Unreal Engine با دریافت بهروزرسان جدیدی از سختافزار کنسولهای نسل نهمی پشتیبانی میکند
به تازگی در خبری اعلام شد که نسخهی ۴٫۲٫۲ Unreal Engine از سختافزار پلیاسیتشن ۵ و اکسباکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد. این بهروزرسانی به توسعهدهندگان بازیهای ویدئویی این امکان را میدهد تا از این موتور بازیسازی در توسعهی عناوین نسل بعدی استفاده کنند. این اتفاق یک پیشرفت بزرگ محسوب میشود و نقطهی عطف بزرگی در مسیر ورود به نسل نهم خواهد بود.
اخیرا در مصاحبهای آقای نیک پنواردن (Nick Penwarden) مدیر بخش مهندسی شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، توضیح داد که چرا این اقدام قدم رو به جلو بزرگی محسوب میشود و چه چالشهایی در مسیر آمادهسازی این موتور بازیسازی برای نسل بعدی وجود خواهند داشت. وی در این باره گفت:
در حال حاضر بزرگترین چالش فنی ما در مورد زمان بارگذاری و اجرای بازیها بوده است. خوشبختانه سختافزار کنسولهای نسل بعدی از قابلیتهای ورودی و خروجی بسیار بهبودیافتهای بهره میبرد؛ در نتیجه ما برخی از برنامههای سیستم ورودی و خروجی و بارگذاری را مجددا از نو نوشتیم تا بتوانیم به این طریق از پهنای باند میسر شده نهایت بهره را ببریم. ما در این مسیر پیشرفتهای زیادی را داشتهایم و همینطور به مسیر خود ادامه خواهیم داد تا کارهای بیشتری را به انجام رسانیم.
همچنین اعلام شد که بهروزرسانیهای متعددی در طول امسال برای هماهنگی و تنظیم هرچه بیشتر Unreal Engine با سختافزارهای نسل بعدی در نظر گرفته شدهاند. اگر بخواهیم به پیشرفتهای این موتور بازیسازی در سطح بالا بنگریم، خواهیم دید که این موتور از نظر مقیاسپذیری، سیستم جدید VFX به نام نیاگارا (Niagara) و یک سیستم پردازش نوری پایه بهبودهای چشمگیری داشته است. سیستم جدید VFX تحت عنوان نیاگارا یکی از پیشرفتهایی است که پنواردن در مورد آن بسیار هیجان دارد. او همچنین به بازیسازان مژده داد که از این به بعد خواهند توانست بدون نیاز به کارهای مهندسی به ساخت مجموعهای از رفتارها و تعاملات پیچیده در بازیهای خود اقدام کنند.
آقای پنواردن افزود:
مفتخریم که اعلام کنیم Unreal Engine برای کنسولهای نسل بعدی و بازیهای نسل بعدی کاملا آماده است. ما برای اطمینان از اینکه این موتور میتواند به راحتی مقیاس لازم را برای پاسخگویی به نیازهای توسعهدهندگان بازیهای نسل بعدی فراهم کند، تستها و اقدامات زیادی را انجام دادهایم. بهروزرسان ۴٫۲۵ شامل بسیاری از ویژگیهای جدید و جالب خواهد بود. همچنین ما در حال کار برروی یک فناوری جدید و کاملا انقلابی هستیم و من نمیتوانم بیشتر از این صبر کنم تا در مورد آن صحبت کنیم.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
لطفا پوشش بدین،
FABLE و PERFECT DARK بهزودی رونمایی میشوند،
:inlove: :inlove: :heart: :heart: :star:بعد از بازی halo
در ماه جولای
:yes:
به شخصه هیچ وقت از Unreal Engine خوشم نمیومد شاید بخاطر اپیک
اما واقعآ یه مدت خیلی داره به موتور گرافیکیش میرسه و روش کار میکنه
به نظرم چیزی که الا هست خیلی خیلی بهتر از چند سال قبلشه
یه نگاه به اطراف بندازی نصف بیشتر بازی ها با آنریل ساخته شده
دیگه باید یواش یواش نسخه جدیدو معرفی کنن….یا شایدم میخوان همین ورژن ۴ رو تا جایی که میشه پشتیبانی کنن…
کاش شرکت های بازیسازی بیشتر به سمت موتورهای گرافیکی ساخت خودشون برن بلکه انقلابی توی گرافیک ها ببینیم کنسول نسل نه خیلی پیشرفت داشته موتورها هم نیازمندن پیشرفت در همه ابعاد هستن