سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا

سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است

مهدى قانع‌پسند
۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا

شرکت اپیک گیمز (Epic Games) به تازگی در رابطه با بخشی از گیم‌پلی اجرا شده برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ توضیحات تکمیلی را ارائه کرده است. با گیمفا همراه باشید تا نگاهی به این موضوع داشته باشیم.

مدتی قبل بود که شرکت سونی و اپیک گیمز تصمیم گرفتند تا اولین نمایش از دموی ساخته شده توسط موتور Unreal Engine 5 را برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ به نمایش بگذارند. این دمو به صورت کاملاً real-time برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ به اجرا درآمده بود (منظور از real-time این است که بازی از قبل پردازش شده نبوده و به صورت لحظه‌ای برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ درحال اجرا بوده است). این اولین نگاه عمیق به سخت‌افزار و قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ بود که بسیار هم جالب به نظر می‌رسید.

اما پس از این نمایش برای تعدادی از طرفداران نگرانی به وجود آمد. در بخشی از این دمو شخصیت بازی برای ورود به محیط دیگر از میان دو صخره عبور می‌کند که تا پیش از این ما معمولاً موقعی با این صحنه رو به رو می‌شدیم که سازندگان نیاز به زمان، برای بارگذاری محیط جدید داشتند.

اما چرا این موضوع این بار تا این حد برای بازی‌بازان نگران کننده است؟ یکی از قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ درایو SSD شخصی سازی شده‌ای است که در اختیار دارد و اینکه ما در اولین دموی اجرای شده برروی این کنسول بخواهیم با صفحه‌ی لودینگ مواجه شویم باعث نگرانی است.

اما آقای جف فاریس (Jeff Farris) مدیر فنی شرکت اپیک‌ گیمز اظهار داشتند که سکانس عبور از میان دو صخره، یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است. ایشان در حساب کاربری توییتر (Twitter) خود نوشته‌اند:

این سکانس برای ما چندین هدف داشت (نگاهی به جزئیات از زاویه‌ای نزدیک‌تر، انیمیشن‌ها، صداگذاری محیط و همینطور بخشی از جریان گیم‌پلی). اما ما این احتمال را دادیم که شما گمان کنید که این صحنه به عنوان یک فرصت برای بارگذاری محیط دیگر قرار داده شده است که باید به شما بگوییم اصلا اینطور نیست.

این بسیار خوب است که در زمینه‌ای که برای طرفداران شبهه‌ای ایجاد می‌شود، توسط سازندگان شفاف سازی شود؛ خصوصاً آن که این صحبت‌ها پیرامون وجود صفحه‌ی بارگذاری در کنسول‌های نسل نهم باشد.

انتظار می‌رود کنسول نسل نهمی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ در تعطیلات پیش روی میلادی روانه‌ی بازار شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا
سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MrNemesis گفت:

    پلی‌استیشن ۵ هارد SSD شخصی سازی شده‌ای است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    اون کلمه هارد رو لطفا از متن حذف کنید اشتباهه !!!!!!!!!!!!! هارد دیسک درایو یک وسیله ذخیره سازی جداست و سالید استیت درایو هم یک وسیله ذخیره سازی دیگه !! میتونید بصورت عمومی از کلمه درایو استفاده کنید !

  • “سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است”
    عجب خبر مهمی.
    چه پایین برید چه بالا برید،ما xbox فن ها به خاطر یک ssd نمیاییم اون کنسولتون رو بخریم چه بخواد رییس اپیک گیمز دربارش صحبت کنه چه بخواد رییس جمهور دربارش بگه.
    اتفاقا من دنبال صفحه لودینگم تا به چشمانم استراحت بدم و مثل شما ها نیستم که دنبال سلامتی نیستید.
    من جایی میرم که قدرت و آینده توش باشه.
    اینجاست که قدرت پول معلوم میشه.
    این دفعه مایکروسافت در سایه میاد و همچین حرکتی میزنه که تا عمر دارید فراموش نکنید.
    قدرت یعنی ۱۲ ترافلاپس
    آینده هم یعنی ۱۵ استودیو(۲۰ استودیو تا ۲۰۲۲)
    power your dreams
    خدافظ تا ماه جولای

  • ُSethHunter گفت:

    در اون صحنه که از ارتفاع میپره پایین و اون فاصله طولانی رو طی میکنه بدون ذره ای لگ و مکث مشخصه کاملا که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداره.
    در نسل بعدی عملا فکر نکنم نیازی به لودینیگ روی ps5 باشه

  • بله این صحنه برای نمایش دادن تکسچرای ۸کی بود که استفاده کردن بیننده از نزدیک ببینه

  • واقعا نمایش نسل نهمی بهش میشه گفت و هر چی قبلش اتفاق افتاده بود یه سو تفاهم بود…
    اینکه اپیک نسل هشت برای نمایش آنریل۴ از یه پی‌سی قدرتمند استفاده کرده بود و این نسل بین این سه پلتفرم پی‌اس۵ انتخاب کرده بود منو شگفت‌زده میکنه و در کنارش صحبت‌های رییس اپیک…
    اونایی هم که میگن چون اپیک با سونی قرارداد بسته بود موظف به نمایش موتورش روی پلتفرم سونی بوده باید بگم که هممون میدونیم که اپیک مغز خر نخورده بخاطر چند میلیون دلار بیشتر…که مثلا از سونی گرفته این کارو کنه چون هممون از ثروتش باخبریم و اپیک خواسته بهترین پلتفرم برای نمایش انجاینش انتخاب کنه…
    بی صبرانه منتظر این کنسول هستم…
    بچه‌ها اسم ((فلش)) برازنده این کنسول هستش

  • از نظر نورپردازی ، فیزیک محیط و از نظر واقع گرایانه بودن عالی عمل کرده و واقعا یک نسل جهش داشته
    از نظر سرعت و رندر کردن سطح بالایی رو نشون میداد
    که با قدرت کنسول های نسل نهم قابل پیشبینی بود
    فقط کاراکتر بازی تو ذوق میزد
    مطمئنا موتور اختصاصی ناتی داگ سانتا مونیکا اینستامینیک گیمز و گوریلا گیمز در سطح خیلی بالاتری قرار دارن
    چون هم از زیروبم کنسول ps5 باخبرن و میتونن از تمام ظرفیت کنسول استفاده کنن هم تو این نسل بهترین هارو عرضه کردن و احتمالا انقلابی تو گرافیک و سرعت بازی های جدیدشون ایجاد کنن

    • سلام death stranding عزیز خوبی؟
      از صحبت های شما مسخصه آدم فهمیده و متینی هستی و از دنیا بازی سازی در حد عالی باخبری
      ولی یه سوتفاهم پیش اومده که باید ذکر کنم که همه افراد با سواد اینجا به اشتباه خوردن کاراکتر دمو اپیک به هیچ عنوان ریل (real) نیست بلکه سبک وار (stylized) هستش که برای اون دسته از دوستان که نمی دونن باید بگم تو زمره کاراکترهایی به سبک فورتنایت هستش.

      • postman گفت:

        دقیقا دلیل استایلاز کردن اون کاراکتر حس میکنم اینه که میخواستن تمرکز مخاطب رو از کاراکتر جدا کنن و بذارن روی همون نورپردازی محیط و تکسچر‌ها واسه لومن و ننایت.
        و ممکن هم هست هنوز کاراکتر مدلینگ آنریل تکمیل نشده باشه توسعش و واسه همین فعلا یه چیز استایلایزد شده ساختن تا ۲۰۲۱ تکمیل بشه.

      • سلام Jason Todd عزیز
        بله حق با شماست
        البته من تو این مورد نظر کارشناسی نگفتم فقط ب این نکته اشاره کردم که تو ذوق میزنه
        از طرفی با جو واقع گرایانه محیط سازگار نیست و به مخاطب ی حس بی اعتمادی رو القا میکنه که شاید اگر با یک کاراکتر با جزئیات بالا و استفاده از موشن کپچر اون اواخر بازی رو رندر میکرد نمیتونست با اون سرعت و کیفیت به پایین برسه و احتمالا افت فریم پیدا میکرد
        بازم ممنون از توجه و نظرتون

  • mbox گفت:

    اول ۱۴۴۰p در بهترین مواقع و اکثر مواقع زیر اون
    بعد سی فریم
    حالا هم وجود لودینگ مخفی برعکس همه حرفای قبلی
    چه ماست مالی هم میکنن

  • erfanbg گفت:

    چی میگید شماهام دلتون خوشه. مایکروسافت ۱ سال پیش اومد گفت تو سری ایکس ۱۰ تا بازی رو میتونید همزمان بازی کنید با pause کردن. لودینگ هم نداره حالا سونی همه چیو ول کرده گیر داده به لودینگ

سکانس عبور از میان دو صخره در دموی اجرایی Unreal Engine 5 یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است - گیمفا