از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا

از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟

پست گیمفا
۱۳:۲۱ ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی و مقایسه این دو سرور

می خواهید درباره سرور اختصاصی بیشتر بدانید؟سرور مجازی چیست؟ تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی در چیست؟ما در این مطلب با بیان تفاوت سرور اختصاصی و سرور مجازی به شما کمک میکنیم تا بتوانید بهترین میزبانی از لحاظ سرعت، امنیت، قیمت و دیگر موارد را برای وب سایت خود را انتخاب کنید.

از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی و مقایسه آنها

انواع میزبانی و ارتباط آن با تفاوت سرور اختصاصی  با سرور مجازی

به طور کلی میزبانی وب سایت ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

میزبانی هاست اشتراکی  (hosting plans)

میزبانی سرور مجازی (VPS Hosting)

میزبانی سرور اختصاصی (dedicated hosting)

میزبانی اشتراکی ابتدایی ترین نوع میزبانی برای یک وب سایت است که فقط برای سایت های کوچک و وبلاگ ها مورد استفاده قرار میگیرد، به همین دلیل ما در این مطلب تمرکز خود را روی دو مورد دیگر و مهمتر سرور میزبانی یعنی، میزبان سرور مجازی و میزبان سرور اختصاصی و بیان تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی قرار می دهیم.

 

میزبانی سرور مجازی یا (VPS Hosting)

میزبانی سرور مجازی یا به اختصار VPS بیشتر برای سایت های تجاری کوچک یا سایت های شخصی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی سرور مجازی چیزی بین میزبانی اشتراکی و سرور اختصاصی است. در سرور مجازی شما می توانید میزان رم و دیگر منابع خود را تعیین کنید به زبان ساده شما قسمتی از یک ابر سرور که مطابق با نیاز شماست را در اختیار می گیرد.میزبانی سرور مجازی را می توان به یک آپارتمان تشبیه کرد که شما طبق نیاز خود در یک واحد از آن ساکن می شوید. این نوع از میزبانی از نظر کیفیت از میزبانی اشتراکی بسیار بهتر است و قیمت ارزان تر را می توان یک تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی بیان کرد.

 

میزبانی سرور اختصاصی (dedicated hosting)

از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا

سرور اختصاصی اصلی ترین و ریشه میزبانی وب سایت هستند.از این نوع میزبانی بیشتر برای سایت های تجاری متوسط و بزرگ استفاده می شود. در سرور اختصاصی شما یک سرور شخصی با تمام منابع برای وب سایت خود دارید. سرور اختصاصی را می توان به خانه ای ویلایی تشبیه کرد که تمام منابع و دسترسی های آن مختص به یک نفر است. با توجه به مطالب ذکر شده بهترین گزینه از بین سرور مجازی و سرور اختصاصی برای میزبانی وب سایت کدام است؟در ادامه با مقایسه و بیان تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی به شما در انتخاب هر چه بهتر سرور برای سایت خود کمک می کنیم.

 

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی از نظر کلی

سرور مجازی و سرور اختصاصی هر دو داری جوانب مثبت و منفی زیادی برای میزبانی وب سایت ها هستند.برای سرور مجازی می توان از کارایی برای اکثر وب سایت ها و قیمت ارزانتر نسبت به سرور اختصاصی را بعنوان جوانب مثبت بیان کرد.در مقابل سرور اختصاصی هم دارای نکات مثبتی مانند عملکرد بهتر نسبت به سرور مجازی و قابلیت ارتقا راحت برای سایت شما یا به عبارتی هماهنگی با بزرگتر شدن سایت شما است.از نقاط منفی سرور اختصاصی می توان به این نکته که نیاز به دانش فنی دارد اشاره کرد و برای سرور مجازی نیز این نکته را می توان در نظر گرفت که شما هنوز هم منابع سرور(سخت افزار) را به اشتراک می گذارید و این کار محدودیت هایی را به دنبال دارد. در ادامه با بیان فاکتور های دیگر پی به تفاوت سرور اختصاصی  با سرور مجازی میبریم.

 

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی در سخت افزار

سخت افزار یک از اصلی ترین موارد تفاوت سرور اختصاصی و سرور مجازی می تواند باشد.برای درک راحت تر و بهتر این مورد از یک مثال ساده برای شما استفاده می کنیم. سرور مجازی مانند این است که با دوست خود به پیتزا فروشی رفته اید و سفارش یک پیتزای را داده اید شما در این پیتزا با دوست خود شریک هستید و همه چیز به دونفر شما خواهد رسید، امکان این وجود دارد که دوست شما سیر شده و تکه های بیشتری از پیتزا به شما برسد.سخت افزار در سرور مجازی مانند یک پیتزا برای چند نفر است هر چند همه آن برای شما نیست ولی با کنار رفتن یک نفر مقدار بیشتری به شما میرسد.در سرور اختصاصی این موضوع بهتر است و مانند این است که شما برای خودتان یک پیتزا سفارش میدهند که این پیتزا می تواند کوچک،متوسط یا بزرگ باشد و تمامی سخت افزار برای شماست.

با توجه به مثال بالا می توان پی برد که سرور اختصاصی از گزینه بهتر و مناسب تری در این مورد می تواند باشد.

 

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی در امنیت

امنیت یکی از مهمترین و شاید مهمترین عوامل تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی است.امنیت در یک آپارتمان با امنیت در یک خانه شخصی بسیار متفاوت است. اگر در یک آپارتمان شخصی درب اصلی را باز بگذارد حتی اگر این شخص شما نباشید و یا شما برای واحد شخصی خود نکات امنیتی بیشتری را در نظر گرفته باشید امنیت شما به خطر می افتد و شما نیز در معرض خطر قرار می گیرد.امنیت در سرور مجازی مانند مثال قبل است.سرور اختصاصی مانند یکه خانه شخصی است که امنیت آن را هم مانند سرور مجازی خودتان به عهده دارید ولی می توانید  مطمئن باشید که بی دقتی دیگران برای شما مشکل آفرین نخواهد بود.

با توجه به اینکه VPS ها از سطح امنیتی بالایی برخوردار هستند و اینکه می توانید نرم افزار های امنیتی شخصی خود را داشته باشید اما باز هم در سرور های اختصاصی شما کنترل کاملتری روی هرگونه نقض قوانین امنیتی دارید.

 

سرعت در سرور مجازی و سرور اختصاصی

سرعت بارگیری وب سایت شما در مرورگر کاربران مهمترین مولفه برای پی بردن به عملکرد خوب تمام سیستم وب سایت و سرور میزبانی شماست.برای درک راحت تر مفهوم سرعت در سرور مجازی و اختصاصی اتوبوسی را تصور کنید که اگر مسافران کمتری داخل اتوبوس باشند یعنی توقف کمتری در مسیر دارید و سریعتر به مقصد خواهید رسید که این باعث سرعت پاسخگویی بالای سایت شما میشود و اگر مسافران (کاربران) بیشتری در اتوبوس حضور داشته باشند (از سایت شما بازدید کنند) راننده مجبور به توقف در ایستگاه های بیشتر ایست که سفر کند تر خواهد بود.سرور مجازی به شما یک اتوبوس مجزا اختصاص میدهد و اگر اتوبوس شما پر شد این احتمال وجود دارد که اتوبوس دوم (پهنای باند از سایت دیگر) را نیز مورد استفاده قرار دهید. سرور اختصاصی به شما یک اتوبوس دو طبقه و پر سرعت می دهد که به سرعت تمام مسافران سایت شما را به مقصد می رساند.

میزبانی اختصاصی از سرعت بالایی در پاسخگویی به درخواست های کاربران برخوردار است ولی این به این معنی نیست که سرور مجازی کند است. سرور های مجازی نیز از سرعت مناسب برخوردار هستند ولی احتمال کند شدن آنها در ترافیک کاری بیشتر وجود دارد. تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی در سرعت یک سایت متوسط با بازدید یکسان شاید خیلی فاحش نباشد.

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی در سفارشی سازی

سرور مجازی و سرور اختصاصی هردو برنامه های آماده و سفارشی را برای مدیریت سرور به شما ارائه میدهند و قابل تنظیم هستند.با توجه به این موضوع بیان تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی در نحوه سفارشی سازی خیلی درست نیست و بهتر است بگوییم تفاوت زیادی بین آنها نیست.

 

ارتقاء سرور مجازی و سرور اختصاصی

با توجه به ارتقا کسب و کار های اینترنتی ارتقا سایت شما هم شاید در ابتدای راه کم اهمیت جلوه کند ولی در آینده یکی مهمترین مسائل شما با سرور میزبان سایتتون خواهد بود و شاید یکی از مهمترین تفاوت های سرور اختصاصی با سرور مجازی مسئله ارتقا باشد.اگر سایت خود را مانند یک نهال تصور کنید سرور مجازی اجازه رشد این درخت تا یک ارتفاع خاص را به شما میدهد ولی سرور اختصاصی به شما امکان رشد تا هر ارتفاعی که لازم باشد را به شما میدهد و موانع رشد فقط مانند سقف های موقت شیشه ای هستند که با تغییرات قابل برداشتند هستند. سرور مجازی یک گزینه خیلی خوب برای وب سایت ها است ولی سرور اختصاصی یک گزینه عالی محسوب میشود.

از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا

مقایسه قیمت در تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی

مهمترین فاکتور تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی را می توان قیمت آنها بیان کرد، طبق باور بعضی از مردم دلیل چرخش زمین به دور خودش پول است. با توجه به گفته های بالا همانطور که خودتان متوجه آن شده اید سرور اختصاصی از قیمت بیشتری نسبت به سرور مجازی برخوردار است.سرور اختصاصی یه گزینه عالی است که شما در آن امنیت،سرعت و قابلیت ارتقا زیادی دارید و همه اینها در ازای قیمت بالاتری به شما ارائه می شود. سرور مجازی یک گزینه خوب و با ظرفیت بالا برای میزبانی از سایت شماست که با قیمت کمتری از سرور اختصاصی ارائه می شود.

 

امیدواریم این مقاله توانسته باشد مقداری از سوالات شما نسبت تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی ،این دو سرویس اصلی میزبانی وب سایتها رو برطرف کرده باشد. همانطور که گفته شد سرور مجازی برای وبسایت های تجاری کوچک گزینه بسیار مناسبی است که با امکاناتی که در اختیار کاربر سرور قرار میدهد مقدار زیادی از نیاز های او را برطرف میکند.از طرفی سرور اختصاصی یک گزینه مناسب برای وبسایت های تجاری متوسط و بزرگ محسوب می شود و با محدودیت کمتر و سازگاری بیشتر با کسب و کار های بزرگ باعث رشد این کسب و کار ها در دنیای وب می شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا
از تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی چه می دانید؟ - گیمفا