مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا
مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا
مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا
مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا

مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد

حسن اکرامی
۲۳:۴۵ ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا

حجم فایل مربوط به بازی‌ها و به‌روزرسان‌های آن‌ها در نسل هشتم به یک معضل برای بازی‌بازان تبدیل شده بود؛ به طوری که برخی از عناوین به حجم‌های بسیار بالایی نیاز داشتند و حتی هرزگاهی حجم به‌روز‌رسان‌ها و بسته‌های الحاقی از حجم خود بازی اصلی نیز فراتر می‌رفت. مورد دوم موضوعی است که طرفداران سری بازی‌های محبوب Call of Duty به خوبی با آن آشنایی دارند.

با پیشرفت تکنولوژی، هر دو شرکت مایکروسافت و سونی قول به کار بردن سخت‌افزار‌های کارآمدتر و هوشمندانه‌تری در کنسول‌های خود داده‌اند و بسیاری از طرفداران امید دارند تا مشکل حجم بالای برخی عناوین نیز رفع گردد. اخیرا شرکت سونی توضیحاتی در مورد کاربرد حافظه‌ی SSD و چگونگی کمک کردن آن به کاهش زمان نصب بازی و بسته‌های الحاقی داده است. اما کنسول اکس‌باکس سری اکس شرکت مایکروسافت برای این موضوع چه تمهیداتی را لحاظ خواهد کرد؟

آقای جیسون رونالد (Jason Ronald) مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس در این باره اظهار داشت که هرچند شرکت مایکروسافت و همکارانش به سختی در حال تلاش برای پیدا کردن راه حلی جهت کاهش حجم فایل‌های بازی‌ها هستند و مرتبا روی این موضوع کار می‌کنند اما در حال حاضر راهی برای حل سریع این مشکل وجود ندارد و باید با همکاری و کمک یکدیگر راه‌حلی کارآمد برای این مشکل بیابند.

آقای رونالد در این باره گفت:

در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد تا حجم فایل بازی‌ها و بسته‌های الحاقی آنان کاهش یابد اما ما می‌توانیم با استفاده از تکنولوژی فشرده‌سازی جدید خود حجم فایل‌هایی که برروی دیسک نصب می‌شوند یا مقدار دیتای مورد نیاز برای بارگیری اطلاعات بازی‌ها را تا حدودی کاهش دهیم. ما همچنین ابزارهای زیادی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهیم تا بتوانند فایل‌هایی که نصب می‌شوند را مدیریت کرده و این کار را هوشمندانه پیش ببرند. برای مثال اگر کنسول شما روی زبان انگلیسی تنظیم شده باشد پس آیا نیازی دارید تا فایل‌های مربوط به زبان فرانسوی یا اسپانیایی برای شما بارگیری و نصب شوند؟

آقای رونالد همچنین در مورد قابلیت Fast Start صحبت کرد که چند سال پیش توسط مایکروسافت معرفی شده و با استفاده از یادگیری ماشین (Machine learning) نیز به صورت هوشمندانه‌ای عمل می‌کند.

همچنین دو سال پیش ما نیز تکنولوژی Fast Start را معرفی کردیم که با استفاده از آن به همراه تکنولوژی یادگیری ماشین می‌توان تعیین کرد که هر بخش از اطلاعات و فایل‌های یک بازی در چه زمانی و به چه میزانی نصب شوند تا در این مورد بسیار هوشمندانه‌تر از قبل عمل کرده و به مدیریت فایل‌هایی که بارگیری می‌شوند بپردازیم.

به گفته‌ی رونالد کاهش حجم فایل بازی‌ها و بسته‌های الحاقی آن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت مایکروسافت بوده و آن‌ها با چندین همکار خود در تلاش برای رفع این مشکل هستند. وی افزود که آن‌ها نمی‌خواهند مشکل مربوط به حجم زیاد بازی‌ها باعث شود تا از جزئیات و وسعت دنیا‌های شگفت‌انگیز خلق شده توسط توسعه‌دهندگان کاسته شود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا
مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا
مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا
مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا
مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مدیر بخش توسعه‌ی اکس‌باکس: در حال حاضر هیچ راهی برای کاهش حجم فایل بازی‌ها وجود ندارد - گیمفا