Unreal Engine 5 در کنار پلتفرمهای نسل حاضر و نسل بعدی از رایانههایشخصی و موبایل نیز حمایت خواهد کرد
از دیدگاه تکنیکی، روز گذشته اتفاق مهم و جذابی برای صنعت بازیهای ویدیویی رخ داد چرا که شرکت اپیک گیمز (Epic Games) از موتورگرافیکی جدید خود، آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5)، رونمایی کرد. حال آنها اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر کردهاند.
دموی تکنیکی منتشر شده باعث تحسین بسیاری از طرفداران و منابع خبری معتبر شد اما این تکنولوژی از چه پلتفرمهایی حمایت خواهد کرد؟ خب با توجه به صحبتهای جدید تیم توسعه دهندهی این موتورگرافیکی، تقریباََ تمامی پلتفرمها تحت حمایت آنها قرار دارند. طبق گزارشات منتشر شده از سوی یک منبع خبری معتبر، اپیک گیمز تایید کرده است که موتورگرافیکی جدید آنها در کنار تمامی کنسولهای نسل حاضر و نسل بعدی از رایانههای شخصی و موبایل نیز حمایت خواهد کرد. لازم به ذکر است که طبق صحبتهای تازهی اپیک گیمز، آنها برنامه دارند در زمان باقی مانده بیشتر وقت خود را صرف بهینه کردن موتورگرافیکی و پایین آوردن مقیاس آن کنند تا برای تولید محتویاتی با قدرت پایینتر نیز کارایی بالایی داشته باشد و از طرفی توسعهی بازی برای دستگاههایی با قدرتهای مختلف نیز آسانتر باشد. این انعطافپذیری در کنار کیفیت بالا به طور حتم تحسین برانگیز است و کار را برای سازندگان راحتتر خواهد کرد. هدف دیگر تیم اپیک گیمز کاهش مدت زمان توسعهی بازیها است که اگر چنین اتفاقی رخ دهد بازیبازان زودتر از همیشه شاهد سری بازیهای محبوب خود خواهند بود.
تمامی این اطلاعات جذاب هستند اما به نظر نمیرسد تا اواسط سال آینده شاهد عناوین توسعه یافته توسط این موتورگرافیکی باشیم البته انتظار داریم نسخه پنجم این تکنولوژی همانند نسخه چهارم در میان سازندگان به یک استاندارد تبدیل شود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
نظرات
استودیوم باید مایه داشته باشه تا بتونه حداکثر بهره رو ا انجین ببر به عنوان مثل آرکهام نایت آنریل ۳ ساخته ولی گرافیکش از دیر باگ که آنریل ۴ توسعه داده شده، زمین تا آسمان فرق داره
ضعف آنریل اینکه بدرد ریسینگ گیم نمیخوره گیمای ریسینگ که با این انجین توسعه داده شدن پر از باگن
کلا فراست بایت بهتر گیمای ریسینگی که باهاش توسه دادن به لحاظ فنی مشکلی نداشتن
Watch to see it, baby
I feel the fire, music’s what I’m livin’ for
You better hit the dance floor like there ain’t no more
Ain’t no more time for holding back my passion
Jam digadi jam, check out the latest fashion
We gonna wave our hands, everyone and everywhere
Move your body jump around like you just don’t care
Everybody, get up a get up
This is the song that makes won’t stop
:yes:
باز هم از نظر گرافیکی با توجه به دمویی که دیدم باز هم اون گرافیکی که من انتظار دارم از نسل بعد نبود ،یک نسل باز هم فاصله هست تا گرافیک ها حالت رئال پیدا کنه ،باز هم به نظرم کنسول میان نسلی خواهیم دید ،اون چیزی که معلومه اجرای همین تریلر روی سی فریم به پلی فایو فشار زیادی وارد کرد
این خبر رو هم پوشش بدین:
خبرگزاری ماکروسافت بعد از این خبر توییتش رو درباره ی قدرت بیشتر SX حذف کرد.
.
“[The Unreal Engine 5 tech demo] would absolutely not be possible at any scale without these breakthroughs that Sony’s made.” – Tim Sweeney
دمش گرم
زیاد عجله نکن دوست من دموی نسخه اکس باکس و pc هم منتشر میشه
–
چرا اخه با این حرفهای بی پایه و اساس خودتون رو کوچیک می کنید؟
SSD پردازنذه نیست و هیچگونه کار پردازشی انجام نمیده و توی اون دمو هم نقشی نداره
خیلی ساده بگم
دیتا از SSD با سرعت ۵ گیگابایت/ثانیه وارد رم با سرعت ۴۰۰ گیگابایت/ثانیه میشه و اطلاعات از روی رم خونده میشه تا پردازش بشه و بعد از اون وارد شتاب دهنده میشه(GPU)
خب به نظر شما چرا باید پردازنده بیاد بجای اینکه اطلاعات رو از رم بخونه از هارد با سرعت ۱۰۰ برابر پایین تر بخونه؟! اینطوری که سرعت پردازش اطلاعات ۱۰۰ برابر کمتر میشه