الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم)

مصطفی زاهدی
۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

در قسمت اول این مقاله، به برخی از پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم اشاره کردیم. حال در این قسمت، به بررسی تعدادی دیگر از این باریها می پردازیم. با من و گیمفا همراه باشید…

قبل از خواندن مقاله، به این چند نکته مهم توجه داشته باشید. اول از آنکه این لیست به هیچ وجه کامل نبوده و تمامی عناوین پرفروش و سودآور نسل را شامل نمی شود چرا که در آن صورت می بایست تمامی نسخه های فرانچایز های پرفروش مانند FIFA و Call of Duty در کنار ده ها بازی دیگر در لیستی بسیار مفصل قرار گیرد که آن وقت می بایست لیستی نزدیک به پنجاه تا شصت بازی مدون شود!  هدف اصلی نگارش مقاله اطلاع رسانی دقیق تر در مورد آمار فروش و سود بدست آمده عناوین مطرح و محبوب بوده است چرا که به آمار و ارقام فروش این عناوین آنچنان پرداخته نمی شود.

همچنین ذکر این نکته ضروری است عناوینی مانند Forza Horizon 4, Far Cry 5, نسخه های مختلف FIFA و Division 2 در این لیست حضور ندارند چرا که با وجود آنکه مشخص است عناوین یاد شده در زمره پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم قرار دارند، هیچگونه آمار از فروش دلاری یا میزان نسخه های فروخته شده و درآمد کسب شده آنها وجود ندارد. به همین دلیل این عناوین بسیار پرفروش در لیست حضور ندارند. سیاست خاص شرکت هایی همانند یوبیسافت در زمینه اعلام فروش بازی و سودآوری آنها باعث سردرگمی کلی در این بخش شده است.
همچنین با وجود آنکه بسیار از بتل رویال های معروف فوق العاده سودآور هستند، از آنجایی که درآمد آنها از طریق پرداخت درون برنامه ای و تبلیغات است، آمار و رقمی در مورد درآمد کسب شده این عناوین ارایه نمیشود. به همین دلیل تنها شاهد حضور Fortnite در این لیست هستیم چرا که حداقل به صورت حدودی درآمد بازی مشخص است.
در پایان گیمفایی های عزیز اگر عنوان پرفروش یا سودآور خاصی در نظر دارید که در لیست به چشم نمیخورد در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Fallout 4

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

سازنده: Bethesda Game Studios
ناشر: Bethesda
پلتفرم ها: PC, Xbox one and PS4
آخرین آمار رسمی از فروش بازی:بیش از ۱۵ میلیون نسخه تا فوریه ۲۰۱۹

.بعید میدانم کسی از شما گیمفایی های عزیز با نام Fallout بیگانه باشد. فرانچایزی محبوب و تاثیرگذار که تولد آن به بیش از دو دهه پیش باز می گردد و آز آن موقع تا به امروز نسخه های مختلف Fallout همواره در زمره برترین عناوین آخرالزمانی سال قرار گرفته اند‌. برخی ویژگی های خاص و جذاب سری همواره مخاطبان را به تجربه این بازی ترغیب کرده است‌. اتمسفر خارق العاده و بی نظیر، دنیاهایی بزرگ و در عین حال مملو از فعالیت و آیتم های گوناگون، دشمنان عجیب و غریب آخرالزمانی، گیم پلی جذاب و موارد مختلف دیگر همواره دست به دست هم داده اند تا نسخه های مختلف این سری چه در زمینه امتیازات و چه در زمینه فروش بسیار موفق ظاهر شوند. آخرین نسخه آفلاین و کلاسیک سری نیز که Fallout 4 بود در سال ۲۰۱۵ عرضه شد که با تحسین منتقدان و فروش بسیار قابل توجه همراه بود.ازادی عمل فوق العاده، دنیای گسترده و کامل، اتمسفر کم نظیر از جمله عوامل موفقیت این عنوان به شمار می رفتند. البته از سمت دیگر نحوه روایت داستان و برخی باگ ها و مشکلات فنی تاثیرگذار در روند بازی مهم ترین مشکلات این عنوان بودند‌. اما در هر حال Fallout 4 با تمام نقاط مثبت و منفی خود عرضه ی موفقی داشت.
عنوان Fallou 4 دقیقا جا پای موفقیت های نسخه سوم گذاشته، و با ارائه دنیای وسیع و غنی، گیم پلی عمیق و پر از جزییات و سیستم شخصی سازی فوق العاده، تجربه ای کم نظیر در دنیای پسااخرالزمانی Fallout خلق ساخت. و از آنجایی که این فرانچایز از سالیان دور بسیار محبوب بوده، نسخه چهارم نیز به فروش بسیار خوبی دست یافت و تا فوریه سال ۲۰۱۹, آمار منتشر یافته نشان از فروش ۱۵ میلیون نسخه ای این عنوان می دهد. البته متاسفانه نسخه بعدی این فرانچایز یعنی Fallout 76 با آنچه مخاطبان انتظار داشتند زمین تا اسمان متفاوت بود و عملکرد نسبتا ضعیفی از خود به جای گذاشت. شاید بهتر باشد Bethesda به جای کار بر روی عناوین چند نفره و آنلاین، بر روی ساخت عناوین جهان باز فوق العاده مانند سری Elder Scrolls تمرکز کند.

The Witcher 3:Wild Hunt

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

سازنده: CD Project Red
ناشر: CD Project Red
پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox one and Nintendo Switch
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۲۸.۳ میلیون نسخه تا آوریل ۲۰۲۰!

برای بسیاری از ما، بازیهای ویدیویی حکم زندگی واقعی را دارند. با خوشحالی و پیروزی شخصیت های مورد علاقه مان خوشحال می شویم، بعد از شکست یا مرگ شخصیتی ناراحت می شویم و در یک کلام با آنها زندگی می کنیم. معمولا هر کدام از ما شیفته و عاشق شخصیتی خاص هستیم که همین علاقه و شیفتگی، ما را به شدت به آنها نزدیک ساخته است. حال این شخصیت بزرگ می تواند Kratos کبیر باشد، یا Master Chief افسانه ای، یا حتی قهرمان هایی مانند Dante و Max Payne. کم نبوده است دفعاتی که یک بازی را بیش از یک بار به اتمام رسانده ایم، آن هم فقط و فقط به خاطر شخصیت محبوبمان. شاید خیلی ها تصور کنند ارزش قائل شدن و علاقه مندی به شخصیت های خیالی و Fictional, عقلانی نیست، اما فقط آنهایی که با گوشت و خون از دنیای گیم لذت می‌برند معنی این مفاهیم عمیق را درک می کنند.
با این که بیش از چهار سال است که از عرضه نسخه سوم سری The Witcher می گذرد، هنوز نام این بازی در گفت و گو های روزمره گیمرها، یا اخبار مختلف دیده می شود. هر چه باشد The Witcher 3: Wild Hunt در کنار دیگر عناوین نقش آفرینی شاهکار دیگر مانند Skyrim, نام خود را در تاریخ هنر هشتم ماندگار ساخته اند. هنوز هم که هنوز است برخی افراد با وجود عرضه عناوین جدیدتر و به روز تر، این بازی را بر روی سیستم یا کنسول خود دارا هستند و آن را تجربه می کنند. تاثیر این بازی بر دنیای گیم آنقدر وسیع بود که خواه ناخواه برخی عناوین مطرح حتی در جنبه هایی که به ظاهر با یکدیگر یکسان نیستند، با The Witcher 3 مقایسه می شوند. کما این که اگر خبرهای مربوط به جدیدترین بازی در دست توسعه CD Project Red یعنی Cyberpunk 2077 را دنبال کرده باشید، به خوبی می دانید که معیار اصلی برای مقایسه ویژگی‌های مختلف Cyberpunk 2077, بازی The Witcher 3 بوده است.
بزرگی و شاهکار بودن این عنوان و محبوبیت قابل توجه سه گانه ویچر، طبیعتا به فروش بسیار فوق العاده این عنوان نیز منجر شد. این عنوان تا آوریل امسال مجموعا ۲۸.۳ میلیون نسخه را بر روی پلتفرم های مختلف به فروش رسانده است که آماری شگفت انگیز محسوب می شود. جالب است بدانید پلتفرم PC در صدر فروش این عنوان قرار دارد. از طرف دیگر عرضه سریال Witcher در سال گذشته و همچنین انتشار نسخه سوییچ این عنوان، موجب شدند تا حتی در دو سال اخیر نیز این بازی بیش از صد میلیون دلار بر فروش خود بیافزاید.

Overwatch

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

سازنده: Blizzard Entertainment
ناشر: Blizzard Entertainment
پلتفرم ها: PC, Xbox one and PS4 Nintendo switch
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۳۵ میلیون نسخه( و بیش از یک میلیارد دلار درآمد از طریق پرداخت درون برنامه ای!)

عناوین آنلاین در نسل هشتم فوق العاده سودآور و موفق ظاهر شدند و صدها میلیون مخاطب به خود جذب کردند. از Destiny و Division 2 گرفته، تا Fortnite و PUBG. یکی از محبوبترین عناوین آنلاین این نسل که در زمینه کسب جوایز نیز بسیار موفق عمل کرد عنوان Overwatch ساخته Blizzard بود که در طی مدت کوتاهی، به عنوان فوق العاده پرفروشی تبدیل شد. گان پلی فوق العاده بازی که حتی در مقایسه با عناوین جدیدتر نیز حرف های زیادی برای گفتن داراست در کنار ریتم بسیار بالای گیم پلی و تنوع بالای شخصیت ها و قابلیت ها، Overwatch را به یکی از برترین عناوین آنلاین تبدیل ساختند. پشتیبانی مداوم و مناسب از بازی در کنار عنصر سرگرم کننده بودن، منجر به این شد که این عنوان بنابر آخرین آمار اعلام شده، بیش از ۳۵ میلیون نسخه را بر روی پلتفرم های مختلف به فروش برساند. این البته اتمام کار نیست چرا که عناوین آنلاین عموما از طریق پرداخت های درون برنامه ای نیز درآمد زایی می کنند و از این طریق نیز، عنوان Overwatch بیش از یک میلیارد دلار درآمد زایی داشته است!

Marvel Spider-Man

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

سازنده: Insomniac
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم ها: PS4
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۱۳.۲ میلیون نسخه تا اگوست ۲۰۱۹

ابرقهرمان ها یکی از محبوبترین قشرهای خیالی در رسانه به شمار می آیند. انقدر تعداد آنها زیاد است و هر کدام قابلیت ها و ویژگی های رفتاری منحصربفرد خود را دارا هستند که تقریبا برای هر تایپ شخصیتی و هر استانداردی، یک قهرمان یا حتی Villan وجود دارد. حال اگر این قهرمان ها و شرور ها را به دنیای گیم آورده و در قالب یک بازی ویدئویی ارایه دهیم، شانس خوبی وحود دارد که آن اثر مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گیرد. Marvel Spider-Man نمونه بارز و بهترین مثال در این مورد است. استودیو Insomniac با خلق عنوانی فوق العاده با کیفیت و سرگرم کننده در دنیای Spider-Man, توانست پس از سالها یک اثر ابرقهرمانی فوق العاده را ارائه دهد. این عنوان نه تنها از لحاظ کسب نمرات و امتیازات فوق العاده عمل کرد، بلکه با وجود انحصاری بودن، موفق شد عرض تنها یک سال بیش از ۱۳ میلیون نسخه به فروش برساند. رقمی که به نظر می رسد از سال ۲۰۱۹ تا به امروز قطعا افزایش قابل توجهی نیز به خود دیده است. به عنوان کسی که آنچنان دل خوشی از دنیاها و شخصیت های ابرقهرمانی ندارد، باید بگویم Marvel Spider-Man یکی از خوش ساخت ترین و برترین عناوین نسل هشتم به شمار می رود که تجربه آن برای دارندگان کنسول PS4 فوق العاده ضروری است. با توجه به گمانه زنی ها و البته منطق واضح، دنباله این عنوان برای PS5 در دست توسعه قرار دارد.

Uncharted 4: A Thief’s End

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

سازنده: Naughty Dog
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم ها: PS4
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۱۵ میلیون نسخه تا قبل از سال ۲۰۲۰

فرانچایز های انحصاری سونی در نسل هفتم و هشتم، هم از لحاظ جذب رضایت منتقدان و کسب جوایز، و هم از لحاظ میزان فروش عملکردی بسیار قابل قبول از خود به جای گذاشته اند. Uncharted یکی از این فرانچایز های انحصاری شرکت سونی در دو نسل گذشته بوده که در کنار God of War, به عنوان پرچمداران عناوین انحصاری به شمار می آیند. پس از عرضه موفق سه گانه Uncharted در نسل هفتم، انتظارات زیادی برای عرضه دنباله بازی بر روی کنسول PS4 وجود داشت. نسخه چهارم Uncharted دقیقا همان چیزی بود که هواداران و طرفداران این فرانچایز از آن انتظار داشتند. عنوانی نسل هشتمی با داستان جذاب و ماجراجویانه که پیشرفت های چشم گیری در زمینه گرافیک، گان پلی و انیمشین های حرکتی نسبت به نسخه سوم به خود دیده بود. این نسخه که به نوعی برگ آخر ماجراجویی های Nathan Drake به شمار می رفت نه تنها توانست از لحاظ تعداد عناوین GOTY بازی سال لقب بگیرد، بلکه به فروش بسیار خیره کننده ای نیز دست یافت و تا قبل از سال ۲۰۲۰, این عنوان موفق به فروشی بالغ بر ۱۵ میلیون نسخه بر روی پلتفرم PS4 شده است. پشتیبانی از این بازی تا به امروز نیز ادامه دارد و بخش آنلاین بازی هر چند نسبتا کم، اما همچنان میزبان بازیبازان مختلف است.

Fortnite

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

سازنده: Epic Games
ناشر: Epic Games
پلتفرم ها: PC,Xbox one,PS4, Nintendo Switch, iOS, Android
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: چیزی بین ۵ تا بیش از ده میلیارد دلار!

امکان ندارد امروزه کسی نام Fortnite را نشنیده باشد…عنوان رایگانی که به واسطه جذابیت ظاهری و البته محبوبیت بتل رویال ها، تبدیل به یکی از محبوب ترین عناوین تاریخ شده و میلیارد ها دلار سود را روانه جیب سازندگان خود کرده است. فورتنایت به لطف ارائه تجربه ای متفاوت و جذاب، برای رده های سنی پایین تر  نیز بسیار جذاب ظاهر شد و میلیون ها نفر را در سرتاسر جهان در رده های سنی کم به خود جذب کرد. به لطف پشتیبانی عالی و دائمی سازندگان و اضافه شدن ویژگی‌های گوناگون، هنوز این بازی در زمره محبوب ترین عناوین قرار دارد.
آمار کلی و آنچنان دقیقی از سودآوری این بازی در دست نیست. از آنجا که Fortnite عنوان رایگان است بنابراین تمامی درامد کسب شده آن وابسته به پرداخت های درون برنامه ای، تبلیغات و موارد مشابه دیگر است. جالب است بدانید تنها در دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این عنوان روی هم رفته چهار میلیارد دلار سود آوری داشته است! گمانه زنی ها حاکی از این است که از ابتدای عرضه این عنوان، Fortnite حداقل چیزی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار سودآوری به همراه داشته است! موفقیت بی نظیر این بازی یکی از مهم ترین دلایل ترغیب دیگز استودیو های کوچک و بزرگ جهت ساخت عناوین انلاین محور و بتل رویال به شمار می آید.

Final Fantasy XV

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

سازنده: Square Enix
ناشر: Square Enix
پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox one, Stadia
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: ببش از ۹ میلیون نسخه قبل از سال ۲۰۲۰

فرانچایز Final Fantasy همانند Resident Evil, از جمله سری های با سابقه و کهنه کار دنیای گیم به شمار می آید. فرانچایزی که دهه هاست همراه بازیبازان بوده و استقبال رو‌به رشد مخاطبان از این عنوان بدین معنی است که سالهای پیش رو نیز شاهد نسخه های متعددی از این سری خواهیم بود. کیفیت بالای عناوین این سری، در کنار قدمت بالا و اصالت این فرانچایز، فروش مناسب تقریبا تمامی نسخه های سری را تضمین ساخته است. Final Fantasy مانند Resident Evil از معدود فرانچایز های ژاپنی به شمار می رود که هم به شکل دیوانه وار در ژاپن محبوب است، و هم طرفداران زیادی در سرتاسر نقاط جهان داراست.
در این بین نسخه Final Fantasy XV عملکرد بسیار راضی کننده در زمین فروش را به ثمر رسانده است. این عنوان قبل از سال ۲۰۲۰ چیزی بالغ بر ۹ میلیون نسخه به فروش رسانده که عدد بسیار قابل توحهی به شمار می آید.

Super Smash Bros: Ultimate

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

سازنده: Bandai Namco Studios
ناشر: Nintendo
پلتفرم ها: Nintendo Switch
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: نزدیک به ۱۸ میلیون نسخه تا فوریه ۲۰۲۰

گردهمایی شخصیت ها چه در مقابل یکدیگر چه در کنار یکدیگر، از جمله موارد محبوب در سینما و دنیای گیم به شمار می آید. به همین دلیل است که فیلمی مانند Avengers به محبوبیتی بی نظیر دست می یابد. در دنیای گیم نیز Crossover ها بعضا به عناوینی فوق العاده تبدیل گشته اند. عنوان Super Smash Bros Ultimate که جدیدترین بازی از فرانچایز Super Smash Bros به شمار می آید، بهترین مثال در این بهش در دنیای گیم است. گردهمایی شخصیت های محبوب فرانچایز های مختلف نینتندو در یک عنوان میارزه ای متفاوت که در آن بازیبازان باید رقبا را به وایین بیاندازند. بسیاری از شخصیت های مطرح دنیای عناوین نینتندو در این عنوان قابل بازی هستند. از Mario دوست داشتنی گرفته، تا Link و Mega Man. جالب است بدانید این عنوان آن قدر محبوب و پرفروش بوده، که موفق به کسب عنوان پرفروشترین بازی مبارزه‌ای تاریخ شده است! نینتندو در بازار خود به راحتی و بدون رقیب همچنان می تازد…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • واقعا فکر نمیکردم فورتنایت اینقدر امارش بالا باشه 😯

    • MANS77R گفت:

      فروش سوِییچ ۵۵ میلیون دستگاه فروش سوپر اسمش ۱۸ میلیون
      فروش پلی۴ ۱۱۰ میلیون فروش انچارتد ۴ ۱۵ میلیون

      انحصاری به این میگن….

      • ببخشید نمیدونستیم سوییچ در کنار اسمش، مورتال کمبت ۱۰ و ۱۱ و اینجاسیس ۱ و ۲ و استریت فایتر ۵ و تکن ۷ و بقیه ی بازی های فایتر در اختیار پلیرها میذاره… اوپس نه مثل اینکه نمیذاره.

        • abdollah_a2 گفت:

          ربطی نداره، سوپر اسمش فن بیس خودشو داره… سوییچ بازی فایتینگ درجه یک زیاد داره، فقط یه چند تاشو بخوام مثال بزنم: استریت فایتر انیورسری کالکشن، guilty gear، Samurai Shodown، Dragon Ball FighterZ و…
          اطلاعات غلط هم نده مورتال کامبت برای سوییچ هم عرضه شده

          • فن بوی بودن چیز بدیه حالا میخواد فن بوی مایکرو باشه فن بوی سونی باشه یا مثل شما فن بوی نینتندو باشه ادم باید صادق باشه و واقعیتو بگه در عالی بودن نینتندو و بازیهاش هیچ شکی نیست اما این استدلال شما کاملا غلطه . دلیل این فروش بیشتر لزوما بهتر بودن نیست دلیل اصلیش عدم قدرت انتخاب در نینتندو سوویچه . فرض کن من همین الان میرم نینتندو سوویچ میخرم خب چه بازیایی براش میخرم رد دد ۲ یا gtav یا سکیرو یا کنترول یا بتمن یا تام ریدر یا کالاف دیوتی مدرن وارفر یا بتلفید پنج یا اساسین کرید اودیسی یا pes2020 یا رزیدنت اویل نسخه های هفت و دو ریمیک و سه ریمیک یا خیلی دیگه از بازیهای مولتی پلتفرم AAA ….. نینتندو تقریبا هیچ بازی تاپ مولتی پلتفرمی نداره که دارنده سوویچ بره بخرتش البته که خود بازی های نینتندو عالی هستن و منی که سوویچ خریدم میرم همونا رو میخرم از بازیهای تاپ مولتی پلتفرم فقط ویچر و دوم و مورتال کمبات ۱۱ و کرش تیم ریسینگ و چند تای دیگه فقط روش موجود هستند که همونام فروش عالی داشتند روش . مثلا ویچر سه فروش خیلی خوبی روی سوویچ داشته این دوستمون درست گفت مورتال کمبات ده و اینجاسیس ۱ و ۲ و تکن ۷ و استریت فایتر پنج روی سوویچ نیستند فقط مورتال کمبات یازده روشه و اینم بگم بازیهای سونی رو میشه یه نفر بخره و یک ظرفیتشو به دوستش بده و دو نفری همزمان ازش استفاده کنند دقیق نمیدونم ولی فکر نکنم نینتندو همچین قابلیتی برای بازی های دیجیتالیش داشته باشه

      • M4HD1 گفت:

        فکر میکردم به بازی های اکس باکس میگن انحصاری…. :rotfl:

      • مقایست کاملا غیر منطقیه.روی. PS4 همه ی بازی های مولتی پلتفرم هستن ولی سوییچ کلا چند تا بازی مولتی پلتفرم روش هست؟اکثرا انحصاری ان دیگه.پس مردم همونارو باید بخرن.

    • MS GAMER گفت:

      بابا فورتنایت یه شرکت رو به ورشکستگی رو تبدیل کرد به یه شرکت ثروتمند

  • رقم فورتنایت دیوونه کنندس…دلیل بعضی از اتفاقات توی هر زمینه‌ای گاهی کاملا غیر قابل پیشبینی هست…اما خب بهترین کار احترام احترام و احترام هست…
    امیدوارم آثار آنلاین و داستانی توی نسل نهم…توی بهترین فرم خودشون قرار بگیرن

    • TIK-TAK گفت:

      اسپم .
      دوستان ممنون میشم جواب بدید چون واجبه .
      میخوام tv فورکی بخرم .به نظر شما به جز ال جی و سامسونگ و سونی .کدوم مارک بهتره مبخوام یا۵۰ باشه یا۵۵ لطفا راهنمایی کنید

      • سلام،اولش به بودجه ای که داری بستگی داره،بعدش اون چیزی که از تلویزیون میخوای کدوم برات بیشتر اهمیت داره(کیفیت وضوح تصویر و طراحی قاب تلویزیون یا توان خروجی صدا)،
        تلویزیون های سونی از نظر وضوح تصویر از سایر رقبا خیلی بهتره،البته قیمت خیلی بالایی هم دارن،مثل مدل سونی ۸۵۰۰g و ۹۵۰۰g که کنتراست خیلی عالی دارن،رنگ مشکی رو خیلی عمیق و یک پارچه نشون میدن،اگه بودجه به اندازه کافی داری این دو مدل خیلی خوبن،بعد از سونی به نظرم ال جی خیلی خوبه توی گوگل سرچ بزن،برات میاره، الان بیشتر سایزهای ۵۰ و ۵۵ قیمت خیلی بالایی دارن،اگه برای استفاده اتاق و استفاده شخصی میخوای،سایز کمتر انتخاب کن قیمت خیلی میاد پایین،مثلا همین سونی ۸۵۰۰g سایز ۴۳ خیییلی به صرفه هست،کارایی عالی هم دارن،قیمت کمتری هم داره،توی گوگل سرچ بزن،بیشتر میتونی اطلاعات کسب کنی،
        از نظر کیفیت تصویر اول سونی،بعدش هم ال جی و سامسونگ،
        ولی از نظر صدا سامسونگ و ال جی از سونی بهترن

      • farshadx گفت:

        Samsung Q90R QLED TV (2019)
        LG C9 OLED Series (2019)
        Vizio P-Series Quantum X (2019)
        Sony A9G Master Series OLED (2019)
        LG B9 OLED Series (2019)
        TCL 6-Series R625 (2019)
        Vizio P-Series Quantum (2018)
        Samsung Q70R QLED TV (2019)
        Sony Bravia X950G Series (2019)
        Hisense H8F Series (2019)
        اینا عالی هستن به ترتیب از بالا به پایین بهترین هستن
        واسه قیمت هم بگرد ببین کدومش بصرفه تره

      • داداش از هر برندی که میخری oled نخر نه از lg نه از سونی که پنلِ oled‌هاش رو lg تامین میکنه.درسته که از هر نظری پنل ips و va به گردِ پای oled نمیرسن اما oled به دلیل اینکه منبع نوری که داره جدا نیست و خودِ پیکسل‌ها اصطلاحا (خود نور دِه) هستن خطر سوختگی پیکسل یا Permanent Burn-In Risk هستش ؛ درسته که در مدل‌های جدیدتر با تکنیک‌هایی درصد این خطر رو کمتر کردن ولی همچنان خطر پیکسل سوختگی در tv‌هایی با پنل oled وجود داره.دوست داشتی بیشتر در مورد tv و پنل‌ها اطلاعات بگیری با من در ارتباط باش.این آیدی تلگرامم هست
        sterioheart@

  • vergil2max گفت:

    کاش یه قانون میگذاشتن که بازیهای(حداقل تمام انلاین ها مثل انتم یا اورواچ و حتی فیفا با اون پرداخت درون خوفناکش) یا پرداخت درون برنامه ای داشته باشند و رایگان یا برعکس.بنظرم اینطوری نتیجه برد برد بود هم برای همه گیمرا که از تجربه عناوین خوب و عالی رایگان بی نصیب نمونن و هم برای سازنده ها که باعث افزایش گیمرای بازی و در نتیجه سود بیشتر میشد نمونه بارزش هم همین Fortnite یا Apex.اینطوری کسایی هم که به بازی انلاین کمتر علاقه دارن هم ممکن جذب بشن و هم کسایی که به دلایلی در توانشون نیست ۶۰ دلار هزینه کنن هم طبیعتا یجوری جبران میکنن یا با تبلیغ یا با بازی خوب یا با خرید ایتمهای ارزان و غیره.بگذریم
    ویچر ۳ واقعا فراتر از انتظارات فروخته کاش همه بازیهای عالی همین فروشو میکردن و کاش سازنده ها با دقت بیشتری یه نگاه به امار فروش ویچر میکردن و میفهمیدن قفل که نیست که فروش یه بازی رو تضمین میکنه.بهرحال اونی که بتونه و خوشش بیاد میخره اونی و بلعکس

  • بعضی بازیها مث ویچر ۳ هرچقدرم فروخته باشن باز آدم میگه کم فروختن، انقدر که خوبن و بابتشون زحمت کشیده شده.

  • Mahdi swrani گفت:

    واقعا چه نویسنده های خوبی دارین

  • Dr.Who گفت:

    فورتنایت هم مثل کلش اف کلنز . همه بازار رو تکون اساسی میده و مسابقه و ایونت و جایزه میزاره و خیلی خیلی فروش میکنه ولی سلطنت اینجور بازی ها ابدی نیست .دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
    عین کلش اف کلنز یه روزی به حاشیه میره . ولی بازی هایی مثلcsgo همیشه باقی میمونن

    • فورتنایت سقوط نمیکنه
      هرچقدر هم که از نظر بعضی ها بد باشه
      حقیقت که اینه که پشتیبانی بازی ستایش برانگیزه
      فصل به فصل جذاب تر از قبل میشه

      • Dr.Who گفت:

        اگه قراره با همین فرمون برن جلو که به جای محتوای واقعی یه مشت لباس و اسکین تفنگ و اتوبوس رنگی بیارن
        کارشون تموم میشه.فورتنایت زودتر از بقیه بازی های بتل رویال از دور کنار میره.بقیه بازی های بتل رویال هم به حاشیه میرن. بتل رویال یه مد بازیه سبک نیست. ترنده. برند نیست

        • mbox گفت:

          در هر صورت مهم این بود که دنیارو تکون داد میلیاردها دلار درامد کسب کرد و میلیون ها ساعت تایم پلی داشت .
          اگر همین الانم سرواراش رو خاموش کنن یک بازی فوق شاهکار و موفق بوده.
          پس زانو بزن و به کینگ احترام بذار
          احترام احترام احترام

          • Dr.Who گفت:

            داداش فوق شاهکار ؟ نچ حتی شاهکار هم از دید خیلیا نیست(از دید بعضی ها هم هست)
            مشکل اینجاست که اولش که اومد خیلیا به خاطر تب بازی رفتن سراغش چند تا راند هم پلی دادن ولی حتی اگه از بازی هم خششون نمیومد چون بقیه بازی میکردن اینا هم به بازی ادامه میدادن تا زمانی که اپکس اومد و تکرار داستان و وارزون اومد و باز هم دوباره همین داستان
            مشکل بزرگ بتل رویال اینه که بعضی وقت ها افرادی که اول میشن مهارت انچنانی تو شوتر ندارن همین هایی که فورتنایت بازی میکنن آیا اگه CSGO بازی کنن از سیلور بالاتر میرن؟ میتونن رینبو رو با اون استراتژی بازی کنن؟ اصن توی INSURGENCE میتونن حتی یه تیر بزنن؟

          • اگه این فورتنایت و پابجی لعنتی نبودن شاید بخش داستانی کالاف اینقدر کوتاه یا حتی حذف نمیشد شاید به جای ایپکس لجندز نسخه جدید تایتانفال ساخته میشد و کلی شاید دیگه

  • Naughty God گفت:

    ویچیر ۳ چرا کم فروش داشته
    به خدا حقشو خوردن

    • داداش ویچر ۳ هر چی بیشتر بفروشه حقشه ولی بازم با وجود بازاری که آنلاین ها اشغال کردن عالی فروخته تازه تقریبا ۲۳ میلیون نسخه از فروشش روی کامپیوتر و پلی استیشن بوده و اگه ایکس باکس فروشش مثل نسل قبل بود می‌تونست تا ۳۵ میلیون بفروشه

  • Naughty God گفت:

    سونی ترکونده ۳ تا نماینده تو این پست داره

  • Microbsoft گفت:

    فقط آنچارتد و مرد عنکبوتی :inlove: بقیش بیخوده :no:

  • خیلی ممنون بابت ادامه مقاله بسیار خوبتون

  • AXEL STONE گفت:

    سلام و درود بر شما اقای زاهدی جان خیلی ممنون بابت مقاله:rose::heart:

  • Paprika گفت:

    فورتنایت ۱۰ میلیارد دلار 😯 😯 😯 😯 😯
    خب بیخود نیست GTA V رو رایگان کرده مشخصه پول کلانی به راک استار داده :sweat: (قطعا چیزی بین ۱۰ ملیون دلار تا ۵۰ )

  • javad گفت:

    فورتنایت ویروسه نه الماس

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت دوم) - گیمفا