قدرت Unreal Engine 5 روی پلیاستیشن ۵ را تماشا کنید
اپیک گیمز (Epic Games) به تازگی تصاویری از اجرای یک دمو توسط کنسول پلیاستیشن ۵ به نمایش گذاشته است. این بازی توسط موتور Unreal 5 ساخته شده است.
Lumen in the Land of Nanite نام یک دمو (Demo) برای نشان دادن تواناییهای موتور بازیسازی Unreal 5 است. این موتور اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی در اختیار توسعهدهندگان قرار خواهد گرفت. موتور Unreal 5 برای پلیاستیشن ۵، اکسباکس سری اکس، پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، اندروید، IOS و سیستم عامل مک (Mac) در دسترس خواهد بود. این موتور بر پایهی دو فناوری جدید که اپیک آنها را Nanite و Lumen نامیده بنا شده و تمرکز آن روی واقعگرایی است. در ادامه، فیلمی ۹ دقیقهای از دموی ذکر شده را مشاهده میکنید:
دریافت ویدیو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدیو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰
اپیک گیمز دربارهی این موتور بازیسازی گفت:
یکی از اهداف ما در نسل بعد، دستیابی به واقعگرایی با استفاده از تصاویر واقعی و کامپیوتری و قرار دادن آن در اختیار تمام توسعهدهندگان کوچک و بزرگ، با ابزارها و محتوای بسیار است.
در ادامه، توضیحاتی دربارهی Nanite ارائه شد:
Nanite با استفاده از هندسهی چندضلعیهای بسیار کوچک (micropolygon geometry)، به توسعهدهندگان این آزادی را میدهد که تا حد توان چشم انسان، جزئیات ریز هندسی را طراحی کنند. هندسهی مجازی Nanite به این معنی است که میتوان از یک منبع، صدها میلیون و حتی میلیاردها چندضلعی را به طور مستقیم وارد موتور گرافیکی Unreal 5 کرد. از این موارد میتوان به مدلهای ZBrush، اسکنهای واقعی و دادههای CAD اشاره کرد. هندسهی Nanite به صورت فوری (Real-Time) جریان داشته و مقیاسبندی میشود؛ بنابراین دیگر شاهد محدودیتهای بسیاری مانند تعداد محدود چندضلعیها و طراحی دستی میزان جزئیات، که در گذشته وجود داشتند، نخواهیم بود.
Lumen، فناوری جدید موتور Unreal 5 برای نورپردازی است؛ که بلافاصله به تغییرات درون بازی پاسخ میدهد. در ادامه، فیلم منتشر شده از این فناوری را مشاهده میکنید:
دریافت ویدیو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدیو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰
در ادامه، توضیحات اپیک دربارهی این فناوری را مشاهده میکنید:
Lumen یک فناوری نورپردازی کاملا پویا است که بلافاصله به اتفاقات صحنه و تغییرات نور واکنش نشان میدهد. این سیستم، پرتوهای بازتاب شده از اشیای مختلف را، در محیطهای بزرگ و پرجزئیات در ابعاد میلیمتر تا کیلومتر، پردازش (Render) میکند. هنرمندان و طراحان میتوانند با استفاده از Lumen محیطهای پویاتری ایجاد کنند. برای مثال، تغییر زاویهی خورشید در زمانهای مختلف روز، روشن کردن چراغ قوه یا ایجاد کردن حفرهای در سقف و نورپردازی غیرمستقیم. سیستم نورپردازی جدید، خود را با این شرایط سازگار میکند. با کمک Lumen صرفهجویی بسیار در زمان خواهد شد و هنگام طراحی، هنرمند تصویر مشابه آنچه در کنسول ارائه میشود را میبیند و نیاز به طراحی نقشههای نورپردازی مانند گذشته نیست.
علاوه بر معرفی موتور گرافیکی جدید، اپیک اعلام کرده است که خدمات ارائه شده در بازی فورتنایت، در دسترس تمام توسعهدهندگان قرار گرفته است. در ضمن توسعهدهندگانی که از موتور Unreal استفاده میکنند، تا رسیدن به درآمد یک میلیون دلاری، نیاز به پرداخت هزینه ندارند.
در انتها میتوانید چند تصویر بسیار زیبا که از موتور Unreal 5 گرفته شدهاند را مشاهده کنید:
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات