ابرقهرمان پولادین | انتظاراتی که از بازی احتمالی Superman داریم
از آنجایی که استودیوی مونترآل برادارن وارنر مشغول توسعهی نسخه جدید Batman است، بنابراین این طور به نظر میرسد که استودیوی راک استدی در حال حاضر عنوان دیگری را توسعه میدهد. شایعات بسیاری از این موضوع خبر میدهند که پروژهی جدید راک استدی یک بازی ویدئویی ابرقهرمانی با محوریت شخصیت محبوب سوپرمن است.
با توجه به سابقهی استودیوی راک استدی در ساخت سری بازیهای Batman بعید نیست تا این استودیو بار دیگر تصمیم بگیرد تا یک بازی ابرقهرمانی دیگر را توسعه دهد و برای این کار چه کسی محبوبتر از سوپرمن. اما نکتهای که استودیوی راک استدی باید در نظر بگیرد این است که انتظارات بسیار بالایی از این استودیو وجود دارد و شاید بهتر باشد بگوییم استودیوی راکاستدی خود به خوبی به این موضوع واقف است که پروژهی جدید آنها جای هیچ ازمون و خطا نیست و کوچکترین اشتباهی از از سوی این استودیو از طرف بازیبازان و مدیران پروژه نابخشودنی است؛ حال میخواهد یک بازی ابرقهرمانی باشد یا خیر. شاید با علم به همین موضوع، استودیوی راک استدی تلاش کرده تا از اشتباهات گذشتهی خود درس بگیرد. بر همین اساس راک استدی طی این سالها در سکوت پروژهی جدید خود را آغاز کرده و در آرامش تمام به دور از هیاهو کار خود را ادامه دهد تا بتواند عنوانی را خلق کند که به مانند سری Batman و به خصوص بازی Batman Arkham Knight به اثری ماندگار تبدیل شود. اگرچه شایعات مربوط به ساخت بازی جدید توسط استودیوی راک استدی و به خصوص ساخت بازی Superman چندین بار توسط عوامل مختلف این استودیو تکذیب شد و حتی آخرین گزارشها از کنسل شدن این پروژه صحبت میکنند اما با در نظر گرفتن تمامی شایعات یا گزارشهای منتشر شده و این موضوع که احتمالا بازی جدید استودیوی راک استدی عنوان Superman باشد، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مواردی بپردازیم که انتظار داریم در بازی Superman شاهد آنها باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
۱- استفاده از داستان شناخته شده
در بحث داستان، بازی Superman دو انتخاب پیش روی دارد. انتخاب اول همان داستان اصلی این شخصیت است. به بیان سادهتر بازی Superman میتواند همان داستانی را دنبال کند که در فیلمهای سینمایی ساخته شده بر اساس این ابرقهرمان نیز شاهد آن بودهایم یعنی کال ال (Kal-El) در سیارهی کریپتون متولد میشود اما اتفاقاتی باعث شده تا وی به زمین فرستاده شده و در آنجا بزرگ شود. سوپر من به تدریج درخواهد یافت که یک انسان عادی نیست و کم کم با قدرتهای کریپتونی خود و و وظیفهای که به وی محول شده است یعنی نجات کریپتون بیشتر آشنا میشود تا در نهایت به قهرمانی تبدیل شود که همهی ما با آن اشنایی داریم.
انتخاب دوم این است که بازی سوپرمن با بهره گیری از کمیکها، بتواند یک داستان شخصی و متفاوت را روایت کند. درست همان کاری که Spider-Man انجام داد. همان طور که اشاره کردیم، مزیت بزرگ بهره گیری از کمیکها، این است که سازندگان میتوانند داستانهای متفاوت بیشتری را در بازی روایت کنند و از این طریق میتوانند شخصیتهای شرور و ضد قهرمانهای بیشتری را به بازی اضافه کنند. به طور مثال داستان بازی می تواند به گونهای باشد که سوپرمن پس از مبارزه و درگیری با دشمنان متعدد بازی به سراغ مبارزه با شخصیت شرور لکس لوتر (Lex Luthor) رفته و در نهایت داستان بازیپس از مبارزه با ابرشرور Doomsday خاتمه یابد.
۲- پرواز آزادانه
همان طور که گشت و گذار در دنیای بازی Spider-Man با تار اندازی میان آسمان خراشهای شهر نیویورک بسیار جذاب بود و تقریبا هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداشت، بنابراین در مورد سوپرمن نیز بسیار هیجان انگیز است که بتوانیم با این شخصیت به طور آزادانه پرواز کنیم. بتوانیم در سطح شهر به گشت و گذار پرداخته و حتی بتوانیم از جو زمین خارج شده و آزادانه در کهشکان پرواز کنیم. البته انتظار نداریم که سازندگان تمام کهکشان را مدل سازی کنند اما خوب است اگر بدون هیچ محدودیتی بتوانیم آزادانه از زمین به خارج از جو آن رفته و در کهکشان پرواز کنیم. حتی میتوان انتظار داشت که سازندکان یک یا دو سیاره را در کهکشان طراحی و مدل سازی کنند تا بازیباز حتی برای زمان کوتاهی بتواند به این سیارهها پرواز کرده و یا ماموریت خاصی را در آنجا به اتمام برساند. تقریبا به مانند آنچه که در بازی Mass Effect شاهد آن بودهایم و با وجود اینکه سیارات متعددی در کهکشانهای مختلف حضور داشتند اما تنها برخی از سیارهها قابل کاوش بودهاند. البته این موضوع در رابطه با بازی Superman بسیار پیچیده است اما بسیار جای تقدیر دارد.
۳- قدرتها
وقتی نوبت به ساخت یک بازی ابرقهرمانی می رسد، بسیاری از سازندگان با محدودیتهای بسیاری روبرو هستند و این محدودیت در بازی نیز اعمال میشود. این مورد تا حدودی در مورد Superman هم صدق میکند زیرا سوپرمن قدرتمندترین ابرقهرمان کمیکهای DC است. پس وقتی یک بازی ویدئویی با محوریت این شخصیت ساخته میشود. بنابراین سوپرمن باید در مبارزاتی شرکت کند که بسیار سرنوشت ساز هستند و به نوعی نتیجهی این مبارزه میتواند سرنوشت جهان را تغییر دهد. حتی اگر این طور نباشد، داستان بازی باید به گونهای طراحی شود که سوپرمن حداقل در این بازی با ابرقهرمانان بزرگ دیگری به مانند بتمن به مبارزه بپردازد زیرا در مورد سوپرمن صحبت میکنیم و قرار نیست سوپرمن با قدرتهای بی نهایت خود فقط با دزدها و خلافکاران متروپلیس مبارزه کند؛ در اوایل بازی شاید اما نه در تمام طول بازی.
۴- شخصیتهای همراه محبوب
هر ابرقهرمانی همیشه یک شخصیت همراه کنار خود دارد؛ حال آن شخصیت خود یک ابرقهرمان باشد یا یک انسان عادی. حداقل در مورد سوپرمن هیچی شکی وجود ندارد که در چنین بازی مهمی، شخصیتهای همراهی به مانند سوپرگرل یا همان کارا زور ال (Kara Zor-El)، کریپتو و لوئیس لین نیز در کنار سوپر من حضور داشته باشند. زیرا داستان سوپرمن تا حد زیادی به این شخصیت ها وابسته است؛ از حمایت و مراقبت سوپرمن از کارا گرفته تا رابطه عاشقانه با لوئیس لین و دال بر این دارند که حضور این شخصیت ها در بازی الزامی است
۵- شخصیت های شرور
علاوه بر شخصیتهای همراه حضور شخصیتهای شرور نیز در بازی الزامی است. میتوان انتظار داشت در بازی سوپرمن شاهد شخصیت های شروری به مانند لکس لوتر (Lex Luthor) و Doomsday باشیم. همچنین حضور شخصیتهای دیگری به مانند Darkseid یا General Zod نیز بسیار محتمل است. به علاوه شاید سازندگان یک بسته الحاقی داستانی برای بازی توسعه دهند که داستان شخصیت منفی سوپر من یا همان Superman: The Dark Side را نیز روایت کند؛ داستانی که سوپرمن زیر نظر Darseid آموزش دیده و به یک شخصیت شرور تبدیل میشود اما در نهایت به مقابله با Darkseid می پردازد.
۶- دنیای جهان باز عظیم
در بحث انتخاب دنیای بازی با ما چند موضوع روبرو هستیم. موضوع اول این که باید جهان بازی بسیار بزرگ و عظیم باشد که با شخصیت سوپر من بتوان در آن به کاوش و گشت و گذار پرداخت و ماموریتهای مختلفی را انجام داد که در این زمینه متروپلیس گزینهی بسیار مناسبی است اما از طرف دیگر باید جهان بازی به گونهای باشد تا سوپرمن بتواند بدون محدودیت در اطراف آن پرواز کرده، به راحتی با شخصیتهای شرور بازی مبارزه کند و آنها را از پای در آورد. برقراری تعادل میان این دو عنصر بسیار دشوار و به نوعی ساختار شکن است به طوری که اگر سازندگان بخواهند چنین جهانی را توسعه داده و مراحل آن را طراحی کنند، با پیچیدگیها و مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد. به علاوه در نظر بگیرید برخی از مبارزات باید در فضای خارج از زمین صورت بگیرد که پیچیدگیهای به مراتب بیشتری دارد. در هر صورت اگرچه طراحی چنین دنیایی دشوار است اما اگر قرار باشد بازی در ارتباط با شخصیت سوپر من باشد خلق چنین دنیایی واجب است.
۷- مبارزات تعاملی
همان طور که اشاره کردیم، سوپرمن باید قدرت بی نهایتی داشته باشد. به طور مثال در هنگام مبارزات فضایی، علاوه بر مبارزات فیزیکی و استفاده از چشم لیزری باید بتوانیم دشمنان را به سمت خورشید یا هر جای دیگری که باعث مرگ آنها میشود، پرتاب کنیم. وقتی مبارزت برروی زمین جریان دارد، سوپرمن باید قدرت این را داشته باشد که ماشینها و یا اجسام دیگر را از زمین بلند کرده و به سمت دشمنان خود پرتاب کند. به علاوه، قدرت دیگری که انتظار داریم شاهد آن باشیم، مُشت سوپرمن است. اینکه سوپرمن قادر باشد به دور سیاره چرخیده و سپس با سرعت باد به زمین فرود بیاید و مشت خود را بر زمین بکوباند و یا با مشت آهنین خود دشمنان بازی را پرتاب کند؛ چیزی که در فیلمهای سینمایی نیز شاهد آن بودهایم. از آن جایی که برخی دشمنان بازی بسیار قدرتمند و سرسخت هستند چنین قدرتهای ویژهای قطعا به کارمان میآیند.
۸- تخریب پذیری
همان طور که اشاره کردیم، سوپرمن این قدرت را دارد که با مشت خود دشمنان را به دیوارها و یا میان آسمان خراشها پرتاب کند. در فیلم های سینمایی نیز شاهد بودیم که مبارزات سوپرمن با کریپتونیها باعث تخریب بسیاری از خانهها و ساختمانهای دیگر شد. بنابراین انتظار میرود مبارزات بازی دارای قدرت تخریب بالایی باشند. هنگامی که سوپرمن با مشتهای آهنین خود دشمنانش را از ساختمان به ساختمان دیگر پرتاب میکند، مسلما این موضوع حجم عظیمی از تخریب ساختمانها را به دنبال دارد؛ بنابراین انتظار داریم که سیستم تخریب بسیار واقع گرایانه و بالایی را در بازی شاهد باشیم.
۹- قابل بازی بودن کلارک کنت
نکتهی جالبی که در رابطه با بازی Spider-Man شاهد آن بودهایم، این بود که علاوه بر مرد عنکبوتی، داستان بازی در مراحل مختلفی به روایت زندگی شخصی پیتر پارکر به عنوان یک فرد عادی میپرداخت اما این قسمت آنچنان گسترده نبود و به گیمپلی بازی کشیده نشد. بنابراین انتظار داریم که در بازی Superman شخصیت کلارک کنت به عنوان یک انسان عادی و روزنامه نگار قابل بازی باشد. بازیبازان بتوانند با این شخصیت به انجام برخی کارهای مربوط به حرفهی خبرنگاری یا زندگی شخصی او بپردازند و هر زمان که احساس کردند نیاز است لباس خود را عوض کنند، به شکل سوپرمن در آمده و بر فراز آسمانها پرواز کنند. در واقع این بازیبازان باشند که تصمیم میگیرند که شخصیت اصلی بازی چه زمانی سوپرمن (کال ال) باشد یا کلارک کنت.
۱۰- سیستم شهرت
شاید بتوان این نکته را جالبترین نکتهی این مقاله برشمرد. در بازیهای بسیاری شاهد سیستم شهرت بودهایم. اگر بخواهم مثالی برایتان بیاورم میتوانم Red Dead Redemption 2 را مثال بزنم که اگر فرد قانونمند و با اخلاقی بوده باشید، شهرت خوبی به دست میآوردید. مردم با شما خوب رفتار کرده و به شما احترام میگذاشتند و در خرید اقلام و آیتمهای مورد نیاز خود نیز تخفیف دریافت میکردید. در عوض، اگر فرد شرور و خلافکاری بوده باشید، برروی سر شما جایزه میگذاشتند و شکارچیان زیادی برای دریافت این جایزه قصد جان شما را میکردند.
این مثال را زدم که بگویم بسیار خوب است اگر چنین سیستمی در بازی Superman نیز طراحی شود. اینکه سوپرمن بتواند یک قهرمان پایبند به اخلاق و محبوب مردم باشد یا یک شخصیت شرور. برای اینکه چنین سیستمی در بازی پیاده شود، باید انتخابهایی نیز در بازی گنجانده شوند. اما سوالی که پیش میاید این است که چه انتخابهایی نیاز است و یا بهتر بگویم چه کارهایی میتواند از سوپرمن یک شخصیت شرور بسازد و چه کارهایی میتواند وی را به یک قهرمان محبوب تبدیل کند. سوپرمن با ضدقهرمانها و شخصیتهای شرور زیادی به مبارزه میپردازد. پس از مبارزه و شکست دشمنان، سازندگان میتوانند انتخاب را به عهدهی بازیباز بگذارند که تصمیم بگیرد شخصیت شرور مورد نظر زنده بماند یا خیر. اگرچه سوپرمن قهرمانی است که به مجازات قانونی شرورها معتقد و به اصول اخلاقی پایبند است اما او میتواند تصمیم بگیرد که کدام یک از شخصیتهای شروری که با آنها مبارزه میکنند، زندهماندنشان بسیار خطرناک است و بر همین اساس آنها را از بین ببرد. حتی میتوان این سیستم را با سیتم مبارزات بازی نیز پیوند داد. سوپرمن روشهای مختلف و قدرتهای بی نهایتی برای مبارزه با دشمنان خود دارد که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم و هرکدام از آنها میتوانند خرابیهای زیادی در شهر به بار بیاورند. به طور مثال فرض کنید سوپرمن با مشت خود دشمنان زیادی را به ساختمانهای مختلف شهر بکوباند در نتیجهی چنین مبارزات سنگینی، به طور قطع شاهد تخریبهای بالایی هستیم و به شهر صدمهی بالایی وارد میشود. بنابراین این سوپرمن است که باید تصمیم بگیرد با چه روشی میتواند دشمنان خود را از پای درآورد تا این مبارزات کمترین تخریب را به بار بیاورند. حال پس از پایان مبارزه تصمیمات سوپرمن برروی شهرت وی تاثیرگذار خواهد بود اگر سوپر من تصمیم به نابودی شخصیتهای شرور بگیرد و یا بعد از هر مبارزه قسمتهای زیادی از شهر را تخریب کند، باعث میشود تا او شهرت منفی به دست بیاورد و برعکس اگر تصمیم به زنده ماندن شرورها بگیرد و یا روشهایی را در مبارزات خود به کار بگیرد که به شهر و ساختمانهای آن کمترین آسیب وارد شود میتواند برای وی شهرت مثبتی به دنبال داشته باشد و تبدیل به قهرمان محبوبی میان مردم شود که اگر به میان مردم برود، مردم به وی احترام میگذارند و به او بسیار علاقهمند خواهند بود. برعکس اگر سوپرمن تا جایی پیش برود که با تصمیماتش کاملا به یک شخصیت منفی تبدیل شود (شخصیت شرور) باعث میشود تا نه تنها در میان مردم محبوب نباشد، بلکه حتی باعث شود تا ابرقهرمانهای دیگر به مانند Batman نیز به سراغ وی بیایند تا او را متوقف کنند؛ درست به مانند Bounty Hunterهای بازی Red Dead Redemption 2.
۱۱- لباس های متنوع
دلیل اینکه ما بازی Spider-Man را مثال میزنیم این است که این بازی آخرین بازی ابرقهرمانی به شمار میرود که تا به حال توسعه یافته و بنابراین منطقی است که بازی Superman را نیز با این عنوان مقایسه کنیم. حال که بار دیگر صحبت از بازی Spider-Man شد، بگذارید به این نکته نیز اشاره کنم که یکی دیگر از مزیتهای این بازی تنوع بالای لباسهای مرد عنکبوتی بود که به مرور زمان و یا با انجام برخی ماموریتها در بازی در دسترس بازیبازان قرار میگرفتند. در همین رابطه انتظار داریم که بازی Superman نیز دارای لباسهای متنوعی برای قهرمان خود باشد از لباس کلاسیک وی گرفته تا لباس که در سریالهای انیمیشنی بازی شاهد آن بودیم یا حتی لباس سوپرمن در فیلم Man of Steel از جمله مواردی هستند که میتوانند به مرور در دسترس بازیبازان قرار بگیرند. حتی سازندگان میتوانند به مانند بازی Spider-Man در بازی Superman نیز لباس خاصی به مانند Yellow Lantern Superman را قرار دهند که بازیبازان برای به دست آوردن آن باید ماموریتهای خاصی در بازی را به اتمام برسانند یا دشمنان خاصی را شکست دهند.
۱۲- مبارزات گروهی
همان طور که اشاره کردیم حضور شخصیتهای دیگر حداقل به عنوان شخصیت همراه در بازی بسیار الزامی است و اگرچه همچنان معتقدیم که بازی باید تنها برروی شخصیت سوپرمن به عنوان شخصیت قابل بازی متمرکز باشد، اما اگر شخصیتهای دیگر به مانند سوپرگل نیز در برخی ماموریتهای قابل بازی باشند نیز بر جذابیت گیمپلی آن خواهد افزود. به طور مثال فرض کنید در ماموریتی باید با کمک سوپرگرل دشمن خاصی را شکست دهیم شاید بد نباشد سازندگان کاری کنند تا این ماموریت با همکاری هر دو نفر انجام شود؛ یعنی بخشی از آن را سوپرمن انجام دهد و با یکسری از دشمنان به مبارزه بپردازد و بخش دیگری را نیز سوپر گرل به عهده گرفته تا با کمک یکدیگر این ماموریت خاتمه یابد. در میان شایعات منتشر شده از بازی جدید استودیوی راک استدی ، یکی از شایعات به این نکته اشاره کرده بود که این بازی Justice League: Crisis نام دارد و شخصیتهای بازی نیز اعضای تیم لیگ عدالت یعنی و شخصیتهایی به مانند بتمن، سوپر من و واندروومن هستند. شاید این شایعه به طور کامل حقیقت نداشته باشد اما بخشی از آن امکان پذیر باشد. به بیان سادهتر، حتی سازندگان میتوانند ماموریتی خاص را در بازی طراحی کنند که سوپرمن به تیم لیگ عدالت ملحق شود و در این ماموریت بازیبازان قادر باشند تا به شخصیتهای دیگر لیگ عدالت سوییچ کنند و مبارزه را با آن شخصیت ادامه دهند؛ اگرچه کار سختی است اما چنین ماموریتهایی میتواند باعث افزایش تنوع گیمپلی بازی و جلوگیری از تکراری شدن آن شوند.
۱۳- یک قهرمان واقعی
موضوعی که باید راک استدی بسیار به آن دقت کند ساخت شخصیت سوپرمن است . او باید این شخصیت را به گونهای خلق کند که کاملا با معیارهای ابرقهرمانی او مطابقت داشته باشد. بگذارید سادهتر بیان کنم ما بتمن را ابرقهرمانی میدانیم که به زندگی بشریت بسیار اهمیت می داد و در این زمینه حتی اگر مجبور بود تا قوانین را زیرپا بگذارد اینکار را انجام میداد اما هیچگاه تسلیم نمیشد. اگر دقت کرده باشید در یکی از موارد این مقاله اشاره کردیم که ممکن است در صورت اینکه سوپرمن به یک شخصیت شرور تبدیل شود، بتمن به سراغ وی بیاید تا او را از میان بردارد اما تفاوت یان قضیه با Bounty Hunterهای بازی Red Dead Redemption 2 این است که بتمن اینکار را به این دلیل میکند که سوپرمن را خطری برای بشریت میبیند و برای از میان برداشتن وی از هیچ خطی نمیهراسد یا پیترپارکر نیز همین طور؛ شخصیتی که به عنوان یک ابرقهرمان دائما احساس مسئولیت می کرد و باید انتخابهای درستی انجام میداد تا جان مردم به خطر نیافتد. این دو شخصیت نام برده به خوبی در بازیهای مورد نظر خود خلق شدهاند زیرا سازندگان ابتدا این شخصیتها و معیارهای آنها را کاملا درک کرده و سپس آنها را به خوبی به تصویر کشیدهاند و دلیل محبوبیت این شخصیتها در بازیهای ویدئویی Batman و Spider-Man این است که این شخصیتها انقدر استادانه خلق شدهاند که شما احساس نزدیکی بسیاری با این قهرمانها میکنید. شاید در طول بازی بارها شده که خود را در نقش ابرقهرمان مورد نظر فرض کردهاید که مسئولیت بزرگی بر گردن دارد و باید هر طور شده بشریت را نجات دهید و شاید هیچ وقت احساس نکردهاید که شما تنها با کنترلر خود شخصیت بازی را به مسیری هدایت میکنید که بازی از شما میخواهد. بنابراین در ارتباط با شخصیت سوپرمن نیز همینطور است و سازندگان باید با دقت و ظرافت بسیاری این شخصیت را طراحی کنند. اگرچه کلارک یه کریپتونی است اما برروی زمین و میان همین انسانها بزرگ شده و تصمیماتی باید بگیرد که منفعت و نجات بشریت را در پی داشته باشد. اگر راک استدی بتواند یک شخصیت دیگر به مانند Batman خلق کند مسلما یک بار دیگر در صنعت بازیهای ویدئوی دست به یک شاهکار زده است.
مواردی که در این مقاله از آنها صحبت کردیم کاملا یک نظر شخصی بودهاند و البته که معیارهای دیگری نیز وجود دارند که میتوانند از بازی Superman یک تجربهی بی تکرار بسازند یا داستانهای متفاوتی وجود دارد که سازندگان میتوانند از آن برای ساخت بازی بهره گیری کنند اما اشاره به تمام موارد در یک مقاله امکان پذیر نیست. در پایان از شما کاربران عزیز گیمفا خواهشمندم نظرات خود در رابطه با بازی احتمالی Superman را حتما با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
نظرات
سوپرمن خیلی قویه واسه همین همیشه بازی هاش کنسل میشن فک کنم با این اخریه میشه سومین گیم کنسل شده .
بهترین گزینه ها واسه dc
۱-یک بازی جدید از Constantine یا ریمیک بازی سال ۲۰۰۵
۲-یک بازی از Aquaman خیلی جالب میشه زیر اب
۳- ساخت یک بازی بر پایه The League of Assassins
۴- و یا همون ادامه سری بتمن
به تازگی یه تریلر از بازی سوپر من دیدم که بافت صورت این شخصیت را نشون میده اگه لینکش بذارم حذف میشه برید ببینید آرزو میکنید کاش ساخته میشد
برای بازی های ابرقهرمانی به نظرم
بتمن
بت گرل
اسپایدی
دردویل
گرین لنترن و فلش حتی گزینه های بهتری ان نسبت به اکیومن چون آکیو همش زیر آبه باید همش تو دریا باشی نمیچسبه
گرین ارو جا انداختی ، بازی عالی از این شخصیت میشه ساخت
دث استروک هم پتانسیل یه بازی اختصاصی رو داره
واندر وومن و هل جردن هم مناسب هستن
و همینطور لوبو
گرین ارو خیلی خوبه
به شخصه دوست دارم پروژه جدید راک استدی بازی گرین ارو باشه
برای مارول هم عاشق اینم که یه بازی با کیفیت از کاپیتان آمریکا بسازن
مارول من بازی این شخصیت هارو دوست دارم بسازن
punisher
dr strange
daredevil
blade
ghost rider
guardians of the galaxy
:yes:
یادمه یه بازی از شخصیت Ghost Rider توی ps2 بود که خیلی باحال بود
Blade و Daredevil و Dr Strange هم عالین :yes:
دقیقا ، اون بازی گوست رایدر بازی کردم ولی بدون شک گوست رایدر پتانسیل یه بازی هک اند اسلش درجه یکو داره
کلا با ابرقهرمان ها خیلی حال نمیکنم که بخوام انتظاری داشته باشم. فقط امیدوارم بازی خوبی باشه.
من انتظار دارم سوپرمن شرتشو رو شلوار نپوشه
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
من فقط می خوام قدرتشو محدود کنن
همین
مقاله جالبی بود اقای حلاجیان خسته نباشد
دقیقاً چالش اصلی اینه که سازندهها بتونن در عین انتقال حس سوپرمن بودن چالشهای بازی رو حفظ کنن. نمونهی سادهترشم میشه بازی Prototype که به خوبی از پسش بر اومدن. البته این قابل مقایسه با چالش سوپرمن نیست.
پس صد در صد اینکه بخوان قدرتاشو محدود کنن چارهی کار نخواهد بود.
همین چالش عظیم هم باعث شده که کسی سمت این شخصیت نره. چون ساخت بازی در حد عناوین Arkham برای سوپرمن شاید چالش برانگیز ترین کار تو صنعت گیم باشه. بخش مهمیشم به توان سخت افزاری مربوط که خب نسل نهم احتمالاً خیلی بتونه به سازندهها کمک کنه. البته اگر اصلا استودیویی درحال کار کردن رو بازی سوپرمن باشه
اگه راک استیدی بسازه انتظار یه بازی بهتر از سه گانه بتمن دارم ولی اگ استدیویی غیره این بره تو کارش انتظاراتم به شدت پایینه
اونم سوپرمن که تو دنیای گیم خیلی نقطه ضعف داره
حالا سینما و کامیک میشه یه کاریش کرد ولی گیم؟؟؟بعید میدونم 😕
اگر اینطوری ک توی این مقاله بازی سوپرمن ساخته بشه من خودم یکی از طرفداراش میشم
چون ساخت این بازی واقعا سخته به نسبت بتمن و اسپایدر من
خیلی به نکات کلیدی اشاره کردین
امیدوارم یه بازی سوپرمن عالی ببینیم
یادم نمیره رو ps2 یه بازی سوپرمن بود و فکر کنم اوایل بازی هم شهاب سنگ داره به زمین برخورد میکنه ما باید نابودشون میکردیم
خیلی مضحک بود یادم نمیره سریع دیسک رو در اوردم انداختک گوشه اتاق :jump: :jump: :rotfl: :yes:
با تشکر
سوپرمن یکی از بهترین کرکترهای کمیک بوکیه
پتاسیل خوبی هم برای بازی داشتن داره
پیشنهاد میکنم سوپرمن رو با کمیک های خوبش بشناسید تا فیلم های مزخرف زک اسنایدر
یکی از راه های محدود کردن قدرتش میتونه Red Sun یی باشه که Briniac روی شهر Endor گذاشته. اینطور بازی محدود میشه به یک شهر ولی بازم جذابیت خودشو داره
اینم بدونین سوپرمن خیلی قدرتمنده ولی خیلی دشمن هم داره که بتونن حسابی ضعیفش کنن
از لکس لوثر گرفته تا Briniac و Doomsday و Darksied، General zod و در نهایت جادو به شدت ضعیفش میکنه
پیشنهاد میکنم انیمیشن زیبای و ناراحت کننده ی justice league dark apokolips war که به تازگی اومده رو ببینین
بازی سوپرمن شاید تو نسل ساخته بشه ولی خیلی مشکل چون سوپرمن قدرت های زیاد و خیلی خفنی داره مثلا طراحی پروازش یکی از سخت ترین کاراش چون سوپر من میتونه با سریعترین حالت ممکن و فوق فرا صوت پرواز کنه که با این میزان سرعت چشم انسان نمیتونه چیزی رو ببینه پس طراحی سختی داره برای بازی ساز ها دوم اینکه سوپرمن به نظر من خیلی هم جذاب نمیتونه باشه تکی اگه بازی برپایه لیگ عدالت بسازن بهتره یا اگه نمیشه ترجیحا برن سراغ شخصیت هایی که بازی های بهتری ازشون بشه کشید بیرون مثلا تو دنیای دی سی محبوب ترین شخصیت واسه من فلش البته نه هرفلشی فلش دنیای اصلی بعد بتمن و رابین البته شخصیت های دنیای دی سی بیشمار هستن اما اینا به نظرم مهم ترینشون هست گرچه با این تر کاری چند سال اخیر دی سی خیلی دیگه پیگیر کمیک های دی سی نیستم مارولم که داره همه شخصیت هارو یا سیاه پوست میکنه یا زن حتا تو بازی اسپایدرمن هم به زور بازی رو به سمت مایلز مورالز کشوندن نمیدونم چه صیغه ای ولی هرچی که هست اینکه به زور یه سیاه پوست رو میخوان جای شخصیت اصلی قرار بدن که واقعا درست نیست واسه همین امیدوارم هرچی بازی کمیکی ساخته میشه از روی دنیای اورجینالش باشه
به نظر من باید یه بازی با محوریت شخصیت الیور کویین هم بسازند چون پتانسیل بالایی داره سلاح اصلیم تیروکمان
اصلا بازی خوبی از این شخصیت در نمیاد چون بر خلاف بتمن که با مشت و لگد و تکنولوژی کارش رو پیش میبره و نبرد با خلافکار ها میتونه چالش برانگیز باشه چون در برابر گلوله و چاقو و اینا خب آسیب پذیره اما سوپرمن هیچ نقطه ضعفی در این زمینه ها نداره و فقط با لیزرش میتونه همه رو شکست بده مگه اینکه مثلا محیط بازی تو کره ی زمین نباشه بلکه تو سیاره ای باشه که همه در حد سوپر من باشن
نقطه ضعف داره که داره مثل کریپتونایت و جادو ولی خب باز هم سخته ساختن بازی از روی این شخصیت
انتظارات من ، یه مکانیسم پرواز مثل آنتم داشته باشه ، دوربین روی شونه مثل گاد۴ یا سری آرکهام داشته باشه و تقریبا بدون کات باشه ، حال و هوای دارک و تاریک داشته باشه با اینکه سوپرمن همچین شخصیتی نیست ولی انتطارم اینه، یا سانتا مونیکا بسازه یا راک استدی بغیر از اینا چیز جالیی در نمیاد ، باس فایتای عالی داشته باشه برعکس آرکهام نایت ، سینماتیک های خوب داشته باشه و اینکه قدرتمون به دلایلی محدود باشه ولی برای مبارزه با یه باس فایت سخت محدودیتمون بره کنار و حال کنیم ، آب و هوای پویا داشته باشه . اینا انتظارام هستن
میشه یه بازی بسازن که اوایلش سوپرمن فدرتاشو از دست داده باشه و به مرور قدرتهاشو به دست بیاره فک کنم جالب از آب در بیاد
این دیگه خیلی تکراری شده که طرف قدرتاشو از دست می ده بعد به مرور دوباره بر می گرده به حالت اول، باید یه چیز جدیدی باشه
سوپرمن نوار سلامتی نباید داشته باشه چون مسخره می شه باس ماموریت هاش محدودیت تایم داشته باشن مثلا گروگان ها رو زیر ۲ دیقه از دس تروریست ها نجات بده و اگر در بازه زمانی خودش رو رو از نقطه آ به نقطه بی نرسونه ماموریت شکست بخوره برای مراحل آخر هم لکس لوتر چون نقطه ضعفش که همون کریپتونه رو می دونه استثنا جذاب و چاش برانگیز می شه اما سوپر من تنها کسی هس که می تونه دنیا رو در برابر همه آنتاگونیست ها نجات بده بدون کمک لیگ عدالت و دیگر ابر قهرمانها چون ایم مورتاله و هیچ چالشی نداره شاید دومزدی اذیت کنه پس بهتره عنوانش سوپرمن اورجین باشه و داستان قبل از این باشه که با قدرتاش آشنا می شه و در آخر با لول آپ شدن و یادگیری همه قدرتاش تبدیل به به سوپرمن شکست ناپذیر شه الان همه داستان ها کلیشه ای شدن و سازنده ها روی هر عنوانی دس بزارن خیلی سخته که بخوان خلاقیت و نوآوریشون رو نشون بدن اما گیم پلی سوپرمن اوکی باشه همه می خوان در نقش این ابر قهرمان تو بازی باشن و کنترلش رو به دس بگیرن این یعنی گیم پلیش می تونه تنهایی بار داستانش رو به دوشه، در هر حال موفق باشن سه گانه بتمنشون که عالی بود
ممنون بابت مقاله
واقعا ساخت بازی ای با محوریت سوپرمن سخته وقتی همچین قدرت هایی داره محدودیت های زیادی هستش