شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا

شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X

آرش بوالحسنی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا

با توجه به اینکه کنسول‌های نسل بعد تا کنون سر و صدای خاصی نکرده‌اند، قول مایکروسافت جهت نشان دادن گیم‌پلی نسل بعدی در اولین رویداد Inside Xbox، هیجان زیادی را به وجود آورد. هر چند مایکروسافت به وضوح اعلام کرد که در این رویداد خبری از بازی‌های انحصاری نخواهد بود، اما هنوز هم بسیار علاقه داشتند که بتوانند تصویر نسل بعدی اکس‌باکس را ببینند. متاسفانه، Xbox 20/20 کیلومترها با آن چه که انتظار می‌رفت فاصله داشت و مایکروسافت حقیقتا در نشان دادن جذابیت‌‌های اکس‌باکس سری اکس شکست خورد. در ادامه به صورت بی‌طرفانه، به بررسی دلایل این امر می‌پردازیم.

مهم است بدانید که اولین‌ها همیشه بیشترین تاثیر را برروی عموم مردم خواهند داشت. به یاد داشته باشید که نمایش Metal Gear Solid 2 برروی پلی‌استیشن ۲، برای میلیون‌ها نفر کافی بود تا کنسول خود را ارتقا دهند و خب، پلی‌استیشن ۲ تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ شد. یا Super Mario 64 برای ماه‌ها نینتندو ۶۴ را برروی دوش خود حمل کرد، چرا که آن قدر شگفت‌انگیز بود که به تنهایی نسل بعدی محسوب شود. حتی پلی‌استیشن ۴ با وجود نداشتن بازی‌های با کیفیت به هنگام عرضه، توانست با The Order 1886، Killzone Shadow Fall و Deep Down حداقل جلوه‌های بصری نسل بعدی را نشان‌مان دهد. هر چند آن بازی‌ها هیچ کدام به پتانسیل خود نرسیدند و Deep Down هم لغو شد، اما سونی موفق شد که ارزش کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ و پتانسیل‌های آن را به نمایش بگذارد.

به نظر می‌رسد که برای نسل نهم، مایکروسافت این اصل اساسی را از یاد برده است. در واقع سونی هم با Godfall نتوانست چندان هیاهویی به پا کند، اما تنها یک دموی فنی از Unreal Engine 5 که برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شده بود، کافی بود تا دوباره ارزش‌ها و پتانسیل‌های این کنسول به ما یادآوری شود. در مقابل تا پیش از Inside Xbox، تمام چیزی که از سری اکس دیده بودیم که تریلر CGI از Hellblade 2 بود. پس متوجه اهمیت این رویداد برای مایکروسافت می‌شوید. متاسفانه، حتی یکی از بازی‌های به نمایش در آمده در این رویداد، نتوانستند در حد یک بازی نسل بعدی ظاهر شوند و حتی بعید است که بسیاری بتوانند برروی همین نسل هشت هم به موفقیت چندانی برسند.

شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا

متاسفانه، حتی یکی از بازی‌های به نمایش در آمده در این رویداد، نتوانستند در حد یک بازی نسل بعدی ظاهر شوند و حتی بعید است که بسیاری بتوانند برروی همین نسل هشت هم به موفقیت چندانی برسند.

این مسئله‌ای هست که هر دو کنسول باید با آن دست و پنجه نرم کنند. اگر می‌خواهید که کنسول‌های نسبتا گران خود را در یک پاندمیک جهانی، بدترین شرایط اقتصادی و افسردگی بسیاری از افراد منتشر کنید، بهتر است بتوانید آن را برای خریداران احتمالی جذاب جلوه دهید. همانطور که از موفقیت سوئیچ در این چند ماه فهمیده‌ایم، اکثریت عموم حاضرند تا برای سرگرمی خود پول خرج کنند. حتی پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان هم به فروش سال آخری خوبی رسیده‌اند. اما مسئله این است که همه از جذابیت پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و نینتندو سوئیچ آگاه هستند. هر دو کنسول در حال حاضر بسیار ارزان‌تر از پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس هستند و مجموعه‌ی بزرگی از بازی‌های شاهکار در آن‌ها یافت می‌شود.

اما نسل بعدی کنسول‌ها، تنها قول قدرت و فناوری برتر را می‌دهند. این به خودی خود مسئله‌ی بدی نیست، اما کنسول‌هایی که توسط نینتندو تولید نشده‌اند، قیمت گران‌تر خود را با بازی‌های بهتر توجیه می‌کنند. این بازی‌های بهتر جایی است که اکس‌باکس سری اکس در نمایش آن‌ شکست خورده است. مسئله برای مایکروسافت بدتر است، چرا که با وجود مشخصات حقیقتا تحسین برانگیز سری اکس و بازاریابی بسیار خوب آن‌ها که از غیاب سونی نهایت استفاده را کرده است، حالا با چنین نمایش ناامیدکننده‌ای میدان را برای سونی باز گذاشته‌اند و سونی فقط به یک رویداد ویژه نیاز دارد تا ورق را برگرداند. البته بیراه نیست که بگوییم همان نمایش دموی فنی Unreal Engine 5، هیجان بسیار بیشتری را در مقایسه با Inside Xbox به وجود آورد.

با این وجود این مایکروسافت بود که به ما قول اولین نمایش نسل بعدی را داد. آن‌ها در فضای مجازی حسابی هواداران خود را هیجان‌زده کردند و طوری رفتار کردند که این نمایش، قرار است به ما در عمل قدرت کنسول‌های بعدی را نشان دهد. طبعا تقصیر خود آن‌ها است که بسیاری توسط Inside Xbox ناامید شده‌اند. من مشکلی با بازی‌های به نمایش در آمده در این رویداد ندارم. در واقع، مطمئنم که بسیاری از آن‌ها بازی‌های خوبی خواهند بود و به شخصه منتظر تجربه‌ی Call of the Sea و Chorvs هستم. اما هیچ کدام از این بازی‌ها، خبر از نسل بعد نمی‌دهند. حال به مشکلی می‌رسیم که مخصوصا برای مایکروسافت وجود دارد.

شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا

Assassin’s Creed Valhalla می‌توانست با یک تریلر گیم‌پلی واقعی که برروی سری اکس اجرا می‌شود، وضعیت نمایش را بسیار بهتر کند، اما یوبی‌سافت به دلایلی از این کار صرف نظر کرد.

مایکروسافت تایید کرده است که در آینده‌ی نزدیک، تمام بازی‌های آن‌ها قرار است بین نسلی باشد و برروی اکس‌باکس وان هم عرضه شود (البته توسعه‌دهندگان Third-Party می‌توانند به صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل نهم بازی بسازند). با این وجود، تنها دلیل شما برای خریدن سری اکس، وضوح تصویر و نرخ فریم بالاتر بازی‌ها است. این تمام ارزشی است که سری اکس برای یک بازی‌باز معمولی دارد که البته ابدا بد نیست، اما همانطور که می‌دانید، اکس‌باکس وان اکس نتوانستید با وجود عملکرد برتر، به نینتندو سوئیچ و پلی‌استیشن ۴ برسد و بعید می‌دانم که عملکرد بهتر بسیاری را ترغیب به خرید کنسول نسل بعدی کند.

مشکل اصلی Inside Xbox این نبود که فقط برروی بازی‌های Third-Party تمرکز کرده بود، مشکل این بود که حداقل بازی‌های Third-Party با جلوه‌های بصری خیره‌کننده به نمایش در نیامدند. همانطور که می‌دانید، دموی فنی Unreal Engine 5 برروی پلی‌استیشن ۵ به نمایش در آمد، اما قطعا برروی اکس‌باکس سری اکس هم شاهد چنین کیفیتی خواهیم بود. متاسفانه، همین نمایش نسل بعدی کاری بود که مایکروسافت باید می‌کرد و نکرد. بازی‌های به نمایش در آمده در Inside Xbox تفاوتی با بازی‌های این نسل نداشتند. Assassin’s Creed Valhalla می‌توانست با یک تریلر گیم‌پلی واقعی که برروی سری اکس اجرا می‌شود، وضعیت نمایش را بسیار بهتر کند، اما یوبی‌سافت به دلایلی از این کار صرف نظر کرد.

بسیاری از بازی‌های Inside Xbox، عناوین مستقلی بودند. قطعا بسیاری از عناوین مستقل می‌توانند در حد و برتر از عناوین AAA ظاهر شوند، اما طبعا از نظر فنی، بسیاری از این بازی‌های خیره‌کننده نیستند و نمی‌توانند قدرت اکس‌باکس سری اکس را به نمایش بگذارند. مایکروسافت اصرار داشته است که قدرت را ویژگی‌ اصلی سری اکس جلوه دهد و از هر فرصتی برای گفتن عبارت “۱۲ ترافلاپس” استفاده می‌کند، پس طبعا نمی‌توان بازی‌های مستقل را نمایش مناسبی برای چنین کنسولی دانست. مایکروسافت حداقل می‌توانست که نسخه‌های نسل بعدی Cyberpunk 2077 یا Destiny 2 را به نمایش بگذارد تا ثابت کند که نسل بعد چقدر زیباتر به نظر می‌رسد، اما در عوض به بازی‌های جالب اما معمولی از نظر بصری بسنده کرد.

شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا

مشکل اصلی Inside Xbox این نبود که فقط برروی بازی‌های Third-Party تمرکز کرده بود، مشکل این بود که حداقل بازی‌های Third-Party با جلوه‌های بصری خیره‌کننده به نمایش در نیامدند.

یکی از صحبت‌هایی که در این باره می‌شود، این است که پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوئیچ هم اصرار زیادی برروی عناوین مستقل داشتند. پس چرا وقتی پلی‌استیشن ۴ از چنین تاکتیکی استفاده می‌کند خوب است و برای اکس‌باکس این طور نیست؟ این سوال در نگاه اول منطقی به نظر می‌رسد، اما باید شرایط را هم در نظر گرفت. سونی در سال‌های اول پلی‌استیشن ۴، اصرار زیادی به نمایش بازی‌های مستقل داشت، اما همزمان آن‌ها را با عناوین انحصاری خیره‌کننده‌ای ترکیب می‌کرد. Killzone Shadowfall چندان بازی خوبی نبود، اما هنوز هم بسیار زیبا است و جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای دارد. کمبود چنین چیزی شدیدا در نمایش Inside Xbox حس می‌شد.

سوئیچ هم در ابتدا اصرار زیادی برروی عناوین مستقل داشت، اما سوئیچ هرگز به دنبال نمایش قدرت نبود و قدرت را جذابیت اصلی کنسول خود نمی‌دانست. سوئیچ یک کنسول قابل حمل بود که می‌توانست به تلویزیون هم وصل شود و همین برای فروش آن کافی بود. سوئیچ به نوعی معادل پلی‌استیشن ۳ پرو از نظر قدرت بود. البته حتی سوئیچ هم در نمایش اولیه‌ی خود بازی‌هایی مانند Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild را داشت که بدون شک از بهترین‌های این دهه هستند. تمرکز سوئیچ برروی بازی‌های مستقل، در کنار عرضه‌ی شاهکارهایی مانند Super Mario Odyssey بود. مشکل مایکروسافت این است که جذابیت اصلی سری اکس را قدرت آن معرفی کرده است، اما در نمایش این قدرت شکست خورده است.

البته هر چند این نمایش بسیار ناامیدکننده بود، اما هنوز هم هیچ چیز در مورد نبرد نسل بعدی مشخص نیست. بله، میدان هم اکنون برای پلی‌استیشن ۵ بسیار بازتر است و آن‌ها تنها به یک نمایش ویژه نیاز دارند، اما Inside Xbox ابدا تکرار کابوس مایکروسافت با اکس‌باکس وان یا نینتندو با Wii U نیست. آسیبی که مایکروسافت با این نمایش به خود وارد کرده است، اندک است و شاید بزرگ‌ترین مشکل همان باز گذاشتن دست سونی باشد. حال آن‌ها فرصت دارند تا با نمایش بازی‌های First Party در ماه جولای، دوباره نظرها را به سوی خود جلب کنند. اما باز هم شاید این هستیم که مایکروسافت، هر چند این بار به صورت جزئی‌تر، کار را برای خود سخت‌تر می‌کند.

شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا

حتی سوئیچ هم در نمایش اولیه‌ی خود بازی‌هایی مانند Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild را داشت که بدون شک از بهترین‌های این دهه هستند.

نظر شما چیست؟ آیا با این مقاله موافق بودید یا Inside Xbox را یک موفقیت می‌دانید؟ به نظر شما وضعیت نبرد کنسول‌های نسل بعدی در حال حاضر چگونه است؟ با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا
شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • M4HD1 گفت:

    بفرما من دیگه چیزی نمیگم…. 😎

  • Ozhan گفت:

    دلیل شکست خیلی از پروژه ها یا این مراسما هایپ بیخودیه که راه میندازن
    اگر با هایپ کمتر و توقع کمتر گیمرا و میکشوندن سمت این مراسم مطمعن باشین همه راضی میبودن
    یه چیزی تو مایه های کاری که ایپکس لجند کرد

  • oldman گفت:

    فن های ایکس باکس ::: مگه اصن این رویداد برا ایکس باکس بود ؟؟؟ ?:-) ?:-) ?:-) :pain: :pain:
    خدایی قبول کنید ماکروسافت خراب کرد .

  • Vito Scaletta گفت:

    اینساید ایکس باکس اخیر افتضاح بود تا حدی که حتی فن های ps هم ناراحت کرد. همونطور که قبلا گفتم مایکروسافت میتونه هرچی میخواد این اعداد و ارقام ترافلاپس و… رو تو بوق و کورنا کنه ولی در مجموع توی مارکتینگ داره بازم خیلی بد عمل میکنه بازی های انحصاری هم با اینکه خیلی سرمایه گذاری کرده ولی هنوز به پای سونی و نینتندو نمیرسه و حتی halo و gears هم از رمق دارن میفتن و باید بیشتر تلاش کنه، اگر این کنسول جذاب و قدرتمند سری ایکس رو با قیمت مناسب عرضه کنه و بازی های فرست پارتی خوب در حد رقابت با پلی استیشن عرضه کنه و توی بازاریابی هم بهتر عمل کنن ایکس باکس میتونه مثل زمان ۳۶۰ به اوج برگرده. در نهایت بازی های فرست پارتی برنده رو تعیین میکنن همونطور که god of war و uncharted و tlou باعث فروش ps4 و ماریو و زلدا و super smash باعث فروش سویچ شدن. مایکروسافت پولش رو داره، قویترین کنسول رو هم داره(حداقل روی کاغذ) فقط کافیه راه درست رو بره تا صنعت گیم خیلی بهتر و رقابتی تر بشه اگر این رقابت نبود پلی استیشن هیچوقت انقدر خوب نمیشد.

  • Majid گفت:

    نسل ۹ فقط برای کسایی که کنسول پایه دارن تفاوت ایجاد می کنه اونم فقط تو بازی
    چون تریلر و گیم پلی بازی ها معمولا رو قوی ترین کارت پی سی اجرا می شن که حدود همون نسل ۹ حساب میشه
    رد دد ۲ هم که نسل ۹ حساب میشه و اشتباهی نسل ۸ عرضه شد قوی ترین کارت گرافیک که قابل مقایسه با نسل ۹ هستش ۶۰ فریم هم نمیده (۲۰۸۰ti 11g)
    هزینه ساخت این جور بازی ها هم خیلی بیشتر هستش
    همین جوریش هم بازی های کمی از قدرت واقعی نسل ۸ پایه استفاده میکردن بقیه شرکت ها هم که بازی های درجه یک ندارن نسل ۹ می تونن بیخیال بهینه سازی بشن
    این تفاوت کیفیت به چند دلیل برای ایکس باکس کم تر حس میشه

  • Thewitcher گفت:

    با اینکه با سونی هستم ولی امیدوارم ip های باحال و نابی تو این نسل مایکرو خلق کنه
    شاهد یه رقابت جانانه باشیم
    فعلا هیچ چیز رو نمیشه قضاوت کرد چون همچی فقط کتبی هست و تا کامل از پتانسیل هر دو کنسول رو نمایی نشه و تا خودمون باشون بازی نکنیم و تجربشون نکنیم قضاوت راجبشون کمی سخته. 😉

  • Clara گفت:

    چیزی که هست انتظارات رو شدیدا بالا میبرن و از اون بدتر دروغ (( تریلر گیمپلی!!)) هستش
    کلا چیزی که هست دو سال ه واقعا خبر خاصی نیست سونی هم حتی قبل از اینکه E3 کلا کنسل شه بخاطر کرونا این مراسم رو لغو کرده بود دلیلش هم واضحه: وقتی خب چیز دهن پر کنی برای نمایش نداریم برای چی باید اینهمه خرج کنیم و بهترین نمایش هامون بازی های مولتی پلتفرم باشن؟
    ماکروسافت هم هنوز برای قضاوت زوده ولی اگه بخواد دوباره همین روند این نسلش رو پیش بگیره و به جای کیفیت و بازی های aaa، کمیت و بازی های aa رو پیش بگیره درسته سودش رو میکنه ولی بازم نمیتونه رقابت کنه
    فقط یه تریلر گوست آو سوشیما ۱۸ دقیقه ای اندازه این مراسم و حتی بیشتر ارزش داشت
    در کل میگم هنوز زوده ولی فکر میکنم ماکروسافت بازم روند همین نسلش رو پیش گرفته درحالی که آخر نسل میتونست با چهارتا انحصاری خوب حداقل اختلاف رو کمتر کنه ( کاری که ps3 کرد و حتی جلو زد آخرش!) ولی الان میبینم که نه انگار…..
    به نظر من چهارتا عدد و رقم ۱۲ و ۱۰ روی کنسولت تعیین نمیکنن برنده رو وقتی بحث سر انحصاری ها باشه

  • آقای ابوالحسنی بهتر نبود تا ماه جولای صبر میکردی بعد همچین مقاله ای مینوشتی؟

    • Truman show گفت:

      دوست عزیز این مقاله راجع به این رویداد اخیر بود ک واقعا در حد هایپی که درست کرده بودن ظاهر نشد. با این دوگانگی های بدون دلیل اعتماد طرفداران ایکس باکس هست که خدشه دار میشه و امیدوارم در اینده جبران بشه با تغییر سیاست فعلی

    • Dr.Who گفت:

      با کمال احترام نسبت به نظر آقای ابوالحسنی با اینکه همه بر این باوریم که نمایش کافی نبود ولی واژه افتضاح اغراق آمیزه
      . من خودم با اینکه pc دارم از نمایش بعضی بازی ها مثل scorn , medium لذت بردم
      سایت های گیم خارجی هم انتقادات شدیدی نسبت به کم محتوا بودن یا عدم نمایش گیم پلی از بعضی بازی ها نشون دادن اما همه گفتن بد بوده نه افتضاح

    • Golden_Sauber گفت:

      با شناخت و تجربه ای که از ماکروسافت دارم اون موقع هم یکی بدتر از این مینویسه به خاطر مراسم

    • Arad55 گفت:

      سایت گیمفا همیشه طرفدار سونی بوده اینو همه میدونن
      از پست هاشم مشخصه
      یه ادم معمولی هم که باشه به این فکر میکنه برای نسل ۹ باید یه گرافیک نسل ۹ رو به دنیا نشون بده نه دوباره بیاد یه نسل قبل رو نشون بده
      مایکروسافت هم انقدر احمق نیست به خاطر شکست قبلیش و با این همه خرجی که کرددوباره بیاد یه گرافیک نسل ۸ رو نشون بده ومنتظر مونده تا پلی همه ی کارتها شو روکنه
      از ایکس باکس فقط دوتا بازی رو نشون دادن
      یه هل بلید بود که کاملا ریل تایم بود و کف هم برید و جالبه با انجین ۴ ساختنش
      جالبه سونی هم چیزی رو نکرده یه دمو بود که اونم گندش درومد نه کامل ۴k بود نه ریتریسینگی داشت

    • MD98 گفت:

      برای جولای هم مینویسن :rotfl: اون دیگه خیلی کمدیه :rotfl:

    • باور کنید به عنوان کسی که هوادار معرفی بازی‌های خوب هست و Halo: Combat Evolved و Gears of War 1 رو انقلابی میدونه، هیچی بیشتر از این خوشحالم نمیکنه که یه مقاله بنویسم برای موفقیت نمایش جولای

  • بنظرم مایکروسافت داره از قصد خودزنی می‌کنه مگه اینا خودشون نمیدونستن این نمایش ها افتضاحن؟ صد در صد میدونستن. خواستن خود زنی کنن انتظار ملت از نسل بعد رو بیارن پایین. چون فرست پارتی هاشون هم از این که دیدیم بالاتر نخواهد بود چون مجبورن روی وان هم بدن دیگه. اما خب یه موضوع کوچک یادشون رفته بود و اونم سونی بود که با نمایش دمو آنریل انجین ۵ همه نقشه هاشون رو به باد داد. حالا مایکروسافت باید ایونت جولایشو خفن برگزار کنه وگرنه تمام‌. دوباره تکرار یک نسل.

  • P247 گفت:

    اووووه، چه حوصله ایی داشته نویسنده !!!
    اینا همه رو گفتی،
    اون روزی که خریدار میره توی فروشگاه،
    کنسول قوی تر، با قیمت بهتر رو میبینه، همون رو میخره،
    چون بالای ۸۰ درصد گیمر ها، casual هستند و فن بازی در نمیارن ..
    حالا بشینید بکوبونید و تیتر یک کنید و خوش باشید

  • راستی تاحالا اصلا گیم پلی واقعی از SX نمایش دادن؟ اون دو سه تیکه گیم پلی هم که تو Inside Xbox اخیر نشون دادن روی PC اجرا شده بود. قبل از اونم تا جایی که یادم میاد فقط CGI بود. ?:-)
    چه جالب! ماکروسافت از نسل بعد فقط قیافه ی کنسول رو نشون داده بعد همه از سونی ایراد میگیرن :silly: :hypnotized:

  • ُSethHunter گفت:

    دقیقا حرف دل مارو زدید
    هر چقدرم کنسولو میخوان قوی درست کنن وقتی چیزی برای نمایش قدرتش ندارن هیچکس نمیخوادش
    طبق معمول مایکروسافت با هایپ الکی و دروغگویی قصد داره توجه جلب کنه. به شخصه یه زمانی اکس باکس۳۶۰ رو دوسش داشتم چون بازی های بینظیری داشت ولی الان اسم ایکس باکس که میاد کرک داون ۳ و sea of thieves و ryse son of rome و هیلو ۴ و ۵ میاد تو ذهنم فقط
    ما با پلی استیشن میمونیم چون تا حالا ۴ تا کنسول بی نظیر و صدها بازی شاهکار بهمون داده و بازم میده

  • MrNemesis گفت:

    خیلی جانب دارانه بود مقاله ولی درست بود در مورد اشتباه بودن نمایش های اینساید ایکس باکس !! و این جدا سازی !!!
    اون دمو آنریل همچین هم هیاهو بیشتر ایجاد نکرد !!! واقعیت اینه که همین الان هم بسیاری از بازیا گرافیک فک برانداز دارن و فقط مشکلاتی دارن مثل صفحات بارگزاری یا راهروی طولانی برای بارگزاری محیط بعدی یا محدودیت تعداد هوش مصنوعی در محیط و …
    بازی های اجرا شده و کلیپ های تهیه شده از روی نسخه PC یا حتی وان ایکس و پلی پرو خودشون فک برانداز هستن به خاطر همینه که کار سخته !!!
    پیدا کردن سازنده ای که فقط برای نسل بعد بازی بسازه و بازیش آماده نمایش باشه هم البته سخته !!! پس به نظرم این جدا کردن ترد پارتی از فرست پارتی اشتباه بود کافی بود همین نمایش با گیم پلی یه بازی فرست پارتی همراه میشد هیچ کس مشکلی نداشت !

  • Golden_Sauber گفت:

    منتظر سیاه نمایی دوستان با سه جمله ی زیر هستیم:
    ۱-ماکرو قول داده در کنفرانس بعدی جبران کنه!
    ۲-اینا مهم نیست چون ۱۲ ترافلاپس قدرت داریم قطعا برنده نسلیم
    ۳-ما روی ۵۰ عنوان AAAA کار داریم میکنیم

  • واقعا این چه تیتریه…همه منتظر نمایش اساسینس بودن خوب چه ربط داره به کنفرانس تایید‌‌ هم شده بود بازی های انحصاری ماه جولای نمایش دارن….رویداد عالی بود از حق نباید گذشت…همون انحصاری د مدیوم می ارزید هم خداوکیل به علاوه اسکرون دوتا انحصاری معرفی شد و نمایش های جذاب دیگه…چی میخواین دیگه

  • د مدیوم کولاک میمونه روی سریز ایکس منتظر تریلر دیگه ام ازش لامصب عجب اتمسفری شخصیت اصلی بازی هم دختره عالیه واقعا خیلییی هایپم براش اونم با کسی که موسیقی بازی سایلنت هیل انجام داده موسیقی این بازی هم انجام داده…معرکس این انحصاری :inlove: مرسی ماکرو :heart:

  • بازی های که صدرصد نمایش دارن….
    هیلو اینفینتی امیدوارم گیم پلی هم قاطیش باشه
    هل بلید ۲
    پروژه مارا عشق خودم
    کراس فایر ایکس
    تل می وای
    تریلر بازی ابسیدین
    تریلر م خبر های بازی د اینشینتی یا پرفکت دارک یا ایپی جدیدشون
    تریلر بازی فبیل
    و احتمالا فورزا ۸
    بازی استودیو دابل فاین
    وووو
    چه شود خداوکیل آیا میشه برای این کنفرانس صبر کرد؟ :inlove:
    بزودی طوفان سبزی در راهه :heart:
    مرسی ماکرو که انقد محکم پر قدرت ساده و صادقانه با طرفدارات میری جلو :star: :inlove:
    …Coming soon

  • ragnaros گفت:

    این قضیه فقط مربوط به X inside نمیشه ، مایکروسافت عموما نمایش های جذابی نداره. حتی میشه گفت اصلا چیزی از پرزنت و هایپ کردن نمیدونن . نمایش e3 2019 اینا ، به مراتب بدتر از x inside بود.
    اینا فک کردن پرزدنت یعنی خنده و خوش مزه بازی ، فقط همینو بلدن
    البته دلایلی دیگه ای هم داره.

  • A.mehdi گفت:

    من که ابدا نسل بعد دیگه ایکس باکس بخرم. غیر از گرانی و تکراری بودن بازی ها. از طرف مایکروسافت تحریم هستیم برای یه لاگین ساده باید ۵۰ تا وی پی و کلک سوار کنیم. با این اوضاع اقتصادی دیگه ریسک نمی کنم نسل بعد

    • Psycho0172 گفت:

      خدایی داداش من خودم این نسل که ps4 داشتم ولی واقعا نمیدونم چرا بعضیا میگن خب dns میزنیم فلان داداش من خودم اون اوایل apex اومده بود ۲۰ تا dns انتخاب کردم یکدونشم جواب نداد واقعا این قضیه خیلی بده.

  • Curse گفت:

    باز این چه سوزش است!! 😀
    فقط تو کف اوناییم که دارن دیفنس میکنن باز :rotfl:

  • xbox and halo گفت:

    خیلی ضعیف بود نمایششون ولی خدا کنه یه نمایشی از بازی های انحصاریشون بزنند بیرون که گیمها امیدشان رو بدست اورند

  • alipower_fan گفت:

    شما اگر inside xbox هارو تا حالا دیده باشی نمیایی این مقاله رو بنویسی چون همیشه هدف این برنامه مشخص بوده مثل این میمونه سونی میگه قراره از کنسول رونمایی کنیم و تهش از عدد ترافلافلش حرف میزنن

  • خیلی جالبه بیشتر کامنتای این پست همه سونی فن ان :rotfl:
    خیلی به پیشرفت مایکروسافت اهمیت میدن عزیزان دلم
    برید تریلر لست ۲ و اساسین سکیرو:سوشیما ادیشن رو ۱۰۰۰ بار دوره کنید شاید نکته ای از قلم افتاده باشه،بعدش هم خدا بخواد کنسول رونمایی میشه :doh:

  • Milidante گفت:

    متاسفانه مایکروسافت همیشه تو بازاریابى و نحوه ى معرفى محصولاتش ضعیف عمل مى کنه. حتى یادتون باشه سرى ایکس رو تو بدترین روز ممکن یعنى روز مراسم گوتى معرفى کرد و همین باعث کنسول بره زیر سایه ى مراسم و اصن هایپ نکنه مردمو در حالى سونى فقط با معرفى یه کنترلر چنان سروصدایى به پا کرد که کل فضاى مجازى ترکید!

  • z for zack گفت:

    من یه سوالی واسم پیش اومده
    مطمئنید که X360 نسل ۷ رو سونی برای ماکروسافت طراحی نکرده؟!
    جدا ابرو ریزی اینجوری دیگه نوبرشه
    کمتر از ۷ ماه دیگه نسل جدید از راه میرسه. اونوقت ماکروسافت هنوز اعلام برنامه ریزی نکرده
    تو اصلا بگو هزار ترافلپس سری ایکس قدرت داره
    برای پیتزا خریدن؟
    برای اجرا یه مشت بازی مولتی پلتفرم؟
    یکی شاید بیاد بگه آقا اینم باز میخواد بگه سونی بهتره
    بله، چند برابرم بهتره
    ۲ نسل شد هنوز یه انحصاری درست درمون برای این کنسول نداد
    است ۲ رو اصلا ولش کن. لست ۱ رو یه انحصاری بگو بتونه انگشت کوچیکش بشه
    نداره آقاجان ن… دا… ره
    سونی اگرم چیزی نگفته همه میدونن وقتی بخواد معرفی کنه… یه کاری میکنه تا ۳ ماه ریکشن های مردم به برنامه هاش تو یوتیوب دست به دست بچرخه
    جمع کنید بابا…… مال اینکار نیستید

  • Shinobi94 گفت:

    واقعا دیدنی بخش کامنت های این پست نه گلد برگ هست نه بی طرف رفتن تو غار بیاین بیرون کاریتون نداریم جالبی قضیه اون آقای ردموندی که میگه خوب بود یعنی حتا نکرده مقاله رو بخونه فقط تیتر رو خوند و اومد کامنت داد تو مقاله پاراگراف دوم و سوم رو اگه میخوندی نوشته که شروع قوی مهم تر از اینه که بگی بعدا قرار چیکار میخوای بکنی منظور نویسنده رو درک کن شکر خدا نمردیم ۱۲ ترافلافلتون رو هم دیدیم و از همه اینا جالبتر اینکه خود مایکروسافت و اسپنسر هم بیان بگن ما اشتباه کردیم باز یه عده مایکروفن میگن نه بابا اسپنر جان من راضی ام تو چی میگی منتها کلا از اون دست آدمایی هستید که شکست رو نمیتونید قبول کنید در صورتی که سونی تو نسل ۷ شکست خودش رو در زمینه معماری پردازنده PS3 قبول کرد و تمام سعیش رو گذاشت حداقل تو زمینه انحصاری خودش رو قوی تر کنه تا شکست نخوره که خداروشکر بازی باخته رو با اختلاف برد نسبت به مایکروسافت بگذریم یکم تریلر آنریل انجین ببینید قندتون نیفته چون قند خیلی هارو گرفته

  • Geralt74 گفت:

    بازم برای قضاوت زوده
    سونی به جز بازی های انحصاریش هیچ برگ برنده ای نسبت به ماکرو نداره
    یه last of us داره می ارزه به کلی بازی درسته خودمم هم عاشقشم ولی بازی های انحصاری رو چند بار میشه تموم کرد؟!
    کریتوس کبیر هم بعد از ۴ بار تموم کردن تکراری میشه
    بعدش دیگه گیمر نیاز به بازی نداره ؟!!
    اگه بخواد آنلاین بازی کنه چقد باید رو پلی هزینه کنه تا اکس باکس؟
    به شخصه خودم کسی بودم که فن سونی بودم اما واقع بینانه نگاه کنیم تو شرایط ایران اکس باکس خیلی خیلی به صرفه تر از پلی هستش
    چه از لحاظ قیمت کنسول چه از لحاظ قیمت بازی
    و جناب بوالحسنی بهتر بود صبر می کردید تا سونی به جز دسته کنسولش لاقل یه چیز دیگه از نسل بعدش به نمایش بذاره بعد نقد کنید

    • M4HD1 گفت:

      شنیدم برا پلی دادن بازی های فری مثل وارزون یا فورتنایت یا ایپکس تو باکس گلد لازمه درست نمیگم…. 😀

    • z for zack گفت:

      شما تو یه مورد آخر درست میفرمایید
      ولی جدا اسپایدر من و گاد او وار و دریمز و انچارتد و چند تا بازی دیگه که الان اسمشون یادم نمیاد برای اکثر گیمرا خیلی بیشتر از مولتی پلتفرم های AAA با کیفیت بهتر رو ایکس باکس کار کرده….
      یه امیدمون به بهینه سازی بازی هاش مونده…. امیدوارم دیگه اقلا ینو خراب نکنه

      • Geralt74 گفت:

        تو بحث انحصاری قطعا سونی حرف اول رو میزنه اینو همه میدونن
        ولی بحث هزینه که میاد وسط واسه خیلیا از جمله خودم اکس باکس انتخابه
        یه مثال ساده
        کسی اگه بخواد به فرض مثال red dead رو آنلاین بازی کنه
        روی پلی ریختن اکانتش چیزی حدود ۳۰۰ تومن هزینشه
        ولی اکس باکس اصن این حرفا نیست
        اگه یه روزی دلار اینجا شد همون ۴۰۰۰ تومن (به فرض محال) اونوقته که اولویت می‌ره رو سونی
        واسه یه گیمر اول گیمه بعد انحصاری

    • xbox and halo گفت:

      دقیقا زدی خال اصلا کنسول به انحصاری نیست به قیمتش هست دلیل فروش زیاد ps3 نسبت به ۳۶۰ هم تو قیمت بود چون ۱۰۰ دلار اختلاف داشت اونم به خاطر کینکتی که همراه ۳۶۰ و اجباری کرده بودند

      • z for zack گفت:

        داداش اون وان بود
        کینکت برای ۳۶۰، ۲۰۱۲ به اینور اومد تازه اجباری هم نبود
        بعدشم یعنی جدا واقعا شما اساسین های نسل هفت رو به انحصاری هایی مثل کیلزون و انچارتد و لست ۱ ترجیح میدی؟!
        یعنی منطق رو کلا منهدم کردی رفت

  • Fido گفت:

    ۱- پلی‌استیشن ۲ (سونی): ۱۵۵ میلیون
    ۲- کنسول DS (نینتندو): ۱۵۴.۰۲ میلیون
    ۳- گیم‌بوی، گیم‌بوی کالر (نینتندو): ۱۱۸.۶۹ میلیون
    ۴- پلی‌استیشن ۴ (سونی): ۱۱۰ میلیون
    ۵- پلی‌استیشن ۱ (سونی): ۱۰۲.۴۹ میلیون
    ۶- کنسول Wii (نینتندو): ۱۰۱.۶۳ میلیون
    ۷- پلی‌استیشن ۳ (سونی): ۸۷.۴ میلیون
    ۸- ایکس‌باکس ۳۶۰ (مایکروسافت): ۸۴ میلیون
    ۹- گیم‌بوی Advance (نینتندو): ۸۱.۵۱ میلیون
    ۱۰- کنسول PSP (سونی): ۸۱ میلیون
    ۱۱- کنسول ۳DS (نینتندو): ۷۵.۷۱ میلیون
    ۱۲- کنسول NES (نینتندو): ۶۱.۹۱ میلیون
    ۱۳- سوییچ (نینتندو): ۵۵ میلیون
    ۱۴- کنسول SNES (نینتندو): ۴۹.۱ میلیون
    ۱۵- ایکس‌باکس‌وان (مایکروسافت): ۴۶.۹ میلیون

  • واقعا نمیدونم چی بگم. این یه زنگ خطر برای xbox هم ps. اگه قرار باشه همین جوری پیش بره نسل بعدی برای xbox مثل فاجعه میمونه. تعجب میکنم مایکروسافت با این عظمت نباید نمایش هایی به این ضعیفی بزاره البته من احساس میکنم که بیشتر پروژه ها رو برای نسل بعدی نگه داشته. امیدوارم برای xbox series x با تریلر انحصاری های خوب مثل hellblade 2 و Halo infinite البته فقط برای series x نه اینکه برای windows 10 پورت کنه، اینجوری شاید امیدی باشه.

  • من بنظرم نمایش Vampire the masquerade 2 bloodlines و The medium و Scorn خیلی خوب بودن
    ولی بخاطر اینکه خیلی وقته منتظر دوتاشون بودم و هردوتاشون قبلا معرفی شده بودند
    بقیه ی نمایش واقعا ناامید کننده بود

  • ARYA03 گفت:

    از حق نگذریم محتوا از خود کنسول مهمتره

  • سونی خیلی زرنگه بموقع این نمایشو از نسل بعد داد. یه دمو هم از بازیه توشیما زد تنگش.دوتا بازیه انحصاری تو دو ماه بعد میده دیگه چی میخواین. واقعا دمش گرم. من فقط از نمایش هلبلید اونم میگم اگه گیمپلش همونی باشه که تو دمو بود خیلی حال کردم.

  • RickSanchez گفت:

    هنوز هیچی به هیچجا نرسیده و نسل هم شروع نشده ×شکست تمام عیار× معلومه که نویسنده این پست هم فن سونی بوده

  • ERFAN103079 گفت:

    آقا بخدا ما رومون نمیشد بگیم ولی حالا که بحثش پیش اومد حقیقتا نمایش جالبی نبود و بیشتر به یک مقدمه خیلی معمولی و کسل کننده میخورد برای نمایش انحصاری های مایکروسافت که حقیقتا از E3 ۲ سال پیش اینجوری بوده برای بنده و شاید برای خیلی ها هم از اول نسل بوده

  • 83Blackghost گفت:

    من تو این زمینه تخصص زیادی ندارم ولی به نظرم نباید از یوبیسافت درخواست می کردن تو مراسم به این مهمی نمایش بزارن
    هنوز فار کرای ۳ یادمه چی نشون دادن و چی دراومد

  • Rich Man گفت:

    بسیار مقاله ی جالبی بود . :yes:

شکست تمام عیار |دلایل شکست Inside Xbox در نمایش جذابیت‌های Xbox سری X - گیمفا