جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا

جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد

محسن رضوی فر
۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا

بدون شک بازی Ghost of Tsushima یکی از مورد انتظارترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۴ است و کمتر از دو ماه دیگر رسماً عرضه خواهد شد. تاکنون اطلاعات و نمایش‌های مختلفی از گیم‌پلی این منتشر شده و تا حد زیادی با روند کلی این بازی آشنا شده‌ایم. به گفته‌ی استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch)، دنیای این بازی شامل ماموریت‌های جانبی مختلفی است که ساعت‌ها بازی‌بازان را سرگرم‌ می‌کند. در همین راستا، آقای نیت فاکس (Nate Fox) کارگردان این بازی از استودیوی ساکر پانچ، صحبت‌هایی جدیدی را در خصوص ویژگی‌های بازی مطرح کرده است.

نیت فاکس در گفتگو با وب‌سایت Press Start، توضیحاتی را در خصوص بازی Ghost of Tsushima ارائه داد. وی توضیح داد که سلاح‌ها و توانایی‌ها فقط در راستای داستان اصلی بازی نخواهند بود و برای بدست آوردن این موارد به اکتشاف و جستجو در محیط‌ها نیاز است. آقای فاکس در مورد این گفت:

این بازی عنوانی در مورد لوت کردن نیست. بازی ما در مورد داستان و اکتشاف است. بنابراین اگر داستان Jin را دنبال نمایید، شما تنها به برخی از سلاح‌ها و توانایی‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. اما اگر به دنبال بدست آوردن همه‌ی آیتم‌ها، سلاح‌ها و توانایی‌ها هستید، باید به اکتشاف در محیط‌های بازی بپردازید. در این راه باید با شخصیت‌های فرعی ملاقات کرده و به مکان‌هایی بروید که قبلاً از وجود آن‌ها اطلاعی نداشتید. به همین دلیل است که دنیای بازی به شما پاداش می‌دهد. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اگر زمانی را به دست آوردید که چیزی از دنیای بازی را دریافت کنید‌، این امکان را به شما بدهد تا سبک بازی را تغییر دهید. این موضوع برای تنوع بیشتر و اینکه چگونه به دنبال حل مشکلات می‌روید، قرار داده شده است.

یکی از چالش‌های بزرگ ساخت بازی‌هایی به این سبک، جایی است که می‌خواهیم تجربه‌ی یک سامورایی سرگردان را نمایش دهیم. با این حقیقت که همه‌ی مواردی که ساخته‌ایم، شامل ماموریت‌ها و توانایی‌ها توسط همه‌ی بازی‌بازان دیده نشوند. این ماهیت دادن آزادی به مردم است.

بازی Ghost of Tsushima در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ جولای ۲۰۲۰) به‌صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. شما می‌توانید مقاله‌ی تحلیل گیم‌پلی این بازی را از طریق وب‌سایت گیمفا مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Stalin 657 گفت:

    بازی عالی خواهد شد

  • Clara گفت:

    مدام سازنده ها تاکید رو اکتشاف و گشت و گذار تو مپ بازی رو میکنن…. این دقیقاً همون چیزی ه که میخوام
    خیلی امید دارم به بازی به نظرم دیگه ساکر پانچ بعد این عنوان یه طور دیگه بهش نگاه میشه و میره تو رده اول ها…..

  • این خودش تبدیل به یکی از نماد های سونی میشه شک نکنین

  • بازیش واقعاً دوست داشتنیه .. به نظر میاد خود جین هم شخصیت جذابی داشته باشه ..
    به امید موفقیت بازی ..

  • بنابراین اگر داستان Jin را دنبال نمایید، شما تنها به برخی از سلاح‌ها و توانایی‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. اما اگر به دنبال بدست آوردن همه‌ی آیتم‌ها، سلاح‌ها و توانایی‌ها هستید، باید به اکتشاف در محیط‌های بازی بپردازید. در این راه باید با شخصیت‌های فرعی ملاقات کرده و به مکان‌هایی بروید که قبلاً از وجود آن‌ها اطلاعی نداشتید. به همین دلیل است که دنیای بازی به شما پاداش می‌دهد.
    اگه چیزی که فاکس دربارش داره صحبت میکنه…به خوبی پیاده‌سازی بشه….این اثر یک پکیج کامل برای دوستداران بازیهای سامورایی میشه…
    اون افرادی که امیدوارن بازی از نظر داستانی کم نیاره…بهشون قول میدم با ی داستان حماسی طرفید…پیشنهاد میکنم پیش‌نمایش آی‌جی‌ان بخونین تا متوجه عظمت داستان بشین..
    حمله‌ی مغول‌ها به مهمترین جزیره ژاپن و به تاراج بردن اموال و ناموسشون و توی اوج این درگیریها…جین با جمع کردن تعدادی از افراد…سعی میکنه از خاکش دفاع کنه و به کمک عموش تبدیل به یک سامورایی/گاست میشه و…
    گیم‌پلی بازی هم با صحبتای توسعه دهندگان در مورد اینکه با یک یا دو ضربه میمیرید و دشمنان توو کلاسای مختلفن و هم زمان حمله میکنن مشخصه که چالش بزرگی پیش رو داریم..
    در مورد گرافیک و موسیقی و اتمسفر بازی هم که‌ سکوت میکنم..
    امیدوارم با موفقیتش…جین هم در کنار کریتوس و جوئل و الی و الوی و نیتن و هانتر‌ و … تبدیل به نماد پلی‌استیشن بشه..

  • Mikasa گفت:

    هر دفعه اطاعات جدیدی از بازی میاد امیدوارتر میشم
    واقعا عملکرد بدی داشتن تو نمایش مبارزات بازی و خودشون تو یه پست گفتن پشیمونیم که مبارزات سخت تک به تک سامورایی رو نشون ندادیم

  • Godofwar0385 گفت:

    بشدت عالی
    گاداف وار ۲۰۱۸ هم همینطوره جوریه که اگه فقط خط داستانیو بری خیلی قدرتا و زره ها رو از دست میدیم و اکتشاف بشدت تاثیر داره
    منتظرت هستیم‌گوست :yes:

  • Golden_Sauber گفت:

    خیلی خوبه که پیشرفت توی بازی رو به داستان معطوف نکردن،این کار باعث میشه به شخصه بیشتر لذت ببرم ازش

  • خبره خوبیه. از این بازیهای بزن درو نیست. ماموریت‌های جانبی هم تو مهارت‌ها تاثیر داره. ولی فکر نکنم به اندازه سکیرو سخت باشه

  • Sephiroth1381 گفت:

    سلام اقا اولین جمله نوشته اسپم هستش بقیه اش نکته هست حتما بخونین(هیترا و کسایی که شک دارن به بازی).
    اقا من اکانت قبلیم Deltafox1381 بود الان شده این یکی تمام.
    قابل توجه کساییی که به گیم پلی شک دارن و میگن چرا مبارزات تک به تک هستش و اینجوریه و تک ضربه هستش
    ۱- دلیل اول اینه که کاتانا محکمترین و خفن ترین و سنگین ترین شمشیر جهان و صد البته برنده ترین اون ها در صورت درست ضربه زدن هست که میتونه استخون لگن گاو رو (فیلمش تو یوتیوب هست) قشنگ تا نصف عمقش بره.
    پس تک ضربه اونقدر ها هم غیر منطقی نیست.
    ۲-دلیل دوم که مبارزات تک به تک هستش چه از سوی سامورایی و چه از سوی سرباز عادی به این صورت هستش که در تکنیک‌های دوجو شما باید کار حریف رو به یک ضرب تموم کنی ( دوجو مهارت رزمی مورد نیاز هر سامورایی که از کودکی اون رو تمرین میکنه.) ولی همه میدونیم که دوجو بیشتر یک هنر رزمی پس چرا من گفتم واسه سامورایی ها و شمشیر زنی کاربرد داره همونطور که گفتم از بچگی به سامورایی ها اموزش دوجو یا دفاع شخصی و بدون شمشیر میدن ولی جالبیش اینه که باید کار دشمن رو سریع تموم کنن پس باید تو یک حرکت سریع مبارزه رو ختم کنن وطرف رو به گور با استخونای شکسته روانه کنن دقیقن مثل کار با شمشیر پس به سامورایی ها از کودکی اموزش شمیر زنی میدن به این صورت که مغزشون رو واسه شمشیر زنی اماده کنن.
    در مورد سرباز ها من تا انجایی که تو بهترین فیلم های سامورایی دیدم برای همه سرباز ها افت داره که با هم به یک جنگجوی بزرگ حمله کنن و احساس میکنن که دارن ضعف خودشون رو اثبات میکنن به همین دلیل با هم حمله نمیکنن مگر اینکه سامورایی مورد نظر انقدر قوی باشه که مجبور باشن که اونجوری تهش سه نفری یا چهار نفری با هم حمله میکنن که بیشتر سعی میکنن قویترین سرباز ارتش که خودشون هم سامورایین رو بفرستن جلو.
    ۳-تو اساسین کرید ۱ همه میدونن که هوش مصنوعی انقدر تو اساسین ۱ قوی بود که همه با هم حمله میکردن بعضی وقتا که این به سرعت تموم کردن کار دشمنت مربوط میشد.
    و برای اشنایی شما سه تا از بهترین فیلمای سامورایی که هنوز هم بهترینن و کلاسیکن و من از اونا تو این نوشتم استفاده کرذم رو بهتون میگم و پیشنهاد میکنم حتما ببینید.
    ۱-راشومون ۲-هاراگیری ۳-(۱۳قاتل) ۴-هفت سامورایی
    ممنون لطفا به جای دیسلایک نظر بدین همه با هم بحث کنیم.
    یک چیز دیگه تکنیک شمشیرزنی سامورایی به اسم جتسو هست که از هغت یا هشت سالگی به اون ها اموزش داده میشه.
    بعد امیدوارم مکانیزم هاراگیری تو بازی باشه مثلا وقتی جونت خیلی کمه و جلوی یک باس هستی هاراگیری کنی یعنی جایی که قشنگ مطمعنی میبازی

    • Psycho0172 گفت:

      یکی از بهترین و عالی ترین نظراتی که در مورد این بازی خوندم رو شما نوشتین
      یعنی قشنگ و کاملا و بدور از تعصب نظر خودتون رو دادین که نشون میده سرشار از اطلاعات در مورد سامورایی ها هستین
      خیلی ممنون که این اطلاعات رو به اشتراک میزارین
      بله بنظرم اون مکانیزم هاراگیری خیلی هم میتونه جذاب باشه که مثلا تو بازی اینجوری باشه که اگه بمیری مثلا هر چی xp و اینا جمع کردی بپره و اگه هاراگیری کنی نصف اون مقدار از دست میره که بنظرم باعث میشه که ما تو بازی مثلا همون جور که گفتین وسط باس فایت این انتخاب رو داشته باشیم که مثلا جونمون کمه و آیتم هیل نداریم یا باید ریسک کنیم بریم باسو بزنیم یا ریسک نکنیم و مرگ رو همچون یک سامورایی شرافتمند قبول کنیم(هاراگیری)که اینطوری بنظرم یک مکانیزم خیلی جالب میشه
      و اینکه اگه تو داستان به کودکی جین هم اشاره کنن به نظر باید جالب بشه
      در ضمن دلیل منفی دادن هاتون رو هم درک نمیکنم بشینین نظرو بخونین بلکم یه ۲ ۳ تا چیز جدید یاد بگیرید
      مرسی

  • postman گفت:

    اگر تونسته باشه این فاز BotW که گرفته رو به همون کیفیت پیاده کنه هیچ بعید نیست در کمال شگفتی همه رو سورپرایز کنه و جایزه Game Awards رو بگیره. موسیقی بازی شگفت انگیزه. با اختلاف بهترین ساندترکی هست که تو چندین سال اخیر شنیدم.
    گرافیک هنری بازی از پیکسل پیکسلش فوران میکنه. گرافیک فنی تو سطح بالایی قرار داره. داستان بوی یه حماسه ژاپنی قوی رو میده.
    اگر پر از فچ کوئست تکراری نکرده باشن بازی رو ممکنه در حد ویچر ۳ تبدیل به یه پدیده بشه واقعا.

  • این دوتا بازی می ارزه به کل بازیها

  • Amir_69 گفت:

    سلطان بیا که طاقت نداریییییییم :inlove:

جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
جزئیات جدیدی از بازی Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا