خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

عناوینی مانند Streets of Rage (یا همان شورش در شهر خودمان)، بخشی جدایی ناپذیر از خاطرات گیمرهای متولد دهه ی ۸۰ میلادی و دهه ی ۶۰ شمسی هستند. البته نه به این معنا که بقیه Streets of Rage را نمی شناسند. فکر کنم هر کسی که حتی ذره ای به دنیای بازی تعلق خاطر داشته باشد، بارها نام این سری را شنیده و به احتمال خیلی زیاد، حتی اگر خیلی هم شیفته ی این سری نباشد، چند باری آن را تنها یا در جمع دوستان و فامیل تجربه کرده است. فراموش کردن خاطراتمان با این سری و ساعاتی را که صرف لت و پار کردن دشمنان‌مان در این سری می کردیم غیرممکن است. واقعاً بعضی از بازی ها در چند سطر توصیف ساده نمی گنجند. بازی هایی مانند Streets of Rage برای خیلی ها از جمله خود من یک بازی معمولی نیستند. گرچه شاید خیلی از بازی هایی که در حال حاضر منتشر می شوند آن قدری باکیفیت، زیبا و هنرمندانه باشند که نتوانیم بگوییم دنیای بازی رو به عقب قدم برداشته است، اما گاهی قدرت نوستالژی بعضی از عناوین آنقدر بالاست که هر چیز دیگری را تحت پوشش قرار می دهد. دروغ نیست اگر بگویم برای تجربه ی نسخه ی جدید Streets of Rage آنقدر عجله داشتم که برای بعضی از بازی های AAA تا به حال چنین ذوقی نداشته ام! اما همیشه وقتی عناوینی که گذشته ای شیرین برایمان رقم زده اند نسخه ای جدید منتشر می کنند، این ترس هم وجود دارد که نکند بازی را خراب کرده باشند؟ خوشبختانه پس از چند ساعت تجربه ی Streets of Rage 4 خیالم کاملاً از این بابت راحت شد که نه تنها سازندگان چیزی را خراب نکرده اند، بلکه نسخه ی چهارم بازی آن قدر هنرمندانه به دنیای مدرن پا گذاشته که نه آب در دل طرفداران قدیمی تکان خواهد خورد و نه طرفداران جدید آن را «تاریخ مصرف گذشته» خطاب خواهند کرد. در این یکی دو سال گذشته شاهد عرضه ی بازی های دو بعدی بی نظیری مانند Katana Zero و Valfaris بودیم که نشان دادند نه تنها این سبک نمرده است، بلکه یکی از سبک های قدرتمند حال حاضر دنیای بازی ها نیز محسوب می شود. Streets of Rage 4 نیز عنوان دیگری است که بر این موضوع صحه می گذارد. عنوانی که به شکل فوق العاده ای سرگرم کننده و جذاب است و به ما یادآوری می کند که اصلاً چرا در وهله ی اول بازی می کنیم. نسخه ی چهارم کمی بی سر و صدا منتشر شد، ولی همین که در این اوضاع مانند بازی های دیگر دچار تاخیرهای طولانی نشد، خودش جای خوشحالی دارد. البته فاصله ی میان عرضه ی نسخه ی سوم و چهارم سری چیزی نزدیک به ۲۶ سال است، بنابراین طرفداران اندازه ی کافی صبر کرده اند تا دوباره با سری مورد علاقه‌شان دیدار کنند! اگر طرفدار این سری هستید، Streets of Rage 4 یکی از بهترین بازی های مجموعه است و اگر خاطرات را کنار بگذاریم، شاید حتی بتوان گفت تا به اینجای کار بهترین نسخه ی سری به شمار می رود. به نظر می رسد خروجی نهایی، این وقفه ی ۲۶ ساله را جبران کرده است و بار دیگر می توانیم در کنار هم جمع شویم (با رعایت فاصله ی اجتماعی!) و در کنار هم Streets of Rage بازی کنیم. در ادامه با من، گیمفا و نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 همراه شوید.

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

همیشه وقتی عناوینی که گذشته ای شیرین برایمان رقم زده اند نسخه ای جدید منتشر می کنند، این ترس هم وجود دارد که نکند بازی را خراب کرده باشند؟ خوشبختانه پس از چند ساعت تجربه ی Streets of Rage 4 خیالم کاملاً از این بابت راحت شد که نه تنها سازندگان چیزی را خراب نکرده اند، بلکه نسخه ی چهارم بازی آن قدر هنرمندانه به دنیای مدرن پا گذاشته که نه آب در دل طرفداران قدیمی تکان خواهد خورد و نه طرفداران جدید آن را «تاریخ مصرف گذشته» خطاب خواهند کرد

اگر خاطرتان باشد، پایان Streets of Rage 3 با شکست شخصیت منفی این سری، یعنی Mr. X همراه بود. در واقع در پایان این سه‌گانه، داستان بازی به نحوی جمع شد که نیازی به نسخه ی چهارم نباشد. گرچه بعید است کسی این سری را به خاطر داستانش بازی کرده باشد، ولی به هر حال کل قضیه ی شورش در شهر، با شکست خوردن Mr. X خاتمه یافت. در نسخه ی چهارم، فرزندان دو قلوی Mr. X که در بازی با نام Y Twins معرفی می شوند، ۱۰ سال پس از پدرشان، دوباره شهر را به آشوب کشیده اند و قهرمانان ما، یعنی Axel Stone و Blaze Fielding بار دیگر بازگشته اند تا گنده لات های Y Twins را سرجایشان بنشانند و در عین حال با پلیس های بد شهر نیز مبارزه کنند. البته این بار این دو قهرمان قدیمی تنها نیستند و شخصیت های جدیدی به نام Floyd Iraia و Cherry که دختر قهرمان دیگر این سری یعنی Adam Hunter است به بازی اضافه شده اند تا این تیم ۴ نفره تکمیل شود. مانند دیگر بازی های سری، داستان این نسخه هم فقط بهانه ای برای پیش بردن گیم پلی جذاب آن است، اما از حق که نگذریم، میان پرده های کامیکی که داستان در قالب آن ها روایت می شود واقعاً جذاب است و بیشتر شما را در فضای کلی بازی قرار می دهد. همچنین کاراکترهای جدیدی که به بازی اضافه شده اند، به جز اینکه هر کدام از تکنیک های متفاوتی بهره می برند، شخصیت های جالبی نیز دارند که بازی را در مجموع هم از جهت شخصیت پردازی و داستان و هم از جهت گیم پلی گسترده تر کرده است.

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

در نسخه ی چهارم، فرزندان دو قلوی Mr. X که در بازی با نام Y Twins معرفی می شوند، ۱۰ سال پس از پدرشان، دوباره شهر را به آشوب کشیده اند و قهرمانان ما، یعنی Axel Stone و Blaze Fielding بار دیگر بازگشته اند تا گنده لات های Y Twins را سرجایشان بنشانند و در عین حال با پلیس های بد شهر نیز مبارزه کنند. البته این بار این دو قهرمان قدیمی تنها نیستند و شخصیت های جدیدی به نام Floyd Iraia و Cherry که دختر قهرمان دیگر این سری یعنی Adam Hunter است به بازی اضافه شده اند تا این تیم ۴ نفره تکمیل شود.

برای مثال Cherry Hunter دختر ریز جثه ای است که همیشه گیتار الکتریکش را به همراه دارد و Floyd نیز دو بازوی مکانیکی بسیار باحال دارد که با کمک آن ها دشمنان را از پا در می آورد. همچنین پس از اتمام بازی که چیزی حدود ۳ ساعت به طول می انجامد، می توانید با کاراکترهای قدیمی سری نیز بازی کنید، آن هم با همان گرافیک رتروی قدیمی! Streets of Rage 4 نه تنها به خودی خود یک عنوان زیبا و باارزش است، بلکه سازندگان سعی کرده اند حس نوستالژی سری برای بازیبازهای قدیمی تر حفظ شود و در این کار بسیار موفق بوده اند. از قطعه های موسقی که برای این عنوان استفاده شده است تا شخصیت های کلاسیک و طراحی مراحل گرفته تا عواملی مانند همین قابلیت بازی کردن با گرافیک قدیمی، همه و همه به چهارمین نسخه ی سری کمک کرده اند که چیزی کم از نسخه های دهه ی ۹۰ آن نداشته باشد. اما در کنار این وفاداری به گذشته، بازی از جهاتی نیز مدرن شده است. اولین تغییری که در بازی خواهید دید، تغییر بصری و گرافیکی آن خواهد بود. در حالی که سازندگان می توانستند همه چیز را با همان حال و هوای پیکسلی طراحی کنند، تصمیم گرفته اند ظاهری کامیک طور به بازی بدهند که انتخابی هوشمندانه و به جا است. وقتی کاراکترهای قدیمی مانند Blaze یا Axel را انتخاب می کنید، کاملاً حس خواهید کرد که در دهه ی ۹۰ هستید و دارید نسخه ی دوم یا سوم سری را بازی می کنید. اما در عین حال ظاهر همه چیز مدرنیزه شده است. در واقع بازی نه حس آشنای شما نسبت به سری را از شما سلب می کند، و نه از نکات مثبت بازی های مدرن جا می ماند، که خب این بهترین ترکیب ممکن برای Streets of Rage 4 می توانست باشد. به جز این موضوع، تعامل شما با محیط نیز به شکل قدیمی باقی مانده است. اولاً اینکه بازی را به شکل Side Scrolling پیش می برید؛ یعنی علاوه بر جلو و عقب، می توانید در عمق تصویر هم حرکت کنید، دوماً اینکه هنوز هم شکستن صندوق های نامه یا باجه های تلفن عمومی و غیره، باعث می شود چیزهای جالبی مانند خوراکی، پول و ستاره پیدا کنید که به ترتیب برای پر کردن نوار سلامت، افزایش امتیاز و قابلیت ویژه ی شما به کار می روند. روی هم رفته، ظاهر بازی فوق العاده شده است و به شخصه امیداوارم اگر قرار است Streets of Rage 5 ساخته شود، در همین سبک و سیاق گرافیکی باشد.

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

Streets of Rage 4 نه تنها به خودی خود یک عنوان زیبا و باارزش است، بلکه سازندگان سعی کرده اند حس نوستالژی سری برای بازیبازهای قدیمی تر حفظ شود و در این کار بسیار موفق بوده اند. از قطعه های موسقی که برای این عنوان استفاده شده است تا شخصیت های کلاسیک و طراحی مراحل گرفته تا عواملی مانند همین قابلیت بازی کردن با گرافیک قدیمی، همه و همه به چهارمین نسخه ی سری کمک کرده اند که چیزی کم از نسخه های دهه ی ۹۰ آن نداشته باشد.

گیم پلی بازی بسیار ساده است و جزئیات خیلی زیادی برای بررسی کردن ندارد. اما چند عامل هست که در Streets of Rage 4 به بازی اضافه شده و آن را بسیار لذت بخش تر از گذشته کرده است. همانطور که می دانید منطق بازی های Streets of Rage بسیار ساده است: شما باید از سمت چپ حرکت کنید و در یک مرحله ی خطی، هر موجود زنده ای را که دیدید لت و پار کنید! با اینکه در بیشتر بازی شما از یک دکمه استفاده می کنید، اما Streets of Rage از بازی های دیگر سبک Beat’em Up عمق بیشتری دارد. مخصوصاً الان با اضافه شدن دو شخصیت جدید که یکی کاملاً سرعت محور و دیگری کاملاً قدرت محور است، این گیم پلی جذاب تر و متنوع تر از گذشته هم شده است.

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

 هر کدام از کاراکترها یک حرکت ویژه دارند که با هربار اجرای آن، بخشی از جان خود را از دست می دهید. البته اگر بلافاصله پس از اجرای این حرکات، چند تا مشت و لگد نصیب دشمنان کنید، نوار سلامت شما به حالت قبل بازمی‌گردد. کم کردن بخشی از جان شما در قبال این حرکات ویژه، حرکنی هوشمندانه از سوی سازندگان بازی است که نمی گذارد بازی از ریتم بیفتد. زیرا شما برای مبارزه با باس آخر هر مرحله به جانتان احتیاج دارید و از دست دادن آن، زیاد منطقی نیست.

Cherry Hunter، سرعت خیلی بالایی در مبارزاتش دارد و با او می توانید ضربات متوالی به دشمن بزنید و امتیاز Combo Chain بیشتری بگیرید. همچنین گیتار الکتریک او، تنوعی خوب در گیم پلی بازی ایجاد می کند. او می تواند گیتارش را محکم به زمین یا بر سر دشمنان بکوبد و بخش عظیمی از جان آن ها را کم کند. همچنین می تواند با نواختن یک پاور کورد، تا یک شعاع مشخص موجی از صدا تولید کند که به دشمنان ضربه زده و آن ها را گیج کند. وقتی با پرش و از بالا به دشمنان حمله می کنید، او به خاطر جثه ی کوچکش می تواند یقه ی دشمنان را گرفته و آن صورت آن ها را مشت باران کند که لذت انجام این حرکت هیچ گاه کم نمی شود. در مقابل، Floyd به سختی می تواند بپرد. او در بین چهار شخصیت اصلی بازی کندترین و در عین حال قدرتمند ترین است. اگر با Floyd بازی کنید می توانید دو دشمن را با دستان مکانییکی خود بلند کنید و به هم بکوبید یا با استفاده از همین بازوها، به دشمنان لیزر شلیک کنید. Blaze و Axel نیز نه خیلی سرعتی و نه خیلی قدرتی هستند و این تو تکنیک در آن ها بالانس شده است. سبک مبارزاتی آن ها شبیه به هم است ولی باز هم تفاوت هایی دارند که باعث می شود بخواهید با هر دوی آن ها بازی را امتحان کنید. هر کدام از این کاراکترها یک حرکت ویژه دارند که با هربار اجرای آن، بخشی از جان خود را از دست می دهید. البته اگر بلافاصله پس از اجرای این حرکات، چند تا مشت و لگد نصیب دشمنان کنید، نوار سلامت شما به حالت قبل بازمی‌گردد. کم کردن بخشی از جان شما در قبال این حرکات ویژه، حرکنی هوشمندانه از سوی سازندگان بازی است که نمی گذارد بازی از ریتم بیفتد. زیرا شما برای مبارزه با باس آخر هر مرحله به جانتان احتیاج دارید و از دست دادن آن، زیاد منطقی نیست.

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

منطق بازی های Streets of Rage بسیار ساده است: شما باید از سمت چپ حرکت کنید و در یک مرحله ی خطی، هر موجود زنده ای را که دیدید لت و پار کنید! با اینکه در بیشتر بازی شما از یک دکمه استفاده می کنید، اما Streets of Rage از بازی های دیگر سبک Beat’em Up عمق بیشتری دارد. مخصوصاً الان با اضافه شدن دو شخصیت جدید که یکی کاملاً سرعت محور و دیگری کاملاً قدرت محور است، این گیم پلی جذاب تر و متنوع تر از گذشته هم شده است.

Streets of Rage 4 در زمینه ی طراحی مراحل و سختی بازی نیز تغییر کرده است. مانند بازی های قبلی سری، هر بار که کاراکتر شما همه ی جان هایش را از دست دهد، باید مرحله را از اول آغاز کنید و هیچ چک پوینتی در کار نیست. اما در این نسخه می توانید از گوشه و کنار بازی یا با انجام برخی مبارزات اختیاری، یک جان اضافه به دست بیاورید. نکته ی دیگر اینکه مانند بازی های قدیمی نمی توانید جان های اضافه را با خود به مرحله ی بعد ببرید. در هر مرحله شما به جز خط جان اصلی تان، دو جان دیگر در اختیار دارید و در ابتدای هر کدام از این ۱۲ مرحله جان های شما ریست می شوند. سختی بازی نیز کاملاً بالانس شده است. طرفداران قدیمی سری می توانند درجات سختی بالاتر را انتخاب کنند و با چالش های درست و حسابی روبه‌رو شوند. کسانی هم که صرفاً می خواهند بازی را امتحان کنند، درجات Easy و Normal کاملاً بالانس هستند و تازه اگر در اواسط مرحله گیر کردید، با خرج کردن بخشی از امتیازهایتان، می توانید برای خود جان بخرید یا از Assist استفاده کنید. این انتخاب های هوشمندانه باعث می شود بازی نه فقط برای طرفداران قدیمی، بلکه برای همه جذاب باشد.

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

به جز قابلیت های ویژه، هر کاراکتر یک قابلیت خیلی ویژه (!) هم دارد که با پیدا کردن ستاره های کم پیدا از محیط، می تواند از آن استفاده کند.

اگر بخواهید کمی بیشتر از بازی لذت ببرید، قابلیت بازی چندنفره همیشه در اختیار شما قرار دارد. شما می توانید با دوستانتان به شکل آنلاین یا آفلاین بازی کنید که بخش آفلاین تا ۴ نفر و بخش آنلاین تا دو نفر را ساپورت می کند. نبود بخش ۴ نفره ی آنلاین یکی از مشکلات این بازی است که توی ذوق می زند. به خصوص اینکه بازی های این سری از اول به قابلیت چندنفره بازی کردن آن ها معروف بوده اند و این روزها هم که چندنفره بازی کردن بیشتر به معنای آنلاین بازی کردن شده است. در کنار این ایراد، بازی یکی دو ایراد کوچک دیگر هم دارد که بد نیست به آن ها اشاره کنیم. اول اینکه با اینکه بازی بسیار عالی مدرنیزه شده است، اما جا برای نوآوری، بخصوص در طراحی دشمن ها و مراحل بیشتر از این ها بود. Streets of Rage 4 بسیار شبیه به بازی های قبلی سری است و غلیرغم اینکه این موضوع به خودی خود یک پوئن مثبت است، اما ۲۶ سال فاصله بین دو نسخه ی این سری، زمانی فراتر از کافی برای فکر کردن به چند مکانیزم جدید و جذاب است که متاسفانه در این بازی کمتر شاهد چنین چیزی هستیم. نکته ی دوم نیز رنگ بندی محیط بازی و دشمنان است که باعث می شود گاهی اوقات کاراکتر خود را در شلوغی مبارزات گم کنید. به جز این ها، بازی بسیار روان و عالی است و چیزی مانع لذت بردن شما از آن نخواهد شد.

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

سختی بازی نیز کاملاً بالانس شده است. طرفداران قدیمی سری می توانند درجات سختی بالاتر را انتخاب کنند و با چالش های درست و حسابی روبه‌رو شوند. کسانی هم که صرفاً می خواهند بازی را امتحان کنند، درجات Easy و Normal کاملاً بالانس هستند و تازه اگر در اواسط مرحله گیر کردید، با خرج کردن بخشی از امتیازهایتان، می توانید برای خود جان بخرید یا از Assist استفاده کنید.

روی هم رفته، Streets of Rage 4 یک دنباله ی بسیار عالی برای سری Streets of Rage و یک بازی فوق العاده ی دیگر در سبک Beat’em Up است. اگر قبلاً فرصت این را نداشته اید که بازی های این مجموعه را بازی کنید، Streets of Rage 4 کاملاً می تواند حس و حال بازی های قدیمی را برایتان زنده کرده و شما را با این مجموعه آشنا کند. اگر هم از طرفداران سری هستید، مطمئناً تا الان بازی را دانلود کرده اید و دارید برای بار چندم مراحل آن را زیر و رو می کنید!

 

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

Amirboldمحمد کرامت‌ فر

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • با تشکر از آقای مقدم.
    نوشتالژی به این عناوین میگن.
    این بازی را چه گیمر های قدیمی چه گیمر های جدید باید تجربه کنند چون جزو واجبات هست.
    نمره ۹ هم برازنده این عنوان است ولی به نظرم ایراد دوم چندان مهم نبود چهار نفری زمانی حال میده که با دوستات یا فامیلت بشینید کنار هم بازی کنید تا حداکثر لذت را ببرید.

    • Ozhan گفت:

      به نظر من باید نمره کامل میگرفت چون نو اوری زیاد ضربه میزنه به نوستالژی خیلی از گیمرا
      البته میتونستن با نواوری گیمرای جدید و کم سن رو هم جذب کنن به بازی
      هروقت اسمی ازین بازی میشنوم بجای اینکه نوستالژی خودم زنده شه یاده یکی از دوستان یعنی الیاس عزیز میفتم چون هم اسم و هم پروفایلش همین بود :rose: :heart:

    • AshenOne گفت:

      آخر نوستالژیه رسما. بازی کردن نسخه ی قدیمیش با بابام و داداشم از بهترین خاطرات زندگیمه. تنها ویدئو گیمی بود که بابام خوشش میومد همیشه و دلش میخواست بازی کنه!
      فردا میخوام با این نسخه جدید سورپرایزش کنم.

  • lastofus2 گفت:

    به نظرم منفی به خاطر آنلاین چهار نفره یا نوآوری خوب نیست چون نوآوری داشته و احتمالا نسخه های بعدی اضافه میکنند خطر اسپویل
    .
    .
    مثلا دکمه مثلث دایره با هم که قدرتی جدیدی میزنه
    یا دشمن های جدید
    یا اینکه قدرتی رو بپری بزنی اضافه شده ( یادم نمیاد همچین چیزی تو نسخه های قدیمی )
    ولی به نظرم بابت اینکه پیکسلی نساختنش میشه نمره کرد که اون هم سلیقه ای هستش
    به نظرم ۹٫۵ میشه بهش داد

    Shark Gamer
  • djma گفت:

    فقط یک سری از کاراکترها مثلا خود مکس ،شیوا رو نسخه چهارش هم در دسترس قرار میداد خیلی خوب می شد ،چون در حال حاضر فقط نسخه های قدیمیش در دسترس هست

  • ERFAN103079 گفت:

    تو موارد منفی با مورد دوم (نیاز به بخش ۴ نفره آنلاین)کاملا مخالفم و نیم نمره از از بازی الکی کم کردین

    Shark Gamer
  • نوستالژی :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

    یادش بخیر رو سگا با داداشم ک بازی می کردیم همش سر مرغ دعوامون می شد :rotfl: عجب باس فایت های خفنی هم داش مخصوصا اون دو قلو ها چاقالو خیلی سخت بودن :reallyangry:

    امشب ایشالا پلی می دم

    Shark Gamer
  • legendboy گفت:

    باتوجه به نقدهایی که منتشر شده و البته از تریلرها هم کاملا واضح بود، بازی بیش از اندازه روی موج نوستالژی سوار شده و در واقع نخواسته ریسکی کنه تا المان بخصوصی اضافه شه
    ولی کدوم گیمر قدیمیه که نخواد این عنوان رو تجربه کته و به یاد قدیما در خیابونها شورش کنه !

  • fbjg گفت:

    به شدت عالیه این بازی . در عین حفظ نوستالژی بودن تجربه جدیدی هم ارائه میده .
    به نظرم میتونستند کامبو های عادی بیشتری اضافه کنند تا تنوع مبارزات بالاتر بره

  • Kvzruiddnoih گفت:

    بد نبود،در یک کلام تکرار مکررات،ای کاش عناصر بیشتر و جدیدتری بهش اضافه میشد

  • RetroXZ گفت:

    “…و قهرمانان ما، یعنی Axel Stone و Blaze Fielding بار دیگر بازگشته اند تا گنده لات های Y Twins را سرجایشان بنشانند و در عین حال با پلیس های بد شهر نیز مبارزه کنند. البته این بار این دو قهرمان قدیمی تنها نیستند و شخصیت های جدیدی به نام Floyd Iraia و Cherry که دختر قهرمان دیگر این سری یعنی Adam Hunter است به بازی اضافه شده اند تا این تیم ۴ نفره تکمیل شود.”
    داداش
    فک کنم Adam hunter ـو یادت رفت
    ۵ نفرن
    عجب نقدی

  • lastofus2 گفت:

    آقای مرادی من الان مرحه ۳ رو تموم کردم خداییش نو آوری هم زیاد داره نمره رو بی جهت کم کردید راحت ۱۰ هستش لطفا تجدید نظر کنید

  • خیلی ممنون اقای اریا مقدم عزیز نقد بسیار خوبی بود
    نقد ها و نمرات بسیار خوبی گرفته بی شک باید بازیش کنیم

  • Majid گفت:

    تو نسخه های قدیمی یه باس بود که هیچ وقت نتوستم شکستش بدم(البته اینکه بچه بودم و دسته ی عجیبی هم داشتم بی اثر نبود) ولی یادمه بقیه هم می گفتن فقط یکی دوبار ازش رد شدن
    لعنتی اگه می سوختی میومد از اول اونم بعد چند ساعت بازی کردن :laugh:
    از بهترین بازی های خانوادگیه و بخصوص در سبک اکشن مبازه ای خانوادگی ممکنه بهترین باشه

  • این بازی واقعا دوستان حرف نداره به شخصه تمتم خاطرات من زنده کرد به نظرم بازی اگر طولانی تر میشد ارزش تکرارش از دست میداد از نظر من که مدت زمان بازی خیلی بالانس و معقول هست نسخه های قبلی هم طولانی نبود تازه مراحلش کمترم بود این بازی واقعا گرافیک ناب و چشم نوازی داره هیچ وقت از محیط بازی سیر نمیشین بس که خارق العاده هست خود من همون مرحله اول سه بار گیم اور شدم اما هر بار با لذت بیشتری مرحله اول رفتم
    وقتی به جزئیات بازی نگاه کنید و اینو در نظر بگیرید که طراحی محیط و حتی تمام کارکتر ها چه اصلی و چه دشمنان با دست طراحی شده به نظرم باید سر تعظیم فرود آورد پیش خالقان بازی من بهش نمره کامل ده میدم این بازی هیچ ایرادی نداره مطمئن باشین در آینده نزدیک سازنده بسته الحاقی واسه بازی منتشر خواهد کرد

  • G.LN گفت:

    بی درنگ همینکه تو استور در دسترس قرار گرفت خریدمش و دانلودش کردم. یه بازی خیلی جذاب و سرگرم کننده. خیلی وقته منتظرش بودم بیاد.

  • RickSanchez گفت:

    هعی یادش بخیر .. نمیدونم من بلد نبودم سیو کنم بازی میکردم خیلی میرفتم جلو بعد همش میپرید خیلی بازی قشنگی بود

    یادمه هر بازی سگا فک کنم ۳۰ تومن بود اون زمان فقط به عشق همین سگا خریدم

  • adams-khersi گفت:

    اینو با این دستگاه ژتون ایا بازی میکردیم

  • AXEL STONE گفت:

    اگرچه با شما اقای مقدم در مورد همدیگه اختلاف نظر داریم… و از قبل با هم حرفمون شده: ولی دروغی ندارم و یک حقیقتی رو باید بیان کنم که نقد شما واقعا عالی بود مرسی از این نقد و برسی که خیلی جالب بود خسته نباشید.
    STREETS OF RAGE 4 : SOR 2020
    اپشن بسیار عالی در حد این که میتونید چهار نفره به طور غیر انلاین و به نزدیکی انلاین بازی کنید البته این قسمت رو امتحان نکردم اما میدونم که خیلی عالیه و نکات خیلی درستی بهش اضافه کردن مثل همین که در حین مبارزه نمیتونیم به هم دیگه اسیب بزنیم.
    اهنگ گذاری بسیار عالی مخصوصا اهنگ مرحله ۶ شنیدن داره خدایی
    شخصیت پردازی بسیار عالی مخصوصا شخصیت پردازی اکسل ستون و آدام هانتر و شخصیت منفی شیوا البته باس فایت ها هم همشون عالی بودن حتا باس فایتهای جدیدی داشت که واقعا ظاهر بسیار زیبایی داشتن.
    صدا گذاری بروز و مثبت.
    خوش گرافیک و کاملا هنری.
    رنگ پردازی جالب چشم نواز.
    گیم پلی بروزتر شده و بسیار لذت بخش گرچه در کوبو زنی کمی تکرار داشت ولی خوب باحال بود یعنی چیزی نیست که بشه ازش به این راحتیا سیر و خسته شد… و به نظر من خیلی بهتر و لذت بخشتر از دیگر بازیهایی که در این سبک هستن در امده.
    باس فایتهای بسیار هوشمند و جذاب که به راحتی میشه گفت: بدون نقص هستن من که کیف کردم باهاشون.
    مراحل و محیطهای متنوع بازی خیلی جذاب و دل نشین بودن.
    تنوع چشمگیر NPCها و باسهای کوچک.
    هوش مصنوعی تمام دشمنان هم بسیار استاندارد بود یعنی نه کم بود و نه زیاد کاملا استاندارد بود.
    روایت داستان بازی خیلی شیرن بود که به طور چهار نفری روایت میشد و…
    ان پی سی NPC های مختلف نظامی و مختلف خیابانی عاشق دوتا از NPC هاش شدم اون پلیس سپر دار که مورفی MURPHY نام داشت خیلی هم سایبرپانکی بود و دومی هم همون پا اهنی که کوین و دیلان DYLAN و KEVIN نام داشت خدایی حتا خوش! نام هم هستن.
    مکانیزم خیلی جالب بازی این بود: وقتی که از ضربه های قدرتمند استفاده کنیم و HPما کم میشه: میتونیم با مبارزه HP از دست رفته رو جبران کنیم اما به شرط این که برای جبران ضربه نخوریم… واقعا نکته ی بسیار جالب و درستی بود.
    یازده۱۱ مرحله در همان شهر اولی ریج ولی تنها نکته ی منفی بازی این بود که خیلی کم بودش یعنی ما در نسل ۸ و داریم به نسل ۹ منتقل میشیم و میبایستی کمی طولانیتر باشه.
    اما با این نسخه از بازی SOR خدایی به بچگیهای خودم برگشتم! روح پدر و مادرت شاد باد ای سازنده ی گرامی:rose::heart:

  • TekkenGod گفت:

    سالهای ۷۱ ، ۷۲ بود فکر کنم تازه شورش ۲ اومده بود میرفتیم کلوب حسابی شلوغ بود اگه پول داشتیم یه کم بازی میکردیم اگه نداشتیم هم بازی بقیه رو میدیدیم. تا سالها داشتن سگا و شورش برامون یه آرزوی دست نیافتنی بود . چند سال بعدش که بزرگتر شدیم به عشق شورش هر چی پول از اول زندگی پس انداز کرده بودن برام ورداشتم رفتم سگا خریدم و تو خونه قایم کردم مادرم که فهمید کلی دعوام کرد. پسرداییم کارتریج شورش ۳ رو داشت . خیلی گرون بود و به راحتی تو بازار گیر نمیومد . ازش گرفتم و هر روز بازی میکردم . خیلی حس بی نظیری بود . بهترین بازی با بالاترین گرافیکی بود که تا اون لحظه دیده بودیم . اختلاف زیادی با بقیه بازیهای کنسول سگا داشت . مثل این بود که یه بازی مربوط به نسلهای آینده رو روی کنسول فعلیت بزنی. همچین چیزی الان وجود نداره و بازیها تقریبا هم سطح هستن . شورش ۳ انقد روش کار شده بود که به لحاظ فنی خیلی از بازیهای دو بعدی جدید هم به پاش نمیرسن . الان هم خیلی وقتها با مبدل روی PC یا گوشی بازیش میکنم .

  • Alimerica گفت:

    نوستالوژی و باز هم …. :heart:
    این بازی که به شورش معروف بود نسخه یکش خیلی سخت بود و اون زمان گیمرها از چک پوینت و سیو بی بهره بودن اون کسایی که این بازی ها رو تجربه کردن قدر بونفایر های سری سولز رو بیشتر درک می کنن یعنی سری سولز اون موقع ساخته می شد احتمالا سازنده هاش هم نمی تونستن بازی رو به آخر برسونن. بازی جدید یعنی نسخه ۴ رو به زودی تجربه می کنم
    از سایت عالیتون بازم تشکر می کنم خوبی سایت شما اینه که به بازی های قدیمی هم بها می دین این کارتون رو ادامه بدین سایت های مرجع خارجی که اسماشون رو بهتر می دونین با سرچ کردن عنوان های قدیمی اطلاعات بازی و موردهای دیگر رو در اختیار کاربر می زاره الان هم تو سایت های ایرانی سرچ کنی سایت شماس که علاوه بر بازی های جدید عنوان های قدیمی هم مورد توجه قرار می گیره الان با گرافیک های امروزی سخته بری سراق بازی های قدیمی اما به کمک یوتیوپ می شه بازی رو به نوحی تجربه کرد :inlove:

  • mbox گفت:

    تحت تاثیر جو نمره نه دادین ،البته اکثر منتقدا همین طور عمل میکنن و یه دست هم دیگه نگاه میکنن
    در هر حال نمره اش ده است تمام.

  • این بازی واقعاااا عالیه.. حتما بازیش کنید..

  • mbox گفت:

    نقد به شدت ضعیفیه هرکس به این کمتر از ده بده خودش زیر سواله نمره نقد شما صفر از ده

  • ALFAR3D گفت:

    فقط بشینید بازی کنید….یعنی خاطراتم زنده شد….اصلا یه حسه دیگه ای دارم من وقتی تمومش کردم….هیچ ایرادی بهش نیست…..

  • Armageddon گفت:

    حالا جدای از مکانیک های جدید که میتونست تو بازی باشه دشمنا و باس های بازیه که چندتاییشون کاملا تکرارین و مال قسمت های قبلن حتی ظاهرشون هم عوض نشده. به جای این باس هایی که تو قسمت های گذشته قورچشون و دراوردیم باس جدید میذاشتن بهتر بود. بعضی از مکانیک های بازی رو هم کم کردن مثل دویدن و جاخالی دادن که تو قسمت سوم وجود داشت. الان فقط cherry توانایی دویدن داره
    ولی در کل هویت بازی رو حفظ کرده.

خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا
خشونت به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد! | نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 - گیمفا