دموی Unreal Engine 5 برروی پلیاستیشن ۵ با وضوح تصویر ۱۴۴۰p پردازش شده است
اپیک گیمز (Epic Games) دیروز ویدیویی از اجرای دموی نسخهی جدید موتور بازیسازی خود یعنی Unreal Engine برروی پلیاستیشن ۵ منتشر کرد. این نسخه Unreal Engine 5 نام دارد و اکنون این شرکت اطلاعات بیشتری را پیرامون این دمو منتشر کرده است. همراه گیمفا باشید.
دموی Unreal Engine 5 برروی پلیاستیشن ۵ با واقعگرایی خود همه را تحت تاثیر قرار دارد. این موتور بازیسازی در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی برای پلیاستیشن ۵، اکسباکس سری اکس، پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، اندروید، IOS و سیستم عامل مک (Mac) در دسترس خواهد بود. مشخصا بهترین بازدهی این موتور برروی نسل نهم خواهد بود و از همین حالا، بازیبازان منتظر هستند تا عمکرد آن را در نسل آینده مشاهده کنند. البته هنوز راه درازی در پیش است و تا آن زمان میتوانیم به مطالعهی جنبههای تکنیکی مختلف این موتور بپردازیم.
وبسایت Eurogamer با چند تن از مهندسان کلیدی اپیک گیمز مصاحبه کرده و به بحث و گفتوگو پیرامون ویژگیهای تکنیکی این دمو و Unreal Engine 5 پرداخته است. نایب رییس تیم مهندسی، نیک پنواردن (Nick Penwarden) وضعیت پردازش این دمو برروی پلیاستیشن ۵ را تشریح کرد. این دمو “بیشتر اوقات” با وضوح تصویر ۱۴۴۰p پردازش شده است. پنواردن همچنین مسئلهی استفاده از وضوح تصویر متغیر، که افراد زیادی نسبت به آن گمانهزنی کرده بودند را تایید کرد:
بهطور قابلتوجهی، این [دمو] با تکنیک وضوح تصویر متغیر ما خیلیخوب کار کرد. بنابراین زمانی که GPU سنگین میشود، ما میتوانیم وضوح تصویر را کمی پایین بیاوریم و سپس آن را با کیفیت جدید وفق بدهیم. در دمو ما دقیقا از وضوح تصویر متغیر استفاده کردیم اگرچه “بیشتر اوقات” با وضوح تصویر ۱۴۴۰p پردازش شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
حالا فک کن رو سری ایکس چی میشه
بهتر از ps5
شرط میبندم قراره ۲۱۶۰p ببینیم
بالاخره شاید یه بازی سه بعدی درست حسابی ببینین اونم شاید
:yes:
چرا سونی به وعده فورکی عمل نمیکنه
بعد مایکروسافت شد دروغ گو :rotfl: :silly:
دروغای سونی گندست مثل ۸.۴ ترافلاپس بودن پلی ۴ پرو دیدیم دروغ بود
مایکروسافت بود که قول ۸K ۱۲۰ فریم میداد ولی زیر ۳۰ تا زایید :rotfl:
چرا اکس عمل نمیکنه دو نسله سر کار گذاشته
واقعا نظراتتون بوی ….. میده
شما و کنسول نداشتتون خووووووووب…اجازه بدید دو تا کامنت بزرگسالانه ببینیم…
آره :rotfl:
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
طبق گفته یکی از کرابران به نام amiram که اسرار هم داشتن ، ssd میتونه پلیگان رو پردازش کنه!!!!! و کلا دیگه نیازی به پردازشگر گرافیکی نداریم!
گفته میشه سونی cpu و gpu رو تو ps5 به عنوان اپشن اضافه در نظر گرفته! چون با وجود ssd دیگه نیازی به پردازشگر نیست!!
و چون ایکس باکس ssd نداره گرفیکش کمتر خواهد بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اون عزیز دیگه خیلی ناقص بوده
دوست عزیز این یک دموی تکنولوژی برای نمایش جلوه های بصری بود نه رزولیشن وگرنه دقت کنین بازی لست ۲ قراره با رزولیشن ۱۰۸۰ با اون جلوه های بصری روی کنسول پایه پلی ۴ اجرا بشه اپیک خودشم گفته دلیلشو تو ویدیو دقت کنین
اینطوری خودتونو گول بزنید :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
شماهم با ۳۰ فریم و ۲۰ فریم و نات ریل تایم و grounded و شبیه ساز دلفین خوش باشین :-*
جالا بزار یه بازی سه بعدی درست حسابی بازی کنین بعد
این دمو زیبا رو ps5 بود و دوستان گذاشتن که لذت ببرید
من نمیدنم چرا ایکس باکس فنا حرص میخورن!!!
باشه تو خوبى
دمو هرچند از بابت صحنه ها و محیط و نورپردازی فوق العاده بود ولی طراحی شخصیت و مخصوصا موها اصلا تفاوتی با این نسل نداشت… ولی محیط مخصوصا تو صحنه های آخر حیرت انگیز بود
این دموی تکنولوژی بود نیازی به موشن کپچر و طراحی چهره نداشت
دقیقا محیطش خوب بود واقعا ولی چهرش معمولی بود
Thank God :pain: :heart: بالاخره یکی حقیقت گفت :pain:
همینو من پست قبلی گفتم بهم میگن داری دروغ میگی :pain:
Apologies accepted :-)) :heart:
نگران نباش با موتور گرافیکی ssd قراره ۸k و ۱۲۰ فریم اجرا کنه
واسم جالبه چرا سونی که نسل قبل سر نیم ترافلاپس شعار قویترین کنسول میداد حالا چرا با این ssd شعار سریعترین کنسول نمیده و اتفاقا مایکروسافت داره این شعار رو میده :-/ البته جوابشو میدم چون راهکار واسه حذف لودینگ مایکروسافت به لطف velocity حداقل دو تا سه برابر موثر تر از سونی هست :yes:
اساسین ۳۰ فریم توی لول خودشه…دعا میکنن ۶۰ بده…
اون وقت ۸کی ۱۲۰ فریم….!!!!!!
خدایا چرا راحتمون نمیکنی؟
عالی بود برادر :laugh:
یه سریا فاز برشون داشت که ارهههههههه، اس اس دی خودش به اندازه پنج تا RTX Titan کار میکنه!!!!!!!!!! بعد هی نشستن تخمه شکستن که وای، سری اکس ۴k رو توی اسانسینز والهالا ۳۰ رندر میکنه!!! چه زشت!!! حالا جالبه بدونی همین تک دمو، حتی اگه فیلم رو ۶۰ ببینی میتونی بفهمی بازی خیلی پایین تر از ۶۰ فریمه. حتی لگ هم داشت بعضا، تازه خوبه رهگیری پرتو هم نداره، global illumination داره اونم مث رزولوشن داینامیکه! ( که یعنی ممکنه همین عملیات هم بعضی جاها انجام نشه، 😀 :laugh: )
خلاصه دوست دارم ببینم اینایی که دیشب مانور قدرت میرفتن الان حرفی دارن؟ البته به جز منفی دادن با vpn :laugh: ضمن اینکه من دموی انریل ۴ خاطرم هست. نصف تخریب پذیری که اون دمو داشت رو توی بازیهای بر اساس اون موتور نداشتن در عمل. من فقط موندم چجوری سونی فنا میگن این میشه گرافیک بازی های انحصاریا
:rotfl:
اره یکیشون من بودم و به قضاوت اشتباهم اعتراف میکنم ولی دیگه چیزی نگفتیم که اون پایین بزنی Apologies accepted آقای خدایِ تواضع.
. خیلی هم انتظار زیادی داشتن بهانه ای میدهد دست شرکت ها تا فاجعه ی میان نسلی بدن باز .
همین کیفیت عالیه . بکره بکره . دشواری هم نداره .
منتظر روزی هستم که یه خبر بیاد با تیتر “ps5 به طور کامل از معماری RDNA 2 استفاده نمیکند!” :shy:
اون روز کل گیمفا رو شیرینی میدم :yes:
و vrs و mesh shading
بلکه از RDNA 3 استفاده میکند 😎
اره حتمااا rdna 2 هنوز نیومده بعد …
واقعا بی خود نیست که آنقدر ساده اید :rotfl:
شمایید که زیر ۳۰ تا زاییدید بعد قول ۱۲۰ میدید
قرار نیست از rdna 3 بطور کامل استفاده کنه بلکه قراره یکسری از قابلیتاش رو بطور انحصاری داشته باشه
Xbox series X :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
از جیب ددی هزینه میکنی واسه شیرینی؟
http://s5.picofile.com/file/8397033718/Ouch_Dear_Ashkan.JPG
خانم لیزا سو، مدیرعامل AMD، رشوه داده شده و خریداری شده توسط سونی. پول شیرینیتو نگه داری واسه خرید سری ایکس لازمت میشه. :yes:
:no: :no: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: چند جلسه کلاس زبان بورو
تو که رفتی معنیش کن
ی سری انگار جو برشون داشته؟
خبر که اومد گفتند انحصاری های جدید سونی رو این موتور چی میشه(بیشتر استودیو های سونی از موتور گرافیکی اختصاصی خودشون استفاده میکنند)
دوما این موتور مخصوص سونی نیست و قابل استفاده در xbox one و xbox series x هم هست.
سوما گرافیک بازی های سونی و پلی استیشن ناب(به عنوان مصرف کننده) ولی وقتی که بازی های xbox series x بیاد یک رقیب سر سخت در گرافیک برای این بازی ها میشوند.
پس لطفا چشم ها تون رو باز کنید
جهش گرافیکی تو هر نسلو سونی شروع و بازم سونی تموم میکنه نسل ۶ گاد ۲ نسل هفت با کیلزون ۲ شروع و با گاد اسنشن و لست ۱ و بیاند تموم نرد این نسل هم با آنچارتد و هورایزون شروع و با لست ۲ و گوست تموم میکنه تجربه استدیوهای سونی توی تکنولوژی و خلق جلوه های بصری معرکه هست نسل نه هم همینطور میشه هیچ بازی از نظر جلوه های بصری نزدیک بازیهای انحصاری سونی نمیشه دقت کنین از نظر جلوه های بصری نه رزولیشن وگرنه همین الانم کاپهد فور کی هست و لست دو قراره روی کنسول پایه پلی ۴ با ۱۰۸۰ اجرا بشه
موتورهای خود سونی که فعلا گرافیکشون بالاتر بوده مثل لست و هورایزن زیرو دان و ….
بله این موتور رو همه میتونند استفاده کنند ولی مسئله اینه که آیا ناشر پولی خرج میکنه که از این موتور استفاده بشه یا نه؟ مثل گیرز استفاده کرد ولی بقیه بازیا کارتونی بود
سوما بازیای ماکروسافت هیچوقت رقیب نبودن و نیستند نمونش همین نسل و کنسول ۶ ترافلاپسی
نسل بعد هم برای ما ۴k 60hz نمیشه مثل اینکه
الکی دلمون خوش کرده بودیم
برای پردازش رو حالت ۴K نیاز به xbox series x هست 😀
ولی جدی کامل ترین نسخه Unreal Engine طبق رابط برنامهنویسی DirectX 12 ساخته شده – رو OpenGL و Vulkan خروجیش جالب نمیشه.
بخشی از صحبتهای جیسون رونالد هستش مدیر بخش سری ایکس
موضوع مهم از نظر من کارایی کلی کنسول است، نه بحث در مورد تکتک بخشهای آن بهصورت جداگانه. چیزی که در زمان طراحی سختافزار کنسول برای ما اهمیت بسیار زیادی داشت، ارائهی محصولی با چنان حد از کارایی بود که مشابه آنرا ندیده باشید. بههمین دلیل سیستمی را طراحی کردیم که تعادل خیلی خوبی بین بخشهای مختلف آن بهچشم میخورد و گلوگاه و محدودیتی در آن وجود ندارد، از پردازندهی کنسول تا واحد پردازش گرافیکی آن، همه و همه در بهترین حد از کارایی بهسر میبرند و بهجای استفاده از HDD با محدودیتهای خاص خود هم بهسراغ استفاده از SSD رفتیم تا سرعت بالا را با کارایی عالی ترکیب کنیم و درکنار معماری ولوسیتی ایکسباکس، محصولی درجهیک تحویل دهیم.
این معماری با کمک قابلیتهای بالای سختافزاری و نرمافزاری، NVMe SSD، قطعهی سختافزاری برای خارج کردن اطلاعات از حالت فشرده، سایهزنی با نرخ متغیر، استفاده از DirectStorage برای بهرهگیری کامل از SSD و کاهش گلوگاهها و همینطور نوآوری جالب دیگری بهنام Sampler Feedback Streaming که اجازهی بهرهوری بیشتر از حافظهی کنسول را میدهد و برای مثال باعث میشود تنها آن بخش از بافتهای بازی که واحد پردازش گرافیکی برای صحنهای خاص نیاز دارد، مورد استفاده قرار گیرند.
ما نهتنها سختافزاری با قدرت ۱۲ ترافلاپس را تولید کردهایم، بلکه آنرا بسیار کارآمد طراحی کردهایم تا بازیسازها به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرند و به نتایجی فراتر از عدد خام ترافلاپس آن برسند. بنابراین از دیدگاه من ترکیب قابلیتهای ویژهی سختافزاری و نرمافزاری این کنسول است که باعث میشود منتظر چیزهای جالبی در نسل بعد باشیم.
:rotfl: 😀
چقدر سر assassin ‘s creed valhalla مسخره گردید
ولی خب شعور یک xbox فن اجازه نمیده که ضعف های حریف رو مسخره کرد
ضعف؟
دوست عزیز این یک دموی تکنولوژی برای نسان دادن جلوه های بصری بود نه رزولیشن
بابا مودب
ولی از روی تعصب حرف نمیزنم بعضی از دوستان سونی خیلی رویssd پافشاری میکنن اخه ssd فقط یه کار انجام میده
به خدا مایکروسافت هم میتونست رویssd مانور بده ولی چیز خاصی ازش ندید
باید بری عملکرد چند ساله اخیر ردموندی ها رو ببینی واقعا اپل رو زمین زدند از لحاظ تکنولوژی
نمیدونم از رو چه حرفی میگی البته بین مایکروسافت و اپل همیشه اتفاق افتاده این جور رقابتها ولی بخدا من از کل محصولات اپل یه گوشی دارم ولی مایکرو هم xbox داشتم(الآن ندارم) و هم لپتاپم سرفیس بوک ۲ و هم تبلتم سرفیس پرو۴(یه کم قدیمیه ولی با کارایی که باهاش میکنم راضیم)، اما شما یه تبلت اپل دستت بگیر بعدش نظر بده یا لپ تاپ اپل هم رده. دلیل اینکه تبلتهای سرفیس انقدر موفق شدن اینه که سیستم عاملشون ویندوزه و جدا نیست ولی تبلتهای اپل با مک بوک هاشون فرق داره که اخیرا یه سیستم عامل جدید استفاده میکنن. در کل خیلی طولانی میشه و اینجا نمیشه توضیح داد ولی اول با یه چیزی کار کن بعدش نظر بدید این برای بازی ها هم صدق میکنه. مشکل شما ها اینه فکر میکنید یه چزی دارید بایستی ازون دفاع کنید در حالیکه اصلا اینطور نیست. الکی هیتر نباشیم و لذت ببریم از بازی ها وگرنه بحث گرافیک که فعلا هیچ استودیویی از ناتی داگ بهتر نیست اینم بگم هم لپ تاپ دارم و هم سابقا xbox داشتم و الانم یه xbox خریدن برام کاری نداره پس اینطور نیست بگم طرفدار برندم بلکه طرفدار یه بازی خوبم که فعلا سونی با اختلاف از مایکرو در ضمینه گیمینگ بهتره
دقیقا :yes:
کری خونی یه چیزه تمسخر یه چی دیگه
ما طرفدارای اکس باکسم که اهل توهینو این چیزا نیستیم ولی اینکه ps5 نتونست یه cgi رو فور کی اجرا کنه، تعجب برانگیزه
آخه استدیوهای فرست پارتی سونی که هر کدوم انجین خودشونو دارن…
این انجینم که ایکس باکسم استفاده میکنه…
امیدوارم روزی که اولین انحصاری سونی از فرستپارتیاش معرفی شد….توی غار نریدو روزه سکوت نگیرید…
قدرت ps5 با موتور های ناتی داگ انجین و موتور انحصاری سانتا مونیکا دیدنیه!
پ ن: الان باز یه سری از هیتر ها میان میگن رزولیشون متغیر نشان ضعف ps5 هست و اینا،بهتره یه چند ماه دیگه صبر شه تا اول ps5 بیاد بیرون اول بعد شرکت های انحصاری بازی روش پورت کنن تا به همه قدرتشو نشون بده،قطعا وجود ssd خاص با سرعت ۲۵ گیگابایت در ثانیه و اپتیمایز های انحصاری سونی قدرت نفهته این کنسوله که مارک سنری توجه مهمی بهش داشته…میشه گفت یه جورایی برنامه نویسی سطح پایین سخت افزار که باعث بروز قدرت سونی میشه این نسل…ارتباط دقیق و بهینه با سخت افزار درست مثله آیفون و آندروید که روی کاغذ آندروید با رم های بالاتر و غیره قوی تر به نظر میان اما در بنچمارک نهایی که نگاه کلی به سخت افزار هست نه یه قسمت خاص، آیفون بهتر از آندروید هست و این حرف منو در کنسول سازی شرکت ها تایید میکنن که همیشه گفتن هم کار با ps5 راحت تره و هم قدرتش تضمین شدس،به شدت منتظر بازی نسل بعد ناتی داگ ( احتمالا uncharted) و به رخ کشیدن کیفیت نهایی هستم….
پ ن: همین الانشم فعلا توی خروجی ps5 کیفیتش بهتره با این که بازی نداده و صرفا یه دمو داده!
اولش میگی قدرت ps5 با انحصاریا مشخص میشه
بعد اخرش میگی توی خروجی ps5 کیفیتش بهتره با اینکه باژی نداده…مگه مایکروسافت گیم پلی نشون داده تا حالا؟
واسه سونی فرست پارتیا واسه مایکی اون نیم ساعت اکس باکس اینساید؟!
متناقضِ جذاب :laugh:
:yes: :laugh:
عزیزم ssd فقط میتونه سرعت لود رو بالا ببره و کارایی دیگه نداره
کارشناسها هم میگن پلی۵ کل دستگاه رو فدای ssd کرده
برخلاف ایکس باکس که گفته دستگاه باید یکپارجه و با نرم افزار هماهنگ باشه
درسته تعصب دارین به کنار و پلی ۵ هم قدرت بالایی داره
ولی چند سال دیگه مشخص میشه که افت گرافیک داشته
چون مایکروسافت یه قول نرم افزاره میدونه چند سال دیگه چه چیزهایی میان و به خاطر این روی ssd تاکید نکرده
چند سال دیگه انجین ۶ میاد اونوقت پلی ۵ میخواد چیکار کنه با این افت گرافیک
سوال اینجاست
وقتی تو فقط از ssd لودینگ رو یاد گرفتی دیگه نباید زیاد جر و بحث کرد باهات…بعدا میفهمی این برگ برنده ssd سونیه
خخخخخ
باشه ssd باعث میشه ابر ها بارور بشن
برگرفته از کرگدنها پرواز میکنند
دوست عزیز این gpu هستش که جزئیات رو مشخص میکنه
من موندم چطوری میخوای ۵۶ واحد محاسباتی ایکس رو با ۳۶ واحد محاسباتی پلی ۵ مقایسه کنی
خودش داره میگه gpuدرگیره نه ssd
یه کم به اطلاعاتتون اضافه کنید در بحثهایی که میکنین
عزیزم سرعت ۳۶ واحد پردازشی ps5 حدودا ۲برابر ایکس باکسه۵۶چون ssd ها فرق داره برای خوندن سریع اطلاعات مجبور شدن واحد هارو کم کنن به سرعتشون اضافه کنن صحبت های خود مارک سرنیه حتی ی چیپ ست به قدرت ps4 گزاشتن سرعت ssd رو کنترل کنه.
من خودم pcبازم جهت اطلاع گفتم دوست عزیز
از ssd فقط لودینگ رو میدونی؟
میشه بگی دیگه چیکار میکنه ssd
ما به لطف ssd دیگه لودینگ رو تجربه نمی کنیم شما چی؟
:-/ تا جایی که یادمه سرعت ssd پنج گیگ در ثانیه بود نه ۲۵ حالا شاید من درست یادم نیست
خیلی شاخ بود دموش یاد تام رایدر افتادم.فکر کن با تبر بزنی مجسمه هزار تیکه بشه خیلی حال میده
اوه اوه دم از gpu زد نه ssd
داره میگه بیشتر جاهاش ۱۴۴۰پی بوده نه همه جاهاش و افت داشته
فرمول همیشگی محاسبه قدرت پردازشی بر مبنای ترافلاپس به ما میگوید که پردازنده گرافیکی PS5 قدرتی معادل ۱۰٫۲۸ ترافلاپس و ۳۶ واحد پردازشگری Xbox Series X قدرت ۱۲٫۱۶ ترافپلاسی و با ۵۶ واحد پردازشگری را پیش روی بازیسازها قرار میدهد
با احترام یه دقیقه سکوت کنیم
شرط میبستم ناتی داگ و سانتامونیکا یکاری میکنن با ps5 که این دمو مث شوخی بنظر بیاد 😎
این دمو مثل فیلم بود و از فیلم بالاتر نداریم فقط چهره شخصیت معمولی بود
این گیم پلی بودا راستی :laugh:
با سینماتیک اشتباه نگیری :laugh: :laugh: :laugh:
(میدونم دمو سادس 🙂 )
همین الان لست ۲ بیاد این آخر شوخی میشه حالا نسل بعد پیشکش
:yes:
:yes:
?:-) :shutmouth:
اون گرافیک و فیزیکی که تو دمو دیدین واسه اخرای نسله
نخیرم هیل بلید ۲ که انریل انجینه نشون میده بهت مال کیه
پس چرا نات ریل تایم نبود اگه اینقدر خفنه؟
آقا منو دادشم نشستیم کامنت های دمو رو خوندیم و کلی خندیدیم واقعا از اون دوستی که میگفت ssd سونی داره قدرتش رو نشون میده یا اون رفیقمون که دمو ۱۴۴۰p رو تو یو تو ب ۴k دیده بود و فکر میکرد رزولوشن اصلی دمو هست
فقط یک چیز اون که ۲ ۳ نفر تو این سایت بودن من فکر میکردم یکم از سخت افزار میدونن ولی همونا هم الان متوجه شدم هیچی نمیدونن خلاصه که خیلی حال میکنم با کامنت های این سایت لطفا ادامه بدید
فک میکنم ابتدا بعضی ها میگفتن هشت کی رو پی اس فایو ساپورت میکنه بعد الان حتی از پس فورکی هم بر نمیاد
دمویه که به نمایش گزاشتن فک نکنم چیزه خاصی بود مطمعنن پی اس فایو در میانه نسل و اواخر نسل حتمن با مشکل فریم ریت مواجه میشه
اون حرف ها در مورد ۸k و ۱۲۰ فریم مشخص بود که برای اجرای بازی های نسل ۸ هستش.مشخصه که بازی های سنگین نسل ۹ رو نمیشه با این کیفیت اجرا کرد.پس بیخیال این قضیه بشیم.اینکه فکر میکنی این دمو چیز خاصی نبوده فکر میکنم علتش اینه دمو رو با کیفیت بالا ندیدی.با کیفیت تصویر پایین هیچی ااز ابهت و خارق العاده بودن این دمو رو متوجه نمیشی پس حداقل این دمو رو با رزولیشن fullhd دانلود کن.و مسئله کلی اینکه بحث و جدل های توی سایت خیلی مسخرس.من خودم از دیدن کیفیت بصری که انریل انجین ۵ برای نسل ۹ به همراه داره شگفت زده شدم و عشق کردم.واقعا چیزی بود که انتظارات من رو از یه گیم براورده میکرد.به شخصه ارتقاع بصری نسل ۸ خیلی من رو قانع نکرد.به جای فن بازی از کیفیت نسل بعد لذت ببرید.با این تفاسیر امیدوارم نسخه پرو کنسول ها هم زودتر معرفی بشه که دیگه جایی برای بحث های بیخود نباشه.برام جالبه برای بالا پایین رزولیشن و این حرفا به جون هم میفتین و اخر سر تو این نسل که دیدم همتون نسخه معمولی کنسول ها رو تهیه کردین و سراغ ps4pro و onex نرفتینیعنی دلتون میخواد یه چیزی بگین فقط
قابل توجه اون دوستانی که جو برشون داشت و گفتن SSD توی کنسول همه کارست ، جمله رو دقت کنید : «۱۴۴۰p متغیر» یعنی رسما فاجعست
فاجعه یعنی ۶ ترافلاپس و بازی کارتونی ۱۲ ترافلاپس و همین رویه
بله بله گیرز و فورتزا و هلبلید با رزولوشن ۴K میشه فاجعه و کرش با ۱۴۴۰p سی فریم روی ۴ ترافلاپس فاجعه حساب نمیاد بله بله
بعضیا چه ذوق زده شده بودند :rotfl:
یه قانون نانوشته میگه:
۱۲ از ۱۰ بزرگتر
This song’s for anybody
This song, this song, this song, this song, this song, this song
یک قانون نانوشته نیگه ما لودینگ رو تجربه نمیکنیم ولی شما چرا
یکی دیگه هم میگه شما از تصف ۱۲ هم نمیتونین استفاده کنین
یعنی حتی ۲k هم ثابت نبوده و پایین میومده
سی فریم
بدون rtx
مرسی اقای سرنی عجب ssd طراحی کردی
خوب ثابت کردن که الان واسه رفتن به نسل جدید کنسولها زوده و همین دو کنسول میان نسلی سونی و مایکرو حداقل تا یکسال دیگه هم جوابگوی کیفیت و گرافیک بازیها بود حتی همین موتور جدیدی که رونمایی کردن سال بعد میاد بیرون و با این موتور میشه واسه کنسولهای نسل حاضر هم بازی ساخت یعنی کیفیت از اینی که الان هست بهتر خواهد بود برای همین نسل، و حتی بدون شک کیفیت اصلی و واقعی کنسولهایی که قراره شش ماه دیگه منتشر بشن رو در دوسال آینده خواهیم دید البته این ویروس کرونا قطعا تاثیر خودش رو در وقفه های کنونی کاری، در سالهای بعد نشون میده. واقعا نسل جدید کنسولها در دوسال اول نمیتونه حودش رو اونطور در حد واقعی خودش نشون بده بدلایل خیلی زیادی که گفتم و همچنین خیلی مسایل فنی که هنوز استودیوها هم باید کیفیت اجرایی خودشون رو هم بالا ببرن تا بدون بازی در حد نسل بعد بسازن.
اونایی که میگن روی سری ایکس بهتر میشه نه نمیشه شاید از نظر رزولوشن بهتر بشه ولی از نظر جزئیات نه چون این اس اس دی بود که کمک کرده این حجم از جزئیات لود بشه
چرا اینقدر چرند میگید درباره ssd
چه کمکی کرده ssd واسه جزییات؟! فقط سریعتر لود شدن همین
روی xbox هم همین جزییات خواهد بود شاید به مقدار بسیار ناچیزی دیرتر لود بشه
یه عده مهندس نشستن اینجا فکت صادر میکنن
خداییش خیلی از همین افراد تا قبل از معرفی SSD نمیدونستن اصلآ چی هست اصلآ وجود داره یا نه
معلوم شد منظور سرنی هم از جزییات بیشتر تونل ها و اسانسورهای طولانی بود که واسه لودین میساختن
جزییاتو گرافیک با هاردهای معمولی هم اجرا میشه ولی لودین زیادی داره
اگه امثال شما بفهمید کار cpu و gpu چی هست و کار ssd و هارد چیه ۹۹% این بحث های بچه گانه رو نمیبینیم
منتها بعضی ها سودشون تو نفهمیدن هست وگرنه چیزه سختی نیست واسه فهمیدن
اینم از اون حرفا بود
خودش داره میگه gpu درگیره نه ssd
قبول کنید ضعیفه نسبت به ایکس باکس
تو ۵۶ واحد محاسباتی رو با ۳۶ داری مقایسه میکنی
وای خدا شما دیگه کی هستین
هرموقع قیمتشون یکی بود قبول میکنم ضعیفتر هستش به اینگه هرچی پول بدی آشش رو میخوری ( البته وقتی که بازیا اومدن و تفاوتشونو دیدیم و خلاقیتای دسته سونی و صدای ۳ بعدی و … نباید فراموش بشه)
تو چطور فن ایکس باکسی هستی که حتی مشخصات کنسولتون هم نمیدونی ایکس باکس سری ایکس ۵۲ واحد محاسباتی داره نه ۵۶ . این نمایش گیمپلی دموی انریل انجین پنج ، بیلیون ها پالیگان داره و رزولوشن تکسچرهای این نمایش همشون ۸k بودند که ssd ایکس باکس سری ایکس یا هر ssd از بازار pc توانایی انتقالش به gpu رو نداشت بخاطر همین هم بود که از ps5 استفاده کردند تا بتونند اوج قدرت این انجین رو نشون بدن وگرنه مثل معرفی انریل انجین چهار از یه pc قدرتمند استفاده میکردند . سرعت ssd رابطه مستقیم داره با تعداد پالیگان . هر چه سرعت ssd بالاتر باشه تعداد پالیگان بیشتری میتونند توی بازی قرار بدند پالیگان بیشتر یعنی جزییات بیشتر یعنی گرافیک بیشتر . برای اینکه بفهمی بیلیون ها پالیگان چه رقم شگفت انگیزیه لازمه بهت بگم خوش گرافیک ترین بازی های نسل هشت از صد هزار پالیگان استفاده میکردند حالا توی این دمو از بیلیون ها پالیگان اونم با تکسچرهایی با رزولوشن ۸k استفاده شده بخاطر همینم هست که کیفیتش اینقدر بالا رفته و اینقدر سنگینه که ۱۴۴۰p اجرا شده
ضعیفه نسبت به سری ایکس حالت خوبه؟
چه مدت از کنسول ها دستت بودن برای آزمایش؟
مهم اینه سونی فنا از کودکی عاشق بازیهای سونی بودن و سونی هم براشون هرنسل شاهکار داده همین٫داستان تعریف میکنن دوستا اینجا! اگه قدرت مهم باشه سونی پی اس ۵ پرو میده قدرت بالا تر از ایکس باکس دوباره ایکس یکی دیگه قوی تر میسازه ….آیا دروغای که گفته برای طرفداراش فراموش میکنن یا نمیفهمن اصلا؟ کجای کارین
سلام این موتورش جون میده برای ساختن اوری ۴و۵ یا مثلاً کرک دون ۴ باشه موفق باشید