اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۳ ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا

وقتی صحبت از سری بازی‌های Resident Evil می‌شود کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از مخاطبان و علاقه‌مندان به این سری نباشد و نسخه‌های قدیمی آن را تجربه نکرده باشد. اما به هر حال همیشه کمپانی‌های مختلف بازی‌سازی به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. برخی شرکت ها به مانند یوبی‌سافت سعی می‌کنند با عرضه‌ی نسخه‌های جدید، فرنچایزهای خود را احیا کنند اما برخی دیگر از شرکت‌ها به مانند شرکت نام آشنای کپکام روش متفاوتی را در نسل هشتم در پیش گرفته‌اند. همان طور که می‌دانید شرکت کپکام آی‌پی‌های بسیار زیادی در اختیار دارد که هر کدام از آن‌ها طرفداران بی‌شماری در سرتاسر جهان دارند و به قول معروف اگر کپکام دست روی هر کدام از آن‌ها که بگذارد طلا می‌شوند اما در این میان یک آی‌پی خیلی خاص در میان بازی‌های کپکام وجود دارد که کپکام طی سال‌های اخیر توحه ویژه‌ای به آن داشته است و آن چیزی نیست جز Resident Evil. Resident Evil سرگذشت و تاریخچه‌ی بسیار پیچیده‌ای دارد. از سه گانه‌ی نخست و ابداع سبک جدیدی با نام وحشت و بقا گرفته تا عرضه‌ی نسخه‌ی ششم که بی‌شباهت به فیلم‌های سینمایی آن نبود. اگرچه شاید بهتر باشد از نسخه‌ی ششم که این سری را تا مرز سقوط پیش برد، فاکتور بگیریم. اما کپکام با عرضه‌ی بازی Resident Evil 7 توانست یک شاهکار دیگر خلق کند. کپکام با ساخت نسخه‌ی هفتم ابتدا این سری را به مسیر اصلی خود بازگرداند و باعث شد تا علاوه بر هواداران قدیمی، بازی‌بازان نسل جدید نیز به سمت این بازی جذب شوند و  سپس تلاش کرد تا با بازسازی نسخه‌های قدیمی، علاوه بر کسب رضایت بازی‌بازان قدیمی بتواند بازی‌بازان نسل جدید را نیز با نسخه‌های محبوب این سری بیشتر آشنا کند. بنابراین کپکام با یک حرکت هوشمندانه بازی‌بازان نسل قدیم و البته نسل جدید را با خود همراه کرد و حال شاید زمان آن فرا رسیده باشد تا Resident Evil  مسیری را که Resident Evil 7 در پیش گرفت را ادامه دهد. مهم نیست از بازی‌بازان قدیمی باشید یا بازی‌بازان جدید کسی نیست که یک نسخه از این سری را تجربه کرده باشد ولی شیفته‌ی داستان این بازی و  شخصیت‌های جذاب، عمیق و فوق العاده‌ای همچون لیان اس کندی، کریس ردفیلد و غیره نشده باشد.

بازسازی نسخه‌ی دوم سری که سال گذشته عرضه شد موفقیت‌های زیادی را برای کپکام به همراه داشت کپکام برای تداوم این موفقیت به فکر بازسازی نسخه‌ی دیگری از این فرنچایز افتاد و این بار دست روی یک نسخه‌ی محبوب تر گذاشت یعنی Resident Evil 3. این نسخه از یک جهت بسیار خاص بود آن‌هم اینکه Resident Evil 3 آخرین نسخه‌ای بود که با فرمولی مشابه با نسخه‌ی اول ساخته شد به نوعی نسخه‌ی شماره دار بعدی و یا همان Resident Evil 4 به طور کلی این فرنچایز را متحول ساخت و می‌توان گفت سه گانه‌ی Resident Evil و بالاخص نسخه‌ی سوم در برابر نسخه‌های بعدی این سری که سبک جدیدی را در پیش گرفته بوده‌اند کمی قدیمی به نظر می‌رسید. بنابراین بازسازی نسخه‌ی سوم کار بسیار سختی است زیرا کپکام باید این نسخه را با فرمولی مشابه با نسخه‌های مدرن این سری بازسازی می‌کرد اما تجربه‌ی موفق کپکام با بازسازی نسخه‌ی دوم در سال گذشته باعث شد تا Resident Evil 3 نیز یک تجربه‌ی شگفت انگیز باشد. ترس، یکی از شاخصه‌های مهم سری Resident Evil  و به خصوص نسخه‌های کلاسیک آن محسوب می‌شوند و شاید عدم وجود چنین شاخصه‌ای در Resident Evil 6 بود که باعث شد این نسخه آن طور که باید و شاید موفق  ظاهر  نشود اما Resident Evil 3 از این قضیه مستثنی است هنگامی که این بازی را تجربه می‌کنید و در مراحل آن پیش‌روی می‌کنید جایی نیست، لحظه‌ای وجود ندارد که این ترس را احساس نکنید و بدون شک می‌توان گفت کپکام بار دیگر دست به خلق یک شاهکار زده و بر همین اساس Resident Evil 3 ترکیبی از ترس، هیجان و اکشن را ارائه خواهد داد که قطعا اگر از هوادران قدیمی این سری باشید از آن لذت خواهید برد .

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered تصمیم گرفتیم  که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از بازی جدید Resident Evil 3 Remake و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گیمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 3 Remake برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را به صورت هفته ای یک قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست آید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دومین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake  به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered تصمیم گرفتیم  که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از بازی جدید Resident Evil 3 Remake و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. Resident Evil 3 یک تجربه‌ی فوق‌العاده است. هنگامی که این بازی را تجربه می‌کنید و در مراحل آن پیش‌روی می‌کنید جایی نیست لحظه‌ای وجود ندارد که این ترس را احساس نکنید و بدون شک می‌توان گفت کپکام بار دیگر دست به خلق یک شاهکار زده و بر همین اساس Resident Evil 3 ترکیبی از ترس، هیجان و اکشن را ارائه خواهد داد که قطعا اگر از هوادران قدیمی این سری باشید از آن لذت خواهید برد.

  • آغاز راهنما (به قلم سعید حلاجیان)
  • مقدمه

شاید گمان کنید راهنمای بازی فقط برای عناوین جهان آزاد و یا نقش آفرینی و به قول معروف سولز لایک نوشته می‌شود. بله عناوینی که از آن‌ها نام بردیم بسیار عظیم و خارق العاده هستند و نوشتن راهنمای اختصاصی و قدم به قدم برای عنوانی به مانند Dark Souls کار هر شخصی نیست. اما خب شاید شما از جمله بازی‌بازانی باشید که علاقه زیادی به بازی‌های نقش آفرینی و جهان آزاد ندارند اما همان طور که پیش‌تر اشاره کردم، کمتر کسی است یک نسخه از سری Resident Evil را تجربه کرده باشد ولی شیفته‌ی داستان این بازی و  شخصیت‌های جذاب، عمیق و فوق العاده‌ای همچون لیون اس کندی، جیل ولنتاین و Chris Redfield نشده باشد. به علاوه اگر شما هم به مانند من از هواداران قدیمی این سری باشید حتما به مانند من علاقه‌مند هستید تا چندین و چندبار این عنوان را تجربه کنید و از تمام رازها و نکات بازی با خبر شده و تمامی آیتم‌ها، ارتقاها و سلاح‌ها و .. را به صورت کامل و ۱۰۰ درصد جمع آوری کنید. مواردی که باز هم از بازی Resident Evil یک تجربه‌ی شگفت انگیز می‌سازند. بازی Resident Evil 3 به مانند تمام نسخه‌های این سری پیچیدگی‌های خود را دارد شاید باید بارها در طول مسیر بازی به نقطه اول بازگردید تا یک قفل را باز کنید و آیتم را بردارید که مطمئنا در طول بازی به کارتان می‌آید. با توجه به راه‌های پر پیچ و خم و گمراه کننده‌ای که بازی Resident Evil 3 دارد  اگر بخواهید این بازی را به مانند من ۱۰۰ درصد کنید نیاز به یک راهنمای بسیار خوب و جامع دارید. متاسفانه راهنمای جامع و کاملی به زبان فارسی وجود ندارد و یا اگر هم وجود داشته باشد شاید نتواند آن طور که باید و شاید شما را راهنمایی کنند.  بنابراین با توجه به این که چند بار و برروی درجه سختی‌های مختلف این بازی را به پایان رساندم و از تمام نکات ریز و درشت این بازی با خبر و به این بازی کاملا مسلط هستم تصمیم بر این گرفتم تا راهنمای این بازی را به صورت  قدم به قدم و کاملا اختصاصی برای شما بنویسم تا شما هم به مانند من از این بازی زیبا نهایت لذت را ببرید. فرق نمی‌کند بازی‌باز هاردکور هستید یا یک بازی‌باز تازه کار این راهنما به شما کمک می‌کند تا بتوانید با یک بار تجربه‌ی بازی از تمام رازها یا نکات بازی با خبر شده و بتوانید تمام آیتم‌های بازی جمع آوری کنید. بنابراین اگر قدم به قدم با ما پیش بیایید هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، هیچ صندوق قفلی، هیچ  ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی بسیاری از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا

در این راهنمای اختصاصی و قدم به قدم، هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، هیچ صندوق قفلی، هیچ  ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی بسیاری از تروفی ها را نیز خواهید گرفت… جیل و لنتاین و یک شهر زامبی زده که فرار از آن اصلا آسان نیست..این تصویر خود گویای همه چیز است

البته اگر از شکارچیان تروفی باشید و قصد داشته باشید این بازی را پلاتینیوم کنید باید دقت داشته باشید که تنها یک بار تجربه‌ی این بازی کافی نیست و من قبلا هم در خبر فهرست تروفی‌های بازی اشاره کردم که برای کسب تروفی پلاتینیوم بازی لازم است بازی را حداقل ۳ بار و یا بهتر از آن چهار بار تجربه کنید. خب در این صورت شاید فکر کنید این راهنما چه کمکی به شما می کند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا در بار اول تجربه‌ی بازی تمام آیتم‌ها را به دست آورده و سپس بتوانید در درجه‌های سختی بالاتر تنها برروی داستان بازی و پیش برد مراحل آن تمرکز داشته باشید تا بتوایند تروفی‌های مربوط به درجه سختی بازی را نیز به دست آورید. البته من سعی می‌کنم در انتهای این راهنما نکاتی را مطرح کنم و آموزش‌هایی را ارائه دهم که حتی اگر به دنبال پلاتینیوم کردن این بازی باشید نیز مشکلی نداشته باشید. اما در هر صورت تجربه‌ی اول بازی بسیار مهم است زیرا اگر حتی یک آیتم را فراموش کنید و جا بگذارید و ندانید که چگونه باید آن را دوباره به دست بیاورید، در آن صورت مجبور هستید برای پلاتینیوم کردن بازی دفعات بیشتری به تجربه‌ی بازی بپردازید در حالی که اگر با این راهنما همراه باشید یک بار بازی را به پایان رسانده و با آموزش هایی که در انتهای راهنمای داده می شود می توانید در مجموع با چهار بار تجربه بازی این عنوان را نیز پلاتینیوم کنید

بگذارید دیگر بحث پلاتنیوم را بگذاریم کنار و قدم به قدم از ابتدای بازی تا انتهای آن با یکدیگر پیش برویم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا

شاید فکر کنید این بازی خیلی آسان است و یا اصلا ترسناک نیست اما من بازی را برروی چند درجه سختی متفاوت بازی کردم و به جرات می‌توان بگویم تجربه‌ی بازی حتی در حالت استاندارد نیز ترسناک و تا حدودی سخت است چه برسد به Inferno که اگر بخواهید این بازی را برروی این درجه‌ی سختی تجربه کنید، باید خیلی شجاع باشید زیرا دیگر بازی با شما اصلا شوخی ندارد….

  • راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 3- قسمت سوم (به قلم سعید حلاجیان)

حتما فهرست زیر را مد نظر داشته باشید تا از جمع آوری ایتم‌ها و تروفی‌ها مطمئن شوید

تروفی‌هایی که در این قسمت به دست خواهید آورد : 

Nemesis Down!? -The Carlos Express-An Unfortunate End

آیتم‌های کالکتیبل اصلی که در این قسمت آن‌ها را به دست خواهید آورد:

چهار عروسک Mr.Charlie – هفت پرونده (فایل)  – کارت شناسایی Brad- آیتم کلیدی Battery آیتم کلیدی Key (کلید)

خطر اسپویل: این راهنما ممکن است برخی قمستهای مربوط به بخش داستان را اسپویل کند پس تنها در صورتی این راهنما را دنبال کنید که قصد دارید بر اساس این راهنما بازی را تجربه کنید و ا اینکه قبلا بازی را تجربه کرده باشید. در غیر این صورت از مطالعه‌ی این راهنما صرف نظر کنید. این هدشار آخر ما است اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده و قصد تجربه‌ی آن را ندارید سریعا از این صفحه خارج شوید. 

هفته پیش تا اینجا پیش رفتیم که موفق شدیم باس فایت اول نمسیس را پشت سر بگذاریم اما نمسیس همچنان دست بردار جیل نبود و سر آخر مشاهده کردیم که با سلاح لیزری جدید خود بار دیگر به سراغ جیل آمد تا دیگر کار او را یک‌سره کند اما خوشبختانه کارلوس به کمک جیل آمد و جیل با کمک او به ایستگاه مترو بازگشت تا همراه با فلان و فلان به سمت ایستگاه گاز برویم. در این قسمت برای نخستین بار کنترلر شخصیت دیرگ بازی یعنی کارلوس را به دست خواهیم گرفت که همراه با Tyrell برای انجام ماموریتی به ایستگاه پلیش شهر راکون سیتی می روند و البته خبر ندارند که چه اتفاقاتی انتظار آن‌ها را می‌کشد. پس در قسمت چهارم راهنمای اختصاصی و قدم به قدم بازی Resident Evil 3 Remake با ما همراه باشید تا کارلوس را در اداه پلیس راکون سیتی همراهی کنیم .

در قسمت چهارم راهنمای اختصاصی و قدم به قدم بازی Resident Evil 3 Remake با ما همراه باشید تا کارلوس را در اداه پلیس راکون سیتی همراهی کنیم .

بازی از محیطی شبیه به قبرستان آغاز می شود که البته کار خاصی در این قبرستان ندارید اما باید از طریق آن و دری که در این قبرستان قرار دارد به اداره پلیس راکون سیتی برسید  فلان در را باز می کند و کمی که پیش بروید یک میان پرده آغاز می شود. در این میان پرده Brad، همکار جیل را مشاهده می کنیم که اگر یادتان باشد در قسمت اینتروی بازی مشاهده کردیم که وی فداکارای کرد تا جیل بتواند فرار کند و از این روی Brad گرفتار زامبی ها و تبدیل به یکی از همان ها شد. در اینجا نیز وی را در ایستگاه پلیس راکون سیتی مشاهده می کنیم و انگار هنوز به طور کامل تبدیل به زامبی نشده است اما در هر صورت با اتمام میان پرده اولین کاری که باید بکنید این است که به Brad شلیک کرده و وی را از پای در آورید. البته یک نکته را باید بگویم که Brad کمی سر سخت تر از زامبی‌های دیگر هست و برای از پا درآوردن وی باید کمی بیشتر تلاش کنید. پس از اینکه Brad زامبی را از پای درآوردید حتما فراموش نکنید که کارت شناسایی او یا همان ID Card را بگیرید زیرا این آیتم نیز یک آیتم کلیدی به شمار می‌رود اگرچه برای پیش برد داستان بازی ضروری نیست اما جعبه‌هایی در ایستگاه پلیس وجود دارند که تنها با کارت شناسایی باز می‌شوند و از این لحاظ داشتن یک کارت شناسایی برای دستیابی به آیتم‌های مورد نظر بسیار مفید است. خب شاید فکر کنید الان بهترین زمان است تا به داخل ساختمان پلیس رفته و داستان بازی را ادامه دهیم اما اگر به دنبال ۱۰۰ درصد کردن این بازی هستید فعلا وارد ایستگاه پلیس نشوید زیرا اگر اینکار را بکنید راه برگشتی وجود ندارد. آیتم‌هایی در بیرون ایستگاه پلیس وجود دارند که باید ابتدا آن‌ها را جمع آوری کنیدو به سمت دری که به سمت قبرستان باز می‌شود بروید در سمت راست خود یک راه پله به سمت پایین می بینید. از راه پله‌ها به پایین بروید تا جایی که به دری که در پایین پله‌ها قرار دارد برسید. در را باز کرده و به داخل اتاق بروید. این جا یک اتاق کوچک است که می‌توانید در این اتاق فایل ( پرونده‌ی) Email Outbox را پیدا کنید. کارمان با این اتاق تمام شد. از اتاق خارج شوید و بار دیگر به مسیر ادامه دهید. یعن از سمت راست خود از پله‌ها بالا بروید تا به حیاط پشتی ایستگاه پلیس راکون سیتی برویم. کمی که در این منطقه کاوش کنید برروی یک سکوی سنگی در سمت چپ می‌توانید عروسک Mr. Charlie را مشاهده کنید که باید به آن شلیک کنید. دیگر کاری با این جا و به طور کلی محوطه‌ی ایستگاه پلیس نداریم و باید خودمان را به داخل ساختمان برسانیم جایی که Tyrell منتظر ماست.

اگر به خاطر داشته باشید باشد در قسمت مقدمه‌ی بازی مشاهده کردیم که Brad فداکارای کرد تا جیل بتواند فرار کند و از این روی Brad گرفتار زامبی ها و تبدیل به یکی از همان موجودات شد. در اینجا نیز وی را در ایستگاه پلیس راکون سیتی مشاهده می کنیم و انگار هنوز به طور کامل تبدیل به زامبی نشده است اما در هر صورت با اتمام میان پرده اولین کاری که باید بکنید این است که به Brad شلیک کرده و وی را از پای در آورید. البته یک نکته را باید بگویم که Brad کمی سر سخت تر از زامبی‌های دیگر هست و برای از پا درآوردن وی باید کمی بیشتر تلاش کنید. پس از اینکه Brad زامبی را از پای درآوردید حتما فراموش نکنید که کارت شناسایی او یا همان ID Card را بگیرید زیرا این آیتم نیز یک آیتم کلیدی به شمار می‌رود اما داشتن یک کارت شناسایی برای دستیابی به آیتم‌هایی که در برخی جعبه‌های خاص مخفی هستند، بسیار مفید است.

پس از اینکه وارد ساختمان پلیس راکون سیتی شدیم می توانید در این طبقه و حتی بالای راه‌پله‌ها به کاوش بپردازید اما آیتم مهم و کلیدی خاصی در این قسمت از ساختمان وجود ندارد ولی می توانید برخی مهمات به مانند خشاب یا ایتم سلامیت را در این قسمت پیدا کنید که البته در قسمت‌های بعدی نیز یافت می‌شوند.  به دری که در سمت چپ شما قرار دارد بروید که شما را به یک اتاق دیگر هدایت می کند. در این اتاق و برروی نیمکتی که در سمت چپ مشاهده می‌کنید، یک جعبه قرار دارد که البته با سایر جعبه ها نه از نظر ظاهری بلکه از لحاظ قفلی که با آن قفل شده متفاوت است. این قفل‌ها به نوعی الکترونیکی بوده و تنها با کارت شناسایی یا همان ID Card باز می شوند. اگر یادتان باشد گفتیم که کارت شناسایی Brad را حتما بگیرید که یان جا و یکی دوجای دیگر بدردمان می‌خورد. با فشردن کلید ضربدر بازی از شما می‌خواهد برای باز کردن قفل جعبه ایتم کلیدی مورد نظر یا همان ایتمی که برای باز کردن قفل می‌خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید. همان طور که اشاره کردم باید کارت شناسایی Brad را انتخاب کنید تا قفل جعبه باز شده و بتوانید آیتم درون آن که یک خشاب برای سلاح مسلسل هست را دریافت کنید. کنار این جعبه و برروی  نیمکت، یک پرونده با نام ID Card Security Protocols نیز قرار دارد که می توانید آن را دریافت کنید. از دری که در روبروی قرار دارد باید خارج شده و به مسیر خود ادامه دهیم به بخش دیگری از ساختمان پلیس می رسیم. یک راهروی تاریک و سکوتی که این تاریکی را ترسناک تر می کند اما به ناگهان مشاهده می‌کنیم که موجودی در این ساختمان وجود دارد که هنوز نمی دانیم چیست اما از همین حالا صدای فریادها وحشت عجیبی را به دل ما انداخته است؛ اما چاره ای نیست باید ادامه دهیم. به مسیر خود به صورت مستقیم ادامه دهید تا جایی که در سمت راست یه در چوبی را مشاهده کنید. از در چوبی وارد اتاق دیگری شوید. برروی میزی که در این اتاق مشاهده می‌کنید سلاح جدیدی وجود دارد که بسیار به کارتان می آید و آن چیزی نیست جز Flash Grenade. از دری که کنج سمت راست اتاق مشاهده می‌کنید خارج شوید تا به نقطه ای برسید که دو در در آن‌جا وجود دارند. روبروی شما یک در که قفل است ولی می توایند قفل آن را باز کنید و در سمت راست شما نیز دری که به اتاق West office هدایت می‌شود. ابتدا از در سمت راست بروید داخل اتاق West Office و در این اتاق می‌توانید پرونده‌ی دیگری با نام Arrest Report را پیدا کنید. سپس در همین اتاق یک جعبه‌ی دیگر مشاهده می‌کنید که باید با ID Card باز شود و درون آن یک ارتقا برای سلاح مسلسل پیدا می کنید. اگر دقت کنید آتاق  کوچک دیگری نیز در این اتاق وجود دارد که اگر به آن مراحعه کنید (مراقب زامبی‌هایی که ناگهانی به شما حمله می‌کنند باشید) یک گاوصندوق را مشاهده می‌کنید رمز این گاو صندوق ۹L, 15R, 7L ( نُه بار به چپ- ۱۵بار به راست و هفت بار به چپ) هست و وقتی آن را باز کنید می توانید آیتم Hip Pouch را دریافت کنید که ظرفیت ذخیره سازی تجهیزات شما را افزایش می‌دهد. در اتاق West Office می‌توانید خشاب یا مهماتی از این قبیل را نیز پیدا کنید. حال از اتاق West Office خارج شویم و برگردیم به همان جایی که از بین دو در، در سمت راست را انتخاب کرده بودیم. حال بادی از در چوبی قهروه ای که قفل است پیش برویم قفل آن را باز کنیم تا یک راهروی دیگر برسیم در این راهرو مراقب باشدی که تعداد نسبتا زیاد زامبی منتظر هستند تا از شما پذیرایی کنند. پس از این که زامبی‌ها را از پای در آوردید یک راهرو در سمت راست و یک راهرو در سمت چپ خود مشاهده می کنید (در امتداد دری که از آن وارد شدید) ابتدا به راهروی سمت چپ بروید جایی که یک جعبه با نوار زرد رنگ آن‌جا قرار دارد و با تخریب کردن آن می توانید آیتم درون آن که یک آیتم سلامتی (Green Herb) هست را دریافت کنید حال به راهروی سمت راست بروید تا جایی که راه پله‌ها برسید قبل از اینکه از راه پله بالا بروید، پایین راه پله (سمت راست) کمی که پیش بروید، یک اتاق امن (Safe Room) را مشاهده می کنید. در درون اتاق امن یک فایل دیگر با نام Internal Memo قرار دارد که می توانید آن را دریافت کنید. البته دو کمد نیز در این اتاق مشاهده می‌کنید که دارای دو آیتم خشاب یرای سلاح مسلسل و Red Herb هستند که می توانید آن‌ها را به لیست تجهیزات خود اضافه کنید.  البته یادتان نرود بازی خود را از طریق ماشین تایپ ذخیره کنید. سپس از اتاق امن خارج شوید و به بالای راه پله‌ها بروید مسیر را به صورت مستقیم ادامه دهید تا جایی که به Men’s Rest Room برسید و در این اتاق یک فایل با نام    Note to a Friend را بروی نیمکت مشاهده می‌کنید که می توانید آن را دریافت کنید در همین اتاق یک کمد قفل دارد وجود دارد که رمز آن CAP است. اگر به اتاق پشتی بروید مشاهده می کنید که برروی دیوار آیتمی به اسم Electrical Gadget وجود دارد که فعلا کاری با آن نداشته باشید. از این اتاق خارج شوید و از طری طریق راه پله ها به طبقه‌ی بالاتر بروید وقتی که به طبقه‌‌ی بالا برسید برروی جعبه ها یک آیتم کلیدی یا همان Key را مشاهده می کنید و در انتهای سالن هم یک جعبه با نوار زردرنگ قرار دارد که با شلیک به آن می‌توانید آیتم درون آن را دریافت کنید. یک کمد قفل دار نیز در کنار آن قرار دارد که رمز آن DCM است که با وارد کردن رمز و باز کردن قفل می‌توایند آیتم درون آن که یک خشاب یرای سلاح مسلسل هست را دریافت کنید.

نکته : Flash grenade‌ها در واقع نو دیگری از نارنجک‌های پرتابی هستند که از جمله سلاح‌های بازی به شمار می‌آیند. نارنجک های فلش در اکثر مواقع بسیار مفید واقع می‌شوند. به طور مثا فرض کنید با تعداد زیادی از زامبی‌ها روبرو می‌شوید اما خشاب کافی در اختیار ندارید با پرتاب یه نارنجک فلش می‌توانید زامبی‌ها را گیج کرده و از دست آن‌ها فرار کنید. یا فرض کنید تعداد زیاید زامبی شما را محاصره کرده‌اند اما نمی توایند به سرعت همه آن‌ها را از پای در آورید. بنابراین با پرتاب نارنجک فلش برای مدت کوتاهی آن‌ها را گیج کرده تا بتوانید از این طریق راحت تر به آن‌ها شلیک کنید. در مجموع نارنجک‌های فلش بسیار کارساز بوده و در بسیاری از مراحل بازی به کمک شما می‌آیند.

کمی که در ایستگاه پلیس راکون سیتی پیش برویم به یک راهروی تاریک و ترسناک می‌رسیم، راهروییکه سکوت آن این تاریکی را ترسناک تر می کند اما به ناگهان مشاهده می‌کنیم که موجودی در این ساختمان وجود دارد که هنوز نمی دانیم چیست اما از همین حالا صدای فریادها وحشت عجیبی را به دل ما انداخته است؛ اما چاره ای نیست باید ادامه دهیم.

خب کارمان با طبقات بالا فعلا تمام شد باید به پایین برگردیم همان جایی که West Office ( از سمت راهرویی که تعدادی زامبی ها را از پای درآوردید) قرار داشت. روبروی آن یک اتاق با نام Safe Deposit وجود دارد که قفل شده است و فقط با کلید باز می‌شود و برای همین ما به طبقات بالا رفتیم تا کلید آن را پیدا کنیم. حال باید پس از یافتن کلید به این قسمت بازگردید اما به شدت احتیاط کنید زیرا وقتی با کلید به این قسمت برگردید یک موجود خطرناک با نام Licker انتظار شما را می‌کشد که باید با سلاح مسلسل ( ترجیحا نارنجک) وی را از پای در بیاورید. پس از آن با استفاده از کلید در اتاق را باز کرده و به داخل آن بروید. در این اتاق و برروی وایت برد یک عکس با نام ۳F Locker قرار دارد که می‌توانید آن را دریافت کنید و البته در اتاق پشتی نیز عروسک Mr.Charlie را خواهید یافت که باید به آن شلیک کنید.در این اتاق چند کمد قفل دار وجود دارند که ببه صورت الکترونیکی قفل شده اند یک پنل هم دقیق در  ورودی این اتاق‌ قرار دارد که با وارد کردن رمز هر کمد می‌توانید قفل آن را باز کرده و به آیتم درون آن دسترسی پیدا کنید. رمز هر کمد شماره ای است که برروی آن نوشته شده شده مثلا کمد ۱۰۶ رمزش ۱۰۶ هست و با وارد کردن ۱۰۶ در پنل می‌توانید قفل آن را باز کنید. کمدی که در این اتاق برای ما بسیار اهمیت دارد کمد شماره ۱۰۴ است. در دون این کمد یک آیتم کلیدی با نام Battery مشاهده می‌کنید که باید آن را بردارید. سایر کمدها نیز دارای آیتم‌هایی به مانند خشاب و مهمات دیگر هستند که می‌توانید به هر یک دسترسی داشته باشید. پس از اینکه آیتم کلید یعنی باتری را یافتید و کارتان با این اتاق تمام شد، دوباره باید به طبقه‌ی اول و جایی که Electrical Gadget در آن‌جا قرار داشت برویم. پس به طبقه بالا و اتاق مورد نظر می‌رویم و باتری را برروی Electrical Gadget کار می گذاریم تا  C4 Detinator را به دست آوریم سپس با استفاده از آن، دیوار را منفجر می‌کنیم. وقتی دیوار را منفجر کنید دیگر راهی برای بازگشت به عقب ندارید و به محض انفجاز تعداد زیادی زامبی به شما هجوم می‌آورند. بهترین راه این است که از Flash Grenade استفاده کنید تا آن‌ها را برای مدتی گیج کرده و سپس به سمت آن‌ها شلیک کنید یا اگر Hand Grenade یا نارنجک دستی در اختیار دارید، بسیار خوب است زیرا می‌توانند دراین قسمت کارساز باشد تا هرچه سریع‌تر از شر زامبی‌ها راحت شوید. پس از این کار و خارج شدن از دیوار به اتاق S.T.A.R.S. Office بروید اما مراقب باشید Licker دیگری باز هم انتظار شما را می‌کشد. پس از اینکه این موجود زشت را از پای درآوردید و به اتاق S.T.A.R.S. Office رفتید فایل  Report of the Mansion Incident را از اتاق اداری کوچکی که در همین اتاق قرار دارد بردارید و سپس از اتاق خارج شوید. خب انم از این قسمت اول گیم‌پلی بازی با شخصیت کارلوس به اتمام می رسد و بار دیگر به شخصیت جیل برمی گردیم.

نکته: می‌خواهیم به مانند قسمت قبل در این قسمت هم  در رابطه با آیتم‌های Explosive  با شما صحبت کنیم. این صحبت‌ها به نوعی تکرار حرف‌های قسمت قبلی است و می‌خواهیم بر اینکنته تاکید داشته باشیم که سلاح نارنجک انداز بسیار سلاح مهمی است و در بسیار از مواقع ممکن است خشاب‌های کافی در بازی وجود نداشته باشد بنابراین توضیه می‌کنم اینک نکته را بار دیگر مرور کنید. اگر یادتان باشد در کانال فاضلاب یک سلاح جدید با نام Grenade Launcher را به دست آوردیم. این سلاح در مجموع دارای چهار نوع خشاب است که به ترتیب Explosive Rounds ( گلوله‌های انفجاری)، Flame Rounds ( گلوله‌های آتش)، Acid Rounds ( گلوله‌های اسیدی) و در نهایت Mine Rounds یا همان مین‌های انفجاری. سه نوع خشاب اول به راحتی قابل ساخت هستند. اگرچه در طول بازی شما این خشاب‌ها را می‌توانید پیدا کنید اما بعضی وقت‌ها که دیگر خشابتان را خالی کرده باشید باید خودتان دست به کار شده و این خشاب‌ها را از نو بسازید. اما این خشاب‌ها چگونه ساخته می‌شود و چه چیزی برای ساخت آن‌ها لازم است. کار سختی نیست تنها باید حواستان باشد که اگر خواستید خشاب‌های این سلاح را بسازید مواد اولیه‌ی آن یعنی  Explosive B ،Explosive A باشد. با ترکیب هر کدام می‌توانید خشاب مورد نظر را بسازید. با ترکیب دو Explosive A می‌توانید یک گلوله Explosive Rounds بسازید یا با ترکیب Explosive A و Explosive B می‌توانید Flame Rounds بسازید و در نهایت با ترکیب دو Explosive B می‌توانید یک گلوله اسیدی یا Acid Rounds را بسازید. گلوله های مین قابل ساخت نیستند و تنها باید خشاب‌های مربوطه را در بازی به دست آورید.

Lickerها بسیار سریع و البته خشن عمل می‌کنند. چنگال‌های بزرگی دارند که به آن‌ها اجاره می‌دهد در یک چشم به هم زدن سطح سلامتی شما را به شدت کاهش دهند. بهترین استراتژی برای مبارزه با آن‌ها با شخصیت کارلوس استفاده از نارنجک دستی است در غیر این صورت باید مسلسل خود او را به رگبار ببندید و البته شان بیاورید که گلوله‌های شما به او برخورد کند و البته شانس بیاورید خشاب شما در بدترین زمان ممکن خالی نشود.

خب پس از اتمام بخش قابل بازی Carlos به جیل ولنتاین باز می‌گردیم تا بازی را با او ادامه دهیم. مسیر را ادامه دهید تا به اتاق امن برسید. برروی نیمکتی که درون اتاق امن وجود دارد یک فایل با نام U.B.C.S. New Weaponry Notice را مشاهده می‌کنیدکه باید آن را بردارید. از اتاق خارج شو و به مسیر ادامه دهید به مکانی می رسید که در دو طرف آن تخت خواب‌هایی قرار دارد اما مراقب باشید زیرا تعدادی زامبی در این مکان منتظر شما هستند که باید آن‌ها را از پای درآورید. وقتی از شر تمام زامبی‌ها خلاص شدید فعلا جایی نروید همانجا قدر به کاوش بپردازید زیرا علاوه بر اینکه آیتم‌هایی نظیر مهمات را می‌توانید در این مکان پیدا کنید بلکه یک عروسک Mr.Charlie نیز در این اتاق قرار دارد ( تخت خواب دوم از سمت راست). تنها مسیر موجود را دنبال کنید، از نردبان بالا بروید. پس از آن یک محوطه تقریبا بزرگ می‌شوید که با کمی کاوش در این منطقه می‌توانید کمی مهمات و همچنان دو آیتم مهم دیگر را به دست آورید. فایلی با نام Clock Tower Brochure برروی نیمکت روبروی رودخانه قرار دارد که باید آن را بردارید و البته یک عروسک Mr.Charlie دیگر در پشت وَن سبز رنگ پنهان شده است که باید به آن شلیک کنید.پس از اینکه کارتان با این منطقه تمام شد باید از پل هوایی بالا بروید به محض اینکه از پل بالا بروید میان پرده دیگری آغاز می شود. جیل سعی دارد تا با کارلوس ارتباط برقرار کنید و به او بگوید که چه اتفاقی در قطار افتاد.  اما خب از شانس بد ما نمسیس قرار است حسابی از جیل استقبال کند اما نه آن نمسیس قدیمی بلکه این بار نمسیس به جای سلاح جدید با یک ورژن جدیدتر و با شکل و شمایلی متفاوت بازگشته است. خب شاید فکر کنید رویارویی شما و نمسیس جدید فقط در حد تعقیب و گریز برروی پل است اما سخت در اشتباهید. با پایان میان پرده شما باید با سرعت بدوید و در برخی از قسمت های پل برای عبور از شکاف ها باید با دکمه ضربدر از موانع رد شوید این قسمت همینطور دنبال می شود تا اینکه میان پرده دیگری آغاز شود و پس از اتمام این میان پرده دومین باس فاست شما با نمسیس آغاز می‌شود. شما باید برای بار دوم با نمسیس مبارزه کنید اما این مبارزه اصلا یک مبارزه عادی نیست زیرا نمسیس اکنون تبدیل به یک هیولا شده؛ یک هیولای افسار گسیخته با سرعت بالا و چنگال‌هایی که در صورت برخورد به شما می‌توانند در یک چشم بهم زدن سطح سلامتی شما را به شدت کاهش دهند. در این مبارزه نمسیس دو حرکت متفاوت دارد. حرکت اول اینکه سعی می کند تا به شما نزدیک شود و با چنگال‌های خود به شما حمله کند اما در جرکت دوم وی شروع به دویدن می کند و از در و دیوار بالا می رود و دور می‌زند و سپس ناگهان به شما حمله می‌کند که هردو حرکت بسیار کشنده هستند. بنابراین استراتژی که باید در این مبارزه به کار بگیریم این است که در حد امکان از نمسیس فاصله گرفته و با سلاح نارنجک انداز و  Explosive Rounds ( گلوله‌های انفجاری) به وی شلیک کنیم چندبار باید انکار را تکرار کنیم تا زمانی که نمسیس حرکت بعدی خود یعنی دویدن را آغاز کندو زمانی که نمسیس شروع به دویدن بر روی در و دیوار می‌کند شما باید این استراتژی را به دقت تمام پیش بگیرید.  گلوله‌ی سلاح نارنجک انداز خود را به گلوله‌ی مین ( که مطمئنا تا به حال در بازی آن را یافته‌اید) تغییر دهید. سپس حرکت نمسیس را دنبال کنید و سعی کند یک نقطه را در نظر داشته باشید که دقیقا قبل از اینکه نمسیس به انجا برسد گلوله‌ی مین را به آن نقطه شلیک کنید زیرا در این صورت وقتی نمسیس به آن‌جا برسد، مین‌ها منفجر شده و نمسیس به زمین پرتاب می‌شود و در این صورت شما می‌توانید با هر سلاحی( ترجیحا سلاح نارنجک انداز و گلوله انفجاری) به وی شلیک کنید حتی نارنجک هم در این زمان بسیار کارساز است ( اگر خشاب کافی در اختیار نداشته باشید) اگر در این کار موفق نشوید همان طور که اشاره کردم نمسیس ناگهان به شما حمله می‌کند. این استراتژی را باید چند بار تکرار کنید یعنی ابتدا در مبارزه نزدیک با نمسیس با گلوله‌ی انفجاری به وی شلیک کنید و سپس وقتی وی دویدن را آغاز کرد با گلوله‌های مین حرکت وی را متوقف کنید. اگر خشاب کم آوردید یا سطح سلامتی شما پایین آمده و آیتم سلامتی ندارید بهترین کار این است که وقتی نمسیس در حال دویدن است کمی در مکان باس فایت جستجو کنید زیرا مهماتی زیادی در این مکان قرار دارند که می توانند بسیار کارساز باشند. این کار را تا زمانی ادامه دهید تا نمسیس به طور کامل متوقف شود. پس از اینکه او به طور کامل متوقف شد، اگر باز قصد دارید آیتمی را از این منطقه بردارید می توانید حالا این کار را انجام دهید در غیر این صورت به سمت دروازه بروید تا میان پرده دیگری آغاز شود. مشاهده می‌کنید که نمسیس هوشیار شده و جیل را مسموم می‌کند. پس از مدتی کارلوس از راه می‌رسد و جیل را به بیمارستان می برد تا بتواند وی را مداوا کند.

استراتژی که باید در این مبارزه به کار بگیریم این است که در حد امکان از نمسیس فاصله گرفته و با سلاح نارنجک انداز و  Explosive Rounds ( گلوله‌های انفجاری) به وی شلیک کنیم چندبار باید انکار را تکرار کنیم تا زمانی که نمسیس حرکت بعدی خود یعنی دویدن را آغاز کندو زمانی که نمسیس شروع به دویدن بر روی در و دیوار می‌کند شما باید این استراتژی را به دقت تمام پیش بگیرید.  گلوله‌ی سلاح نارنجک انداز خود را به گلوله مین ( که مطمئنا تا به حال در بازی آن را یافته‌اید) تغییر دهید. سپس حرکت نمسیس را دنبال کنید و سعی کند یک نقطه را در نظر داشته باشید که دقیقا قبل از اینکه نمسیس به انجا برسد گلوله مین را به آن نقطه شلیک کنید زیرا رد یان صورت وقتی نمسیس به انجا برسد مین منفجر شده و نمسیس به زمین پرتاب می‌شود و در این صورت شما می‌توانید با هر سلاحی( ترجیحا سلاح نارنجک انداز و گلوله انفجاری) به وی شلیک کنید حتی نارانجک هم در این زمان بسیار کارساز است ( اگر خشاب کافی در اختیار نداشته باشید) اگر در این کار موفق نشوید همان طور که اشاره کردم نمسیس ناگهان به شما حمله می‌کند. این استراتژی را باید چند بار تکرار کنید یعنی ابتدا در مبارزه نزدیک با نمسیس با گلوله انفجاری به وی شلیک کنید و سپس وقتی وی دویدن را آغاز کرد با گلوله‌های مین حرکت وی را متوقف کنید.

خب به پایان یکی دیگر از قسمت‌های راهنمای اختصاصی و قدم به قدم بازی Resident Evil 3 Remake رسیدیم. در این قسمت ابتدا کارلوس را در اداره پلیس همراهی کردیم و سپس به جیل ولنتاین بازگشتیم و به سراغ دومین مبارزه با نمسیس رفتیم؛ نمسی که البته در باس فایت دوم تبدیل به یک هیولای بزرگ و خمشگین شده بود. در قسمت بعد بار دیگر کارلوس را در بخش پاین قابل بازی این شخصیت همراهی می‌کنیم؛ جایی که وی به دنبال این است تا واکسن مورد نظر برای مداوای جیل را پیدا کند اما یان صالا کار آسانی نیست وی خطرات زیادی پیش روی او در این مسیر قرار دارند. اما نگران نباشید در قسمت آینده نیز به مانند همیشه قدم به قدم همراه شما خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش چهارم - گیمفا