اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

وقتی صحبت از سری بازی‌های Resident Evil می‌شود کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از مخاطبان و علاقه‌مندان به این سری نباشد و نسخه‌های قدیمی آن را تجربه نکرده باشد. اما به هر حال همیشه کمپانی‌های مختلف بازی‌سازی به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. برخی شرکت ها به مانند یوبی‌سافت سعی می‌کنند با عرضه‌ی نسخه‌های جدید، فرنچایزهای خود را احیا کنند اما برخی دیگر از شرکت‌ها به مانند شرکت نام آشنای کپکام روش متفاوتی را در نسل هشتم در پیش گرفته‌اند. همان طور که می‌دانید شرکت کپکام آی‌پی‌های بسیار زیادی در اختیار دارد که هر کدام از آن‌ها طرفداران بی‌شماری در سرتاسر جهان دارند و به قول معروف اگر کپکام دست روی هر کدام از آن‌ها که بگذارد طلا می‌شوند اما در این میان یک آی‌پی خیلی خاص در میان بازی‌های کپکام وجود دارد که کپکام طی سال‌های اخیر توحه ویژه‌ای به آن داشته است و آن چیزی نیست جز Resident Evil. Resident Evil سرگذشت و تاریخچه‌ی بسیار پیچیده‌ای دارد. از سه گانه‌ی نخست و ابداع سبک جدیدی با نام وحشت و بقا گرفته تا عرضه‌ی نسخه‌ی ششم که بی‌شباهت به فیلم‌های سینمایی آن نبود. اگرچه شاید بهتر باشد از نسخه‌ی ششم که این سری را تا مرز سقوط پیش برد، فاکتور بگیریم. اما کپکام با عرضه‌ی بازی Resident Evil 7 توانست یک شاهکار دیگر خلق کند. کپکام با ساخت نسخه‌ی هفتم ابتدا این سری را به مسیر اصلی خود بازگرداند و باعث شد تا علاوه بر هواداران قدیمی، بازی‌بازان نسل جدید نیز به سمت این بازی جذب شوند و  سپس تلاش کرد تا با بازسازی نسخه‌های قدیمی، علاوه بر کسب رضایت بازی‌بازان قدیمی بتواند بازی‌بازان نسل جدید را نیز با نسخه‌های محبوب این سری بیشتر آشنا کند. بنابراین کپکام با یک حرکت هوشمندانه بازی‌بازان نسل قدیم و البته نسل جدید را با خود همراه کرد و حال شاید زمان آن فرا رسیده باشد تا Resident Evil  مسیری را که Resident Evil 7 در پیش گرفت را ادامه دهد. مهم نیست از بازی‌بازان قدیمی باشید یا بازی‌بازان جدید کسی نیست که یک نسخه از این سری را تجربه کرده باشد ولی شیفته‌ی داستان این بازی و  شخصیت‌های جذاب، عمیق و فوق العاده‌ای همچون لیان اس کندی، کریس ردفیلد و غیره نشده باشد.

بازسازی نسخه‌ی دوم سری که سال گذشته عرضه شد موفقیت‌های زیادی را برای کپکام به همراه داشت کپکام برای تداوم این موفقیت به فکر بازسازی نسخه‌ی دیگری از این فرنچایز افتاد و این بار دست روی یک نسخه‌ی محبوب تر گذاشت یعنی Resident Evil 3. این نسخه از یک جهت بسیار خاص بود آن‌هم اینکه Resident Evil 3 آخرین نسخه‌ای بود که با فرمولی مشابه با نسخه‌ی اول ساخته شد به نوعی نسخه‌ی شماره دار بعدی و یا همان Resident Evil 4 به طور کلی این فرنچایز را متحول ساخت و می‌توان گفت سه گانه‌ی Resident Evil و بالاخص نسخه‌ی سوم در برابر نسخه‌های بعدی این سری که سبک جدیدی را در پیش گرفته بوده‌اند کمی قدیمی به نظر می‌رسید. بنابراین بازسازی نسخه‌ی سوم کار بسیار سختی است زیرا کپکام باید این نسخه را با فرمولی مشابه با نسخه‌های مدرن این سری بازسازی می‌کرد اما تجربه‌ی موفق کپکام با بازسازی نسخه‌ی دوم در سال گذشته باعث شد تا Resident Evil 3 نیز یک تجربه‌ی شگفت انگیز باشد. ترس، یکی از شاخصه‌های مهم سری Resident Evil  و به خصوص نسخه‌های کلاسیک آن محسوب می‌شوند و شاید عدم وجود چنین شاخصه‌ای در Resident Evil 6 بود که باعث شد این نسخه آن طور که باید و شاید موفق  ظاهر  نشود اما Resident Evil 3 از این قضیه مستثنی است هنگامی که این بازی را تجربه می‌کنید و در مراحل آن پیش‌روی می‌کنید جایی نیست، لحظه‌ای وجود ندارد که این ترس را احساس نکنید و بدون شک می‌توان گفت کپکام بار دیگر دست به خلق یک شاهکار زده و بر همین اساس Resident Evil 3 ترکیبی از ترس، هیجان و اکشن را ارائه خواهد داد که قطعا اگر از هوادران قدیمی این سری باشید از آن لذت خواهید برد .

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered تصمیم گرفتیم  که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از بازی جدید Resident Evil 3 Remake و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گیمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 3 Remake برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را به صورت هفته ای یک قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست آید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دومین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake  به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered تصمیم گرفتیم  که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از بازی جدید Resident Evil 3 Remake و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. Resident Evil 3 یک تجربه‌ی فوق‌العاده است. هنگامی که این بازی را تجربه می‌کنید و در مراحل آن پیش‌روی می‌کنید جایی نیست لحظه‌ای وجود ندارد که این ترس را احساس نکنید و بدون شک می‌توان گفت کپکام بار دیگر دست به خلق یک شاهکار زده و بر همین اساس Resident Evil 3 ترکیبی از ترس، هیجان و اکشن را ارائه خواهد داد که قطعا اگر از هوادران قدیمی این سری باشید از آن لذت خواهید برد.

  • آغاز راهنما (به قلم سعید حلاجیان)
  • مقدمه

شاید گمان کنید راهنمای بازی فقط برای عناوین جهان آزاد و یا نقش آفرینی و به قول معروف سولز لایک نوشته می‌شود. بله عناوینی که از آن‌ها نام بردیم بسیار عظیم و خارق العاده هستند و نوشتن راهنمای اختصاصی و قدم به قدم برای عنوانی به مانند Dark Souls کار هر شخصی نیست. اما خب شاید شما از جمله بازی‌بازانی باشید که علاقه زیادی به بازی‌های نقش آفرینی و جهان آزاد ندارند اما همان طور که پیش‌تر اشاره کردم، کمتر کسی است یک نسخه از سری Resident Evil را تجربه کرده باشد ولی شیفته‌ی داستان این بازی و  شخصیت‌های جذاب، عمیق و فوق العاده‌ای همچون لیون اس کندی، جیل ولنتاین و Chris Redfield نشده باشد. به علاوه اگر شما هم به مانند من از هواداران قدیمی این سری باشید حتما به مانند من علاقه‌مند هستید تا چندین و چندبار این عنوان را تجربه کنید و از تمام رازها و نکات بازی با خبر شده و تمامی آیتم‌ها، ارتقاها و سلاح‌ها و .. را به صورت کامل و ۱۰۰ درصد جمع آوری کنید. مواردی که باز هم از بازی Resident Evil یک تجربه‌ی شگفت انگیز می‌سازند. بازی Resident Evil 3 به مانند تمام نسخه‌های این سری پیچیدگی‌های خود را دارد شاید باید بارها در طول مسیر بازی به نقطه اول بازگردید تا یک قفل را باز کنید و آیتم را بردارید که مطمئنا در طول بازی به کارتان می‌آید. با توجه به راه‌های پر پیچ و خم و گمراه کننده‌ای که بازی Resident Evil 3 دارد  اگر بخواهید این بازی را به مانند من ۱۰۰ درصد کنید نیاز به یک راهنمای بسیار خوب و جامع دارید. متاسفانه راهنمای جامع و کاملی به زبان فارسی وجود ندارد و یا اگر هم وجود داشته باشد شاید نتواند آن طور که باید و شاید شما را راهنمایی کنند.  بنابراین با توجه به این که چند بار و برروی درجه سختی‌های مختلف این بازی را به پایان رساندم و از تمام نکات ریز و درشت این بازی با خبر و به این بازی کاملا مسلط هستم تصمیم بر این گرفتم تا راهنمای این بازی را به صورت  قدم به قدم و کاملا اختصاصی برای شما بنویسم تا شما هم به مانند من از این بازی زیبا نهایت لذت را ببرید. فرق نمی‌کند بازی‌باز هاردکور هستید یا یک بازی‌باز تازه کار این راهنما به شما کمک می‌کند تا بتوانید با یک بار تجربه‌ی بازی از تمام رازها یا نکات بازی با خبر شده و بتوانید تمام آیتم‌های بازی جمع آوری کنید. بنابراین اگر قدم به قدم با ما پیش بیایید هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، هیچ صندوق قفلی، هیچ  ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی بسیاری از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

در این راهنمای اختصاصی و قدم به قدم، هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، هیچ صندوق قفلی، هیچ  ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی بسیاری از تروفی ها را نیز خواهید گرفت… جیل و لنتاین و یک شهر زامبی زده که فرار از آن اصلا آسان نیست..این تصویر خود گویای همه چیز است

البته اگر از شکارچیان تروفی باشید و قصد داشته باشید این بازی را پلاتینیوم کنید باید دقت داشته باشید که تنها یک بار تجربه‌ی این بازی کافی نیست و من قبلا هم در خبر فهرست تروفی‌های بازی اشاره کردم که برای کسب تروفی پلاتینیوم بازی لازم است بازی را حداقل ۳ بار و یا بهتر از آن چهار بار تجربه کنید. خب در این صورت شاید فکر کنید این راهنما چه کمکی به شما می کند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا در بار اول تجربه‌ی بازی تمام آیتم‌ها را به دست آورده و سپس بتوانید در درجه‌های سختی بالاتر تنها برروی داستان بازی و پیش برد مراحل آن تمرکز داشته باشید تا بتوایند تروفی‌های مربوط به درجه سختی بازی را نیز به دست آورید. البته من سعی می‌کنم در انتهای این راهنما نکاتی را مطرح کنم و آموزش‌هایی را ارائه دهم که حتی اگر به دنبال پلاتینیوم کردن این بازی باشید نیز مشکلی نداشته باشید. اما در هر صورت تجربه‌ی اول بازی بسیار مهم است زیرا اگر حتی یک آیتم را فراموش کنید و جا بگذارید و ندانید که چگونه باید آن را دوباره به دست بیاورید، در آن صورت مجبور هستید برای پلاتینیوم کردن بازی دفعات بیشتری به تجربه‌ی بازی بپردازید در حالی که اگر با این راهنما همراه باشید یک بار بازی را به پایان رسانده و با آموزش هایی که در انتهای راهنمای داده می شود می توانید در مجموع با چهار بار تجربه بازی این عنوان را نیز پلاتینیوم کنید

بگذارید دیگر بحث پلاتنیوم را بگذاریم کنار و قدم به قدم از ابتدای بازی تا انتهای آن با یکدیگر پیش برویم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

شاید فکر کنید این بازی خیلی آسان است و یا اصلا ترسناک نیست اما من بازی را برروی چند درجه سختی متفاوت بازی کردم و به جرات می‌توان بگویم تجربه‌ی بازی حتی در حالت استاندارد نیز ترسناک و تا حدودی سخت است چه برسد به Inferno که اگر بخواهید این بازی را برروی این درجه‌ی سختی تجربه کنید، باید خیلی شجاع باشید زیرا دیگر بازی با شما اصلا شوخی ندارد….

  • راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 3- قسمت پنجم (به قلم سعید حلاجیان)

حتما فهرست زیر را مد نظر داشته باشید تا از جمع آوری ایتم‌ها و تروفی‌ها مطمئن شوید

تروفی‌هایی که در این قسمت به دست خواهید آورد : 

RE: Master of Unlocking-Kendo’s Armory-Goodbye, Charlie!-Bookworm- Nemesis Down!!!-Electric Slide-The Pursuer-I Need a Veteran-Survivor-Hero-

آیتم‌های کالکتیبل اصلی که در این قسمت آن‌ها را به دست خواهید آورد:

هفت عروسک Mr.Charlie – بیست و دو پرونده (فایل)  – کارت شناسایی بیمارستان- آیتم کلیدی Locker Key- دو آیتم Hip Pouch- آخرین سلاح بازی با نام ۴۴ AE Lightning Hawk- چهار ارتقای سلاح با نام‌های Dual Magazine Assault Rifle ،Tactical Grip ،Shell Holder و Extended Barrel

خطر اسپویل: این راهنما ممکن است برخی قمستهای مربوط به بخش داستان را اسپویل کند پس تنها در صورتی این راهنما را دنبال کنید که قصد دارید بر اساس این راهنما بازی را تجربه کنید و ا اینکه قبلا بازی را تجربه کرده باشید. در غیر این صورت از مطالعه‌ی این راهنما صرف نظر کنید. این هدشار آخر ما است اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده و قصد تجربه‌ی آن را ندارید سریعا از این صفحه خارج شوید. 

بیمارستان Spencer Memorial

در قسمت قبل تا جایی پیش رفتیم که جیل در دومین مبارزه‌ی خود با نمسیس که البته دیگر به یک موجود وحشی و تغییر شکل یافته تبدیل شده بود، نمسیس را شکست داد ولی هنگام فرار از آن منطقه، نمسیس هوشیار شده و جیل را مسموم کرد. در نهایت کارلوس به کمک جیل آمد تا وی را به بیمارستان ببرد. اوضاع جیل وخیم است و اگر کارلوس هرچه سریع‌تر واکسنی برای وی پیدا نکند، جل خواهد مُرد. بنابراین در این قسمت ابتدا کارلوس را در آخرین قسمت قابل بازی این شخصیت در بیمارستان همراهی می‌کنیم تا او واکسن را پیدا کند و پس از مداوای جیل بار دیگر باید با جیل مرحله‌ی بیمارستان را دوباره تجربه کنیم. پس از آن در مرحله‌ی بعد به سراغ آخرین باس فایت نمسیس برویم.

از اتاقی که در آن هستید خارج شوید و بالافاصله در سمت راست خود و از طریق دری که آن‌جا قرار داد بروید و به مسیر خود ادامه دهید تا به اتاق منشی برسید.  مراقب باشید زیرا تعدادی زامبی در این مکان منتظر شما هستند. پس از اینکه آن‌‌ها را از پای در آوردید. فایل (پرونده‌ی) Spencer Memorial Pamphlet را از استند روزنامه دریافت کنید. برروی پیشخوان منشی یک Red Herb نیز قرار دارد که می‌توانید آن را بردارید. از دری که در این اتاق قرار دارد خارج شوید تا به یک راهرو برسید در انتهای راهرو یک در وجود دارد اما قبل از اینکه از آن در وارد شوید، به عروسک Mr.Charlie که در سمت چپ برروی تخت قرار دارد شلیک کنید. از در مورد نظر وارد اتاق دیگری شوید که در واقع اتاق پذیرش بیمارستان است. برروی پیشخوان یک آیتم کلیدی با نام Tape Player و یک فایل با نام Nurse’s Journal Sept 25  وجود دارند که باید آن‌ها را دریافت کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

پس از اینکه Tape Player را یافتید و اگر آن را برروی در تت کنید مشاهده می‌کند که صدای ضبط شده با صدا دکتر Bard همخوانی ندارد بنابراین باید به دنبال کاستی باشید که صدای دکتر Bard در آن ضبط شده است

نکته: اگر ظرفیت منوی تجهیزات شما تکمیل شده است برای آزاد سازی آن می‌توانید چند کار را انجام دهید. نخست دقت کنید آیتم‌هایی که در کنار آن عکس سطل زباله دارند، آیتم‌هایی هستند که دیگر تا پایان بازی کاربردی ندارند. به طور مثال اگر هنوز کارت شناسایی Brad را که از آن‌ برای باز کردن قفل برخی جعبه‌ها استفاده کردیم و یا کلیدی که کارلوس در اداره‌ی پلیس راکون سیتی آن‌ را یافته یود را هنوز در میان تجهیزات خود نگه داشته‌اید، با کمی دقت متوجه می‌شوید در کنار آیکون آن‌ها سطل زباله وجود دارد و این بدین معنی است که این آیتم دیگر کاربردی ندارد و می‌توانید آن را دور بیاندازید یا به اصطلاح Discard کنید. اما برخی مواقع پیش می‌آید که شما به تمام آیتم‌های خود احتیاج دارید و هیچ آیتم به اصطلاح بی فایده‌ای در میان تجهیزات شما وجود ندارد در این صورت باید چه کنید؟ خب این موضوع به خود شما بستگی دارد که چه آیتم‌هایی را با خود حمل می‌کنید. برخی آیتم‌ها که چند عدد از آن‌ها در تجهیزات شما وجود دارند به مانند Green Herb و Red Herb قابل ترکیب شدن هستند یعنی می‌توانید آن‌ها را Combine کنید و از شر فضای اضافی خلاص شوید که به وفور در قسمت‌های قبلی راهنما به آن اشاره کردم. اما اگر آیتم‌هایی دارید که قابل ترکیب شدن نیستند بهتر است تعداد اضافی آن‌ها را در آیتم باکس ذخیره کنید و بعدا هر زمان که به آن نیاز یا به آیتم باکس دسترسی داشتید، دوباره آیتم‌های مورد نیاز خود را بازیابی کنید. فرض کنید شما هم اسپری سلامتی در اختیار دارید هم آیتم سلامتی (Green یا Red Herb) خب مسلما به هر دوی آن‌ها احتیاج پیدا نمی کنید و در طول بازی نیز این آیتم‌ها به وفور در مسیر شما یافت می‌شوند پس بهتر است یکی از آیتم‌ها را در آیتم باکس ذخیره کرده تا فضای کمتری اشغال شود. این موضوع در مورد سلاح‌ها نیز صدق می‌کند. ممکن است شما چند نوع سلاح داشته باشید اما فقط به یک نوع سلاح احتیاج پیدا کنید پس بدیهی است که باید سلاح اضافی را از منوی تجهیزات خود خارج کنید. به علاوه توجه داشته باشید از آن‌جایی که در طول بازی ارتقاهای مختلفی برای سلاح‌های بازی پیدا می‌کنید و هر ارتقا یک فضا در منوی تجهیزات را به خود اختصاص می‌دهد، پس لازم است بالافاصله پس از یافتن ارتقای مورد نظر آن را برروی سلاح خود Combine کنید یا حتی خشاب‌های مختلف که قابل Combine شدن هستند و در این صورت باز هم فضای بیشتری برای ذخیره سازی آیتم‌های مورد نظر خود خواهید داشت. پس نکاتی که گفتم را حتما در ادامه‌ی مسیر بازی در نظر بگیرید.

دری که در روبروی شما قرار دارد فعلا قفل است و امکان باز کردن آن وجود ندارد. از دری که در سمت چپ راهرو قرار دارد خارج می‌شویم و به یک اتاق دیگر می‌رسیم که البته در این اتاق چند زامبی وجود دارند که باید آن‌ها را به درک بفرستید. دری روبروی شما قرار دارد که البته قفل است و برای باز کردن آن به یک آیتم کلیدی احتیاج داریم که فعلا آن را نداریم و باید آن را در ادامه یافته و دوباره به اینجا بازگردیم. از در سمت چپ خارج شده و  سپس از سمت راست از راه‌پله‌ها بالا می‌رویم و بالافاصله از دری که بالای آن تابلوی Exit قرار دارد (در سمت چپ) خارج شده تا به پشت بام برسیم. مراقب باشید زیرا زامبی که برروی زمین افتاده هنوز زنده است. پس از اینکه زامبی مورد نظر را از سر راه خود کنار زدید،  به پایین نگاه کنید و در سمت راست یک عروسک Mr.Charlie را مشاهده می کنید که باید به آن شلیک کنید. به مسیر خود ادامه دهید و از دری که در آن طرف پشت بام قرار دارد خارج شوید به یک دوراهی می‌رسید یک راه به سمت مستقیم (راست) و یک راه نیز در سمت چپ شما قرار دارد. ابتدا راه مستقیم را در پیش بگیرید تا به جایی برسید که پنجره شکسته را مشاهده کنید از دومین پنجره به پایین بپرید و مشاهده می‌کنید که به حیاط می رسید ؛ جایی که یک آیتم کلیدی با نام Locker Key در آن جا قرار دارد. البته باید به آن طرف بوته‌ها هم بروید زیرا آیتم مهمی در آن جا هست. ایتمی که از آن صحبت می‌کنیم یک ارتقا برای سلاح مسلسل با نام Tactical Grip است. البته ممکن است آیتم‌های متفرقه به مانند خشاب یا آیتم سلامتی در آن‌طرف بوته‌ها یافت شوند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

در طبقه بالا دری وجود دارد که برای باز کردن آن به کلید خاصی احتیاج داریم، این کلید در حیاط پشتی بیمارستان پنهان شده است. برای دسترسی به حیاط باید به طبقه دوم بروید و از پنجره به داخل حیاط بپرید تا کلید را پیدا کنید

کمی جلوتر در کنار شیشه‌ها یک راهی وجود دارد که شما را به طبقه‌ی همکف می‌رساند کاری که باید بکنید این است که از طبقه‌ی همکف دوباره به پشت بام و همان دوراهی برگردید اما این بار به سمت چپ بروید و مشاهده می‌کنید که دو دَر ،در این قسمت وجود دارند. ابتدا از در اول وارد شوید تا به اتاق امن یا همان Record Room برسید. در اتاق امن می‌توانید بازی را ذخیره و یا آیتم‌های خود را مدیریت کنید و اگر فضای ذخیره سازی تجهیزات شما تکمیل است، برخی از آیتم‌های خود را در درون آیتم باکس قرار دهید تا بتوانید فضای بیشتری آزاد کنید. قبل از اینکه از اتاق امن خارج شوید، فایل Nurse’s Journal Sept 27 را که برروی قفسه‌ی کتابخانه قرار دارد را حتما دریافت کنید. از اتاق امن خارج شوید بالافاصله به سمت چپ خود و برروی دیوار نگاه کنید و با فشردن کلید ضربدر نقشه‌ی بیمارستان (Hospital Map) را حتما دریافت کنید. در این صورت می‌توانید به نقشه‌ی بازی نگاهی بیاندازید تا مسیرها را بهتر بشناسید و اگر آیتمی را در اتاقی جا انداختید بتوانید بازگشته و آیتم مورد نظر را دریافت کنید. در امتداد همین مسیر یک دَرِ دیگر در انتهای سالن قرار دارد که از طریق آن به اتاق کارمندان یا  Staff Room وارد می‌شویم. درون این اتاق چند زامبی وجود دارند که باید آن‌ها را از سر راه خود برداریم. پس از آن فایل Nurse’s Journal Sept 29 را از روی میز بردارید. دری در این اتاق قرار دارد که باید با آیتم کلیدی آن را باز کنیم. آیتم کلیدی که در این جا برای باز کردن این در باید استفاده کنیم، آیتم Locker Key است که اگر یادتان باشد آن را در حیاط بیمارستان یافتیم. به همین دلیل بود که گفتم ابتدا از پنجره به حیاط بیمارستان پریده تا اول کلید را پیدا کنید و سپس دوباره به بالا بازگردید تا بتوانید وارد این اتاق شوید. در دیگری را با آیتم Locker Key باز کنید. دقت کنید در کنار در و برروی دیوار فایل دیگری با نام Memos from Administration نیز قرار دارد که فراموش نکنید که حتما آن را دریافت کنید. در صورتی که در مورد نظر را باز کرده باشید وارد اتاقی می‌شوید که درون این اتاق کوچک چندین کمد وجود دارد. درون یکی از این کمدها یک آیتم کلیدی دیگر وجود دارد و نام آن Hospital ID Card است. این آیتم در واقع یک کارت شناسایی است که برای باز کردن همان دری به کار می‌رود که برای باز شدن نیاز به کارت شناسایی داشت. می‌توانید کمد‌های دیگر را نیز باز کرده تا آیتم‌ها و مهمات دیگری که در این کمدها پنهان هستند به مانند نارنجک فلش یا خشاب مورد نیاز برای سلاح‌های بازی را به تجهیزات خود اضافه کنید خب پس باید بازگردیم به طبقه پایین تا در را باز کنیم زیرا یک آیتم بسیار مهم در آن جا قرار دارد. اما مراقب باشید به محض اینکه از این اتاق خارج شوید با موجود جدیدی در بازی آشنا خواهید شد که سعی می کند تا به شما حمله کند این موجود وحشتناک نیز یک نوع Hunter است که از این به بعد و به خصوص در بیمارستان بیشتر با این موجودات وحشی و قاتل آشنا می‌شوید و بیشتر آن‌ها را ملاقات خواهید کرد.

نکته: برای از بین بردن هانترها نیز می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. ساده‌ترین راه استفاده از سلاح شات‌گان است با دو یا سه شلیک شاتگان، هانترها از پای در می‌آیند اما خب از آن‌جایی که هانترها بسیار سریع و خشن هستند و چنگال‌های بسیار بزرگی دارند که می‌توانند در یک چشم به هم زدن سطح سلامتی کارلوس یا جیل را به شدت پایین بیاورند، بهتر است شما نیز در شلیک به آن‌ها سریع باشید و خشاب‌های سلاح شما همیشه پر باشد. راه حل دیگر استفاده از نارنجک است. چون کارلوس سلاح نارنجک انداز ندارد، بنابراین فقط می‌تواند از نارنجک دستی استفاده کنید. یک نارنجک دستی می‌تواند کار هانترها را یکسره کند. آخرین روش مبارزه نیز بیشتر وقتی کاربرد دارد که دو هانتر به صورت هم زمان به شما حمله می‌کنند. در این صورت می‌توانید با پرتاب یک نارنجک فلش ابتدا آن‌ها را گیج (Stun) کرده و سپس به آن‌ها شلیک کنید یا نارنجک دستی به سمت آن‌ها پرتاب کنید تا از شر آن‌ها خلاص شوید. البته یک استراتژی دیگر نیز برای مبارزه با بتا هانترها وجود دارد که البته برای شخصیت کالوس جواب نمی‌دهد زیرا کارلوس سلاح نارنجک انداز ندارد. قتی با جیل ولنتاین بازی می‌کنید می‌توان گلوله‌ی سلاح را به گلوله‌های اسیدی تغییر دهید. یک گلوله‌ی اسیدی به سر بتا هانتر شلیک کرده و سریعا به سلاح شات گان سوییچ کنید و دو بار با سلاح شاتگان به او شلیک کنید که این کار هانترها را کاملا از پای در‌می‌آورد و برروی درجه‌های سختی بالاتر بسیار مفید است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

بتا هانترها نقاط ضعف بزرگی در بدن خود دارند اما بهترین کار این است که سر آن‌ها هدف بگیرید و آنقدر با سلاح مسلسل خود به سر آن‌ها شلیک کنید تا در نهایت از پای دربیاید؛ البته راه حل ساده‌تر پرتاب نارنجک دستی است.

راهرویی که از پنجره‌ی ان به حیاط پریدیم را یادتان هست؟ دوباره به همان راهرو بروید. زیرا در آن راهرو یک در قرار داد که قادر هستید از طریق آن به مکانی دیگر یعنی Nurse Station برسید. که البته زامبی‌ها نیز انتظار شما را می‌کشند. در این اتاق یک فایل با نام Note about a Tape Recording و البته یک گاوصندوق وجود دارد. یادتان نرود که فایل مورد نظر را دریافت کنید و سپس به سراغ گاوصندوق بروید. رمز گاو صندوق ۹L, 3R (نُه بار به چپ و سه بار به راست) است. در درون گاصندوق یک آیتم مربوط به ارتقای سلاح مسلسل با نام Dual Magazine Assault Rifle وجود دارد.

نکته: به طور کلی یادتان باشد برای صد در صد کردن بازی حتما باید تمام قفل‌ها را باز کنید اعم از قفل گاوصندوق، جعبه و یا درهایی که در واقع راه‌هایی مخفی به شمار می‌آیند.

از این اتاق خارج شوید و مشاهده می‌کنید که دو در دیگر در این اتاق وجود دارند اما هر دو در به یک اتاق ختم می‌شوند و آن‌هم اتاق بیماران (Sickroom) است. در این اتاق ممکن است آیتم‌هایی به مانند آیتم سلامتی و یا مهمات دیگر را به دست آورید اما مهمترین آیتمی که ما به خاطر آن به این اتاق آمده‌ایم، یک عروسک Mr.Charlie دیگر است که البته سازندگان و طراحان بازی به خوبی و بسیار هوشمندانه آن را پنهان کرده‌اند. این عروسک در درون یک سطل آشغال در گوشه‌ی همین اتاق (اتاق بیماران) پنهان شده است و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به این عروسک شلیک کنید. از اتاق بیماران نیز خارج شوید. اگر دقت کرده باشید در اتاق پرستاران، چند در وجود دارند یکی از درها برای باز شدن نیاز به کارت شناسایی الکترونیکی یا همان Hospital ID Card دارد. پس به کنار این در رفته و برای باز کردن آن از آیتم کلیدی مورد نظر خود استفاده می‌کنیم. پس از باز کردن در وارد راهرویی می‌شوید که در انتهای این راهرو یک در وجود دارد و در نهایت این مسیر به اتاق درمان یا Treatment Room ختم می‌شود جایی که دو هانتر در آن‌جا انتظار شما را می‌کشند. در همین راهرو به شیشه‌ی سمت راست خود نگاه کنید، دقیق متوجه خواهید شد از چه چیزی صحبت می‌کنیم. راهرو را تا انتهای آن ادامه دهید از در وارد شده و  وارد اتاق کوچک دیگری می‌شوید که باید مراقب باشید زیرا چند زامبی در این اتاق به شما حمله می‌کنند. پس از اینکه دخل زامبی‌ها را آوردید، از میان دو دری که در سمت راست و چپ این اتاق وجود دارد ابتدا باید در سمت راست را انتخاب کنید تا وارد Treatment Room شوید اما به شما هشدار می‌دهم که خودتان را برای مبارزه با دو هانتری که در این اتاق قرار دارند آماده کنید. البته کمی پیش‌تر در مورد استراتژی‌های مبارزه با هانترها توضیح دادم که می‌توانید دوباره با دقت آن را مطالعه کرده و سپس به سراغ دو هانتر گرامی بروید. در صورتی که موفق شده تا این دو هانتر را از سر راه خود بردارید کمی در اتاقی که هانترها در آن‌جا کمین کرده بودند، کاوش کنید تا یک آیتم کلیدی مهم با نام Audiocassette Tape را حتما دریافت کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

اگر این راهنما را نخوانده باشید شاید هرگز فرکش را هم نکنید که یک عروسک Mr.Charlie در سطل آشغال پنهان شده باشد. این عروسک از معددود عروسک‌هایی است که یافتن آن‌ها به دقت و حوصله زیادی احتیاح دارد و ممکن است به راحتی آن‌ را جا بگذارید.

حال که  آیتم نوار کاست یا همان Audiocassette Tape را دریافت کردید، باید آن را با آیتم دیگری که قبلا آن را یافته بودیم یعنی Tape Player ترکیب (Combine) کنید. در واقع ما برای باز کردن دَرِ اتاق دکتر Bard نیاز داریم تا صدای او را شبیه سازی کنیم. زیرا این قفلی است که خود دکتر برروی در ورودی اتاقش گذاشته تا امنیت آن را بالا ببرد. پس برای اینکار باید نواری که حاوی صدای دکتر Bard است (Audiocassette Tape) را درون ضبط صوت یا همان Tape Player قرار دهیم و یا به اصطلاح آن‌ها را Combine کنیم تا بتوانیم در اتاق دکتر Bard را باز کنیم. پس از انجام اینکار باید مسیری که آمده ایم را برگردیم و از پله‌ها نیز پایین برویم تا برسیم به همان جایی که چند زامبی با مشت برروی شیشه می کوبیدند زیرا در آن‌جا یک در وجود دارد که برروی تابلوی آن نوشته شده است Operator و ما را به اتاق عمل جراحی هدایت می‌کند. دقت کنید قبل از اینکه بتوانید به سمت در بروید، زامبی‌ها شیشه را شکسته و از همه طرف به شما هجوم می‌آورند که باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید. پس از اینکه کار زامبی‌ها را یکسره کردید،  با استفاده از آیتم کارت شناسایی یا همان ID Card در اتاق Operator را باز کنید تا وارد این اتاق شوید. این طور به نظر می‌رسد که این اتاق همانجایی است که نمسیس در آن خلق شد. در این اتاق مهمات و آیتم‌های متفرقه‌ی زیادی وجود دارند که می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را دریافت کنید. اما حتما حواستان باشد فایلی که در این اتاق قرار دارد یعنی فایل RE: Lost Items  را حتما دریافت کنید. دیگر با این اتاق کاری نداریم باز هم باید مسیر را به سمت عقب باز گردیم یعنی همان جایی که Tape Playe را برای بار اول پیدا کردیم (یک اتاق قبل) و حالا باید دری که قفل شده است را با Tape Player باز کنیم تا بتوانیم به اتاق دکتر Bard برسیم. در این اتاق مشاهده می‌کنیم که دکتر  Bard توسط نیکولای کشته شده اما باید هر طور شده واکسن را از این اتاق برداریم. ابتدا فایلی که دقیقا روبروی دکتر Bard و برروی پیشخوان قرار دارد یعنی Banquet Invitation را دریافت کنید. سپس به سراغ کامپیوتری که در یان اتقا قرار دارد بروید و کلید ضربدر را بزنید تا فایل  Email from Nathaniel Bard که یک ایمیل هست را نیز دریافت کنید. حال مشاهده می‌کنید که در اتاق مخفی باز شده است باید به داخل آن بروید تا واکسن یا همان Vaccine Sample را از آنجا بردارید و حال خود را هرچه سریع تر به جیل برسانید تا بتوانید او را نجات دهید. اما به محض اینکه از اتاق دکتر خارج شوید یک هانتر از سقف خود را به داخل اتاق میاندازد و باید پیش از هرچیزی او را سریع از پای دربیاورید. پس از اینکه واکسن را به جیل رساندید باید از بیمارستان در برابر هجوم سیل عظیمی از زامبی‌ها محافظت کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

در کسری از ثانیه بیمارستان مملو از زامبی می‌شود و شما باید تا می‌توانید از رود زامبی‌های به اتاق جیل جلوگیری کنید کار بسیار سختی است زیرا زامبی‌ها تمامی ندارند و حتی هانترها که بوی خون به مشا آن‌ها رسیده است نیز خیلی سریع خود را به بیمارستان می‌رسانند تا کار شما و جیل ولنتاین را یکسره کنند

هشدار (نکته): هنگامی که واکسن را به جیل رساندید قبل از اینکه اتاق را ترک کنید حتما به خاطر داشته باشید که به سراغ ماشین تایپ رفته و بازی خود را ذخیر کنید. مطمئن شوید که ذخیره‌ی بازی را به گونه‌ای انجام می‌دهید که بتوانید بعدا به طور کاملا راحت به آن دسترسی داشته باشید زیرا اگر قصد پلاتینیوم کردن بازی را دارید حتما و حتما باید این مرحله یعنی دفاع از بیمارستان را چندین و چند بار تکرار کنید. این آخرین هشدار است اگر قصد پلاتینیوم کردن این بازی را توسط آموزشی که به شما ارائه خواهیم داد دارید حتما و حتما بالافاصله پس از اینکه واکسن را به جیل رساندید بازی را به صورت جداگانه ذخیره کنید.

پس از اینکه از در خارج شدید شما باید هر طور شده از بیمارستان محافظت کنید. روند کار به این صورت است که شما نباید بگذارید زامبی‌ها بتوانند به اتاقی که جیل در آن‌جا هست دسترسی پیدا کنند زیرا زامبی‌ها تمام تلاشاشان را خواهند کرد تا در ورودی که توسط کارلوس مسدود شده است را باز کرده تا بتوانند به درون اتاق بیایند اما هر طور شده باید از اینکار جلوگیری کنید. تعداد زامبی‌ها بالاتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید و شما به خشاب و مهمات زیادی برای دست و پنجه نرم کردن با زامبی‌ها احتیاج دارید. پس اولین کاری که انجام می‌دهید این است که خیلی سریع و تا قبل از اینکه تمام زامبی‌ها وارد بیمارستان شوند بمب ساعتی را از مقابل ستونی که روبروی پنجره قرار دارد دریافت کنید. مهمات زیادی در بیمارستان وجود دارند که مطمئن باشید تک تک این مهمات مفید هستند. پس هرچه می‌توانید را سریع جمع آوری کنید و حال باید زامبی‌ها را تک تک از پای درآورید. بهترین سلاح مسلسل است تا می‌توانید با مسلسل به سر زامبی‌ها شلیک کنید تا هرچه سریعتر کشته شوند و اصلا نگذارید به در نزدیک شوند اگر مشاهده می‌کنید که تعداد زامبی‌ها زیاد است و تلاش می‌کنند تا در را باز کنند، سریعا به جعبه‌ی الکتریکی که در کنار در قرار دارد شلیک کنید تا به زامبی‌های نزدیک آن شوک الکتریکی وارد شود. در این صورت این کار برای شما زمان می‌خرد تا بتوانید به آن‌ها شلیک کنید و آن‌ها را از پای در آورید پس از اینکه کمی اینکار را ادامه دهید مشاهده می‌کنید که برق ساختمان قطع می‌شود به شدت مراقب باشید زیرا هر لحظه ممکن است در این زمان یک هانتر از دری که روبروی پیشخوان قرار دارد وارد شود که بهترین کار این است که سریعا یک نارنجک به سمت او پرتاب کنید تا سریعا کشته شود و سپس سریعا بروید به اتاقی که هانتر از آن بیرون آمده بود تا بتوانید آیتم Hip Pouch را دریافت کنید تا ظرفیت تجهیزات شما افزایش پیدا کند. در این اتاق نیز مهمات خوبی نظیر نارنجک و نارنجک فلش قرار دارند که می‌توانید آن‌ها را به تجهیزات خود اضافه و از آن‌ها برای مبارزه با سایر زامبی‌ها استفاده کنید. دوباره به سراغ زامبی‌های دیگر بروید البته دقت کنید که در فاز دوم زامبی‌های مختلفی وارد بیمارستان می‌شوند و به خصوص NE-Alpha Parasite ناک هستند. البته مراقب باشید زیرا یک هانتر دیگر نیز در این میان به سراغ شما خواهد آمد. بعد از اینکه تعداد زیادی از زامبی‌ها را از پای درآوردید میان پرده‌ای به نمایش در می‌آید. این بدترین اتفاق ممکن است زیرا با وجود اینکه تعداد زیادی از زامبی‌ها را از پای درآوردید مشاهده می‌کنید که دسته‌‌ی عظیم دیگری از زامبی‌ها وارد بیمارستان می‌شوند. تنها کاری که باید بکنید این است که سریعا یک نارنجک فلش به سمت آن‌ها پرتاب کنید تا برای مدت کوتاهی گیج شوند تا شما بتوانید بمب ساعتی را برروی ستون کار بگذارید. پس از اینکار باید ۳۰ ثانیه صبر کنید تا بمب ساعتی منفجر شود و تمام زامبی‌ها به درک واصل شوند. اگر هنوز نارنجک فلش در اختیار دارید اصلا تعارف نکنید چند نارنجک فلش دیگر پرتاب کنید تا همچنان زامبی‌ها گیج بمانند و شما بتوانید برای خود زمان بخرید تا سی ثانیه تمام شود و سپس میان پرده‌ی بازی آغاز می‌شود و مشاهده می‌کنید که کارلوس با ساتفاده از بمب زامبی‌ها را به جهنم می‌فرستد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

وقتی که خیال می‌کنید کار تمام شده و دیگر از شر زامبی‌ها خلاص شده‌اید دسته دیگری زا زامبی‌هار از در بیمارستان به داخل هجوم می‌آورند. تنها کاری که باید بکنید این است که با یک نارانجک فلش برای مدتی آن‌ها را گیج کنید تا بتوانید برای خود زمان بخرید و بمب ساعتی را در بیمارستان کار بگذارید تا پس از سی ثانیه زامبی‌ها را به جهنم بفرستید

Underground Facility

پس از اتمام میان پرده بار دیگر در نقش جیل ولنتاین قرار می‌گیرید و یک کار ناتمام دارید باید تمام قفل‌هایی که در این بیمارستان وجود دارند را باز کنید و به علاوه آخرین سلاح بازی را نیز پیدا کنید. پس از اینکه از اتاق خارج شدید از دری که سمت راست شما قرار دارد به مسیر ادامه دهید در اتاق بعدی یک دَر در سمت راست وجود دارد که باید با Lock Pick آن را باز کنید و در واقع مسیر اصلی داستان بازی از اینجا دنبال می‌شود اما همان طور که گفتم باید ابتدا با جیل دوباره در بیمارستان به کاوش بپردازیم تا تمام قفل‌هایی که جامانده‌اند از جمله قفل کمدها و یا جعبه‌ها را باز کنیم؛ نه اینکه حتما آیتم‌های مهمی در درون آن‌ها باشد بلکه برای صد در صد کردن بازی و کسب تروفی پلاتینیوم نیاز است تا تمامی قفل‌های بازی را باز کنیم. به جهت اینکه قصد نداریم تکرار مکررات کرده و این راهنما خیلی طولانی شود تنها به صورت مختصر به مکان‌هایی اشاره می‌کنیم که قفل‌ها یا آیتم‌های مهمی در آن‌جا قرار دارند :

  • اتاق پذیرش: همان جایی که در قفل شده را با Lock Pick باز کردید اتاق پذیرش است کمی جلوتر بروید تا به راهروی منتهی به حیاط برسید یک جعبه در انتهای سمت چپ راهرویی که بعد از اتاق پذیرش قرار دارد.
  • Emergency Entrance : همان جایی که زامبی‌ها شیشه را شکستند و به کارلوس حمله کردند. یک کمد در آن‌جا قرار دارد که باید با Lock Pick باز شود.
  • Staff Room : طبقه بالا بعد اتاقی که بعد از اتاق امن در انتها سالن قرار دارد. یک کمد قفل دار در آن‌جا خواهید یافت که باید با Lock Pick آن را باز کنید
  • Linen Room : اتاقی که در آن دو هانتر را با شخصیت کارلوس نابود کردید را یادتان هست، اگر به خاطر داشته باشد دقیقا قبل آن یک آتاق قرار داشت نام آن اتاق Linen Room است. در این اتاق یک کمد با قفل زردرنگ قرار دارد که باید با Lock Pick آن را باز کنید.
  • طبقه بالا در همان راهرویی که از طریق پنجره‌ها به حیاط رفتیم را به خاطر دارید یعنی بالافاصله که از سقف وارد این راهرو شد به سمت راست بروید که یک تخت حمل بیمار در آن‌جا قرار دارد. یک راه بسیار باریکی آنجا قرار دارد که کارلوس به دلیل جثه‌ی بزرگش نمی توانست از آن عبور کند اما جیل می‌تواند. اینکار را انجام دهید تا به سمت دیگری از راهرو دسترسی پیدا کنید در این قسمت یک پنجره وجود دارد که بار دیگر می‌توانید از طریق آن به حیاط بروید اما قسمتی از حیاط که با شخصیت کارلوس نمی‌توانستید به آن دسترسی داشته باشید . در این حیاط یک جعبه وجود دارد که حاوی آخرین سلاح بازی با نام ۴۴ AE Lightning Hawk است.

نکته: به خاطر داشته باشید که نقشه در بازی کاربرد بسیار خوبی دارد. شما از طریق نقشه می‌توانید به راحتی مکان‌های مورد نظر را که در بالا لیست کردم را پیدا کنید. حتی نقشه به شما می‌گوید آیا آیتم یا قفل خاصی در مثلا یک اتاق خاص وجود دارد که شما آن را جا گذاشته‌اید. از این حیث نقشه‌ی بازی را همیش چک کنید و سعی کنید تمام مناطق به رنگ آبی دربیایند. 

در صورتی که قدم به قدم با این راهنما پیش آمده باشید تمام قفل‌های بازی را باز کرده‌اید و هم اکنون تروفی RE: Master of Unlocking trophy را به دست می‌آورید. همچنن تروفی که مربوط به جمع آوری تمام سلاح‌های بازی بود را نیز دریافت خواهید کرد. حال که کارمان با باز کردن قفل‌ها تمام شد به مرحله اصلی بازی بازگردیم. اگر یادتان باشد در اتاق پذیرش یک در را که با قفل زردرنگ قفل شده بود را باز کردیم حال باید از طریق این در به مسیر خود ادامه دهیم در میان راه جعبه‌هایی با نوار زردرنگ را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با شلیک به آن‌ها به آیتم‌های درون آن‌ها دسترسی پیدا کنید. به مسیر خود تا جایی ادامه دهید تا به یک محوطه بزرگ انبار مانند برسید. برروی Fork Lifter یک عروسک Mr.Charlie قرار دارد که باید به آن شلیک کنید. در ادامه‌ی مسیر یک آسانسور وجود دارد آن را به طبقه‌ی پایین بیاورید تا از طریق آن به طبقات بالاتر بروید. از آسانسور بعدی هم استفاده کنید تا در نهایت به طبقه‌ی بالا و یک اتاق امن برسید. در این اتاق یک فایل با نام  Elevator Notice و یک آیتم Hip Pouch وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید.

نکته: قبل از ادامه حتما در همین اتاق امن از ماشین تایپ استفاده کرده و این قسمت زا بازی را نیز به صورت جداگانه ذخیره و نگهداری کنید. زیرا برای پلات کردن بازی نیاز است تا تمام فیوزها را در کمتر از ۵ دقیقه جمع آوری کنید که این کار در بار اول کمی دشوار است اما اگر ذخیره‌ی بازی را حفظ کنید می‌توایند پس از اتمام بازی این سیو خود را لود کرده و دوباره تلاش کنید تا بتوانید در کمتر از پنج دقیقه تمام فیوزها را جمع آوری کنید.

از دری که در اتاق امن مشاهده می‌کنید خارج شوید و سپس از جایی که نوار زرد رنگ وجود دارد به پایین بپرید. روبروی شما یک آسانسور قرار دارد اما وقتی جیل قصد دارد از آسانسور استفاده کند فیوزها منفجر می‌شوند و حال برای استفاده از آن باید سه فیوز برق مورد نیاز آن را پیدا کنید. دقیقا روبروی این آسانسور یک پنل قرار دارد که به وسیله‌ی آن می‌توانید آسانسور را پایین بیاورید اما مراقب باشید به محض اینکه به این قسمت مراجعه کنید با موجودات زامبی جدید با نام  Pale Heads روبرو می شوید. این نوع از زامبی‌ها کمی سرسخت هستند و حتی اگر آن‌ها را یک بار از پای در آورید باز هم ممکن است بلند شده و به سمت شما هجوم بیاورند بهترین کار این است که چندبار به آن‌ها و به خصوص قسمت سر آن‌ها شلیک کنید تا ممطئن شوید آن‌ها را از پای در آورده‌اید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

آخرین دشمن جدیدی که در بازی با آن‌ها افتخار آشنایی را پیدا خواهید کرد دسته‌ای دیگر از زامبی‌ها با نام Pale Heads هستند. این دسته از زامبی‌ها کمی سر سخت تر از موجودات دیگر هستند و برای کشتن آن‌ها باید دقت و حوصله‌ی بیشتری به خرج دهید

وقتی از اولین آسانسور به طبقه‌ی بالاتر رسیدید، می‌توانید دقیقا روبروی خود و برروی دیوار اولین فیوز را پیدا کنید. در سمت چپ شما یک نردبان قرار دارد از آن پایین بروید اما مراقب باشید زیرا در این قسمت سگ‌های زامبی به شما حمله می‌کنند پس از دست و پنجه نرم کردن با سگ‌ها و زامبی‌های دیگر به مسیر ادامه دهید تا جایی که قفسه‌هایی برسید که برروی آن‌ها یک نوار زردرنگ وجود دارد. از میان این قفسه‌ها به آن طرف بروید اما به محض اینکه به آن طرف رسیدید برگردید و به عروسکی که در قفسه‌ی سمت چپ قرار دارد شلیک کنید. به مسیر خود ادامه دهید تا به راه پله‌ها برسید پایین راه پله‌ها یک آسانسور وجود دارد ابتدا باید از آن استفاده کنید تا به طبقه‌ی بالا برسید. دقت کنید وقتی که آسانسور به طبق پایین رسید قبل از اینکه با آن به طبقه‌ی بالا برسید وارد آسانسور شده تا به آن طرف آسانسور برسید یک جعبه د راین قسمت مشاهده می‌کنید که حاوی ارتقای دیگری برای سلاح شاتگان با نام Shell Holder است که باید آن را دریافت کنید. به صورت مستقیم به مسیر خود ادامه دهید و زا طریق پنل آسانسور بعدی را نیز به طبقه‌ی بالا باورید سپس از طریق این مسیر ادامه دهید تا جایی که یک نردبان زدرنگ به سمت پایین مشاهده کنید. از طریق نردبان به پایین بروید و در انتهای این قسمت یک فیوز دیگر وجود دارد. البته مراقب باشد زیرا به محض اینکه به فیوز نزدیک شوید، در یکی از Cargoها باز می شود و چند زامبی از آن بیرون می آیند تا به شما حمله کنند پس از اینکه زامبی‌ها را از پای در آورده و فیوز را برداشتید باید دوباره از طریق نردبان به بالا بازگردید اما مراقب باشید زیرا قبل از این که بتوانید به نردبان نزدیک شوید از درون یکی دیگر از Cargo ها یک Gamma Hunter خارج می شود که باید قبل از اینکه او به شما نزدیک شود او را از سر راه خود کنار بزنید. از نزدبان بروید بالا و مسیر را به عقب باز گردید تا جایی که به یک در سبزرنگ برسید. از طریق این در وارد اتاق شوید چند زامبی از جمله یک موجود Pale Heads در این اتاق وجود دارند که باید آن‌ها را از پای در آورید. پس از اینکه کارتان با زامبی‌ها تمام شد. در سمت چپ شما یک فایل با نام Employee Memo قرار دارد که باید آن را بردارید. در این اتاق دو در متفاوت مشاهده می‌کنید؛ یک در که روبروی شما قرار دارد و در دیگری که در سمت راست واقع شده است. ابتدا از در سمت چپ خارج شوید و سپس از طریق نردبان زدرنگ به پایین بروید تا آخرین فیوز را نیز بردارید اما مراقب باشید زیرا یک Hunter ناگهان سر می‌رسد. با نارنجک و یا شات‌گان او را از پای در آورید. حال که هر سه فیوز را در اختیار دارید باید به اولین آسانسور مراجعه کنید و فیوزها را کار بگذارید. مسیر بازگشت به این صورت است. به اتاقی که دو در متفاوت در آن قرار داشت بازگردید. این بار در مستقیم را انتخاب کرده و در این صورت به اتاق امن باز خواهید گشت مسیر خود را به سمت آسانسور بازگردید. هنگامی که به آسانسور برسید مشاهده می‌کنید که چند زامبی از جمله زامبی‌های Pale Heads و همچنین NE-Alpha Parasite منتظر شما هستند که باید آن‌ها را از سر راه خود کنار بزنید. پس از اینکه فیوزها را در سرجای خود قرار داده و اسانسور را فعال کردید از طریق آسانسور به طبقه بالا بروید. در این طبقه تعدادی کامپیوتر را مشاهده می کنید و بیشتر مشابه اتاق کنترل است. در همین اتاق آخرین ارتقای سلاح با نام Extended Barrel که برای سلاح MAG است را درون یک جعبه خواهید یافت که باید آن را دریافت کنید  سپس از کامپیوتر استفاده کنید تا از این طریق بتوانید فایل Unfinished Activity Log را دریافت کنید. در این صورت میان پرده آغاز می‌شود و حال باید مسیر بازی را با Tyrell ادامه دهید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

وقتی برای برداشتن فیوز دسوم اقدام می‌کنید، به هنگام بازگشت مراقب باشد زیرا یک گاماهانتر از یکی از Cargo‌ها بیرون می‌آید اگر ابه او بیش از حد نزدیک شوید درسته جیل را قورت می‌دهد

Nest 2 

پس از اتمام میان پرده با Tyrell به مسیر ادامه دهید و از راهروی اولی عبور کنید و به راهروی دوم که برسید نمسیس ناگهان به شما حمله می‌کند. جیل از دست نمسیس قرار می‌کند و حال شما وارد مکانی به نام Nest 2 می‌شوید. مسر را ادامه دهید تا جایی که به یک دو راهی برسید ابتدا به سمت دری که روبروی شما قرار دارد رفته و از طریق آن وارد اتاق امن شوید. در اتاق امن باید فایل Employee Regulations را بگیرید که در واقع نقشه‌ی این مکان است. حال پس از ذخیره‌ی بازی از اتاق امن بیورن آمده و از سمت چپ به مسیر خود ادامه دهید. از پله‌ها بالا بروید. پس از اینکه به طبقه‌ی بالا رسیدید مسیری در سمت چپ خود مشاهده می‌کنید کمی که در این مسیر پیش بروید در انتهای آن و برروی زمین فایل Isaac Graves’ Diary را بردارید. دوباره به مسیر اصلی بازگردیم و از تنها دری که در این مسیر وجود دارید وارد اتاق شوید. در این اتاق یک دستگاه تولید واکسن (ترکیب نمونه ها) وجود دارد. برای تولید واکسن شما به دو نمونه‌ی اولیه احیاج دارید اما یافتن آن‌ها اصلا آسان نیست. ابتدا باید این دو نمونه را پیدا کنیم و سپس دوباره به این اتاق بازگردیم. در همین اتاق یک کامپیوتر وجود دارد که باید Flash Drive  را از این کامپیوتر برداریم. پس از آن برروی یکی ار تخت‌ها فایل دیگری با نام Essay on Vaccine Synthesi قرار دارد که باید آن را دریافت کنیم. قبل از اینکه از اتاق بیرون بروید به بالکون بروید سپس به پایین نگاه کنید در سمت چپ شما یک عروسک Mr.Charlie دیگر قرار دارد. پس از آن به طبقه‌ی پایین بر می‌گردیم. اگر یادتان باشد در این طبقه یک در وجود داشت که قفل بود و نمی‌توانستیم آن را باز کنیم اما حالا با در اختیار داشتن فلش درایو می‌توانید این در را باز کنید. در این صورت وارد اتاقی می‌شویم که تعداد زیادی کیسه‌ی جسد از سقف آویزان شده است. ابتدا از پله‌هایی که در این اتاق وجود دارد بالا بروید تا به اولین آزمایشگاه یا همان Lab 1 برسید. در آزمایشگاه فایل Weaponry Authorization Request را از روی میز بردارید. اولین نمونه از دو نمونه مورد نیاز ما برای ساخت واکسن در این اتاق قرار دارد بنابراین حتما دقت کنید که Vaccine Base را از دستگاه میکسر بردارید. یک اتاق کوچک دیگر در پشت همین اتاق قرار دارد. به آن‌جا بروید و آخرین عروسک Mr.Charlie را مشاهده می‌کنید که باید به آن شلیک کنید. پس از اینکه این کار را انجام دهید و اگر مطابق این راهنما تمام عروسک‌ها افته باشید تروفی مربوط به آن را دریافت خواهید کرد. از این اتاق و آزمایشگاه خارج شوید و از پله‌ها دوباره به پایین برگردید این بار مسیر مستقیم را در پیش بگیرید. اما دقت کنید چه هنگام بالا آمدن و چه هنگام پایین رفتن از این اتاق با زامبی‌های Pale Heads مواجه می‌شوید که ول‌کن شما نیستند. پس از اینکه از میان جنازه‌ها عبور کردید به یک در می‌رسید. البته باید اشاره کنم پس از اینکه زامبی‌ها را از پای در آوردید حتما این مکان را به دقت کاوش کنید تا مهمات و آیتم‌های ضروری را بتوانید به تجهیزات خود اضافه کنید. از دری که به آن اشاره کرده‌ایم خارج شوید تا به قسمت دیگری برسید بالافاصله به سمت راست بروید؛ جایی که یک جنازه آن‌جا هست و البته روبروی جنازه یک فایل با نام Scientist’s Dying Message قرار دارد. پس از دریافت این فایل از پله ها به پایین بروید و در پایین سه باطری را مشاهده می‌کنید که یکی از آن‌ها قرمز است باید باطری مورد نظر را هُل دید تا در سر جای خود قرار بگیرد. مراقب زامبی‌ که در این منطقه انتظار شما را می‌کشد باشید. و در نهایت با فعال شدن سه باطری دری باز می‌شود که شما را به اتاق دیگری هدایت می‌کند. اینجا در واقع نوعی فریزر است و موجوداتی به ماند انواع Hunter‌ها که توسط ویروس T خلق شده‌اند در اینجا نگهداری می‌شوند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

موجواتی که توسط ویروس T توید شده‌اند اینجا نگهداری می‌شوند در زمان رفت هیچ مشکلی وجود ندارد اما حق دارید بترسید زیرا وقتی که دوباره از طبقه بالا به این اتاق بازگردید . هانترها شیشه ها را شکسته و از محفظه‌ی خود بیرون می‌آیند و دست و پنجه نرم کردن با این تعداد از هانترها بسیار سخت است

وقت را تلف نکنید و از آسانسوری که در انتهای مسیر قرار دارد استفاده کنید تا به طبقه‌ی بالا بروید. پس از اینکه به طبقه بالا رسیدید تنها مسیر موجود را ادامه دهید تا به اتاقی که Incubation Lab نام دارد برسید اما مراقب باشید زیرا به محض اینکه نزدیک این اتاق شوید چند زامبی خطرناک بیرون آمده و قصد دارند به شما حمله کنند مطمئن باشید خشاب کافی به همراه دارید تا سریعا این زامبی‌ها را از پای درآورید. پس از اینکه مطمئن شدید دیگر هیچ مزاحمی در کار نیست به Incubation Lab بروید تا دومین و آخرین نمونه از نمونه‌های مورد نیاز برای ساختن واکسن یعنی Liquid-filled Test Tube را بردارید. به علاوه یک فایل با نام Expression of Concern نیز در این اتاق وجود دارد که می‌توانید آن را دریافت کنید. حال که هر دو نمونه را در اختیار داریم باید ابتدا آن‌ها را یکدیگر ترکیب (Combine) کنیم تا نمونه نهایی یعنی Culture Sample را به دست آوریم. خب حالا باید خودمان را به همان‌جایی برسانیم که دستگاه میکسر قرار داشت. هنگامی که از طریق آسانسور به طبقه پایین‌تر یعنی فریز برگردیم  مشاهده می‌کنیم که موجودات مختلفی از جمله هانتر‌ها از محفظه‌ی خود خارج می‌شوند و قصد دارند تا به شما حمله کنند. بهترین راه استفاده از سلاح نارنجک انداز است و یا اگر خشاب کافی در اختیار ندارید از همان استراتژی همیشگی استفاده کنید نارنجک فلش پرتاب کنید و سپس با نارنجک دستی دخل آن‌ها را بیاورید. پس از اینکه کارتان با این قسمت تمام شد به مسیر بازگشت خود ادامه دهید و در نهایت که به اتاق مورد نظر بازگشتید آیتم Culture Sample را در درون دستگاه قرار دهید و راه حل پازلی که نمایان می‌شود Medium, High, Low است. بعد از اینکه واکسن توسط دستگاه ساخت شد و جیل واکسن را گرفت به ناگهان نمسیس با بازوهای خود جیل را گرفته و شاهد چند میان پرده‌‌ی کوتاه پشت سر هم هستیم در نهایت با پایان میان پرده‌ها شما خود را در یک اتاق امن مشاهده می‌کنید. از روی دیوار فایل Disposal Center را بردارید و از اتاق امن خارج شوید. هنگامی که قصد دارید به مسیر ادامه دهید نیکولای مانع شما می‌شود و شما را به پایین پرتاب می‌کند؛ جایی که سومین باس فایت شما با نمسیس رقم می‌خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

شاید به جرات بتوان گفت سومین باس فایت شما با نمسیس یکی از سخت‌ترین باس فایت‌های بازی است زیرا علاوه بر نمسیس باید با زامبی‌هایی که در محیط این باس فایت حضور دارند نیز دست و پنجه نرم کنید. در این باس فایت نمسیس دو حرکت کلی انجام می‌دهد. هنگامی که نمسیس برروی زمین است سعی می‌کند تا به شما نزدیک شده و با چنگال‌های بزرگش سلامتی را را تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهد. تنها کاری که باید بکنید مثل باس فایت دوم باید از او فاصله گرفته و از حملات او جاخالی دهید و سپس با قوی‌ترین سلاح خود به او شلیک کنید

شاید به جرات بتوان گفت سومین باس فایت شما با نمسیس یکی از سخت‌ترین باس فایت‌های بازی است زیرا علاوه بر نمسیس باید با زامبی‌هایی که در محیط این باس فایت حضور دارند نیز دست و پنجه نرم کنید. در این باس فایت نمسیس دو حرکت کلی انجام می‌دهد. هنگامی که نمسیس برروی زمین است سعی می‌کند تا به شما نزدیک شده و با چنگال‌های بزرگش سلامتی را را تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهد. تنها کاری که باید بکنید مثل باس فایت دوم باید از او فاصله گرفته و از حملات او جاخالی دهید و سپس با قوی‌ترین سلاح خود به او شلیک کنید چند بار که این کار را بکنید نمسیس شروع می‌کند به دویدن برروی دیوار و پس از چند ثانیه دویدن را متوقف کرده و پشت یکی از تانکر‌ها پنهان می‌شود. در این هنگام کارلوس به کمک شما می‌آید او به شما می‌گوید هر زمان نمسیس پشت کدام تانکر پنهان شده است تنها کاری که شما باید بکنید این است که سریعا به دو چراغ قرمزی که در دو طرف تانکر مورد نظر وجود دارد شلیک کنید در این صورت به نمسیس شوک الکتریکی وارد شده و وی نقش بر زمین می‌شود اما این پایان کار نیست هر زمان که وی نقش بر زمین شد برای مدت کوتاهی هنوز نمسیس گیج است ولی مدت زیادی طول نمی‌کشد که وی سرپا شود و با خشم و عصبانیتی بیشتر از قبل به شما حمله کند. بنابران در همان مدت کوتاهی که نمسیس نقش بر زمین شده است باید با سلاح نارنجک انداز و گلوله‌های انفجاری به سراغ او رفته و تا می‌توانید به او شلیک کنید. این چند مرحله یعنی نبرد نزدیک اول و سپس شلیک به تانکر‌هایی که نمسیس پشت‌ آن‌ها پنهان است را باید چندبار تکرار کنید تا در نهایت بتوانید نمسیس را به طور کامل از پای در آورید

پس به طور کلی نبرد سوم با نمسیس را در سه مرحله خلاصه می‌کنم :

  • ابتدا در نبرد نزدیک با نمسیس از حملات وی جاخالی دهید و سپس با قوی ترین سلاح خود به وی چند بار شلیک کنید
  • وقتی دویدن نمسیس متوقف شد، کارلوس به شما شماره‌ی تانکری که نمسیس پشت آن پنهان است را می‌گوید و شما باید سریعا به دو چراغ قرمز دو طرف تانکر شلیک کنید تا به نمسیس شوک الکتریک وارد شود.
  • وقتی نمسیس با شوک الکتریکی نقش بر زمین شد برای مدت کوتاهی گیچ است فرصت را از دست ندهید سریعا با قوی‌ترین سلاح خود به وی شلیک کنید و دوباره از حملات وی جاخالی دهید تا او دوباره دویدن را آغاز کند
  • این چند مرحله باید چند بار تکرار شود تا نمسیس به طور کامل نابود شود

نکته بسیار مهم: هنگامی که نمسیس پشت تانکر‌ها پنهان می‌شود کارلوس به شما شماره‌‌ی تانکر مورد نظر را می‌گوید خیلی سریع باید به چراغ‌های قرمز شلیک کنیدو اگر در یافتن تانکر و یا شلیک به چراغ‌ها تعلل کنید، نمسیس به صورت ناگهانی از پشت تانکر پریده به روی جیل فرود می‌آید که بسیار بسیار خطرناک و به شدت آسیب زننده است.

نکته‌ی شماره ۲: در حین مبارزه با نمسیس مراقب سایر زامبی‌های دیگری که در محیط باس فایت وجود دارند نیز باشید فرقی نمیکند چند زامبی را بکشید آن‌ها همچنان تا پایان مبارزه اسپاون می‌شوند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

وقتی دویدن نمسیس متوقف شد، کارلوس به شما شماره‌ی تانکری که نمسیس پشت آن پنهان است را می‌گوید و شما باید سریعا به دو چراغ قرمز دو طرف تانکر شلیک کنید تا به نمسیس شوک الکتریک وارد شود

پس از اینکه نمسیس را به طور کامل از پای دربیاورید و پس از اتمام میان‌پرده‌ی بازی به آخرین اتاق امن بازی می‌رسید جایی که فایل دیگری با نام Weapon Spec Sheet در آن قرار دارد و می‌توانید آن را دریافت کید. حال باید برای مبارزه‌ی نهایی با نمسیس  آماده شوید. از اتاق خارج شوید و پس از اتمام میان پرده مبارزه آغاز می‌شود.

نمسیس اکنون به یک موجود غول پیکر و یک هیولای عظیم الجثه تبدیل شده است که حتی فکر کردن به چنین مبارزه‌ای بسیار وحشتناک است؛ چه برسد به خود مبارزه اما اگر استراتژی خوبی در پیش بگیرید این مبارزه نیز به مانند مبارزه‌های قبل آسان تر می‌شود. هدف شما در این مرحله این است که نمسیس را نابود کنید اما با چه سلاحی؟ این سلاح‌ها در برابر این هیولا حکم اسباب بازی را دارند. اما در این مرحله شما به یک سلاح خاصی دسترسی خواهید داشت بالافاصله که میان پرده تمام می‌شود برگردید و پشت سر خود یک سلاح بزرگ مشاهده می‌کنید که باید از آن استفاده کنید پس از اینکه با سلاح مورد نظر نمسیس را هدف قرار داده و به وی شلیک کنید مشاهده می‌کنید که شارژ سلاح تمام شده و برای شارژ کرن دوباره آن باید باتری‌هایی که در این محیط قرار دارند را در سر جای خود قرار دهید. وقتی برای اولین بار با سلاح مورد نظر به نمسیس شلیک کنید، چیزهایی به مانند تاولدتاول بدن نمسیس نمایان می‌شود کاری که شما باید بکنید این است که ابتدا با سلاح خود این تاول‌ها را هدق قرار دهید و آنقدر به آن‌ها شلیک کنید تا تمام تاول‌ها نابود شوند. پس از این کار نمسیس برای مدت کوتاهی نقش بر زمین شده یا به اصطلاح Stun می‌شود و شما باید خیلی سریع به سراغ یکی از باطری‌ها رفته و آن را تنظیم کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

این باس فایت بر خلاف ظاهر آن خیلی سخت نیست نه اینکه اصلا سخت نباشد اما در مجموع باید دقت بالایی داشته باشید زیرا نمسیس علاوه بر اینکه با بازوهای خود به شما ضربه می‌زند مواد اسیدی نیز پرتاب می‌کند که اگر به شما برخورد کنند به شدت سلامتی جیل را پایین می‌آورند . تنها باید به دقت از هر نوع حملات نمسیس جاخالی دهید و به تاول‌های مورد نظر شلیک کنید تا نمسیس نقش بر زمین شود و شما با هر بار انجام این کار فرصت کمی دارید تا سریعا باطری‌ها را جابجا کنید

نکته: شلیک کردن و هدف قرار دادن تاول‌های نمسیس به خصوص برروی درجه‌های سختی بالاتر آن طوری که فکر می‌کنید هم آسان نیست. چون نمسیس بازوهای بسیار بلندی دارد که در اثر برخورد با شما سطح سلامتی شما را به شدت کاهش می‌دهند و شما مجبور می‌شوید از آیتم سلامتی استفاده کنید؛ تازه اگر نمسیس به شما اجازه اینکار را نیز بدهد. بهترین روش این است که از ضربه‌های بازوی وی جاخالی داده و سریع به یکی از تاول‌ها شلیک کنید

نکته شماره ۲: وقتی نمسیس به اصطلاح Stun می‌شود، شما فرصت زیاد برای جابجایی باطری‌ها ندارید و باید خیلی سریع اینکار را انجام دهید. البته برروی درجه سختی‌های پایین، شما فرصت بیشتری در اختیار دارید به طوری که برروی درجه سختی Easy تا نمسیس به هوش بیایید شما می‌توانید یک باطری را با خیال راحت جابجا کرده و درون محفظه‌ی آن قرار دهید.

نکته‌ی شماره ۳: مهمات زیادی در محیط باس فایت قرار دارند که بسیار مفید هستند به خصوص اسپری‌های سلامتی که می‌توانند در صورت استفاده، سلامتی شما را به طور کامل بازیابی کنند و یا نارانجک‌های دستی که اگر آن‌ها را به سمت نمسیس پرتاب کنید باعث می‌شود تا تاول‌ها را سریع‌تر از بین برده و نمسیس نیز زودتر Stun شود.

پس از اینکه تمام باطری‌ها را درون محفظه قرار ‌دهید دوباه می‌توانید به سراغ سلاح مخصوص بروید تا به نمسیس شلیک کنید زیرا تا تمام باطری ها جابجا نشوند سلاح قابل استفاده نخواهد بود. پس از اینکه به نمسیس شلیک کردید میان پرده آغاز می شود جیل سلاح را برداشته و به دهان نمسیس می‌برد تا برای آخرین بار به وی شلیک کند و نمسیس را برای همیشه نابود سازد. پس از اتمام میان پرده کمی جلوتر یک نردبان وجود دارد که باید از آن نردبان بالا بروید و آخرین فایل بازی با نام Suspicious Contract Memo را دریافت کنید.

پس از اینکه آخرین فایل بازی را دریافت کردید تروفی مربوط به جمع آوری تمام فایل‌های بازی را به دست خواهید آورد. پس از آن از طریق آسانسور به طبقه بالا بروید میان پرده‌ی دیگری آغاز می شود و اگرچه نیکولای قصد دارد مانع فرار شما و کارلوس از شهر شود اما در نهایت شما باید به نیکولای شلیک کنید و با کارلوس سوار هلیکوپتر شده تا از شهر راکون سیتی فرار کنید زیرا قرار است یک موشک هسته‌ای این شهر را با خاک یکسان کند.

خب تبریک می‌گویم شما بازی را به پایان رسانده‌اید و اکنون با توجه به درجه‌ی سختی که بازی را برروی آن تجربه‌کرده‌اید تروفی مربوط به اتمام بازی را به دست می‌آورید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

از اینکه در راهنمای اختصاصی و قدم به قدم بازی Resident Evil 3 Remake همراه ما بوده‌اید بسیار سپاسگزارم . اگر با یان راهنمای پیش آمده باشید هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، و هیچ صندوق قفلی پنهان نمانده و علاوه بر آن تمام سلاح‌های بازی و ارتقاهای مربوط به آن‌ها را دریافت کرده‌اید  و حتی بسیاری از تروفی های مهم بازی را نیز به دست آورده‌اید.

راهنمای اختصاصی و قدم به قدم مراحل بازی Resident Evil 3 Remake همینجا به پایان می‌رسد . تلاش بر این داشتیم تا گام به گام مراحل بازی را برای شما توضیح دهیم و اگر با یان راهنمای پیش آمده باشید هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، و هیچ صندوق قفلی پنهان نمانده و علاوه بر آن تمام سلاح‌های بازی و ارتقاهای مربوط به آن‌ها را دریافت کرده‌اید  و حتی بسیاری از تروفی های مهم بازی را نیز به دست آورده‌اید. منتها شاید این هنوز برای بسیاری از بازی‌بازان کافی نباشد و به فکر این باشند که به بهانه‌ی پلاتنیوم کردن بازی هم که شده چند بار دیگر تجربه‌ی این بازی را تکرار کنند. از آن‌جایی که پاتنیوم کردن این بازی نیز داری نکات مهمی است و به یک راهنمای خوب احتیاج دارد بنابرانی در قسمت پایانی این راهنما که هفته آینده‌ منتشر خواهد شد به طور مختصر یک راهنمای جامع و کلی برای بازی‌بازانی خواهیم نوشت که قصد دارند تا Resident Evil 3 Remake را پلاتینیوم کنند و تمام تروفی‌های آن را به دست آوردند. پس هفته‌ی آینده با قسمت پایانی راهنمای اختصاصی و قدم به قدم بازی Resident Evil 3 Remake را ما همراه باشید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

به پایان آمد این دفتر اما حکایت همچنان باقی است

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Arash.S1229 گفت:

    دمتون گرمه سعید جان ها 😀
    واقعا با راهنمای جدید خیلی بیشتر از بازی لذت بردم و واقعا باید بگم دم همه ی دست اندرکاران گیمفا گرم :inlove:
    ممنونم از آقای اقا بابایی و آقای حلاجیان بابت این راهنمای جامع و بابت همه چیز 🙂 :heart: :rose:

  • سلام آقا سعید مثل همیشه عالی
    فقط pdf رو لطفا زمینشو مثل بلاد بورن سفید بزارید چون برای دارک سولز و رزیدنت هفت من هرجا بردم چاپ کنم گفتن که جوهر زیاد میبره چون زمینش سیاه بود
    امیدوارم بخش راهنمای قدم به قدم رو با همین قدرت ادامه بدید
    اگر امکان داشت هم یه نظرسنجی برا راهنمای بعدی بزارین

  • mehrdadM2 گفت:

    ممنون سعید جان عالی بود
    بعد The Order 1886 راحتترین بازی برای پلات کردن بود خدایش

  • TzzzT23 گفت:

    ارزش اینطور پست ها خیلی بالا هست و واقعا زمان بر هست، واقعا خسته نباشید این اولین پستی بود که برای راهنمای قدم به قدم خوندم، دلیلش هم اینه بازی های قبلی که روش کار کردین رو plat کردم و یا اصلا بازی نکردم. امیدوارم بیشتر از این دست مقالات توی سایت قرار داده بشه و بگم که بازی واقعا سخت هست بدون bonus items ،برای hardcore و nightmare و inferno واقعا S گرفتن سخت هست، من تازه hardcore رو شروع کردم و به زودی infinite rocket launcher رو میگیرم. هر چند که بازی بیش از حد کوتاه بود ولی سرگرم کننده بود. به غیر از resistance که واقعا غیر قابل تحمل هست.

  • M_A.REZAIE گفت:

    یه نفر واقعا چه طوری می تونه همچین راهنمایی های فوق العاده ای بزاره. دمتون گرم آقا سعید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش پنجم - گیمفا