قدرت Unreal Engine 5 روی پلیاستیشن ۵ را تماشا کنید
اپیک گیمز (Epic Games) به تازگی تصاویری از اجرای یک دمو توسط کنسول پلیاستیشن ۵ به نمایش گذاشته است. این بازی توسط موتور Unreal 5 ساخته شده است.
Lumen in the Land of Nanite نام یک دمو (Demo) برای نشان دادن تواناییهای موتور بازیسازی Unreal 5 است. این موتور اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی در اختیار توسعهدهندگان قرار خواهد گرفت. موتور Unreal 5 برای پلیاستیشن ۵، اکسباکس سری اکس، پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، اندروید، IOS و سیستم عامل مک (Mac) در دسترس خواهد بود. این موتور بر پایهی دو فناوری جدید که اپیک آنها را Nanite و Lumen نامیده بنا شده و تمرکز آن روی واقعگرایی است. در ادامه، فیلمی ۹ دقیقهای از دموی ذکر شده را مشاهده میکنید:
دریافت ویدیو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدیو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰
اپیک گیمز دربارهی این موتور بازیسازی گفت:
یکی از اهداف ما در نسل بعد، دستیابی به واقعگرایی با استفاده از تصاویر واقعی و کامپیوتری و قرار دادن آن در اختیار تمام توسعهدهندگان کوچک و بزرگ، با ابزارها و محتوای بسیار است.
در ادامه، توضیحاتی دربارهی Nanite ارائه شد:
Nanite با استفاده از هندسهی چندضلعیهای بسیار کوچک (micropolygon geometry)، به توسعهدهندگان این آزادی را میدهد که تا حد توان چشم انسان، جزئیات ریز هندسی را طراحی کنند. هندسهی مجازی Nanite به این معنی است که میتوان از یک منبع، صدها میلیون و حتی میلیاردها چندضلعی را به طور مستقیم وارد موتور گرافیکی Unreal 5 کرد. از این موارد میتوان به مدلهای ZBrush، اسکنهای واقعی و دادههای CAD اشاره کرد. هندسهی Nanite به صورت فوری (Real-Time) جریان داشته و مقیاسبندی میشود؛ بنابراین دیگر شاهد محدودیتهای بسیاری مانند تعداد محدود چندضلعیها و طراحی دستی میزان جزئیات، که در گذشته وجود داشتند، نخواهیم بود.
Lumen، فناوری جدید موتور Unreal 5 برای نورپردازی است؛ که بلافاصله به تغییرات درون بازی پاسخ میدهد. در ادامه، فیلم منتشر شده از این فناوری را مشاهده میکنید:
دریافت ویدیو با کیفیت ۴۸۰P | دریافت ویدیو با کیفیت ۷۲۰P | دریافت ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰
در ادامه، توضیحات اپیک دربارهی این فناوری را مشاهده میکنید:
Lumen یک فناوری نورپردازی کاملا پویا است که بلافاصله به اتفاقات صحنه و تغییرات نور واکنش نشان میدهد. این سیستم، پرتوهای بازتاب شده از اشیای مختلف را، در محیطهای بزرگ و پرجزئیات در ابعاد میلیمتر تا کیلومتر، پردازش (Render) میکند. هنرمندان و طراحان میتوانند با استفاده از Lumen محیطهای پویاتری ایجاد کنند. برای مثال، تغییر زاویهی خورشید در زمانهای مختلف روز، روشن کردن چراغ قوه یا ایجاد کردن حفرهای در سقف و نورپردازی غیرمستقیم. سیستم نورپردازی جدید، خود را با این شرایط سازگار میکند. با کمک Lumen صرفهجویی بسیار در زمان خواهد شد و هنگام طراحی، هنرمند تصویر مشابه آنچه در کنسول ارائه میشود را میبیند و نیاز به طراحی نقشههای نورپردازی مانند گذشته نیست.
علاوه بر معرفی موتور گرافیکی جدید، اپیک اعلام کرده است که خدمات ارائه شده در بازی فورتنایت، در دسترس تمام توسعهدهندگان قرار گرفته است. در ضمن توسعهدهندگانی که از موتور Unreal استفاده میکنند، تا رسیدن به درآمد یک میلیون دلاری، نیاز به پرداخت هزینه ندارند.
در انتها میتوانید چند تصویر بسیار زیبا که از موتور Unreal 5 گرفته شدهاند را مشاهده کنید:
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
وووووووووووووووووووووه :inlove:
هیل بلید ۲ میاد (اونم انریل انجینه ) همینو با گرافیک فورکی نه ۱۴۴۰ اجرا میکنه رو سری ایکس 😉
هیل بلید ۲ هیچی نمیشه از الان بهتون میگم دلتونو صابون نزنید
خخخخخخ
حسودی نکن
جدا چه رویی داری تو خسته نمیشی واقعا؟
لست دو تو همین نسل گرافیکش بیشتر از هلبلید نسل جدید میشه
:pain: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
چه پر توقع بابا اعتماد به سقففففف 😯
اگه از رایز سان اف رو بیشتر بود من اسمم رو عوض میکنم (البته با در نظر نگرفتن رزولوشن )
فورزا هورایزن ۴ پیش کش
اولا تو فورتزا اصلا فیزیک وجود نداره و مقایسه یه بازی شبیه ساز ریسینگ با بازی سوم شخص واقع گرایانه یکم منطقی نیست بحث بحث رزولیشن نیست اگه باشه ذهنت قد میده بگی کاپهد از لست مثلا گرافیکش بیشتره؟
ولی کیفیت بافتها و جلوه های بصری لست تو همین نسل از بازی هلبلید و هیلو نسل بعد بیشتر خواهد بود لازم هم نیست اسمتو عوض کنی اونو بزار بعدا که نسخه بهبود یافتش اومد یه فکری کن
لست ۲از فورزا هورایزن گرافیکش خیلی پایین تره
من یه عکس اونم اچ دی نه فورکی ازش گرفتم ببینی که با واقعیت فرق احساس نمیکنی تازه اوپن ورلده
http://uupload.ir/files/gufl_b910f257-3821-4f9a-ac60-925774b02b43.jpeg
هل بلید با آنریل ۴ ساخته میشه
تا ۲۰۲۳ نباید انتظار آنریل ۵ رو کشید
البته شکی توی کیفیتش نیست.
قرار اواسط ۲۰۲۱ بیاد چی از خودت میگی خودشون تو مراسم دیروز گفتند
هیل بلید هم انتظار نداشته باش حالا حالا ها بیاد
پسر خوب
۲۰۲۱ تازه موتور ۵ میرسه به دست سازندگان و توسعه دهندگان.
حداقل زمانی که باهاش بخوان بازی بسازند
۲ ساله طول میکشه.
تورو خدا التماس تفکر
نسل بعدى به شدت هیجان انگیزه :inlove: قراره فیلما با بازیا قاطى کنیم 😀
فیلما رو ریختن تو بازی ها:)
:yes:
دوستان توجه کنید اکه این فقط یک دمو هستش و بازی های نهایی که با این موتور ساخته میشن بسته به استعداد استودیو سازنده میتونه حتی از این هم بهتر باشه مثلا توی همین دمو با وجود اینکه نورپردازی و کیفیت بافت ها در سطحی فوقالعاده قراد داشت اما شبیه سازی آب و طراحی شخصیت داخل ویدیو همچنان جای کار داشت
قدرت نسل ۹ رو نگاه !!! محشره
آقای محترم این که انحصاری و مال سونی نبود بازی های کنفرانس مایکروسافت هم اکثرا مولتی پلتفرم بود یه ذره چشماتو باز کن
اسپم
_
فقط میخواستم بگم یکی بود میگفت Gears 5 از طرف دیجیتال فاندری بعنوان بهترین گرافیک سال انتخاب شده که این اشتباهه…
جایزه بهترین گرافیک سال رو بازی های Metro Exudos و Death Stranding گرفتن.
البته دو نفر بودن که هر کدوم یه بازی رو بعنوان بهترین گرافیک انتخاب کردن:
Metro Exodus (4A Games) winner for Alex
Death Stranding (Kojima Productions) winner for John
گیرز گرافیکش از فورزا هورایزن کمتره
حتی شاید باورت نشه رایز گرافیکش بهتره (واقعی تره )
گرافیک گیرز با مترو که خودم هردو بازی کردم مساوی بود
مترو آخرش خیلی قشنگ بود اولین بارم بود مترو بازی کردم
دث رو بازی نکردم راستش
تو مشخص میکنی مساویه یا دیجیتال فاندری؟
عرضم به حضورت که این فقط یه دموی فنیه و نه «بازی ps5»، اپیک گیمز همونطور که توی معرفی آنریل ۴ دربارهٔ قابلیت هاش اغراق کرد، این بار هم همین کارو کرده – مطمئن باش نه در اکس باکس سری اکس نه در PS5 این موتور در واقعیت چنین قدرت گرافیکی ای رو نداره و همش ابزار هایپ و تبلیغات هست که یه عده زود باور رو مجاب کنن برن پول بدن واسه کنسول های نسل نهم ؛ حالا از ما گفتن بود
Monster is coming
نسل بعدی فوق العادست مخصوصا سونی حیف که ما ازش بی بهره ایم من که نمیتونم ۱۰ میلیون برای ps5 پول بدم
اپیک بازم ثابت کرد بهترین انجین دنیا رو داره یعنی unreal
ده میلیون باشه که خوبه
۱۰ میلیون با فرض دلار ۲۰ تومن و ۵۰۰ دلار بودن ps5 هست البته قیمت اجناس تو ایران از دلارم بالاتره بخاطر دلالی همین الان ps4 دویست و پنجاه دلاری رو دارن ۶ میلیون میکنن تو پاچه ملت چه برسه به ps5 و ایکس باکس ۵۰۰ و ۶۰۰ دلاری
الان پرو حدود ۱۰ تومن شده
نسخه پایه حدود ۵ تومن
آرکهام نایت با آنریل انجین ۳ ساخته شده بود اون گرافیکو داشت حالا گیمای ps5 و سریز x با آنریل انجین ۵ دیگه چی میشه باید صبر کرد تا ویدئوهاش تو یوتیوب پخش شه و بBنین!!!!
I turn my cheek, music up
And I’m puffing my chest
I’m getting ready to face you
Can call me obsessed
It’s not your fault that they hover
I mean no disrespect
It’s my right to be hellish
I still get jealous
منتظرم ببینم کوالیشن با این موتور چه میکنه واسه Gears 6 :inlove:ولی واقعا عجیب بود اپیک رو ps5 اجراش کرده نه ۶۰ فریم بود نه ۴K و نه خبری از ریتریسینگ :sweat:
انصافا لینک ویویو رو با کیفیت ۴k بهت بدم به نظر اشتباهی که دادی اعتراف میکنی؟اگه میکنی این آیدی تلگرامه منه بهم پیام بده
.sterioheart@
بسیار عالی. فوقالعاده. بینهایت ممنونم. بینظیر. معرکه. بهترین دیدگاه ممکن. آدم زبانش از وصف عاجزه اشکان جان. مثل همیشه عالی :yes:
درسته ۳۰ فریم بود و رهگیری پرتو نداشت ولی پایه رزولوشن ۴k بود.
ای کاش سونی اینو ویدیو رو انجام نمیداد
چون الان یه سوال تو ذهن همه انداخته که روی پی سی و سری ایکس چی میکنه این موتور
اره چرا نگفت ری تریسینگ
تو از علی پاور علی پاور تری مرد :sarcasm:
همش بود شما عینکتو بزن
اصلا قرار هم نبود از ری ترسینگ استفاده بشه…بجاش از داینامیک گلوبال ایلومنیشن استفاده کردن…همون کار ری ترسینگ رو میکنه به علاوه مصرف سخت افزاری کمتروووالبته اینجا اسمشو گذاشته لوما…به همراه نانو پالیگان یه همچین چیزی….در کل ری تریسینگم میزاشتم بازم کیفیتش همین بود…ممکن بود فریم کمتری هم بگیره….و جدا از این یه دمو تکنیکیه قرار نیست حتما بازیای اینده به این شکل باشه….شاید اصلا بازی با همچین گرافیکی نبینیم….و بازم بگم که دموی انریل ۴ هم رو پلی ۴ اجرا شده بود البته نه برای اولین بار ولی تو یوتیوب هست برید ببینید…
وای تو دوباره اومدی 😥
Be ghole ali soorena : manam delam mikhad
واقعا یکی از جذاب ترین بخش های تغییر نسل مشاهده جهش های گرافیکیه
واقعا زیبا بود…سعی کنین به بقیه بخش هایی که شاید در نگاه اول به چشم نیان دقت کنین
البته ۱۴۴۰ پی ۳۰ فریم
Hellblade هم گرافیکش همینطور بودولی فورکیه
هلبلید ریل تایم نبود و ۲۰ فریم بود
هر وقت گیمپلی دادن برگرد
چرا با خودتون اینجوری میکنید مگهیه کنسول ساخت یه کشور دیگه چقدر اهمیت داره که چشماتونو روی حقیقت میبندین
.
ایکس باکس دوس داری باشه ۱۵ تا ۲۰ میلیون ناقابل بزار کنار اومد برو بخر نوش جونت
ولی دیگه دروغ چرا
۲۰ فریم 😮 ؟
منبع میاری ؟
برو اون تریلری که مایکرو داد رو با نرم افزارای کامپیوتری بررسی کن. به حرفش پی میبری.
دیجیتال فاندری البته ۲۴ فریم و خوده دیجیتال فاندری تایید کرد که تریلر cgi. بوده
واسه همایون فرق تریلرا رو باید توضیح بدین :laugh:
تریلر های سینماتیک همشون ۳۰ فریم هستن حتی بازی که ۶۰ فریم اجرا میشه سینماتیکهای داخلش ۳۰ فریم میشه بخاطر سینمایی شدن بازی
Hellblade 1 رو منظورته دیگه ?:-)
http://s4.picofile.com/file/8397046800/IMG_20200514_000234.jpg
۱۴۴۰ ۳۰ فریم بدون ریتریسینگ :hypnotized:
عجب عکسیییی پخشش کن
نههه هیل بلید ۲
آخه چرا اپیک باید یکی از ویژگی های amd رو تو tech demo بیاره شماها چرا اینقدر خنگین این show case ویژگی های موتور نسل بعده چه ربطی به کارت گرافیک amd داره
میخای بگی یه بازی داره ایکس باکس کاملا درسته
هل بلید این انجینو باز با این مقایسه کرد 😐
عزیزم اونم انریل انجینه
خدایا این تعطیله هنوز نمیدونه این انچین چیه میگه اون آنریل انجینه :rotfl:
انچین چیه ؟ تو اولا املا یاد بگیر :laugh:
تو هم برو این انجین رو بفهم
دوستان عزیز این فقط دمو بود که زومش روی طراحی محیط بود اصلا روی چهره پردازی تو این دمو کار نشده بود شما
اگه ترول میخواین چه ترولی بهتر از مقایسه گرافیک لست دو و یا گاد همین نسل با بازی هلبلید
مقایسه هورایزن با فورزا هورایزن ۴ پایمممم :yes:
داداش چی میزنی شما؟
اون گیمپلی نبود تریلر بود نوب ولی این گیمپلیه 😐 😐 ایکس باکس اون بازی بین نسلی اساسین رو هم نمیتونه ۶۰ فریم اجرا کنه چه برسه به این.
عزیزمن مایکروسافت هرچقدر بهش تهمت دروغگویی بزنی تو گرافیک تریلرهاش ( برعکس کیلزون ۲ ) دروغ نمیگه تریلر اساسین دیدی چه کیفیت معمولی داشت چون نیومد دروغ بگه رو هیل بلید هم همینطور هیچ وقت رو گرافیک تریلر من تو انحصاریاش دروغ ندیدم بعددددمممممم
اساسین میان نسلیه از وان ضعیف اسکیل میشه به سری ایکس (پس توقع از قدرت سری ایکس نداشته باش )
دومااااا منبع بیار نتونست ۶۰ فریم بده (گفتند حداقل سی فریم ) یعنی معلوم نیست
دوست عزیز شروع قدرت گرافیکی هر نسلو بازیهای سونی شروع و بازم بازیهای سونی تموم میکنه نسل ۷ همون کیلزون دو جهش گرافیکی رو شروع و لست و گاد اسنشن و بیاند و گرن توریزمو تموم کرد این نسل هم آنچارتد شروع کرد و هورایزون و رد دد ادامه داد و قراره لست ۲ و گوست تموم کنه هر موقع بازیهای نسل جدیدتون اومد با نسخه نسل هشتمی لست و گوست مقایسه کنین هد چند پیشنهاد نمیکنم اگه قلبتون ضعیفه
البته جهش گرافیکی این نسل رو the order و کیلزون شدو فال شروع کردن
عزیزم جهش گرافیک رو رایز نشون داد
فقط تایپ کن the order vs ryse graphic gamespot
خواهش میکنم تایپ کن تورو خدا
گرافیک گوست خیلی پایینه اونم توروخدا با فورزا هورایزن مقایسه کن
کنسولتون ۹ ترافلاپسه خواهشا پر توقع نباشید
بازی نسل بعدیه medium هم فورکی ۶۰ فریم داد ( محض اطلاع فقط)
کنسول شما هم یک میلیون ترافلاپسه اما عملا جلوی پلی استیشن ۹ ترافلاپسی بدون بازیه. پس دلتون رو به همون قدرتش و امید به اینکه بازی درست و حسابی براش میسازن خوش کنین :yes:
ناموسا اگر سواد داری برو. استریم رو ببین خوده یکی از مهمونای مراسم که از طراح های موتور بود گفت ssd سونی نقش کلیدی بازی کرد برای ساخت این جزئیات فقط یادت باشه ssd سونی ۱۳۰ درصد بهتر از مایکرو سافته ولی raw power کنسول xbox فقط ۲۰ درصد نسبت به سونی برتری داره
از شما چنتا فلافله؟
چقدر گیر دادین به اعداد و ارقام، قدرت خام ایکس.باکس X بیشتره درست، اما ظاهرا سونی api ها و فریم ورک های بهتری برای کار با سخت افزار کنسولش برای بازی سازا فراهم کرده به غیر از اون بازیای انحصاریشم بهترن البته ایکس باکس هم خوب داره پیش میره با گیم پس و استودیو های جدیدش برنامه های بلند مدت عالی داره
در کل از کل کل سر این ترافلاپس و فریم ریت و رزولوشن و… دست وردارین سویچ با بازیای ۷۲۰p و کارت گرافیک موبایلی ترکوند، مگه ما از بازیای ps2 با رزولوشن ۵۴۰ و تلوزیون crt لذت نمیبردیم؟
مایکروسافت هرچی بخواد میتونه از قدرت کنسولش بهرهبرداری تبلیغاتی کنه ولی در نهایت انحصاری ها و مارکتینگ خوب برنده رو تعیین میکنن ایکس باکس اینبار پتانسیل برنده بودن رو داره
حالا چرا گریت گرفته قبل از اینکه فن پلتفرم دلفین اندرویدی بشی باید فکراینجا رو میکردی انقدر نارگیل کندی که ۱۰/۳۸ رو ۹ میبینی ده گیگ رم جعبه در مقابل ۱۶ گیگ سلطان رو دیگه نمیبینی خخخخ تازه اکه ۸۲۵ گیگ اس اس دی رو رم حساب نگنیم ۲۰ گیگ در ثانیه gow 2 only on ps5 vs 2d dolphin only on x one box seris x noe box x
احسنت. احسنت. احسنت. مرحبا یا اخی. انت عالم کبیرا. لمن تقول؟ لنوبین المکفوفین؟ الایکس باکس السریز الاکس سوف یکون خیر من الکنسولات. احسنتم. احسنتم.
منتظرم ببینم گیرز شش با این موتور گرافیکی چی بیرون میاد
فقط دوستان به یه سری مطالب باید توجه کرد
۱ از هیجان زدگی اضافه خودداری کنید
۲ این کلیپ یه دمو ساخته شده توسط اپیک گیمز بود و و هیچ ربطی به سونی نداره (دلتون رو صابون نزنید)بازی با این ویژگی ساخته نشده و کاملا مشخص بود فقط برای تست ساختن
۳ دوستان یقه ها پاره نکنن این وسط به خاطر این گرافیک چون انریل برای همه کیت ها میاد و بستگی به استدیوها داره چی بسازن
۴ چند سال طول میکشه یه بازی AAA ساخته بشه با این کیفیت طبق گفته خودشون زمان میبره استدیوها با این موتور اشنا بشن
۵ اگر کنسولهای نسل ۹ بتونن با این گرافیک با نرخ ۶۰ بدن بیرون هنر کردن
۶ ولی من مطمئنم استدیوهایی مستقل و فرست پارتی سعی میکنن موتورهای گرافیکی خودشون رو تقویت کنن چون سعی میکنن با دستگاه مورد نظرشون هماهنگ باشه
۷ برین حالشو ببرین جدای از هر تعصب و به نسل نهم از همینجا سلام کنین
گیمایی که با ue v ساخته شدن رو سریز اکس چی میشن!!!
http://s4.picofile.com/file/8396570950/IMG_20200505_214856.jpg
یا حضرت …پس اون اس اس دی اینجا به کار اومده جزئیات فوق العاده بالا 😯 در ویدئو میگه میلیاردها ترینگلز استفاده شده و موندم چجوری پلی ۵ لو میکنه بعد ببینید این آقای ایکس باکس فن که به دزدان درایی میگه شاهکار چی میگه :rotfl:
بخاطر اس اس دیه که جزئیاتش بالاست..؟
وات ده هل..
فوق العاده بود. :yes: دارم فک میکنم رو Xbox SX که قدرتش در حد ۲۰۸۰ti هست اینجوریه وای بحال سری ۳۰۰۰ مطمعنا معرکه میشه
:rotfl: :no:
کلی توضیح دادم چرا تائید نشد؟طبق گفته های این کلیپ در صحنه میلیاردها ترینگلز ( وقتی پالیگان که همون اجزای تشکیل دهنده یک مدل سه بعدی هستند وارد موتور بازی سازی میشه تقسم بردو میشه و میشه ۲تا ترینگلز یا مثلث ) استفاده شده که این جزئیات فوق العاده بالا رو شاهد هستیم که همش مدیون اس اس دی سونی هستیم چون برای لود این حجم از پالیگان نیاز به این اس اس دی خفن هستش. نکته دوم که در کلیپ گفته شد نورپردازی بازی هستش که رئال تایم هستش و مثل بیشتر بازی ها بیک شده نیست و از نورپردازی مستقیم استفاده شده که نورپردازی واقعی تر و طبیعی تر و بهتر میشه.واقعا…. روی کنسول نسل بعد همچین گرافیکی میبینم.حالا ببینید استودیوهای سونی نسل بعد چی میسازن :hypnotized:
خخخخخ
با اس اس دی میشه اب رو هم تصفیه کرد
چی داری میگی دیوانه
ناموسا بیخیال
حالا تعصب خوبه ولی نه تا این حد
والا خودشون نگفتن رو ssd سونی این کیفیتو تونستن در بیارن….رو بقیه پلتفرما هم باید دید …..مخصوصا پیسی….
من هنوز عاشق اونایی هستم که فکر میکنن ssd برای لودینگ اول بازیه ،خیلی مونده تا به عظمت شاهکار سنری پی ببریم همین ssd باعث پیروزی سونی میشه
Ps5 is coming
چه جالب! همین چند وقت پیش داشتم فکر میکردم چرا آنریل رو عدد ۴ گیر کرده! :laugh:
چه گرافیکی داشت لعنتی! یعنی ممکنه نسل بعد به همین خوبی باشه؟! چون گاهی اوقات دموهای فنی کمی اغراق شدن.
با اس اس دی پلی ۵ بله چون لود شدن این حجم از پالیگان نیاز به اس اس دی داره نه ترافلاپس
ایول حالا ثابت شد بهتون که ps5 خیییلی از جعبه قویتره :laugh: بیچاره فنای جعبه کنسول درست حسابی که ندارن :weep: انحصاری هم که هیچی شاید فقط چند تا کارتون 😥
دیگه باید خودشون رو آماده کنن نسل نهم برای همیشه از صنعت بازی محو بشن :rotfl: ما ام که درگیریم ببینیم هر سال بین سه چهار تا انحصارمون کدوم قراره گوتی واقعی بشه 😎 سونی همیشه برندس 😎
Real king is coming :yes: 😎
به نظرم همین الان لست دو و گاست اف توشیما از این خیلی بهترن اونم با ۱٫۸ ترافلاپس
قبلا گفتیم قدرت گرافیکی خیلی خیلی مهم هست ولی بدون سازنده فقط باهاش فورتنایت ۱۲۰ فریم باهاش می شع بازی کرد
God Of Kings Is Coming ( PS5 )
درخشان ترین نوید نسل نهم تا به این لحظه
چه شود روی Xbox series X
شاهکار
دمت گرم فیل اسپنسر
متخصصین آنریل ، کجایید پس ؟!!!!
ای بابا !
یادمه یه ” میگفت این جور تصاویر از آنریل فقط در حد یه تصویر ثابته
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
خوبه پیشرفت خوبی داشتن کنسولا
ماکروسافت شکست در این نسل رو پذیرفته و عملا بیخال کنسل فعلی شده (مث تیمی که هشت تا افتاده عقب و بازیو ول کرده) اما سونی هنوز نسل براش تموم نشده و با دوتا گل دیگه (لست و گوست) انگیزه داره حریفو دورقمی کنه. برای همینه که فعلا زیاد مانور نمیده روی ps5
رو ps5 نشون دادن که کسی انتظار چیزی کمتر نداشته باشه رو سری اکس نشون میدادن و روی ps5 میومد همه میگفتن ببینید دوباره تریلر دادن و نتیجه نهایی ضغیف تر بود….
انصافا فیوزم پرید عجب محیط با کفیتی داشت خیلی دوست داشتم جای اون شخصیته لارا کرافت یا نیتن دریک رو میدیدیم وای پسر فقط یک ثانیه تضورشو کنین
فقط اونجاش ک پرواز میکنه :inlove: راسی مث اینکه فردام ی گیم پلی از گست او سوشیما میاد چ شود :inlove:
من که خیلی ذوق نکردم، چهره پردازی افتضاح، باید برن از RE کپکام یاد بگیرن، زمین لرزه و خفاش و ریزش سنگ هم چیزه جدیدی نبود، تا قبل از اینکه شخصیته پرواز کنه بیشتره حرکاتش شبیه به Tomb Raider بود، کلا به جز افزایش کیفت بافتا و نور پردازیه بهتر، چیزه خاص و جدیدی نداشت.
باورتون بشه یانه من توقعم دوبرابر این بود 😐
نفس آدم بند میاد از این همه جزییات و گرافیک . چقدر فیزیک بازی طبیعی بود !!!! ریزش کوه دیوانه کننده بود !!! منتظرم همچین گرافیکی رو توی هورایزن زیرو داون ۲ ببینم حتی بهتر از این !!! واقعا کوهنوردیش شبیه اِلوی بود همینطور موهاش ولی هیکلش و چهرش مثل لارا کرافت بود. نسخه نسل بعد تامب رایدر هم همچین غولی باید باشه صد در صد.
شدت جزئیات زیاد بود…من اینو ۴k دیدم اصلا اب و روغن قاطی کردم…خیلی جزئیات بالا بود….خیلی ….و البته یه جایگزین مناسبم برای ریترسینگ پیدا شد….نیومده بدرد نخور شد واسه کنسولای نسل بعد ….
به قول جناب خان اوفیییییییییییییییییییییییی
بهترین قسمت دمو زمانی بود که به مجسمه ها رسید واقعا این سطح از جزئیات رو تا حالا ندیده بودم :sweat: . نورپردازی real time فوقلعاده است. همه این ها روی PS5 اجرا شده که نمیتونم باور کنم. سونی تو چی ساختی این سیستم هیولاست که میتونه این همه جزئیات رو با این سرعت زیاد لود کنه، الکی نبود میگفتن قوترین ssd رو طراحی کردن.
چرا مایکروسافت انقدر باز داره گیج بازی در میاره? الان که سونی کاملا ساکت بود خیلی راحت میتونست بازارو سمت خودش بکشه یا مثلا حداقل میتونست این ویدیو رو برا کنسول خودش نشون بده تا اولین گرافیک نسل بعدی رو رو اکس باکس ببینیم. بزرگترین مشکل مایکروسافت اینه که فیل اسپنسر شدیدا به بازیهای مستقل علاقه داره و واسه همین تو کنفرانسا ۹۰% چیزایی که نشون میدن از استودیوهای مستقله
چون این حجم از جزئیات به اس اس دی سونی نیاز داشته نه ۱۲ ترافلاپس و اسپنسرم دنبال بازیای کم خرجه که روی گیم پس بده
این الان یعنی گیم پلی بود؟!؟!
یا ابوالفضل این که مثل فیلم سینمایی بود دیگه نمیشه فرق فیلم و بازیو تشخیص داد.
جالبیش اینه که این تصاویر با کامپیوتر ساخته شدن (من میتونم یه گوشی داشته باشم که فقط میشه باهاش تماس گرفت (کنسول ) ولی ترجیح میدم یه گوشی داشته باشم که میشه باهاش عکس گرفت . تماس گرفت . آهنگ گوش داد و خیلی کارهای دیگه (pc)
برنامه کامل جیف کیلی رو ببینید سازندگان انریل میگه پی اس ۵ چقدر قویه و ساخت بازی رو چندین برابر اسانتر میکنه و.. کامل ببینید و نظر بدید جعبه فنا ری تریسینگ و ۴ک و ۶۰فریم همزمان امکان نداره جعبه تون همزمان خروجی داشته باشه
مثل اینکه دوستان هنوز متوجه نیستن SSD واقعا چیکار میکنه
خیلی ساده براتون بگم
RAM حاظه اجراییه. شما وقتی یه بازی رو اجرا میکنین برای لود شدن نیاز داره که بره داخل رم
حالا فرض کنیم این بازی ۶ گیگابایت از فضای رم رو به طور متوسط اشغال میکنه
اگه یه هاردی داشته باشیم با سرعت ۱۰۰ مگ در ثانیه حدود یک دقیقه طول میکشه تا بازی به داخل رم لود بشه
و مرتب که جلو میریم در بازی باید اطلاعات قبلی تخلیه بشن و اطلاعات جدید بارگزاری بشه به خاطر همینه که در خیلی بازی ها وقتی خیلی سریع شروع به پیشروی میکنیم یه لگ کوچکی میزنه و در همه بازی ها همیشه عواملی میزارن که پیشرفت گیمر رو کند کنه و گیمر نتونه با سرعت بیشتر از سرعت لود بازی پیشروی کنه
حالا سونی اومده یه حافظه زده با سرعت ۹ گیگابایت در ثانیه
همون بازی که یک دقیقه طول میکشید در رم لود بشه الان در کسری از ثانیه لود میشه
دیگه اون محدودیت های قبلی وجود نداره. سازنده ها نیاز نیست الکی موانع مسخره بزارن جلوی گیمر تا فقط پیشرفتشو آهسته تر کنن
تو این ویدیو هم دیدیم که تکسچرها با چه سرعت باورنکردنی لود میشدن بدون کوچکترین مکث یا کاهش کیفیتی
این شاهکاریه که سونی انجام داده با سخت افزارش و همه رو انگشت به دهن گذاشته و واسه همینه که همه توسعه دهنده ها دارن میگن ترافلاپس مهم نیست این نسل
ما نمیگیم SSD به پلی استیشن “قدرت” بیشتری داده
میگیم بهش “سرعت” بیشتری داده
این نسل رقابت سرعت پلی استیشن با قدرت ایکس باکسه
به نظر من سرعت برنده میشه ولی خب باید دید که چی میشه
حرف آخرت با اولت کلا فرق داره
فوق العاده بود.
خوبیش این بود که برخلاف نسل قبل که دمو رو با یک PC گردن کلفت نمایش دادن این نسل اومدن موتور رو همون اول روی کنسول نمایش دادن.یادمه نسل قبل هم بعد نمایش موتور اومدن گفتن که کنسول های نسل هشت ضعیف تر از اون چیزی هستن انتظار داشتن و مجبور شدن نورپردازی موتور هم تغییر بدن.
بزرگترین تغییری هم که از این دمو میشه دید که موتور نسبت به آنریل انجین ۴ داره همین نورپردازیش هست.آنریل انجین ۴ هر چی که برای محیط های بسته خوب بود ولی نورپردازیش برای محیط های باز و بزرگ چندان جالب جواب نمیداد.این یکی ولی جوری خود طرف گفت دیگه نور ها کاملا ریل تایم هست.
بقیه چیز ها به نظر بیشتر کار خود سازنده است تا موتور.مثلا مدل های با این جزییات بیشتر کار سازنده است.که البته بعید می دونم نسل بعد هم هیچ بازیسازی انقدر روی کوچکترین جزییات کار کنه وقتی که اصلا به چشم هم نمیان و فقط بازی رو سنگین می کنن.
کلا اول و آخرش یک دموی تکنیکی هست با اینکه به شکل یک گیم پلی هم نمایش دادنش که کار عالی هم بود به نسبت اینکه مثل قدیم دوربین رو فقط جایی بزارن که خودشون میخوان.ولی دموی تکنیکی دموی تکنیکی هست بازی هم بازی.
ولی اگر اپیک یک بازی با همین تم شبیه به زلدا میساخت به نظر جالب میشد !…گرچه همچون چیزی به نظر یک بودجه فضایی هم میخواد مخصوصا که اگر بازی Open world هم بشه.
۱۰۰ تا کامنت یکی از یکی چرت تر یک آدم حسابی پیدا نشد بگه عجب چیزی ساختن امیداوارم این فقط در حد دمو نباشه بازی اصلی را بسازن اگه ساخته بشه مطمئنم حتی اگه نتونه با آنچارتد رقابت کنه که میتونه یا توم ریدر میتونه
اول هر نسل اینا رو نشون میدن اما وقتی خودت بازی میکنی می بینی گرافیکا هنوز همونه