الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول)

مصطفی زاهدی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

مهمترین ملاک برای مشخص کردن موفقیت یا عدم موفقیت یک بازی ویدئویی، میزان فروش بازی و استقبال مخاطبان از آن است. این مسأله به مراتب از کسب نمرات بالا و جوایز متعدد نیز مهم تر است چراکه اگر سود مورد انتظار ناشر از عرضه بازی کسب نشود، ممکن است آن فرانچایز برای همیشه متوقف شود. البته در کل اکثر عناوین شاهکار از لحاظ فروش نیز موفق عمل می کنند. با این وجود قطعا استثنا نیز در این زمینه وجود دارد. با توجه به نزدیک شدن به آخرین روزهای نسل هشتم،در مقاله پیش رو، به سراغ پرفروش ترین و سودآور ترین عناوین نسل هشتم رفته ایم. با من و گیمفا همراه باشید.

گیمفایی های عزیز توجه کنید که این مقاله بیش از یک قسمت دارد به همین دلیل اگر متوجه عدم حضور عناوین پرفروش نسل در این مقاله شدید، این نکته را مد نظر داشته باشید که آن عناوین در قسمت های بعدی مقاله حضور خواهند داشت. همچنین باید بگویم این مقاله دارای رتبه بندی و رنکینگ نیست و فقط حالت لیست گونه دارد.

Horizon Zero Dawn

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

سازنده: Guerrilla Games
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم ها: PS4
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۱۰ میلیون نسخه تا پیش از سال ۲۰۲۰

لیست سودآور ترین عناوین نسل هشتم را، با شاهکار استودیو گوریلا گیمز یعنی Horizon Zero Dawn آغاز می کنیم. در نسل هشتم، سونی عناوین انحصاری متعدد و جذابی را در سبک های مختلف برای دارندگان کنسول PS4 تدارک دید. از نسخه های جدید فرانچایز های محبوب پلی استیشن مانند Uncharted و God of War گرفته، تا IP های جدیدی مانند Bloodborne یا همین عنوان Horizon Zero Dawn. این اثر آنقدر موفق ظاهر شد و در زمینه امتیازات و فروش عالی عمل کرد که اگر کنسول PS4 داشته باشید، به احتمال بسیار فراوان، قطعا این عنوان فوق العاده را تجربه کرده اید. عنوانی که یک اثر پسا آخرالزمانی یا Post apocalyptic متفاوت به شمار می رفت و داستان جهانی را روایت می ساخت که انسان ها، توسط ربات های مرگبار تا سرحد انقراض پیش رفتند و حتی بعد از بقا، به شکل قبایل و حکومت های اولیه و با امکانات محدود به زندگی ادامه می دهند. در این شرایط، بازیبازان کنترل دختر جوانی به نام Aloy را برعهده می گیرند و با او ماجراجویی های بی نظیری را رقم می زنند. Aloy سالهاست در انتظار کشف حقیقت در مورد گذشته خود، و پیدا کردن خانواده احتمالی اش است اما شرایط به طرز متفاوتی رقم میخورند و او در می یابد که هدف وجودی او، برای بقای انسان ها بسیار مهم است.

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

بازیبازان کنترل دختر جوانی به نام Aloy را برعهده می گیرند و با او ماجراجویی های بی نظیری را رقم می زنند. Aloy سالهاست در انتظار کشف حقیقت در مورد گذشته خود، و پیدا کردن خانواده احتمالی اش است اما شرایط به طرز متفاوتی رقم میخورند و او در می یابد که هدف وجودی او، برای بقای انسان ها بسیار مهم است.

گیم پلی فوق العاده روان و جذاب بازی، که در قالب سلاح های ابتدایی بشر مانند تیر و کمان و نیزه و البته در ترکیب با المان های جدید مانتو آتش و الکتریسیته همراه بود در کنار گرافیک هنری خارق العاده بازی، به شدت مورد توجه مخاطبان قرار گردید. در واقع باید گفت Guerilla Games از جهات مختلف، یک شاهکار بی نظیر را خلق ساخته بود. دنیای عظیم و در عین حال غنی بازی در کنار تنوع فوق العاده ربات ها، گردش و صرف زمان در دنیای Horizon را به تجربه ای بی بدیل تبدیل ساختند. و خب با توجه به فضای کلی دنیای گیم و همچنین استقبال گسترده مخاطبان از عناوین Open World متفاوت و صد البته برچسب انحصاری بازی، عنوان Horizon Zero Dawn تمامی ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به یک عنوان موفق در زمینه فروش را داشت که همین اتفاق نیز رخ داد. بر طبق آخرین خبر رسمی از میزان فروش و درآمد بازی، Horizon Zero Dawn تا قبل از سال ۲۰۲۰ بیش از ده میلیون نسخه را به فروش رسانده است که آماری فوق العاده به شمار می آید. فروش بی نظیر بازی در کنار استقبال منتقدان از این عنوان، به خودی خود سونی را متقاعد ساخته است که این فرانچایز را ادامه دهد. هر چند به طور رسمی این خبر تایید نشده، اما میتوان مطمئن بود که نسخه دوم این عنوان برای کنسول PS5 در دست ساخت است.

Red Dead Redemption 2

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

سازنده: Rockstar Studios
ناشر: Rockstar Games
پلتفرم ها: PC, PS4 و Xbox one
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۳۵ میلیون نسخه فروش و کسب عنوان پرفروشترین افتتاحیه تاریخ سرگرمی

راکستار را باید مهد عناوین شاهکار و بی نظیر دانست. در واقع به ندرت پیش می آید که عنوانی راکستار را به عنوان سازنده ببیند و محصول نهایی یک اثری  بی نظیر نباشد. البته در نسل هشتم راکستار فوق العاده کم کار بوده و تنها به عرضه عنوان Red Dead Redemption 2 اکتفا کرده است. اما همین یک بازی، به تنهایی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار به فروش رسانده است. این عنوان شاهکار که پیش درآمدی بر نسخه اول Red Dead Redemption محسوب می شود، نه تنها یک عنوان فوق العاده با کیفیت و کامل است، بلکه بسیاری از استانداردهای دنیای گیم و به خصوص عناوین Open World را دچار تغییر کرد! از بی نظیر بودن فعالیت های جانبی بازی مانند Collectibles و شکار گرفته، تا روایت بی نظیر داستان و شخصیت پردازی که با برترین فیلم ها و آثار سینمایی و تلویزیون رقابت می کند. در واقع بهتر است بگویم اگر کسی پلتفرم و شرایط تجربه این عنوان را داشته باشد و این اثر را تجربه نکند، به خود خیانت کرده است چرا که لذت تجربه یکی از برترین عناوین تاریخ و آشنایی با آرتور مورگان یکی از دوست داشتنی ترین کارکتر های دنیای گیم را از دست میدهد.

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

عنوان شاهکار که پیش درآمدی بر نسخه اول Red Dead Redemption محسوب می شود، نه تنها یک عنوان فوق العاده با کیفیت و کامل است، بلکه بسیاری از استانداردهای دنیای گیم و به خصوص عناوین Open World را دچار تغییر کرد! از بی نظیر بودن فعالیت های جانبی بازی مانند Collectibles و شکار گرفته، تا روایت بی نظیر داستان و شخصیت پردازی که با برترین فیلم ها و آثار سینمایی و تلویزیون رقابت می کند. در واقع بهتر است بگویم اگر کسی پلتفرم و شرایط تجربه این عنوان را داشته باشد و این اثر را تجربه نکند، به خود خیانت کرده است چرا که لذت تجربه یکی از برترین عناوین تاریخ و آشنایی با آرتور مورگان یکی از دوست داشتنی ترین کارکتر های دنیای گیم را از دست میدهد.

بزارید راحت تر بگویم. در این مورد که عنوان Red Dead Redemption 2 یکی از برترین عناوین نسل هشتم و همچنین یکی از برجسته ترین عناوین تاریخ است هیچگونه شکی وجود ندارد. تمام چیز هایی که یک فرد می تواند از یک بازی ویدئویی درجه یک انتظار داشته باشد را Red Dead Redemption 2 داراست. گیم پلی فوق العاده، داستان درگیر کننده، شخصیت پردازی سطح بالا، صداپیشگان ماهر و مناسب، محتوای فوق العاده زیاد، دنیای پویا، زنده و خارق العاده و هر چیز دیگری که نام ببرید را Red Dead Redemption 2 داراست. رد دد ردمپشن دو عنوانی بی نظیر است. یک بازی شاهکار در تمامی زمینه ها. شاید بهتر است بگویم  این بازی فراتر از یک بازی ویدیویی به شمار می آید. همانطور که خیلی ها می گویند، رد دد را نباید بازی کرد، رد دد را باید زندگی کرد.
این عنوان آن قدر نام بزرگی داشت که آنچنان شاهد تریلر و‌یا معرفی خاصی نیز برای آن نبودیم. در کل آثار راکستار احتیاج زیادی به مواردی مثل تبلیغات بسیار گسترده و تریلرهای متعدد ندارند چرا که هم خود راکستار و هم فرانچایز های آن بسیار مطرح و با سابقه هستند. از لحاظ نمرات و امتیازات عملکرد بازی بی نظیر بود و موفق به کسب متای ۹۸ شد! در کنار این موضوع، این بازی از همان اول فروش بسیار قدرتمندانه‌ای داشت به طوری که موفق شد بزرگترین افتتاحیه تاریخ سرگرمی را به نام خود رقم بزند. دست آوردی بزرگ که بار دیگر بزرگی صنعت گیم را در مقابل دیگر زمینه های سرگرمی نشان داد. بخش آنلاین بازی همچنان مخاطبان قابل توجهی دارد و راکستار با انتشار اپدیت ها و به روز رسانی های متعدد، همچنان به حمایت از بازی ادامه می دهد.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

سازنده: Nintendo EPD
ناشر: Nintendo
پلتفرم ها: Nintendo switch, Wii U
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۱۸ میلیون نسخه

در شرایطی که دو قطب بزرگ دنیای کنسول های خانگی، یعنی سونی و مایکروسافت به شدت در دو نسل گذشته به رقابت با یکدیگر مشغول بوده اند، نینتندو همواره به شکل متفاوتی تجارت خود را پیش برده است. از آنجایی تا حدی مخاطبان کنسول های نینتندو مانند Nintendo switch متفاوت تر از کنسول های خانگی هستند و عناوین و فرانچایز های نینتندو نیز شرایط متفاوتی دارند، در واقع این شرکت بی رقیب به کار خود ادامه می‌دهد. در واقع همانطور که ارنست همینگوی می گوید “از یک فرد نمی توان سبقت گرفت و آن فرد کسی است که به راه خود می رود”

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

زیبا مثل زلدا

نینتندو نیز دقیقا شرایط مشابهی داراست. به همین دلیل عناوین بزرگ این کمپانی معمولا فروش بی نظیری را تجربه می کنند. خصوصا فرانچایز های بزرگ و مطرح آن مانند The Legend of Zelda. آخرین نسخه از این فرانچایز اصیل و با قدمت در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و توانست هم نظر مثبت و رضایت منتقدان را به همراه داشته باشد و هم با استقبال فوق العاده مخاطبان همراه شود به طوری که در همان هفته اول بیش از ۱.۵ میلیون نسخه فروش داشت. البته این تنها شروع فروش بی نظیر این عنوان بود و طبق آخرین آمار رسمی، این بازی بیش از ۱۸ میلیون نسخه فروش داشته است که بعید نیست تا به امروز این عدد به ۲۰ میلیون هم رسیده باشد. عددی که فوق العاده قابل توجه است و به خوبی نشان میدهد که فرانچایز Zelda, یکی از ارزشمندترین IP ها و دارایی های نینتندو به شمار می رود و این کمپانی نیز نهایت استفاده را از محبوبیت فوق العاده بازی می برد.
این بازی نیز مانند عنوان Red Dead Redemption 2, یک اثر بی نظیر جهان آزاد بود و به شکلی فوق العاده، لذت ماجراجویی را به مخاطبان ارائه می داد. در واقع میتوان گفت فردی که Nintendo switch داشته باشد، به احتمال فراوان این عنوان را بر روی دستگاه خود تجربه کرده است. همچنین جالب است بدانید بسیاری از کارشناسان و منتقدان دنیای گیم، Breath of the Wild را یکی از برترین عناوین تاریخ به شمار می آورند.

Resident Evil 7

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

سازنده: Capcom
ناشر: Capcom
پلتفرم ها: PS4, Xbox one, PC و Nintendo Switch
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۷ میلیون نسخه

وقتی صحبت از سبک وحشت بقا و در کل عناوین ترسناک در دنیای بازی های ویدیویی می شود، Resident Evil یکی از مهم ترین و بزرگ ترین نام های این سبک به شمار می آید. فرانچایزی بزرگ، محبوب و موفق که از زمان انتشار اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۶بیش از دو دهه است که همراه بازیبازان بوده است. این فرانچایز بزرگ، که برای بسیاری از افراد یکی از محبوبترین فرانچایز های آن ها محسوب می شود، برخی از برترین عناوین تاریخ را عرضه کرده است. در صدر آن، عنوان تحسین شده Resident Evil 4 قرار دارد که اوج هنرنمایی شینجی میکامی و Capcom در ساخت یک بازی فوق العاده را در آن شاهد بودیم. عنوانی که با اتفاق نظر اکثریت مخاطبان و کارشناسان دنیای گیم، در زمره ده بازی برتر تاریخ قرار دارد. البته گاهی شاهد عملکرد سینوسی عناوین سری Resident Evil نیز بوده ایم و برخی از نسخه های این مجموعه مانند Resident Evil 6 نتوانستند در حد و اندازه های نسخه های پیشین این مجموعه ظاهر شوند. البته در شرایطی که به نظر می رسید Resident Evil در سراشیبی سقوط قرار گرفته و عرضه Resident Evil Revelation 2 هم به هیچ وجه موفقیت آمیز نبود، Capcom با عرضه عنوان موفق Resident Evil 7 بار دیگر المان های ترس و اضطراب را به بهترین شکل ممکن به سری تزریق کرد و به لطف طراحی کلاسیک محیط ها و دشمنان Resident Evil 7, این عنوان توانست تا حد زیادی هواداران قدیمی سری را با این مجموعه آشتی دهد

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

این لعنتی رو یادتونه؟

نسل هشتم، هر چند در ابتدا آنچنان برای کپکام خوب و درخشان نبود، اما در ادامه این کمپانی به دست آورد های بسیاری در این نسل دست یافت و دوباره به یکی از برترین شرکت های بازیسازی جهان تبدیل گشت. استارت بازگشت به اوج نیز با عرضه Resident Evil 7 زده شد. عنوانی که به هیچ وجه شبیه دیگر عناوین سری رزیدنت ایول نبوده و رویکردی متفاوت در پیش گرفته بود. مهم ترین تغییر انجام شده در این نسخه نیز تغییر زاویه دوربین از سوم شخص به اول شخص به شمار می رفت. در این نسخه شاهد اکشن کمتری بودیم(البته در نیمه اول بازی) و همچنین دیگر خبری از زامبی های مسلح به مسلسل و ار پی جی نبود!

Call of duty modern family

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

سازنده: Infinity Ward
ناشر: Activision
پلتفرم ها: PC, Xbox one, PS4
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار! و تبدیل شدن به پرفروش ترین عنوان نسل این فرانچایز

اگر قرار بود تمامی آثار و عناوین پر فروش و سودآور را در این لیست قرار دهم، باید تمامی نسخه های فرانچایز Call of Duty را از سال ۲۰۱۴ تا امسال در این لیست قرار می دادم. چرا که همه ی آن عناوین فروش فوق العاده ای را از خود به جای گذاشتند. اما فعلا در قسمت اول فقط به ذکر نام یکی از این عناوین پرفروش فرانچایز بسنده می کنم. Call of duty Modern Warfare که ریبوتی از نسخه ی اصلی به شمار می آید. بازگشت کاپیتان پرایس، یدک کشیدن نام Modern Warfare و صد البته نمایش ها و تریلر های جذاب و وسوسه انگیز، مخاطبان زیادی را برای تجربه بازی مشتاق ساخته بودند. و صادقانه بگویم، واقعا هم این نسخه جذاب و فوق العاده بود و توانست نفسی تازه در این فرانچایز بدمد. این عنوان تنها در سه روز، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به فروش رساند و توانست موفق ترین و پروفروش ترین آمار در بین تمامی نسخه های Call of Duty در این نسل را به ثبت برساند. و در ادامه فروش این عنوان از مرز یک میلیارد دلار نیز عبور کرد و اکنون به ببش از ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. فروشی خارق العاده برای عنوانی خارق العاده!

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

صد البته مهم ترین بهش بازی بخش چند نفره یا همان Multiplayer است که میلیون ها نفر روزانه به انجام می پردازند. اضافه شدن بهش جذاب Gunfight در کنار تعداد نقشه های بالا و سیستم شخصی سازی بی نظیر، همگی دست به دست هم دادند تا به موفقیت روزافزون بازی بیفزایند. بخش Warzone که خود به تنهایی ۵۰ میلیون بازیباز دارد نیز از دیگر موارد محبوبیت بازی به شمار می آید.

بخش داستانی Modern Warfare تا حد زیادی به سه گانه اصلی شباهت داشت و شاهد مراحل جذاب و متنوعی در بخش Campaign بازی بودیم. هر چند بخش داستانی بازی آنقدر طولانی نبود، اما به لطف داستان قابل قبول و هنرنمایی پرایس و البته طراحی مراحل فوق العاده جذاب، نمره قبولی را از مخاطبان گرفت.
جذاب ترین بخش این عنوان، گان پلی فوق العاده بازی است. فیزیک سلاح ها، انیمیشن های حرکتی، صداگزاری سلاح ها و افکت های دیگر، همگی فوق العاده عالی و واقع گرایانه کار شده و کاملا حس و حال نبرد را به شما منتقل می سازند. در کنار گان پلی محشر، گرافیک هنری بسیار خوش رنگ و لعاب بازی نیز بسیار قابل توجه است‌.
صد البته مهم ترین بهش بازی بخش چند نفره یا همان Multiplayer است که میلیون ها نفر روزانه به انجام می پردازند. اضافه شدن بهش جذاب Gunfight در کنار تعداد نقشه های بالا و سیستم شخصی سازی بی نظیر، همگی دست به دست هم دادند تا به موفقیت روزافزون بازی بیفزایند. بخش Warzone که خود به تنهایی ۵۰ میلیون بازیباز دارد نیز از دیگر موارد محبوبیت بازی به شمار می آید.

 God of War

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

سازنده: Santa Monica
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم ها: PS4
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۱۱ میلیون نسخه

یکی از پرچمداران سونی از نسل ششم به بعد، فرانچایز God of War بوده است. خلق این فرانچایز و شخصیت فوق العاده محبوب کریتوس، یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ گیم به شمار می آید. از همان نسخه اول، ما در قالب شخصیت کریتوس، لذت بالای قدرت را چشیدیم و از تک تک لحظات خود در بازی لذت بردیم.
اما پس از نسخه سوم، کمی این فرانچایز از دوران اوجش فاصله گرفت. عرضه عنوان Ascension نیز آنچنان نتوانست اسم خدای جنگ را بر سر زبان ها بیاندازد. اما در نسل هشتم بود که شاهد بازگشتی افسانه ای از سوی این سری بودیم. کوری بارلوگ و استودیو سانتا مانیکا دست به ریسکی بزرگ زدند و نسخه جدید سری را با تغییرات گسترده همراه ساختند. از اضافه شدن شخصیت همراه یعنی Atreus گرفته، تا تغییر کامل زاویه دوربین و Setting بازی. اما با وجود برخی نگرانی ها و گمانه زنی ها، این عنوان موفق شود عملکردی فوق العاده در سال ۲۰۱۸ از خود به جای گذاشته، و بالاتر از عنوان شاهکار Red Dead Redemption 2 عنوان بازی سال را از آن خود کند و صدها جوایز بازی سال دیگر را نیز کسب کند.

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

بارلوگ و استودیو سانتا مانیکا دست به ریسیور بزرگ زدند و نسخه جدید سری را با تغییرات گسترده همراه ساختند. از اضافه شدن شخصیت همراه یعنی Atreus گرفته، تا تغییر کامل زاویه دوربین و Setting بازی. اما با وجود برخی نگرانی ها و گمانه زنی ها، این عنوان موفق شود عملکردی فوق العاده در سال ۲۰۱۸ از خود به جای گذاشته، و بالاتر از عنوان شاهکار Red Dead Redemption 2 عنوان بازی سال را از آن خود کند و صدها جوایز بازی سال دیگر را نیز کسب کند.

از حیث فروش نیز عملکرد God of War خارق العاده بود و در طی ماه اول، بیش از ۵ میلیون نسخه به فروش رساند. داستان بسیار حماسی و جذاب بازی، که پر بود از سوپرایز ها و پیچش های داستانی، در کنار گیم پلی فوق العاده عمیق و اعتیاد آور بازی، به شدت مورد علاقه هواداران قدیمی و بازیبازان جدید واقع شد. اگر بازی را تجربه کرده باشید قطعا می دانید که God of War یک شاهکار در تاریخ بازی های ویدئویی به شمار می آید. امتیازات فوق العاده در کنار نام بزرگ God of War و کریتوس، همه دست به دست هم دادند تا این عنوان را به یکی از محبوبترین عناوین نسل هشتم تبدیل کنند. با این که بیش از سه سال است که از عرضه بازی می گذرد، اما همچنان به آمار فروش بازی اضافه می شود که این مسأله خود اشاره به بزرگی و عظمت این عنوان و فرانچایز دارد.

NBA2K 2020

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

سازنده: Visual Concepts
ناشر: ۲K
پلتفرم ها: PC, Xbox one, PS4, Nintendo switch, Stadia
آخرین آمار رسمی از فروش بازی: بیش از ۹ میلیون نسخه و تبدیل شدن به پرفروش بازی سال ایالات متحده آمریکا

یکی از پرطرفدارترین ترین سبک ها در بین مخاطبان بازی های ویدئویی، عناوین ورزشی هستند. در واقع همانطور که انسان ها از تماشا و دنبال کردن ورزش مورد علاقه شان لذت می برند و با هیجان به این کار می پردازند، در قالب بازی های ویدئویی این فرصت را پیدا می کنند تا بتوانند خود به یک ورزشکار تبدیل شده و از بازی لذت ببرند. به همین دلیل است که سالهاست عناوین ورزشی مختلف، از FIFA گرفته تا NBA 2K, در سبد خرید مخاطبان به چشم می‌خورند.
موفق ترین و محبوب ترین عنوان شبیه ساز بسکتبال، سری ۲K است‌. عناوین این سری نه تنها در زمینه شبیه سازی و دقت به جزییات عالی عمل می کنند، بلکه از لحاظ گرافیک و ظاهر، می توان گفت برترین عناوین ورزشی هستند. اگر از علاقمندان به ورزش بسکتبال باشید و حتی یکی از عناوین سری را تجربه کرده باشید به خوبی از این حقیقت آگاه هستید.

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

طراحی چهره ها خارق‌العاده است. بهتر از هر بازی ورزشی دیگر.

در این بین، با توجه به محبوبیت ورزش بسکتبال و بازی های NBA, عناوین NBA2K فروش بسیار مطلوبی را هر ساله تجربه می کنند. چند نسخه آخر این سری، همگی حداقل هفت میلیون نسخه را در طول یکسال به فروش می رسانند که آمار بسیار قابل توجهی به شمار می آید. در این بین نسخه ۲۰۲۰ این سری، بسیار موفق ظاهر شده و طبق آخرین خبر اعلام شده، بیش از ۹ میلیون نسخه را به فروش رسانده. همچنین این عنوان تا چند ماه اول عرضه، پرفروش ترین عنوان ایالات متحده آمریکا نیز به شمار می رفت که با وجود عناوین بزرگ و محبوبی مثل FIFA 20 و Call of Duty Modern Warfare این اتفاق دست آوردی بزرگ برای این نسخه به شمار می آید. همچنین میتوان احتمال داد تا پیش از عرضه نسخه بعدی سری، این عنوان حداقل ۲ میلیون نسخه دیگر را به فروش رسانده و میزان فروش خود را دو رقمی خواهد کرد.

ادامه دارد…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا
الماس های گرانبها | پرفروش ترین و سودآور ترین بازیهای نسل هشتم (قسمت اول) - گیمفا