پروژهی بعدی DICE LA در سبک شوتر قرار دارد و توسط انجین فراستبایت توسعه مییابد
آقای وینس زمپلا (Vince Zampella)، رئیس استودیوی ریسپاون (Respawn)، چندی پیش تایید کرد که احتمالاََ پروژهی بعدی DICE LA در ژانر شوتر قرار دارد و از موتورگرافیکی فراستبایت (Frostbite) استفاده خواهد کرد.
زمپلا در مصاحبهای با وبسایت IGN در مورد آیندهی استودیوی DICE LA پس از موفقیتهای ریسپاون صحبت کرد. ریسپاون در سالهای اخیر توانسته درآمد بسیاری کسب کند، از طرفی عنوان بتل رویال Apex Legends به یک منبع مالی بسیار بزرگ برای آنها تبدیل شده است و از طرف دیگر بازی تکنفرهی داستانی Star Wars: Jedi Fallen Order نیز توانسته فروش خوبی داشته باشد.
در طول مصاحبهی ذکر شده، آقای زمپلا تایید کرد که قرار نیست استودیوی DICE LA با ریسپاون ادغام شود و یا این که از آنها الگو برداری کند، آنها رویهی خاص خود را در پیش خواهند گرفت. او همچنین به این نکته اشاره کرد که احتمالاََ بازی بعدی DICE LA یک عنوان شوتر خواهد بود که با موتوگرافیکی فراستبایت توسعه مییابد. او در این باره گفت:
آن تیم (DICE LA) یک تیم شوتر است، به احتمال زیاد پروژهی آنها نیز در این راستا قرار خواهد گرفت.
طبق گفتههای زمپلا، در حال حاضر این تیم ایدههای بسیار خوبی دارد اما هنوز چیزی قطعی نشده است. از طرفی تیم DICE LA شامل استعدادهایی میشود که در ساخت بازیهای شوتر مهارت دارند، بنابراین بهترین تصمیم این است که پروژهی بعدی آنها نیز در چنین جهتی قرار گیرد. در ادامه نیز زامپلا فراستبایت را موتورگرافیکی اصلی آنها اعلام کرد:
شما برای ساخت یک بازی خوب باید ابتدا انجین مناسب خود را انتخاب کنید. به احتمال بسیار زیاد موتورگرافیکی DICE LA فراستبایت خواهد بود چرا که آنها با این تکنولوژی آشنایی دارند اما اگر متوجه شویم یک انجین دیگر برای ما مناسبتر است، مطمئناََ تغییراتی را اعمال میکنیم.
از آنجایی که این تیم هنوز کار برروی پروژهی بعدی خود را آغاز نکرده است، احتمالاََ به این زودیها خبری از آنها به گوش نرسد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
آخرین نسخه فراست باید همون ۳ هست هنوز؟ یا مثل کرای انجین دیگه شمارهای نیست و صرفا دائما آپدیت میکننش؟
با اومدن نسل جدید احتمالا به ورژن ۴ آپدیت میشه
آخرین ورژن همون Frostbite 3 هستش که آخرین بار برای ساخت Battlefield V ازش استفاده شد (به غیر از بازی های ورزشی) اما خب همین سومین نسل انجین در بازی های مختلف به روز میشه.
۳٫۵ هست اخرین ورژنش…البته کرای انجینم شماره بندی داره فک کنم ااخرینش ۵٫۶ باشه….
اشتباه نکنم همون ۳ه ولی در کل زمانی یک شماره جدید برای یک پروژه زده میشه که تغییرات بنیادی داده باشن نه فقط تغییرات سطحی و افزایش کیفیت یعنی کلا از پایه یه موتور جدید حساب بشه که معمولا یک شماره جدید میزنن وگرنه اغلب همون رو آپدیت میکنن
به احتمال زیاد نسخه جدید Medal of Honor رو بخوان عرضه کنن
فکر نکنم دیگه EA به گذشته دست بزنه اگه بخواد دست بزنه من black رو میخوام و بس
فک کنم اونجا که گفت نمی خوان با ریسپان ادغام بشن یعنی الکی دلتون رو صابون نزنین تایتانفالی در کار نیست :smug: 😥
عالیه امیدوارم یه بازی اول شخص اکشن توپ بسازه استودیو خوبیه.و در کنارش بتلفیلد بعدی…
اون استودیو که بتلفیلد میسازه شعبه اصلی DICE هست که تو استکهلم سوئد واقع شده و رئیسش هم یکی دیگس و تعداد اعضاش هم ۶۴۰ نفره.
DICE LA یه استودیو کوچیکتره تو لس آنجلس و هنوز بازی مستقل نساخته.
بتل ۶