون دموی گیمپلی انریل انجین پنج با تکسچرهای با رزولوشن ۸k و بیلیون ها پالیگان به صورت ریل تایم روی ps5 اجرا و رندر شد و قدرت شگفت انگیز این دستگاه رو دیدیم پس نیا قصه بگو نمیتونه تکسچر نشون بده و این حرفای پوچ و بی اساس

        • Arad55 گفت:

          ۴K بود رفیق
          تازه اونم روی لپ تاب بود نه پلی۵

          • چی ۴k بوده مهندس؟ رزولوشن تکسچرهای اون دمو همشون ۸k بودند چرا قبولش برات سخته برو سرچ کن خودت ببین . اون قضیه لپتاپ هم فیک بوده فیلم دموی اجرا شده روی ps5 رو عینا روی لپتاپ پخش کردند اینترنت داری گوگل هم داری یه سرچ بزن سایتای معتبر رو ببین در مورد این دو نکته

            • ALFAR3D گفت:

              نه متعصفانه تونستن رویه لپ تاب اجراش کننبا همون کیفیت و ولی ۴۰ فریم نه ۳۰ فریم…..

              • فیک بوده میتونی سرچ کنی اون بحث ۴۰ فریم هم روی ps5 بوده که قفلش کردن روی ۳۰ فریم . اصلا بحث تونستن و نتوستن نیست شما الان صبر کن پرچمدار کارتهای سری ۳۰۰۰ انویدیا ۳۰۸۰ti با قدرت بالای بیست ترافلاپس بیاد بعد صبر کن ssd های پر سرعت تر از ssd سونی به بازار بیاد مسلما این دمو با کیفیت خیلی خیلی بیشتری نسبت ps5 روی این سخت افزار اجرا میشه اما در حال حاضر این دمو فقط روی ps5 اجرا کردند بحث تونستن یا نتوستن نیست این دمو رو همین الان اگه تعداد پالیگاناشو کمتر کنی و رزولوشن تکسچراش هم کمتر کنی همین الان روی سری ایکس هم اجرا میشه اما نه با اون کیفیت چون اون کیفیت نیاز به hyper ssd داره چیزی که مشخصه سخت افزار کنسول چون ثابته همیشه از pc عقب میمونه و سال ۲۰۲۲ که سری ۴۰۰۰ انویدیا بیاد این ۱۰٫۲۸ و ۱۲٫۱۵ ترافلاپس جزء گرافیک های پایین رده حساب میشن از لحاظ سخت افزاری pc همیشه از کنسول جلوتره چون اولا سخت افزارش ثابت نیست و قابل ارتقاس دوما محدودیت قیمت وجود نداره

            • Arad55 گفت:

              کارت ۲۰۸۰ti به زور ۸کا رو زیر ۳۰ نشون داده
              اخرین مدل ای ام دی ۸کا زیر ۲۰ اجرا کرده
              خو لامصب این تحلیلات رو کجای دلم بزارم
              چرا انقدر داری زور میزنی چیزی رو که فقط یه قطعه کمکیه داره انقدر بزرگ جلوش میدی

              • مجید دلبندم برو توی گوگل سرچ کن رزولوشن تکسچر چیست ؟ تو رزولوشن تکسچر رو با رزولوشن کلی قابل اجرا قاطی کردی من میگم رزولوشن تکسچر تو اصلا نمیدونی تکسچر چیه فکر میکنی میگم اون دمو با رزولوشن ۸k اجرا شده قبل بحث برو چهار تا چیز یاد بگیر بعد بیا بحث کن و ادعا کن

      • Golden_Sauber گفت:

        وقتی که سرعت ورود خروج اطلاعات از حافظه زیاد شه نیازی نیست تا گرافیک همیشه تا حداکثر اطلاعات داخلش باشه به قول خودت کارت ۲۰۸۰ با اون همه حافظه گرافیکی توی بنچ مارک ها همیشه ۹۹ درصد توانش داره استفاده میشه که به لطف ssd میتونه نصف این عدد لازم باشه،چون اطلاعات ضروری و نیاز همیشه میتونه در دسترس باشه و نیازی نیست همیشه پر باشه

        • farshadx گفت:

          دارید دیگه فکت صادر میکنید
          بنچمارک ساخته شده که قدرت کامل سخت افزار رو نشون بده نه ۵۰ درصد قدرت رو
          پس کاملا طبیعی که هر کارتی یا هر سخت افزاری تو بنچمارکها ۹۹درصد توانشون رو استفاده کنن

        • reza_tport گفت:

          یه قیف رو در نظر بگیر جی پی یو اون نوک بارک قیف هستش
          حالا اون دهنه باز قیف بقیه قسمت های سیستم هستش و زمانی که شما پشت قیف رو کلی باز کنی تاثیری رو سر قیف نداره

          من نه با شما و نه با کنسول بازهای دیگه دشمنی ندارم و برادرانه ازتون درخواست میکنم گول تبلیغات رو نخورید و صرفا برای قدرت گرافیکی یا ssd کنسول رو نخرید یا پول بیشتری پاش ندید در هر صورت همه گیمر های عزیزو دوست دارم

  • Arad55 گفت:

    خدایا این ssd ها رو از ما نگیر

    خداوندا روزی ما را پر از ssd بگردان

    خدایا دوستان رو بدون ssd از دنیا مبر

    خداوندا درک درستی از ssd به ما عطا بفرما

    خدایا این دوستان سونی رو با ssd محشور بفرما

    بلند بگین آمین

  • تا الان مجبور بودیم در ازای لودینگ کوتاه‌تر، از قرار دادن برخی ویژگی‌ها در بازی‌ها صرف نظر کنیم. خوشبختانه در آینده دیگر شاهد این مسئله نخواهیم بود. ببینید دوستان میخوام خیلی ساده توضیح بدم که ssd چه نقشی مهمی داره امیدوارم همتون متوجه حرفام بشید. نکته اول: ssd روی گرافیک بازیا تاثیر خیلی زیادی داره ممکنه بگید چرت نگو ssd وظیفه ش فقط انتقال دیتا به رمه درسته وظیفه ش همینه حالا توضیح اینکه چرا ssd در همه ی بازیهای نسل بعد چه انحصاری چه مولتی پلتفرم باعث افزایش گرافیک میشه: کنسول های نسل هشت چند گیگ رم داشتند؟ ۸ گیگ که از این ۸ گیگ فقط ۵٫۵ گیگش در اختیار بازیسازها بود و همون طور که میدونید یک هارد به طور متوسط سرعت ۴۰ مگابایت بر ثانیه داره که ماکسیمم به ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه میرسه این یعنی بیست ثانیه طول میکشه تا یک گیگ دیتا به رم برسه که این مسئله باعث میشه همیشه رم پر باشه و یه بازیساز مجبوره که دیتا فضای اطرافی که گیمر ظرف سی ثانیه اینده ممکنه به اونجا بره رو توی رم نگه داره چون سرعت هارد پایینه و نمیتونه همون لحظه که گیمر تصمیم گرفت به جای جدیدی بره اون دیتای مکان جدید رو برای رم بفرسته و رمم پرتش کنه تو gpu پس تا اینجا متوجه شدید که یه بازیساز مجبور سی ثانیه گیمپلی احتمالی رو توی رم نگه داره و به خاطر این محدودیت حجم رم و اینکه رم همیشه پره بازیساز مجبوره از تکسچرهای بی کیفیت و با رزولوشن پایین و کم حجم استفاده کنه تا اون فضای ۵٫۵ گیگ رم کم نیاد اما توی نسل بعد دیگه این مدت زمان سی ثانیه از بین میره و شما میتونی توی یک ثانیه ۹ گیگ دیتا به رم برسونی خب همین باعث میشه شما بتونی از تکسچرهای با کیفیت و با رزولوشن ۸k استفاده کنید و اینم بگم اونایی که سواد سخت افزاری دارن میدونن که برای یه gpu چندان فرق نمیکنه که یه تکسچر ۱k رو رندر کنه یا تکسچر ۸k مهم اینه فقط تکسچر ۸k به موقع بهش برسه همین مسئله در مورد پالیگان ها هم هستند هر چه سرعت ssd بیشتر باشه تعداد پایگان های بیشتری میتونید به رم و gpu برسونید که این مسئله باعث بالا رفتن گرافیک میشه هر چند که رندر کردن پالیگان ها به قدرت gpu هم بستگی داره و مثل تکسچر نیست که فرق نکنه که تکسچر ۱k باشه یا ۸k . پس تا اینجا فهمیدیم که هر چقدر ssd سرعتش بیشتر باشه ما شاهد تکسچرهای باکیفیت تر و پالیگان های بیشتر هستیم که این منجر به افزایش گرافیک میشه . اما حالا نکته دوم: ssd روی طراحی مراحل تاثیر خیلی خیلی زیادی میزاره یه نمونه اشو من میگم تا حالا فکر کردین که چرا در GTAV تعداد ساختمان هایی که گیمر میتونه داخلشون بره خیلی خیلی کمه و اکثر ساختمان ها دکوری هستند علتش اینه که بازیساز مجبوره سی ثانیه گیمپلی احتمالی رو توی ۵٫۵ گیگ رم قرار بده و رم تا خرخره پره و دیگه فضایی نداره که بخواد دیتا فضای داخل اون ساختمان رو توی رمش قرار بده ولی نسل بعد به علت ssd پرسرعت این محدودیت ها از این بین میرن نسل بعد ۹ گیگ دیتا رو ظرف یک ثانیه به رم میرسه کارهایی که با این ssd میشه انجام داد هم روی گرافیک و هم روی گیم پلی تاثیر مستقیم دارن برای همینه اکثر بازیسازها اعتقاد دارند مهم ترین نکته نسل بعد ssd هه البته cpu هم چون خیلی قوی شده نسبت به نسل قبل تاثیر عالی برای نسل بعد داره

    • Arad55 گفت:

      اخه این چیه نوشتی۸k دیگه چیه
      پلی ۵ همون زور بزنه ۴k رو روی ۶۰ بده باید بره خدارو شکر کنه
      و در دموی انحین ۵ دیدیم که یه سخت افزار معمولی پی سی عملکردش از پلی۵ بهتر بود
      هرکسی تا الان اومده درمورد ssdنظر داده فقط گفته سرعت لود رو زیاد میکنه و بارگزاری بازی رو کم میکنه و هیچوقت نگفتن باعث جهش گرافیک میشه
      خداوکیلی از خودتون این تحلییهارو در نیارین

    • Golden_Sauber گفت:

      توی نسل ۹ حتی برای pc بازان عزیز هم به یه نیاز تبدیل میشه ssd برای بازی و اجراش…
      حالا شما فرض کن GDDR6 چه سرعتی داره و cpu و gpu هم ارتقاء وحشتناک پیدا کردن… واقعاً گرافیک بازی های انحصاری هر دو کنسول آدم رو دیوانه میکنه…این که گفتن ۱۰۰ برابر سریع تر هست دروغ نگفتن.
      به شخصه امیدوارم هر دو شرکت سونی و ایکس‌باکس بترکونن نسل ۹ رو

    • sauron گفت:

      خیلی خوب و منطقی توضیح دادید. ممنونم از شما. من که تا حد زیادی به مسئله و اهمیت ssd پی بردم. اما اولش که فرمودید:«ببینید دوستان میخوام خیلی ساده توضیح بدم که ssd چه نقشی مهمی داره امیدوارم همتون متوجه حرفام بشید.» توهین به شعور مخاطب هست. کاش این جمله رو ننوشته بودید.
      در ضمن با وجود همه ی این مسائل باید قبول کرد که به هر حال کنسول مایکروسافت هم از همین تکنولوژی استفاده میکنه حالا درسته با سرعت پایین تر. اما حدس من اینه که در سال های پایانی نسل نهم سازندگان به توان پردازشی بیشتری نیاز خواهند داشت که خب کنسول مایکروسافت میتونه در اینجا بهتر ظاهر بشه.

      • نه دوست عزیز به هیچ وجه قصد جسارتی نداشتم منظورم از اون حرف این بود که قصد دارم به ساده ترین شکل ممکن توضیح بدم تا کاربرای بیشتری این مطلب رو بفهمند اگه بخوایم واقع بین باشیم اکثر گیمرا هنوز نمیدونن که ssd چه نقش مهمی داره و فکر میکنند فقط قضیه لودینگ ابتدایی بازیه

  • بالاخره همه میفهمند پدر من دوست من عزیز من برادر من داداش ..اخوی ..آرکاداش ..عموجان ..ssd باعث بالارفتن خفن تکستچرا و گرافیک میشه و فشارو از روی cpu وgpu برمیداره مخصوصا ماله ps5 که قراره با سرعت بالاترش بترکونه …

    • Arad55 گفت:

      فکر نکن در تمام این بازی ها سرعت پلی ۵ یکسانه فقط استدیوهای فرست پارتی میتونن از سرعت کامل پلی ۵ بهره ببرن نه مولتی پلتفرمها
      یه استدیو مستقل سعی میکنه یه عددی رو در نظر بگیره برای هرسه پلتفرم
      و باعث خلق گرافیک نمیشه رفیق
      و متاسفانه پلی۵ فقط به قسمت سخت افزاریssd تکیه کرده بر خلاف مایکرو که با نرام افزار موجود در ایکس باعث شده فشار از روی cpu به یک دهم برسه
      فقط بحث ssd نیست و شما باید این سوال رو از خودتون بپرسین نقش ریتریسینگ در دستگاه پلی۵ به چه شکلیه و چقدر فشار به gpu وارد میشه و اینجا دیگه ssd نقشی نداره

  • 4maxpayne گفت:

    منظور سونى بوده که ١٠٠ برابر قوى تر شده :heh:

  • Naughty God گفت:

    بی صبرانه منتظرم البته برای نسخه اسلیم پلی ۵

  • من ps4 slim 1t خریدم ١٠٢٠٠٠٠ تومن فاکتورشم دارم الان شده ۶٧٠٠٠٠٠ تومن ps5 فکر نکنم بیاد ایران زیر ١٠میلیون باشه منی که از هفت سالگی تمام کنسولای بازی تا الان داشتم فکر کنم دیگه توان مالی خرید این کنسول نداشته باشم این حرفو اصلا دوس ندارم بزنم ولی اینطور که معلومه هم برای من هم خیلی از گیمرا مث من نسل هشت اخرین نسلشون باشه واقعا جای تاسف داره که یه کنسول بخوای حداقل ده برابر قیمت واقعیش خرید

  • نسل هشت ده روز بود که ps4 اومده بود تو بازار من خریدمش سه سال داشتم تا دست رفیقم cpu سوخت اسلیم گرفتم یادش بخیر نسل هفت نسل هشت من طاقت نداشتم صبرکنم قیمت کنسول بیاد رو حد نرمال هر طور شده کنسول میخریدم حالا با قرض شده یا هرچی ولی الان ps5 ده میلیون که فکر کنم خیلی بیشتر از این حرفاس باید حداقل یکی دوسال قیدشو بزنم که بینم شاید تا اون موقعه این خون آشاما گورشونو گم میکنن ماهم فقط یه بار یه وسیله به قیمت واقعیش بخریم

  • لود دیر واقعا رو اعصابه حتی بازی های انحصاری هم این مشکل رو داشتن بااین ssd حداقال ادرلین هنگام بازی کردن نمیپره مثلا کلی تو کف مبارزات بازی هستی بعد یه لحضه اگه ببازی تا لود بشه دوباره نه تنها حس بازی میپره بلکه کلا یادت میره کجا بودی بعضی از بازی ها اینجور هستن :dazed: :dazed:

  • oldman گفت:

    یک بار دیگه از ssd بگید همونو از سمت سطحش می کنم تو حلقتون .

    من موندم دقیقا همه هم یک چیز میگن اخه انقدر هماهنگی ؟؟؟؟ ?:-) ?:-)

  • یه چند وقتی بود سر ۴k و کیفیت کدوم کنسول بهتر میشه و نرخ فریم و اینا هی بحث میکردم یه لحظه دیدم اصلا مانیتور من ۱۰۸۰ بالاتر که ساپورت نمیکنه lol
    حس میکنم خیلیا مثل من باشن و اول نیاز دارم مانیتور مناسب داشته باشیم برای بالاتر از full hd
    و گرنه هر دو کنسول واقعا قوی هستن

  • mbox گفت:

    نه به بازی سی فریم تصویر اهسته باعث و بانی حالت تهوع

لودینگ سریع‌تر بازی‌های نسل بعد به لطف SSD، دست بازی‌سازان را بازتر می‌گذارد - گیمفا