وحشت دهه نودی | نقدها و نمرات Daymare: 1998 منتشر شد
Daymare: 1998 یک بازی در سبک وحشت بقا است که توسط استودیوی اینویدر استودیوز (Invader Studios) توسعه یافته است. نمرات این بازی متاسفانه خبر از تجربهی اول ناموفق برای این استودیوی ایتالیایی میدهند.
به گفتهی خود سازنده، Daymare: 1998 قرار است ادای احترام این تیم ایتالیایی به فیلمهای ترسناک دهه نود هالیوود باشد. این بازی که در سبک وحشت بقا ساخته شده است، داستان را از دید چند شخصیت متفاوت روایت میکند و هدف اصلی شما، حل پازلها و زنده ماندن است. در این بازی شما در نقش یک سرباز، یک خلبان هلیکوپتر و یک کماندو به بازی خواهید پرداخت. همانطور که حدس زدید، بازی شباهت زیادی به سری Resident Evil دارد و مدیریت منابع و مهمات، یکی از جنبههای کلیدی Daymare: 1998 است. همچنین میتوانید به مناطق قبلی بازگردید و با وسایل جدیدی که پیدا کردید، به سلاحها و ابزارهای جدیدی دست پیدا کند. با این وجود، نمرات بازی خبر از پروژهی شکست خوردهای برای اینویدر استودیوز میدهند. در ادامه تعدادی از این نقدها و نمرات را بررسی میکنیم.
Gaming Trend 8/10
Daymare: 1998 ادای دین جالبی به سری Resident Evil است که با حس و حال دهه نود، شخصیتهای درب و داغان و درجهی سختی بالا ترکیب شده است. نیاز به مدیریت Inventory، باعث میشود تا شما به فکر بیافتید. اما باسهای بازی کمی ناعادلانه و خستهکننده هستند.
IGN Spain 7.7/10
Daymare: 1998 عنوانی است که فاصلهی زیادی با بازسازیهای اخیر سری Resident Evil دارد. اما به لطف عمق زیاد در دنیاسازی و تلاش برای متفاوت جلوه دادن، لیاقت یک بار امتحان از سوی هواداران ژانر وحشت بقا را دارد.
Eurogamer 7/10
با توجه به بودجه و زمان کم، Daymare: 1998 اثر فوقالعاده تحسین برانگیزی از سوی این تیم ایتالیایی است که واضحا علاقهی زیادی به دنیای بازیهای ویدئویی دارند. با این وجود برایم سوال است که این پروژه در صورت داشتن پولیش بیشتر و تعادل بهتر در گیمپلی، میتواند خودش را از سری Resident Evil جدا کند یا همیشه زیر سایهی ساختهی کپکام (Capcom) خواهد بود.
IGN Japan 7/10
شکی وجود ندارد که Daymare: 1998 ایرادات زیادی دارد، اما باید هدفهای بازی را ستود. طراحی مکانهای خوب، یک سیستم Reload اسلحهی جالب و منحصر به فرد و داستانسرایی جذاب، مواردی هستند که Daymare: 1998 برای آنها شایستهی ستایش است. اما از آن جایی که عادت کردن به داستان و گیمپلی بازی زمان میبرد، نمیتوان این مهم را انکار کرد که این مکانیکها مانند یک شمشیر دو لبه عمل میکنند.
Playstation Universe 6.5/10
Daymare: 1998 یک گزینهی جانبی مناسب برای بازسازیهای Resident Evil است. البته بازی با استانداردهای امروز کمی کهنه به نظر میرسد، اما در نهایت با اتمسفر خاص خود موفق میشود تا شما را تا انتها سرگرم نگه دارد. حیف است که بسیاری از مکانیکهای بازی غیرضروری و حتی عجیب هستند.
TheSixthAxis 6/10
Daymare: 1998 مانند دیدار دوباره با دوستی قدیمی است که زندگی بدون مسئولیتی را پیش گرفته است. برای مدت کوتاهی خوش میگذرد، اما کمی بعد متوجه میشوید که چرا چنین سبک زندگی را پشت سر گذاشتید. اگر این بازی قبل از Resident Evil 2 Remake خود کپکام منتشر میشد، شاید مشکلات چنین فاحشی نداشت. این بازی به شکل عجیبی در زمان رها شده است و برای تازه واردها، حس خوبی نخواهد داشت. تنها میتوانم آن را به عاشقان وحشت بقا که دوست دارند تکامل این ژانر در گذر سالها، را ببینند پیشنهاد کنم.
COGconnected 5.7/10
اگر دنیاسازی خوب، ایستراگهای جالب و پازلهای چالش برانگیز چیزهایی هستند که شما در یک بازی وحشت بقا به دنبال آن میگردید، پس هنوز هم Daymare: 1998 را پیشنهاد میکنم چرا که این المانها در بازی فوقالعاده هستند. اما مراقب باشید، چرا که مکانیکهای خشک و طراحی تکراری به بازی آسیبی جدی وارد میکنند. با این وجود Daymare: 1998 یک بازی اول خوب برای اینویدر استودیوز است که پتانسیل احتمالی بالای آنها را به نمایش میگذارد.
Attack of the Fanboy 5/10
Daymare: 1998 موفق میشود تا حس و حال وحشت بقای دهه نود را بازسازی کند، اما خیلی بیشتر از حد لزوم به این المانها تکیه میکند. بازی خیلی وقتها اعصاب خردکن میشود، چرا که عناوین مدرن بسیار صیقلخوردهتر از بازیهای کلاسیک هستند.
Wccftech 4/10
Daymare: 1998 مثلا میخواهد که مرور خوشی بر خاطرات گذشته باشد، اما برعکس همان خاطرات خوبی که از بازیهای ترسناک قدیمی دارید، را هم خراب میکند.
Daymare: 1998 هم اکنون برروی پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی موجود است.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
بازی خوبیه ولی متاسفانه در برابر در درون شیطان(tew) و کلبه وحشت(re)و سکوت تپه ها(sh)حرفی برای گفتن نداره
یا مادر گوگل ترنسلیت
فکر کنم این بازی رو ۱ ۲ ماه پیش بازی کردم چرا نمراتش الان اومده 😮
اون نسخه پیسیش بود الان تازه واسه کنسول ها اومد درکل بازی افتضاحی هستش.
اینجوری نگو درسته نمره پایینی گرفته ولی اگه نقد ign رو بخونی میگه که حداقل ارزش یه بار تجربه رو داره
این جعلی هستش لطفا بنش کنید 😐
خودت رو دقیقا تو آینه دیدن چه حسی داره پاوربانک :inlove:
از اولم معلوم بود نمراتش همین میشه …. چیزی که ازش انتظار میرفت رو نشون نداد
فقط در مرود این بازی بگم که این قرار بود ریمیک فن مید رزیدنت ۲ بشه….امتحانش کنید….
کاری به متا ندارم عاشق این سبکم فردا وان فتمو میبرم یکی از فروشگاه ها این عنوان رو برام بریزن روی وان فتم بازی کنم
نمیدونم میخوای چیرو ثابت کنی ولی موفق باشی
علی پاور! تیتر متن مال تو هستش.
عملکردش ضعیف بوده
راستش واسه این بازی خیلی هایپ بودم ولی مثل اینکه نتونسته در سطح انتظاراتم حاضر بشه.به هر حال ارزش یک بار تجربه رو داره :yes: 🙂